köprüye bir zenci daha koyacağız!!
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
karadeniz’deki tuna-1 bölgesindeki enerji kaynağını keşfeden fatih sondaj gemisi, hyundai tarafından yaklaşık 860 milyon dolar maliyetle inşa edilip deepsea metro ıı adıyla 2011 yılında güney kore’de denize indirilen bir gemi.
gemi 2012 yılında brezilya’nın petrol şirketi petrobras tarafından üç yıllığına 531 milyon dolara kiralanıyor.
2016 yılında chalpong shipping adındaki norveçli bir şirket bu gemiyi 210 milyon dolara satın alıyor. türkiye ise ertesi yıl bu gemiyi türkiye petrolleri anonim ortaklığı (tpao) aracılığıyla bu şirketten satın alarak 2018 yılında fatih adıyla akdeniz’de görevlendiriyor.
bu gemi, alanında en ileri teknolojiye sahip kabiliyetli bir gemi. sismik araştırma ve sondaj gemilerimizin hepsi öyle. hepsi gayet donanımlı ve yüz milyonlarca dolar değerinde. dünyada bu tip gemilerden yüzlerce yok.
öncelikle bilmemiz gereken şey sondaj çalışmalarının balık tutmak gibi bir şey olmadığı. belli bir yerde demir atan ve sondaja başlayan bir gemi, bir iki hafta çalışıp hiçbir şey bulamayıp başka bir yere gidip yeniden rastgele ağ atar gibi sondaja başlamıyor. sözlükte inanılmaz bir bilgi kirliliği var ve entry girenlerin çoğu en çok fav’ı alacak ve debe’ye girecek o komik entry’yi girme derdinde. o yüzden bu bariz noktayı bile açıklama gereği duydum.
bir sondaj gemisinin yıllık çalışma kapasitesi dört ya da beş kuyu. bunun maliyeti ise derinliğe göre değişiyor. örneğin meksika körfezi’ndeki sondaj faaliyetlerinin maliyeti kuyu başına günlük 600-800 bin doları buluyor. dışişleri bakanı mevlüt çavuşoğlu, önceki yıllarda karadeniz’deki sondaj çalışmalarının maliyetinin 200 milyon doları geçtiğini, ama bir bulguya rastlanmadığını söylemişti. bunların hepsi teknik konular. inanıyorum ki teknik detaylara hakim arkadaşlar vardır sözlükte. yani neredeyse 1 milyar dolar maliyetle inşa edilmiş, 230 metre uzunluğunda, üç yıldır hem akdeniz hem de karadeniz’de çalışan, yıllık işletim maliyeti 200 milyon doları bulan, ancak yılda en fazla dört beş farklı yerde arama yapabilen bir gemi klasik “erken seçim is loading” yorumlarından daha derinlemesine bir açıklamayı hak ediyor. kaldı ki bu ülkede beş yılda bir seçim yapılıyor. doğası gereği belli bir sürece yayılmak zorunda kalan her çalışmayı bir şekilde seçimlere bağlamak mümkün.
bir diğer konu ise enerji tüketimi. türkiye’nin 2019’daki doğal gaz tüketimi 45 milyar metreküp düzeyinde. son altı yılın ortalaması ise 49 milyar metreküp. yani rezervin tahmini büyüklüğü 7-8 yıllık doğal gaz ihtiyacımızı tek başına karşılamaya yetiyor. buradan doğal gazı birden bire ucuza tüketeceğimiz düşünülmemeli. makro ekonomi, arz ve talep dengesinde istikrara önem verir. bunun için keskin oynayışların, yani şokların olmaması gerekir.
bu rezervin ülkemiz için olumlu etkilerini bu erken aşamada şöyle sıralayabiliriz:
- öncelikle doğal gazın akdeniz değil karadeniz’de bulunmuş olması bir şans. akdeniz’in derinliği yer yer beş kilometreyi bulabiliyor. ayrıca bölgede levha kırıkları olduğu için sondaj tesislerinin karadan hissedilmeyen küçük boyuttaki depremlerden bile zarar görme tehlikesi var. en derin noktası 2,2 kilometre olan karadeniz hem akdeniz’deki o derinlikte sondaj hem de deprem sonrasında ilgili tesislerde tamirat yapmanın maliyetinden kurtardığı için akdeniz’e göre daha olumlu şartlar sunuyor. bu yönden eldeki şu anki kısıtlı bilgiyle bile karadeniz’deki projenin fizibilitesinin, bir diğer deyişle ekonomik getirisinin akdeniz’de yunanistan, güney kıbrıs rum yönetimi, mısır ve israil’in 5 kilometre derinlikte sondaj yapıp çıkan doğal gazı 3000 kilometrelik boru hattıyla avrupa’ya taşımaya uğraşacakları eastmed projesine göre daha yüksek olduğunu düşünüyorum.
- ikincisi ise karadeniz’de akdeniz’deki gibi deniz yetki alanları konusunda bizi ilgilendiren bir sorun olmaması. şöyle ki türkiye deniz yetki alanlarını belirleyen ilgili anlaşmaları zamanında sscb, romanya ve bulgaristan’la yaptı. sscb’nin dağılmasından sonra ise bu anlaşmaları sscb’nin ardılı kıyıdaş devletlerle yeniledi. türkiye, karadeniz’deki deniz yetki alanlarını komşularıyla diyalogla zamanında belirlemiş ve sondaj çalışmalarını bu yönde uluslararası hukuka uygun olarak yapan bir ülke olarak aynı şeyi akdeniz’de de yapmamak için hiçbir nedeninin olmadığını, bunun önündeki en büyük engelin tüm doğu akdeniz’i sahiplenmek isteyen yunanistan, güney kıbrıs rum yönetimi ve bunların arkasındaki fransa olduğunu gösteriyor. kısaca, türkiye’nin karadeniz’deki münhasır ekonomik bölge sınırlarını hakkaniyet ilkesine göre 1978 yılında sscb’yle, bu devlet yıkıldıktan sonra rusya, ukrayna ve gürcistan’la ve 1997 yılında ise bulgaristan’la çoktan belirlemiş olması, doğu akdeniz’de de bu ilke çerçevesinde kimsenin haklarının gasp edilmediği bir anlaşma yapmaya eskiden beri hazır olduğunu gösteriyor. batı medyasında iddia edildiğinin aksine deniz yetki alanlarında diyaloğa yanaşmayan, komşularının egemenliğine göz diken türkiye aynı ihlalleri niye karadeniz’de yapmamıştır? bu türkiye’nin doğu akdeniz üzerine argümanlarından biri olacaktır.
- işin doğrudan ekonomik boyutuna gelirsek ise şunu söyleyebiliriz. ekonomik kalkınma ve işbirliği örgütü’nün (organization of cooperation and development – oecd) verilerine göre çin’den sonra enerji ihtiyacı en hızlı artan ikinci ülkeyiz. kömür dışında düşük miktarlarda petrol ve doğal gaz üretimi yapan ve enerjide dışa bağımlı olan bir ülke olarak şüphesiz ki ülkemizdeki döviz eksikliğinin ve cari açığın en önemli nedenlerinden birisi enerji ithalatımız. yılda 40 milyar dolardan fazla maliyetle enerji ithalatı yapıyoruz. petrolde %93, doğal gazda %99 oranında dışa bağımlıyız. bu iki ürün de esnekliği (elasticity) ekmek gibi sıfıra yakın olan, yani maliyeti ne olursa olsun tüketmek zorunda olduğumuz, vazgeçemeyeceğimiz ürünler. bu keşif, enerjide bağımsızlığımızı kazanmamıza katkıda bulunacak ve dolayısıyla ülkemize dış politikada daha geniş bir manevra alanı sağlayacak, cari açığımızı bir nebze olsun azaltacak olan bir keşiftir.
- bu keşfin türk sanayisine olumlu etkilerinin ise şöyle olmasını bekliyorum:
* enerji sektöründeki artan üretimi karşılamak için yeni istihdam alanları oluşacak,
* düşen enerji maliyetleri nedeniyle enerji sektörü dışındaki sektörlerde de yeni istihdam alanları oluşacak,
* ihracata dayalı üretim yapan üreticilerin düşen enerji maliyetleri sayesinde uluslararası ticaretteki rekabetçiliği artacaktır.
son olarak ise yazılanlarla binlerce insana ulaşılabilen, ancak çoğu insanın kesin kesin konuştuğu ve kaynak göstermekle derdinin olmadığı ekşisözlük’te adeti olmasa da kaynaklarımın kısa bir listesini bırakmak isterim. ilgilenen olursa asıl yararlandığım akademik kaynakları da atabilirim.
fatih gemisi hakkında
denizler ve okyanuslarda sondaj çalışmaları yapmanın maliyeti hakkında
türkiye’nin enerji stratejisi ve oecd verileri üzerine dışişleri bakanlığı’nın ilgili sayfası
türkiye’nin doğal gaz ithalatına yönelik enerji ve tabii kaynaklar bakanlığı’nın ilgili sayfası
gemi 2012 yılında brezilya’nın petrol şirketi petrobras tarafından üç yıllığına 531 milyon dolara kiralanıyor.
2016 yılında chalpong shipping adındaki norveçli bir şirket bu gemiyi 210 milyon dolara satın alıyor. türkiye ise ertesi yıl bu gemiyi türkiye petrolleri anonim ortaklığı (tpao) aracılığıyla bu şirketten satın alarak 2018 yılında fatih adıyla akdeniz’de görevlendiriyor.
bu gemi, alanında en ileri teknolojiye sahip kabiliyetli bir gemi. sismik araştırma ve sondaj gemilerimizin hepsi öyle. hepsi gayet donanımlı ve yüz milyonlarca dolar değerinde. dünyada bu tip gemilerden yüzlerce yok.
öncelikle bilmemiz gereken şey sondaj çalışmalarının balık tutmak gibi bir şey olmadığı. belli bir yerde demir atan ve sondaja başlayan bir gemi, bir iki hafta çalışıp hiçbir şey bulamayıp başka bir yere gidip yeniden rastgele ağ atar gibi sondaja başlamıyor. sözlükte inanılmaz bir bilgi kirliliği var ve entry girenlerin çoğu en çok fav’ı alacak ve debe’ye girecek o komik entry’yi girme derdinde. o yüzden bu bariz noktayı bile açıklama gereği duydum.
bir sondaj gemisinin yıllık çalışma kapasitesi dört ya da beş kuyu. bunun maliyeti ise derinliğe göre değişiyor. örneğin meksika körfezi’ndeki sondaj faaliyetlerinin maliyeti kuyu başına günlük 600-800 bin doları buluyor. dışişleri bakanı mevlüt çavuşoğlu, önceki yıllarda karadeniz’deki sondaj çalışmalarının maliyetinin 200 milyon doları geçtiğini, ama bir bulguya rastlanmadığını söylemişti. bunların hepsi teknik konular. inanıyorum ki teknik detaylara hakim arkadaşlar vardır sözlükte. yani neredeyse 1 milyar dolar maliyetle inşa edilmiş, 230 metre uzunluğunda, üç yıldır hem akdeniz hem de karadeniz’de çalışan, yıllık işletim maliyeti 200 milyon doları bulan, ancak yılda en fazla dört beş farklı yerde arama yapabilen bir gemi klasik “erken seçim is loading” yorumlarından daha derinlemesine bir açıklamayı hak ediyor. kaldı ki bu ülkede beş yılda bir seçim yapılıyor. doğası gereği belli bir sürece yayılmak zorunda kalan her çalışmayı bir şekilde seçimlere bağlamak mümkün.
bir diğer konu ise enerji tüketimi. türkiye’nin 2019’daki doğal gaz tüketimi 45 milyar metreküp düzeyinde. son altı yılın ortalaması ise 49 milyar metreküp. yani rezervin tahmini büyüklüğü 7-8 yıllık doğal gaz ihtiyacımızı tek başına karşılamaya yetiyor. buradan doğal gazı birden bire ucuza tüketeceğimiz düşünülmemeli. makro ekonomi, arz ve talep dengesinde istikrara önem verir. bunun için keskin oynayışların, yani şokların olmaması gerekir.
bu rezervin ülkemiz için olumlu etkilerini bu erken aşamada şöyle sıralayabiliriz:
- öncelikle doğal gazın akdeniz değil karadeniz’de bulunmuş olması bir şans. akdeniz’in derinliği yer yer beş kilometreyi bulabiliyor. ayrıca bölgede levha kırıkları olduğu için sondaj tesislerinin karadan hissedilmeyen küçük boyuttaki depremlerden bile zarar görme tehlikesi var. en derin noktası 2,2 kilometre olan karadeniz hem akdeniz’deki o derinlikte sondaj hem de deprem sonrasında ilgili tesislerde tamirat yapmanın maliyetinden kurtardığı için akdeniz’e göre daha olumlu şartlar sunuyor. bu yönden eldeki şu anki kısıtlı bilgiyle bile karadeniz’deki projenin fizibilitesinin, bir diğer deyişle ekonomik getirisinin akdeniz’de yunanistan, güney kıbrıs rum yönetimi, mısır ve israil’in 5 kilometre derinlikte sondaj yapıp çıkan doğal gazı 3000 kilometrelik boru hattıyla avrupa’ya taşımaya uğraşacakları eastmed projesine göre daha yüksek olduğunu düşünüyorum.
- ikincisi ise karadeniz’de akdeniz’deki gibi deniz yetki alanları konusunda bizi ilgilendiren bir sorun olmaması. şöyle ki türkiye deniz yetki alanlarını belirleyen ilgili anlaşmaları zamanında sscb, romanya ve bulgaristan’la yaptı. sscb’nin dağılmasından sonra ise bu anlaşmaları sscb’nin ardılı kıyıdaş devletlerle yeniledi. türkiye, karadeniz’deki deniz yetki alanlarını komşularıyla diyalogla zamanında belirlemiş ve sondaj çalışmalarını bu yönde uluslararası hukuka uygun olarak yapan bir ülke olarak aynı şeyi akdeniz’de de yapmamak için hiçbir nedeninin olmadığını, bunun önündeki en büyük engelin tüm doğu akdeniz’i sahiplenmek isteyen yunanistan, güney kıbrıs rum yönetimi ve bunların arkasındaki fransa olduğunu gösteriyor. kısaca, türkiye’nin karadeniz’deki münhasır ekonomik bölge sınırlarını hakkaniyet ilkesine göre 1978 yılında sscb’yle, bu devlet yıkıldıktan sonra rusya, ukrayna ve gürcistan’la ve 1997 yılında ise bulgaristan’la çoktan belirlemiş olması, doğu akdeniz’de de bu ilke çerçevesinde kimsenin haklarının gasp edilmediği bir anlaşma yapmaya eskiden beri hazır olduğunu gösteriyor. batı medyasında iddia edildiğinin aksine deniz yetki alanlarında diyaloğa yanaşmayan, komşularının egemenliğine göz diken türkiye aynı ihlalleri niye karadeniz’de yapmamıştır? bu türkiye’nin doğu akdeniz üzerine argümanlarından biri olacaktır.
- işin doğrudan ekonomik boyutuna gelirsek ise şunu söyleyebiliriz. ekonomik kalkınma ve işbirliği örgütü’nün (organization of cooperation and development – oecd) verilerine göre çin’den sonra enerji ihtiyacı en hızlı artan ikinci ülkeyiz. kömür dışında düşük miktarlarda petrol ve doğal gaz üretimi yapan ve enerjide dışa bağımlı olan bir ülke olarak şüphesiz ki ülkemizdeki döviz eksikliğinin ve cari açığın en önemli nedenlerinden birisi enerji ithalatımız. yılda 40 milyar dolardan fazla maliyetle enerji ithalatı yapıyoruz. petrolde %93, doğal gazda %99 oranında dışa bağımlıyız. bu iki ürün de esnekliği (elasticity) ekmek gibi sıfıra yakın olan, yani maliyeti ne olursa olsun tüketmek zorunda olduğumuz, vazgeçemeyeceğimiz ürünler. bu keşif, enerjide bağımsızlığımızı kazanmamıza katkıda bulunacak ve dolayısıyla ülkemize dış politikada daha geniş bir manevra alanı sağlayacak, cari açığımızı bir nebze olsun azaltacak olan bir keşiftir.
- bu keşfin türk sanayisine olumlu etkilerinin ise şöyle olmasını bekliyorum:
* enerji sektöründeki artan üretimi karşılamak için yeni istihdam alanları oluşacak,
* düşen enerji maliyetleri nedeniyle enerji sektörü dışındaki sektörlerde de yeni istihdam alanları oluşacak,
* ihracata dayalı üretim yapan üreticilerin düşen enerji maliyetleri sayesinde uluslararası ticaretteki rekabetçiliği artacaktır.
son olarak ise yazılanlarla binlerce insana ulaşılabilen, ancak çoğu insanın kesin kesin konuştuğu ve kaynak göstermekle derdinin olmadığı ekşisözlük’te adeti olmasa da kaynaklarımın kısa bir listesini bırakmak isterim. ilgilenen olursa asıl yararlandığım akademik kaynakları da atabilirim.
fatih gemisi hakkında
denizler ve okyanuslarda sondaj çalışmaları yapmanın maliyeti hakkında
türkiye’nin enerji stratejisi ve oecd verileri üzerine dışişleri bakanlığı’nın ilgili sayfası
türkiye’nin doğal gaz ithalatına yönelik enerji ve tabii kaynaklar bakanlığı’nın ilgili sayfası
abonelik zorunlu mu diyen dalyarraklar gelmiş yine.
adamlar pedofili içerik üretiyor pedofiliyi normalleştiriyor alooo bunu anlamak bu kadar mı zor. yarın netflix çocuk pornosu yayınlasa bu şerefsizler abonelik zorunlu mu zorla mı izletiyolar diyecekler. şu netflix savunucuları kadar gerizekalı bir topluluk görmedim daha önce.
adamlar pedofili içerik üretiyor pedofiliyi normalleştiriyor alooo bunu anlamak bu kadar mı zor. yarın netflix çocuk pornosu yayınlasa bu şerefsizler abonelik zorunlu mu zorla mı izletiyolar diyecekler. şu netflix savunucuları kadar gerizekalı bir topluluk görmedim daha önce.
canım ülkem, umarım bana bonus kart ın +3 taksit kadar faydası olur. şimdi kodamanların çocukları uçaklar, gemiler derken o doğalgazın bize ancak borusu kalır. zaten 1 2 ay içinde doğalgazada kallavi bir zam yoldadır.
bölüyorum ama ne kadar sikko başlıklar bunlar aq.
devam edebilirsiniz şimdi.
devam edebilirsiniz şimdi.
çomara göre öyle değildir, çomar sanıyor ki bu müjde(!) sonrası doğal gaz fiyatları hızla düşecek.
çomar zannediyor ki doğal gaz sahası bulununca böyle denize hortumu salıyorsun, sonrasında doğal gaz birden kapında beliriveriyor.
ulan 320 milyar metre³ denilen miktar ülkeye 5-6 yıl anca yetiyor, bunu çıkartmak ve tesislere nakletmek için yapılacak masrafın, sen ve senin gibiler yüzünden bizlerin de götüne girecek olması bir yana yiyici yandaşların kaymağını da hesaptan düşünce dönüp yine dımdızlak kalmış kıçını avuçlayacaksın. ekim gibi doğal gaza ve elektriğe en aşağı %10 zammı yapıştırdıklarında görürüm ben sizin suratınızı. 20 yıldır bunların vatandaşın hayrına bir şey yapmayacaklarını hala öğrenemediniz mi, hiç mi yaşananlardan ders almıyorsunuz.
bu doğal gazı; faturana indirim olarak mı yansıtacaklar, ülkenin dış borcunu yamalamak için mi kullanacaklar, kendi elleriyle bitirdikleri tarım ve hayvancılığı tekrar ayağa kaldırmak için kaynak olarak mı kullanacaklar yoksa betona mı gömecekler? söyleyin hele hangisi olacak?
yoksa vatandaşa yedirecek olsalar bir toz zerresi bile kabuldür ama yap işlet vatandaşa yerleştir modeliyle yine bize gireceğini bildiğin bir şeyin nesine sevineceksin.
ülkede yıllık 50 milyar metre³ doğal gaz harcandığına inanmayan çomar kardeşlerim için kaynak da verelim;
https://www.ntv.com.tr/…b1%20olarak%20art%c4%b1yor.
çomar zannediyor ki doğal gaz sahası bulununca böyle denize hortumu salıyorsun, sonrasında doğal gaz birden kapında beliriveriyor.
ulan 320 milyar metre³ denilen miktar ülkeye 5-6 yıl anca yetiyor, bunu çıkartmak ve tesislere nakletmek için yapılacak masrafın, sen ve senin gibiler yüzünden bizlerin de götüne girecek olması bir yana yiyici yandaşların kaymağını da hesaptan düşünce dönüp yine dımdızlak kalmış kıçını avuçlayacaksın. ekim gibi doğal gaza ve elektriğe en aşağı %10 zammı yapıştırdıklarında görürüm ben sizin suratınızı. 20 yıldır bunların vatandaşın hayrına bir şey yapmayacaklarını hala öğrenemediniz mi, hiç mi yaşananlardan ders almıyorsunuz.
bu doğal gazı; faturana indirim olarak mı yansıtacaklar, ülkenin dış borcunu yamalamak için mi kullanacaklar, kendi elleriyle bitirdikleri tarım ve hayvancılığı tekrar ayağa kaldırmak için kaynak olarak mı kullanacaklar yoksa betona mı gömecekler? söyleyin hele hangisi olacak?
yoksa vatandaşa yedirecek olsalar bir toz zerresi bile kabuldür ama yap işlet vatandaşa yerleştir modeliyle yine bize gireceğini bildiğin bir şeyin nesine sevineceksin.
ülkede yıllık 50 milyar metre³ doğal gaz harcandığına inanmayan çomar kardeşlerim için kaynak da verelim;
https://www.ntv.com.tr/…b1%20olarak%20art%c4%b1yor.
venezuela hakkındaki tweetini "iş sadece kaynak bulmakla bitmiyor. satmak içi hala iyi dış ilişkilere ihtiyacımız var" şeklinde değil de "petrol/gaz bulunca üzüldü" şeklinde yorumlamak nasıl bir iq eksikliğidir.
her sülalede bir adet bulunan şerefsiz dayıdır. bunun bir de üst versiyonu baba tarafındaki memleket sevdalısı paragöz amcadır. gençlikte yaptığı orospu çocuklukları dilden dile aktarılır.
edit: çok sayıda arkadaş yesillendirip benim amcami anlatmissin diyor, her sulaleye devlet atıyor galiba bu pezevenkleri.
edit: çok sayıda arkadaş yesillendirip benim amcami anlatmissin diyor, her sulaleye devlet atıyor galiba bu pezevenkleri.
turkiye’yi bahsi gecen ulkelerle kiyaslarken kullandigi gorselleri nerden buldugunu merak ettigim bir yazarin actigi baslik.. bir yanda yunanistan’in en bilinen sehirlerinden biri olan santorini, diger yanda turkiye’nin neresi oldugunu bile anlayamadigimiz yerleri.. koy bakalim bi kelebekler vadisi, bi gocek, bi adrasan.. sonra kiyaslayalim..
hani 800 milyar metreküptü, daha çıkmadan 480'i cebe attılar ak.
görüntüleri gördüğümde bu ülkenin neden iflah olamayacağını bir kez daha anladım.
türkiye cumhuriyeti devletinde senin vasfın, sıfatın nedir. görevin nedir? söyleyin de halk olarak bilelim bunu. 50-100 araçlı konvoylarla abd başkanı korunmuyor, gösteri yapmıyor. sırf cumhurbaşkanı eşi olmak size kanunen bir ayrıcalık tanımaz. bir noktadan sonra etik devreye girer ama görüyorum ki bu erdem sizden, sizlerden çok uzak.
sizleri gördükçe; hem utanıyor, hem üzülüyor, hem de hırslanıyorum.
türkiye cumhuriyeti devletinde senin vasfın, sıfatın nedir. görevin nedir? söyleyin de halk olarak bilelim bunu. 50-100 araçlı konvoylarla abd başkanı korunmuyor, gösteri yapmıyor. sırf cumhurbaşkanı eşi olmak size kanunen bir ayrıcalık tanımaz. bir noktadan sonra etik devreye girer ama görüyorum ki bu erdem sizden, sizlerden çok uzak.
sizleri gördükçe; hem utanıyor, hem üzülüyor, hem de hırslanıyorum.
arkadaşlar, anketimiz sona ermiş bulunmaktadır. milan açık ara farkla birinci gelmiştir. katılımınız için teşekkür eder, bir sonraki anketimizde görüşmek üzere esenlikler dileriz.
250 tl - ahmet hamdi tanpınar - saatleri ayarlama enstitüsü ilk baskı - kondisyonu mükemmel.
şu an 1000 tl falandır fiyatı.
edit: bu kadar ilgi çekeceğini beklemiyordum. gece fotoğrafını koyarım eve gidince.
fotograf editi: https://twitter.com/…tatus/1296864076870688768?s=19
şu an 1000 tl falandır fiyatı.
edit: bu kadar ilgi çekeceğini beklemiyordum. gece fotoğrafını koyarım eve gidince.
fotograf editi: https://twitter.com/…tatus/1296864076870688768?s=19
(bkz: meral akşener)*
diyanet bütçesinin, sanayi ve teknoloji bakanlıgını, kültür ve turizm bakanlığını geride bırakması.. bu şekilde bir ülke nasıl gelişir?
diğer tarafta dışişleri bakanlığı bütçesini geride bırakması ise inanılmaz bir olay. eğer türkiye cumhuriyetinin elçilik ve konsolosluk bütçeleri dışişleri bakanlığı bütçesine bağlı ise o zaman durum inanılmaz.. zira bir elçiliğin kira personel ve diğer giderleri x 200+ ülke x ortalama 2 konsolosluk ile hesaplarsanız durum ortaya net çıkar.
dindar nesil yetiştiricezin sosyal sonuçları bu kadar net iken bu konuda ısrar niyedir.
edit: evet horoz ötünce aktroller üşüştü hemen mesaja.. söyle anlatayım.. daha az imam olursa din elden gitmez merak etmeyin ama daha az sanayi olursa, daha az eğitim olursa, daha az araştırma geliştirme olursa işsizlik olur..
sma hastalığı için aileler para arayışında
bir çok eğitim kuruunda akademisyenler , öğretmenler neredeyse tuvalet kağıdını kendisi alıyor
bir çok üniversite bütçe yetersizliği yüzünden ar-ge'ye para ayıramıyor
hala daha bir çok köyde ilkokul duvarlarını öğretmenler kendi imkanları ile boyuyor
binlerce kız çocuğu okumadığı için erken yaşta evlendiriliyor
eğitim seviyesi düşük veya yüksek insanlar yılda 1 kere tiyatroya gidemiyor. buna para ayıramıyor.
elhamdülillah müslümanız buna karşı olanın da alnını karışlarız ama etmeyin eylemeyin.. ihtiyacımız olanın ne olduğunu iyi bilmek lazım..
ülke ekonomisini diyanete verilen bütçe kurtarmayacak.. demiyoruz ki diyanetin bütçe azalırsa dolar düşer ama üretirsen düşer, ithal etmezsen düşer, üretirsen işsizlik düşer.
ama bazen nafile.. anlatsak ta yetmiyor.
edit2: biz demiyoruz ki diyanetin bütçesi diğer bakanlıklara aktarılsın.. şahsi fikrim, diğer bakanlıkların halka memlekete getirisi daha fazla.. refah seviyesine etkisi daha fazla..üretimi destekleyen, eğitimi destekleyen bakanlıkları bütçesi artırılmalı.
en muhalif olani bile kendisine alkislatan selcuk bayraktari dusun bir de cubbeliyi. hangisinin faydasi daha fazla
yeni üniversite mezunu ama işsiz gencin işe ihtiyacı var
diğer tarafta dışişleri bakanlığı bütçesini geride bırakması ise inanılmaz bir olay. eğer türkiye cumhuriyetinin elçilik ve konsolosluk bütçeleri dışişleri bakanlığı bütçesine bağlı ise o zaman durum inanılmaz.. zira bir elçiliğin kira personel ve diğer giderleri x 200+ ülke x ortalama 2 konsolosluk ile hesaplarsanız durum ortaya net çıkar.
dindar nesil yetiştiricezin sosyal sonuçları bu kadar net iken bu konuda ısrar niyedir.
edit: evet horoz ötünce aktroller üşüştü hemen mesaja.. söyle anlatayım.. daha az imam olursa din elden gitmez merak etmeyin ama daha az sanayi olursa, daha az eğitim olursa, daha az araştırma geliştirme olursa işsizlik olur..
sma hastalığı için aileler para arayışında
bir çok eğitim kuruunda akademisyenler , öğretmenler neredeyse tuvalet kağıdını kendisi alıyor
bir çok üniversite bütçe yetersizliği yüzünden ar-ge'ye para ayıramıyor
hala daha bir çok köyde ilkokul duvarlarını öğretmenler kendi imkanları ile boyuyor
binlerce kız çocuğu okumadığı için erken yaşta evlendiriliyor
eğitim seviyesi düşük veya yüksek insanlar yılda 1 kere tiyatroya gidemiyor. buna para ayıramıyor.
elhamdülillah müslümanız buna karşı olanın da alnını karışlarız ama etmeyin eylemeyin.. ihtiyacımız olanın ne olduğunu iyi bilmek lazım..
ülke ekonomisini diyanete verilen bütçe kurtarmayacak.. demiyoruz ki diyanetin bütçe azalırsa dolar düşer ama üretirsen düşer, ithal etmezsen düşer, üretirsen işsizlik düşer.
ama bazen nafile.. anlatsak ta yetmiyor.
edit2: biz demiyoruz ki diyanetin bütçesi diğer bakanlıklara aktarılsın.. şahsi fikrim, diğer bakanlıkların halka memlekete getirisi daha fazla.. refah seviyesine etkisi daha fazla..üretimi destekleyen, eğitimi destekleyen bakanlıkları bütçesi artırılmalı.
en muhalif olani bile kendisine alkislatan selcuk bayraktari dusun bir de cubbeliyi. hangisinin faydasi daha fazla
yeni üniversite mezunu ama işsiz gencin işe ihtiyacı var
o güzel araplar o güzel balıklara binip gittiler. demirin tuncuna insanın piçine kaldık. komik insanlar.
insanlardan tiskiniyorum..
hayatımda bu kadar çocukça bir tepki görmedim.
beyninin içi bomboş olması lazım "banane banane sende bok gibisin" diye 5 yaşındaki çocuk gibi tepki vermek için.
kendini daha fazla ne kadar rezil edebilirsin ki?
beyninin içi bomboş olması lazım "banane banane sende bok gibisin" diye 5 yaşındaki çocuk gibi tepki vermek için.
kendini daha fazla ne kadar rezil edebilirsin ki?
rezzan : şefim ilk defa kuzu görüyorum.
çok merak ediyorum şu tweetten muhalif görünen akpli çikarimini nasil yaptiniz? bu sozlugun iq seviyesi beni günden güne hayal kirikliğina ugratiyor.
edit: nedim şener'den ufak bir stinger denemesi olmuş. porsav
edit2: arge olmazsa bir anlami olmaz diyen yazar arkadaşlarimizi şuraya alabiliriz. ar-ge in turkey
edit: nedim şener'den ufak bir stinger denemesi olmuş. porsav
edit2: arge olmazsa bir anlami olmaz diyen yazar arkadaşlarimizi şuraya alabiliriz. ar-ge in turkey
kazma gibi topçuyu kaçırıp üstüne penaltı yapan defansların yalandan sakatlanmış gibi kivranmalarina ayar oluyorum.
tek kelimeyle anlatmak mümkün değildir. ancak şunu söyleyebilirim, kendimize verdiğimiz zararı bütün dünya bir araya gelse veremez.
(bkz: geceyi bi rahat bırak)
(bkz: asparagaz)
doğalgaza müjde dendi ama bugünün müjde haberi kendisinin takımdan ayrılışıdır. güle güle vitaminsiz.
tanım : eski fenerbahçeli top tepici.
tanım : eski fenerbahçeli top tepici.
sanırım boş bir erkek olmak için önce arabam olması gerekiyor.
yılların liberali, lgbt savunucusu, feministi olarak polis haklı dediğim olay. sizin yüzünüzden adımız kirleniyor, her bokta mağduru oynamayın gerçek mağdurlar ses çıkarınca dikkate alınmıyorlar sizin yüzünüzden
rahmetli zamanında düşünmüş. :) buyrun
2012 yılında başladığım yürüyüş. eryamana gelince editlerim.
sigorta giriş çıkışı yapar gibi önce görevden al sonra geri getir, ne saçma işler.
emniyet birimimizin sosyal medyaya bağlı yönetilmesinin acı sonucu.
emniyet birimimizin sosyal medyaya bağlı yönetilmesinin acı sonucu.
orta sahanın kendi yarı alanına bakan diliminde şöyle bir ekseni etrafında döndü ve verdi pasını.
(bkz: trt radyo-1)
(bkz: trt radyo-1)
devlet göstere göstere spekülasyon yapıyor ya la
muhabbetiyle keyif de kaçırır orospu çocuğu.
felsefe ortadoğuda lükstür, insanlar kaygılı. toplumun büyük bir kesimi ödeyeceği faturaları ve ayın sonunu getirmeyi hesaplıyor.
neden yaşıyorum, sorusunu sorabilmek için önce nasıl yaşıyorum sorusuna yanıt vermek zorundalar.
dini sadece 6 iman 5 islam şartına indirgemek. sorgulayınca tekfir olmaktan korkmak, halbuki hikmet vardır ve tefekkür en büyük ibadetlerden biridir. dini yanlış algılamak, algılamamak.
çok okuma komünist olursun, diyerek yetiştirilmek :) farklı olanı ötekileştirmek. bunu bırakın başkasında görüp hoşgörmeyi, canı gibi sevdiği evladı kendinden başka şekilde düşünse tahammül edilmemesi
fanatizm ve yobazlık.
okumamak
düşünce süreçlerine girmekten korkmak
edit: anlatım bozukluğu
neden yaşıyorum, sorusunu sorabilmek için önce nasıl yaşıyorum sorusuna yanıt vermek zorundalar.
dini sadece 6 iman 5 islam şartına indirgemek. sorgulayınca tekfir olmaktan korkmak, halbuki hikmet vardır ve tefekkür en büyük ibadetlerden biridir. dini yanlış algılamak, algılamamak.
çok okuma komünist olursun, diyerek yetiştirilmek :) farklı olanı ötekileştirmek. bunu bırakın başkasında görüp hoşgörmeyi, canı gibi sevdiği evladı kendinden başka şekilde düşünse tahammül edilmemesi
fanatizm ve yobazlık.
okumamak
düşünce süreçlerine girmekten korkmak
edit: anlatım bozukluğu
loreenna mckennit
burada bahsedilen kahpe kimdir. soru işareti..
ulan bi şeye de esrarengizlik yüklemeseniz..
bir kol sokar. biri rüzgar yapar.. biri de bacak soksun ülkece sarsılarak boşalalım artık..
ulan bi şeye de esrarengizlik yüklemeseniz..
bir kol sokar. biri rüzgar yapar.. biri de bacak soksun ülkece sarsılarak boşalalım artık..
700 mudur yardimcisi da vardir o zaman. bizim mudurler yardimcisiz yapamaz.
adam cebrail değil, bildiğiniz azrail. bağıra bağıra da geliyorum diyor.
şimdi siz olaya hala romantik bakıyorsunuz da işin içinde çok ciddi ve çok tehlikeli bir saplantı durumu var. bence suç unsuru olabilecek kanıt da var. bu devletin hukuku vatandaşını koruyamıyorsa ne boka yarıyor? olayın ciddiye alınması için daha kaç kadının ölmesi gerek?
şimdi siz olaya hala romantik bakıyorsunuz da işin içinde çok ciddi ve çok tehlikeli bir saplantı durumu var. bence suç unsuru olabilecek kanıt da var. bu devletin hukuku vatandaşını koruyamıyorsa ne boka yarıyor? olayın ciddiye alınması için daha kaç kadının ölmesi gerek?
sinema okumak içinizde ukte kalmasın ben okudum bir boka faydasını görmedim.
kadınlarda saç dökülmesi ve göbek olmadığını öğrendiğim başlık.
her şey tamam da jüri ne ben onu anlamadım. yazar çok hollywood filmi izlemiş sanırım.
tanım: gayet normal parası olmayan avukattır. zaten ülkede 5 kişiden 6'sı avukat artık.
tanım: gayet normal parası olmayan avukattır. zaten ülkede 5 kişiden 6'sı avukat artık.
o köpeğin tüy sayısı kadar dert sahibi ol , katil.
kadife bir eldivenin içindeki çelikten yumruktur, yiyen bilir.
arkadaşlar yazmayım yazmayım dedim de dayanamıyorum artık. yav hepiniz art arda kadıköy’de olduğunuzu belirtip bira içmelik birini arıyorsunuz, aşırı komik görünüyor.
şimdi biliyoruz ki birbirinizle bira içmeyeceksiniz çünkü hepiniz bir bağyan arıyorsunuz. mesela ben kadıköy’de bir bağyan olsam ki değilim, kadıköy’de olduğunu belirten 550 tane adam içinden neden sizi seçeyim? ek bir şeyler yazın bari bir öncekinin üstüne, açık arttırma gibi düşünün. bir önceki “kadıköy’den katılıyorum.” diyince siz de “ben ve geniş omuzlarım kadıköy’de seni bekliyoruz.” diyin. yav bunları da ben mi öğreteceğim? hadi hayırlı işler.
şimdi biliyoruz ki birbirinizle bira içmeyeceksiniz çünkü hepiniz bir bağyan arıyorsunuz. mesela ben kadıköy’de bir bağyan olsam ki değilim, kadıköy’de olduğunu belirten 550 tane adam içinden neden sizi seçeyim? ek bir şeyler yazın bari bir öncekinin üstüne, açık arttırma gibi düşünün. bir önceki “kadıköy’den katılıyorum.” diyince siz de “ben ve geniş omuzlarım kadıköy’de seni bekliyoruz.” diyin. yav bunları da ben mi öğreteceğim? hadi hayırlı işler.
escort takip etmesi.
öncelikle karakter sınırından dolayı başlığa tarih yazamadığımı belirtmek isterim.
iki gündür müjde beklentisi ile sert yükselen enerji hisselerinde açıklama yapılmadan kısa süre önce başlayacak olan satış dalgası açıklama sırasında zirveye ulaşacaktır. sonrasında dalgalı seyir ve kağıtların taban olma ihtimali belirecektir.
borsada unutulmaması gereken ilk kurallardan biridir bu; beklenti alınır gerçekler satılır.
bu yıl borsaya yeni başlayan acemiler bu tecrübeyi bugün yaşayacak ve asla unutmayacaklar.
yerli oto, sasa yatırım teşvik, not artırımlarında hep böyle olmuştur. yine böyle olacaktır.
tabi ki yatırım tavsiyesi değildir. alırken bana mı sordunuz. satarken kanaatkar olun yeter.
ayrıca iki gündür petkim ve tüpraş’ta yabancı alımı yok. yerliler sürükledi kağıdı.
büdüt : twitter’da yazan üstadları incelesin spk. sonra gelsin bana hesap sorsun. ben bugün açığa satacağım. yazılarımın tersi bi işlem yapmadığım için suç sayılmıyor maalesef. harun kahraman ve derin hissenin ceza almasının nedeni kağıtlara al tavsiyesi verdikten kısa süre sonra satmalarıydı.
entry silip kaçacaklar bari ders alın. açılış fiyatına göre yüzde 10 ekside petkim. daha da maalesef devam edecektir. buyursun spk incelesin işlemlerimi. açık satış dışında petkim ya da tüpraş’ta yazdıklarımın aksine alım taraflı işlemim yok.
çok soru sorulduğu için yazıyorum arkadaşlar 4.90 dan açığa sattım 4.19 tabandan yerine koydum.
iki gündür müjde beklentisi ile sert yükselen enerji hisselerinde açıklama yapılmadan kısa süre önce başlayacak olan satış dalgası açıklama sırasında zirveye ulaşacaktır. sonrasında dalgalı seyir ve kağıtların taban olma ihtimali belirecektir.
borsada unutulmaması gereken ilk kurallardan biridir bu; beklenti alınır gerçekler satılır.
bu yıl borsaya yeni başlayan acemiler bu tecrübeyi bugün yaşayacak ve asla unutmayacaklar.
yerli oto, sasa yatırım teşvik, not artırımlarında hep böyle olmuştur. yine böyle olacaktır.
tabi ki yatırım tavsiyesi değildir. alırken bana mı sordunuz. satarken kanaatkar olun yeter.
ayrıca iki gündür petkim ve tüpraş’ta yabancı alımı yok. yerliler sürükledi kağıdı.
büdüt : twitter’da yazan üstadları incelesin spk. sonra gelsin bana hesap sorsun. ben bugün açığa satacağım. yazılarımın tersi bi işlem yapmadığım için suç sayılmıyor maalesef. harun kahraman ve derin hissenin ceza almasının nedeni kağıtlara al tavsiyesi verdikten kısa süre sonra satmalarıydı.
entry silip kaçacaklar bari ders alın. açılış fiyatına göre yüzde 10 ekside petkim. daha da maalesef devam edecektir. buyursun spk incelesin işlemlerimi. açık satış dışında petkim ya da tüpraş’ta yazdıklarımın aksine alım taraflı işlemim yok.
çok soru sorulduğu için yazıyorum arkadaşlar 4.90 dan açığa sattım 4.19 tabandan yerine koydum.