edebiyat kariyerini devam ettirmemesi yerinde bir karar olmuş.
ayrıca, şair burada "ve sen tanıyamadığım birinin karısı" ifadesi ile kendisine yabancılaşmasını vurgulamış muhtemelen, anlatımda örtülü bir "artık" var, aksi halde "tanımadığım" derdi. dolayısı ile başkasının kadınına asılma durumu yok, kendi kadınına ilişkin zevklerinin ve tercihlerinin gene kendisi kaynaklı değiştiğini vurgulamış. örneğin; "seni tercih eden erkek artık ben değilim".
(bkz: alienation)
not: varoluşçu bir şiir kitabını fazla abartmamak lazım, o zaman divan edebiyatında sümbülzade vehbi'nin padişaha yazdığı mükafat şiirini nereye koyacağız.
you are no longer a prisoner of fate11 profili
-
tatanka
-
4 haziran 2018 cem küçük'ün ekşi'yi tehdit etmesi
"savcılarımız ne karar verirse saygılı olacaksınız"
birisi kendisine mahkumiyet kararını mahkemelerin yani hakimlerin verdiğini hatırlatsın. "savcılar" yerine "savcılarımız" ifadesinin söylem analizine hiç girmiyorum. -
erdoğan bayraktar'ın para verdiği kızın ölmesi
bir kez gönül yıktın ise
bu kıldığın namaz değil
yetmiş iki millet dahi
elin yüzün yumaz değil
bir gönülü yaptın ise
er eteğin tuttun ise
bir kez hayır ettin ise
binde bir ise az değil
yunus emre -
monica bellucci vs adriana lima
-
pantolonda kemer kullanımının gereksizliği
-ciddi kol ve bacak yaralanmalarında kanamayı azaltmak ve durdurmak için yara üzerinde baskı sağlamanızı sağlar(arada gevşetmeyi unutmayın)
-saldıran sokak köpeklerine karşı kendinizi korumanızı sağlar(parlak metal tokalısı x2 point alır) (onları korkutmak için hayvanlara vurmak zorunda değilsiniz)
-her hangi bir kırılma durumunda kemiğinizi desteğe sabitlemenizi sağlar.
-koli ambalajlamada ve taşımada kullanılabilir(aşti'ye bırakırken kız arkadaşınıza hava yapabilirsiniz)
-kemer tokası saat ve rozetten sonra en dikkat çeken erkek aksesuarıdır.
-yakın dövüş silahı olarak kullanılabilir(sadece bıçaklı saldırganlara karşı işe yarar)
-saldırganı etkisiz hale getirdikten sonra plastik kelepçe yerine kullanabilirsiniz(sentetik materyal deri olandan daha avantajlıdır)
-saldırganın nefesini kesmek için kullanabilirsiniz(nefsi müdafaada, saldırganı boğarak öldürmek pek tavsiye/tercih edilen bir durum değildir)
-tasması koparsa köpeğinizi kontrol etmek için tasma olarak kullanabilir, uygun cinslerde ağzını havlamaması veya ısırmaması için bağlayabilirsiniz.
kürdanla adam öldürme tekniklerinin geliştirilmiş olduğu bir dünyada yaşadığınızı düşünürseniz; kemer taşımak, isviçre çakısı taşımak gibidir. -
eğitimin mantalitesinden memnun değilim
reis-i cumhur haklıdır, 14 yıldır milli eğitim bakanlığı yapan chp milletvekili istifa etsin artık. her şey bir yere kadar. yeter biz de memnun değiliz. reis-i cumhur sonuna kadar haklıdır.
-
uğur meleke
"7-) seyirci ortalaması 9 binken ve güven törpülenirken lig nasıl 600 milyon dolara satıldı?
saf futbol sevgisi. karşılıksız aşk. türkiye’de gençlerin kendini bireysel olarak tanımlama sorunu ve kitlelere karışma arzusu. enstürman çalamıyorsun, resim yapamıyorsun, sarı saçlı mavi gözlü değilsin, sınıftaki kalan 30 erkekle seni ayrıştıran hiçbir özelliğin yok. hayatta hiçbir şey kazanmamışsın, o zaman kitlelere karışıyorsun, g.saray’la fener’le kazanma duygusunu arıyorsun. pazartesi günü sokaklarda dolaştım; memleketin bir, iki ve üç numaralı gündem maddesi derbiydi..."
uğur meleke'den bomba iddia: 'bitik adamı g.saray'a sattılar!'
http://www.hurriyet.com.tr/galeri-40285659
son 10-15 yıldır bir futbol yorumcusundan duyduğum en aklı başında laflar. bu ülkede bu kalitede analiz yapan bir sosyolog veya kriminolog var mı? ya da varsa ekranlara çıkmasına izin verirler mi? şüpheliyim. -
ben insanım o hayvan vursam nolur
1. kavşak: ben insanım o hayvan vursam nolur
2. kavşak: ben müslümanım o hristiyan vursam nolur
3. kavşak: ben x mezhebindenim o y mezhebinden vursam ne olur
4. kavşak: ben x tarikatındanım o y tarikatından vursam nolur
5. kavşak: ben arabım o x vursam nolur
6. kavşak: ben x aşiretindenim o y'lerden vursam nolur
7. kavşak: ben zenginim o fakir vursam nolur
8. kavşak: ben fakirim o zengin vursam nolur
9. kavşak: ben x partisindenim o y partisinden vursam nolur
10. kavşak: ben mutsuzum o mutlu vursam ne olur
11. kavşak: .....
12. kavşak: ......
.
.
.
.
.
şiddeti bir iletişim yöntemi veya zevk aracı olarak görenlere serbest hareket alanı bırakırsanız bu düşünce yapısının yaratabileceği tehlikenin farkında mısınız? -
atatürk döneminde türk dış politikası
kim ne derse desin, -özellikle iranlı ve dubaili- kimseden para dilenilmediği gibi, özür de dilenmemiştir, hatta milletler cemiyeti'ne üyelik için dahi resmi davet beklenilmiştir. ata'nın yerinde izlediği tek bir askeri geçit töreni ile hatay cumhuriyeti'nin özgürleştirilmesine hiç girmeyelim.
ama ey eleştirenler! siz de haklısınız, başkalarının taşeronu olarak suriye bokuna bulaşıp sonra da her şeyi eline yüzüne bulaştırıp, bu ülkenin sırtına 3 milyon mülteci yükleyip üzerine bir de soğuk su içenlerin, bu tip şeyleri anlaması zor.
tanım; % 100 milli ve yerli dış politikadır. -
kaza yapan ekmek kamyonunu yağmalamak
hukuki açıdan; cezalandırılması gereken bir suç eylemi.
dini açıdan; güzel ahlak üzerine bina edilen bir dinin hakim olduğu iddia edilen topraklarda insanların kendilerinin inançlarını yiyecek kadar "aç" hissettiklerini gösteren olay.
siyasi açıdan; insanların hakkını alamadığını düşündüğünü ve hakkını almak için fırsat kolladığını gösteren sosyal turnusol.
sosyal açıdan; karşılıksız sosyal yardımlar ile çalışmadan kazanmaya alıştırılmış insanların, bir gün sosyal yardımlar ile yetinmeyebileceklerini hatırlatan rezalet.
etik açıdan; kamyon şoförü ile ilgilenmeden ekmeklerin yağmalanması ile, insanlıktan ne kadar uzaklaştığımızı gösteren hayat dersi.
al capone açısından; "çocukken her akşam yatmadan önce ve aklıma geldiği her an tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. bir gün tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım. ertesi gün gittim kendime yeni bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim."
edit: dostlar, devrim bebek için son 5 bin tl kalmış, haydi asılalım küreklere(bkz: #60102536). -
şapka devrimi
işin en ilginç tarafı; şapka devrimine karşı çıkarak fesi "dini" bir kıyafet olarak nitelendirerek sahip çıkanların, fesi osmanlı'da yaygınlaştıran ikinci mahmut'a da fesi sarığın yerine getirdiği için gavur padişah diyen siyasi gelenekten ve felsefi düşünceden geliyor olmalarıdır.
kaldı ki ilgili kanunda şapka tipi tanımlanmamaktadır, tüm devlet memurlarına ve çalışanlarına "şapka" giyme mecburiyeti getirilirken otomatikman şapka dışında bir serpuş'un giyilmesi yasaklanmaktadır. sivil vatandaş için bir zorunluluk yoktur ancak sapka dışında bir serpuş takmak yasaktır. takmak istemeyen başı açık gezer, bugünkü gibi.
kanuna muhalefetin cezası idam değil, sanırım 1 yıla kadar hapis cezasıdır. istiklal mahkemesinde insanlar fes veya sarık giydiği için değil, ya kurtuluş savaşında yunan işgalini destekledikleri için ya da sonrasında tbmm'nin çıkardığı kanunlara ve hükümet uygulamalarına karşı silahlı isyan çıkardıkları için yargılanmışlardır.