fatma betül sayan'ın akrabalarına anca yeter.
Sık geçen başlıklar
25 aralık 2020 biontech'le anlaşma imzalanması 2
ekşi'de göruğur şahin'in (neredeyse) zoruyla imzalanan anlaşma. sağ olsun türkiye ile alakası kalmadığı halde bizleri ülkeyi yönetenlerden daha çok düşünmüştür... aşının sonsuz talebi olduğu halde en azından 550.000 doz bizler için ayırmıştır.*
bizimkiler bu zamana kadar beklemeyip çok rahat bir şekilde 100 milyon doz sipariş verebilirdi ama siyasal islam virüsü maalesef covid-19'dan daha tehlikeli bu yüzden bunu yapmadılar. (uğur şahin'in faz 3 sonuçları ilk açıklandığında türkiye'ye öncelik verileceğini belirtmesine rağmen.)
bu aşının bir avantajı var. çift doz da %95 verimlilik var, tek dozda ise %70'lerde. belki tek doz olarak 550.000 kişiye uygulanabilir. (mart'ta gelecek 4.5 milyon da bu şekilde kullanılabilir) bu da aklımızı kullansaydık 90 milyon doz sipariş ile önümüzdeki 6 ayı garantiye alabilirdik demek. (gerçi 6 ayda aşılamayı tamamlama şansımız yok) çin aşısının brezilya sonuçları çift doz için %90'a ulaşamazken (tam oranı bilmiyoruz) bu aşı tek doz işimizi görecektir.*
halkı 1 kere aşılamak da yeterli olmayacak bunu biliyoruz. aşının 5-6 ay koruma sağlaması bekleniyor. almanya gibi disiplinli bir ülke dahi günde 150 bin kişiyi aşılamayı planlıyor. aynı performansı göstersek (ki zor) ancak 580 günde tüm ülkeyi aşılayabiliyoruz... bu da en azından 3. ve 4. dozlar da kullanılmak durumunda kalınacak demek. bizde ise böyle bir aşı stoğu ve hatta siparişi yok...
bu arada nobel yalan ödülü aday adayı fahrettin bir kere daha yalan söyleyerek kendinden bekleneni yapmıştır. "anlaşma aynı kalacak şekilde sipariş edebileceğiz" demek başka "gelecek" demek başka. ki bahsi geçen +25 milyon doz bizimkiler geç kaldığı için ancak 2022'de gelecektir.
(bkz: biontech'ten de 25 milyon doz aşı gelecek)
--- spoiler ---
bıontech aşısı ile ilgili anlaşmanın imzalanmak üzere olduğunu dün sizlerle paylaşmıştım. bu gece 04.30 itibariyle anlaşma imzalandı. yapılan anlaşmaya göre bu yıl için ayrılan, depolarda hazır beklediğini prof. dr. uğur şahin hocamızın açıkladığı doz miktarı 550.000 dozdur.
bu miktarın türkiye’ye yıl sonuna kadar ya da ocak ayı başında gelmesi beklenmektedir. bununla birlikte mart ayı sonuna kadar 4.5 milyon doz aşı ülkemize teslim edilecektir. anlaşmamıza göre tarafların mutabakatı ile 30 milyon doza kadar aynı şartlarda aşı temin edilebilecektir.
gecikmenin nedeni üreticinin aşının üretiminden kaynaklanabilecek sorunlarla ilgili sorumluluk kabul etmek istememesiydi. bu konuda üreticinin sorumluluğunun sözleşmenin mali büyüklüğü ile sınırlı tutulmasında anlaşıldı. bu aşıyı kullanmak için vatandaşlarımızdan onam alınacak.
bu anlaşmanın hayata geçmesinde engellerin ortadan kalkmasında prof. dr. uğur şahin hocamızın büyük emekleri vardır. türkiye için yaptığı ayrıcalık unutulmayacaktır. kendisine milletimiz adına bir kez daha teşekkür ederim.
--- spoiler ---
bizimkiler bu zamana kadar beklemeyip çok rahat bir şekilde 100 milyon doz sipariş verebilirdi ama siyasal islam virüsü maalesef covid-19'dan daha tehlikeli bu yüzden bunu yapmadılar. (uğur şahin'in faz 3 sonuçları ilk açıklandığında türkiye'ye öncelik verileceğini belirtmesine rağmen.)
bu aşının bir avantajı var. çift doz da %95 verimlilik var, tek dozda ise %70'lerde. belki tek doz olarak 550.000 kişiye uygulanabilir. (mart'ta gelecek 4.5 milyon da bu şekilde kullanılabilir) bu da aklımızı kullansaydık 90 milyon doz sipariş ile önümüzdeki 6 ayı garantiye alabilirdik demek. (gerçi 6 ayda aşılamayı tamamlama şansımız yok) çin aşısının brezilya sonuçları çift doz için %90'a ulaşamazken (tam oranı bilmiyoruz) bu aşı tek doz işimizi görecektir.*
halkı 1 kere aşılamak da yeterli olmayacak bunu biliyoruz. aşının 5-6 ay koruma sağlaması bekleniyor. almanya gibi disiplinli bir ülke dahi günde 150 bin kişiyi aşılamayı planlıyor. aynı performansı göstersek (ki zor) ancak 580 günde tüm ülkeyi aşılayabiliyoruz... bu da en azından 3. ve 4. dozlar da kullanılmak durumunda kalınacak demek. bizde ise böyle bir aşı stoğu ve hatta siparişi yok...
bu arada nobel yalan ödülü aday adayı fahrettin bir kere daha yalan söyleyerek kendinden bekleneni yapmıştır. "anlaşma aynı kalacak şekilde sipariş edebileceğiz" demek başka "gelecek" demek başka. ki bahsi geçen +25 milyon doz bizimkiler geç kaldığı için ancak 2022'de gelecektir.
(bkz: biontech'ten de 25 milyon doz aşı gelecek)
--- spoiler ---
bıontech aşısı ile ilgili anlaşmanın imzalanmak üzere olduğunu dün sizlerle paylaşmıştım. bu gece 04.30 itibariyle anlaşma imzalandı. yapılan anlaşmaya göre bu yıl için ayrılan, depolarda hazır beklediğini prof. dr. uğur şahin hocamızın açıkladığı doz miktarı 550.000 dozdur.
bu miktarın türkiye’ye yıl sonuna kadar ya da ocak ayı başında gelmesi beklenmektedir. bununla birlikte mart ayı sonuna kadar 4.5 milyon doz aşı ülkemize teslim edilecektir. anlaşmamıza göre tarafların mutabakatı ile 30 milyon doza kadar aynı şartlarda aşı temin edilebilecektir.
gecikmenin nedeni üreticinin aşının üretiminden kaynaklanabilecek sorunlarla ilgili sorumluluk kabul etmek istememesiydi. bu konuda üreticinin sorumluluğunun sözleşmenin mali büyüklüğü ile sınırlı tutulmasında anlaşıldı. bu aşıyı kullanmak için vatandaşlarımızdan onam alınacak.
bu anlaşmanın hayata geçmesinde engellerin ortadan kalkmasında prof. dr. uğur şahin hocamızın büyük emekleri vardır. türkiye için yaptığı ayrıcalık unutulmayacaktır. kendisine milletimiz adına bir kez daha teşekkür ederim.
--- spoiler ---