galatasaray'ın allah aşkına artık kazanması gereken maç…
fenerliyim, artık umudumu öldürün, ızdırabımı bitirin lütfen.
hiç olmayacak bi iş için yok yere kalbim daralıyor kaç haftadır.
sami yen'e umutlu gelir de orada da ölürsek kalp krizi geçirmekten korkuyorum.
yeminim olsun bu akşam acıma son verirseniz, matematiksel olarak şampiyon olduğunuzda konvoya da çıkacağım…
maç sonu editi: allahıma şükürler olsun. edebinle, haddini hududunu bilerek dua edince ne de güzel kabul ediyormuş :)
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
marketten gotunu tutarak cikan akp li, ekmek kuyrugunda aksama kadar kahvaltilik ekmek bekleyen akp li, kendi kendini ikna edemediyse hala, bence pek ugrasmayin derim..
bunlara ragmen kazanildi kazanildi.. yoksa comaristan a devam.. erdogan bi kac yuz milyar dolar daha carpar 5 senede.. sonra da olur gider.. yanina da kar kalir amk.
bu salaklarin parasi umrumda degil, onlar surunmeye alisik.. ben kendi parama uzulurum. benim de parami caldi herif.. colugumun cocugumun riskini caldi.. uzuldugumle de kalirim..
bunlara ragmen kazanildi kazanildi.. yoksa comaristan a devam.. erdogan bi kac yuz milyar dolar daha carpar 5 senede.. sonra da olur gider.. yanina da kar kalir amk.
bu salaklarin parasi umrumda degil, onlar surunmeye alisik.. ben kendi parama uzulurum. benim de parami caldi herif.. colugumun cocugumun riskini caldi.. uzuldugumle de kalirim..
tebrikler hüdapar, tebrikler akp.
benim gibi seçimi boykot eden, kk'nın aday olmasına canla başla karşı çıkan, sırf protesto olsun diye muharrem veya oğan'a oy vermeyi düşünen adamı bugün itibariyle kılıçdaroğlu'na oy vermeye ikna ettiniz.
valla tebrik ederim. 2 aydır arkadaşlarımın, çevremin yapamadığını siz yaptınız.
benim gibi seçimi boykot eden, kk'nın aday olmasına canla başla karşı çıkan, sırf protesto olsun diye muharrem veya oğan'a oy vermeyi düşünen adamı bugün itibariyle kılıçdaroğlu'na oy vermeye ikna ettiniz.
valla tebrik ederim. 2 aydır arkadaşlarımın, çevremin yapamadığını siz yaptınız.
ne tesadüflü bir saldırıdır.
tam erzurum'da organize ettikleri saldırı ters tepmiş, kendilerine zarar vermişken, gündem bununla doluyken birkaç saat sonrasında oğan'ın otobüsüne diyarbakır'da hdp'liler saldırıyor.
çok garip şeyler deniyorlar.
edit: bu arada bugün tarsus'ta ysp'nin aracına saldırdılar 5 kişi yaralandı. geçen hafta edirne'de 2 ysp'linin kolunu kırdılar. daha bir sürü olay var böyle. chp bunları da kınamadı.
ekrem imamoğlu'nun taşlanmasıyla bir seçim aracının saldırıya uğraması aynı gündem değerinde değil sayın akp'yi kurtarmaya çalışan oğan.
tam erzurum'da organize ettikleri saldırı ters tepmiş, kendilerine zarar vermişken, gündem bununla doluyken birkaç saat sonrasında oğan'ın otobüsüne diyarbakır'da hdp'liler saldırıyor.
çok garip şeyler deniyorlar.
edit: bu arada bugün tarsus'ta ysp'nin aracına saldırdılar 5 kişi yaralandı. geçen hafta edirne'de 2 ysp'linin kolunu kırdılar. daha bir sürü olay var böyle. chp bunları da kınamadı.
ekrem imamoğlu'nun taşlanmasıyla bir seçim aracının saldırıya uğraması aynı gündem değerinde değil sayın akp'yi kurtarmaya çalışan oğan.
video montajlatıp algı oluşturmak.
(bkz: 7 mayıs 2023 rte'nin mitingde izlettiği video)
ihaleden komisyon alıp sonra ihaleyi en iyi fiyata kapatmış gibi gösterip alkış almak.
(bkz: #152003842)
orta sınıfı yok etmek.
(bkz: #132424744)
(bkz: 7 mayıs 2023 rte'nin mitingde izlettiği video)
ihaleden komisyon alıp sonra ihaleyi en iyi fiyata kapatmış gibi gösterip alkış almak.
(bkz: #152003842)
orta sınıfı yok etmek.
(bkz: #132424744)
(bkz: #151624346)
oyumu sinan oğan'a verecektim ama kusura bakmayın başkanım. bu işin ilk turda bitmesi, bu rezillerin bir an önce gitmesi lazım...
oyum kılıçdaroğlu'na.
oyumu sinan oğan'a verecektim ama kusura bakmayın başkanım. bu işin ilk turda bitmesi, bu rezillerin bir an önce gitmesi lazım...
oyum kılıçdaroğlu'na.
bugun itibari ile sinan ogan'in 14 mayis'ta nasil bir tutum alacagi belli olmus oldu. ince zaten belliydi ama sinan ogan icin son zamanlarda pozitif dusuncelerim vardi. aslinda baslangicta muharremle ayni kefeye koymustum akp icin calisiyor diye dusunmustum ama zamanla sanki muharremden farkli, akp icin degil de gercekten kendi ideolojisi icin calisiyor dedim
milliyetci bir secmen olarak da saygi duydum ve sonrasinda elestiri yapmadim. bu secim olmasa da, onumuzdeki secimlerde gelecegi olan birisi olarak goruyordum. ancak bugun apar topar yaptığı "bizim secim otobusumuze de hdp'liler saldirdi, kilicdaroglu ortaginiz hdp'yi elestirebilecek misin?" tarzındaki aciklamalari safini ve rengini net sekilde ortaya koymustur. (bkz: büyük resim kursu)
bugün erzurum'daki eko mitinginde yasanan hadise sonrasinda vatanini seven birisi olarak degerlendirdigim ogan, bu olanlari sindiremez ve artik duzen degissin diyerek kilicdar'a destek olur diye dusundum. ama olay sogumadan hdp üzerinden millet ittifakina giydirmesi cok sasirtti beni. simdi boyle akilli birisi burada akli selim hareket ederek olayi aciklar, millet ittifakindan da nasil bir tepki gelecek bekler. millet ittifaki da terorun ve kiskirtmanin her turlusune karsiyiz diyerek kendisine destek olur. ama bi anda soylemicektim ama soyliyeyim, ey kilicdar hadi bunu da lanetlesene hadi hadi tarzinda konusmak gercekten beklenmeyen bir hareket.
sonuc olarak sinan ogan hakkindaki bastaki dusuncelerimde hakli oldugumu farkettim. kendisinin boyle bir dönemde iktidara ortak olması gercekten cok talihsizce. kisir mhp/ulusalci kitlesi kisir siyaseti tercih ettiyse, bize bisey demek dusmez.
milliyetci bir secmen olarak da saygi duydum ve sonrasinda elestiri yapmadim. bu secim olmasa da, onumuzdeki secimlerde gelecegi olan birisi olarak goruyordum. ancak bugun apar topar yaptığı "bizim secim otobusumuze de hdp'liler saldirdi, kilicdaroglu ortaginiz hdp'yi elestirebilecek misin?" tarzındaki aciklamalari safini ve rengini net sekilde ortaya koymustur. (bkz: büyük resim kursu)
bugün erzurum'daki eko mitinginde yasanan hadise sonrasinda vatanini seven birisi olarak degerlendirdigim ogan, bu olanlari sindiremez ve artik duzen degissin diyerek kilicdar'a destek olur diye dusundum. ama olay sogumadan hdp üzerinden millet ittifakina giydirmesi cok sasirtti beni. simdi boyle akilli birisi burada akli selim hareket ederek olayi aciklar, millet ittifakindan da nasil bir tepki gelecek bekler. millet ittifaki da terorun ve kiskirtmanin her turlusune karsiyiz diyerek kendisine destek olur. ama bi anda soylemicektim ama soyliyeyim, ey kilicdar hadi bunu da lanetlesene hadi hadi tarzinda konusmak gercekten beklenmeyen bir hareket.
sonuc olarak sinan ogan hakkindaki bastaki dusuncelerimde hakli oldugumu farkettim. kendisinin boyle bir dönemde iktidara ortak olması gercekten cok talihsizce. kisir mhp/ulusalci kitlesi kisir siyaseti tercih ettiyse, bize bisey demek dusmez.
yazıklar olsun dediğim açıklama.
seçim 2. tura kalmalı diyen birinin kime hizmet ettiği bellidir.
kime güvendiysek sırtımızdan vurdu zaten.
seçim 2. tura kalmalı diyen birinin kime hizmet ettiği bellidir.
kime güvendiysek sırtımızdan vurdu zaten.
birisi bunun için siyasetin ajdar ı demişti. çok doğru demiş
"tek dna ornegi bulabilecegimiz saciydi, ama malesef onu da devletimiz kaybetti" sozleri uzerine soylenebilecek hicbir sey yok, olmamalı, olamaz ! tum acilarimizi ezerek gecen siyasete de yaziklar olsun. fragranın yayınlandığı çok kısa bir süre olmasına rağmen telefona dokunamıyorum video tekrar tekrar oynuyor ve hickirarak agliyorum.
bakın, millet ittifakının en büyük vaadi "en kısa zamanda parlamenter rejime dönüp, yeniden başbakanlık seçimleri gerçekleştirmek." yahu şu seçimlerde bir birleşelim, şu kötü gidişe bir dur diyelim, zaten o gün gelip başbakanlık seçimleri yapıldığında ideolojimiz kime yakınsa gidip ona oy verelim hepimiz istediğimiz gibi.
https://www.haberler.com/…-kizilay-15875754-haberi/
kızılay yöneticilerinin açıklaması.
hiçbir dönemde devlet kurumları bu kadar iğrenç olmadı.
kızılay yöneticilerinin açıklaması.
hiçbir dönemde devlet kurumları bu kadar iğrenç olmadı.
acıkınca yarrağımı mı yiyor bunlar acaba amk. demek ki bunların hayatında kadın olmasa bok yiyecekler açlıktan.
2001 krizini aşmamızı sağlayan reçeteyi hazırlayanların başında gelen ekonomist. bugün hayatını kaybetmiş.
benim için bir teoriyi ispatlayan insanlardan birisidir. bu ülkede kim gerçekten faydalı işler yapıyorsa çok bilinmiyor, daha çok o faydalı işi kendi yapmış gibi gösterenler biliniyor. hani olur ya iş yerinde saatlerce çalışırsınız bir proje üretirsiniz, toplantıda sadece ufak bir değişiklik yapan x kişisi öyle bir konuşur ki siz bile şüpheye düşersiniz “ulan acaba ben bir şey yapmadım mı?” diye. işte kemal derviş saatlerce çalışan projeyi hazırlayan kişiydi.
benim için bir teoriyi ispatlayan insanlardan birisidir. bu ülkede kim gerçekten faydalı işler yapıyorsa çok bilinmiyor, daha çok o faydalı işi kendi yapmış gibi gösterenler biliniyor. hani olur ya iş yerinde saatlerce çalışırsınız bir proje üretirsiniz, toplantıda sadece ufak bir değişiklik yapan x kişisi öyle bir konuşur ki siz bile şüpheye düşersiniz “ulan acaba ben bir şey yapmadım mı?” diye. işte kemal derviş saatlerce çalışan projeyi hazırlayan kişiydi.
--- spoiler ---
ırkçılık tedavisi olmayan bi hastalıktır
--- spoiler ---
bi siktirol git. götümüzde ayı bağırıyor ırkçılıkmış .
(bkz: #152113040)
o kadar küfürlü mesaj aldım hiç birini paylaşmadım ama özellikle biri kişisel hakaret edip insanların dış görünüşüne dil uzatan mezcup (bkz: seffaffrench) nick'li yazar. profil fotoğrafımı benden izinsiz kullanıp fotoğrafım üzerinden hakaret etmesindeki sebep düşüncelerim fazla acitmis sanırım. size bırakıyorum, ama lütfen küfür etmeyin hakaret içeren son entrylerini şikayet ederseniz sevinirim. böylelerinin yazarlığı iptal edilmeli. tck 132/2 ve 136. maddelerden suç duyurusunda bulunmam için avukat arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
edit: araptaparlar mesaj kutumu şenlendirmeye başlamış bile. kalmadı kardeşim bizde hoşgörü falan. sokmuşum sizin suriyeli fantazinize. sevinmiyoruz da üzülmüyoruz da. hatta keşke ölmeseydi de kendi ülkesinde diğer bütün suriyelilerle birlikte mutlu bir şekilde yaşasaydı.
edit 2: hala utanmadan mesaj atıyorsunuz. geçen hafta istanbul'da bir suriyeli kaçak tarafından katledilen (bkz: ada uzkul) için bu kadar üzülmediniz. iğrençsiniz lan.
(bkz: suriyeli tarafından öldürülen 23 yaşındaki kız)
ırkçılık tedavisi olmayan bi hastalıktır
--- spoiler ---
bi siktirol git. götümüzde ayı bağırıyor ırkçılıkmış .
(bkz: #152113040)
o kadar küfürlü mesaj aldım hiç birini paylaşmadım ama özellikle biri kişisel hakaret edip insanların dış görünüşüne dil uzatan mezcup (bkz: seffaffrench) nick'li yazar. profil fotoğrafımı benden izinsiz kullanıp fotoğrafım üzerinden hakaret etmesindeki sebep düşüncelerim fazla acitmis sanırım. size bırakıyorum, ama lütfen küfür etmeyin hakaret içeren son entrylerini şikayet ederseniz sevinirim. böylelerinin yazarlığı iptal edilmeli. tck 132/2 ve 136. maddelerden suç duyurusunda bulunmam için avukat arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
edit: araptaparlar mesaj kutumu şenlendirmeye başlamış bile. kalmadı kardeşim bizde hoşgörü falan. sokmuşum sizin suriyeli fantazinize. sevinmiyoruz da üzülmüyoruz da. hatta keşke ölmeseydi de kendi ülkesinde diğer bütün suriyelilerle birlikte mutlu bir şekilde yaşasaydı.
edit 2: hala utanmadan mesaj atıyorsunuz. geçen hafta istanbul'da bir suriyeli kaçak tarafından katledilen (bkz: ada uzkul) için bu kadar üzülmediniz. iğrençsiniz lan.
(bkz: suriyeli tarafından öldürülen 23 yaşındaki kız)
desteklemeyip laf atmakla taşla saldırmak arasında büyük bir fark var. ne olursa olsun sen vatandaşa, şeytanmış gibi taşlarla saldıramazsın. oradaki hiçbir vatandaş bu muameleyi hak etmiyordu. bu olayın partiler üstü değerlendirip kınanması gerekirken olayın seyrini değiştirmeye çalışmak onursuzluktur.
bu olay yüzünden haftalarca hazırlanan cumhur ittifakı mitingi, şu an kimsenin umrunda değil.
bu olay yaşanmasa, imamoğlu ve halk için basit bir erzurum mitingi olacaktı.
atatürk havalimanında haftalarca zar zor toplanan insanlara karşı, bu akşam sabiha gökçen’de birkaç saatte binlerce kişi geldi.
atatürk havalimanına karşı, sabiha gökçen ile fena misilleme yaptı başkan! hahahahha
bugün bittiniz! bitti!
bu olay yaşanmasa, imamoğlu ve halk için basit bir erzurum mitingi olacaktı.
atatürk havalimanında haftalarca zar zor toplanan insanlara karşı, bu akşam sabiha gökçen’de birkaç saatte binlerce kişi geldi.
atatürk havalimanına karşı, sabiha gökçen ile fena misilleme yaptı başkan! hahahahha
bugün bittiniz! bitti!
kahraman olmak istedin. kendine fazla güvendin. bir şeyleri kendi başına değiştirebileceğini düşündün. gözünü hırs bürüdü.
şimdi seçimi kazanacağız. ama senin sayende değil, sana rağmen kazanacağız. hâlâ daha inceci arkadaşlar varsa, geleceğiniz için gelin ilk turda bitirelim.
şimdi seçimi kazanacağız. ama senin sayende değil, sana rağmen kazanacağız. hâlâ daha inceci arkadaşlar varsa, geleceğiniz için gelin ilk turda bitirelim.
(bkz: tamam, hemen gidip akp'ye oy vereyim o zaman)
vatan haini aktrollerin yeni calismasi.
(bkz: yargılanacaksınız)
edit:
entryi girdigimde linke tiklamamistim bile. 1-2 tane aktrol mesaj kutuma pisleyince acip bakayim dedim; sayfayi bulup ingilizce'ye cevirdim.
adamlar diyor ki, "demokratik bir sekilde kurt sorununun cozulmesi/konusulabilmesi icin erdogan yonetimi yeterli degildir. turkiye'yi kuran partinin lideri olarak hic kimse chp'den demokratik bir devrim yapmasini beklemiyor. ama en azindan kilicdaroglu diyalog yolu acik mantikli birisi."
aktroller o kadar gerizekali ki, retorik denen kelimeyi araba markasi zannediyorlar.
pkk akp'yi degil chp'yi istiyor ---> chp = pkk'li
hudapar nerenin partisi beyinsizler surusu?
hdp denilen parti en azindan bas bas bagiriyor kurt sorunun cozumu meclistir diye.
son olarak, basta aktroller olmak uzere kiz babasi butun cumhur itifaki destekcilerini suraya alayim:
(bkz: hüdapar genel başkanının skandal açıklaması)
vatan haini aktrollerin yeni calismasi.
(bkz: yargılanacaksınız)
edit:
entryi girdigimde linke tiklamamistim bile. 1-2 tane aktrol mesaj kutuma pisleyince acip bakayim dedim; sayfayi bulup ingilizce'ye cevirdim.
adamlar diyor ki, "demokratik bir sekilde kurt sorununun cozulmesi/konusulabilmesi icin erdogan yonetimi yeterli degildir. turkiye'yi kuran partinin lideri olarak hic kimse chp'den demokratik bir devrim yapmasini beklemiyor. ama en azindan kilicdaroglu diyalog yolu acik mantikli birisi."
aktroller o kadar gerizekali ki, retorik denen kelimeyi araba markasi zannediyorlar.
pkk akp'yi degil chp'yi istiyor ---> chp = pkk'li
hudapar nerenin partisi beyinsizler surusu?
hdp denilen parti en azindan bas bas bagiriyor kurt sorunun cozumu meclistir diye.
son olarak, basta aktroller olmak uzere kiz babasi butun cumhur itifaki destekcilerini suraya alayim:
(bkz: hüdapar genel başkanının skandal açıklaması)
zamanında şöyle bir olayın yaşandığı anlatılan şehir:
ramazan ayında iki genç parkta oturuyorlarmış. bunların ramazanda bira içtikleri iddiasıyla 7-8 tane erzurumlu toplanıp üzerlerine çullanmışlar. gençler de karşılık verince ortalık karışmış. polis bunların hepsini toplayıp karakola götürmüş. yalnız kimler dövmüş, kimler dayak yemiş belli olmadığı için polis de ne yapacağını şaşırmış. akıllı savcı talimat vermiş: herkese kan tahlili yapılsın istemiş, kanında alkol bulunanlar dayak yemiş ve dolayısıyla mağdur edilmiş oldukları anlaşılacakmış.
ve kan tahlilleri sonucu: parkta oturan iki gencin haricindeki diğerlerinin kanlarında alkol tespit edilmiş. dövmeye gelenler alkollüymüş.
al sana erzurum örneği.
ramazan ayında iki genç parkta oturuyorlarmış. bunların ramazanda bira içtikleri iddiasıyla 7-8 tane erzurumlu toplanıp üzerlerine çullanmışlar. gençler de karşılık verince ortalık karışmış. polis bunların hepsini toplayıp karakola götürmüş. yalnız kimler dövmüş, kimler dayak yemiş belli olmadığı için polis de ne yapacağını şaşırmış. akıllı savcı talimat vermiş: herkese kan tahlili yapılsın istemiş, kanında alkol bulunanlar dayak yemiş ve dolayısıyla mağdur edilmiş oldukları anlaşılacakmış.
ve kan tahlilleri sonucu: parkta oturan iki gencin haricindeki diğerlerinin kanlarında alkol tespit edilmiş. dövmeye gelenler alkollüymüş.
al sana erzurum örneği.
harika bir uygulama. acaba mersin limanında yakalanan 2,5 ton kokainin de fotoğrafını çekince kime ait olduğunu söylüyor mu?
o değil de en beğenilen entrylerin birisinde hakkım varsa haram olsun yazılmış.
ortada bir varsayım mı var aq. gökten mi geldi o paralar? herhalde senin hakkın da var payın da var!
ortada bir varsayım mı var aq. gökten mi geldi o paralar? herhalde senin hakkın da var payın da var!
yillardir surdurdugum ideolojik gorusum olan "sari tuvalet terligi" politikami devam ettirerek simdiyeye kadar olmus ve olacak olan tum secimlerde, turkiye cumhuriyeti tarihinde ona en cok zarari vermis kisinin karsisindaki en guclu adaya oyumu atmaya devam edecegim.
kılıçdaroğlu: %54.14
erdogan : %40.42
erdogan : %40.42
akp suriyelilere özel danışma hattı kurmuş. peynir-ekmek gibi dağıttıkları yasadışı vatandaşlıkları alıp suriye’de bulunanları, “oy kullanma karşılığında” afad ücretsiz ülkeye getirmeye başlamış.
üstelik çeşitli maddi destekler de vereceklerini söylüyorlar…
depremde insanları enkaz altında ölüme terk eden, hasbelkader çıkartılan yaralı vatandaşları da güvenli yerlere bile yerleştirmekten bile aciz afad’a bakın amk. meğer ne meziyetleri varmış
kaynak
üstelik çeşitli maddi destekler de vereceklerini söylüyorlar…
depremde insanları enkaz altında ölüme terk eden, hasbelkader çıkartılan yaralı vatandaşları da güvenli yerlere bile yerleştirmekten bile aciz afad’a bakın amk. meğer ne meziyetleri varmış
kaynak
seçim gecesi "ben hakkımı yedirmem." deyip sabaha kadar bizi çuvalların başında beklettin ama kaçmadın, savsaklamadın. emeğimiz sonuna kadar helal olsun dedirttin bizlere.
bugün seni o otobüsün içinde öyle sinirli gördüm ya; sana destek veren halkı bırakmamak için kurmaylarınla yaptığın tartışmayı; miting boyunca, mitinge gelenleri korumak için polise, emniyete, valiye verdiğin talimatları; yaralıları aramanı, ziyaret etmek için elinden geleni yapacağını söylemeni; 40 kez valiyi aramanı; hakkını savunmanı vs hiç unutmayacağım. liderlik dersi veriyorsun anlayana. sana verdiğimiz oylar, senin için verdiğimiz emek, zaman, enerji vs her şey ananın ak sütü gibi helal olsun.
bugün seni o otobüsün içinde öyle sinirli gördüm ya; sana destek veren halkı bırakmamak için kurmaylarınla yaptığın tartışmayı; miting boyunca, mitinge gelenleri korumak için polise, emniyete, valiye verdiğin talimatları; yaralıları aramanı, ziyaret etmek için elinden geleni yapacağını söylemeni; 40 kez valiyi aramanı; hakkını savunmanı vs hiç unutmayacağım. liderlik dersi veriyorsun anlayana. sana verdiğimiz oylar, senin için verdiğimiz emek, zaman, enerji vs her şey ananın ak sütü gibi helal olsun.
ebesinin amı aq lan. sil şu başlığı moderatör, sil.... yapacağınız işi s2m, sil!!
hayatında şanlıurfa görmemiş yazar beyanı.
cahil bir toplum, özgür bırakılıp kendine seçim hakkı verilse dahi, hiçbir zaman özgür bir seçim yapamaz. sadece seçim yaptığını zanneder. cahil toplumla seçim yapmak, okuma yazma bilmeyen adama hangi kitabı okuyacağını sormak kadar ahmaklıktır! böyle bir seçimle iktidara gelenler, düzenledikleri tiyatro ile halkın. egemenliğini çalan zalim ve madrabaz hainlerdir.
friedrich nietzsche
friedrich nietzsche
gayet doğaldır.
köpek eğitiminin en büyük sırrı ödüllendirme sistemidir, köpeğinize emir verirsiniz ve köpek bu emri yerine getirdiğinde mama vererek onu ödüllendirirsiniz.
işte o köpek bundan sonra sizin saldir dediğiniz an saldıracaktır. çünkü köpek bu saldırıyı gerçekleştirdiğinde ona ödül vereceğinizi bilir
tesadüf bu ya, ülkü ocaklarının bağlı olduğu milliyetçi halk partisi'nin sembolü de köpektir.
bu yüzden sinirlenecek bir şey yok, mhp köpeğini saldırdığında mama alacağı bilinci ile eğitmişler, mhp köpeği de mama almak için saldırıyor olay tamamen bundan ibaret.
dağılabilirsiniz.
köpek eğitiminin en büyük sırrı ödüllendirme sistemidir, köpeğinize emir verirsiniz ve köpek bu emri yerine getirdiğinde mama vererek onu ödüllendirirsiniz.
işte o köpek bundan sonra sizin saldir dediğiniz an saldıracaktır. çünkü köpek bu saldırıyı gerçekleştirdiğinde ona ödül vereceğinizi bilir
tesadüf bu ya, ülkü ocaklarının bağlı olduğu milliyetçi halk partisi'nin sembolü de köpektir.
bu yüzden sinirlenecek bir şey yok, mhp köpeğini saldırdığında mama alacağı bilinci ile eğitmişler, mhp köpeği de mama almak için saldırıyor olay tamamen bundan ibaret.
dağılabilirsiniz.
ilk turdan bitirmemiz gereken seçimdir. ikinci tura kalırsa 14 gün boyunca yaşayacaklarımızın fragmanını gördük bugün. arkadaşlar bu seçim gerçekten artık dombıra dinlemeden bitirmek istiyorum...
normalde son on günü bölgelerimizdeki stratejik oy kullanmaya ayıracağım diye belirttim ama yarın devam edeceğiz seriye.
normalde peşin hükümlü olmam, asla kesin konuşmam ama 2019 seçimlerinde de söyledim bugün de söylüyorum.
kazandık arkadaşlar!
normalde son on günü bölgelerimizdeki stratejik oy kullanmaya ayıracağım diye belirttim ama yarın devam edeceğiz seriye.
normalde peşin hükümlü olmam, asla kesin konuşmam ama 2019 seçimlerinde de söyledim bugün de söylüyorum.
kazandık arkadaşlar!
verstappen geriden başlamasa vasat boktan bir yarış olacaktı.
kim sikler orta takımların birbirini geçişini. ilk 3 zaten belliydi, vers geriden geldiği için yalandan perez le kapışıyormuş numarası yaptılar. red bull'ların ferrari, mercedes ve astonu geçmek için nerdeyse drs'e bile ihtiyacı yok o derece saçma bir hale geldi yarışlar.
hamilton 13. lükten ilk 5 e girmişte, russel bilmemnerden 4. lüğe yükselmiş, bir sürü geçiş olmuş çok güzel yarışmış. hadi lan ordan, mal fia sayesinde 10 senedir formula 1 diye birşey yok, 8 sene mercedes dominasyonu oldu, şimdi en az 4 sene de red bull dominasyonu olacak.
1. lik için çekişen 2 farklı takım yoksa bu yarışları izlemenin hiçbir heyecanı yok, boşa vakit kaybı. kim en iyi 2. takım olacak acaba veya en iyi 3. pilot kim olacak diye heyecanla kim yarış izler lan, serhan yetersizinin boşuna gazına geliyor bu yeni yetme f1 izleyicisi, bu izlediğinzi şey f1 değil.
kim sikler orta takımların birbirini geçişini. ilk 3 zaten belliydi, vers geriden geldiği için yalandan perez le kapışıyormuş numarası yaptılar. red bull'ların ferrari, mercedes ve astonu geçmek için nerdeyse drs'e bile ihtiyacı yok o derece saçma bir hale geldi yarışlar.
hamilton 13. lükten ilk 5 e girmişte, russel bilmemnerden 4. lüğe yükselmiş, bir sürü geçiş olmuş çok güzel yarışmış. hadi lan ordan, mal fia sayesinde 10 senedir formula 1 diye birşey yok, 8 sene mercedes dominasyonu oldu, şimdi en az 4 sene de red bull dominasyonu olacak.
1. lik için çekişen 2 farklı takım yoksa bu yarışları izlemenin hiçbir heyecanı yok, boşa vakit kaybı. kim en iyi 2. takım olacak acaba veya en iyi 3. pilot kim olacak diye heyecanla kim yarış izler lan, serhan yetersizinin boşuna gazına geliyor bu yeni yetme f1 izleyicisi, bu izlediğinzi şey f1 değil.
abi profil fotoğrafına baktım da sana yakisiklisin diyene git dava aç seni cok pis kandırmışlar...
edit: özelden alınmış olacak ki abi çirkin diye bana saydiriyor resmim bile yokken sysysys. türk erkeği nedir diye sorsalar tam olarak bu işte.
edit: özelden alınmış olacak ki abi çirkin diye bana saydiriyor resmim bile yokken sysysys. türk erkeği nedir diye sorsalar tam olarak bu işte.
depremden sonra 3 gün ortalıkta yoktu, tüm ülke birleşti.
6'lı masa krizinden sonra 3 gün ortalıkta yoktu, tüm muhalefet birleşti.
yokluğu türk varlığına armağan olsun.
6'lı masa krizinden sonra 3 gün ortalıkta yoktu, tüm muhalefet birleşti.
yokluğu türk varlığına armağan olsun.
cumhuriyet gazetesi'nden barış terkoğlu 'nun yazdığı yazıda akp kayseri mv. adayı ve şu anki milli savunma bakanı hulusi akar'ın kızı s. akar'ın 2000-2002 yılında yurtdışında biyoloji okuyup usulsüz bir yatay geçiş ile 2003 yılında türkiye'de hacettepe tıp fakültesi’nden tıp denkliği aldığı ve 2009'da buradan mezun olup doktor olduğu iddiasıdır. iddiaya göre bu durum zamanında şikayet de edilmiş fakat şansa bak ki "zaman aşımına" uğramış. yine iddiaya göre bu olaya bilerek göz yuman dönemin 21 adet profesörü ve yöneticisi vardır. bu adamlar liyakatı 20 yıldır aynı şekilde tutmayı başarmışlar demek ki.
kaynak: https://www.cumhuriyet.com.tr/…smamiz-lazim-2078768
edit: imla.
edit2: hulusi akar'ın kızı 2003 senesinde hacettepe üni.'ye başlayıp 2009 'da 6 sene okuyarak mezun olmuş. ama biyoloji bölümünden tıp fakültesine usulsüz şekilde denklik verildiği gerçeğini değiştirmiyor.
kaynak2: "tıp fakültesi dekanlığı, 26 ocak 2012 tarihli yazısında, abd depaul üniversitesi biyoloji bilimleri fakültesi’nin tıp fakültesine eşdeğer olmadığını söyler. 2003 yılında, mevzuata aykırı bir şekilde yatay geçişe uygunluk raporu verdiğini kabul eder.”
kaynak: https://www.cumhuriyet.com.tr/…smamiz-lazim-2078768
edit: imla.
edit2: hulusi akar'ın kızı 2003 senesinde hacettepe üni.'ye başlayıp 2009 'da 6 sene okuyarak mezun olmuş. ama biyoloji bölümünden tıp fakültesine usulsüz şekilde denklik verildiği gerçeğini değiştirmiyor.
kaynak2: "tıp fakültesi dekanlığı, 26 ocak 2012 tarihli yazısında, abd depaul üniversitesi biyoloji bilimleri fakültesi’nin tıp fakültesine eşdeğer olmadığını söyler. 2003 yılında, mevzuata aykırı bir şekilde yatay geçişe uygunluk raporu verdiğini kabul eder.”
yalan beyanla açılmış bir başlıkla daha karşı karşıyayız.
ekşi sözlük yönetimine sesleniyorum; bu akşam milat olsun. bu aktrolleri sözlükten uzaklaştırmayan sözlüğün de, ülkede artmaya başlayan bölünmede katkısı olacağını düşünüyorum. yeter! lütfen kurtarın bizi bu trollerden.
ekşi sözlük yönetimine sesleniyorum; bu akşam milat olsun. bu aktrolleri sözlükten uzaklaştırmayan sözlüğün de, ülkede artmaya başlayan bölünmede katkısı olacağını düşünüyorum. yeter! lütfen kurtarın bizi bu trollerden.
ziraat sektöründe çalışıyorum.
gençlerin neden çiftçi olmak istemediğini ilk elden gözlemleyebiliyorum.
çiftçilerle iletişimde olmam ve sosyoloji mezunu olmam özellikle köy sosyolojisine ilgim olması sebebiyle çok rahat neden sonuç ilişkisi kurabiliyorum.
peki gençler neden çiftçilik düşünmüyorlar ?
1-) köyde büyüyen çocuklar küçük yaştan itibaren işe koşulur.
yani hayvan güderler, tarlada çalışırlar, pis işlere küçükten alıştırılırlar.
şehirdeki yaşıtları yazın tatil yaparken, köydeki çocuklar tarladadır.
çiftçi olmak istememe nedenlerinin başında bu gelir.
ağır ve zor işlere küçük yaştan itibaren koşulduğu için genelde sevmezler.
2-) internetin farklı hayatları sunması.
bu çok büyük faktörlerden bir diğeri.
sosyal medya özellikle instagram farklı ve lüks hayatları sunduğu için, özellikle gençler şehir hayatının daha zevkli olduğunu düşünüp, küçük yaştan itibaren şehir hayatına özenerek büyürler ve köyden kurtulmanın yollarını ararlar.
3-) köy hayatının sıradanlığı
özellikle şehir dışında eğitim almış çocuklar, tekrar köye geri döndüklerinde maalesef şehir hayatını özlerler ve köy hayatının sıradanlığına tekrar alışamazlar.
4-) veraset ile malların çoklu bölüşülmesi
köylerde aileler genelde çok çocuklu olmakla birlikte, aile büyükleri öldüğünde mallar kardeşler arasında bölüşülür ve kardeş sayısı ne kadar fazlaysa, şahıslara o kadar az mal kalır.
eğer aile içerisinde birlik yoksa, az olan topraktan yada mallardan elde edilen gelir kişiyi tatmin etmez.
5-) ülkenin tarım politikasının olmaması, girdi maliyetlerinin yüksek olması yüksek risk
özellikle ailenin toprağı azsa, risk çok daha büyük demektir.
ülkemizde de çiftçinin lehine olan bir tarım politikası olmadığı, maliyetlerin ve riskin yüksek olması kârlılığın az olması nedeniyle, gençler aileden kalan tarlaları kiraya vererek, kendisi sabit maaşlı bir işe girmeyi tercih ederler.
6-) çiftçiliğin kurumsallaşmaması
ülkemizde çiftçilik halâ anam babam usulü geleneksel yöntemlerle devam etmesi, çiftçiliğin gelişmesi önündeki en büyük engellerden biridir.
gelişmeyen iş ve geleneklere bağlılık nedeniyle çiftçiler işlerini ticari mantıkla yapmamaktadırlar bu da kazancın az olmasına, işin sadece "amelelik" olarak kalmasına sebep olduğundan belli bir zaman sonra maalesef insanları yıldırır.
7-) büyük arazilerin olmaması
yabancı ülke belgesellerinde gördüğümüz gibi büyük arazilerin olmaması ve tarımın küçük arazilerde yapılması, az önce belirttiğim gibi kurumsallaşamamaya sebep olmaktadır.
bu da, üretimin gelişmemesine yeni şeylerin denememesine sebep olmaktadır.
yeniliğin olmadığı yer, gelenekselleşmeyi getirmekte, bu da uzun vadede mesleki körelmeyi getirmektedir.
8-) çiftçilik eğitiminin ülkemizde yetersiz olması
sadece gençlere değil çiftçilik eğitimlerinin şu aşamada, ülkemizde yetişkinlere de verilmesi gerekmektedir.
modern çiftçilik, gelişmediği sürece işler geleneksel zorluklarıyla devam etmesi, gençleri bu işi yapmaktan da uzaklaştırmaktadır.
esasen bunu genel olarak tüm ülkeye yaymak gerekli.
ülkemizdeki zorunlu eğitim sisteminin en büyük sorunlarından birisi de, en tembel ve en iş yaramaz insanı bile hiçbir şey öğrenmeden mezun etme üzerine kurulu olduğu için, mesleki liselerin de yetersiz eğitim ve yetersiz pratikler üzerine kurulu olması maalesef işi sevebilecek insanları da çiftçilikle hiç tanıştırmadan, düz liseden mezun etmeye yönelik.
eğitimin gençleri yapmak istedikleri mesleğe küçük yaşta kanalize edecek şekilde revize edilmesi gerekli.
açık öğretim işletme mezunu olmak yerine yada üniversitede karşılığı olmayan bir bölüm okumak yerine mesleki gelişim genç yaşta insanlara aşılanmalı.
özetle, gençlere bu konuda ben çok kızamıyorum.
yaşamak istedikleri bir hayat var ve ülke koşulları da belli maalesef.
ancak şunu öğütleyebilirim;
başkasının kapısında maaşlı çalışan olarak "eleman" olmaktansa, eğer çiftçilik yapabilecek imkanınız varsa, bu işin okulunu okuyup, eğitimini alıp, köyünüze bilimsel donelerle donatılmış şekilde dönün ve kendinizi sürekli geliştirmeye ve bunları çevrenize yaymaya görev edinin.
ancak bu şekilde ülkede çiftçilik gelişir ve köylerin çehresi sizin kültürünüzle ancak gelişebilir, vazgeçmeyin.
gençlerin neden çiftçi olmak istemediğini ilk elden gözlemleyebiliyorum.
çiftçilerle iletişimde olmam ve sosyoloji mezunu olmam özellikle köy sosyolojisine ilgim olması sebebiyle çok rahat neden sonuç ilişkisi kurabiliyorum.
peki gençler neden çiftçilik düşünmüyorlar ?
1-) köyde büyüyen çocuklar küçük yaştan itibaren işe koşulur.
yani hayvan güderler, tarlada çalışırlar, pis işlere küçükten alıştırılırlar.
şehirdeki yaşıtları yazın tatil yaparken, köydeki çocuklar tarladadır.
çiftçi olmak istememe nedenlerinin başında bu gelir.
ağır ve zor işlere küçük yaştan itibaren koşulduğu için genelde sevmezler.
2-) internetin farklı hayatları sunması.
bu çok büyük faktörlerden bir diğeri.
sosyal medya özellikle instagram farklı ve lüks hayatları sunduğu için, özellikle gençler şehir hayatının daha zevkli olduğunu düşünüp, küçük yaştan itibaren şehir hayatına özenerek büyürler ve köyden kurtulmanın yollarını ararlar.
3-) köy hayatının sıradanlığı
özellikle şehir dışında eğitim almış çocuklar, tekrar köye geri döndüklerinde maalesef şehir hayatını özlerler ve köy hayatının sıradanlığına tekrar alışamazlar.
4-) veraset ile malların çoklu bölüşülmesi
köylerde aileler genelde çok çocuklu olmakla birlikte, aile büyükleri öldüğünde mallar kardeşler arasında bölüşülür ve kardeş sayısı ne kadar fazlaysa, şahıslara o kadar az mal kalır.
eğer aile içerisinde birlik yoksa, az olan topraktan yada mallardan elde edilen gelir kişiyi tatmin etmez.
5-) ülkenin tarım politikasının olmaması, girdi maliyetlerinin yüksek olması yüksek risk
özellikle ailenin toprağı azsa, risk çok daha büyük demektir.
ülkemizde de çiftçinin lehine olan bir tarım politikası olmadığı, maliyetlerin ve riskin yüksek olması kârlılığın az olması nedeniyle, gençler aileden kalan tarlaları kiraya vererek, kendisi sabit maaşlı bir işe girmeyi tercih ederler.
6-) çiftçiliğin kurumsallaşmaması
ülkemizde çiftçilik halâ anam babam usulü geleneksel yöntemlerle devam etmesi, çiftçiliğin gelişmesi önündeki en büyük engellerden biridir.
gelişmeyen iş ve geleneklere bağlılık nedeniyle çiftçiler işlerini ticari mantıkla yapmamaktadırlar bu da kazancın az olmasına, işin sadece "amelelik" olarak kalmasına sebep olduğundan belli bir zaman sonra maalesef insanları yıldırır.
7-) büyük arazilerin olmaması
yabancı ülke belgesellerinde gördüğümüz gibi büyük arazilerin olmaması ve tarımın küçük arazilerde yapılması, az önce belirttiğim gibi kurumsallaşamamaya sebep olmaktadır.
bu da, üretimin gelişmemesine yeni şeylerin denememesine sebep olmaktadır.
yeniliğin olmadığı yer, gelenekselleşmeyi getirmekte, bu da uzun vadede mesleki körelmeyi getirmektedir.
8-) çiftçilik eğitiminin ülkemizde yetersiz olması
sadece gençlere değil çiftçilik eğitimlerinin şu aşamada, ülkemizde yetişkinlere de verilmesi gerekmektedir.
modern çiftçilik, gelişmediği sürece işler geleneksel zorluklarıyla devam etmesi, gençleri bu işi yapmaktan da uzaklaştırmaktadır.
esasen bunu genel olarak tüm ülkeye yaymak gerekli.
ülkemizdeki zorunlu eğitim sisteminin en büyük sorunlarından birisi de, en tembel ve en iş yaramaz insanı bile hiçbir şey öğrenmeden mezun etme üzerine kurulu olduğu için, mesleki liselerin de yetersiz eğitim ve yetersiz pratikler üzerine kurulu olması maalesef işi sevebilecek insanları da çiftçilikle hiç tanıştırmadan, düz liseden mezun etmeye yönelik.
eğitimin gençleri yapmak istedikleri mesleğe küçük yaşta kanalize edecek şekilde revize edilmesi gerekli.
açık öğretim işletme mezunu olmak yerine yada üniversitede karşılığı olmayan bir bölüm okumak yerine mesleki gelişim genç yaşta insanlara aşılanmalı.
özetle, gençlere bu konuda ben çok kızamıyorum.
yaşamak istedikleri bir hayat var ve ülke koşulları da belli maalesef.
ancak şunu öğütleyebilirim;
başkasının kapısında maaşlı çalışan olarak "eleman" olmaktansa, eğer çiftçilik yapabilecek imkanınız varsa, bu işin okulunu okuyup, eğitimini alıp, köyünüze bilimsel donelerle donatılmış şekilde dönün ve kendinizi sürekli geliştirmeye ve bunları çevrenize yaymaya görev edinin.
ancak bu şekilde ülkede çiftçilik gelişir ve köylerin çehresi sizin kültürünüzle ancak gelişebilir, vazgeçmeyin.
erzurum ve konyadır. işin saçma yani annem konyalı babam erzurumlu nasıl bir kombo olduysa amk. ancak ikisi de malum partiden de zihniyetinden de nefret eder.
ulan sabah sabah böyle başlık açıyorsunuz, iki güzel baldır görürüm belki diye giriyorum, sonuç hüsran. hepiniz yargılanacaksınız, hesap vereceksiniz.
ligin ilk yarısındaki fenerbahçe-giresunspor maçı:
dk 19, fenerbahçe penaltı golüyle 1-0 öne geçti
dk 62, osayi ve crespo oyuna girdi
giresunspor bu değişikliklere cevap olarak kuwas'ı oyuna aldı
1 dk sonra giresunspor gol attı
bu maç:
dk 20, fenerbahçe penaltı golüyle 1-0 öne geçti
dk 60, osayi ve crespo oyuna girdi
giresunspor bu değişikliklere cevap olarak kuwas'ı oyuna aldı
3 dk sonra giresunspor gol attı
dk 19, fenerbahçe penaltı golüyle 1-0 öne geçti
dk 62, osayi ve crespo oyuna girdi
giresunspor bu değişikliklere cevap olarak kuwas'ı oyuna aldı
1 dk sonra giresunspor gol attı
bu maç:
dk 20, fenerbahçe penaltı golüyle 1-0 öne geçti
dk 60, osayi ve crespo oyuna girdi
giresunspor bu değişikliklere cevap olarak kuwas'ı oyuna aldı
3 dk sonra giresunspor gol attı
çocuk doktorları da çocuk olsun? olur mu oluru var bence. hatta geriaristler 65 yaş üstü olsun.
fiyatları sürekli 'güncellemek' içindir.
garibim de temizlik hijyen falan demiş.
garibim de temizlik hijyen falan demiş.
hepiniz herhangi bir ziraat şubesine gidin ve bu konuyu tekrar konuşalım lütfen.
canlı yayında suç nasıl işlenir güzel bir sunum olmuştur.
benim gibi kırmızı tuborg içiyorsanız 192 tl cebinizden çıkacak olan olay.
edit: olm her gün içmiyorum haftada 1-2
yahu halen her gün nasıl içiyorsun diyen var. ne her gün içmeye yetecek ne param var ne de sağlığımı bozmaya niyetli değilim.
edit: olm her gün içmiyorum haftada 1-2
yahu halen her gün nasıl içiyorsun diyen var. ne her gün içmeye yetecek ne param var ne de sağlığımı bozmaya niyetli değilim.
marketten 3 parça şey almak 1000 lira
toplu taşıma ile şehirde bir yerden bir yere gidip gelmek 100 lira
uyduruk bi gömlek 700-800 lira
bir elbise 1500 lira
bir çift ayakkabı 1500-2000 lira
dışarda 1 tabak yemek 1 içecek minimum 200 lira, orta seviye bir restoranda 300-500 lira
kulaklık, harici disk, taşınabilir şarj 800-1000 lira
bir kahve 50-60 lira
kira 10-15 bin lira
satılık ev min 2,5 milyon
araba 1 milyon lira.
özelde bir muayene 1500 lira.
bunlardan hoşlanıyorsa buyursun ilgilenmesin siyasetle. her şey müstehak ona.
toplu taşıma ile şehirde bir yerden bir yere gidip gelmek 100 lira
uyduruk bi gömlek 700-800 lira
bir elbise 1500 lira
bir çift ayakkabı 1500-2000 lira
dışarda 1 tabak yemek 1 içecek minimum 200 lira, orta seviye bir restoranda 300-500 lira
kulaklık, harici disk, taşınabilir şarj 800-1000 lira
bir kahve 50-60 lira
kira 10-15 bin lira
satılık ev min 2,5 milyon
araba 1 milyon lira.
özelde bir muayene 1500 lira.
bunlardan hoşlanıyorsa buyursun ilgilenmesin siyasetle. her şey müstehak ona.
mersin diyenler olmuş da, ismini duyunca sıcak bastı, içim sıkıldı. sıcaklık bakımından cehennemin introsudur bence.
allahım, aman ha! büyük konuşmuyorum. yanlış anlama sakın. yaşayan ve yaşamak isteyenlerin yolu açık, şansları bol olsun.
allahım, aman ha! büyük konuşmuyorum. yanlış anlama sakın. yaşayan ve yaşamak isteyenlerin yolu açık, şansları bol olsun.
ali yeşildağ gerçek bir efsane.
--- spoiler ---
3ncü videonun sonunda söylediği gibi, tayyip erdoğan gerçekten dünyanın en etkili çetesini kurdu.
--- spoiler ---
doğru söze ne denir, al capone ve lucky luciano örneklerini verdi, ama abd’li bu mafya babaları devlete karşı mücadele ediyordu, enselendiklerinde, game over.
tayyip erdoğan çetesi ise yönettiği ülkeyi soyduğu için, 20 yıldır sol cebinden alıp sağ cebine koyma rahatlığında ülkeyi soyup soğana çevirdi.
normalde bununla mücadele etmesi gereken meclisi sembolik hala getirdi, yargıyı oyuncağı yaptı, orduyu kontörlü altına aldı. geriye ne kaldı? hırsızlığa kim dur diyecek?
sen ve ben, sandığa attığımız oyla.
mesela yurtdışı seçmeni olarak ben an itibarıyla dur dedim.
şimdi sıra sizde.
--- spoiler ---
3ncü videonun sonunda söylediği gibi, tayyip erdoğan gerçekten dünyanın en etkili çetesini kurdu.
--- spoiler ---
doğru söze ne denir, al capone ve lucky luciano örneklerini verdi, ama abd’li bu mafya babaları devlete karşı mücadele ediyordu, enselendiklerinde, game over.
tayyip erdoğan çetesi ise yönettiği ülkeyi soyduğu için, 20 yıldır sol cebinden alıp sağ cebine koyma rahatlığında ülkeyi soyup soğana çevirdi.
normalde bununla mücadele etmesi gereken meclisi sembolik hala getirdi, yargıyı oyuncağı yaptı, orduyu kontörlü altına aldı. geriye ne kaldı? hırsızlığa kim dur diyecek?
sen ve ben, sandığa attığımız oyla.
mesela yurtdışı seçmeni olarak ben an itibarıyla dur dedim.
şimdi sıra sizde.
"önemli olan galeyana gelmiş kitlenin sakinleşmesidir." taşlı saldırıda yaralananlar önemli değil.
aynı saldırı bir akp mitinginde yapılsaydı, taş atanın selam verdiği kişilere kadar gözaltına alırlardı.
aynı saldırı bir akp mitinginde yapılsaydı, taş atanın selam verdiği kişilere kadar gözaltına alırlardı.