sen o içenlerden aldığın verginin hesabını düşün, bence onun kazığı daha kalındır.
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
o kadın o ses kaydını ne karşılığında sattığı malum. tarih tekerrürden ibaret, milletin özel ve gizli kalması gereken hayatıyla siyaset devşirmek, hangi zihnin ve yapının işi olduğu ortada. kaldı ki, muharrem inceye benzer bir ses de kullanır ve iftira atar bu zihniyet, yapmaz değil. bu pot kırmak değil, bunu yayınlamak ve buradan siyasi çıkar elde etmeye çalışmak en kibar tabirle orospu çocukluğudur.
aynı şeyi hangi siyasetçi için yaparlarsa yapsınlar yazarım. siyaset böyle bir şey olmamalı. bu ülke gerçekten bir bokun içinde debelenip duruyor.
aynı şeyi hangi siyasetçi için yaparlarsa yapsınlar yazarım. siyaset böyle bir şey olmamalı. bu ülke gerçekten bir bokun içinde debelenip duruyor.
babam 10bin gün civarı prim ödeyerek emekli oldu. annemi ise bir kısmını isteğe bağlı ödeyerek 3600 günden zar zor emekli ettik. annem ilk maaşı aldığında babamla aralarında 2.5 kat maaş farkı vardı. şimdi aynı maaşı alacaklar. bu nasıl adalet?
aday olmamak için imza toplasa yarım saatte 100 bin imza toplardı.
2018'de kendisine oy veren kimse şu an kendisine oy vermiyor. bunu kendisi de biliyor. hırsı ve egosuyla kendini yedi bitirdi.
2018'de kendisine oy veren kimse şu an kendisine oy vermiyor. bunu kendisi de biliyor. hırsı ve egosuyla kendini yedi bitirdi.
abi ben oruç tutmuyorum pek dindar sayılmam zaten de yıl olmuş 2023 hala bunu yapan var nedir lan? yav bi birbirinize saygı göstermeyi öğrenin yahu öğrenin bu kadar zor mu bu ülkede? hadi ülkeyi yonetenleri değiştirdik te millette olan saygısızlık ve kutuplasmayi nasıl degistirecez?
artık lütfen kendimize gelelim.
artık lütfen kendimize gelelim.
davulcudan rahatsız olmuyoruz gürültüden rahatsız oluyoruz, alarm diye bir şey var alarmınızı davul şeklinde değiştirip muradınıza erebilirsiniz.
100 bin imza yerine 100 bin like olsaydı rahat toplardı.
koreli kadınların ilhan mansız için dünya kupasını izlediğini hatırlıyorum.
meybuz yemek hobimdi.
meybuz yemek hobimdi.
halk.
tam bir komplo konusu.
1) ysknın reddetmesi yeni bir mağduriyet doğurur mu? doğurmaz mı?
2) ysk hakkında bir spekülasyon çıkarılır mı? bilerek reddettiler vs diye?
3) anayasa ihlali başka endişeleri doğurur mu?
4) seçimi muhalefet kazanırsa ysknın ihlali dolayısıyla bir anda seçim iptal edilir mi?
5) seçim iptal edilince tekrar aday olabilir mi? kaybetti zaten vs diye.
6) seçim tekrarlanıyor oluyor olamaz konuları tekrar açılır mı?
7) velev ki ysk kabul etmedi seçime gidildi. muhalefet kazandı bu seferde meclis çoğunluğunu alamazsa meclis tekrar seçime gidelim der ve aday olur mu?
ysk üyelerinin işi zor. bak saçma sapan aslında hepimizin cevaplarını bildiğimiz ancak enteresan bir ülke olduğumuz için komplo oluşturacak 7 soru yazdım.
ne olurdu normal bir ülke olsaydık da böyle şeyler düşünmeseydik.
1) ysknın reddetmesi yeni bir mağduriyet doğurur mu? doğurmaz mı?
2) ysk hakkında bir spekülasyon çıkarılır mı? bilerek reddettiler vs diye?
3) anayasa ihlali başka endişeleri doğurur mu?
4) seçimi muhalefet kazanırsa ysknın ihlali dolayısıyla bir anda seçim iptal edilir mi?
5) seçim iptal edilince tekrar aday olabilir mi? kaybetti zaten vs diye.
6) seçim tekrarlanıyor oluyor olamaz konuları tekrar açılır mı?
7) velev ki ysk kabul etmedi seçime gidildi. muhalefet kazandı bu seferde meclis çoğunluğunu alamazsa meclis tekrar seçime gidelim der ve aday olur mu?
ysk üyelerinin işi zor. bak saçma sapan aslında hepimizin cevaplarını bildiğimiz ancak enteresan bir ülke olduğumuz için komplo oluşturacak 7 soru yazdım.
ne olurdu normal bir ülke olsaydık da böyle şeyler düşünmeseydik.
ben en çok doğu perinçek in 14 bin küsür imza toplanmasına şaşırdım. perinçek'e inanan 14bin küsür beyinsiz ile aynı havayı teneffüs ediyormuşuz.
işe pijamayla gidebilmek.
(bkz: scrubs)
gerçi ben asistanken cimere şikayet edilmiştik pijamayla hasta bakıyorlar diye shshsjjsj
(bkz: scrubs)
gerçi ben asistanken cimere şikayet edilmiştik pijamayla hasta bakıyorlar diye shshsjjsj
sigir sikine bak hele.
kk aday olmadan once kimse pkk slogani atmiyordu degil mi? hatta kk adaylagini aciklamadan once pkk diye bir sey yoktu. daha onceki nevruzlarda hic boyle bir sey yasanmadi, hic bir zaman turkiyede pkk slogani atilmadi, hepsi kk'dan dolayi algi operasyonunuza sicayim siktirin gidin lan.
kk aday olmadan once kimse pkk slogani atmiyordu degil mi? hatta kk adaylagini aciklamadan once pkk diye bir sey yoktu. daha onceki nevruzlarda hic boyle bir sey yasanmadi, hic bir zaman turkiyede pkk slogani atilmadi, hepsi kk'dan dolayi algi operasyonunuza sicayim siktirin gidin lan.
hani onu yargılayacağız, bunu yargılayacağız diyorsunuz ya. öyle olur olmaz herkesi soruşturmanıza, sorgulamanıza gerek yok. her rejim değişiminde herkesi hapise atamazsınız. atmamalısınız da. ama bunlar iktidardan gittiklerinde, yapılması gereken ilk şeylerden biri, bu ahlaksız islamcıların yarattığı bu korku düzeninin ve tiyatronun uygulayıcıları olan ntv gibi medya kuruluşlarının çalışanlarını ifadeye çağırmak olmalı. hani bugün olduğu gibi her seferinde utanmadan önceden aldığınız soruları sorup prompter'den okutturup kendinize televizyon diyorsunuz ya. bu ahlaksızlığın iletişim kanalı olarak size bu tiyatroyu kim yaptırıyor, kime yaptırıyor, kanalınızdan onayı kim veriyor. iletişim başkanlığı'ndan kimler bizzat bu süreci yönettiriyor. alınacak cevaplar doğrultusunda en başta bu sorumluları yargılayacaksın. gerisine dokunmasan da olur. çünkü inanın erdoğan dahil hiçkimse, bu ülkeye bu kadar zarar veremez. avrupa'nın en büyük ülkesinde 2023 yılında halka reva gördüğünüz kepazeliğe bakın. ahlaksız şerefsizler.
(bkz: kenarıya çekilmek)
bu ülkenin nefret ettiğim özelliklerinden sadece biri. ulan herkesin zaten kurabileceği bir alarmı var. sen ne diye gecenin köründe çıkıp bangır bangır davul çalıyorsun? hastası olan var, bebeği olan var bunları hiç düşünmüyor musun?
böyle gelenek görenek yerin dibine batsın.
böyle gelenek görenek yerin dibine batsın.
adam başardı.
en sağından en soluna ve kürt siyasetine kadar bütün muhalefet dersimli bir alevi'nin arkasında birleşti. türkiye tarihinde bunun bir örneği daha yok. dünyada belki obama'nın başkanlığıyla kıyaslanabilir.
onca saldırılardan, linçlerden, aşağılamalardan sonra müthiş bir başarı, gerçekten.
tanım: hakkıyla 13. cumhurbaşkanı.
en sağından en soluna ve kürt siyasetine kadar bütün muhalefet dersimli bir alevi'nin arkasında birleşti. türkiye tarihinde bunun bir örneği daha yok. dünyada belki obama'nın başkanlığıyla kıyaslanabilir.
onca saldırılardan, linçlerden, aşağılamalardan sonra müthiş bir başarı, gerçekten.
tanım: hakkıyla 13. cumhurbaşkanı.
versin adresini bir damacana bogma raki yollayayim son muhikanim benim. şeker pancari sifatli yigidim.
senden cok tayyup uzulmusttur sikma canini.
senden cok tayyup uzulmusttur sikma canini.
sırrını, derdini. erkeksen üzüntüden ölsen de dünyanın bütün sıkıntısını omuzlarında taşıdığını hissetsen de kadına hiçbir şey anlatma. gözleri fıldır fıldır daha güçlü birini arıyo sonra.
hala güvenlik diyen irsaliyesiz mallar görüyorum.
lan olm, bir çok hollywood ünlüsünün ciciklerini ios patlatılınca görmedi mi dünya?
lan olm, bir çok hollywood ünlüsünün ciciklerini ios patlatılınca görmedi mi dünya?
“gel bakalım muharrem.. kandırdım s. git şimdi “. diyaloğu ile sonlanacaktır.
şu an söyleyecek çok şey var da, saklayıp yutalım. aklın yolu birdir. ince kemal kılıçdaroğlu lehine çekilirse şu son iki günde yerin dibine soktuğu imajını birazcık toparlar.
kemal kılıçdaroğlu'nu ise hoşgörüsü ve kucaklayıcılığı için tebrik ediyorum. türkiye'nin tam olarak ihtiyacı olan bir cumhurbaşkanı profili. inşallah ilk turda iş bitecek
kemal kılıçdaroğlu'nu ise hoşgörüsü ve kucaklayıcılığı için tebrik ediyorum. türkiye'nin tam olarak ihtiyacı olan bir cumhurbaşkanı profili. inşallah ilk turda iş bitecek
integral sorusu çözmeden mühendislik okumaya hak kazanılan bir ülke için iddialı bir yaklaşım. neyse beni bırakın siz devam edin.
(bkz: dilci)
(bkz: dilci)
kısa ve net bir cümle: rüzgarsız dönen fırıldağın mutlaka bir üfleyeni vardır…
kasko, trafik sigortası, muayene ve bakım en başlıcaları. bu sene şu 4 için 30bin den fazla para harcadım. ek olarak şu "ulan dolu yağar mı" korksun insanın yüreğini hoplatır:/
insan uzun süre anlaşılmayınca hiç kimseyi sessizliğini bozacak değerde görmüyor.
+nörüyon
-nörim
+anan nörüyo
-nörsün
+baban nörüyo
-nörsün
-nörim
+anan nörüyo
-nörsün
+baban nörüyo
-nörsün
ingilizce'de turkey değişmedi yalnızca bm'de kullanılan isim değişti.
28 ekim 1923 günü, çankaya köşkü'nde 'efendiler, yarın cumhuriyeti ilan edeceğiz.' cümlesine bizzat şahit olmak isterdim.
artık yaşlanmış olmaları (kendimden biliyorum)
bazıları ışığı artırıp sis bombasını düzenlemişler adına cs2 demişler falan diyor. bu arkadaşalrın teknoloji ve oyun dünyasıyla alakası yok sanırım. source gibi eskide kalmış bir motordan daha güncel ve yeni teknolojiler barındıran bir motora geçti oyun. bu gördüğünüz görüntüler beta görüntüler daha bu güncelleme tam anlamıyla gelene kadar ve geldikten sonraki süreçte olacak yenilikler heyecanlandırıyor zaten insanları. mesela bu güncellemeyle birlikte 64 tick serverlardan sub-tick serverlara geçiliyor bu sadece bu oyun için değil tüm eşzamanlı fps oyunları için devrim niteliğinde bir olay. peki neden? 64 tick 128 tick vesaire tick ile çalışan serverlar belirli aralıklarla (tickine göre) günceller kendini ve aradaki süre kayıptır. ama yeni sub-tick sistemde gerçek anlamda herşey eşzamanlı olacak. bu ne kadar büyük bir gelişme biliyor musunuz?
bak bak limitini milyon'a çıkarmışlar, haberi yokmuş. bu ekşiciler ülkenin gsyih'sinin %99'unu oluşturuyor ama kimsenin haberi yok.
spordan sonra.
+içerde misin yavuz?
- içerdeyim reis
- içerdeyim reis
kıza neden kudurdun şimdi diyor birde ya
temsili benle yapılacak bu şekilde bi röportaj;
muhabir:soruma cevap ver
ben:erdoğ...
muhabir:soruma cevap ver
ben:türkiy...
muhabir: soruma cevap ver
ben:pahalılı....
muhabir: soruma cevap ver
ben:sorunun da amk.senin de amk.siktir git amk embesili
temsili benle yapılacak bu şekilde bi röportaj;
muhabir:soruma cevap ver
ben:erdoğ...
muhabir:soruma cevap ver
ben:türkiy...
muhabir: soruma cevap ver
ben:pahalılı....
muhabir: soruma cevap ver
ben:sorunun da amk.senin de amk.siktir git amk embesili
hiç kimseye muhtaç olmadan, hastalık hastane bilmeden hınnkk diye temiz temiz ölmek istiyorum.
vallahi bu zamanda türkiye'de böyle ölmek büyük lüks büyük..
vallahi bu zamanda türkiye'de böyle ölmek büyük lüks büyük..
şovdur diyen var. e herhalde amk. adam siyasetçi. ne diyecek para içinde yüzüyorum mu diyecek? chp'nin lideri adam tabi ki fakir değildir ama tek yüzükle yola çıkıp yüzüklerin efendisi olanlar kadar da zenginlik beklemeyin. o köprüler, yollar, havaalanları boşuna saçma sapan yolcu garantilerine sahip değildir herhalde.
yalnız olduğumuzu düşünmek delilik olabilir. veya evrenin büyüklüğünden bihaberlik...
bence sorulması gereken soru, "nasıl birbirimize ulaşacağız" veya "ulaştığımızda nasıl iletişim kuracağız". çünkü bambaşka duyu organlarına, iletişim şekillerine veya inanılmaz farklı ebatlara (yüksek ihtimalle devasa boyutlara) ve şekillere sahip canlılar olduklarını düşünüyorum.
bence sorulması gereken soru, "nasıl birbirimize ulaşacağız" veya "ulaştığımızda nasıl iletişim kuracağız". çünkü bambaşka duyu organlarına, iletişim şekillerine veya inanılmaz farklı ebatlara (yüksek ihtimalle devasa boyutlara) ve şekillere sahip canlılar olduklarını düşünüyorum.
onları güçlü olmak zorunda bırakan çevresindeki bencil insanlar
numan kurtulmuş, süleyman soylu vs gibi tayyip erdoğan'ın ayağının altında paspas olmak yerine ilkeli ve onurlu bir duruş sergileyen, önüne serilen şahsi menfaatleri elinin tersiyle iterek rahmetli babasının davasına ve vasiyetine sahip çıkan adam gibi adam.
cumhurbaşkanı seçilmesin; dert değil. o ülkenin zor gününde kötülerin değirmenine su taşımamayı tercih ederek benim gibi milyonların saygısını kazandı.
cumhurbaşkanı seçilmesin; dert değil. o ülkenin zor gününde kötülerin değirmenine su taşımamayı tercih ederek benim gibi milyonların saygısını kazandı.
biraz tombul olması hem mantıklı hem de mecburiyetten olan uçak.
kardeş, bizim imal ettiğimiz ve uçağın burnuna montajlanacak teknoloji(aselsan aesa radar, ew, irst, eots meots kızılötesi zımbırtılar) rakiplerine göre teknolojik seviyemiz dolayısıyla biraz irice, minyatürizasyon konusunda sorun yaşayabiliyoruz(aselflir olaylarını hatırlar bilenler). abd'nin f-22 raptoru göze hoş gelecek şekilde daha zarif ama doğru düzgün silah taşıyamıyor, atabildiği max bomba 400 kilo mu ne. onu da milyar dolar ve milyon saat emek harcayıp soktular uçağa. keza görev uçuşunun %99'unda radarını açmadan awacs'lardan gemilerden, yer konuşlu radarlardan, hatta uydulardan çektiği pasif veriyle uçuyormuş. nedennn? çünkü neden olmasın? o abd, adama f-22 lazım. ağır yük işini yapacak başka platformları var. bizimkinin burun altı ve üzerinde gömülü irst ve eots olması bile multirol bir şey istediğimizi gösteriyor. ki multirollerin ferrarisi f-35'in tombul hatlarıyla az dalga gecmediler
bak abd ile motor sorunu yaşamayalım, aselsan elektroniğiyle az da içini dolduralım şu haliyle bile gayış gibi uçak. 60 bin lb itkisi var, hud yok, bayağı yük potansiyeli var, abd'nin f-22'ye koymadığı kizilötesi ab tarzı kızılötesi sensörleri var, üstelik ab tayfununa göre kasası görünmez temiz bir makina.
yaani beğenmeyebilirsin lakin saçma sapan insanlar, saçma sapan yerlerden eleştiriyor. bir sürü avrupalının çeyrek yüzyıldır eurofaytırları adam edemeden emekli etmeye hazırlandığı ortamda sen 5. nesil uçak yapmaya kalkıyorsun. bırak da biraz esinlenme, ithal alt sistem kullansın adamlar.
tamam çok pahalı, ama iyi yanı para ülkenin katma değer üretebilecek doktoralı mühendislere, teknolojiye yatırım yapmış alt yüklenicilere kobilere felan gidecek. yani faydalı yerlere kaynak transferi olcak. bunu ortada proje bile olmadan yapıyor gelişmiş ülkeler. pahalılığı zararsız bir pahalılık yani.
edit: bazı idraksızlar mesajla “adamlar 70'lerde yapti bunu, parasını verir daha iyisini alırdık, şurasını beğenmedim bla bla bla diye sacmalıyor. bu arkadaşların durumsal farkındalığında ciddi sıkıntı var sanırım. olm bize f16 bile vermiyorlar, f-35'i , rafelleyi felan geç. ingiltere emekli edeceği kısıtlı ilk nesil eurofighterleri teklif etti ona bile maraza cikardi ab ortakları. eldekiler eskiyor. komşu ülkelerin f15, f35, rafelle, eurofighter, mirage, su57, su 35'lerden oluşan filoları var. ve sana modern uçak satmiyor kimse. bak tekrar düşün projeyi şimdi.
kardeş, bizim imal ettiğimiz ve uçağın burnuna montajlanacak teknoloji(aselsan aesa radar, ew, irst, eots meots kızılötesi zımbırtılar) rakiplerine göre teknolojik seviyemiz dolayısıyla biraz irice, minyatürizasyon konusunda sorun yaşayabiliyoruz(aselflir olaylarını hatırlar bilenler). abd'nin f-22 raptoru göze hoş gelecek şekilde daha zarif ama doğru düzgün silah taşıyamıyor, atabildiği max bomba 400 kilo mu ne. onu da milyar dolar ve milyon saat emek harcayıp soktular uçağa. keza görev uçuşunun %99'unda radarını açmadan awacs'lardan gemilerden, yer konuşlu radarlardan, hatta uydulardan çektiği pasif veriyle uçuyormuş. nedennn? çünkü neden olmasın? o abd, adama f-22 lazım. ağır yük işini yapacak başka platformları var. bizimkinin burun altı ve üzerinde gömülü irst ve eots olması bile multirol bir şey istediğimizi gösteriyor. ki multirollerin ferrarisi f-35'in tombul hatlarıyla az dalga gecmediler
bak abd ile motor sorunu yaşamayalım, aselsan elektroniğiyle az da içini dolduralım şu haliyle bile gayış gibi uçak. 60 bin lb itkisi var, hud yok, bayağı yük potansiyeli var, abd'nin f-22'ye koymadığı kizilötesi ab tarzı kızılötesi sensörleri var, üstelik ab tayfununa göre kasası görünmez temiz bir makina.
yaani beğenmeyebilirsin lakin saçma sapan insanlar, saçma sapan yerlerden eleştiriyor. bir sürü avrupalının çeyrek yüzyıldır eurofaytırları adam edemeden emekli etmeye hazırlandığı ortamda sen 5. nesil uçak yapmaya kalkıyorsun. bırak da biraz esinlenme, ithal alt sistem kullansın adamlar.
tamam çok pahalı, ama iyi yanı para ülkenin katma değer üretebilecek doktoralı mühendislere, teknolojiye yatırım yapmış alt yüklenicilere kobilere felan gidecek. yani faydalı yerlere kaynak transferi olcak. bunu ortada proje bile olmadan yapıyor gelişmiş ülkeler. pahalılığı zararsız bir pahalılık yani.
edit: bazı idraksızlar mesajla “adamlar 70'lerde yapti bunu, parasını verir daha iyisini alırdık, şurasını beğenmedim bla bla bla diye sacmalıyor. bu arkadaşların durumsal farkındalığında ciddi sıkıntı var sanırım. olm bize f16 bile vermiyorlar, f-35'i , rafelleyi felan geç. ingiltere emekli edeceği kısıtlı ilk nesil eurofighterleri teklif etti ona bile maraza cikardi ab ortakları. eldekiler eskiyor. komşu ülkelerin f15, f35, rafelle, eurofighter, mirage, su57, su 35'lerden oluşan filoları var. ve sana modern uçak satmiyor kimse. bak tekrar düşün projeyi şimdi.
(bkz: #150570842)
bakın bu yukarıdaki entry'yi giren elemanın hiçbir siyasi analiz yeteneği ve aklı yoktur. olan biteni olduğu gibi kronolojik sırayla yazıp, "aha da bakın, girdiği tüm seçimleri kaybetmiş işte" sığlığındaki, daha önce binlerce kez tekrar edilmiş sikik bir argüman. deseniz ki "iyi de bu 12-13 yıllık süreçte kılıçdaroğlu yerine chp'nin yerinde kim olsaydı kazanabilirdi?" vereceği bir isim de olmaz herhangi bir mantıklı söylemi de. osurup osurup ipe diziyor. dolar 17 liraya çıkınca sesi çıkmayan ama bir gecede 13 liraya düşünce caddelerde davul zurnayla halay çeken akp seçmenini ikna etmeyi çantada keklik sanıyor bu argüman sahipleri. onca ekonomik buhranlar ve krizler, hiperenflasyon ve dibi gören alım gücü, yağma, talan, yolsuzluklar, artan cehalet, türlü hukuksuzluklar, tek adam rejiminin çarpıklığı ve de yangınlar, seller, depremler sonrası basiretsizlikleri bile ancak ve ancak yüzde 30'lara düşürebilmiş bunların oylarını ama suç muhalefetin öyle mi? normal bir ülkede, yukarıda saydığım şeylerden sonra barajı bile geçmemesi gereken bir partinin halâ yüzde 30'larda gezinmesi sizce muhalefetin, özellikle de kılıçdaroğlu'nun yetersizliği ha? böyle konuşuyorsunuz ya, yanınıza 3-5 tane akpli alıp karşıma geçip ikna etmeye çalışsanıza bi göreyim lan sizi. vallahi bak. fanatik olmasına da gerek yok. normal bir akpli. siktir edin kılıçdaroğlu'nu falan. siz ikna edin. deneyin lan bi. ben çok denedim oğlum yıllarca. en son sinir krizlerine girdiğimi fark ettim ve bıraktım yıllar öncesinden. bakın bu vazgeçenler de kılıçdaroğlu'nun ya da yakın çevresinin telkinleriyle vazgeçenler değil ha. bunlar orta yolcu akpli. konfor alanları bozuldu, lale devri bitti onlar için, akp'nin kalıcı olmadığını da anladılar ve kapağı başka yerlere attılar şimdiden. eskiden dyp-anap arası gidip gelen merkez sağ seçmenleri gibi.
yani muhalefete ve bilhassa kılıçdaroğlu'na bok atmadan evvel, kendiniz kaç tane akpliyi ikna ettiniz, onu söyleyin. bir muhalif seçmen olarak, ülkenin çıkarlarını gözeten bir vatandaş olarak ne yaptınız? kimleri ikna edebildiniz? kaç kişiyi çevirdiniz yolundan?
kılıçdaroğlu dediğiniz adam taş gibi, kaya gibi güçlü bir lider. çelik gibi sinirlere ve peygamber sabrına, analitik düşünme yetisine sahip rasyonel ve inanılmaz soğukkanlı bir adam. özellikle şu son 10 senede maruz kaldıklarına başka bir lider kalmış olsaydı çoktan götü başı dağıtmıştı ve halâ bir akıl hastanesinde tedavi görüyordu. sinirden, stresten kafayı yemişti. muharrem ince'yi düşünsenize bi bu süreçte ya da ümit özdağ'ı. veyahut mansur yavaş gibi naif bir adamı... bir tek imamoğlu. o da biraz ve bir yere kadar. öyle bir sene, iki sene değil; 12 senedir maruz kalıyor her türlü iftiraya, fiili saldırılara, hakaretlere, karalama kampanyalarına, türlü çirkin propagandalara, ihanetlere... lan bu adamı linç etmeye kalktılar linç! kaçıp saklandığı evi ateşe vermeye kalktılar lan, ne yarak kürek konuşuyorsunuz? yarısına değil, çeyreğine değil, onda birine değil, yüzde birine katlanamazsınız bu adamın maruz kaldığı şeylerin. bunlar yetmiyor, bir de kendi cenahı tarafından itin götüne sokuluyor mütemadiyen. yok liderlik vasfı, yok aday olma, yok dede, yok ya..ağın başı...
ama iktidar el değiştirdiğinde göreceğim ben sizi. o eleştirdiğiniz akp seçmeninden çok daha yalak bir hale bürüneceksiniz. götünüz başınız ayrı oynayacak. hatta gelip övgülere boğacaksınız kendisini. tipinize kadar gözümde canlandırıyorum hepinizi. ciğerinizi biliyorum zira. riyakarlık ve fırsatçılık sadece iktidar tarafına özgü bir şey değil bu ülkede.
bunun farkına varalı uzun yıllar oldu.
bakın bu yukarıdaki entry'yi giren elemanın hiçbir siyasi analiz yeteneği ve aklı yoktur. olan biteni olduğu gibi kronolojik sırayla yazıp, "aha da bakın, girdiği tüm seçimleri kaybetmiş işte" sığlığındaki, daha önce binlerce kez tekrar edilmiş sikik bir argüman. deseniz ki "iyi de bu 12-13 yıllık süreçte kılıçdaroğlu yerine chp'nin yerinde kim olsaydı kazanabilirdi?" vereceği bir isim de olmaz herhangi bir mantıklı söylemi de. osurup osurup ipe diziyor. dolar 17 liraya çıkınca sesi çıkmayan ama bir gecede 13 liraya düşünce caddelerde davul zurnayla halay çeken akp seçmenini ikna etmeyi çantada keklik sanıyor bu argüman sahipleri. onca ekonomik buhranlar ve krizler, hiperenflasyon ve dibi gören alım gücü, yağma, talan, yolsuzluklar, artan cehalet, türlü hukuksuzluklar, tek adam rejiminin çarpıklığı ve de yangınlar, seller, depremler sonrası basiretsizlikleri bile ancak ve ancak yüzde 30'lara düşürebilmiş bunların oylarını ama suç muhalefetin öyle mi? normal bir ülkede, yukarıda saydığım şeylerden sonra barajı bile geçmemesi gereken bir partinin halâ yüzde 30'larda gezinmesi sizce muhalefetin, özellikle de kılıçdaroğlu'nun yetersizliği ha? böyle konuşuyorsunuz ya, yanınıza 3-5 tane akpli alıp karşıma geçip ikna etmeye çalışsanıza bi göreyim lan sizi. vallahi bak. fanatik olmasına da gerek yok. normal bir akpli. siktir edin kılıçdaroğlu'nu falan. siz ikna edin. deneyin lan bi. ben çok denedim oğlum yıllarca. en son sinir krizlerine girdiğimi fark ettim ve bıraktım yıllar öncesinden. bakın bu vazgeçenler de kılıçdaroğlu'nun ya da yakın çevresinin telkinleriyle vazgeçenler değil ha. bunlar orta yolcu akpli. konfor alanları bozuldu, lale devri bitti onlar için, akp'nin kalıcı olmadığını da anladılar ve kapağı başka yerlere attılar şimdiden. eskiden dyp-anap arası gidip gelen merkez sağ seçmenleri gibi.
yani muhalefete ve bilhassa kılıçdaroğlu'na bok atmadan evvel, kendiniz kaç tane akpliyi ikna ettiniz, onu söyleyin. bir muhalif seçmen olarak, ülkenin çıkarlarını gözeten bir vatandaş olarak ne yaptınız? kimleri ikna edebildiniz? kaç kişiyi çevirdiniz yolundan?
kılıçdaroğlu dediğiniz adam taş gibi, kaya gibi güçlü bir lider. çelik gibi sinirlere ve peygamber sabrına, analitik düşünme yetisine sahip rasyonel ve inanılmaz soğukkanlı bir adam. özellikle şu son 10 senede maruz kaldıklarına başka bir lider kalmış olsaydı çoktan götü başı dağıtmıştı ve halâ bir akıl hastanesinde tedavi görüyordu. sinirden, stresten kafayı yemişti. muharrem ince'yi düşünsenize bi bu süreçte ya da ümit özdağ'ı. veyahut mansur yavaş gibi naif bir adamı... bir tek imamoğlu. o da biraz ve bir yere kadar. öyle bir sene, iki sene değil; 12 senedir maruz kalıyor her türlü iftiraya, fiili saldırılara, hakaretlere, karalama kampanyalarına, türlü çirkin propagandalara, ihanetlere... lan bu adamı linç etmeye kalktılar linç! kaçıp saklandığı evi ateşe vermeye kalktılar lan, ne yarak kürek konuşuyorsunuz? yarısına değil, çeyreğine değil, onda birine değil, yüzde birine katlanamazsınız bu adamın maruz kaldığı şeylerin. bunlar yetmiyor, bir de kendi cenahı tarafından itin götüne sokuluyor mütemadiyen. yok liderlik vasfı, yok aday olma, yok dede, yok ya..ağın başı...
ama iktidar el değiştirdiğinde göreceğim ben sizi. o eleştirdiğiniz akp seçmeninden çok daha yalak bir hale bürüneceksiniz. götünüz başınız ayrı oynayacak. hatta gelip övgülere boğacaksınız kendisini. tipinize kadar gözümde canlandırıyorum hepinizi. ciğerinizi biliyorum zira. riyakarlık ve fırsatçılık sadece iktidar tarafına özgü bir şey değil bu ülkede.
bunun farkına varalı uzun yıllar oldu.
john wick, çinli lezbiyen bir paralel evren yolcusu olsaydı bütün oscar heykellerini götürürdü.
ama değil.
ama değil.
“size ne” diye savunulduğu için gömmeye geldiğim tip.
“size ne” diye bir argüman yoktur. bir yerde bir sığlık, riyakarlık, mantıksızlık varsa konuşulur tartışılır; birbirimize küfür ve hakaret eder, insanın damarına basarız ki bu dandiklikleri söküp atalım. sosyal medya bunun için var.
sadece ramazan özel içmemek, türklerin benim dedem hacı, benim kalbim temiz müslümanlığına has kültürel bir saçmalıktır. babam da böyle yapardı rahmetli oruç moruç bilmezdi ama ramazanda içmezdi. bi de kurban etiyle içmezdi. kurban etini dolaba koydurur, kurban olduğu unutulunca içerdi. zaman aşımına uğratırdı kurbanı. bir çeşit folklorik olarak size de saygımız var gösterisi.
geçtiğimiz 20 yıl gri alanları yok ettiğine göre artık bu yaklaşımın geçerliliği de pek kalmadı. kültürel olarak size saygı duymayana, bir birayı 100 kağıda içmenize ses çıkarmayana siz de saygı duymayın. bu soft islam anlayışı bize bir şey kazandırmadığı gibi kararlı bir pozisyon almamak da hep kaybettirdi.
inançlı bir insan adam gibi müslüman olsun içmiyorsa 12 ay içmesin, olmayan da ramazanda müslümanmış gibi yapmasın. günah diye bir kavramı kabul ediyorsanız günah 12 ay günahtır. üç aylarda katsayı binmiyor üstüne.
“size ne” diye bir argüman yoktur. bir yerde bir sığlık, riyakarlık, mantıksızlık varsa konuşulur tartışılır; birbirimize küfür ve hakaret eder, insanın damarına basarız ki bu dandiklikleri söküp atalım. sosyal medya bunun için var.
sadece ramazan özel içmemek, türklerin benim dedem hacı, benim kalbim temiz müslümanlığına has kültürel bir saçmalıktır. babam da böyle yapardı rahmetli oruç moruç bilmezdi ama ramazanda içmezdi. bi de kurban etiyle içmezdi. kurban etini dolaba koydurur, kurban olduğu unutulunca içerdi. zaman aşımına uğratırdı kurbanı. bir çeşit folklorik olarak size de saygımız var gösterisi.
geçtiğimiz 20 yıl gri alanları yok ettiğine göre artık bu yaklaşımın geçerliliği de pek kalmadı. kültürel olarak size saygı duymayana, bir birayı 100 kağıda içmenize ses çıkarmayana siz de saygı duymayın. bu soft islam anlayışı bize bir şey kazandırmadığı gibi kararlı bir pozisyon almamak da hep kaybettirdi.
inançlı bir insan adam gibi müslüman olsun içmiyorsa 12 ay içmesin, olmayan da ramazanda müslümanmış gibi yapmasın. günah diye bir kavramı kabul ediyorsanız günah 12 ay günahtır. üç aylarda katsayı binmiyor üstüne.
daha seni tanımadan ilişkiyi geçtim arkadaş bile olmadan aynı evde yaşar mıyız muhabbeti yapması. kendini zeki sanan gerizekalılar topluluğu. bir kadın kendi ayakları üzerinde duruyorsa neden seninle aynı evde yaşasın? ilişki adı altında normalleştirilmesini de kabul edemiyorum. alt metinde evde her türlü ihtiyacımı gideren bir kadın olsun ama benim ona hiçbir bağlılığım olmasın. sıkılınca da kolayca göndereyim. ne iğrenç bir mantık. sen önce sevmeyi, değer vermeyi, bir insanı mutlu etmeyi öğren narsist bokböceği.
yalnız kalırsa kafayı yiyeceğini sanan kişilerden uzak oldukları için yemiyorlar.
şuan önceliğimin mevcut düzenin değişmesi olduğu için bu seçimde maalesef destek veremediğim siyasetçi. yoksa duruşu, eğitimi ve hitabetiyle bence mevcut adaylar içinde en donanımlısı. hedefi bu seçimden ziyade bir sonraki seçim olmalı.