olm yalan yanlış linkler atmayın ya az önce bi tanesini açtım hasan ali gol attı resmen clickbait.
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
"bütün renkler aynı hızla kirleniyordu, en büyük boku beyaza attılar."
dün mevlevi,
dün mimar,
dün yetmez ama evetçi,
dün akp'li,
dün gülenci,
dün shafak,
dün biseksüel olan kişi beyanatı.
bugün ne, onu da ancak yarın(larda) öğreniriz.
mesele memlekette tabu olan bir şeyi açıklaması falan değildir. mesele elif şafak'ın bir şey olmayıp kendisini o şey gibi sunmak için girdiği çabadır. herşeyden önce gerçekten bir şey olanlara ayıp.
duygu asena ne kadar feministse, elif şafak da o kadar biseksüeldir.
dün mimar,
dün yetmez ama evetçi,
dün akp'li,
dün gülenci,
dün shafak,
dün biseksüel olan kişi beyanatı.
bugün ne, onu da ancak yarın(larda) öğreniriz.
mesele memlekette tabu olan bir şeyi açıklaması falan değildir. mesele elif şafak'ın bir şey olmayıp kendisini o şey gibi sunmak için girdiği çabadır. herşeyden önce gerçekten bir şey olanlara ayıp.
duygu asena ne kadar feministse, elif şafak da o kadar biseksüeldir.
trabzonspor bugün sahaya 7 türk ile çıkmıştı, umarım lucescu ilk yarı itibariyle not alacak birçok ayrıntı yakalamıştır(!)
grup seksin sterilize edilmeye çalışıldığı versiyonudur.
bireyin ekonomik seviyesiyle doğrudan ilişkilidir. zira bim'den dost yoğurt alıp swinger partisine geç kalan insan oldukça azdır.
bireyin ekonomik seviyesiyle doğrudan ilişkilidir. zira bim'den dost yoğurt alıp swinger partisine geç kalan insan oldukça azdır.
artık, şu vergilere birinin dur demesi gerektiğini gösteren, son kazık.
hakikaten chp filan ne yapıyor? tüketici dernekleri ne yapıyor? bilen anlatsın yahu.
bu kadar olmaz ki. gümrük girişi 100 bin tl olan bir otomobilin, satış fiyatı 312 bin tl. dünyanın neresinde böyle bir zulüm var, anlamıyorum. niye herkes söylenip duruyor ama hiçbir şey yapmıyor.
hakikaten chp filan ne yapıyor? tüketici dernekleri ne yapıyor? bilen anlatsın yahu.
bu kadar olmaz ki. gümrük girişi 100 bin tl olan bir otomobilin, satış fiyatı 312 bin tl. dünyanın neresinde böyle bir zulüm var, anlamıyorum. niye herkes söylenip duruyor ama hiçbir şey yapmıyor.
acilen puanların önce 2'ye, sonra 3'e bölündüğü bir play-off sistemi getirilmeli. o zaman fark bire iniyor.
ağlama çomar tek yapman gereken çöpü çöpe atmak..
tanım : eşekler zor eğitim gören canlılar olduğundan hitap edilen kitle için güzel bir teşbih olmuş . kutlar devamını dilerim
tanım : eşekler zor eğitim gören canlılar olduğundan hitap edilen kitle için güzel bir teşbih olmuş . kutlar devamını dilerim
(bkz: rezerved)
yazar burada inanmadınız inanmadınız bak noldu şimdi edasıyla sizin yüzünüzden lezbiyen olduk argümanını savunuyor. yani biz iyi olsak lezbiyen olmayacaktı. dolayısıyla lezbiyen olmaktan memnun değil. sonuçta o zaman bu bir özgür irade seçimi değil. e seçmediğin bir şeyi nasıl savunursun?
yazar burada inanmadınız inanmadınız bak noldu şimdi edasıyla sizin yüzünüzden lezbiyen olduk argümanını savunuyor. yani biz iyi olsak lezbiyen olmayacaktı. dolayısıyla lezbiyen olmaktan memnun değil. sonuçta o zaman bu bir özgür irade seçimi değil. e seçmediğin bir şeyi nasıl savunursun?
ezeli rakibi bursaspor olanlara göre bişe yok. türkiyenin en büyük iki kulübü karşı karşıya gelecek. türkiye’nin gerçek ve tek derbisidir.
karisina caktirmadan..
caktirirsa swinger oluyor sanirim. hulya hanim ne diyorsunuz acaba amk?
olum bu kadin bunadi iyice 85 yasina geldi gozunden kurt cikmis hala tv'de sunuculuk yapiyor. kafa gitti.
caktirirsa swinger oluyor sanirim. hulya hanim ne diyorsunuz acaba amk?
olum bu kadin bunadi iyice 85 yasina geldi gozunden kurt cikmis hala tv'de sunuculuk yapiyor. kafa gitti.
su baslik altindaki kadin yazarlarin berbat romantizminden tiksinmemek elde degil ya. neymis efenim? sevgilinin kollari.. yahu bu nasil bir olmamislik, nasil bir aclik anlayamiyorum!? bu kadinlardaki, kendini sevgilisi ile tanimlama sendromu artik son bulmali ya. dunyada inanilmaz yerler var, inanilmaz olaylar donuyor ama senin istedigin sey, sevgilinin o igrenc killi kollari.
-
o kadar feminizm kasiyoruz su gibdigimin sozlugunde ama nafile. turk kadinin disi amerika; ici afganistan.
-
o kadar feminizm kasiyoruz su gibdigimin sozlugunde ama nafile. turk kadinin disi amerika; ici afganistan.
bir beşiktaşlı olarak diyebilirim ki evet ofsayttır ama bunu görmek için (30 cm) şahin gibi göz gerekir. ayrıca golü atan futbolcu 30 cm geride olsa dahi yine o golü atabilir. yani gs kimsenin hakkını yememiştir.
erzurum'da 3,5 sene çalıştım ve yaşadım ama o bahse konu olan çekici yapan detayları bir türlü yakalayamadım. bir bilen anlatsa da öğrensem!
merhaba size simdi klasik eksici yorumunu yapiyorum. ayni olay bati'da olsaydi,
abii adamlarin kafasi rahat, adamlar milyon dolarlik robotlarla egleniyor, bu seviyeye gelmemiz icin 300 yil var.
olay türkiye'de olunca, utandim.
abii adamlarin kafasi rahat, adamlar milyon dolarlik robotlarla egleniyor, bu seviyeye gelmemiz icin 300 yil var.
olay türkiye'de olunca, utandim.
ilk önce senin annene değil benim anneme gideceğiz diyeceğim yaşta "anne çorabımın tekini bulamıyorum" diyorum.
(bkz: kardeşler kebap pide lahmacun salonu)
esnaf adamdan bahsediyoruz, cins cins isim türetmeler falan bizi bozar.
esnaf adamdan bahsediyoruz, cins cins isim türetmeler falan bizi bozar.
adı mandalina'dır. yani bence. sanırım. aslında karpuz da çok güzel, erik de, portakal da, nar da ama mandalina bi başka sevimli ya. dilim dilim olması, rengi, kabuğu, vitamini filan. adı bile güzel, manda lina!
allah'ım sana çok şükür.
allah'ım sana çok şükür.
yemin ederim her boka espri kasan embesiller yüzünden hiç bir skim okunmaz oldu şu amına koduğumun sözlüğünde. he skecem bir en komik sizsiniz pek sayın amına koduklarım
aydınlık diktatör.
(bkz: escort)
şöyle bir gerçek var ki,
türkiye'deki ekşisözlüğe
"türklerin azerilerden nefret etme sebepleri"
(böyle bir başlık var mı bilmiyorum tabii) başlığı altına kürtler,
azerbaycan'daki sözlüğe
"azerilerin türklerden nefret etme sebepleri" başlığı altına ise ermeniler döşenir...
bir ayağı azerbaycan'da olan bir türk olarak, ne bir nefret gördüm, ne de bir ima.
ez cümle şunu diyebilirim ki boşuna uğraşmasın bu kürtler ve ermeniler. aramızı vuramayacaklar çünkü... *
türkiye'deki ekşisözlüğe
"türklerin azerilerden nefret etme sebepleri"
(böyle bir başlık var mı bilmiyorum tabii) başlığı altına kürtler,
azerbaycan'daki sözlüğe
"azerilerin türklerden nefret etme sebepleri" başlığı altına ise ermeniler döşenir...
bir ayağı azerbaycan'da olan bir türk olarak, ne bir nefret gördüm, ne de bir ima.
ez cümle şunu diyebilirim ki boşuna uğraşmasın bu kürtler ve ermeniler. aramızı vuramayacaklar çünkü... *
hakeme o. cocugu diyen hocalar
siyasilere yalakalik yapan baskanlar
hakemlerle sampiyon olan takimlar
rica ile havadan sampiyonluk eklettirenler yuzunden cökmüstür.
siyasilere yalakalik yapan baskanlar
hakemlerle sampiyon olan takimlar
rica ile havadan sampiyonluk eklettirenler yuzunden cökmüstür.
yahu sen elindeki adalar ile türbeyi tutamıyorsun. önce onları tut, mars başkasına kalsa da olur.
olmaz a
bu saatte dert anlatacağınız tutar beklerim
bu saatte dert anlatacağınız tutar beklerim
'karını ikna et, ben kendi karımı ikna ettim.' anlamına gelen beyan.
lan zaten sunu kavrayacak zeka olsa, o cekirdegi yere atmaz.
ben size olacagi söyleyeyim.
o essegin yanina oturur, cekirdegi yere atar, sonra da essekle selfie cekinir.
ben size olacagi söyleyeyim.
o essegin yanina oturur, cekirdegi yere atar, sonra da essekle selfie cekinir.
10 milyon dolar.
hiç kimseye bir açıklama yapmadan gruptan çıkınız. daha sonra soran olursa da gerçek gerekçesini söylersiniz. gerçek olmayan bahaneler arıyorsanız eğer başkalarını kırmıyorum derken kendi kişiliğinizden yemiş olursunuz. gerçekçi olun, doğruyu söyleyin. insanlar da sizi olduğunuz gibi tanısın. kimseye "-mış" gibi görünmenin lüzumu yok.
eğer gerçekleri söyleyecek iradeniz yoksa ve istediklerinizi yapamıyorsanız henüz büyüyememişsiniz demektir. bastırılmış bazı korkular size bunları yaptırmamaktadır. bu korkuları yenmek için ne olduklarını düşünün ve onların üstüne gidin.
kimseye muhtaç olmayın.
eğer gerçekleri söyleyecek iradeniz yoksa ve istediklerinizi yapamıyorsanız henüz büyüyememişsiniz demektir. bastırılmış bazı korkular size bunları yaptırmamaktadır. bu korkuları yenmek için ne olduklarını düşünün ve onların üstüne gidin.
kimseye muhtaç olmayın.
bir türk filmi. öncelikle belirtmek isterim ki, olmamış. bir film için ihtiyacınız olan ilk şey iyi bir fikirdir. burada buna ihtiyacınız yok, çünkü zaten başarılı olmuş bir edebi eser'in yine başarılı olmuş iyi bir filmin yolundan gidiyorsunuz. senaryo, kurgu, efektlere kadar her alanı çiğ olmuş. sadece iyi oyuncularla, reklamla, boğaz köprüsü üzerine her karede istanbul yazısı koymakla iyi bir film olmuyor.
filmin konusuna girerek izlemek isteyenleri etkilemek istemem ancak şunu söylemeliyim kısaca. cingöz recai aslında bu filmin yapımcısı olan limon yapım ve soydukları da güzel ülkemin halkıdır. bu kadar çiğ bir filme para kaptırmayınız. aile filmi yapmak istiyorsanız eğer biraz yeşilçam izlemeniz yeterli! bilmiyorsanız öğrenmeye çalışın, ayıp değil. ancak para kazanmak istiyorsanız bunu yapmayın, limon satın! bence filmin haluk bilginer ve kenan imirzalıoğlu'nun kariyerinde hatırlanacak bir yeri olmayacaktır.
şahsen uzun zamandır türk sinemasına para verirken dikkatli olmak gibi bir huyum vardı. bunu uzun süre sonra haluk bilginer hatırına esnettim ve malesef yine bir absürd film çıktı karşıma. size bu filmin acziyet seviyesini şöyle anlatayım, film ekibinin elindeki imkanlar geçmişte (bkz: dünyayı kurtaran adam)'ı yapanların elinde olsaydı bugün o filmle dalga geçemezdiniz. onların imkanı, öyle bir film yapmak için parası yoktu onun için olmadı. bugün elinde teknik imkan ve para olanların yaptığı bu film, dünyayı kurtaran adamdan bile daha kötüdür!
belirtmeden geçemeyeceğim meryem uzerli ülkemizde aksanı ve güzel gözleriyle dikkat çekici olsa da birinci kadın'ı oynayacak kadar alımlı ve yetenekli değildir.
filmin konusuna girerek izlemek isteyenleri etkilemek istemem ancak şunu söylemeliyim kısaca. cingöz recai aslında bu filmin yapımcısı olan limon yapım ve soydukları da güzel ülkemin halkıdır. bu kadar çiğ bir filme para kaptırmayınız. aile filmi yapmak istiyorsanız eğer biraz yeşilçam izlemeniz yeterli! bilmiyorsanız öğrenmeye çalışın, ayıp değil. ancak para kazanmak istiyorsanız bunu yapmayın, limon satın! bence filmin haluk bilginer ve kenan imirzalıoğlu'nun kariyerinde hatırlanacak bir yeri olmayacaktır.
şahsen uzun zamandır türk sinemasına para verirken dikkatli olmak gibi bir huyum vardı. bunu uzun süre sonra haluk bilginer hatırına esnettim ve malesef yine bir absürd film çıktı karşıma. size bu filmin acziyet seviyesini şöyle anlatayım, film ekibinin elindeki imkanlar geçmişte (bkz: dünyayı kurtaran adam)'ı yapanların elinde olsaydı bugün o filmle dalga geçemezdiniz. onların imkanı, öyle bir film yapmak için parası yoktu onun için olmadı. bugün elinde teknik imkan ve para olanların yaptığı bu film, dünyayı kurtaran adamdan bile daha kötüdür!
belirtmeden geçemeyeceğim meryem uzerli ülkemizde aksanı ve güzel gözleriyle dikkat çekici olsa da birinci kadın'ı oynayacak kadar alımlı ve yetenekli değildir.
bir var olup bir yok olan insanlar. tahmin edilebilirlik ve doğal olarak ilişkide kendini güvende hissetme sağlanamıyor ve bu tutarsızlık insanı çok çok yoruyor...
benim bu.
erkek bakış açısıyla yazacağım için öncelikle kadın bireylerden özür diliyorum.
buradaki yazılanlara bakıyorum. gerçekten milletin o kadar işi gücü başkalarına hakaret etmek, başkalarını eziklemek olmuş ki insan şaşırıyor. kendisi gibi olmayana şaşırıyor. hatta haddini aşıp kötülüyor.
şimdi burada farklı kategorilere ayırmak lâzım belki yorum yapanları. ama genel ortak özellikleri anlamıyor oluşları.
öncelikle kesin çirkindir, şudur, budur iftiralarını geçelim. seksten bahsediyorsun. hani şu hiç bir şey yapamasa bile gidip ücreti ile yapılabilecek bir eylemden. ama bu adam buna rağmen bunu yapmıyorsa demek ki kendince sebebi var. bunu anlamak da zor mu bu kadar ?
sebep dini olabilir. aradığını bulamamış olabilir. özel olsun istiyor olabilir. aidiyeti karşılıklı yaşamak istiyor olabilir. hiç yapmamış bir eş arıyor ve kendisi de o bunun hakkını vermek istiyor olabilir. olabilir de olabilir yani.
ancak sizin doğrularınız kesin doğru mantığından uzaklaşıp bunu normal olarak görmek zor mu ? ergenlikten itibaren toplumun çeşitli tabakalarından hele ki erkeksen seks yapmaya iten bir baskı mevcut. kimisi erken kırılıp bu baskıya reaksiyon veriyor kimisi ise bu baskıyı atlatıyor. seks baskıdır demiyorum bakın. ancak erken yaşlarda toplumun buna itmesi, parasıyla yap demek vs. baskıdır.
kişi belli bir akıl rüştüne erişince ise kendi kararları neticesinde yapar veya yapmaz. bu durum o kişiyi ne kötü bir şey yapar ne de sizden eksik birisi.
sözlüğe bakınca nedense sanki "herkes herkesle sevişmeli, herkes çıplak dolaşmalı, medeniyet budur" zihniyetinde ergen yuvası olmuş durumda. ilişki dediğin şey bu kadar değersiz olmamalı.
erkek bakış açısıyla yazacağım için öncelikle kadın bireylerden özür diliyorum.
buradaki yazılanlara bakıyorum. gerçekten milletin o kadar işi gücü başkalarına hakaret etmek, başkalarını eziklemek olmuş ki insan şaşırıyor. kendisi gibi olmayana şaşırıyor. hatta haddini aşıp kötülüyor.
şimdi burada farklı kategorilere ayırmak lâzım belki yorum yapanları. ama genel ortak özellikleri anlamıyor oluşları.
öncelikle kesin çirkindir, şudur, budur iftiralarını geçelim. seksten bahsediyorsun. hani şu hiç bir şey yapamasa bile gidip ücreti ile yapılabilecek bir eylemden. ama bu adam buna rağmen bunu yapmıyorsa demek ki kendince sebebi var. bunu anlamak da zor mu bu kadar ?
sebep dini olabilir. aradığını bulamamış olabilir. özel olsun istiyor olabilir. aidiyeti karşılıklı yaşamak istiyor olabilir. hiç yapmamış bir eş arıyor ve kendisi de o bunun hakkını vermek istiyor olabilir. olabilir de olabilir yani.
ancak sizin doğrularınız kesin doğru mantığından uzaklaşıp bunu normal olarak görmek zor mu ? ergenlikten itibaren toplumun çeşitli tabakalarından hele ki erkeksen seks yapmaya iten bir baskı mevcut. kimisi erken kırılıp bu baskıya reaksiyon veriyor kimisi ise bu baskıyı atlatıyor. seks baskıdır demiyorum bakın. ancak erken yaşlarda toplumun buna itmesi, parasıyla yap demek vs. baskıdır.
kişi belli bir akıl rüştüne erişince ise kendi kararları neticesinde yapar veya yapmaz. bu durum o kişiyi ne kötü bir şey yapar ne de sizden eksik birisi.
sözlüğe bakınca nedense sanki "herkes herkesle sevişmeli, herkes çıplak dolaşmalı, medeniyet budur" zihniyetinde ergen yuvası olmuş durumda. ilişki dediğin şey bu kadar değersiz olmamalı.
amına koduğumun salağı ilk entryde bir de hilafet gelsin diyor. ulan amına koyduğumun salağı hilafet zaten var siktir git bağdadinin taşaklarını yala tutan mı var? boko haram ve ışid senin gibi zihniyetler yüzünden doğdu ve her yerde bomba patlatıyor zaten.
üzücü olaydır ama kader değildir. islam dünyası iyileşmek istiyorsa halifeliği değil bilimi getirmelidir. islam dünyası dünyaya bir kere hakim oldu orada da dünyanın en büyük bilim adamları islam devletindeydi. sen bilimi kötüler, eğitimin amına koyarsan böyle acılar yaşanıyor işte.
üzücü olaydır ama kader değildir. islam dünyası iyileşmek istiyorsa halifeliği değil bilimi getirmelidir. islam dünyası dünyaya bir kere hakim oldu orada da dünyanın en büyük bilim adamları islam devletindeydi. sen bilimi kötüler, eğitimin amına koyarsan böyle acılar yaşanıyor işte.
göğe fışkırtma enerjisi yüzünden sıfıra sıfır bir denklem oluşacaktır. en iyisi çok yağış alan bölgelerde, yeryüzüne inen yağmuru bu şekilde enerjiye çevirmektir.
- dışarı yemeye gittiğimizde garsona kötü davrandığı an.
- sadece işi olduğunda telefon ettiği an.
- mesajınıza 2 gün sonra cevap verdiği an.
- bir olayı anlatırken yarım yamalak, kaçamak sözlerle anlattığı an.
- telefonda biriyle güzel güzel konuşup kapattığında arkasından saydırdığı an.
- sarhoş olup aşırı derecede zırvaladığı an.
- ilk defa gördüğü erkeğin yanında götü başı oynadığı an.
- sadece işi olduğunda telefon ettiği an.
- mesajınıza 2 gün sonra cevap verdiği an.
- bir olayı anlatırken yarım yamalak, kaçamak sözlerle anlattığı an.
- telefonda biriyle güzel güzel konuşup kapattığında arkasından saydırdığı an.
- sarhoş olup aşırı derecede zırvaladığı an.
- ilk defa gördüğü erkeğin yanında götü başı oynadığı an.
saçım benim saçım benim.
dökülüyor saçım benim.
girdim keloğlan mağarasına.
gür çıkar saçım benim.
tarak tutar başım benim.
şeklindeki dizeleriyle aklımda kalan komik insan.
dökülüyor saçım benim.
girdim keloğlan mağarasına.
gür çıkar saçım benim.
tarak tutar başım benim.
şeklindeki dizeleriyle aklımda kalan komik insan.
ilgili yazarın erasmus ile yaşadığı kuyruk acısı bu değişim programına adı verilen gerçek erasmus’a kadar gidiyor, bu çok belli.
son açtığı/yazdığı üç başlık erasmus hede höde. la bu erasmus size ne etti ?
edit : ayrıca bu erasmus’un çok da güzel bir kitabı vardır, ‘deliliğe övgü’. açın okuyun, kafanız açılsın biraz. ama bakın deliğe övgü değil, deliliğe övgü. nitekim ilk okuduğunda yaran, ama maalesef anlamlı bir yanlış okuma ortaya çıkabilir. cevat kelle istanbuldan bildirdi.
son açtığı/yazdığı üç başlık erasmus hede höde. la bu erasmus size ne etti ?
edit : ayrıca bu erasmus’un çok da güzel bir kitabı vardır, ‘deliliğe övgü’. açın okuyun, kafanız açılsın biraz. ama bakın deliğe övgü değil, deliliğe övgü. nitekim ilk okuduğunda yaran, ama maalesef anlamlı bir yanlış okuma ortaya çıkabilir. cevat kelle istanbuldan bildirdi.
en sonunda islam’ın kindar yüzü deşifre oldu ve insanlar erkek egemen, cinayet -cihad-, tecavüz -cariye- eksenli arap masalının farkına vardı.
neden dinciler kuran’ın türkçe olarak okunmasına karşı? çünkü kendi dilinde okursan hataları göreceksin. bir arap’ın haremiyle seks sırasını düzenleyen ayet indirilmesine güleceksin. kadın isen tüm haklarının alıkonulmasına gülüp geçeceksin. insanlık vicdanına sahipsen korkuyla hükmeden sözde bir yaratıcının öfke ve kibirine acıyacaksın.
bunu islam’ı okudukça öğreneceksin. öğrendikçe rüyadan uyanacak. uyanınca uzaklaşacaksın.
uzaklaşan %40’lık toplum diliminin istatistiğidir.
neden dinciler kuran’ın türkçe olarak okunmasına karşı? çünkü kendi dilinde okursan hataları göreceksin. bir arap’ın haremiyle seks sırasını düzenleyen ayet indirilmesine güleceksin. kadın isen tüm haklarının alıkonulmasına gülüp geçeceksin. insanlık vicdanına sahipsen korkuyla hükmeden sözde bir yaratıcının öfke ve kibirine acıyacaksın.
bunu islam’ı okudukça öğreneceksin. öğrendikçe rüyadan uyanacak. uyanınca uzaklaşacaksın.
uzaklaşan %40’lık toplum diliminin istatistiğidir.
lligde olan ligde kalır. gönlümüz, kalbimiz beşiktaşla.
“en az bilinen şarkısını yazayım da marjinalite kasayım”cılar gelmiş yine. aferin size.
bok böceği, coleoptera (kınkanatlılar) takımının scarabaeinae (ya da coprinae) alt ailesinden, gübre ve pisliklerin içinde yaşayan böceklerin ortak adı. bok böceği; kazmaya elverişli başı ve kürek biçimindeki duyargalarıyla gübre ve dışkıları top haline getirerek, bazen elma büyüklüğünde dışkı topakları yapar. yaz başında topağıyla birlikte kendisini toprağa gömer ve depoladığı bu dışkıyla beslenir. mevsim bitiminde, dişi bokböceği, yumurtalarını aynı toprağa bırakır; yumurtadan çıkan larvalar da gene bu dışkı topağından beslenir.
uzunlukları 5-30 mm arasında değişen, genellikle yuvarlak gövdeli ve koyu renkli, bazıları metal parlaklığında olan bok böceklerinin kın biçimindeki kanat örtüleri (elitra), karınlarının uç bölümünü açıkta bırakacak kadar kısadır. erkeklerde, başın tepesi bir boynuz gibi uzayarak kıvrılmıştır. bok böcekleri, 24 saat içerisinde kendi ağırlıklarından daha fazlasını yiyebildiğinden ve dışkıları hızla başka canlıların yararlanabileceği maddelere dönüştürdüğünden yararlı böceklerden sayılır.
eski mısır'da kutsal sayılan, bu uygarlığın değerli takılarında ve resimlerinde sık sık işlenen kutsal bok böceği (scarabaeus sacer), mısırlıların kozmogoni (evren doğumu) anlayışında da bir simge olarak yerini almıştır; dışkı topağı: yer'i, bu topağı oluşturan bok böceği: güneş'i, hayvanın üç çift bacağındaki 30 bölüt: (aslında bu türün bacakları yalnız ca 20 bölütlü, bazı yakın akrabalarınınki 30 bölütlüdür) ayın 30 gününü simgeler. scarabaeinae alt ailesinin ilginç üyelerinden biri de, avustralya'da valabilerin anüsünde yaşayan macrocopris symbioticus'tur. heliocopris ve catharsius cinslerinin bazı türlerini içeren hindistan bok böcekleri, çok büyük dışkı topakları yapıp, üstlerini kille örter. kuruyan topaklar öylesine sertleşir ki, bir zamanlar bunların eski çağlardan kalma top gülleleri olduğu sanılmıştır.
aphodiinae ve geotrupinae alt ailelerinin üyeleri de bok böceği adıyla tanınır. yalnız bu böcekler, gübre ve dışkı topakları yapmayıp, beslenmek ve yumurtalarını bırakmak için gübre yığınlarının altında kendilerine odacıklar kazarlar. aphodiinae üyeleri küçük (4-6 mm arası), kanat örtüleri genellikle sarı renkte olan kara gövdeli böceklerdir. geotrupinae alt ailesinin örneğin geotrupes cinsi, 14-20 mm uzunluğunda, kahverengi ya da kara bok böceklerini içerir. bunlardan geotrupes stercorarius türü avrupa'da çok yaygındır.
kaynak: anabritannica ansiklopedisi, 6. cilt, s. 108, 1994, ana yayıncılık.
uzunlukları 5-30 mm arasında değişen, genellikle yuvarlak gövdeli ve koyu renkli, bazıları metal parlaklığında olan bok böceklerinin kın biçimindeki kanat örtüleri (elitra), karınlarının uç bölümünü açıkta bırakacak kadar kısadır. erkeklerde, başın tepesi bir boynuz gibi uzayarak kıvrılmıştır. bok böcekleri, 24 saat içerisinde kendi ağırlıklarından daha fazlasını yiyebildiğinden ve dışkıları hızla başka canlıların yararlanabileceği maddelere dönüştürdüğünden yararlı böceklerden sayılır.
eski mısır'da kutsal sayılan, bu uygarlığın değerli takılarında ve resimlerinde sık sık işlenen kutsal bok böceği (scarabaeus sacer), mısırlıların kozmogoni (evren doğumu) anlayışında da bir simge olarak yerini almıştır; dışkı topağı: yer'i, bu topağı oluşturan bok böceği: güneş'i, hayvanın üç çift bacağındaki 30 bölüt: (aslında bu türün bacakları yalnız ca 20 bölütlü, bazı yakın akrabalarınınki 30 bölütlüdür) ayın 30 gününü simgeler. scarabaeinae alt ailesinin ilginç üyelerinden biri de, avustralya'da valabilerin anüsünde yaşayan macrocopris symbioticus'tur. heliocopris ve catharsius cinslerinin bazı türlerini içeren hindistan bok böcekleri, çok büyük dışkı topakları yapıp, üstlerini kille örter. kuruyan topaklar öylesine sertleşir ki, bir zamanlar bunların eski çağlardan kalma top gülleleri olduğu sanılmıştır.
aphodiinae ve geotrupinae alt ailelerinin üyeleri de bok böceği adıyla tanınır. yalnız bu böcekler, gübre ve dışkı topakları yapmayıp, beslenmek ve yumurtalarını bırakmak için gübre yığınlarının altında kendilerine odacıklar kazarlar. aphodiinae üyeleri küçük (4-6 mm arası), kanat örtüleri genellikle sarı renkte olan kara gövdeli böceklerdir. geotrupinae alt ailesinin örneğin geotrupes cinsi, 14-20 mm uzunluğunda, kahverengi ya da kara bok böceklerini içerir. bunlardan geotrupes stercorarius türü avrupa'da çok yaygındır.
kaynak: anabritannica ansiklopedisi, 6. cilt, s. 108, 1994, ana yayıncılık.
tam müziğe, belgesele, filme.. yoğunlaşmış izlerken,
zart diye yayını kesip
bir partinin çorum il başkanlığı kongresinden naklen yayınını
ya da
sorgun kanalizasyon şebeke inşaatı açılışının naklen yayınını
sokacaksanız
açmayın amk
(açıp ta bu saygısızlığı yapacaklar için editleriz, demiştik diye)
zart diye yayını kesip
bir partinin çorum il başkanlığı kongresinden naklen yayınını
ya da
sorgun kanalizasyon şebeke inşaatı açılışının naklen yayınını
sokacaksanız
açmayın amk
(açıp ta bu saygısızlığı yapacaklar için editleriz, demiştik diye)
topçuyu görüyo musun topçuyu? yok efendim eren'e kenar ortası lazımmış yok efendim negredo'ya pozisyon yaratmak gerekiyomuş yok efendim neydi o persie'nin boş koşularını arkadaşları görmüyormuş falan. amına koyim herif orta yuvarlığın çizgisinden 2 tane stoperle boğuşa boğuşa gidip penaltı alıyor. topçu dediğin böyle olmalı.
not: kahvede beraber maç izlediğim bahtiyar abimin yorumudur. futboldan anlayan adamlar genelde böyle yorumlar yapar.
not: kahvede beraber maç izlediğim bahtiyar abimin yorumudur. futboldan anlayan adamlar genelde böyle yorumlar yapar.
turk siyasetinde son 20 yilda olmus en heyecanli olaya imza atmis kisidir. bugunku roportajini okudum, ozellikle neden dondugunu anlattigi kisim o kadar gercek ve hepimizin hissettigi seyler ki. yolu acik olsun!
— — — — — — -
? orada gayet iyi bir hayatınız var. işiniz, kurulu düzeniniz, eşiniz... burada yaşamıyorsunuz bile. parlamenter demokrasiyi korumak size mi kaldı?
- şuna benzetiyorum: mesela annenizin size hayat boyu çok emeği geçmiştir. annemizin başına bir şey geldiği zaman, toplantıdaysak oradan çıkıp yanına koşuyoruz, başka ülkedeysek hemen uçağa atlıyoruz. ikinci kez düşünüyor muyuz? hayır. kimse bize madalya veriyor mu? hayır. gerek var mı? hayır. o, öyle bir refleks. ben burada devlet okullarında, anadolu lisesi, fen lisesi, boğaziçi’nde okudum. türk müzik aletlerini çok severim. burası benim vatanım. sıkıntı durumunda anneme koşar gibi koştum vatanıma...
— — — — — — —
— — — — — — -
? orada gayet iyi bir hayatınız var. işiniz, kurulu düzeniniz, eşiniz... burada yaşamıyorsunuz bile. parlamenter demokrasiyi korumak size mi kaldı?
- şuna benzetiyorum: mesela annenizin size hayat boyu çok emeği geçmiştir. annemizin başına bir şey geldiği zaman, toplantıdaysak oradan çıkıp yanına koşuyoruz, başka ülkedeysek hemen uçağa atlıyoruz. ikinci kez düşünüyor muyuz? hayır. kimse bize madalya veriyor mu? hayır. gerek var mı? hayır. o, öyle bir refleks. ben burada devlet okullarında, anadolu lisesi, fen lisesi, boğaziçi’nde okudum. türk müzik aletlerini çok severim. burası benim vatanım. sıkıntı durumunda anneme koşar gibi koştum vatanıma...
— — — — — — —
din ile ataerkillik ilişkili olsa da birbirinden bağımsız da var olabilecekleri için inançsız bir erkek otomatik olarak cinsiyet eşitliğini savunan aydın bir insan olmuyor. yani inançsız olması, toplumun ataerkil yapısını benimseyip buna göre davranmasına engel değil. aynı şekilde, müslüman olup da eşinin çalışmasını destekleyen erkekler de var. toplumsal cinsiyet eşitliğini savunmak ile bir dine inanmak ilişkili olsalar da farklı şeyler.
hem bir insanın gerçekte neye inanıp neye inanmadığını ve aslında gerçekten inanıp inanmadığını kafasının içini açıp bakamayacağınız için bilmenize olanak da yoktur. bir insanın "öyle" görünmesi, "öyle" olduğu anlamına gelmiyor.
tek bir örnek üzerinden genellemek de oldukça yanlış. ayrıca erkeklik içgüdüsü ne kadar saçma bir kavram. öğrenme ve kültür ile biyolojik eğilimlerin etkileşimi olmasın o?
hem bir insanın gerçekte neye inanıp neye inanmadığını ve aslında gerçekten inanıp inanmadığını kafasının içini açıp bakamayacağınız için bilmenize olanak da yoktur. bir insanın "öyle" görünmesi, "öyle" olduğu anlamına gelmiyor.
tek bir örnek üzerinden genellemek de oldukça yanlış. ayrıca erkeklik içgüdüsü ne kadar saçma bir kavram. öğrenme ve kültür ile biyolojik eğilimlerin etkileşimi olmasın o?
hepsini okudum, darwinin yaşamadığına dair bir veri yok. okumayın, yorulmayın.
bir erkek olarak artık beni bile irilte eden başlık.
yahu sen gidince sorun yok, hatun kişi gidince sorun var.
amk taş devri kafalıları.
kalkan bir uzvunuzun olması sizin daha üstün olduğunuzu göstermez.
değersizleştirme çabası içerisinde oluşunuz karakterinizin ne denli kokuşmuş ve mide bulandırıcı olduğunu gösterir.
olay namus olayı olsa idi ortadoğu coğrafyası güllük güneşlik olurdu.
ilim bilim alır başını yürürdü.
yahu sen gidince sorun yok, hatun kişi gidince sorun var.
amk taş devri kafalıları.
kalkan bir uzvunuzun olması sizin daha üstün olduğunuzu göstermez.
değersizleştirme çabası içerisinde oluşunuz karakterinizin ne denli kokuşmuş ve mide bulandırıcı olduğunu gösterir.
olay namus olayı olsa idi ortadoğu coğrafyası güllük güneşlik olurdu.
ilim bilim alır başını yürürdü.
"seyirciler var mı ? bebekler ..bebekler ?"
başka bebek var mı ?
bonus: obradovic delirmiş
başka bebek var mı ?
bonus: obradovic delirmiş