Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
arşiv kapsamı: 4 Haz 201526 Haz 2026
baskın değil ziyarettir.

biri demiyor ki, türkçe bilmeyen adama nasıl silah ruhsatı verdiler. ülke resmen işgal ediliyor.

zorunlu düzeltme ve bilgilendirme: kuyumculara, silah ruhsatı verildiğini biliyorum. türkçe bilmeyen adama nasıl vatandaşlık verildiğini ve silah ruhsatı verildiğini sorguluyorum. ulan amma suriyelisever varmış.
anlamayacak bir sey yok.
gecmiste ben de yaptim aynisini.

aylarca ugrastigimiz alet yetismeyince disina guzel bir kabuk yaptik.
sonra cer cop devrelerle kalabaliklastirip icten pil bagladik.

ici bos aletle yarismayi gectik.
sonucta katildim ama kazanamadim oldu.
eger yapmasaydik hic katilmamis olacaktik.

muhtemelen arabada motor ve herhangi bir tesisat yok.
2 tane raspberry pi yanina biraz pil takip icine ekran dosemisler.
bu sayede ekranlar calisiyormus gibi gozukuyor.
arkada media player calisiyordur eminim.

cunku bana verseler ben de ayni sekilde cikarirdim o arabayi.
tabi ben 5bin liraya yapardim onlar milyon liraya mal etti.

bana verseler ben bagaji da motoru da kilden yapar sonra seramik sanatcisina efektli boyatirdim.
proje sabunlamada hicbir muhendis benimle yarisamaz.

edit: facebook yorumlarinda trollerin cabasi gozumu yasartiyor.
anadol'a yaptiginizi yapamayacaksiniz falan yazmis.

anadol dedigin koc'un samandan urettigi araba.
ingiliz amerikan ortak yapimi.
yillarca uretildi satildi. halen yollarda kamyonetleri var.
sasisiz tofas sahin'den bir oncesi.
o da italyan cakmasiydi.

z kusagindan troll uretiyorsunuz bari egitim verin.
bence artık şu whatsapp grupları filan kesinkes kapatılmalı. zaten resmiyette böyle bir uygulama yok, olmamalı da. öğretmenle veli telefonda değil, eskiden olduğu gibi resmi bir ortamda yani okulda ciddi bir şekilde yüzyüze görüşmeli. çocuk oyuncağı değil bu işler.

edit: başlık başa kalmış.
az önceki pozisyonda alpaslan faul yaptı hakem faul verdi. sonra denizlili oyuncu topu alıp serbest vuruşu kullanmak istedi alpaslan topu sakladı ortalık karıştı.

sonuç; hakem alpaslanla denizlili oyuncuya sarı kart gösterdi.

takımdan bağımsız yazıyorum, denizlili oyuncunun hiç bir hareketi yok. tek amacı boşta duran topu alıp kullanmaya yönelik, alpaslan eline alınca da adamı itmeden yine topu almaya çalıştı tek hareketi bu. ama ikisi de sarı kart görüyor.

türk hakemliği budur arkadaşlar, hemen hemen 2 maçta bir böyle pozisyon olur; hakem iki oyuncuya da sarı kart gösterir. olayı başlatanı kayırmaktır resmen bu, dediğim gibi her takımın başına geliyor o yüzden taraftarlığa gerek yok.
arkadaşlar gerçekten mi cehalet kokuyor bütün entryler yoksa işinize gelmediği için mi bazı şeyleri çarpıtıyorsunuz?

5199 sayılı hayvanları koruma kanununda belediyelerin görevi neyse adam onu yaptığını söylemiş. padişah katliam fermanı çıkardı adam da uymadı diye mi kızdınız? evet sokak hayvanlarıyla ilgili bir sorun var, bunun en büyük mağduru da yine o sokak hayvanları. işkenceye maruz kalıyorlar, açlıkla, susuzlukla, soğukla mücadele ediyorlar. bu hayvanların nüfusunun kontrolünün yapılmasıyla ilgili yasama ve yürütme merci ibb mi sizce? bugün bu sorunu yaşıyorsak boku atacağınız yer orası değil. bu işin çözümü de katliam değil. mevcut yasaya en başından uyulmuş olsaydı bu sorun zaten bugüne kadar biterdi.
işte bu özgürlüğe hastayım. film iyidir kötüdür zevklere göre değişir ama adamlar bir filmde amerikan hükümetini, medyasını, halkını, iş dünyasını itin götüne güzelce sokup sokup çıkarmışlar ve hala evlerindeler!

başka ülkede olsa (bizden çok uzak bir ülkede) daha filmin senaryosu yazılmadan alayı terörist ve vatan haini ilan edilip tutuklanırlardı ve yıllarca yargılanmayı beklerlerdi!
olay adana'da gerçekleşiyor. evli ve 3 çocuklu bir adam kripto para borsasında 450 bin tl kaybedince cinnet getirerek ilk önce eşini öldürüyor sonra kendi kafasına sıkıyor.

https://www.haberturk.com/…pto-para-cinneti-3297198

madem para sizin için bu kadar değerli büyük paralarla riske girmeyin bu borsada. olan 3 tane çocuğa oldu. bu travma hayatlarında çok büyük yaralar açacak. çok üzüldüm.

edit:

para kaybetmiş veya ileride para kaybetmesi muhtemel gençlere bir tavsiyem var. iyi dinleyin beni. 80-90 yaşında dolar milyarderi bir yaşlıya tüm serveti karşılığında 25-30 yaşlarına dönebileceği söylense sizce kabul eder mi? bence kesinlikle kabul eder. yani gençler paranın bir önemi yok çalışırsın kazanırsın ama geçen zamanın bir telafisi yok o yüzden gençliğinizin kıymetini bilin.
investing.com'da usd/try paritesinin yorum bölümünden bir diyalog. çok hoşuma gitti. malum kişinin cehaleti ve merkez bankasının bu kapsamda aldığı aksiyonlar itibariyle durumu çok güzel özetliyor.

- what's the difference between this currency pair and a casino table? none
+ casino table has rules

mb müdahalesi editi: istek üzerine dolaylı türkçe çeviri. doğrudan çeviri anlamdan biraz uzaklaştığı için yıldıza aldım.

- bu parite ile kumar* arasında fark var mı? yok.
+ kumar*ın kuralları vardır.
oğlum siz ne tür beyinsizlersiniz lan? faydasız orospu çocuğunun tekinin terminatör olarak yetiştirdiği pitbull adamın elinden kurtulup birine saldırıyo. "sokak köpeklerine ölüm!" diye piyasaya çıkıyorsunuz. sokakta pitbull mu var amk lan. ayrıca onlarca tinerci, göçmen vs tarafından öldürülen insan da var. bu cinayetler dursun diye sokaktaki tüm insanları toplayıp katledelim yani öyle mi? her köpek saldırısı haberine "o kesin bir şey yapmıştır o yüzden saldırmışlardır" diyen insanda da, alakasız olayları birbirine bağlayıp "ovropodo do boylo" diye kafa ütüleyende de göte sürülecek akıl yoktur.
gündeme oturması gereken kemal kılıçdaroğlu iddiası. *
dolarla işi olmayan sade vatandaşlar olarak iddiaların yanıt bulmasını bekliyoruz.
(bkz: sade vatandaşın dolar ile ne alakası var)

“20 aralık gecesi, vakıfbank 4,5 milyar dolar, halkbank 3,6 milyar dolar, ziraat bankası 6,5 milyar dolar, 21 aralık sabahından 22 aralık akşamına kadar türkiye cumhuriyet merkez bankası’nın arka kapısından 4,5 milyar dolar, toplamda 19,1 milyar dolar satıldı.”

"eğer erdoğan bu rakamlara 'doğru değil', 'bu rakamları kabul etmiyorum' diyecekse, gelir meclis’e araştırma önergemize kabul oyu verir. yapabilir mi? karnı ağrımayan yapar. ama karnı ağrıyan yapamaz. inkâr eder."

20-21-22 aralık'ta vatandaşlar döviz bürosuna koşmamış mı demek oluyor şimdi bu?

128+19
(bkz: 147 milyar dolar nerede)

ilaveten; önemli bir kampanyayı hatırlatalım:
*

başlığın 20-22 aralık olarak değişmesi gerekmekte.
biz ona kısaca komünizm diyoruz. niye etrafından dolaşıyorsun milli koruma kanunu bilmem ne diye liboş memo? yalnız komünizme geçeceksek özel mülkiyet kalkacak, senin o yalın falan hep elden gider söyleyeyim. bu çeşit devrimler ilk önce senin gibi yiyicileri vuruyor.

ha bu arada, devlet şu doğalgaza, elektriğe, akaryakıta zam yapanları da bi cezalandırsın olmaz mı? ulan memo, geldin gidiyon, bi şey kadar bile değerin yok kimsenin gözünde.
twitre gezerken denk geldim...
eminim binlercesi vardır böyle.

ulan yazıklar olsun!
yiye yiye doymadınız! paraları yediniz, ülkeyi yediniz, gençliğimizi geleceğimizi yediniz!
doymadınız! utanmadınız! gencecik memur adaylarının haklarını yediniz!

şu kıza mülakatta elenecek kadar düşük puanı nasıl verirsiniz. ne yapmış olabilir yani 2 senedir memur olmak için kendini paralayan biri mülakatta! süt dökmüş kedi gibi uslu da durmadıysa ben de bişey bilmiyorum...

not: hakikaten ne bu kızla ne başka bi kpss adayıyla en ufak alakam olmadığı gibi kpss denen sistemle de bi ilgim yok. özel sektörcüyüm.. ama vicdanımızı da çöpe bırakmadık amk.

https://twitter.com/…anp/status/1475753894273822722
zaten evde oturmayıp eşine, dostuna, ailesine gideni anlıyorum da, o "fiks menü" adı altında dünya paraya tavuk külbastı kitleyen, boktan ses sistemleriyle müzik dinleten, balık istifi gibi insan dolu mekanlarda yılbaşı kutlamaya gidenler yüzde 99 ihtimalle sosyal medyada "çılgın eğlendik" paylaşımı yapmak için gidiyordur, gerçekten eğlenmek için değil. gerçekten eğlenilmez çünkü oralarda.
stackoverflow ve reddit var iken son derece gereksiz ve ayni zamanda beyhude bir caba.

efendim iste turkce, turkce kaynak filan diye gelmeyin. ingilizce bilmeyen adamdan yazilimci mi olur?
öncelikle bu özel ve devlet bankalara döviz sattırma çabasıdır. şu an için mevduat sahiplerine diye bir ibare görmedim. yabancı para cinsindeki fonlar filan da buna dahil büyük olasılıkla.

lakin; yarın bankamla konuşacağım. eğer bir şekilde bu zorunluluk mevduat sahibinden tahsil edilecekse; döviz cinsinden tüm birikimlerimi yurtdışı bankasına çıkartacak ve döviz cinsiden olan maaşımı da yurtdışı hesabına yönlendireceğim.

swifte aynı parayı öderim ama haraç vermem.

edit 1 : çalıştığım 3 bankanın müşteri hizmetleri ile görüştüm. 3'ü de daha tebliğin yeni geldiği, konu ile alakalı tasarrufları hakkında genel müdürlükten herhangi bir talimat gelmediğini söylediler. eğer böyle bir düzenleme gelirse haber vereceklerini söylediler.
derli toplu bir değerlendirme yapabilmek, ilk tepkilerle yapılan onlarca yorum arasında yazdıklarımın dakikalar içinde kaybolmaması için bir iki gün beklemek istedim.

bakın bu film çok önemli. fransız devrimi, yazının icadı, kavimler göçü tarih için neyse sektör açısından da bu filmin bir çağ kapatıp yenisini açtığından bahsetmek yanlış olmaz. yapıldığı dönem ve koşullar açısından bakıldığında çağının çok ötesinde bir iştir matrix üçlemesi..

dördüncü filme geçmeden önce üçlemeye ilişkin ana konuya beraber bir göz atalım; filmdeki olaylar çok ileri bir tarihte teknolojinin son derece gelişmiş olduğu, yapay zekaya sahip makinelerin yaratılmış olduğu bir dünyada geçmektedir. bu dünyada makineler ve insanlar arasında ortaya çıkmış, savaş sonucunda insan ırkı makineleri yenebilmek için onların enerji kaynağı olan güneş ışınlarının dünyaya inmesini engellemek adına, gökyüzünü kimyasal silahlarla siyah bulutlar oluşturmak suretiyle kapatmıştır. bunun sonucunda enerji ihtiyacını karşılayamayan makineler yeni enerji kaynakları bulmaya yönelir ve insan vücudunun çok iyi bir enerji motoru olduğunu fark ederler...

dördüncü filmi de bu ana çatıyla, artıları ve eksileriyle değerlendirmek gerekir. devam filmi olarak filmin kurgusu, oyunculuklar, senaryo, oyuncu kadrosu, yönetmenin bakışı, wachowski kardeşlerin yirmi yıl sonra değişen cinsiyet, teknoloji ve koşullarla kendi yarattıkları bir efsaneyi yorumlayışı iyi anlaşılmalı..

konuyu ele alış şeklimiz, bakış açımız, kriterlerimiz netleştiğine göre gelelim dördüncü filmin tüm yönleriyle enikonu değerlendirmesine;

yapacağınız işi sikeyim!
ekşi sözlük'teki pkk sempatizanı arkadaşlarda son yıllarda ciddi derecede kalite düşüşü görüyorum ama öyle böyle değil. yani önceden maarri vardı dopermen vardı, gelirdi burada ana düşüncesi "foxik texe gerilla katlediyür" "foxik texe bebeleri şişe takıp yedi" olan 80 paragraf uzunluğunda yazılar yazardı, buradaki barzolar, çözüm süreci botları ve bazı liboşlar ile bu entry'ler de debe'ye sokulurdu.

şu zamanlarda ise pkk sempatizanı barzolar hiç propaganda yapamıyor.

bugün girilen ilk 10 entry'nin özeti şu: "kürt oldukları için öldürülen insanlardır"

bu insanlar türk hava kuvvetleri tarafından pkk'lı sanılarak ölüdürüldü geri zekalı arkadaşlarım benim. götünüz başınız ayrı oynuyor yine.

(bkz: 14 mayıs 2011 uludere çatışması)özellikle 14 mayıs 2011'de yaşanan sızma girişimi ve müteakibindeki çatışma sonrası o bölge tsk'nın normalde olduğundan daha tetikte olduğu bir bölgeydi. bunu kaçakçılık yapan da biliyordu, pkk da biliyordu.

neymiş sadece kürt oldukları için öldürülmüşmüş.

ulan geri zekalı bölgede uzman çavuşluk sözleşmeli erlik erbaşlık yapan kaç tane kürt var, köy korucularının alayı kürt. ne anlatıyorsunuz amına koyduğumun pkklı itleri.

ayrıca köylüyü öldürmek isteseler daha ucuz yolları var bunun. kaldırması on binlerce dolar tutan uçaklar ve yine tanesi on binlerce dolar tutan mühimmatlara gerek yok.

terör ile mücadelede hayatını kaybeden herkese allah rahmet eylesin. gidenler geri gelmiyor, sizin gibi yavşaklar da üzerlerinden prim kasıyor böyle.

bakın mesela laf anlatmaya çalıştığınız tipler şöyle görsel bir şey. adam daha olayın ne olduğunu bilmiyor, geliyor tsk'ya böğürüyor. kaçakçılık yapıyorlar diye vuruldu sanıyor.

t: türk silahlı kuvvetleri tarafından terör bölgesinde yanlışlıkla 34 türk vatandaşının vurulması olayı.

ek: alın bakın olay nasıl gerçekleşiyor kısa bir özet de yazalım, cahil arkadaşlar okusun;

-askeri savcılığın soruşturma sonucu hazırladığı rapora göre, insansız hava aracı (iha) ile yapılan keşif uçuşları sırasında saat 17.20 civarında haftanin deresi vadisi'nde "ısı kaynakları" tespit edildi.

-bundan yaklaşık yarım saat sonra dönemin 23'üncü jandarma sınır tümen komutanı tümgeneral ilhan bölük tarafından görüntülerin "terörist olarak değerlendirildiği" ve bunun için topçu atışı yapmak istendiği bilgisi 2'nci ordu harekat başkanlığı'na iletildi.

-değerlendirme sürecinde top atışına onay verildi ancak hareket halinde grubun hem üç koldan ilerlemesi hem de kafilede motorlu araçların bulunması nedeniyle top atışının yeterli olmayabileceği değerlendirmesi yapıldı

-hava harekatının "uygun olacağına" karar verilmesinin ardından dönemin genelkurmay istihbarat başkanı orgeneral yaşar güler onay için konuyu genelkurmay ikinci başkanı'nın makamına götürdü.

-en sonunda ise akşam saat 20:00 sularında dönemin genelkurmay başkanı orgeneral necdet özel, evinden telefonla hava operasyonuna onay verdi.

-sınır hattında bekleyen gruba ilk bomba saat 21:43'te, ikinci bomba 22:02'de, üçüncü bomba 22:16'da ve son olarak da dördüncü bomba da saat 22:24'te atıldı. olay sonucu 17'si çocuk 34 kişi yaşamını yitirdi.

-genelkurmay başkanlığı'ndan olayın ertesi günü yapılan ilk açıklamada da ırak'tan türkiye'ye doğru "bir grubun hareket halinde olduğu iha görüntüleri ile" tespit edildiği belirtildi. açıklamada, bu bölgenin pkk'lılar tarafından geçiş için sıkça kullanılan bir alan olduğu vurgulandı.

https://www.google.com/…haberler-dunya-59806472.amp
gelmiş yine "ama milliyetçilik yapiyürler blah blah" diyen tipini siktiklerim. aynı adamlar marvel 'i,captain americaları, aryan milliyetçiliği yapan 300 leri ağızlarının salyalarını akıtarak izliyorlar bir türk yapımı bunların 10 da 1 ini yapsa üeüehhh..

dizi iyi olur kötü olur börü iyiydi bu yüzden bundan da umudum var ama dizi özelinde milliyetçilik kötü diyince havalı mı olduğunuzu sanıyorsunuz aqmun ezikleri sizi.
dediler aradaki farkı veririz

iyice bellediler bizi keriz

iyi denemeydi yine bekleriz

banane lan yatırmam vadeliye
son 30 yildir kazandigim trade olmadi, ben alirsam tepe satarsam dip olur.
adam ciddi ciddi "neden bu kız çok para kazanıyor diye hayıflanacağınıza maaşım çok düşük diye hayıflanın" yazmış. ulan eskort karıdan bile sosyoekonomik tahlil yapma peşinde siyaset bağımlısı pezevenk.

dünyanın her yeri için bu para yüksek bir paradır. arz-talep, alan razı veren razı buna lafımız yok. ama şu işi de normal bir şeymiş gibi "ne var canım bunda" yapmayın be kardeşim.
ilk dozdan ciddi şekilde bozulan sağlığım 7. ayında hala düzelmedi. kalıcı hasar vermiş bende bir yerlere ama nereye nasıl ne yapmış kimse bulamıyor. hayatımı sikti desem yeridir. bu aşıyı bulanın da, güvenli diye yalan propoganda yapanın da anasını s*keyim
doğurduğunuz çocukların amına koyayım ya. cidden şu çocuklara bakamayacaksanız 50-60 lira neyse verin de sevişirken takın şu kondomu.

yan baktın kavgası mı olur? böyle bir sebepten insan mı öldürülür? nasıl bir extrem hayatlar yaşıyorsunuz ben anlayamıyorum ya.

haberde 6 bıçak darbesi diyor. ulan o nasıl bir kinlenme de 6 defa bıçak sokup çıkartıyorsun bir insana?

bir de heriflerin 6 ve 4 adet olmak üzere suç kayıtları varmış. ana-babaları fırtlatıp sokağa atıyor, emniyet ifade alıp tamam git diye salıyor, olan gencecik insanlara oluyor.

(bkz: nerden baksan tutarsızlık nerden baksan ahmakça)
agi dediğin zaten senden kesilen verginin bi kısmının iadesi. vergi yoksa neyin iadesi olacak bilen biri aydınlatabilir mi?
asgari ücretten fazla alanlar için olduğu söylenmiş ben de bordrolu çalışanım fakat her türlü vergi istisnası agiden çok daha karlı görünüyor.