beyler iyi bakın gol sevincine. ayan beyan eyyam yaparak 9 kişi kalmış rakibe götünden soluyarak atılan golün sevincine benzemez bu.
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
maşallah şuna bak şeklinde bir iç geçirmesidir.
illber hocam sarışın görünce dayanamıyor benim gibi.
illber hocam sarışın görünce dayanamıyor benim gibi.
(bkz: sjw)
kendine güvenen gelsin güney doğudaki feodal yapılara karşı çıksın, aşiretlere, çocuk gelinlere karşı dursun.
kendine güvenen gelsin güney doğudaki feodal yapılara karşı çıksın, aşiretlere, çocuk gelinlere karşı dursun.
çoğunluk kendi mesleğini yazmış. bana bi' gülme geliyor.
yıl 2020. yapay zeka, çeşitli libraryler ile şu an bile kendi kaynak kodlarını geliştirebiliyor. adam da gelmiş inşaat mühendisliği yazmış.
(bkz: yazık kimin çocuğuysa)
yıl 2020. yapay zeka, çeşitli libraryler ile şu an bile kendi kaynak kodlarını geliştirebiliyor. adam da gelmiş inşaat mühendisliği yazmış.
(bkz: yazık kimin çocuğuysa)
erkek masturbasyonunuz bittiyse gerçeğe dönün artık. yaşadığınız, oluşturduğunuz toplumun kültürünü kabullenin. "türkiye'de erkek olmak çok zor" demiş kadın. haklı. başka bir videoda: "türkiye'de kadın olmak çok zor" diyor başka bir insan. o da haklı, bir başkası: "türkiye'de hayvan olmak çok zor" diyor. o da haklı. bırakın kendinize özel bir durum çıkarmayı. türkiye'de her şey çok zor. erkek olmak, kadın olmak, hayvan olmak, iş sahibi olmak, ev sahibi olmak, araba sahibi olmak vs vs vs. bu zorlukların bir kısmını da biz kendimiz oluşturuyoruz, bir kısmına maruz kalıyoruz, bir kısmına zorlanıyoruz.
hemen hemen hiçbir konuda mütevazı değiliz. olduğumuz durumu kabul etmiyoruz, komplekslerle dolu bir toplumuz.
beğenmeyen vatan hainleri siktirip gidebilir. *
hemen hemen hiçbir konuda mütevazı değiliz. olduğumuz durumu kabul etmiyoruz, komplekslerle dolu bir toplumuz.
beğenmeyen vatan hainleri siktirip gidebilir. *
"kadın sürücü" dedin ve istanbul'da üniversite okuyan kadın çalışmaları, queer çalışmaları, amcık-boncuk çalışmaları yapan bütün feminist sjwler ve meriçler buraya doluşacak.
iki pedal arasındaki farkı içselleştiremeden ehliyet hakkı kazanmış bir kadının sebep olduğu kaza.
iki pedal arasındaki farkı içselleştiremeden ehliyet hakkı kazanmış bir kadının sebep olduğu kaza.
ortada reklam yokken reklam çıkarmak, sonra bunlara çekilmez yapmak sonra da kurtulmak için para istemek
nerden baksan dalavere
nerden baksan dalavere
22 yıl yasadim 13 yıl olucak taşınalı , arada gider bir iki hafta kalırım işlerim için , mümkün olduğunca gitmemeye çalışıyorum sadece aktarma uçuşlarda bir iki saat hava alanında vaktim geçiyor orda bile ben bu şehirde nasıl yasamisim hissine kapiliyorum, ara ara düşünmüyorum değil istanbul başka bir milletin elinde olsaydi bu kadar güzel bir şehir bu kadar yaşanmaz bir yer olurmuydu diye .
üst edit: evsiz olduğu doğrulandı. iletişim bilgisi de mevcut. video
__
3.150 tl ceza kesilen garibanın sözleridir... polis "3.150 tl ceza uygulayacağım sana" derken, tepeden bakaren siz utanıyorsunuz... arkadan da turistler geçiyor... üniformanın verdiği özgüvene, kasıla kasıla yürüyüşe bak. bir de dövseydin... - video
yerim yok, uyuyacak yer arıyorum... gitcek yerim yok, kalcak bir yerim yok...
3150 tl ceza uygulayacağım sana...
aferin sana, ne güzel kurtardın memleketi. sorup soruşturma "gerçekten kalacak, yatacak yeri yok mu acaba?" diye... sabaha kadar ceza yaz, hiçbir ceza kapkara vicdanın kadar ağır olamaz nasılsa... kaynak
edit: ak troll'ün teki bu başlığı açıp birkaç yere bkz verdim diye nickaltıma "ilgi şeysi" yazmış. (bkz: #117380459) mesajla da diyor ki "polis cezayı kesmek zorunda, nöbetçi savcılığa gidip iptal edecekmiş" benim yaptığım da ilgi budalalığıymış.
hadi ceza başvuru üzerine iptal oldu anladık. adam sokakta kaldı onu ne yapacağız? cevap yok tabii ki. akp'ye ve kurduğu çarpık düzene laf gelmesin de acınızdan ölseniz de sorun değil bu tiplere... vicdan ne arar ki bunlarda...
__
3.150 tl ceza kesilen garibanın sözleridir... polis "3.150 tl ceza uygulayacağım sana" derken, tepeden bakaren siz utanıyorsunuz... arkadan da turistler geçiyor... üniformanın verdiği özgüvene, kasıla kasıla yürüyüşe bak. bir de dövseydin... - video
yerim yok, uyuyacak yer arıyorum... gitcek yerim yok, kalcak bir yerim yok...
3150 tl ceza uygulayacağım sana...
aferin sana, ne güzel kurtardın memleketi. sorup soruşturma "gerçekten kalacak, yatacak yeri yok mu acaba?" diye... sabaha kadar ceza yaz, hiçbir ceza kapkara vicdanın kadar ağır olamaz nasılsa... kaynak
edit: ak troll'ün teki bu başlığı açıp birkaç yere bkz verdim diye nickaltıma "ilgi şeysi" yazmış. (bkz: #117380459) mesajla da diyor ki "polis cezayı kesmek zorunda, nöbetçi savcılığa gidip iptal edecekmiş" benim yaptığım da ilgi budalalığıymış.
hadi ceza başvuru üzerine iptal oldu anladık. adam sokakta kaldı onu ne yapacağız? cevap yok tabii ki. akp'ye ve kurduğu çarpık düzene laf gelmesin de acınızdan ölseniz de sorun değil bu tiplere... vicdan ne arar ki bunlarda...
efendim bendeniz bir ateist, bildiğiniz gibi biz insan değiliz, yemeyiz, içmeyiz, sıçmayız. şeytan bizim ayağımızı kaydırmıştır allah da kalbimizi mühürlemiştir kör topal gezeriz. yüzümüzde nur olmaz, içimizin kötülüğü çehremize sinmiştir. sabah kalkıp bugün nasıl günah işlesem adam mı, öldürsem zina mı işlesem diye düşünür adam öldürmenin kodese tıkılmakla sonlanıp ilerki günahlarımızı işlememize engel olabileceğinden mütevellit zina yapmayı uygun görürüz bir de üstüne içeriz ki günahlarımız daha bir katlansın
modern dünyanın yarattığı bir kutsalı ayıp bulduğu için bu dünyanın yobazları tarafından linç edilmesine sebep olacaktır.
birazdan ellerinde “beyni sulanmış”, “gösterecek neyi var ki”, “çirkin” vb yaftalarla üşüşürler buraya.
birazdan ellerinde “beyni sulanmış”, “gösterecek neyi var ki”, “çirkin” vb yaftalarla üşüşürler buraya.
pazartesi günü açıklanacak olan ücrettir.
çekirdeğimi şimdiden hazırladım. heyecanla bekliyorum.*
inşallah çomarları üzecek bir miktar olur. biraz acı çekmeleri lazım ki sandık günü geldiğinde beyinlerini kullansınlar.
edit: gelen mesajlara istinaden; oy vermemiş olup da geçim sıkıntısı çeken gariban için üzülüyorum. onlar bu şekilde yaşamayı hak etmiyor tabi ki. dilerim onlar sıkıntısız bir şekilde krizi atlatırlar. ayrıca birisi demiş; "insanlığından utanmalısın" diye. beşli çete de utanıyor mu? peki kuru ekmek yiyen aç değildir diyen ve yediklerini belediyeye kitleyen? diploması bile olmadığı halde 10 tane maaş alan utanıyor mu? millet açlıktan geberirken çakarlı arabalarında polise artistlik yapan, lüks yatlarında en pahalı viskileri içip, vatan millet edebiyatı kasan akp çocukları utanıyor mu?
çekirdeğimi şimdiden hazırladım. heyecanla bekliyorum.*
inşallah çomarları üzecek bir miktar olur. biraz acı çekmeleri lazım ki sandık günü geldiğinde beyinlerini kullansınlar.
edit: gelen mesajlara istinaden; oy vermemiş olup da geçim sıkıntısı çeken gariban için üzülüyorum. onlar bu şekilde yaşamayı hak etmiyor tabi ki. dilerim onlar sıkıntısız bir şekilde krizi atlatırlar. ayrıca birisi demiş; "insanlığından utanmalısın" diye. beşli çete de utanıyor mu? peki kuru ekmek yiyen aç değildir diyen ve yediklerini belediyeye kitleyen? diploması bile olmadığı halde 10 tane maaş alan utanıyor mu? millet açlıktan geberirken çakarlı arabalarında polise artistlik yapan, lüks yatlarında en pahalı viskileri içip, vatan millet edebiyatı kasan akp çocukları utanıyor mu?
bana hayatın boyunca tek bir ayakkabı giyme hakkın var deseler kendisini seçeceğim kadar sevdiğim bir ayakkabının giyildiği dönemin "korkunç" olarak tanımlanması büyük haksızlık. converse dediğin muhteşem şey her şeye uyuyor. elbise de giysen kot da giysen eşofman da giysen asla sırıtmıyor.
bu dönem hiç bitmesin, canım converse.
bu dönem hiç bitmesin, canım converse.
11 nisan 1965
nurettin topçu'nun mektubu;
"hizmetine ömrümü harcadığım memlekette, dostlarım kalmadı gibi bir şey. insanın düşkünlüğünü, sefaletini bilirdim ama ruh sefaletinin bu kadar karanlığını görmemiştim. insan diye emek verdiklerimin hemen hepsi de ruh ve mana mefhumuna yabancı, menfaat kölesi bir takım haşerelermiş. ahlaksızlığın ummanı olan bu şark'ı yaşadıkça tanıyorum. burada insanı fenerle arayanlar yanılmamışlar. "müslümanız" diyen insan yığını yok mu? onlar, şark'ın en aşağı tabakasını teşkil ediyor. yaşanan şekliyle müslümanlık şark'ı bitirmiş. buraya artık ne ilim girer, ne ahlak; ne de allah uzanır bunlara... bunların önce her şeyi bırakıp, insanlık devrine girmeleri lazım..."
nurettin topçu'nun mektubu;
"hizmetine ömrümü harcadığım memlekette, dostlarım kalmadı gibi bir şey. insanın düşkünlüğünü, sefaletini bilirdim ama ruh sefaletinin bu kadar karanlığını görmemiştim. insan diye emek verdiklerimin hemen hepsi de ruh ve mana mefhumuna yabancı, menfaat kölesi bir takım haşerelermiş. ahlaksızlığın ummanı olan bu şark'ı yaşadıkça tanıyorum. burada insanı fenerle arayanlar yanılmamışlar. "müslümanız" diyen insan yığını yok mu? onlar, şark'ın en aşağı tabakasını teşkil ediyor. yaşanan şekliyle müslümanlık şark'ı bitirmiş. buraya artık ne ilim girer, ne ahlak; ne de allah uzanır bunlara... bunların önce her şeyi bırakıp, insanlık devrine girmeleri lazım..."
6 haneli telefon numarası bulunan kartviziti, papyonu, ehliyeti, 1987 model victorinox çakı, samsonite bond çanta, christian dior katlanabilen gözlük, roct kumpas, alet çantası ve takımı... görsel
anneannemle pasaportları, evlilik cüzdanları,
bir sürü şey...
anneannemle pasaportları, evlilik cüzdanları,
bir sürü şey...
afedersiniz ama amlarına koydunuz iyi erkeklerin, biraz daha koyalım hiç boşluk kalmasın diye mi arıyorsunuz sürekli sürekli?
çift monitör kullandığım için dallama olduğumu öğrendiğim başlık.
bi iktidar olsalar neler yapacaklar aslında ama işte fırsat verilmiyor.
böyle bilim insanı mi olur amq. ne makale, ne de bilimsel bir veri var, kahvede anlatır gibi anlatıyor.
hacı varya indi akciğere virüs nah böyleydi inanmıyorsan dayı oğlu da gördü migrosgopda, sonra bir kokteyl çaktım, 72 saatte böyle varya tertemiz oldu, domestos dökmüş gibi. tabi bu bakan türküm diye onaylamiyor, ama kokteyl müthiş, bir kafası var sorma.
hacı varya indi akciğere virüs nah böyleydi inanmıyorsan dayı oğlu da gördü migrosgopda, sonra bir kokteyl çaktım, 72 saatte böyle varya tertemiz oldu, domestos dökmüş gibi. tabi bu bakan türküm diye onaylamiyor, ama kokteyl müthiş, bir kafası var sorma.
kendisine, olay tv’nin kapatılması sonrasında bir nebze olsun destek vermek isteyenlerin yapması gerekenin bu olduğunu düşünüyorum ki onun sesi hep doğruları söylemeye devam etsin. üniversitelerin fuhuş yuvası olduğunu belirten adama ekran karşısındaki çıkışı ile anlaşılan kanal ile birlikte bu hukuksuz uygulamaya maruz kaldı.
kendisine moral olmamız yalnız olmadığını bildirmemiz gerektiğini düşünüyorum ve ben kanalına abone oluyorum. şu anda 84 bin üyesi var. (bkz: https://youtube.com/c/nevşinmengüofficial) bu linkten üye olabilirsiniz ve bağımsız özgür medyaya bir nebze olsun destek olabilirsiniz.
kendisine moral olmamız yalnız olmadığını bildirmemiz gerektiğini düşünüyorum ve ben kanalına abone oluyorum. şu anda 84 bin üyesi var. (bkz: https://youtube.com/c/nevşinmengüofficial) bu linkten üye olabilirsiniz ve bağımsız özgür medyaya bir nebze olsun destek olabilirsiniz.
gün gelecek buradaki paralı köpekler de dahil hepiniz ama hepiniz "vallahi akp'ye oy vermedim" diye bizlere yeminler edeceksiniz. affedersem namerdim.
bi gün laf arasında manual olarak yapmaktan çok yorulduğum bir işten bahsettim. sürekli iki evrak arasında oradan oraya bişeyler kopyalamam gerekiyordu. 2 gün sonra bunu otomatik yapacağım bir program yazıp, yüklemişti bilgisayarıma.
sevilmeye en yaklaştığımı hissettiğim andı diyebilirim.
ekstra bir beklentisi olmadan sizi mutlu etmeye çalışması.
sevilmeye en yaklaştığımı hissettiğim andı diyebilirim.
ekstra bir beklentisi olmadan sizi mutlu etmeye çalışması.
sınırsız bir zenginlikte araba kullanmayı düşünecek kadar zihinlerin fakir olduğunu da görmüş olduk. sınırsız bir zengin bir yerden başka bir yere arabayla gitmez sayın fakir. zaten çok izole olan hayatının akışında bir de tekerlekli bir araçla senin benim yanımdan geçerek gideceklerini mi zannediyorsunuz.
sen acun’u, hacı sabancı’yı filan trafikte kırmızı ışıkta görebileceğini mi sanıyorsun.
siz onları göremezsiniz. ya özel mülkünden helikopterle gider ya da özel tasarım aracıyla en fazla havaalanından aktarma yapar. benim bildiğim öyle çok da zengin olmayan birkaç kişi ayda 2 kez kıbrıs’a italyaya evinin bahçesinden kaldırdığı helikopteriyle gidip geri dönüyor. ayaktakımı gibi rs audi filan kovalamıyor yani.
sen acun’u, hacı sabancı’yı filan trafikte kırmızı ışıkta görebileceğini mi sanıyorsun.
siz onları göremezsiniz. ya özel mülkünden helikopterle gider ya da özel tasarım aracıyla en fazla havaalanından aktarma yapar. benim bildiğim öyle çok da zengin olmayan birkaç kişi ayda 2 kez kıbrıs’a italyaya evinin bahçesinden kaldırdığı helikopteriyle gidip geri dönüyor. ayaktakımı gibi rs audi filan kovalamıyor yani.
videodan bagimsiz olarak 'ne zor sene yasadik ama'cilara bi sktrin gidin please diyorum. rahati yerinde insanlarin kici biraz sıkısınca 'vay anam ne zor sene yasadik'. ulan daha gecen sene bu vakitler sinirda ne multeci dramlari yasaniyordu. hadi onu gectim dunyada temiz suya gidaya erisemeyen perisan yasayan insanlar var. hadi onu da gectim 2020 yilinda hala savas ortasinda kalip vahsi hayvan gibi yasamak zorunda kalan binlerce insan var. sen onlari bunca zaman gormezden gel. yil 2020 olmus hala bunlara cozum bulama ki bulmaya da calisan yok zaten. sonra ne zor sene yasadik falan filan ! bunlari zaten dunyada birileri hep yasiyordu sadece 2020 de hepimiz yasadik ve zor geldi. yoksa bu berbat sartlar dunyada hep vardi. o nedenle 2020 soyle boyle demeden once dunyanin temelden degismesi gerektigini anla. 2020 belki de bunun baslangici oldu. 2020 ye insanlik olarak tesekkur bile etmemiz gerekebilir.
2016 model araca 380.000 km yaptırıp utanmadan aracımız kısa süre ticari olarak kullanılmış olup bu nedenle boyalıdır diyen babadan oğla nesil orospu çocuklarıyla dolu piyasadır.
bunlar herkesi kendi gibi düşük iq sahibi zannediyor galiba.
bunlar herkesi kendi gibi düşük iq sahibi zannediyor galiba.
benim beynim "ekstra ve bedava bir ürün, olur!" şeklinde çalıştığı için hangi firma tarafından yapılırsa yapılsın mazur göremeyeceğim durumun xiaomi ayağı. evimizde kaç adaptör olduğu önemli değil. bu meretin orijinali dışındakiler bir halta yaramıyor ve orijinalleri çok para.
bu kadina gercekten aleni sansur uygulaniyor. turkiye cumhuriyeti devleti, isini yapmaya calisan genc bir kadina kafayi takti. akp'nin trolleri, bu tarz demokrat, muhalif, aydin insanlara sosyal medya uzerinden edilmedik hakaret ve tehdit birakmiyor. bizlerin de, kendini bu sekilde on plana cikarmis, bedel odeme riskini goze alarak bayrak olma rolunu ustlenmis insanlari kesinlikle yalniz birakmamasi gerekiyor.
maçla ilgili bir şey okumak istiyorsun...
biri gelmiş fülker diyor, ergin kazığı soktu diyor
öbürü gelmiş himmet diyor, cemaat diyor...
allah akıl fikir versin. bu kadar mı boş hayatlarınız var.
aynaya baktığınızda ne düşünüyorsunuz aceba.
biri gelmiş fülker diyor, ergin kazığı soktu diyor
öbürü gelmiş himmet diyor, cemaat diyor...
allah akıl fikir versin. bu kadar mı boş hayatlarınız var.
aynaya baktığınızda ne düşünüyorsunuz aceba.
eczacılık olabilir. istenilen ilacın verilip gereken uyarıların yapılmasını, hataya yer vermeden yapay zeka yapabilir gibi.
eline market poşeti alanın tüm türkiyeyi dolaşabildiği bir garip sokağa çıkma yasağı
alkol. benim gibi adamı da kimyager yaptı ya ne desem bilemiyorum.
kaçınılmaz sondur.
insanlar kutsal sandıkları kitabın içerisinde yazılanları okudukça ilk okul düzeyinde bilgiler olduğunu, bugünkü değer yargılarına uymayan şeyler olduğunu, insanlığına yakışmayacak şeyler olduğunu görecek ve bunların insan uydurması olduğunu anlayacaklar.
sırf sizin dininize inanmıyor diye bir insanın kafasını keser misiniz?
sizin dininize inanmıyorlar diye bir topluma savaş açıp tüm erkekleri katleder, kadınları seks kölesi çocukları ise köle yapar mısınız?
evlatlığınızın karısını kendinize karı yapar mısınız?
bunca vahşeti ve çarpık ahlakı, modern toplumlarda yaşatamazsınız.
insanlar kutsal sandıkları kitabın içerisinde yazılanları okudukça ilk okul düzeyinde bilgiler olduğunu, bugünkü değer yargılarına uymayan şeyler olduğunu, insanlığına yakışmayacak şeyler olduğunu görecek ve bunların insan uydurması olduğunu anlayacaklar.
sırf sizin dininize inanmıyor diye bir insanın kafasını keser misiniz?
sizin dininize inanmıyorlar diye bir topluma savaş açıp tüm erkekleri katleder, kadınları seks kölesi çocukları ise köle yapar mısınız?
evlatlığınızın karısını kendinize karı yapar mısınız?
bunca vahşeti ve çarpık ahlakı, modern toplumlarda yaşatamazsınız.
abd'de polisler, zaman zaman biraz sonra vurup öldüreceği kişilere dahi "efendim" bağlamında "sir" diye seslenirler. normaldir.
üstedit 22 15 ayazın annesi şu an canlı yayında . ayazın hikayesini kendisinden dinlemek isteyenler ve destek olmak isteyenler lütfen katılsın. yayını paylaşmanızda katılım açısından son derece önemli.
arkadaşlar oturduğum sitede sma hastası bir bebeğimiz var. ayaz bebek şu an 17 aylık . 8.5 aylıkken sma tip 2 teşhisi konuluyor.
öncelikle bilmeyenler için sma hastalığından biraz bahsedeyim. sma hastalığı smna1 geninin mutasyona uğraması nedeniyle öldürücü kas zayıflığına neden olan ve çok nadir görülen bir hastalık. bu hastalığın fda tarafından onaylanan 2 tedavi yöntemi bulunuyor.
1. spinraza
2.zolgensma
ayrıntılı bilgi için bakınız.
ve henüz onaylanmamış geliştirilme aşamasında olan
3.risdiplam
2 yaşından önce uygulanan tek doz halinde zolgensma ile bu hastalık tedavi edilebiliyor. malesef 2 yaşından sonra bebekler kurtarılamıyor. şu ana kadar sadece almanya ve abd de uygulanan bu tedavinin bedeli 2.5 milyon dolar. ilk duyduğumda imkansız diye düşündüm. hala da imkansız gözüküyor. ancak kampanyalarla tam 15 bebeğimiz sağlığına kavuşturulmuş durumda. son günlerde artan kampanyalar ve oluşan bilinç nedeniyle zolgensma tedavisininde artık ülkemizde uygulanacağı sağlık yetkilileri tarafından açıklandı. ancak henüz ne zaman ve nasıl uygulanacağı konusunda kesin bir bilgi yok. yine de ülkemizde uygulanabilecek olması bile tedavinin maliyetinde bir düşüş yaratacaktır. 2.5 milyon dolar olan bu tedavinin 2.1 milyon doları ilaca, 400 bin doları ise diğer masraflara ayrılmış şekilde hesaplanıyor.
ayaz bebeğe dönecek olursak. ailenin 7 yıl bekledikten sonra gelen ilk ve tek çocuğu ayaz bebek. sma hastalığı tanısı konulduktan sonra ilk zamanlar aile için tam bir şok halinde geçiyor. 10 aylıkken spinraza tedavisi başlatılıyor ve şu ana kadar 4 doz uygulanmış durumda. ancak spinraza kesin bir iyileşme sağlamaktan çok hastalığı geciktirmeye yarayan bir tedavi yöntemi. sma hastaları kas zayıflığına bağlı olarak yürüyemiyor, emekleyemiyor, sürünemiyor ve oturamıyor. aynı zamanda sürekli fiziksel tedavi almak zorunda. aile için süreç çok zor. tedavi sürdürülürken aile belediyeler, kaymakamlıklar , yardım kuruluşları, dağdan ,taştan, uçan kuştan tanıdığı herkesten yardım istiyor. ayazı yaşatma çığlığını son zamanlarda ilk günlere göre oldukça daha fazla kişiye ulaşsa da hala daha yetersiz ve zaman gittikçe daralıyor. aile sosyal medya dan yardım kampanyaları, konu komşunun verdği şeyleri internette ve bu pandemi sessizliğinde belediyenin gösterdiği yerlerde satarak şu ana kadar 150 bin euro toplamış durumda.ayazın adımları
hala büyük bir miktar var ve zamanımız gittikçe daralıyor. zamanımız diyorum çünkü ayaz isminden sadece bir harf farklı alaz isminde yaşıtı bir çocuğum olunca böyle bir duruma kayıtsız kalmak çok zor. ayaz bebek balkondan koşan oynayan çocukları izlerken kendi çocuğumuzu sevmek bile sanki kötü bir şey yapıyoruz hissi yaşatıyor.
ayaz bebek
ayazın dik durabilmesi için bile bantlarla sarılması gerekiyor.
şu ekonomik düzlemde insanların varını yoğunu kampanyaya yatırması elbette beklenemez. aileninde en çok söylediği şey bu. herkes gücü yettiği kadar destek olursa bu bebeği yaşatabiliriz. yaşatmalıyız. hiç gücümüz yoksa bu kampanyanın daha çok insana ulaşması için çabalayabiliriz. sadece bu başlığı gündeme taşıyarak ve gündemde tutarak ayaza ve ailesine umut olabiliriz. yapılacak olumlu yorumlar edilecek dualar bu acıya dayanma gücünü arttırabilir. lütfen sessiz kalmayalım. o baba ben olabilirdim. o anne sen olabilirdin. o bebek yıllarca bekledikten sonra gelen sizin bebeğiniz olabilirdi.
ayaz bebeğin instagramı
facebook
foundme
paypal
teb bank ve ing bank
edit18:58 : ayaz bebeğin sesini gündeme taşıyan herkese ailesinin teşekkürlerini iletiyorum. bu videoda ailenin en güncel seslenişi lütfen bu sesin duyulmasına yardımcı olalım.
edit 19: 36 : bazı arkadaşlar dm yoluyla valilik izni ile ilgili hassasiyetini belirtti. bir kamu kurumundan onay alınıp alınmadığını soruyorlar. öncelikle ayaz bebek içinmarmaris belediyesinin ve foça belediyesinin ve bolu belediyesinin düzenlemiş olduğu kampanyalar da var. ayrıca marmaris kaymakamlığı da bu desteklere katılmakta fakat valiliğe yapılan başvuruya valilik cevaben bu konuyla ilgili devletin bir başka çalışması olduğunu bildirerek resmi bir izin vermiş değil. ayrıca sma hastası ailelere yol gösteren bir kurum var. bu bağışlar hedefe ulaştıktan sonra veya allah korusun olumsuz bir sonuçla karşılaşıldığında toplanan bağışların bir başka sma hastasının kampanyasına devredilmesini onlar denetliyor. ben sadece ayaz bebeğin komşum olmasından kaynaklı günlük gelişmeleri yakından takip ediyorum. ve her gelişmeyi gün ve gün buraya kaydedeceğim.
arkadaşlar oturduğum sitede sma hastası bir bebeğimiz var. ayaz bebek şu an 17 aylık . 8.5 aylıkken sma tip 2 teşhisi konuluyor.
öncelikle bilmeyenler için sma hastalığından biraz bahsedeyim. sma hastalığı smna1 geninin mutasyona uğraması nedeniyle öldürücü kas zayıflığına neden olan ve çok nadir görülen bir hastalık. bu hastalığın fda tarafından onaylanan 2 tedavi yöntemi bulunuyor.
1. spinraza
2.zolgensma
ayrıntılı bilgi için bakınız.
ve henüz onaylanmamış geliştirilme aşamasında olan
3.risdiplam
2 yaşından önce uygulanan tek doz halinde zolgensma ile bu hastalık tedavi edilebiliyor. malesef 2 yaşından sonra bebekler kurtarılamıyor. şu ana kadar sadece almanya ve abd de uygulanan bu tedavinin bedeli 2.5 milyon dolar. ilk duyduğumda imkansız diye düşündüm. hala da imkansız gözüküyor. ancak kampanyalarla tam 15 bebeğimiz sağlığına kavuşturulmuş durumda. son günlerde artan kampanyalar ve oluşan bilinç nedeniyle zolgensma tedavisininde artık ülkemizde uygulanacağı sağlık yetkilileri tarafından açıklandı. ancak henüz ne zaman ve nasıl uygulanacağı konusunda kesin bir bilgi yok. yine de ülkemizde uygulanabilecek olması bile tedavinin maliyetinde bir düşüş yaratacaktır. 2.5 milyon dolar olan bu tedavinin 2.1 milyon doları ilaca, 400 bin doları ise diğer masraflara ayrılmış şekilde hesaplanıyor.
ayaz bebeğe dönecek olursak. ailenin 7 yıl bekledikten sonra gelen ilk ve tek çocuğu ayaz bebek. sma hastalığı tanısı konulduktan sonra ilk zamanlar aile için tam bir şok halinde geçiyor. 10 aylıkken spinraza tedavisi başlatılıyor ve şu ana kadar 4 doz uygulanmış durumda. ancak spinraza kesin bir iyileşme sağlamaktan çok hastalığı geciktirmeye yarayan bir tedavi yöntemi. sma hastaları kas zayıflığına bağlı olarak yürüyemiyor, emekleyemiyor, sürünemiyor ve oturamıyor. aynı zamanda sürekli fiziksel tedavi almak zorunda. aile için süreç çok zor. tedavi sürdürülürken aile belediyeler, kaymakamlıklar , yardım kuruluşları, dağdan ,taştan, uçan kuştan tanıdığı herkesten yardım istiyor. ayazı yaşatma çığlığını son zamanlarda ilk günlere göre oldukça daha fazla kişiye ulaşsa da hala daha yetersiz ve zaman gittikçe daralıyor. aile sosyal medya dan yardım kampanyaları, konu komşunun verdği şeyleri internette ve bu pandemi sessizliğinde belediyenin gösterdiği yerlerde satarak şu ana kadar 150 bin euro toplamış durumda.ayazın adımları
hala büyük bir miktar var ve zamanımız gittikçe daralıyor. zamanımız diyorum çünkü ayaz isminden sadece bir harf farklı alaz isminde yaşıtı bir çocuğum olunca böyle bir duruma kayıtsız kalmak çok zor. ayaz bebek balkondan koşan oynayan çocukları izlerken kendi çocuğumuzu sevmek bile sanki kötü bir şey yapıyoruz hissi yaşatıyor.
ayaz bebek
ayazın dik durabilmesi için bile bantlarla sarılması gerekiyor.
şu ekonomik düzlemde insanların varını yoğunu kampanyaya yatırması elbette beklenemez. aileninde en çok söylediği şey bu. herkes gücü yettiği kadar destek olursa bu bebeği yaşatabiliriz. yaşatmalıyız. hiç gücümüz yoksa bu kampanyanın daha çok insana ulaşması için çabalayabiliriz. sadece bu başlığı gündeme taşıyarak ve gündemde tutarak ayaza ve ailesine umut olabiliriz. yapılacak olumlu yorumlar edilecek dualar bu acıya dayanma gücünü arttırabilir. lütfen sessiz kalmayalım. o baba ben olabilirdim. o anne sen olabilirdin. o bebek yıllarca bekledikten sonra gelen sizin bebeğiniz olabilirdi.
ayaz bebeğin instagramı
foundme
paypal
teb bank ve ing bank
edit18:58 : ayaz bebeğin sesini gündeme taşıyan herkese ailesinin teşekkürlerini iletiyorum. bu videoda ailenin en güncel seslenişi lütfen bu sesin duyulmasına yardımcı olalım.
edit 19: 36 : bazı arkadaşlar dm yoluyla valilik izni ile ilgili hassasiyetini belirtti. bir kamu kurumundan onay alınıp alınmadığını soruyorlar. öncelikle ayaz bebek içinmarmaris belediyesinin ve foça belediyesinin ve bolu belediyesinin düzenlemiş olduğu kampanyalar da var. ayrıca marmaris kaymakamlığı da bu desteklere katılmakta fakat valiliğe yapılan başvuruya valilik cevaben bu konuyla ilgili devletin bir başka çalışması olduğunu bildirerek resmi bir izin vermiş değil. ayrıca sma hastası ailelere yol gösteren bir kurum var. bu bağışlar hedefe ulaştıktan sonra veya allah korusun olumsuz bir sonuçla karşılaşıldığında toplanan bağışların bir başka sma hastasının kampanyasına devredilmesini onlar denetliyor. ben sadece ayaz bebeğin komşum olmasından kaynaklı günlük gelişmeleri yakından takip ediyorum. ve her gelişmeyi gün ve gün buraya kaydedeceğim.
avm'de hırsız kovalayan tanrısal güçlere sahip bir amazon savaşçısının bebek firarda'dan hallice maceralarının anlatıldığı dc filmi.
erkeklerin çoğunun beyinsiz olmaları.
tebrikler, umarım sağlıklı bir şekilde kucağınıza da alırsınız. bunu da diyemiyorsan o senin dangozluğun.
geçmişte yaşanılan günlerin geleceği belirlediği...
google diye bir şeyin olduğu bir dünyada ilginç bir çıkarımdır.
2019 senesinde türkiye'de toplam sıfır bmw, mercedes, audi satışı 8500 adet. almanya'da ise 1 milyon adet.
neyse siz var sevmek post truth zaten. gerçeklerle bu güzel ortamı bozmayayım.
2019 senesinde türkiye'de toplam sıfır bmw, mercedes, audi satışı 8500 adet. almanya'da ise 1 milyon adet.
neyse siz var sevmek post truth zaten. gerçeklerle bu güzel ortamı bozmayayım.
risotto a’la funghi (ıspanak ilaveli olacak ama)
spagetti caponara
beef wellington
quesedilla (herhangi bir türü)
egg benedict (mis gibi kahvaltı)
ne o öyle fakir fakir şeyler yazmışsınız.
sözde herkes çıkarmadan 5, herkes 43 cm, herkes ayda 14000 maaş alıyor ama yemeğe gelince soğansız menemen.
he menemen, evet.
spagetti caponara
beef wellington
quesedilla (herhangi bir türü)
egg benedict (mis gibi kahvaltı)
ne o öyle fakir fakir şeyler yazmışsınız.
sözde herkes çıkarmadan 5, herkes 43 cm, herkes ayda 14000 maaş alıyor ama yemeğe gelince soğansız menemen.
he menemen, evet.
sorunun temeli adaletin işlememesi. millet kendi adaletini kendisi sağlamaya çalışıyor.
başkasının arazini işgal edene düzgün ceza yok. arazi sahibi arazisini işgalden kurtarmak için işgalciden daha çok uğraşıyor. iş bitince de işgalciye doğru düzgün yaptırım yok.
hatta ağacın ya da binanın değeri araziden değerli olunca arazinizi de kaptırabiliyorsunuz. öyle olunca millet sorunu kendi bildiği gibi çözüyor.
arazi işgalinde devlet ciddi yaptırım uygulasa ve işgal olduğunda hiç uzatmadan işgal edilen araziyi boşalttırsa bu sorunlar azalır.
başkasının arazini işgal edene düzgün ceza yok. arazi sahibi arazisini işgalden kurtarmak için işgalciden daha çok uğraşıyor. iş bitince de işgalciye doğru düzgün yaptırım yok.
hatta ağacın ya da binanın değeri araziden değerli olunca arazinizi de kaptırabiliyorsunuz. öyle olunca millet sorunu kendi bildiği gibi çözüyor.
arazi işgalinde devlet ciddi yaptırım uygulasa ve işgal olduğunda hiç uzatmadan işgal edilen araziyi boşalttırsa bu sorunlar azalır.
(bkz: hürgeneral)
arabayı kenara çekmiş kontağı kapatmadan komutanın gelmesini bekliyordum, vatandaş bir abimiz* gelip "hayırdır evladım marş mı basmıyor?" diye sordu. yok dedim basıyor, "o zaman neden kontağı kapatmayıp devletin yakıtını boşa yakıyorsun?" diye koydu lafı.
devlet malı falan neyse de, fosil yakıt tüketimi falan... adam haklıydı...
arabayı kenara çekmiş kontağı kapatmadan komutanın gelmesini bekliyordum, vatandaş bir abimiz* gelip "hayırdır evladım marş mı basmıyor?" diye sordu. yok dedim basıyor, "o zaman neden kontağı kapatmayıp devletin yakıtını boşa yakıyorsun?" diye koydu lafı.
devlet malı falan neyse de, fosil yakıt tüketimi falan... adam haklıydı...
o paraya sol ayakli, uruguayli stoper aliniyor.
(bkz: dolmabahçe) ağaçlı yol
bu sorunun cevabını yandaş medyadaki herkes biliyor ama haber yapmaları yasak.
avrupa kıtasındaki bütün ülkelerde, amerika kıtasındaki hemen hemen her ülkede, rusya'da, ne bileyim çin'de, malezya'da, mogadişu'da, madagaskar'da 5 yıl boyunca ekonomi bakanı görevinde bulunmuş bir insanı instagram'dan istifa ettirip iki ay ortadan kaldıracaklar, yer yerinden oynar. bizimkilerse susuyor.
sadece bu sorunun cevabını bilemiyor olmak bile nasıl saçma sapan yönetildiğimizin ispatı. deniyor ya hani ekonominin düzelmesi için reform meform lazım diye, hak hukuk adalet cart curt diye, hani gerçek enflasyon rakamlarını açıklayın falan diye bağırıyorlar ya, lan adamlar her gün televizyon karşısına geçip demeç veren bir bakanı saklıyorlar bakanı! bütün piyasaaların, bütün yatırımcıların yıllardır ağzının içine baktığı adamı saklıyorlar aloooooooooooo. rakam saklıyorlarmış, rakam ne olum rakam ne lan insan yok ortada insan..
avrupa kıtasındaki bütün ülkelerde, amerika kıtasındaki hemen hemen her ülkede, rusya'da, ne bileyim çin'de, malezya'da, mogadişu'da, madagaskar'da 5 yıl boyunca ekonomi bakanı görevinde bulunmuş bir insanı instagram'dan istifa ettirip iki ay ortadan kaldıracaklar, yer yerinden oynar. bizimkilerse susuyor.
sadece bu sorunun cevabını bilemiyor olmak bile nasıl saçma sapan yönetildiğimizin ispatı. deniyor ya hani ekonominin düzelmesi için reform meform lazım diye, hak hukuk adalet cart curt diye, hani gerçek enflasyon rakamlarını açıklayın falan diye bağırıyorlar ya, lan adamlar her gün televizyon karşısına geçip demeç veren bir bakanı saklıyorlar bakanı! bütün piyasaaların, bütün yatırımcıların yıllardır ağzının içine baktığı adamı saklıyorlar aloooooooooooo. rakam saklıyorlarmış, rakam ne olum rakam ne lan insan yok ortada insan..
insan hayret ediyor doğrusu
edit:
öncelikle şunu belirtmek isterim ki fanatik olmayan gs taraftarıyım.ama böylesine büyük kulüpler bile bu çakallığı yapıyorsa kimse küçük esnafa laf söylemesin.asıl zor durumda olan onlardır özellikle bu pandemi sürecinde.
bu haber bana arda-berkay kavgasında,olay yargıya taşındıktan sonra berkay efendinin gelir beyanını hatırlattı.demek ki mahkemelik olmasalar hiçbir şey ortaya çıkmayacak.aleni bir şekilde vergi hırsızlığı var memleketin dört bir yanında ve daha da acısı vergi kaçıranlar yüzünden,halkın zorunlu giderlerine zam yansıtılmasıdır.yazıklar olsun ne diyelim.
yalnız değilsin gariban riera kardeşim!
edit:
öncelikle şunu belirtmek isterim ki fanatik olmayan gs taraftarıyım.ama böylesine büyük kulüpler bile bu çakallığı yapıyorsa kimse küçük esnafa laf söylemesin.asıl zor durumda olan onlardır özellikle bu pandemi sürecinde.
bu haber bana arda-berkay kavgasında,olay yargıya taşındıktan sonra berkay efendinin gelir beyanını hatırlattı.demek ki mahkemelik olmasalar hiçbir şey ortaya çıkmayacak.aleni bir şekilde vergi hırsızlığı var memleketin dört bir yanında ve daha da acısı vergi kaçıranlar yüzünden,halkın zorunlu giderlerine zam yansıtılmasıdır.yazıklar olsun ne diyelim.
yalnız değilsin gariban riera kardeşim!
dusunsenize sinemalar acik olsa bu filmi izlemeye gidebilir ve kendimize saygimizi kaybedebilirdik. oyle bir film olmus.
fatma betül sayan'ın akrabalarına anca yeter.
"anadolu halkı; ... bu insanları iyi tanıyor ve sızmalarına izin vermiyor" kısmı baya eğlenceliydi şukunu verdim.
ne kadar boş beleş adam varsa, hepsini bünyesinde toplayıp, toptan temizlik yapmış durumda, allah razı olsun acun*
aralarında bir tek hasan can kaya‘yı izliyordum o da 25. bölüme kadar, sonrasında artık tamamen yalan dolan belaltı muhabbete döndüğü için vazgeçmiştim.
acun umarım hepsiyle sağlam bir sözleşme yapmıştır ve youtube, instagram, twitter, tiktok vs ne varsa hiç birinde içerik paylaşmasına izin vermez.
bana öyle geliyor ki, devlet bahçeli nasıl akp’yi bitirmek için görevlendirilmiş! kişiyse, acunda derin medyanın adamıdır ve kendini ülkenin selameti için heba etmiştir. yürüyedur acun.
edit: tolga çevik’i unutmuşum, onu boş beleş takımından ayrı tutuyorum.
aralarında bir tek hasan can kaya‘yı izliyordum o da 25. bölüme kadar, sonrasında artık tamamen yalan dolan belaltı muhabbete döndüğü için vazgeçmiştim.
acun umarım hepsiyle sağlam bir sözleşme yapmıştır ve youtube, instagram, twitter, tiktok vs ne varsa hiç birinde içerik paylaşmasına izin vermez.
bana öyle geliyor ki, devlet bahçeli nasıl akp’yi bitirmek için görevlendirilmiş! kişiyse, acunda derin medyanın adamıdır ve kendini ülkenin selameti için heba etmiştir. yürüyedur acun.
edit: tolga çevik’i unutmuşum, onu boş beleş takımından ayrı tutuyorum.