kitapçıda videosunu çekip ilk gündeme getirenin ta amk
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
(bkz: stairway to heaven)
başkası da olamaz sanırım .
edit : başlık ile alakalı bir espri değildir ya da ingilizce mana aramayın * ...
bilmeyen arkadaşlar için led zeppelin eseri dinleyin yeter . *
başkası da olamaz sanırım .
edit : başlık ile alakalı bir espri değildir ya da ingilizce mana aramayın * ...
bilmeyen arkadaşlar için led zeppelin eseri dinleyin yeter . *
aynayı ağzına yaklaştırıp iki saniye bekletiyorsun. sonra aynaya bakıyorsun eğer buğulanmışsa o iş tamamdır.
tehlike artık kapımıza kadar geldi* ve üç maymunu oynamak gibi bir lüksümüz yok.
coronavirüs ailesinin son ve en gelişmiş üyesini bu kadar tehditkar yapan özellikleri nedir?
- yapılan son araştırmalara göre virüsün bulaştırma gücü çok yüksek ve bir enfekte kişi ortalama neredeyse 7 kişiye kadar* bulaştırabiliyor;
- ace2 enzimini içeren hücrelere doğrudan saldırdığı için, hafif semptomlu hastalarda bile böbreklerde hasar ve testislerde kalıcı olarak kısırlık yapıyor;
(hastalığı hafif şekilde geçirip hasar görmeden atlatmanız mümkün değil)
- bazı enfekte kişilerde hastalık semptom göstermeden yayılabiliyor;
(yani siz sağlıklıyım diye gezerken halihazırda pek çok kişiyi hasta etmiş oluyorsunuz)
- vücut dışı yüzeylerde 9 güne kadar aktif kalabiliyor ve temas halinde enfekte edebiliyor;
- aerosol* yayılma yeteneğine sahip ve bu çok tehlikeli;
- dışkı ve göz üzerinden enfekte etme kabiliyetine sahip;
(hong kong'ta kanalizasyon borularından sızıp, tuvalet üzerinden evinden çıkmamış bir aileye bulaştı)-(wuhan'da bu yüzden dün 2.000 ton dezenfektan kanalizasyon sistemine döküldü;)
- inkübasyon (kuluçka) süresi ilk olarak 14 güne kadar uzuyor dendi ama bazı vakalarda 24 güne kadar ulaşabildiği tespit edildi ve bu evrede de bulaşıcılık gösterdiği ortaya kondu;
- virüs yalnızca akciğer değil; kalp, böbrek ve bağırsak gibi organlara saldırarak ani kalp durması ve çoklu organ yetmezliği gibi sonuçlara neden oluyor;
(ani ölüm vakaları bu nedenle görülüyor)
- nükleik asit bazlı test kitlerinde ciddi hata payları mevcut ve wuhan'da bu nedenle ct ile tarama yapılarak virüsün pnömoni nedeniyle akciğerlerdeki biraktığı izlerden teşhis yapıldı ve bir günde tam 15.000 yeni hasta ortaya çıkarıldı;
(sonrasında hubei ve wuhan yönetimi bizzat xi jinping tarafından görevden alınıp, yerine kendisine yakın ve şahin bir bürokratı göreve getirdi)*
- virolog ve uzmanlar influenza gibi pandemi oluşturacağı düşüncesinde mutabık kalmaya başladılar;
(o evreye ulaşana kadar muhtemelen pek çok ölüme neden olacak)
-çin köşeye sıkışmış durumda ekonomisi ciddi anlamda yıpranıyor, bu nedenle virüsle ilgili marjinal bir hamle yapmaları kaçınılmaz hale geliyor;
- uygulanan ağır karantina nedeniyle açılmayan fabrikalar tedarik zincirinin bozulmasına ve milyarlarca dolarlık zararın oluşmasıyla sonuçlandı;
- çin ayrıca dünyanın en büyük nadir element üreticisi, nadir elementler her türlü teknolojik ekipmanda kullanılıyor ve ülkede yalnızca iki haftalık stok kaldı;
- tedavi edildiği söylenen bazı kişilerde virüs yeniden görülmeye başlamış;
dibimizdeki iran'da rejim muhtemelen vakaları gizlemeye kalktı ancak altından kalkamayacakları bir duruma gelince mecburen sızdırdılar. şuan iran'da muhtemelen enfekte yüzlerce kişi var ve sağlıklı bilgi gelmediği için ikinci bir chernobyl vakası etkisi yaratma potansiyeline sahip.
acilen çok ciddi biçimde bilinçlenmeli ve ülke olarak önlemler almalıyız, yoksa ncovid19'un bu topraklarda büyük ölçekli bir kasırga etkisi yaratacağı çok açık.
not: bu arada ciddi kaynak ve bilimsel bazlı oluşturduğumuz bir discord grubumuz var, bilgisel paylaşım ve fikir alışverişi yapmak isteyen herkes gelebilir;
https://discord.gg/jv6e5u
edit: gun icerisinde bu entry'nin kapsami genisletilecektir.
coronavirüs ailesinin son ve en gelişmiş üyesini bu kadar tehditkar yapan özellikleri nedir?
- yapılan son araştırmalara göre virüsün bulaştırma gücü çok yüksek ve bir enfekte kişi ortalama neredeyse 7 kişiye kadar* bulaştırabiliyor;
- ace2 enzimini içeren hücrelere doğrudan saldırdığı için, hafif semptomlu hastalarda bile böbreklerde hasar ve testislerde kalıcı olarak kısırlık yapıyor;
(hastalığı hafif şekilde geçirip hasar görmeden atlatmanız mümkün değil)
- bazı enfekte kişilerde hastalık semptom göstermeden yayılabiliyor;
(yani siz sağlıklıyım diye gezerken halihazırda pek çok kişiyi hasta etmiş oluyorsunuz)
- vücut dışı yüzeylerde 9 güne kadar aktif kalabiliyor ve temas halinde enfekte edebiliyor;
- aerosol* yayılma yeteneğine sahip ve bu çok tehlikeli;
- dışkı ve göz üzerinden enfekte etme kabiliyetine sahip;
(hong kong'ta kanalizasyon borularından sızıp, tuvalet üzerinden evinden çıkmamış bir aileye bulaştı)-(wuhan'da bu yüzden dün 2.000 ton dezenfektan kanalizasyon sistemine döküldü;)
- inkübasyon (kuluçka) süresi ilk olarak 14 güne kadar uzuyor dendi ama bazı vakalarda 24 güne kadar ulaşabildiği tespit edildi ve bu evrede de bulaşıcılık gösterdiği ortaya kondu;
- virüs yalnızca akciğer değil; kalp, böbrek ve bağırsak gibi organlara saldırarak ani kalp durması ve çoklu organ yetmezliği gibi sonuçlara neden oluyor;
(ani ölüm vakaları bu nedenle görülüyor)
- nükleik asit bazlı test kitlerinde ciddi hata payları mevcut ve wuhan'da bu nedenle ct ile tarama yapılarak virüsün pnömoni nedeniyle akciğerlerdeki biraktığı izlerden teşhis yapıldı ve bir günde tam 15.000 yeni hasta ortaya çıkarıldı;
(sonrasında hubei ve wuhan yönetimi bizzat xi jinping tarafından görevden alınıp, yerine kendisine yakın ve şahin bir bürokratı göreve getirdi)*
- virolog ve uzmanlar influenza gibi pandemi oluşturacağı düşüncesinde mutabık kalmaya başladılar;
(o evreye ulaşana kadar muhtemelen pek çok ölüme neden olacak)
-çin köşeye sıkışmış durumda ekonomisi ciddi anlamda yıpranıyor, bu nedenle virüsle ilgili marjinal bir hamle yapmaları kaçınılmaz hale geliyor;
- uygulanan ağır karantina nedeniyle açılmayan fabrikalar tedarik zincirinin bozulmasına ve milyarlarca dolarlık zararın oluşmasıyla sonuçlandı;
- çin ayrıca dünyanın en büyük nadir element üreticisi, nadir elementler her türlü teknolojik ekipmanda kullanılıyor ve ülkede yalnızca iki haftalık stok kaldı;
- tedavi edildiği söylenen bazı kişilerde virüs yeniden görülmeye başlamış;
dibimizdeki iran'da rejim muhtemelen vakaları gizlemeye kalktı ancak altından kalkamayacakları bir duruma gelince mecburen sızdırdılar. şuan iran'da muhtemelen enfekte yüzlerce kişi var ve sağlıklı bilgi gelmediği için ikinci bir chernobyl vakası etkisi yaratma potansiyeline sahip.
acilen çok ciddi biçimde bilinçlenmeli ve ülke olarak önlemler almalıyız, yoksa ncovid19'un bu topraklarda büyük ölçekli bir kasırga etkisi yaratacağı çok açık.
not: bu arada ciddi kaynak ve bilimsel bazlı oluşturduğumuz bir discord grubumuz var, bilgisel paylaşım ve fikir alışverişi yapmak isteyen herkes gelebilir;
https://discord.gg/jv6e5u
edit: gun icerisinde bu entry'nin kapsami genisletilecektir.
neden 8 saat çalışılıp 24 saat yatış yapıldığını anlamadığım düzenlemedir.polis de devlet memuru olduğuna göre her gün 8 saat mesai yapabilir.
kabak tatlısı bile künefeyi seçer.
yüzde 99 yalan haberdir. cezaevlerinde vejetaryen, vegan, ülseratif, diyet, diyabet için ayrı yemekler çıkar. işin içinden bildiriyorum. bırakın şu yıpratma politikalarını artık.
nedense bu tip mağduriyet hep terör ya da bu vatandaş gibi trans bireylerinin başına geliyor. hiç bunlar gibi mağdur olan adli hükümlü/tutuklu görmedim.
açlık grevine başladıysa bakanlığa bilgi gitmiştir ve takibi yapılır merak etmeyin. detay yok bişey yok çamur at izi kalsın. ben de başıma trans mahkumlardan gelenleri anlatayım isterseniz ne dersiniz? mideniz kaldırabilir mi acaba?
nedense bu tip mağduriyet hep terör ya da bu vatandaş gibi trans bireylerinin başına geliyor. hiç bunlar gibi mağdur olan adli hükümlü/tutuklu görmedim.
açlık grevine başladıysa bakanlığa bilgi gitmiştir ve takibi yapılır merak etmeyin. detay yok bişey yok çamur at izi kalsın. ben de başıma trans mahkumlardan gelenleri anlatayım isterseniz ne dersiniz? mideniz kaldırabilir mi acaba?
yaya geçidinde olsam bile asla yol vermesini beklemiyor ve istemiyorum, ezmeden geçsin yeter. zaten görür görmez fren yerine gaza basıyorlar. trafikte görsem napardım henüz bilmiyorum.
tüh.
halk kendine bir şey sorulunca ya da bir şey seçmesi istenince çok mantıklı kararlar alıyor halbuki.
halk kendine bir şey sorulunca ya da bir şey seçmesi istenince çok mantıklı kararlar alıyor halbuki.
dış görünüşün her şey olduğu gerçeği var. var yani neresinden bakarsanız bakın var. okulun, eğitimin, zekanın, yeteneklerin çok dışında hem de.
resmedilen her şeyde en iyiler hep en güzeller mesela. çok nadirdir güzel ama kalbi kötü insan. mesela cadı sila.
bir de çirkinseniz var ya kalbiniz de yok sanılıyor vah ki ne vah. bilmiyorlar ki her insanda kalp var hem maddesel anlamda hem de tüm vucudumuza ruh salan anlamında.
mesela güzel değilsüniz ya; görünmez olmak gibi bir yetenek de default geliyor. sanırım sihirli güç bu olmalı. siz parmak kaldırsanız görünmez, seslenseniz duyulmaz hasta olsanız da demirden insan muamelesi görebilirsiniz.
mesela size hiç nazik olunmaz basabilseler üzerinize basar sizi ortadan kaldırırlar; tıpkı bahçede biten yabani ot gibi.
ve sen insan; düşündüğünde hayatında kaç kişi bu şekilde üzmüş olabilirsin. bilmiyorsun değil mi? sayıları azımsanmayacak kadar fazla.
itirafıysa bu yazının kalbimdeki öküzü ben bir türlü kaldıramadım bu yüzden.
resmedilen her şeyde en iyiler hep en güzeller mesela. çok nadirdir güzel ama kalbi kötü insan. mesela cadı sila.
bir de çirkinseniz var ya kalbiniz de yok sanılıyor vah ki ne vah. bilmiyorlar ki her insanda kalp var hem maddesel anlamda hem de tüm vucudumuza ruh salan anlamında.
mesela güzel değilsüniz ya; görünmez olmak gibi bir yetenek de default geliyor. sanırım sihirli güç bu olmalı. siz parmak kaldırsanız görünmez, seslenseniz duyulmaz hasta olsanız da demirden insan muamelesi görebilirsiniz.
mesela size hiç nazik olunmaz basabilseler üzerinize basar sizi ortadan kaldırırlar; tıpkı bahçede biten yabani ot gibi.
ve sen insan; düşündüğünde hayatında kaç kişi bu şekilde üzmüş olabilirsin. bilmiyorsun değil mi? sayıları azımsanmayacak kadar fazla.
itirafıysa bu yazının kalbimdeki öküzü ben bir türlü kaldıramadım bu yüzden.
çift kapılı buzdolabı, küçük plastik bidon gibi bir şeyden ağız dolusu süt içiyorlar ya hah ondan, ada mutfak, bahçeli müstakil ev, veranda, korkunçlu pis bodrum ve tavan arası, amerikan priz, mısır gevrekli kahvaltı (iyi ki bu yok),elinde birası ile bermuda şortlu, hafif göbekli, meraklı, sinsi ama sıcakkanlımsı bahçe sulayan komşudur.
edit : araba garajını da eklemeliymişim. ekliyorum. içinde bir takım müzik gruplarının temellerinin atıldığı ya da bazı seri katillerin malzemelerini ve ganimetlerini sakladığı araba garajı.
edit : araba garajını da eklemeliymişim. ekliyorum. içinde bir takım müzik gruplarının temellerinin atıldığı ya da bazı seri katillerin malzemelerini ve ganimetlerini sakladığı araba garajı.
tiri idiyıts çok güsel film yaaa!
(bkz: yallah almanya'ya)
evlenmedim, 35i de geçtim, planım yok, umurumda da değil. denk gelirse bakarız.
sözlük foruma döndü, beraberce bırakalım mı?
bugünkü ceren damar karar duruşmasında da savunma yerine ağızla s.cmak nasıl yapılır gösteren sözüm ona hukukçu. insan demekten ar ederim. kendisi para için hunharca katledilmiş birinin hatırasına en alçakça şekilde dil uzatan mahluktur. birine küfür etmek istediğinizde bu isim yer yüzündeki en ağır küfür olarak işlem görecektir, öyle ki savunduğu cani bile bunun yanında daha insanımsı kalabilir.
thy'nin neden bu durumda olduğunun özetidir.
buna 48k maaş verirler uçucuların pazar mesaisine yol parasına göz dikerler.
bu firmanın gerçek emekçileri sizi doyuramaz.
buna 48k maaş verirler uçucuların pazar mesaisine yol parasına göz dikerler.
bu firmanın gerçek emekçileri sizi doyuramaz.
kazanç miktarları arasında yüzde yüz bir fark varsa, kesinlikle kadının yönetiminde bir ilişki olacaktır.
ilk başlarda "karımın benden fazla kazanması beni germez" diyen erkek, karısının hal ve hareketlerinin, zamanla değişmesiyle, ebesinin a..nı görecektir.
ilk başlarda "karımın benden fazla kazanması beni germez" diyen erkek, karısının hal ve hareketlerinin, zamanla değişmesiyle, ebesinin a..nı görecektir.
erkek çocuklara tecavüz eden müslümanlar hakkında bir açıklamanız var mı? diyanet bey. yoksa bir yeriniz bağlantılı olduğunuz tarikat ile ilgili açıklama yapmaya yemiyor mu? dediğim olay.
çaylaklar camdan atla dese atlayacak tiplerin yardakçısı olduğu duyar kasma eylemi.
"ıncendies" nefretin ve sevginin neler yaptırabileceği, güçlü ve her şeye rağmen var olabilen sevginin, nefret ve suç dolu bir insanın en büyük cezası olabileceğini gösterir. çünkü sevgi betonların arasında yağmur suyuyla yeşeren bir ot gibidir. topraksız yerde bile bir taşın gövdesinden kendisini var etmeyi başarır.
ötv'nin kdv'si dünyada tek bir tane ülkede var. hangisi söylemem ama sır.
simdi diger takim taraftarlari dese ki,
"en ihtiyaciniz olan bolgelerden birine adam aliyorsunuz, yerine ortasahadan devsirme oyuncu oynatiyorsunuz, bu adami bir de sezon bitmeden gonderiyorsunuz.
sonra da tff bize limit artirimina izin vermedi, sol bek alamadik diyorsunuz"
ne diyebiliriz?
"o ayri, bu ayri" diyerek kurtarir miyiz?
"en ihtiyaciniz olan bolgelerden birine adam aliyorsunuz, yerine ortasahadan devsirme oyuncu oynatiyorsunuz, bu adami bir de sezon bitmeden gonderiyorsunuz.
sonra da tff bize limit artirimina izin vermedi, sol bek alamadik diyorsunuz"
ne diyebiliriz?
"o ayri, bu ayri" diyerek kurtarir miyiz?
(bkz: tom bombadil)
her boku bilen adamlardan dolayi dogru bilgi alamayanlari bu entry'e alayim. isteyen profilime bakar kim oldugumu anlar.
oncelikle metrobusu inceleyelim, cunku metrobus ile iett'nin geriye kalan hatlarini birbirinden ayirmak lazim. metrobus bir brt sistemi, iett ise commuter hat isletiyor. brt sistemleri intermodal dizayn edilmis networklerde inanilmaz karli calisan sistemlerdir. istanbul metrobus de bundan farkli degil. metrobus gunluk ortalama 1.9 milyon tl ciro yapan bir sistem. ustelik bu oratalamaya 65 yas ustu, ogrenci gibi tarifeler de dahil. bu sistemde gunluk ortalama 150-200 bin kilometre yol yapiliyor. brt sistemlerinin kilometre basi isletme maliyeti altyapi dahil 1.4 dolar gibi. bu da bizi 1.4 milyon tl gibi gunluk maliyete getiriyor ki bu da metrobusun yilda 180 milyon tl gibi kar yaptigini gosteriyor.
gelgelelim iett'nin kendisine. metrobuste calisan 500 aracin disinda yaklasik 2500 araci daha var iett'nin. butun diger hatlarda 3000 kadar ozel halk otobusu ve 600 kadar otobus as araci ile beraber calisiyorlar. bu ozel isletmecilerdeki 3600 arac daha iyi hatlara calisirken iett araclari sosyal hatlar denilen halka hizmet etmek icin mecburen gittiginiz hatlara gidiyor. arnavutkoy'un, sile'nin, beykoz'un koylerine gidenler bu arabalar. oralarda bir tane halk otobusu bulamazsiniz. tabii ki bu araclarin gunluk zarari korkunc. iett'nin bilet geliri yillik 1.3 milyar tl gibiydi gecen sene. bunun 700 milyonu zaten metrobus. kalan 600 milyon tl ise bu 2500 aracin geliri. peki 2500 aracin gideri ne kadar? kabaca 1 milyar tl gibi. zarar yaklasik 400 milyon.
yani iett metrobusten elde ettigi kari, genel hatlardaki zarara gomuyor yine de yuvarlak 200 milyon tl zarar yaziyor.
peki yolcu bilet fiyatarini arttirmak bu meseleyi cozecek mi? kismen cozecek, cunku iett halen daha 40 kisiye yumurta tasittiran hantal bir kurum. elindeki hatlari ozel operatorlere km basi fiyatla ozellestirip operasyon tarafindan cikmasi ve regulator pozisyonuna gecmesi daha kalici bir cozum olur. 40 sene once londranin yaptigi gibi, tfl ornegi onumuzde. bu iett'nin genel hatlar zararini %25 azaltacaktir.
oncelikle metrobusu inceleyelim, cunku metrobus ile iett'nin geriye kalan hatlarini birbirinden ayirmak lazim. metrobus bir brt sistemi, iett ise commuter hat isletiyor. brt sistemleri intermodal dizayn edilmis networklerde inanilmaz karli calisan sistemlerdir. istanbul metrobus de bundan farkli degil. metrobus gunluk ortalama 1.9 milyon tl ciro yapan bir sistem. ustelik bu oratalamaya 65 yas ustu, ogrenci gibi tarifeler de dahil. bu sistemde gunluk ortalama 150-200 bin kilometre yol yapiliyor. brt sistemlerinin kilometre basi isletme maliyeti altyapi dahil 1.4 dolar gibi. bu da bizi 1.4 milyon tl gibi gunluk maliyete getiriyor ki bu da metrobusun yilda 180 milyon tl gibi kar yaptigini gosteriyor.
gelgelelim iett'nin kendisine. metrobuste calisan 500 aracin disinda yaklasik 2500 araci daha var iett'nin. butun diger hatlarda 3000 kadar ozel halk otobusu ve 600 kadar otobus as araci ile beraber calisiyorlar. bu ozel isletmecilerdeki 3600 arac daha iyi hatlara calisirken iett araclari sosyal hatlar denilen halka hizmet etmek icin mecburen gittiginiz hatlara gidiyor. arnavutkoy'un, sile'nin, beykoz'un koylerine gidenler bu arabalar. oralarda bir tane halk otobusu bulamazsiniz. tabii ki bu araclarin gunluk zarari korkunc. iett'nin bilet geliri yillik 1.3 milyar tl gibiydi gecen sene. bunun 700 milyonu zaten metrobus. kalan 600 milyon tl ise bu 2500 aracin geliri. peki 2500 aracin gideri ne kadar? kabaca 1 milyar tl gibi. zarar yaklasik 400 milyon.
yani iett metrobusten elde ettigi kari, genel hatlardaki zarara gomuyor yine de yuvarlak 200 milyon tl zarar yaziyor.
peki yolcu bilet fiyatarini arttirmak bu meseleyi cozecek mi? kismen cozecek, cunku iett halen daha 40 kisiye yumurta tasittiran hantal bir kurum. elindeki hatlari ozel operatorlere km basi fiyatla ozellestirip operasyon tarafindan cikmasi ve regulator pozisyonuna gecmesi daha kalici bir cozum olur. 40 sene once londranin yaptigi gibi, tfl ornegi onumuzde. bu iett'nin genel hatlar zararini %25 azaltacaktir.
a-te-me ye a-te-me diyorum zaten.
iyi ki sosyal medya çağında çocuk olmamışız dedirten olay. aynı yaştayken annem kötü giyindi diye okulda yanıma gelmesini istememiştim. bu olay o zaman sözlükte yankılansa diri diri yakardınız beni. dahi de değilim, savunanım da olmazdı.
(bkz: arjen robben)
çok değil 1 yıl kadar önce sahalarda rakip oyuncular, attığı deparın rüzgarında serinliyorlardı. çok farklı bi stili ve oyunu vardı. topu sağa çekse asist, sola çekse plase gol yazardı rüzgarın oğlu robben.
çok değil 1 yıl kadar önce sahalarda rakip oyuncular, attığı deparın rüzgarında serinliyorlardı. çok farklı bi stili ve oyunu vardı. topu sağa çekse asist, sola çekse plase gol yazardı rüzgarın oğlu robben.
ileri görüşlülük. adam ne dediyse çıkıyor. sanırım en ünlü ileri görüşlülüğü:
"cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. bütün bu şeraitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. hatta bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasî emelleriyle tevhit edebilirler. millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir."
şu vakte kadar adamın dediği her şeyi, uyardığı tüm olayları yaşadık ya. böyle bir şey olamaz.
"cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. bütün bu şeraitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. hatta bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasî emelleriyle tevhit edebilirler. millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir."
şu vakte kadar adamın dediği her şeyi, uyardığı tüm olayları yaşadık ya. böyle bir şey olamaz.
sadece 200 kişiyi değil, bakkalı da kurtarmışlar.
para ve makam düşkünü, halkın hassasiyetlerini gene halkın azımsanmayacak diğer kısmı üzerinde kışkırtıcı olarak kullanan, halkın eğitim seviyesi düşük kesimi tarafından körü körüne takip edilecek bir adamı iktidarda tutardım mesela. ama tabi türkiye'de böyle şeyler olmadı olamaz , hiç bir dış güç bunu becerecek kadar etkili ve güçlü olamadı canım ülkemde.
iyi olmuş cezadır. cezası daha da yükseltilsin ki; şu medeniyet emaresi bizim ülkemizde de olsun.
mutlaka change.org da bir kampanya oluşturulmalı.
bak sen bunu böyle rahat rahat iddia edebiliyorsun. iyi güzel. ama başka biri de çıkıp akp, nasyonel sosyalist alman işçi partisinden, nazi den farkı yok diyebilmeli o zaman. öyle arkadaş arasında eş-dost sohbetlerinde değil. tv'de, üniversite konferansında, uluslararası toplantılarda vs.
hop hop hoplamayacaksın o zaman.
hop hop hoplamayacaksın o zaman.
61.dakikada hakem maçı durdurur.
bütün stada raki balık servisi yapilir. fonda müslüm baba. kafalar tassaga tekabül. herkes mutlu...
bütün stada raki balık servisi yapilir. fonda müslüm baba. kafalar tassaga tekabül. herkes mutlu...
bulgaristan, gürcistan arası bir şey olurduk en fazla.
şahsının iyi izlemesi.. diyeceğim ama adamın umrunda değil hiç kimse. çığ altında kalan insanlardan bahsederken hemen olayı toki’ye bağlayan adamın hiç kimse umrunda olmaz. tek düşündüğü kendi ve ağa babaları. olan bizim yiğitlerimize oluyor.
"- kitap okuyor musunuz bay anderson?
- okumuyorum, eksikliğini de hissetmiyorum.
- ama biz hissediyoruz."
ölü ozanlar derneğine ve (bkz: #93640771) 'e sevgilerle
- okumuyorum, eksikliğini de hissetmiyorum.
- ama biz hissediyoruz."
ölü ozanlar derneğine ve (bkz: #93640771) 'e sevgilerle
önüne gelene aşık olmuyordur.sadece aşık olduğu kişiye yazıyordur.sevgili yapmak için ilişki başlatmıyordur.
saadettin köpek anadolu selçuklu'da feto'nun ilk temellerini atan kişi idi.
bence doktorunu değiştir kardeş, iç diyen kimse ona git.
yakın zamana kadar olan ama artık olmayan berberdir. berber dediğin küçük esnaftır, dükkanı açar sen ustalığına gidersin, tıraşını olursun bedelini ödersin çıkar gidersin. yaşadığım şehirde beraberlikle alakası olmayan adamlar 3 4 tane kalfa bulup dükkan açıyor, dükkanı en albenili şekilde dizayn ediyor, usta kalitesi yerlerde ama fiyat uçuk. şehrin bir yanında tıraş 25 tl, öte yanında 40 ile 70 arasında. kusura bakmayın ama 25 lik yerdeki usta senin sikko dükkanındaki kalfayı 2 defa cebinden çıkarır.
gidiyorsun, bana hangi saç yakışır diyorsun, bildiği model yok ki. makine gibi aynı modeli kesiyor. dikkat ediyorum herkes aynı usta elinden tıraş edilmiş gibi geziyor. kenarları makineye ver, üstleri kısalt, tepeyi fönle sağa ya da sola yatır, jöle ya da sprey ile sabitle. hadi oradan.
gidiyorsun, bana hangi saç yakışır diyorsun, bildiği model yok ki. makine gibi aynı modeli kesiyor. dikkat ediyorum herkes aynı usta elinden tıraş edilmiş gibi geziyor. kenarları makineye ver, üstleri kısalt, tepeyi fönle sağa ya da sola yatır, jöle ya da sprey ile sabitle. hadi oradan.
o şimdi, tam şu anda, ne yapıyor diye merak etmektendir.
yalan lan yalan...
çok uyudum gündüz, şimdi de uykum gelmiyor.
yalan lan yalan...
çok uyudum gündüz, şimdi de uykum gelmiyor.
http://connected2.me/mewhen
küçük meme, uzun saç, beyaz ten, psikolojik sorunlar, üst bacak dövmesi, koca göt, alkol bağımlısı, ince bel, nipple piercing, güzel ayak
hangisi var sende?
tanım: cuma gecesi eğlencesi.
küçük meme, uzun saç, beyaz ten, psikolojik sorunlar, üst bacak dövmesi, koca göt, alkol bağımlısı, ince bel, nipple piercing, güzel ayak
hangisi var sende?
tanım: cuma gecesi eğlencesi.
- düzenli makale okumak
- 2015 den sonra çıkmış soruları çözmek
- zıtlık, paralel v.s bağlaçları adın gibi ezberleyerek cümle içinde kullanabilmek.
- soru kalıplarına göre yaklaşım tarzını benimsemek.
- dolaylı anlatımlara hakim olmak.
- fen bilimleri, sosyoloji ve sağlık v.b dair özel kelimeleri ezberlemek.
gramer çok önemli olmasa da genel hatlarıyla bilmek.
sınav giderek zorlaşıyor eskiden 80 alan son sınavlarda girse 65' i zor görür. çünkü bilinmeyen kelime çok çıkmaya başladı ve dolaylı anlatımlı çok soru oluyor. piyasada ki denemeler çok dengesiz aldığınız notlara güvenmeyin.
şunu da unutmayın bu sınav reading sınavı sadece okuma odaklı çalışın. bu sınavdan 98,75 alsanız dahi hiç bir şekilde akıcı olarak konuşamayacaksınız.
- 2015 den sonra çıkmış soruları çözmek
- zıtlık, paralel v.s bağlaçları adın gibi ezberleyerek cümle içinde kullanabilmek.
- soru kalıplarına göre yaklaşım tarzını benimsemek.
- dolaylı anlatımlara hakim olmak.
- fen bilimleri, sosyoloji ve sağlık v.b dair özel kelimeleri ezberlemek.
gramer çok önemli olmasa da genel hatlarıyla bilmek.
sınav giderek zorlaşıyor eskiden 80 alan son sınavlarda girse 65' i zor görür. çünkü bilinmeyen kelime çok çıkmaya başladı ve dolaylı anlatımlı çok soru oluyor. piyasada ki denemeler çok dengesiz aldığınız notlara güvenmeyin.
şunu da unutmayın bu sınav reading sınavı sadece okuma odaklı çalışın. bu sınavdan 98,75 alsanız dahi hiç bir şekilde akıcı olarak konuşamayacaksınız.
imkan varsa eğer sonsuza kadar yaşamak isterim. bazı arkadaşların, 'o kadar yaşayıp napıcaz?' söylemlerini de hiç samimi bulmuyorum.
benim yerime de sev
bekletme hayatı
bu kadarına razıysan yaşa gitsin
kaç kişiyiz savunan sevdayı
bekletme hayatı
bu kadarına razıysan yaşa gitsin
kaç kişiyiz savunan sevdayı
yüzdünmü amk nerden biliyorsun
imamoğlu geldi böyle oldu. lan tüh be kültür ve turizm bakanlığına bağlıydı değil mi müzeler. şimdi eleştirilemeyecek imamoğlu yazık oldu
neden sevgiliniz, nisanliniz hatta esiniz varken, mahkeme duvari surati sergiledigi halde baska bir erkege ilgi gosterip surekli yaninda oluyorsunuz, anlam veremiyorum. notingo; iskandinavya ulkesi, evlilik yasi dusuk.