en sevdiğim konulardan biridir kendisi.
çok uzun bir yazı olmayacak ama devrik cümleler kurduğum için lütfen sabırlı olun.
evren 13.6 ve dünya 4.5 milyar yıldır var.
4.5 milyar yıl demek, 4.500.000.000 yıl demek.
insanlar ise 200-300 yıl önce kadınları cadı diye yakıyordu.
10.000 yıl önce ise neredeyse yoktuk bile. (bu başka bir tartışma konusu)
şimdi şunu düşünelim.
bizden sadece 100 yıl ileride olan bir canlı formunu hayal edin. 100 yıl önce adam akıllı uçak bile yapamıyorduk.
teknolojinin lineer gelişmediğini göz önünde bulundurursak (yani teknoloji geliştikçe gelişme hızı da artıyor) bizden 100 yıl ilerideki bir canlı formunun çok ama çok ileride olduğunu anlayabiliriz.
şimdi bizden 10.000 yıl ileride bir canlı formu düşünün.
yahu çok da uzak değil, dinozorlar 66 milyon yıl önce yok oldu.
sizce bizden 10,000 yıl ileride olan bir yaşam formu bizi umursar mı? yanımıza bile uğramama ihtimali var.
hatta bizi üretmiş, bu sisteme koymuş ve bizi gözetliyor olma ihtimalleri bile var.
o kadar aklımızın alamayacağı bir konu ki, bunu şöyle açıklayacağım:
sri lanka ve tayland arasında north sentinel ısland diye bir ada var.
bu adada yaşayan insanlar hiç teknoloji görmedi.
adaya girmek yasak.
adaya giriş çıkışları hindistan kontrol ediyor ve kesinlikle izin vermiyor.
şimdi şunu sorun kendinize, bu adada yaşayan insanlar hindistan diye bir yerin varlığından haberdar mı? kesinlikle hayır.
belki de dünyada sadece kendileri var sanıyorlar.
işte bizim durumumuz da bunun aynısı.
25.03.2023 · 9. sıra
zenginolmak
24.03.2023 00:39