Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
arşiv kapsamı: 4 Haz 201526 Haz 2026
çok yanlış zamanda çok yanlış ata oynayarak belki de kariyerinin en kritik hatasını yapmıştır. her ne kadar tekniği türkiye'deki en üst düzey rapper olsan da eldeki çetele artık yenilir yutulur değil.

hacı lolipop mevzusuna para dedin, sağlık dedin okey dedik... didi mevzusuna okey dedik. 80 tane popçuyla feat attın flowuna kurban dedik sesimizi çıkarmadık ama bu olmadı. bu trrek kürrek tayfa ender'den ayarı yemiş, rapin ruhuna aykırı biçimde 5 gündür zik yemiş bülbül gibi oturup instagram storysi atarken, sen bunlarla ve harbiden neden yanyana olduğunu bilmediğim killa palyaçosuyla aynı karede görünmemeliydin.

madem bu kadar pop düet seversin, küresel müzik piyasasında tupac, eminem karşısında pitbull neyse sen de nazarımızda osun artık... evet belki önceden hazırlanmış bir çalışmaydı, evet anlaşmalar sponsorluklar gereği geri adım atamamış olabilirsin ama bu durumda bile inanılmaz bir zamanlamayla norm aslında orangutan tayfayı dissleyerek bitirmekle kalmadı, rapin hepimizin bildiği kralına da headshot koydu...

çünkü karşı taraftaki adam yani norm şu;

* zamanında senin gömdüğün mikrofonu bulup çıkarmış mıdır? çıkarmıştır...

* o piç de bendim, çıktık yine yollara, rap dersi, kaktüs, sözler şerefsiz oldu, deli, içinde patlar gibi en çok dinlenen rap hitlerinin sahibi midir? sahibidir...

* eğer youtube silmemiş olsaydı muhtemelen tüm zamanların en çok dinlenmiş rap parçası "eksik etek" in de sahibi midir? evet...

* bu piyasada kimsenin desteği yokken cezacı veya sagopacı olmayan tek adam olarak her ikinizi de dissleyerek öttürerek her zaman var olmuş, kafaya oynamış mıdır? oynamıştır.

* çıktık yine yollara gibi, piyasa her leş olduğunda gelip ayarı vermiş midir? vermiştir...

* sen sagopa ile ergen ergen küs tavırlardayken, dildocu babafingocu, kafası testis gibi tayfayı rapi yozlaştıran tayfayı ayar manyağı yapmış mıdır? e evet yapmıştır.

* siyasal islamcı sagopa'ya, lolipopçu liboş sana karşın atatürkçü müdür? evet her zaman...

* sen popçularla düet yaparken, en çok prim yapacağı program finalinde pop oku dediler diye, programı terkedecek kadar taşaklı mıdır? taşaklıdır...

* ekrem başkanın hakkı yenilirken en çok sesi çıkan rapçi midir? hem de ne...

* senin, türkçe rap aleminin hatta tüm almanya'nın sorgusuz sualsiz biat ettiği killa denilen palyaçonun aslında ne bok olduğunu anlamamıza ön ayak olmuş mudur? olmuştur...

* eh madem piyasada sen rapi rape edenlerle yanyanasın... madem yine sponsor anlaşma diye üç kuruş için paranın peşinde olacaksın,

o zaman kusura bakma arkadaş... mr worldwide (pitbull tonlaması ile) ...

norm mekanın sahibiyim diyorsa sahibidir, kralım diyorsa türk rapinin yeni kraldır...
polis 'kardeşlerimizin' muhtemelen izleyeceği miting. zira 50 kiloluk kızları yerlerde sürükleyip emekli dövmek daha kolay ve çekicidir. hatta o suriyelilere tepki gösterenler olursa onları da dövebilirler. sonuçta burası suriyelilerin ülkesi, siz kimsiniz ? plajda karız kız dikizleyen suriyelileri halktan can siperhane koruyup tepki gösteren türkleri jopluyorlardı.

işin içinde haritadan yer beğenmek var, döveceğin tarafı iyi seçmen lazım.
tv ekranında işsiz ve geçim sıkıntısı yaşayan insanlara çözüm önerisi sunmuş, halkı alternatif besin arayışlarına teşvik etmiştir.

"fasulye pahalıysa pahalı, yemeyin. daha ucuz bişey yiyin. söylenmeyin!"

bir tavsiye de benden b sınıfı kaşarlar da iyice ucuzladı...
diziyi bu kadar çok kişinin sevmesinin altında yatan en önemli sebep, sosyolojik ve politik göndermeler. altı yıldır eroinman gibi yeni bölümleri beklememizin en önemli sebebidir bu. özellikle 15 temmuz'dan bu yana yaşananlar, ohal, yeni bir rejime geçilmesi, rejim için problem oluşturacak kimselerin kamudan ayıklanması, basının tek sesli hale getirilmesi gibi durumlar amirime olan özlemimizi daha da arttırdı tabi. meyve suyu içen ve namaz kılan insanların inşa ettiği bu düzen, dizinin önemini daha da arttırdı.

--- spoiler ---

ilk bölüm bu beklentilere gayet güzel cevaplar içeriyor. yeni türkiye rejiminin kamu çalışanlarının lümpenliklerine dair referanslar çok güzeldi. selamun aleyküm diye ofise giren amir, kızlı erkekli yerlere gitmenin doğru olmadığına dair söylemler, cinsel açlığın bir sonucu olarak ortaya çıkan kafede kız kesmece, kafenin alkollü bir mekan değil de çomar tarzı bir nargile kafe olması, nargilenin mekruhluğuna dair abuk tartışma, dinci cinayet memurlarının anons ve ihbarları siklememesi ve güce tapma eğilimlerini vurgulamaları, iyi karakterlerin alkol alması, hatta ev yapımı alkol tanıtımı vs. bunlar harika detaylardı. yeri gelmişken dört çomarı öldürmesinden dolayı ercü'ye de teşekkürü tatlı bir görev olarak kabul ettiğimi vurgulamakta fayda var.

--- spoiler ----

hoşgeldin amirim.
benden önceki 7 kişiyi reklam almaktan komple uzaklaştırabilirsiniz ekşi sözlük yönetimi *

yaptığı işe youtuber lık diyen 10 14 yaş arası küçük çocukların sevgilisi boş insan.
ülkedeki mülteci(?) sorunu, salt ırkçılık boyutunda bi durum değil.
''haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır'' yazmış başlığı açan suser. işte tam da bu yüzden daha yüksek sesle haykırmalıyız ırklarına bakmadan, ülkeye sokulan göçmenleri istemediğimizi. çünkü sen işsiz kalınca gss öderken, hastaneye gidemezken bunlara beleş bakıldı. sen
iyi bi okul için götünü yırtarken, bunlar sınavsız alındı. sen batıp kepenk kapatırken, bunlar beyaz masadan yardım aldı. sen 30 liralık elektrik harcayıp 80 tl fatura öderken, bunlar 24 saat klima çalıştırdı. ve en önemlisi sen tsk'yı batıran zihniyetin sınır ötesi operasyonlarında şehit düşerken, askerlik çağda bi çok suriyeli, ıraklı senin vatanında keyif çattı.

haksızlıkmış, ırkçılıkmış geçin bunları.

edit:
''elimizde meşaleler ile mültecileri kovalayalım.
suriyeliler suçlu, akp masum.
türk milleti asla ırkçılık yapmaz''
gibi bi iddiam yok, sadece ilk entrydeki haksızlığın biz türk vatandaşlarına yapıldığını söylüyorum.
ülkücüler ve eşekler hakkındaki tezimi doğrular nitelikte bir başka hayvanlıktır.

zeka --> açık ara eşeklerde(mal olarak nitelindirilmesine neden olacak şeyler yapmaz)
kabiliyet --> çok açık ara eşeklerde(gideceği yeri şaşırmaz rus elçiliği diye hollanda elçiliğine gitmez. bozuk zemine basmaz)
insanlık --> eşeklerde(korkmadıkça kimseyi tepmez)
çalışkanlık --> çok çok açık ara eşeklerde(50 kilo yükü 8 saat taşıyabilir)
nitelik --> eşeklerde(çok işe yaradığı için insanlar hala besliyor ve yetiştiriyor)

bunlara bakarak tezin ne olduğunu eşek olmayan herkes çıkarabilir sanırım.
bu insanların nasıl ünlü olduğunu anlayamıyorum. hakaret amaçlı değil eleştiri olarak söylüyorum. ne sözleri anlamlı güzel ne de müzikleri... umarım bu insanlar ileride yaptıkları müzikten, dinleyenler de dinledikleri müzikten utanmazlar.
koptum geldim halep'ten şam'dan,
nargilemin marpucu gümüşten değil camdan,
rahata alıştım artık zor yollarsın beni burdan,
bana ne lan çıkmam istanbul'dan.

edit:
işbu entry'nin ırkçılıkla değil çifte standard ve kuraltanımazlık ile alakası vardır. pek tabii ki karşılıklı saygı çerçevesinde insan gibi yaşayan ve yaşadığı yere katkı sağlayan her insan uyruğuna bakılmaksızın türkiye'de veya başka bir yerde, yine orada yaşayanlarla büyük ölçüde aynı haklara sahip olacak şekilde yaşayabilmeli. büyük ölçüde dememin nedeni, geçici yaşayacak birinin o yerin uzun vadeli konuları hakkında da söz sahibi olma durumunun hassas bir konu olması - oy kullanmak gibi.

türkiye'deki duruma bakalım. savaştan kaçıp gelen ihtiyaç sahibi insanları ülkemize almışız, bu güzel. hatalar bundan sonra başlamış. devlet bakabileceğinden çok mülteciyi yeterli denetim ve düzenleme olmadan ülkeye almış ve mültecilere onları gerek sosyal gerekse ekonomik hayatta yerel halktan daha avantajlı duruma geçirecek haklar tanımış. ülkenin çok ciddi miktarda kaynağını bu insanlara harcamış ve bunu yaparken kendi halkının sıkıntılarını görmezden gelerek yapmış. sonuç olarak yırtık ayakkabıyla siyasete, pardon ülkeye giren insanlar halk sefalet çekerken haksızca refahını artırmış ve bu da doğal olarak şu an halkın haklı tepkisine neden oluyor.

ikinci bir konu ise, bu insanların kendilerine belirtilen şehirlere gitmemek için miting yapacak kadar kuraltanımaz olmaları. şu sorulara cevap vermesi gerekir mesela bu mitinge katılacak insanların:
neden istanbul'a geldin?
bu hakkı ve yasal izni nerden buldun?
sana yaşayabileceğin söylenen şehri mi beğenmedin?
beğenmediğin şehir ülkende geride bıraktığın şehrinden daha mı kötüydü?

gelen cevaplara göre sorular artırılıp azaltılabilir.
içlerinden geçerli nedenleri olanların durumları da yeniden değerlendirilebilir, yani burada da bir önyargı yok.

görüldüğü üzere mesele ırkçılık meselesi değil, insanların kendi ülkelerinde 2. sınıf vatandaş muamelesi görmeleridir. sorun göçmenler veya göçmenlerin geldikleri ülke değil halkın refahındaki düşüştür. çözülmesi gereken budur. bu çözülürse gerisi kendiliğinden gelir.
aktroll algı kampanyasına en iyi örnek olacak başlıktır.

1. entry şuursuzca eleştirip en alevli, kafası az çalışıp duygularıyla hareket eden seçmene hitap eder.
2. entry 'ama o kadar da olmaz ki canım. a aaa...' tarzıyla kendince biraz daha aklı başında seçmene hitap eder.
peşindeki entryler konu ile dolaylı örneklendirmeler yapıp 1. ve 2. seçmen türünün kafasını karıştırmak için durumu perçinler.

zira 20.07.19 - 27.07.19 tarihlerinde izinli olan biri için '26 temmuz 2019 imamoğlu'nun halen tatilde olması' diye başlık açılmasının mantıklı bir izahı olamaz.
yurtdışında tanıdığı bangladeşlilerin tümünün şeriatçı olduğu biri olarak söylüyorum; bunlar suriyelilerden de radikal düşüncelere sahip. ulan iç savaşa mı hazırlıyorlar bizi boku çıktı artık, türk tarihinde bu kadar rezalet yaşanmadı, hiçbir zaman halk bu kadar uyuşturulmadı.
annem ve babamın kaza yaptıgı haberini aldıgım an. olay yerine gidip arabanın pert halini görünce kendimden geçtim yaklaşık 3 dk sakinlestiremediler. sonra annem ve babamı sıyrık bile olmadan sağlam gördüğüm an ayrı bir şoktu. yanlış ışıkta yolun ortasına atlayan zengin çocuğu emniyet kemeri takıp kurtulan annem babam. aga ne olursa olsun emniyet kemeri takın taktırın. şehirler arası yolculukta bile takıyorum.
prim yaptığı iddia edilen rapci.

prim yapıyorsa bile en azından diss atarak yapıyor. bir de küçücük veletlerin götünde dolanarak prim yapanlar var.
dayı,

tarlaları aldın, annemin hakkı olan evi de aldın. bundan sonra dilerim ki hayatta hep eşeğin sikini alırsın.

ellerinden öperim, sana bu ipnelikleri yaptıran yengeme de selam söyleme.
bugun markette bulgur alirken bir dayi bey abi yanima yanasip sordu: ogrenci misin delikanli?

hayir dedim o isleri kapatali cok oluyor.
o zaman bekarsin tek yasiyorsun, bunlari ogrenciler ve yalniz bekarlar yiyor hep, dedi.

lan ben cok seviyorum niye bu kadar kucuk gordu ki...

sonra pirinc gosterdi bana. bak bu iyi.. uygunmus da.. osmancik.. gibi tuhaf cumleler kurdu.

anladgim kadariyla ogrenci olmayan, evli ve duzen sahibi olan kimseler pirinc pilavi yiyor. herifin tavrindan anladigim kadariyla anayasada falan mevcut.

edt for anlam.
böyle bir hakkınız zaten var, aksini iddia eden bir kanun yok. kimse de çemkiremez.

ben şahsen böyle “dur şöyle hassas noktalara dokunayım da küfür yiyeyim, etkileşim is everything” zihniyetli sikik ergenlere içimden “öküz, mal vb.” der geçerim.
izleyin daha amina kodumun çukur 01 gibi dizilerini. bunlardaki karakterleri fenomen yapın.
ha bu dalyaraklar da bunlara özenip "çatışmaya devam babba" diye gezsinler zaten kafatası içinde margarin taşıyorlar.
aferin abisi aferin.
"eşcinsel olabilirsin, ama sevişmek zorunda değilsin"

ahahaha.. ortodoğulu netflix izleyicilerin eşcinselliğe çizmeye çalıştığı sınırlar yeni eğlencem olmaya başladı.

bir sevişme sahnesi gereksiz ise gereksizdir. heteroseksüel sevişme olunca gereklilik değişmiyor.
sözlükte reklamını yapanlara entry başı ne kadar ücret verdiklerini merak ettiğim üyelikli yemek şeysi.

referans kodum yok benim.
an itibariyle gerçekleştirdiğim durum. birden bu hayatın dayanılmaz boşluğu üzerime çöktü ve neden nefes aldığıma bir anlam veremedim. çehov gibi kararsız kalmadım ve kalkıp çay demledim.
birazdan gelir içmeyin şu zıkkımı diyecek tayfa.

köprü geçişlerine zam geldiğinde de geçmeyin şuradan diyorlardır eminim, sağlıklı olursunuz yüzün falan

bu tipler yüzünden geçirebildikleri kadar geçiriyorlar zaten her yerden.

edit:
sıklıkla gelen mesajlardan bazıları şöyle.
duraklarda parklarda biz içmeden içmiş gibi oluyoruz o yüzden umarım 100 lira olur.

dünya'da en ucuz sigara bizde gibi. tabi bu kadar nazik değil bir çoğu.

1- konunun kamuya açık alanda sigara içimiyle alakası yok, bunu sigarayı 100 liraya çıkartarak engelleyemezsiniz. türkiye'de ciddi miktarda kaçak sigara ve tütün hasadı yapılıyor. insanlar sarma sigara içer yine içer, bunun eğitimi bunun caydırıcılığı olmadığı sürece sigara fiyatı ile bu düzenlenemez.

2- en ucuz sigarayı içtiğimiz konusunda fikrim yok eminim öyle olmadığına ama bir çok ülkeye göre ucuza içtiğimizi hala düşünüyorum.
ben şuna varım, elin almanı ingilizi gibi haftalık mutfak masrafımı 30 50 tl seviyesine çeksinler, ben sigaranın tanesine 30 50 liraya vermeye hazırım.
bu tipler alkol fiyatlarına ise zerre birşey diyemeyecek tipler.

benim derdim sigaraya alkole gelen zamlar değil, götü sıkışanın bu kalemlere yüklenmesine karşıyım. bir şeyi ya yasaklarsın, yada halkın erişebileceği fiyatlarda tutarsın.
bir erkekte en çok neye dikkat ediyorsunuz?
(fizilsel&mental)

bu hayatta ailenizden sonra en yakın olduğunuz insana, sevdiğiniz adama neden dürüstçe olumsuz veya üzücü de olsa gerçeği söyleyemiyorsunuz?
gururla savunduğunuz bu eylem, ülkemizde "sadece" otorite temsilcilerine ve otorite figürlerine saygı gösterilmesinin temelinde yatan eylemdir.

saygının bu olduğunu savunan kişiler ekseriyetle annesinin yanında koltukta yuvarlanıp amuda kalkar. saygıyı öğreniş, algılayış ve uygulayış biçimlerinde anneye "saygı" göstermeye gerek yoktur.

özetle saygının ne olduğunu yanlış modellemeyle öğrendiğimiz için üstüne koyulan kavramlar da sağlam temelli olmuyor malesef.
ibine doğacak kızının adını ayperi koy işte. bizim kız o ismi koydu kardeşim doğacak amcamın kızı olacak ismi de ayperi olacak diyor. isim parasını 5 bin değil de 2 bine halledelim. sonuçta abinim biraz laf dinle bro.