Sık geçen başlıklar

atatürk'ün laikliği halka sormadan getirmesi 7

ekşi'de gör
tüh.
halk kendine bir şey sorulunca ya da bir şey seçmesi istenince çok mantıklı kararlar alıyor halbuki.
osmanlı da halka sorarak işgal devletlerine bütün ülkeyi peşkeş çekmişti zaten. günümüzden bir örnek vereyim bir de, malum aramızda çok geri zekalı var: suriyelileri de ülkeye alıp vergilerimizle beslerken referandum yapıp halka sordular.

o yüzden; şeriat isteyen buyursun siktirsin gitsin arabistan'a.

edit: başlığı hortlatan furkanakca. yazdığı entry'i silip kaçmış lale.
düşman ordularını da halka sormadan dışarı döktü. şeriat istiyorsanız sizi tutan yok ki (bkz: yallah arabistan’a)

nankör ve körsünüz. tarihi o zaman içinde değerlendirmek diye bir kavram var. kendisine verilen bütün yetkileri elinin tersiyle iterek bu ülkeye cumhuriyeti getirerek belki de hata yaptı evet. tüm yetkileri kendinde toplayabilirdi. siz de haklısınız bence de yanlış yapmış
atatürk istese padişah da olurdu halife de, neyi söylediğini bilmeyenlerin zırvalıkları. atatürk yıkılan bir imparatorluktan yeni bir vatan kurdu. insanlara eşitlik, adalet, değer vs. verdi. şimdi gelmiş birileri hiçbir şeyi halka sormadı diyorlar. atatürk osmanlı da bir b.k yerine konulmayan halkı ülkenin geleceğine ortak etti. hiç kimseyi diniyle kimliğiyle ayırmadı ve dedi ki: “ne mutlu türküm diyene”

unutmadan dipnot:
atatürk vatandır, bayraktır, bu ülkenin canıdır damarlarında akan kanıdır.
atatürk istese padişah da olurdu halife de, neyi söylediğini bilmeyenlerin zırvalıkları. atatürk yıkılan bir imparatorluktan yeni bir vatan kurdu. insanlara eşitlik, adalet, değer vs. verdi. şimdi gelmiş birileri hiçbir şeyi halka sormadı diyorlar. atatürk osmanlı da bir b.k yerine konulmayan halkı ülkenin geleceğine ortak etti. hiç kimseyi diniyle kimliğiyle ayırmadı ve dedi ki: “ne mutlu türküm diyene”

unutmadan dipnot:
atatürk vatandır, bayraktır, bu ülkenin canıdır damarlarında akan kanıdır.
halk o sırada eşek sikmekle meşguldü arkadaşlar... mustafa kemal ve gibileri geldi, onları bir hizaya sokup ülkeyi emperyalist işgalden kurtaran savaşın bir parçası haline getirdi... savaştan sonra ise iktidarı ele geçiren bir klik olarak elbette kendi düşüncelerini hayata geçirmeye başladılar. vahdettin de direnseydi de savaştan sonra peygamberliğini ilan etseydi aq!

halk ise hala eşek sikiyor...