açılmış bir başlık göremediğim için açtım. umarım sıkıntı olmaz. sadece böyle korkunç bir olayın unutulma ihtimali dahi kanımı dondurdu.
twitter link
--- spoiler ---
babasının aktardığına göre; 8 yaşından 13 yaşına kadar kuzeni ve yanında çırak olarak çalıştığı kuaför tarafından “nitelikli cinsel istismara” uğrayan bir çocuk cevdet efe. failler beraat alınca, 3 hafta önce 9. kattan atlayarak hayatına son veriyor. izmir’in selçuk ilçesinde yaşanan olayla ilgili ailenin avukatı barış özbay ile de görüştüm. aile ve sosyal hizmetler bakanlığı’nın da müdahil olduğu dava şu an istinafta, karar bekleniyor. babanın bana anlattıklarını aynen aktarıyorum; “oğlum izmir selçuk’ta abimin evinin altındaki berberde çıraklık yapıyor, işi öğreniyordu. benim de dükkanın önünde karpuz tezgahım vardı. hem kendi kuzeni, hem orada çıraklığını yaptığı kişi tarafından 8 yaşından 13 yaşına kadar cinsel istismara uğramış. tehdit etmişler, ‘sakın konuşma, sana kimse inanmaz’ demişler, oğluma yıllarca istismarda bulunmuşlar. birkaç kez intihar teşebbüsü olmuştu. ‘oğlum, anlat, neyin var?’ dedim. ‘baba anlatamam, dayanamazsın’ dedi. en sonunda anlattı, çılgına döndüm. ama annem ve babam bile olayın kapatılması için elinden geleni yaptılar. cevdet efe’yi büyüten babaannesi, dedesi bile olay duyulmasın istedi. efe’nin amcaları, kardeşlerim de aynı şekilde. ben de savcılığa gittim. “fail beni 6 yerimden bıçakladı, 1 sene yatıp çıktı” olayı kapatmamız, şikayetimizi geri almamız için sürekli tehdit ediyorlardı. ve bir gün faillerden biri evimin önünde beni 6 yerimden bıçakladı. 10 yıl ceza aldı, af geldi, 1 yıl yatıp çıktı. biz bu saldırılardan dolayı tire’ye taşınmak zorunda kaldık. mücadeleme devam ettim. doktorların ‘cinsel istismar olduğu’ yönündeki raporlarına, efe’nin beyanlarına rağmen sanıklar önce adli kontrolle bırakıldı, sonra beraat aldılar. oğlum da canına kıydı. hakim bana ‘sen istismarı gördün mü?’ dedi. düşünebiliyor musunuz? ‘sen gördün mü?’ diyor. adalet istiyorum! faillerin elini kolunu sallayarak dışarıda dolaşmalarını istemiyorum. benim çocuğum yandı, başka çocuklar da yanmasın!”
--- spoiler ---
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
askerliğinde helikopterden helikoptere atlarken şarjör değiştiren polise denk gelmiş kekodur.
o nasıl bir suçluyu kovalayıp yakalamaktır yiğit polis? liyakatın sözlük tanımı mısın ve adam?
türk polisi senin yarın kadar olsa, ülkede suçlu kalmaz.
o nasıl bir suçluyu kovalayıp yakalamaktır yiğit polis? liyakatın sözlük tanımı mısın ve adam?
türk polisi senin yarın kadar olsa, ülkede suçlu kalmaz.
ismet paşa'yı tehdit ederler:
- dünyayı başınıza yıkarız!
o da kuru gürültüye papuç bırakmaz:
- dünya yıkılır. yeni bir dünya kurulur. türkiye'de o yeni dünyada yerini alır.
adam üfürmüyor. kendi tecrübesini konuşturuyor.
çünkü pratikte olan şey oydu. birinci dünya savaşı ile birlikte bilinen eski dünya yıkıldı ve yeni bir dünya kuruldu.
cumhuriyetle derdi olanların anlamadıkları ve asla anlamak istemedikleri bir gerçek var. birinci dünya savaşında osmanlı yıkılmadı. bilinen eski dünya komple yıkıldı.
eski dünya ile birlikte eski dünyaya ait değer yargıları da tarihin çöplüğüne gitti:
hoppa kız modası flappers
ama burada hikayede bir çatallanma olduğunu düşünüyorum.
türk kadını, haremden çıkıp kamusal alana katılmasının faturasını dişiliğinin törpülenmesi ile ödedi.
- dünyayı başınıza yıkarız!
o da kuru gürültüye papuç bırakmaz:
- dünya yıkılır. yeni bir dünya kurulur. türkiye'de o yeni dünyada yerini alır.
adam üfürmüyor. kendi tecrübesini konuşturuyor.
çünkü pratikte olan şey oydu. birinci dünya savaşı ile birlikte bilinen eski dünya yıkıldı ve yeni bir dünya kuruldu.
cumhuriyetle derdi olanların anlamadıkları ve asla anlamak istemedikleri bir gerçek var. birinci dünya savaşında osmanlı yıkılmadı. bilinen eski dünya komple yıkıldı.
eski dünya ile birlikte eski dünyaya ait değer yargıları da tarihin çöplüğüne gitti:
hoppa kız modası flappers
ama burada hikayede bir çatallanma olduğunu düşünüyorum.
türk kadını, haremden çıkıp kamusal alana katılmasının faturasını dişiliğinin törpülenmesi ile ödedi.
her boka doğal seçilim diyen vicdanını siktiklerim korkmuyor musunuz lan bir anlık dikkatsizlikle başımıza bir iş gelir diye?
son birkaç gündür yapılan twitter anketlerinde bile öne geçmiş olan ali koç'un muhtemelen %70 civarı bir oyla kazanacağı seçim.
kongre üyelerine şunu hatırlamalarını tavsiye ediyorum.
ali koç'un ilk dönemi ikinci döneminden kat kat kötüydü. ilk sene düşme hattında gezip ligi son haftalarda aldığı puanlarla 6. bitirdi. ikinci sene şubat ayına kadar lider giderken oğlu aziz yıldırımın listesinde olan ceketsiz nihat devre arası transferi yaptırmadı ve sol bekte dirar, stoperde jailson ile oynamak zorunda olan takım ligi 7. bitirdi. üçüncü sene içeride sivasi yense şampiyon olacakken sivasa yenilerek 3. bitirdi.
ikinci döneminin ilk yılında ise vitor pereira'yla bir yapılanmaya gitti. yolunda gitmeyen aksilikler nedeniyle ligi 2. bitirdi. bu sırada bakanlar kurulu trabzonda şampiyonluk kutluyordu. ikinci yılında ise jesus'u getirdi ve anahtari teslim etti. hocanın istediği oyuncular alındı. saha içinde yaşanan katliam hocanın motivasyonunu kırdı ve önde götürülen lig ikinci bitirildi. bunun yanında kupa alındı. üçüncü yılında ise branco ile çalışmaya başlayıp avrupa çapında bir takım kurdu. takım rekor kırarak ligde 99 puan topladı. taraflı federasyon ve güdülen hakemler sayesinde rakibine 102 puan toplatıldı. rakibinin hocası bugün hala helal şampiyonluk diye itiraf gibi röportaj veriyor.
bu tabloda aziz yıldırım neden 2021 seçiminde değil de bugün aday oluyor?
cevabı geçen gün verdiği röportajda parayı nereden bulacaksınız sorusuna verdiği cevapta gizli. "daha önce nasıl bulduysak öyle bulacağız."
yani diyorki 2023 yılında temlikler kalktı. stat sponsorluğunun süresi bitiyor. ben bütün gelirleri ve stat isim sponsorluğunun 10 yıllık geliri için yazılan çekleri yine faktoringlere kırdırıp parayı savuracağım. belki 1-2 defa şampiyon olurum. sonrası beni ilgilendirmez, siz yine ayew, adil rami,, benzia gibi sırf kadroda oyuncu sayısı tamamlamak için alınabilecek, kimsenin istemediği oyuncularla vakit geçirirsiniz diyor. bunun sonunda da yine bir ali koç çıkmazsa bu sefer kulüp batar diyor.
kulüp batmaz mi sanıyorsunuz? 2018 yılı uefa raporuna bir göz atın.
aziz yıldırım ve arkadaşları bu kulüp için beka sorunudur. bunu gören kongre üyeleri kendisine oy vermeyecektir.
kongre üyelerine şunu hatırlamalarını tavsiye ediyorum.
ali koç'un ilk dönemi ikinci döneminden kat kat kötüydü. ilk sene düşme hattında gezip ligi son haftalarda aldığı puanlarla 6. bitirdi. ikinci sene şubat ayına kadar lider giderken oğlu aziz yıldırımın listesinde olan ceketsiz nihat devre arası transferi yaptırmadı ve sol bekte dirar, stoperde jailson ile oynamak zorunda olan takım ligi 7. bitirdi. üçüncü sene içeride sivasi yense şampiyon olacakken sivasa yenilerek 3. bitirdi.
ikinci döneminin ilk yılında ise vitor pereira'yla bir yapılanmaya gitti. yolunda gitmeyen aksilikler nedeniyle ligi 2. bitirdi. bu sırada bakanlar kurulu trabzonda şampiyonluk kutluyordu. ikinci yılında ise jesus'u getirdi ve anahtari teslim etti. hocanın istediği oyuncular alındı. saha içinde yaşanan katliam hocanın motivasyonunu kırdı ve önde götürülen lig ikinci bitirildi. bunun yanında kupa alındı. üçüncü yılında ise branco ile çalışmaya başlayıp avrupa çapında bir takım kurdu. takım rekor kırarak ligde 99 puan topladı. taraflı federasyon ve güdülen hakemler sayesinde rakibine 102 puan toplatıldı. rakibinin hocası bugün hala helal şampiyonluk diye itiraf gibi röportaj veriyor.
bu tabloda aziz yıldırım neden 2021 seçiminde değil de bugün aday oluyor?
cevabı geçen gün verdiği röportajda parayı nereden bulacaksınız sorusuna verdiği cevapta gizli. "daha önce nasıl bulduysak öyle bulacağız."
yani diyorki 2023 yılında temlikler kalktı. stat sponsorluğunun süresi bitiyor. ben bütün gelirleri ve stat isim sponsorluğunun 10 yıllık geliri için yazılan çekleri yine faktoringlere kırdırıp parayı savuracağım. belki 1-2 defa şampiyon olurum. sonrası beni ilgilendirmez, siz yine ayew, adil rami,, benzia gibi sırf kadroda oyuncu sayısı tamamlamak için alınabilecek, kimsenin istemediği oyuncularla vakit geçirirsiniz diyor. bunun sonunda da yine bir ali koç çıkmazsa bu sefer kulüp batar diyor.
kulüp batmaz mi sanıyorsunuz? 2018 yılı uefa raporuna bir göz atın.
aziz yıldırım ve arkadaşları bu kulüp için beka sorunudur. bunu gören kongre üyeleri kendisine oy vermeyecektir.
o zaman kanunda her şey belli iken neden bir mahkeme 7 sene sürüyor. evet, işte bende bunu anlayamıyorum. hakim neden sürekli ileri tarihe bir duruşma veriyor.
bir keresinde bir iş mahkemesine izleyici olarak gittim. avukatlar sadece 1 kere konuştular. o da hakim sonraki duruşma tarihi size uygun mu dedi, onlarda randevu defterlerine baktılar ve "evet uygundur" dediler. bende kafamda sorguluyorum, biz buraya neden geldik ve duruşma neden ertelendi. bir bok yapılmadı ki. bir iş mahkemesi neden yıllar sürüyor. adam alacaklı, dekontlar ortada, işe giriş çıkış saatleri belli. ver kararını, firma adamın parasını ödesin. ama yok öyle yağma. bırak pezevenk yıllarca sürünsün, parasını alamasın. sonra enflasyon o paranın amına koysun, emekçi emeğinin karşılığını 7 sene sonra alsın ve o paranın değeri 5 kat düşmüş olsun. geç gelen adalet, adalet değildir.
bir keresinde bir iş mahkemesine izleyici olarak gittim. avukatlar sadece 1 kere konuştular. o da hakim sonraki duruşma tarihi size uygun mu dedi, onlarda randevu defterlerine baktılar ve "evet uygundur" dediler. bende kafamda sorguluyorum, biz buraya neden geldik ve duruşma neden ertelendi. bir bok yapılmadı ki. bir iş mahkemesi neden yıllar sürüyor. adam alacaklı, dekontlar ortada, işe giriş çıkış saatleri belli. ver kararını, firma adamın parasını ödesin. ama yok öyle yağma. bırak pezevenk yıllarca sürünsün, parasını alamasın. sonra enflasyon o paranın amına koysun, emekçi emeğinin karşılığını 7 sene sonra alsın ve o paranın değeri 5 kat düşmüş olsun. geç gelen adalet, adalet değildir.
sanırım türkiye'de en rahat askerlik yapmış insanlardan biriyim.
günlerden bir gün ankara'da bir nisan akşamı. hafif bir bahar meltemi eşliğinde bir asker, yıldızları izleyerek bruschettasını afiyetle yedi ve beyaz şarabını keyifle yudumladı…
bazı spor dallarında lisanslı ve kentli olduğum için beni spor salonu sorumlusu yapmışlardı. tek görevim öğlen 12'de yarım saat boyunca spor tesisini açık tutmaktı. kısa dönem askerlik yapmıştım.
tesisten 4 kadar komutan yararlanıyordu ve nadiren geliyorlardı. bunun dışında tüm gün kapalı bir spor salonunda oturdum. benim askerliğim böyle geçti. salonda sauna, duş, kaliteli bir ekipman bütünü vardı. istediğim zaman saunaya girdim, yıkandım, tüm dünya kanallarını izlediğim tvye baka baka spor minderlerinde yatıp uyudum.
salonun dışındaki bahçe ile uğraştım, zaman geçirdim. onlarca kitap okudum. nöbet sorumluluğum da gece 2 saat kamera gözlemiydi, yani yine oturarak 2 saat ekrana baktım.
tesisin görünmeyen arka bahçesine, çok güzel organik tohumlar ektim ve kendime bruschetta yapacak malzemeleri yetiştirdim. gerekli malzemeleri birliğin hemen karşısındaki tekelden getirttim. kimsenin bilmediği küçük bir gazlı kamp ocağım ve tavam da vardı.
o gün sporumu yaptım, saunada gevşedim, duşumu aldım. ardından bruschetta'mı hazırladım, şarabımı açtım ve yıldızları izleye izleye keyifle yiyip içtim. iyi terliklerimi çalmışlardı, ayaklarımda da on liralık terlik. bir anlık zihnimde arno nehri'nin kıyısındaydım. ayağımda asker terliği ile. askerliğimin de tam ortasıydı. gülümseyerek hafızama yazmıştım.
günlerden bir gün ankara'da bir nisan akşamı. hafif bir bahar meltemi eşliğinde bir asker, yıldızları izleyerek bruschettasını afiyetle yedi ve beyaz şarabını keyifle yudumladı…
bazı spor dallarında lisanslı ve kentli olduğum için beni spor salonu sorumlusu yapmışlardı. tek görevim öğlen 12'de yarım saat boyunca spor tesisini açık tutmaktı. kısa dönem askerlik yapmıştım.
tesisten 4 kadar komutan yararlanıyordu ve nadiren geliyorlardı. bunun dışında tüm gün kapalı bir spor salonunda oturdum. benim askerliğim böyle geçti. salonda sauna, duş, kaliteli bir ekipman bütünü vardı. istediğim zaman saunaya girdim, yıkandım, tüm dünya kanallarını izlediğim tvye baka baka spor minderlerinde yatıp uyudum.
salonun dışındaki bahçe ile uğraştım, zaman geçirdim. onlarca kitap okudum. nöbet sorumluluğum da gece 2 saat kamera gözlemiydi, yani yine oturarak 2 saat ekrana baktım.
tesisin görünmeyen arka bahçesine, çok güzel organik tohumlar ektim ve kendime bruschetta yapacak malzemeleri yetiştirdim. gerekli malzemeleri birliğin hemen karşısındaki tekelden getirttim. kimsenin bilmediği küçük bir gazlı kamp ocağım ve tavam da vardı.
o gün sporumu yaptım, saunada gevşedim, duşumu aldım. ardından bruschetta'mı hazırladım, şarabımı açtım ve yıldızları izleye izleye keyifle yiyip içtim. iyi terliklerimi çalmışlardı, ayaklarımda da on liralık terlik. bir anlık zihnimde arno nehri'nin kıyısındaydım. ayağımda asker terliği ile. askerliğimin de tam ortasıydı. gülümseyerek hafızama yazmıştım.
subutay olacaktı oğlanın adı. hanım istemedi.
dalga geçerlermiş.
mustafa kemal oldu.
dalga geçerlermiş.
mustafa kemal oldu.
hasan can a katılıp sülalesine sövdürenler mali yi beğenmiyor
babama anneme sorsam istemezler tabi ama 90'larda çocuk ve ya genç olan biri daha ne ister hayattan. liseye git gel hep goy goy hep eğlence..kimse gösteriş derdinde değil, aileler bildiğin normal aileler, sokakta özgürce gezen, ilk okulda bile otobüs kullanabilen, keyifli gençlerdik. atın beni lise yıllarına ömrümün sonuna kadar orada kalayım.
acıtasyon konusunda çok yetenekliler.
sevilmiyorlarmış, o kadar haklısın ki.
bir yandan son model bmv'sini sırf hava olsun diye akrabalarına anlatır durur.
bir yandan da akrabası olan gariban asgari ücretliye siz krallar gibi yaşıyorsunuz biz orada sürünüyoruz diye dert yanar.
sevilmiyorlarmış, o kadar haklısın ki.
bir yandan son model bmv'sini sırf hava olsun diye akrabalarına anlatır durur.
bir yandan da akrabası olan gariban asgari ücretliye siz krallar gibi yaşıyorsunuz biz orada sürünüyoruz diye dert yanar.
aslında o kadar da küçümsenecek bir bütçe değil. sanki hepiniz dan bilzerian'sınız amk.
hiç bi sikim olmaz.
fatih ölmüş, yavuz ölmüş, kanuni ölmüş, büyük türk mustafa kemal atatürk ölmüş, adam recep bey ölünce ne olacağının derdine düşmüş. efsunlanmışsınız.
fatih ölmüş, yavuz ölmüş, kanuni ölmüş, büyük türk mustafa kemal atatürk ölmüş, adam recep bey ölünce ne olacağının derdine düşmüş. efsunlanmışsınız.
öncelikle (bkz: svihs)
ayı varoşluk, aynı üstten bakan tavır devam ediyor. iki gram ders almamışlar yemin ediyorum.
bacım sen git o üst düzey skindirik kişisel gelişim kitaplarını okuyup kendini fasulyeden saymaya devam et.
ayrıca sakin ol ve o klavyeyi yavaşça yere bırak.
ayı varoşluk, aynı üstten bakan tavır devam ediyor. iki gram ders almamışlar yemin ediyorum.
bacım sen git o üst düzey skindirik kişisel gelişim kitaplarını okuyup kendini fasulyeden saymaya devam et.
ayrıca sakin ol ve o klavyeyi yavaşça yere bırak.
(bkz: sting)
(bkz: beatles)
(bkz: led zeppelin)
(bkz: queen)
(bkz: rolling stones)
(bkz: pink floyd)
(bkz: david bowie)
(bkz: ozzy osbourne)
(bkz: elton john)
(bkz: george michael)
(bkz: boy george)
(bkz: motörhead)
(bkz: iron maiden)
(bkz: eric clapton)
(bkz: adele)
(bkz: amy winehouse)
eşek bile daha mantıklı başlık açardı, yazar olsaydı.
(bkz: beatles)
(bkz: led zeppelin)
(bkz: queen)
(bkz: rolling stones)
(bkz: pink floyd)
(bkz: david bowie)
(bkz: ozzy osbourne)
(bkz: elton john)
(bkz: george michael)
(bkz: boy george)
(bkz: motörhead)
(bkz: iron maiden)
(bkz: eric clapton)
(bkz: adele)
(bkz: amy winehouse)
eşek bile daha mantıklı başlık açardı, yazar olsaydı.
oto sanayi ağzıyla konuşursak "bir 750 tl sıkışmış bakan bey onu alacak " demek olan açıklamadır..
ben çiftlik kurmak için bu bankaya başvurduğumda 1 e 3 ipotek istemişlerdi.
sizin ben taaa ananızın amına koyayım orospu çocukları. ben çiftliği kurdum ama sizin gibi orospu çocuklarının eline düşmedim. sizin ben ölmüşlerinizi sikeyim amk hırsızları.
olmayan şerefinizi sikeyim. hakkım varsa çocuklarınızdan çıksın.
sizin ben taaa ananızın amına koyayım orospu çocukları. ben çiftliği kurdum ama sizin gibi orospu çocuklarının eline düşmedim. sizin ben ölmüşlerinizi sikeyim amk hırsızları.
olmayan şerefinizi sikeyim. hakkım varsa çocuklarınızdan çıksın.
böyle bir uygulama ile çalışanların iş yerinde sabah kahvaltısı, dedikodu, gıybet, araba ilanlarına bakmaya ayırdığı zamanlar azalacak, yapılan iş miktarı değişmeyecektir.
her sektöre uymaz belki ama bu uygulama ile verimliliği artacak çok fazla iş yeri var. uykusunu almış kahvaltısını yapmış bir çalışan, aynı zamanda akşam da kendisine vakit ayırabileceğini bilerek çalışacak. bunu bir düşünün.
her sektöre uymaz belki ama bu uygulama ile verimliliği artacak çok fazla iş yeri var. uykusunu almış kahvaltısını yapmış bir çalışan, aynı zamanda akşam da kendisine vakit ayırabileceğini bilerek çalışacak. bunu bir düşünün.
bu dünyada hiçbir ürün en iyi değildir, satılan hiçbir üründe kötü değildir. şöyle düşünün, piyasada satılan bir ürünü birileri alıyor demektir. alanlarda mal olmadığına göre mutlaka bir ihtiyaca cevap veriyordur. estetik, fiyat , özel ihtiyaçlar gibi bir çok değişik özellikler var. mühendislik te temel bir kural vardır. bir ürün yeteri derecede iyi ve son derece ucuz olmak zorundadır.
dünyada kendi düşmanına maaş bağlayan ve vatandaşından üstün haklar veren tek ülke türkiye cumhuriyeti.
tabi bu halkın isteğiyle oluyor. fransa'da ışidlilere dokunulmazlık, makam aracı, vekillik verse iktidar ya da yargı halk anasından çıktığı yere geri sokar o kararı alanları. bakın halk yapar bunu.
türk halkının böyle öncelikleri yoktur. vatan matan hikaye. halk ortadan ikiye bölünmüş, pastayı kim yiyecek onla meşgul sadece.
tabi bu halkın isteğiyle oluyor. fransa'da ışidlilere dokunulmazlık, makam aracı, vekillik verse iktidar ya da yargı halk anasından çıktığı yere geri sokar o kararı alanları. bakın halk yapar bunu.
türk halkının böyle öncelikleri yoktur. vatan matan hikaye. halk ortadan ikiye bölünmüş, pastayı kim yiyecek onla meşgul sadece.
yakışıklı erkektir.
beni usturayla tıraş eden berber, karşıdan son kez yüzüme baktıktan sonra; salavat getirerek dükkandan kaçmıştı.
o gün bugündür sinek kaydı tıraş olmadım.
beni usturayla tıraş eden berber, karşıdan son kez yüzüme baktıktan sonra; salavat getirerek dükkandan kaçmıştı.
o gün bugündür sinek kaydı tıraş olmadım.
imamoğlunun bir sokak köpeği aşkına bir de demparti aşkına anlam veremiyorum. bir de mülteci aşkı vardı.
bir sığınmacı suç işler, savunma, türkler de suça karışıyor olur
köpek bir çocuğu parçalar, savunma, insanlarda adam öldürüyor olur.
bir partinin mensubu yolsuzluk yapar, savunma, sizin partiden de yolsuzluk yapanlar var olur.
yani bu ülkede insanların mantığına göre aynı anda iki doğru yapılamaz. bir yerde bozukluk varsa, o bozukluk başka bir bozuklukla savusturulur.
bir sığınmacı suç işler, savunma, türkler de suça karışıyor olur
köpek bir çocuğu parçalar, savunma, insanlarda adam öldürüyor olur.
bir partinin mensubu yolsuzluk yapar, savunma, sizin partiden de yolsuzluk yapanlar var olur.
yani bu ülkede insanların mantığına göre aynı anda iki doğru yapılamaz. bir yerde bozukluk varsa, o bozukluk başka bir bozuklukla savusturulur.
azınlığın/azlığın birlikteliği.
basarili olmak zorunda olmaları..
aksi halde yok olacaklarını cok cok iyi anlatmışlar yüz yıllar boyu.
basarili olmak zorunda olmaları..
aksi halde yok olacaklarını cok cok iyi anlatmışlar yüz yıllar boyu.
- sadece yörenin esnafı para kazansın diye açılmış saçma sapan şehirlerdeki üniversitelere gitmek
- ingilizce öğrenmemek
- ingilizce dışında bir dil daha öğrenmemek
- bir spor branşıyla en kötü amatör olarak uğraşmamak
- kitap okumamak
- gezmemek tozmamak
- ilgi alanlarını keşfedememek
- karakterini oturtamamak
- konfor alanından çıkamamak
en önemlisi de
- korkmak
- ingilizce öğrenmemek
- ingilizce dışında bir dil daha öğrenmemek
- bir spor branşıyla en kötü amatör olarak uğraşmamak
- kitap okumamak
- gezmemek tozmamak
- ilgi alanlarını keşfedememek
- karakterini oturtamamak
- konfor alanından çıkamamak
en önemlisi de
- korkmak
genellikle çoğu iş ilanında yazan yaş kriteridir 35 yaş.
işverenler 35 yaşın üzerindekileri beğenmezken 35 yaşın üzerinde olan insanlar da yapacakları işi seçerken seçici oluyor. böylece iş bulamama döngüsünde sürükleniyorlar.
emeklilik yaşının 58, 60 olduğu bir ülkede *malesef 35 yaş kriteri sürdürülebilir olmuyor.
geçtiğimiz günlerde bir kamu ilanında 4 yıllık fakülte mezunu bir pozisyon için 35 yaşını aşmayan, 10 yıl deneyimli personel isteniyordu. "el insaf" nefes almadan okuyup 3 yıl içerisinde kpss'ye hazırlanıp, dershaneye gidip vb. zibilyon tane sınav geçip hemen iş bulup 10 yıl çalışma hayatı bekleyen sistemde sorun vardır arkadaşlar.
bir şekilde bu çarkta takıldıysanız bu konuyu sizler de dile getirin. ne kadar çok dile getirirsek bu önyargı düzeni daha çabuk yıkılacaktır. günümüzde 35-50 yaşındaki insanlar artık genç sayılmaktadır. bu gün olmasa bile bir gün hepimizin işe ihtiyacı olabilir.
işverenler 35 yaşın üzerindekileri beğenmezken 35 yaşın üzerinde olan insanlar da yapacakları işi seçerken seçici oluyor. böylece iş bulamama döngüsünde sürükleniyorlar.
emeklilik yaşının 58, 60 olduğu bir ülkede *malesef 35 yaş kriteri sürdürülebilir olmuyor.
geçtiğimiz günlerde bir kamu ilanında 4 yıllık fakülte mezunu bir pozisyon için 35 yaşını aşmayan, 10 yıl deneyimli personel isteniyordu. "el insaf" nefes almadan okuyup 3 yıl içerisinde kpss'ye hazırlanıp, dershaneye gidip vb. zibilyon tane sınav geçip hemen iş bulup 10 yıl çalışma hayatı bekleyen sistemde sorun vardır arkadaşlar.
bir şekilde bu çarkta takıldıysanız bu konuyu sizler de dile getirin. ne kadar çok dile getirirsek bu önyargı düzeni daha çabuk yıkılacaktır. günümüzde 35-50 yaşındaki insanlar artık genç sayılmaktadır. bu gün olmasa bile bir gün hepimizin işe ihtiyacı olabilir.
üçüncü kocayı eskitmek üzere olan nursemanın "ben böyle şeylere pek alışkın değilim" demesi, estağfurullah sen bu işin pirisin artık, selamun kavlen..
birbirimize karşı güven duygularımızın yara almış olması.
buradaki “güven” kısmı “sadakatsizlik” gibi bir yerden değildi ama hayat öğretti güvenin hangi konuda olursa olsun bir kere eksildi mi yeniden artamayacağını ve bir iletişimi çokça yaralayacağını.
özetlersek ben çevresel faktör ve gelişmelerin fazla etkisinde kaldığını düşünüyordum, finalde bunca kötüye odak bir bakış açısıyla ömrü boyunca mutlu olamayacağı tespitini bıraktım masaya(ki umarım yanılırım).
o da beni biraz “hayalci” bulduğunu ve bundan rahatsızlık duyduğunu koydu masaya(ki haksız sayılmazdı bence, kendimi bildim bileli tutkuyla yaptığım şeylere kökten bağlı bir adamım hayata karşı).
hal böyle olunca da müthiş dengesiz bir sonuca varıyor iletişim.
şimdilerde ben hayallerimle sevişiyor ve gerçeğe çevirmek için adımlar atıyorum, o da muhtemel ki gerçekleriyle savaşıp kılıçlar sallıyordur yel değirmenlerine pencere önünde akşamüstleri.
binevi ikimiz de birbirimizi haklı çıkarıyoruz da denilebilir.
hatta daha da basit anlatmak istersek durumu o tam bir çay tiryakisiydi, ben kahvenin kokusunu aldığımda bile aşk yaşıyorum.
buradaki “güven” kısmı “sadakatsizlik” gibi bir yerden değildi ama hayat öğretti güvenin hangi konuda olursa olsun bir kere eksildi mi yeniden artamayacağını ve bir iletişimi çokça yaralayacağını.
özetlersek ben çevresel faktör ve gelişmelerin fazla etkisinde kaldığını düşünüyordum, finalde bunca kötüye odak bir bakış açısıyla ömrü boyunca mutlu olamayacağı tespitini bıraktım masaya(ki umarım yanılırım).
o da beni biraz “hayalci” bulduğunu ve bundan rahatsızlık duyduğunu koydu masaya(ki haksız sayılmazdı bence, kendimi bildim bileli tutkuyla yaptığım şeylere kökten bağlı bir adamım hayata karşı).
hal böyle olunca da müthiş dengesiz bir sonuca varıyor iletişim.
şimdilerde ben hayallerimle sevişiyor ve gerçeğe çevirmek için adımlar atıyorum, o da muhtemel ki gerçekleriyle savaşıp kılıçlar sallıyordur yel değirmenlerine pencere önünde akşamüstleri.
binevi ikimiz de birbirimizi haklı çıkarıyoruz da denilebilir.
hatta daha da basit anlatmak istersek durumu o tam bir çay tiryakisiydi, ben kahvenin kokusunu aldığımda bile aşk yaşıyorum.
7 haziran 2000 tarihinde sabah gazetesi haberinde sperm ve katile ait yeşil don bulundu haberine imza atanların sıralı listesi aşağıdadır.
(bkz: mustafa şekeroğlu)
(bkz: bekir batu)
(bkz: özkan arslan)
(bkz: salih aluş)
(bkz: mutlu bozdağ)
hakkında 24 yıl önce hangisinin yalan söylediğini, günümüzde de hangilerinin yalan söylemeye ısrarla devam ettiğini sorgulamak da yüce türk adaletinin görevidir.
tanım: bir cinayet.
(bkz: mustafa şekeroğlu)
(bkz: bekir batu)
(bkz: özkan arslan)
(bkz: salih aluş)
(bkz: mutlu bozdağ)
hakkında 24 yıl önce hangisinin yalan söylediğini, günümüzde de hangilerinin yalan söylemeye ısrarla devam ettiğini sorgulamak da yüce türk adaletinin görevidir.
tanım: bir cinayet.
bazen kafaya taktığımız şeylerin ne kadar anlamsız olduğu gerçeği ile yüzleşiriz ya işte tam da o olay bu.
düşün 17 yaşındasın, daha film başlamadı bile. bileti aldın koltuğa oturdun daha reklamlar. belki 1000 defa atlasan tırnağına zarar gelmeyecek bir hareket ile ömür boyu sakatsın, yatalaksın. çok zor, sağlığı yerdinde olan herkes her aldığı nefesten keyif alsın.
düşün 17 yaşındasın, daha film başlamadı bile. bileti aldın koltuğa oturdun daha reklamlar. belki 1000 defa atlasan tırnağına zarar gelmeyecek bir hareket ile ömür boyu sakatsın, yatalaksın. çok zor, sağlığı yerdinde olan herkes her aldığı nefesten keyif alsın.
böyle yıldırım fırtınaları yaşandığında ne yapmak gerekir?:
en iyisi kapalı alan. fakat kapalı alanda da geçene kadar sigortalar kapatılmalı, elektrikli aletlerle çok haşır neşir olunmamalı.
en tehlikesi dışarısı. kesinlikle ağaç altında beklenmez. saçlar yukarı doğru dikleşmişse hemen oradan kaçılır, kapalı alana gidilir, kapalı alan çardak altı falan değildir, bildiğin bir binaya girilir. açık alanda yakalandıysanız arazinin alçak kısmı bulunup, çök kapan yapılır. kafa açıkta kalmaz, vücutla yer teması en aza indirilir. yakınlarda arabanız varsa içine girilir ama araç içinde sağa sola dokunulmaz (faraday kafesi).
evdekiler banyo yapmamalı, kalorifer tesisatından uzak durmalı, suyla oynamamalı.
en iyisi kapalı alan. fakat kapalı alanda da geçene kadar sigortalar kapatılmalı, elektrikli aletlerle çok haşır neşir olunmamalı.
en tehlikesi dışarısı. kesinlikle ağaç altında beklenmez. saçlar yukarı doğru dikleşmişse hemen oradan kaçılır, kapalı alana gidilir, kapalı alan çardak altı falan değildir, bildiğin bir binaya girilir. açık alanda yakalandıysanız arazinin alçak kısmı bulunup, çök kapan yapılır. kafa açıkta kalmaz, vücutla yer teması en aza indirilir. yakınlarda arabanız varsa içine girilir ama araç içinde sağa sola dokunulmaz (faraday kafesi).
evdekiler banyo yapmamalı, kalorifer tesisatından uzak durmalı, suyla oynamamalı.
ben. prenseslik minnoşluk bir yere kadar. lahmacunu pizzayı herkes yer. mühim olan beraber kelle paça içmek. nöbet sonrası bir gelenektir kelle paça içmek. sararmış solmuş insanı dipçik gibi yapar.
geçenlerde paçacı abiye dedik “nöbetten çıktık abi, ateşle çorbaları. frontal lob bol olsun“ diyo ki “benim de kolumun altında yumru çıktı hangi hastane?” abi yumru kolay hallederiz. sen frontali bol tut.
bak posta gazetesi şiir köşesinde yayınlanmış olan bir şiirim bile var kelle paçayla ilgili.
yiyenin gür çıkar sesi
açılır boru gibi nefesi.
doktorların tavsiyesi
sen ne hoşsun kelle paça!
geçenlerde paçacı abiye dedik “nöbetten çıktık abi, ateşle çorbaları. frontal lob bol olsun“ diyo ki “benim de kolumun altında yumru çıktı hangi hastane?” abi yumru kolay hallederiz. sen frontali bol tut.
bak posta gazetesi şiir köşesinde yayınlanmış olan bir şiirim bile var kelle paçayla ilgili.
yiyenin gür çıkar sesi
açılır boru gibi nefesi.
doktorların tavsiyesi
sen ne hoşsun kelle paça!
beni de yazın. hanımlar biz hala çok güzeliz ve beyler siz de hala yakışıklısınız. kim ne derse desin her yaşın ayrı bir güzelliği var…
hiçbir yetişkin insan, başka bir yetişkin insanın duygusal yükünü taşıyamaz. belki bir süre bunu taşımaya çalışabilir fakat sonunda bu durumun altında ezilir.
boşanmış bir kadını babasından istemekle, bekar bir kadını babasından istemek arasında bir fark yoktur. ikisi de babayı onore etmek için yapılır. emek verdin, büyüttün biz de hürmeten iznini alıyoruz demektir. başlık parası alınmıyorsa sadece türk örf ve adetlerini yerine getirmek amacı vardır.
edit: apolle 69'a imla uyarısı için teşekkürler
edit: apolle 69'a imla uyarısı için teşekkürler
çok güzelsin sorusu mu?
sey gibi mi bu da, "cay icersin?".
+ "cok guzelsin?"
- "hayir, tesekkurler."
sey gibi mi bu da, "cay icersin?".
+ "cok guzelsin?"
- "hayir, tesekkurler."
hayatımda ilk kez borsaya girdim. kanka halka arzlara gir üç beş de olsa kazanırsın dediler. 3 tane halka arza girdim. tokatlandım çıkıyorum.
ya yazmayım diyorum da zorluyorsunuz insanı, sizin ben karamsar ayaklarınızı sikeyim hayatsız orospu evlatları. iş bulamayacaksınız, gidin sanayide çırak olun falan yazmışlar. ulan çocuklar sınava girecek, siktirin gidin bi şu bölümü okumak isteyen varsa yol gösterebilirim falan yazın.
bak ne güzel insanlar var, üniversitesini bölümünü falan yazmış. kafanız karışıyorsa yazın demiş. sen niye yarak adamlık yapıp moral düşürmeye oynuyorsun. çocuğa motivasyon veriyorsan ver, vermiyorsan siktir git şurdan. okuyan sınava girecek gençler falan varsa da dinlemeyin bu çakalları. siktirin gidin dandik bi üniversiteyse bile okuyun.
bak ne güzel insanlar var, üniversitesini bölümünü falan yazmış. kafanız karışıyorsa yazın demiş. sen niye yarak adamlık yapıp moral düşürmeye oynuyorsun. çocuğa motivasyon veriyorsan ver, vermiyorsan siktir git şurdan. okuyan sınava girecek gençler falan varsa da dinlemeyin bu çakalları. siktirin gidin dandik bi üniversiteyse bile okuyun.
of şu ara çok fazla melike şahin’e düştüm.
sıralama olmaksızın yazıyorum:
(bkz: dön ne olur)
(bkz: uykumun boynunu bükme)
(bkz: hepsi geçti)
(bkz: deli kan)
(bkz: bedelini ödedim)
(bkz: samatya'da ilk rakı)
(bkz: gönlüm durur orda)
hayır aşk acısı çekmiyorum. atlattım. ama sanırım bir şeyler arıyorum şu ara.
sıralama olmaksızın yazıyorum:
(bkz: dön ne olur)
(bkz: uykumun boynunu bükme)
(bkz: hepsi geçti)
(bkz: deli kan)
(bkz: bedelini ödedim)
(bkz: samatya'da ilk rakı)
(bkz: gönlüm durur orda)
hayır aşk acısı çekmiyorum. atlattım. ama sanırım bir şeyler arıyorum şu ara.
kayseri'den sabiha gökçen havalimanına gitmek için hareket eden uçağın pist başına dönmek yerine düz giderek pisti kaçırması rezaletidir.
görsel
görselde de görüldüğü gibi uçak pist sonuna kadar gelmiş ve geri de gidemediği için bir saatten fazla puch back aracı beklenmiştir. normal şartlarda sola dönüp geniş olan yola geçmesi ve oradan kalkış yapması gerekiyordu. iyi ki zamanında durup pistten çıkmadı. tam uçak çekildi kalkıyoruz derken bir yolcunun uçmaktan vazgeçmesi nedeniyle bagaj eşleşmesi vs derken 21.05'te kalkması gereken uçak 3 saat gecikmeye rağmen hala kalkamamıştır.
uçağın çekildikten sonraki pozisyonu
görsel
tamam ajet kalitesiz biliyoruz da bari pist başını tutturamayan pilot çalıştırmayın.
biz şimdi bu adama güvenip nasıl uçacağız. türkçe de bilmiyor. ilginç bir aksanla ingilizce konuşuyor.
edit: rezalet bitmiyor. şimdi de yakıt alımı yapılacağı anonsu yapıldı. yahu bu uçak kalkmak için hareket etmemiş miydi? daha kalkmadan nasıl yakıt ihtiyacı doğdu?
edit: uçuş sağ salim bitti. normalde satılan içecek ve yiyecekler ücretsiz dağıtılarak jest yapılmaya çalışıldı. ancak bariz bir pilot hatası olmasına rağmen sürekli yer hizmetleri ve kulenin suçlanması ajet firmasında çok büyük bir iletişim sorunu olduğunu ortaya koyuyor.
görsel
görselde de görüldüğü gibi uçak pist sonuna kadar gelmiş ve geri de gidemediği için bir saatten fazla puch back aracı beklenmiştir. normal şartlarda sola dönüp geniş olan yola geçmesi ve oradan kalkış yapması gerekiyordu. iyi ki zamanında durup pistten çıkmadı. tam uçak çekildi kalkıyoruz derken bir yolcunun uçmaktan vazgeçmesi nedeniyle bagaj eşleşmesi vs derken 21.05'te kalkması gereken uçak 3 saat gecikmeye rağmen hala kalkamamıştır.
uçağın çekildikten sonraki pozisyonu
görsel
tamam ajet kalitesiz biliyoruz da bari pist başını tutturamayan pilot çalıştırmayın.
biz şimdi bu adama güvenip nasıl uçacağız. türkçe de bilmiyor. ilginç bir aksanla ingilizce konuşuyor.
edit: rezalet bitmiyor. şimdi de yakıt alımı yapılacağı anonsu yapıldı. yahu bu uçak kalkmak için hareket etmemiş miydi? daha kalkmadan nasıl yakıt ihtiyacı doğdu?
edit: uçuş sağ salim bitti. normalde satılan içecek ve yiyecekler ücretsiz dağıtılarak jest yapılmaya çalışıldı. ancak bariz bir pilot hatası olmasına rağmen sürekli yer hizmetleri ve kulenin suçlanması ajet firmasında çok büyük bir iletişim sorunu olduğunu ortaya koyuyor.
ekşi sözlük iyice delirdi. arkadaşlar nba finals 2024 başlığında ne ilk çeyreği? nerede maçın başlığı? açılsın orada devam etsin ne edecekse.
ilk maçı boston'un 20 sayıya getirdiği fark ile devam etmektedir.
ilk maçı boston'un 20 sayıya getirdiği fark ile devam etmektedir.
has ülkücüdür. attığı her adıma boyle bakın. artık tanıyın bunları...
yerini bulmuştur.
aynılar aynı yere.
yerini bulmuştur.
aynılar aynı yere.
kaliteyi daha dusuremedikleri için aracı kurum bulmuşlar
neymiş fenerbahçe yönetim kurulu üyelerini terörist olmakla suçluyormuş.
mevcut yönetim 7/24 millete fetöcü diye sallayıp dururken, himmet lafını ağzından düşürmezken iyiydi de aziz yıldırım, yönetim listesindeki fetö ile iltisaklı kişilerin varlığını sorgulayınca mı rahatsız oluverdiniz.
aziz yıldırım'a bok atmaya çalışacağınıza galatasaray'a süper kupayı hediye edip, çatır çatır oynayan takımı ligde çekilelim goygoyu ile sabote edip şampiyonluğu da ezeli rakibine veren, yetmeyip gelecek sezon türkiye kupasından da takımı çeken ve günün sonunda bizi şampiyon yapmayacaklar bir söylemdi diyerek fenerbahçe camiasıyla alay eden başkan adayıyla uğraşın.
tanım: fenerbahçe'deki sermaye-cemaat kuşatmasına tek başına meydan okuyan başkan adayı
mevcut yönetim 7/24 millete fetöcü diye sallayıp dururken, himmet lafını ağzından düşürmezken iyiydi de aziz yıldırım, yönetim listesindeki fetö ile iltisaklı kişilerin varlığını sorgulayınca mı rahatsız oluverdiniz.
aziz yıldırım'a bok atmaya çalışacağınıza galatasaray'a süper kupayı hediye edip, çatır çatır oynayan takımı ligde çekilelim goygoyu ile sabote edip şampiyonluğu da ezeli rakibine veren, yetmeyip gelecek sezon türkiye kupasından da takımı çeken ve günün sonunda bizi şampiyon yapmayacaklar bir söylemdi diyerek fenerbahçe camiasıyla alay eden başkan adayıyla uğraşın.
tanım: fenerbahçe'deki sermaye-cemaat kuşatmasına tek başına meydan okuyan başkan adayı
düğünleri damat sikmek üstüne kurgulayanların umurunda olmayacak gelişme. damat öder, beklerken de nişan tahtına oturtup sikersiniz damadı.
yunus emre bi degisik, sakinlestirici igne mi yapiyorlar ne yapiyorlar anlamadim. beynini aldirmis gibi konusmalari ve tepkileri var. yardim edemiyor, yorum yapamiyor, cevap veremiyor, bakislari bos bos, anlamadim.
mehmet yemiştir abla
ben ne yedim ben o tarihte burda bile yohum.
ben ne yedim ben o tarihte burda bile yohum.
9 ay sonra küçük, nurtopu gibi bir klozet doğurmasıyla sonuçlanacak korkudur. alaturka tuvalet doğmasa bari, rabbim evladın hayırlısını, yani düz klozet versin.
ben bunu ilk denediğimde bildiğiniz sabun tadı almış ve yenmez ki bu demiştim. fakir olmak bunu gerektirir çünkü. sarımsaklı yoğurt ile karıştırma başarısız bir deneyimdi, ezip sadece sarımsakla karıştırma da öyle. sonra çok daha düz, dümdüz bir yol keşfettim, öneri aldım daha doğrusu. hiç gezmeden güzelce dilimleyip tuz ve limonla yemek. içimde bir level açıldı sanki ve bu halini bayılarak yemeye başladım hem de imkan varsa her gün. benim gibi balık alerjisi olanlar için özellikle omega 3 kaynağı.