vay vay vay neler dönmüş serhat yaaa.
yürüyedurun be.
kılıçdaroğlu'na ihanetmiş, yüzyılın ihanetiymiş… hadi lan oradan. muhalifler değişim istiyor, muhaliflerin sesine kulak vermeyip inatla o koltuğa oturmaya devam eden ihanetin kralını yapıyor amk!
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
ulan her uzatanın düdüğünü üfleyenler;
erkek futbol branşı ülkesinde her sene şampiyonluğa oynuyor,
kadın futbol takımı kurulalı 2 sene olmuş 2 kez final oynamış,
erkek basketbol takımı ve kadın basketbol takımları avrupa'nın en büyük 5 kulübünden biri. ikisi de euroleague kazanmış, yerel liglerinde her sene şampiyonluğa oynayıp, son 20 senenin en çok şampiyon olan takımları.
tekerlekli sandalye basketbol takımı kurulalı 3 sene oldu, 3 kez lig, 2 kez avrupa şampiyonu olmuş.
kadın voleybol takımı avrupa'nın en büyük 5 takımından biri. dünya şampiyonu olmuş, avrupa şampiyonu olmuş. her sene şampiyonlar liginde yarı final görüyor.
erkek voleybol takımı 3 tane avrupa kupası getirmiş, liginde zirveye oynayan bir takım.
erkek kürek ve kadın kürek takımları her sene şampiyonluğa oynuyor, avrupa'da turnuvalardan derecelerle madalyalarla dönüyor.
erkek yüzme ve kadın yüzme takımları ülkede sürekli şampiyon, avrupa'da turnuvalardan derece getiriyor.
yelken takımı ülkenin medarı iftiharı. öyle ki türkiye'de lisanslı sertifikalı yelken eğitimi almak isteyen biri için tek seçenek fenerbahçe yelken.
kadın boks, erkek boks takımı ile atletizm takımları ülkenin en iyi takımlarından. olimpiyat kotası alıyorlar, avrupa ve dünyada düzenlenen turnuvalarda iyi dereceler çıkartıyorlar. sırf bu kulübün kaç olimpiyat madalyası getirdiğini biri oturup saysın.
yaklaşık 10 branşta 19 takım ve tamamına yakını hem yerel ligde hem de avrupa'da zirveye oynuyor. şimdi durum böyleyken bile kimse ciddi ciddi dünyanın en büyüğüyüz demiyor. işin romantik boyutunu öne çıkarıyor kulüp. ancak eğer ciddi ciddi biz dünyanın en büyük spor kulübüyüz derse de itiraz edecek kulüp pek çıkmaz.
erkek futbol branşı ülkesinde her sene şampiyonluğa oynuyor,
kadın futbol takımı kurulalı 2 sene olmuş 2 kez final oynamış,
erkek basketbol takımı ve kadın basketbol takımları avrupa'nın en büyük 5 kulübünden biri. ikisi de euroleague kazanmış, yerel liglerinde her sene şampiyonluğa oynayıp, son 20 senenin en çok şampiyon olan takımları.
tekerlekli sandalye basketbol takımı kurulalı 3 sene oldu, 3 kez lig, 2 kez avrupa şampiyonu olmuş.
kadın voleybol takımı avrupa'nın en büyük 5 takımından biri. dünya şampiyonu olmuş, avrupa şampiyonu olmuş. her sene şampiyonlar liginde yarı final görüyor.
erkek voleybol takımı 3 tane avrupa kupası getirmiş, liginde zirveye oynayan bir takım.
erkek kürek ve kadın kürek takımları her sene şampiyonluğa oynuyor, avrupa'da turnuvalardan derecelerle madalyalarla dönüyor.
erkek yüzme ve kadın yüzme takımları ülkede sürekli şampiyon, avrupa'da turnuvalardan derece getiriyor.
yelken takımı ülkenin medarı iftiharı. öyle ki türkiye'de lisanslı sertifikalı yelken eğitimi almak isteyen biri için tek seçenek fenerbahçe yelken.
kadın boks, erkek boks takımı ile atletizm takımları ülkenin en iyi takımlarından. olimpiyat kotası alıyorlar, avrupa ve dünyada düzenlenen turnuvalarda iyi dereceler çıkartıyorlar. sırf bu kulübün kaç olimpiyat madalyası getirdiğini biri oturup saysın.
yaklaşık 10 branşta 19 takım ve tamamına yakını hem yerel ligde hem de avrupa'da zirveye oynuyor. şimdi durum böyleyken bile kimse ciddi ciddi dünyanın en büyüğüyüz demiyor. işin romantik boyutunu öne çıkarıyor kulüp. ancak eğer ciddi ciddi biz dünyanın en büyük spor kulübüyüz derse de itiraz edecek kulüp pek çıkmaz.
bir akrabam var bir bok değil asgari ücretle çalışıyor. çok güzel bir evi var çünkü bir şekilde babadan kalan ile bok gibi yaşayıp biriktirdikleri ile şansa topraktan bir eve girdiler.
adam eytli + asgari ücret ile maaş alıyor ama ruh gibi. ölü gibi. o kadar mutlu ki. mutlu eden şey etrafındakilerin mutsuzluğu. etrafında okumuş etmiş insanların mutsuz olması ona yakın olmalarını keyifle izliyor. arabası yok ama olsun işe yürüyerek gidip gelmek, gerekirse dolmuşa binmek onun için sorun değil. sorun olanların yaşadığı çöküşü görmek ona yetiyor.
anadoluda böyle milyonlar var. kendi iyilikleri değil başkalarının da onlar gibi aşağı düşmesi hoşlarına gidiyor. bu yüzden o %52 nin ciddi bir kısmı aksine mutluluktan uçuyor.
adam eytli + asgari ücret ile maaş alıyor ama ruh gibi. ölü gibi. o kadar mutlu ki. mutlu eden şey etrafındakilerin mutsuzluğu. etrafında okumuş etmiş insanların mutsuz olması ona yakın olmalarını keyifle izliyor. arabası yok ama olsun işe yürüyerek gidip gelmek, gerekirse dolmuşa binmek onun için sorun değil. sorun olanların yaşadığı çöküşü görmek ona yetiyor.
anadoluda böyle milyonlar var. kendi iyilikleri değil başkalarının da onlar gibi aşağı düşmesi hoşlarına gidiyor. bu yüzden o %52 nin ciddi bir kısmı aksine mutluluktan uçuyor.
fotoğrafı açtığımda çökmüş brad pitt'i iki dakika aradım. 59 yaşında taş gibi olan hâldir. verdim eksini kardeşim.
hiç
doğmamış çocuğumun nelerini verdiler karşılık olarak acaba. çünkü benim verilecek hiçbir şeyim kalmadı reis sağolsun
cahilligin merkezi eksisozluk yine gorevde. gordugunuz askerler engelli gaziler. bilmeden salak sacma yorumlar yapmayin.
edit: oradaki tum birlik cadetlerden olusuyor. yuruyemeyenler ise engelli kadrosundan askeri memur olanlar. bilip bilmeyen yaziyor. hepsi gazi olmayabilir ama ikisinde muharebe madalyasi var.
edit 2: internette okudugunuz her sikko habere inanmayin. cogu sallama onlarin. su video viral olmus haber gir diyorlar, adam aciklamasini bulamayip kafasina gore yaziyor. okudugunuz bircok cinayet haberi de bu sekilde yalan kurgulardan olusuyor. gunluk icerik girme kotasi var. gazetelerde calisanlar bilirler. bir noktadan sonra editorler haber sallamaya basliyor.
edit: oradaki tum birlik cadetlerden olusuyor. yuruyemeyenler ise engelli kadrosundan askeri memur olanlar. bilip bilmeyen yaziyor. hepsi gazi olmayabilir ama ikisinde muharebe madalyasi var.
edit 2: internette okudugunuz her sikko habere inanmayin. cogu sallama onlarin. su video viral olmus haber gir diyorlar, adam aciklamasini bulamayip kafasina gore yaziyor. okudugunuz bircok cinayet haberi de bu sekilde yalan kurgulardan olusuyor. gunluk icerik girme kotasi var. gazetelerde calisanlar bilirler. bir noktadan sonra editorler haber sallamaya basliyor.
" ülke yangın yerine dönmüşken, millet zam,zulüm altında inlerken, zoom konuşmayı uygun bulmayız."
ama ülke yangın yerine dönmüşken ve terlik koysan kazanacak durumdayken kaybedecek tek kişiyi aday yapmayı uygun bulmuşlardır.
ama ülke yangın yerine dönmüşken ve terlik koysan kazanacak durumdayken kaybedecek tek kişiyi aday yapmayı uygun bulmuşlardır.
odtü'de boğaziçinde eşcinsel olmak kolay.
kız uşak da açmış bayrağı gerine gerine geziyor aq helal olsun*
kız uşak da açmış bayrağı gerine gerine geziyor aq helal olsun*
cins kedi cins köpek sahipleri açık ve net hayvan düşmanıdır. scottish cinslerinden biliyoruz, hayvan genetik olarak kusurlu ve acı çekiyor. ayrıca sahiplenme falan yok direk üreticiden satın alıyorsunuz. ses telleri kesilmiş pomeryanlara para veriyorsunuz. bu hayvanları üretenler kadar sizlerde itsiniz. evinizde bir hayvan değil birer biblo istiyorsunuz. götümün hayvan severleri
çok ilginç tartışmalara sebep olan otobandır. 200 ile giden adama yol verilmesi gerekiyor ki böylece herkesin hayatını riske atan bu orospu çocukları rahatlıkla ikiyüz basabilsin.
türkler neden gelişmemiş bir medeniyettir diye sorarlarsa bu mantığı örnek vericem.
türkler neden gelişmemiş bir medeniyettir diye sorarlarsa bu mantığı örnek vericem.
babam üç kağıtçı'yı severdi...
ne zaman kemal sunal izlesek mi desem, üç kağıtçı'yı aç derdi...
kasap: madem öteki tarafa gidiyorsun babama selam söyle, oda gideceğin yerde...
kemal sunal: ben ananın olduğu tarafa gidiyorum ona söylerim.
ne zaman kemal sunal izlesek mi desem, üç kağıtçı'yı aç derdi...
kasap: madem öteki tarafa gidiyorsun babama selam söyle, oda gideceğin yerde...
kemal sunal: ben ananın olduğu tarafa gidiyorum ona söylerim.
daha 2 ay önce 20 küsür tl'ydi. 2 ayda %35 artarak 27 tl'ye dayandı. bi %35 daha artarsa 40 tl. yani hiç de öyle uzak bir ihtimal falan değil.
barınma hakkı insan hakkıdır, ancak sağlamakla sorumlu kurum devlettir. ev sahibini ucuza vermeye zorlamak mülkiyet hakkını gasp etmektir. doğrusu devletin kira yardımı yapmasıdır, parası varsa tabi ;)
uluslararasi bir firmada calisiyorum.
türkiye apmea (asia pacific/middle east/africa ) bölgesine itelendi.
bir kac sene öncesine kadar europe regiondaydik.
ülkenizin yönetimi her asamaya yansiyor maalesef.
----------------------------------------------------------------
edit: ne farkeder diyene en basit yönünü anlatiyim:
europe hub'dayken her ceyrek veya yilda bir iki defa iste toplantilar olur. almanyaya belcikaya, fransaya gidersin gözün gönlün acilir. is icin schengeni almisken baska ülkeleri gezersin yazin.
yöneticilerin avrupa kültürüne sahip insanlar olur, ona göre yargilar, ona göre davranirlar, bilmeden izinliyken aradi diye senden elli kere özür diler mahcup olur.
apmea hub'ina itelenirsen seni toplantiya hindistana cagirirlar, bir anda herkes hastayim, yanlarim agriyor demeye baslar gitmemek icin. kadinlar hele niye gitsin sirf dert amk. oteldeki tesisat suyuyla dus alan arkadas 3 ay götünden isedi lan... yöneticilerin desen hebele hübele konusmaya baslar bir anda tüm kültür degisir.
dolayisi ile sirketini secen nitelikli insanlar da degisir. sirf dert amk.
türkiye apmea (asia pacific/middle east/africa ) bölgesine itelendi.
bir kac sene öncesine kadar europe regiondaydik.
ülkenizin yönetimi her asamaya yansiyor maalesef.
----------------------------------------------------------------
edit: ne farkeder diyene en basit yönünü anlatiyim:
europe hub'dayken her ceyrek veya yilda bir iki defa iste toplantilar olur. almanyaya belcikaya, fransaya gidersin gözün gönlün acilir. is icin schengeni almisken baska ülkeleri gezersin yazin.
yöneticilerin avrupa kültürüne sahip insanlar olur, ona göre yargilar, ona göre davranirlar, bilmeden izinliyken aradi diye senden elli kere özür diler mahcup olur.
apmea hub'ina itelenirsen seni toplantiya hindistana cagirirlar, bir anda herkes hastayim, yanlarim agriyor demeye baslar gitmemek icin. kadinlar hele niye gitsin sirf dert amk. oteldeki tesisat suyuyla dus alan arkadas 3 ay götünden isedi lan... yöneticilerin desen hebele hübele konusmaya baslar bir anda tüm kültür degisir.
dolayisi ile sirketini secen nitelikli insanlar da degisir. sirf dert amk.
kesin mafyalaşıp adamı dışlamak istediler, el altından hesap aldılar vs bi durum vardır. hem haksız olup hem de adama saldıracak kadar da arsız olur bu mafyatik tipler.
https://twitter.com/…?s=46&t=ldqdcphhe9nb14rxsyaung
yeni restoran için eğitime gelen yeni çalışanlara tip verilmesini istemiş danilo eskiler de olay çıkarmış. danilo haklı konu kilit.
https://twitter.com/…?s=46&t=ldqdcphhe9nb14rxsyaung
yeni restoran için eğitime gelen yeni çalışanlara tip verilmesini istemiş danilo eskiler de olay çıkarmış. danilo haklı konu kilit.
türbanlı kızlar “ay erkekler günaha girmesin , ben de saliha hanımlardan olayım” diye kapanmıyorlar. ailesi, çevresi kapalı oluyor, kapanmasa garip kaçacak oluyor, en büyük kariyer olarak görülen evlilik ihtimalleri daralıyor o çevrede. açık kızların azgınlığa meyilli olduğu, kadın kuyruk sallamasa erkeğin bir şey yapmayacağı, erkek cinsel şiddetinden bu şekilde korunulduğu anlatılıyor.
aslında o kız beğenilmek istiyor. çekici olmak istiyor. insanları heyecanlandırmak istiyor. türbanını babası, dedesi, mahallesi taktı. türbanlı olan kız değil, çevresi.
aslında o kız beğenilmek istiyor. çekici olmak istiyor. insanları heyecanlandırmak istiyor. türbanını babası, dedesi, mahallesi taktı. türbanlı olan kız değil, çevresi.
gizli akp'lilerden olan barış yarkadaş'ın kk padişahlığındaki avantasının kesilmesi korkusundan sıvadığı bir tweettir. korkmaktadır, haklıdır. türkiye bu kadar ezik büzük bir muhalefeti hak etmiyor.
şükredin,sabredin,bol bol dua edin.
allah sabredenlerle beraber.
laik cumhuriyetin kazanımlarından vaz geçip, arap dinini baş tacı eder isen,sonun sabretmek olur.
allah sabredenlerle beraber.
laik cumhuriyetin kazanımlarından vaz geçip, arap dinini baş tacı eder isen,sonun sabretmek olur.
amk 9 senelik evliyim. bir kere bile eşim benden bir şey istemediği sürece regl veya öncesi döneme dahil olmadım. kadınlar bu dönemi tek başlarına zaten yönetiyorlar. sıcak su torbası verin, bol bol tatlı verin ne amk. muhabbet kuşu mu besliyorsunuz?
yıllarca birlikte yaşadığınız anneniz, kız kardeşiniz, sevgiliniz, eşiniz, kızınız, beraber okuduğunuz sınıf arkadaşınız, ofisteki iş arkadaşınız, yolda yürürken yanınızdan geçen x bir kadın, yani her kadın bu dönemi tek başına yönetmeyi zaten biliyor. sizin ekstra bir şey yapmanıza ihtiyaçları yok ki amk. bunu dedim diye umursamayın dedim zannetmeyin. bir isteği olur, yapılır elden gelen.
ha bu süreci trip cart curtla kendisiyle beraber size de yaşatan kadınlar olabilir. yüz verince astarını isteyenler illa ki vardır. bu konuda mantıklı ve makul insanlarla ilişki kurma taraftarıyım. mıçmıç, mıymıy, benmerkezci insanları hayatınızdan çıkarın.
edit: imla
yıllarca birlikte yaşadığınız anneniz, kız kardeşiniz, sevgiliniz, eşiniz, kızınız, beraber okuduğunuz sınıf arkadaşınız, ofisteki iş arkadaşınız, yolda yürürken yanınızdan geçen x bir kadın, yani her kadın bu dönemi tek başına yönetmeyi zaten biliyor. sizin ekstra bir şey yapmanıza ihtiyaçları yok ki amk. bunu dedim diye umursamayın dedim zannetmeyin. bir isteği olur, yapılır elden gelen.
ha bu süreci trip cart curtla kendisiyle beraber size de yaşatan kadınlar olabilir. yüz verince astarını isteyenler illa ki vardır. bu konuda mantıklı ve makul insanlarla ilişki kurma taraftarıyım. mıçmıç, mıymıy, benmerkezci insanları hayatınızdan çıkarın.
edit: imla
ateizm her şeye bir cevabı olanların değil; bildiği, bilmediği her şeyi sorgulayan insanların sahip olduğu bir felsefi görüştür.
başta sözlük olmak üzere bir çok insan ateizmin herhangi bir yaratıcı olma ihtimalini yok saydığını iddia eder. halbuki ateizm adı üzerinde "a-teizm"dir. yani teizme, herhangi bir gözlem olmadan, sırf inanç yoluyla bir şeylerin var olduğunun kabul edilmesine karşıdır. tanrı kavramı da bu şekilde üretilmiş bir kavramdır, dolayısıyla ateizm bu kavramı doğru kabul etmez.
bir gün gözlem yoluyla herhangi bir yaratıcı tespit edilirse ateizm bu gözlemi reddetmez, zira bu artık inanç değil, bilimsel bir gözlemdir. ancak şu ana kadar böyle bir gözlem yapılmamıştır. dolayısıyla ateistlerin gündeminde böyle bir varlık yoktur.
başta sözlük olmak üzere bir çok insan ateizmin herhangi bir yaratıcı olma ihtimalini yok saydığını iddia eder. halbuki ateizm adı üzerinde "a-teizm"dir. yani teizme, herhangi bir gözlem olmadan, sırf inanç yoluyla bir şeylerin var olduğunun kabul edilmesine karşıdır. tanrı kavramı da bu şekilde üretilmiş bir kavramdır, dolayısıyla ateizm bu kavramı doğru kabul etmez.
bir gün gözlem yoluyla herhangi bir yaratıcı tespit edilirse ateizm bu gözlemi reddetmez, zira bu artık inanç değil, bilimsel bir gözlemdir. ancak şu ana kadar böyle bir gözlem yapılmamıştır. dolayısıyla ateistlerin gündeminde böyle bir varlık yoktur.
yarını düşünmeden köpek gibi sürekli üremeleri..
doların yıllık grafiğini açıp bakın.
2013 yılına kadar yatayda bir seyir, 2013 yılında yükselmeye başlamış ama hafif hafif. o yıla kadar zaten dolar dünyada bol, değeri düşüktü. biz ülkeye gelen dolarları yatırıma değil inşaat sektöründe ezdik. dolar faiz politikası değişince kıpırdanmalar başladı.
2018 yılından sonra ise çok sert yükselişleri var. 2018 yılında ne oldu peki? başkanlık sistemine geçiş. bu sistemde kim olursa olsun çok ciddi sıkıntılar olacaktı zaten.
2010 referandumu 2017 referandumunu getirdi. bu referandumlarda evet diyenler en büyük sebeplerdir. daha büyüğü ise oy kullanmaya zahmet etmeyenlerdir.
erdoğan'ın suçu yok, halk hep destekledi onu, ne derse onayladı. hiç dur demedi, yanlış yapıyorsun demedi. dolaylı yoldan tepki gösteriyormuş gibi yaptı. alp'ye oy vermedi mhp'ye oy verdi.
zamların gerçek sebebi halk.
imei ücreti artınca tepki göstermek yerine e-devlete koşan halk.
yakıt artınca tepki göstermek yerine akşamdan kuyruğa girip depoyu fulleyen halk.
alkol fiyatları arttıkça susup evde yaparım diyen halk.
(bunlar da muhalif taraftan halk)
hepimiz sebebiz işte.
halk sebep zam sonuç.
2013 yılına kadar yatayda bir seyir, 2013 yılında yükselmeye başlamış ama hafif hafif. o yıla kadar zaten dolar dünyada bol, değeri düşüktü. biz ülkeye gelen dolarları yatırıma değil inşaat sektöründe ezdik. dolar faiz politikası değişince kıpırdanmalar başladı.
2018 yılından sonra ise çok sert yükselişleri var. 2018 yılında ne oldu peki? başkanlık sistemine geçiş. bu sistemde kim olursa olsun çok ciddi sıkıntılar olacaktı zaten.
2010 referandumu 2017 referandumunu getirdi. bu referandumlarda evet diyenler en büyük sebeplerdir. daha büyüğü ise oy kullanmaya zahmet etmeyenlerdir.
erdoğan'ın suçu yok, halk hep destekledi onu, ne derse onayladı. hiç dur demedi, yanlış yapıyorsun demedi. dolaylı yoldan tepki gösteriyormuş gibi yaptı. alp'ye oy vermedi mhp'ye oy verdi.
zamların gerçek sebebi halk.
imei ücreti artınca tepki göstermek yerine e-devlete koşan halk.
yakıt artınca tepki göstermek yerine akşamdan kuyruğa girip depoyu fulleyen halk.
alkol fiyatları arttıkça susup evde yaparım diyen halk.
(bunlar da muhalif taraftan halk)
hepimiz sebebiz işte.
halk sebep zam sonuç.
-önce penis uzunluğu.
-şimdi yaşımız.
-inşallah boy olayına gelmez.
-şimdi yaşımız.
-inşallah boy olayına gelmez.
ülke tarihindeki en şanslı veya kafası ticarete en çok basan güruh.
acilen film izlemeyi azaltmalısın.
halhal takan erkek babasının prensesidir.
adam ayın taşınabileceğine inanmış neyi eleştirsem bilemedim.
giden gemilerden bir tek bizimkileri seçip vururlar anasını satayım. diğerleri biraz sıkar.
nasıl olsa vurulduktan sonra gidip kapılarında bekleyen bir tek biz varız.
nasıl olsa vurulduktan sonra gidip kapılarında bekleyen bir tek biz varız.
bu şekilde en az 5 arkadaşım var. iyi delirdiler.
edit : acayip şekilde astrolojiye ve doğaya kafayı taktılar. numaralara da takanları az değil.
edit : acayip şekilde astrolojiye ve doğaya kafayı taktılar. numaralara da takanları az değil.
yeni arkadaşların samimiyetini sorgularım köpük olur genelde, mevcut arkadaşların da evlileri çekilmiyor.
çocukları, kaynanaları, eltilerini dinlemekten sıkılıyorum. üstelik maymun suratlı kocalarını da kıskanmaya çıkıyorlar hemen.
bekarların da akp'lisi çekilmiyor. nerdeyse hepsi akp'li. yanlarında dolar bile konuşulmuyo.
kafama göre arkadaşlarımda sevgili yaptı koptular hafiften.
değişik bi durum.
çocukları, kaynanaları, eltilerini dinlemekten sıkılıyorum. üstelik maymun suratlı kocalarını da kıskanmaya çıkıyorlar hemen.
bekarların da akp'lisi çekilmiyor. nerdeyse hepsi akp'li. yanlarında dolar bile konuşulmuyo.
kafama göre arkadaşlarımda sevgili yaptı koptular hafiften.
değişik bi durum.
son günlerde okuduğum, en başarısızlıkla sonuçlanan pompa girişimlerinden biri.
bir insan, kişisel bakımına önem vermeyip, kötü koktuğunu bile anlayamayacak kadar duyarsız ise, sizin yaptığınız ince göndermelerden falan bir bok anlamaz.
mazot ve benzin korkunç derecede pahalandığı için yürüyerek gerçekleştirilen aktivitedir.
en son tekken 3 oynuyordum, orda da paul reyiz tabi ki.
vcd'si çıkınca izleyeceğim film.
mehmet şimşek'e önerimdir.
adam ferrarisi ile 300 yapıp radara yakalanıyor, 4000 tl ceza ödüyor, 300 ile devam ediyor yoluna. zengin adam için hız cezaları çerez parası gibi bir şey. cezaların %99'u da radar ile kesildiğinden ehliyete ceza puanı olarak işlenmiyor.
bu durumda önerim hız cezalarını arabanın piyasa değerinin %1'i olarak belirleyebiliriz. örneğin 1 milyon tl'lik standart bir araba ile ceza yiyen 10 bin tl öderken, 20 milyon tl'lik ferrarisi ile hız cezası yiyen adam 200 bin tl öder.
hem adil, hem caydırıcı hem de şimşek'ime gelsin paralar.
edit: bu durumda tofaş vs. dandik araba kullananların trafiği mahvedeceğini söyleyenler tekrar okusunlar bence. onlar için cezada değişen bir şey yok, şu anda ne ödüyorlarsa onu ödeyecekler. önemli olan cezanın can yakması, caydırıcı olması, şu an ceza fakirler için caydırıcı zaten, ama zenginler için caydırıcı değil.
edit2: araba değeri yerine gelire göre yapılsa daha iyi olur ama avrupa'da olduğu gibi net bir gelir beyan sistemimiz olmadığı için gelirin tespiti zor bir konu türkiye'de. benim çözüm uygulama açısından daha pratik.
edit3: o zaman zenginlere daha çok hapis cezası verilsin diyenler de olaya yanlış bakıyor. hapis cezası zengin ve fakir için eşit derecede caydırıcı mı? evet. peki para cezası zengin ve fakir açısından eşit derecede caydırıcı mı? değil.
adam ferrarisi ile 300 yapıp radara yakalanıyor, 4000 tl ceza ödüyor, 300 ile devam ediyor yoluna. zengin adam için hız cezaları çerez parası gibi bir şey. cezaların %99'u da radar ile kesildiğinden ehliyete ceza puanı olarak işlenmiyor.
bu durumda önerim hız cezalarını arabanın piyasa değerinin %1'i olarak belirleyebiliriz. örneğin 1 milyon tl'lik standart bir araba ile ceza yiyen 10 bin tl öderken, 20 milyon tl'lik ferrarisi ile hız cezası yiyen adam 200 bin tl öder.
hem adil, hem caydırıcı hem de şimşek'ime gelsin paralar.
edit: bu durumda tofaş vs. dandik araba kullananların trafiği mahvedeceğini söyleyenler tekrar okusunlar bence. onlar için cezada değişen bir şey yok, şu anda ne ödüyorlarsa onu ödeyecekler. önemli olan cezanın can yakması, caydırıcı olması, şu an ceza fakirler için caydırıcı zaten, ama zenginler için caydırıcı değil.
edit2: araba değeri yerine gelire göre yapılsa daha iyi olur ama avrupa'da olduğu gibi net bir gelir beyan sistemimiz olmadığı için gelirin tespiti zor bir konu türkiye'de. benim çözüm uygulama açısından daha pratik.
edit3: o zaman zenginlere daha çok hapis cezası verilsin diyenler de olaya yanlış bakıyor. hapis cezası zengin ve fakir için eşit derecede caydırıcı mı? evet. peki para cezası zengin ve fakir açısından eşit derecede caydırıcı mı? değil.
bunun sorumlusu tek tek %52 yi oluşturan güruhtur. sınırsız destekle zıvanadan çıkardığınız anadolu despotluğudur.
bence değil. hayat sıkıcı.
olum zaten toplum tarafından dışlanan insanlarsınız. üstüne elinize biraz imkan geçince bacak kadar çocukların bile cinsel kimliğine saldırıyorsunuz. sizi kim niye sevsin?
10 yıl ilişki yaşayıp bu şubatta ayrıldığım muhteşem adam şu an 36 yaşında ve ben ondan tam 13 yaş büyüğüm. evet ilişkimiz o 26 yaşındayken başladı ve harikaydı..
ve evet bitti çünkü ben artık yaşlandım ve utanma sırası ona geçti, rolleri değişince ona ağır geldi taşıyamadı beni, haksız değildi, bitirdik..
ve evet bitti çünkü ben artık yaşlandım ve utanma sırası ona geçti, rolleri değişince ona ağır geldi taşıyamadı beni, haksız değildi, bitirdik..
türk halkının birebir tezahürü olan yarışma; adeta insan belgeseli. bu halk tolga gibi, mert gibi sessiz, kibar, efendi adamları saf sanıp tepesine binmeye çalışır. bizim ülkede kibarlık, sakinlik sıklıkla hadsiz insanlarca saflık-salaklıkla karıştırılır. böyle kaliteli adamlar bulundukları her ortama fazla gelir. merdoyu üzmeyin artık; ummadığınız taş baş yarmasın bakın sonra.
seçim gecesi sokağımız da dahil sabaha kadar mehter dinledik.
tepki göstermeyenler bakalım kimler;
-akpli fırsatçı esnaf: peyniri 200'e alıp 400'e dayıyor
-akpnin maaşa bağladığı kırsal kesim insanı: kahvede oturup togg övmeye devam
-torpille iş bulup çekirge gibi kadrolaşan maaşlı kitle: her tür yolunu buluyor
-ihaleci ve rüşvetçiler: akp sonsuza dek kalsın istiyor
-akpli sanayici: ne kadar zam o kadar kazanç demek. ihracat aşırı tatlı. gayet memnun
-akp destekçisi şirketlerde çalışanlar: şirketin işi yolunda. o da bu sayede masasını koruyor oyna devam
-göçmenler: dünya bunları kusuyor. biz topluyoruz. istanbul plajlarını taksimi ortaköyü filan çoktan ele geçirdiler.
-uluslar arası şirketlerde çalışan beyaz yaka: maaşı dolar cinsinden alıyor. her gün zenginleşiyor
-hoiding seviyesinde kurumsal şirketlerde çalışan beyaz yakalar: zamlarla eşgüdümlü maaş zammı alıyor
-zenginler: her gün zenginleşiyor
-vatan bayrak doğalgaz togg sloganlarıyla uyutulan cahiller
-kendi koltuğunun kendi çıkarlarının derdine düşmüş tüm muhalefet parti mensupları
geriye kim kaldı? bizim gibi akp ile bağı olmayan, türk şirketlerde sabit maaşla çalışanlar. ya da kira gibi sabit geliri olan insaflı ev sahipleri.
bu ses bu kadar çıkar grubunu bastırabilir mi?
bastıramıyor.
tepki göstermeyenler bakalım kimler;
-akpli fırsatçı esnaf: peyniri 200'e alıp 400'e dayıyor
-akpnin maaşa bağladığı kırsal kesim insanı: kahvede oturup togg övmeye devam
-torpille iş bulup çekirge gibi kadrolaşan maaşlı kitle: her tür yolunu buluyor
-ihaleci ve rüşvetçiler: akp sonsuza dek kalsın istiyor
-akpli sanayici: ne kadar zam o kadar kazanç demek. ihracat aşırı tatlı. gayet memnun
-akp destekçisi şirketlerde çalışanlar: şirketin işi yolunda. o da bu sayede masasını koruyor oyna devam
-göçmenler: dünya bunları kusuyor. biz topluyoruz. istanbul plajlarını taksimi ortaköyü filan çoktan ele geçirdiler.
-uluslar arası şirketlerde çalışan beyaz yaka: maaşı dolar cinsinden alıyor. her gün zenginleşiyor
-hoiding seviyesinde kurumsal şirketlerde çalışan beyaz yakalar: zamlarla eşgüdümlü maaş zammı alıyor
-zenginler: her gün zenginleşiyor
-vatan bayrak doğalgaz togg sloganlarıyla uyutulan cahiller
-kendi koltuğunun kendi çıkarlarının derdine düşmüş tüm muhalefet parti mensupları
geriye kim kaldı? bizim gibi akp ile bağı olmayan, türk şirketlerde sabit maaşla çalışanlar. ya da kira gibi sabit geliri olan insaflı ev sahipleri.
bu ses bu kadar çıkar grubunu bastırabilir mi?
bastıramıyor.
ayak kokusu vs. öksürük.
yürütme yetkisi cb ve bakanlarda çünkü.
ya neye baksinlar, acip killi götümüze bakacak degiller herhalde. erkek adamsin; isin gucun yerinde mi, iyi bir kariyeri var mi, aileyi gecindirebilir mi vs. bunlara bakacak tabiki.
yüksek derecede empati. siz karşıdakinin her şeyini içselleştirip hatta belki yükü paylaşırken, onun aynı derecede size eğilememesini görmek. işin özü anlaşılmama derdi.
bir tercihtir.
saygı duymayabilirsin. sevmeyebilirsin.
eyvallah!
herkesin düşüncesi kendisine.
ancak, ayrımcılık yapamazsın! lgbti bireyleri aşağılayamazsın. onları toplumun önüne atıp, şeytanlaştıramazsın. onları kafana göre sapık ilan edemezsin.
kimseyi senin gibi düşünmeye, inanmaya ve yaşamaya zor-la-ya-maz-sın!
böyle bir hakkın yok.
sana, inancına, siyasal düşüncene vs saygı duyulmasını dayatamazsın.
herkesi aynılaştıramaz, bu beklentide olamazsın.
sen yine saygı duyma ama hobi olarak yap bunu.
saygı duymayabilirsin. sevmeyebilirsin.
eyvallah!
herkesin düşüncesi kendisine.
ancak, ayrımcılık yapamazsın! lgbti bireyleri aşağılayamazsın. onları toplumun önüne atıp, şeytanlaştıramazsın. onları kafana göre sapık ilan edemezsin.
kimseyi senin gibi düşünmeye, inanmaya ve yaşamaya zor-la-ya-maz-sın!
böyle bir hakkın yok.
sana, inancına, siyasal düşüncene vs saygı duyulmasını dayatamazsın.
herkesi aynılaştıramaz, bu beklentide olamazsın.
sen yine saygı duyma ama hobi olarak yap bunu.
halbuki birkaç gün söylenip sonra hiçbir şey olmamış gibi hayatlarına devam etmek varken, kınıyorum kenya muhalefetini ve halkını...
kuro kotun nattaro urosekin nattariyo. surugo sekin natteriyo?
(bkz: müge anlı'ya çıkan gaziantep'li gencin japoncası)
devamlı tekrarlayınca hakikaten japonca biliyormuş havalarına giriyor insan :))
(bkz: müge anlı'ya çıkan gaziantep'li gencin japoncası)
devamlı tekrarlayınca hakikaten japonca biliyormuş havalarına giriyor insan :))