Sık geçen başlıklar

almanya'dan türkiye'ye arabayla gelen gurbetçi 3

ekşi'de gör
durun yapmayın; çünkü siz kardeşsiniz!
şaka bir yana yapmayın yazmayın böyle kin ve nefret cümleleri.
kimin nereye nasıl seyahat ettiğinin ne önemi var.
bir bildiğin varsa sen de yaz katkıda bulun yeter. ki yazanlar da olmuş elleri dert görmesin.
geçen sene tam tersi bir hareketle istanbuldan munihe dizel opel mokka aracımla ailece gezmeye gidip gelmiştim.
guzel maceraydı.
gurbetçiler candır
köyünü akrabalarını evini toprağını özlemiş insanlarla ne alıp veremediğiniz var?
herkes işine baksın
herkes işini iyi yapsın gerisi kişinin keyfine kalmış.
acıtasyon konusunda çok yetenekliler.
sevilmiyorlarmış, o kadar haklısın ki.

bir yandan son model bmv'sini sırf hava olsun diye akrabalarına anlatır durur.
bir yandan da akrabası olan gariban asgari ücretliye siz krallar gibi yaşıyorsunuz biz orada sürünüyoruz diye dert yanar.
bayram tatilinde kocamın köyüne geldik. komşunun kapısında iki koca araba, ikisi de almanya plaka. kayınvalideme sordum: "anne biz 9 saatlik yolda geberiyoruz. bunlar hangi akla hizmet o kadar yolu arabayla geliyorlar?" diye. meğer karıları çocukları uçakla geliyormuş. iki erkek kardeş de peş peşe arabayla geliyormuş her sene. dönerken arabayı erzakla doldurup gidiyorlarmış. günlük ihtiyaç dışında gıda alışverişi yapmıyorlarmış almanya'da. vay anasını dedim ya, hesaplara bak.