Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
arşiv kapsamı: 4 Haz 201526 Haz 2026
dünyada hava alanında böyle bir ilkellik yapacak başka bir siyasi hareket yok.

velev ki oldu, herhangi bir avrupa ülkesinin, kendi hava alanında böyle bir gösteri yapmasına izin vereceği başka bir siyasi hareket yok.

sadık bir fino olmanın getirileri işte.
ekolojik dengenin neden bu denli bozuk olduğunun, derin nefes almaya çalışınca neden öksürdüğümüzün, evden neden çıkmak istemediğimizin, türlü türlü hastalıklara neden yakalandığımızın, doğanın bir parçası olmak yerine onun düşmanı olduğumuzun fotoğrafıdır.
şu anki iktidar dinci gibi görünse de dinsizliğin yaygınlaşmasındaki rolü inanılmaz derece büyük.

zaten bu dinsizliği başka şekilde yayamazlardı, dinci gibi görünüp alttan alttan milleti dinsizliğe sevk ettiler.

he kötümü oldu hayır gayet iyi oldu. 4 sene önce bunları kafamda harmanlayıp umreye dahi giden biri olarak söylüyorum din olayını bırakmamı sağladılar.

benim gibi onbinler var. söyleyemiyor tabi mahalle baskısından. ama ileride dinsizlik öyle bir hal alacak ki. müslümanım demekten korkar hale gelecek, böyle giderse buda olacak.
viskiyi buzlu icene laf atip caya kahveye seker atan dingiller var.
sorunun cevabi ise cok basit. viskinin turune gore degisir. sütle icilen viski bile mevcut.
lakin okuz alinacak parayi single malt icin harciyorsaniz, buz bile atmayin, yazik olur.
bu konudaki en esaslı tanım: #73703353

1. sulh ceza: 5
2. sulh ceza: 5
3. sulh ceza: 4
4. sulh ceza: 3
5. sulh ceza: 6
6. sulh ceza: 2
7. sulh ceza: 3

evet, 5. sulh ceza en aktifi...
ama 1 ve 2 de peşinden geliyorlar...

konuyla ilgili olarak @buongiorno önemli bir bilgi verdi:
"aslında aktif olmak değil. mahkemeye tevzi oluyor. yani atanıyor rastgele."
teşekkürler, bu durumda 5. sulh ceza en şanslısı

----------------------
ekşi sözlükte kendisi ile bu kadar uğraşılmasının sebebinin küçük (cidden oransal olarak son derece küçük) bir parçası aşağıda yer almaktadır:
hangi mahkemelerin hangi sayılı kararıyla hangi tarihlerde silindiği derlenmiştir.

1) 19 haziran 2015: t.c. ankara 1. sulh ceza hakimliği'nin 18.06.2015 tarih ve 2015/2547 d.iş sayılı kararı
2) 22 haziran 2015: ankara 1. sulh ceza hakimliği'nin 2015/2581 d.iş sayılı ve 20.06.2015 tarihli kararı
3) 24 haziran 2015: t.c. ankara 5. sulh ceza hakimliği'nin 23.06.2015 tarih ve 2015/2525 d.iş sayılı kararı
4) 29 haziran 2015: t.c. ankara 6. sulh ceza hakimliği'nin 23.06.2015 tarih ve 2015/2553 d.iş sayılı kararı
5) 9 temmuz 2015: ankara 4. sulh ceza hakimliği'nin 2015/2682 d.iş sayılı ve 07.07.2015 tarihli kararı
6) 10 eylül 2015: t.c. ankara 1.sulh ceza hakimliği değişik iş no:2015/3548 ve 04/09/2015 tarihli kararı

7) 27 nisan 2016: ankara 2. sulh ceza hakimliği'nin 2016/2423 d. iş ve 26.04.2016 tarihli kararı
8) 15 haziran 2016: ankara 3. sulh ceza hakimliği'nin 2016/3411 d.iş sayılı kararı
9) 1 temmuz 2016: ankara 1. sulh ceza hakimliği'nin 2016/3527 d.iş sayılı kararı
___ 28 eylül 2016: ankara 1. sulh ceza hakimliği'nin 2016/3527 d. iş sayılı kararı (*)
___ 14 kasım 2016: ankara 1. sulh ceza hakimliği'nin 2016/3527 d. iş sayılı kararı (*)
___ 22 aralık 2016: ankara 1. sulh ceza hakimliği'nin 28/06/2016 tarihli ve 2016/3527 d. iş sayılı kararı (*)

10) 2 şubat 2017: ankara 9. sulh ceza hakimliği'nin 2017/754 d.iş sayılı ve 01.02.2017 tarihli kararı
11) 3 mart 2017: ankara 5. sulh ceza hakimliği'nin 2017/1333 d.iş sayılı ve 01.03.2017 tarihli kararı
___ 16 mart 2017: ankara 5. sulh ceza hakimliği'nin 2017/1333 d.iş sayılı ve 01.03.2017 tarihli kararı (*)
12) 24 mart 2017: ankara 1. sulh ceza hakimliği'nin 2017/1759 d. iş sayılı ve 22.03.2017 tarihli kararı
13) 4 mayıs 2017: ankara 2. sulh ceza hakimliği’nin 2017/3118 d. iş sayılı ve 03.05.2017 tarihli kararı
14) 23 haziran 2017: ankara 3. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 2017/5150 d.iş sayılı ve 23.06.2017 tarihli kararı
15) 7 temmuz 2017: ankara 7. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 2017/5524 d.iş sayılı ve 06.07.2017 tarihli kararı
16) 31 temmuz 2017: ankara 2. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 2017/5790 d.iş sayılı ve 28.07.2017 tarihli kararı
17) 22 ağustos 2017: ankara 2. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 2017/6774 d.iş sayılı ve 21.08.2017 tarihli kararı
18) 7 eylül 2017: ankara 6.sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 06.09.2017 tarihli ve 2017/6512 d.iş sayılı kararı
19) 8 eylül 2017: ankara 7. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 07.09.2017 tarihli ve 2017/6560 d.iş sayılı kararı
20) 4 ekim 2017 ankara 5. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 02.10.2017 tarih ve 2017/7135 d.iş sayılı kararı
21) 9 ekim 2017 ankara 3. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 05.10.2017 tarih ve 2017/7635 d.iş sayılı kararı
22) 11 ekim 2017 ankara 5. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 10.10.2017 tarih ve 2017/7363 d.iş sayılı kararı
23) 13 ekim 2017: ankara 7. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 12.10.2017 tarih ve 2017/7743 d.iş sayılı kararı
24) 20 ekim 2017: ankara 5. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 19.10.2017 tarih ve 2017/7585 d.iş sayılı kararı
25) 27 ekim 2017: ankara 3. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 26.10.2017 tarih ve 2017/8444 d.iş sayılı kararı
26) 15 kasım 2017: ankara 1. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 13.11.2017 tarih ve 2017/8217 d.iş sayılı kararı
27) 29 kasım 2017: ankara 4. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 27.11.2017 tarih ve 2017/6949 d.iş sayılı kararı
28) 21.12.2017: ankara 2. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 20.12.2017 tarih ve 2017/9824 d.iş sayılı kararı
29) 19 ocak 2018: ankara 4. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 18.01.2018 tarih ve 2018/480 d.iş sayılı kararı
30) 23 ocak 2018 ankara 6. sulh ceza hakimliği'nin sabire meltem banko'nun talebi üzerine verdiği 23.01.2018 tarih ve 2018/524 d.iş sayılı kararı
(*) bir veya iki önceki silme işlemine referans karara istinaden gerçekleştirilen işlem

edit: sabire meltem banko'nun sadece 1 temmuz 2016'da sildirdiği başlık sayısı 128. ekşiciler de boş durmamış öte yandan. başlık listesi için: (bkz: #71171989)
abiler, kardeşler durun yanlış yapıyorsunuz. başlığı açan sığırın suçu bunlar adam gibi underrated değil de değeri anlaşılamamış filmler başlığı açılsaydı belki bu kadar hata yapılmazdı. başlık underrated ama bakıyorum adam imdb puanı 8.6 olan kült filmleri koyuyorsunuz. yapmayın kalbinizi kırmak istemiyorum.

hayırlı forumlar.
bir yabancı için londra (ingiltere) yeni bitmedi ki, yıllardır bitikti.
çünkü ingiliz kendisini 1. sınıf, skoçları 2. sınıf, fransız-alman-italyan'ı 3.sınıf, doğu avrupa'yı (polonya-çek vb) 4.sınıf, türkiye dahil ortadoğu ve ötesini (paki vb) 5.sınıf sayıyor. bu hep böyleydi.
"geceye bir x birak" basliklarini gördügümde, "bak surdan bi siktir git" diye icimden geciriyorum.
hicbir zaman album indirememis nesildir. indirilenlerin hepsi parca parca, yetmezmis gibi farkli kalitelerde. ares ya da emule varken niye bunu kullanmisiz hic hatirlamiyorum. sonra soulseek'i kesfettik de yesil cubugun dolmasini beklemeye gerek kalmadi neyse ki...
son derece normal bir seydir.

dusunsene bir inanc ogretilmis sana. inancin bir tanrisi var. iyilik, kotuluk, ahlak vs. vs. hayatinin her yonunu kontrol ediyor bu tanridan geldigi soylenen dogmalar.

sonra bir adamlar geliyor, guya bu tanrinin izindeler, onun adina is yapiyorlar. ama ne kadar serefsizlik, ne kadar ahlaksizlik, ne kadar orospu cocuklugu varsa bunlarda. cevrene bakiyorsun, cevrende dindar bildigin, ahlakli bildirin insanlar bu namussuzlarin suyuna giden orospu cocuklari olmuslar.

bunun uzerine sorgulamaya basliyorsun, sorgulaman ilerledikce de 50 iq'yla sorgulanan her din gibi sana ogretilen dinin de yalan yanlis seylerle dolu oldugunu, zamaninda bir takim guc odaklarinin iktidar ele gecirmek icin uydurdugu safsatalar oldugunu anliyorsun.

iste iktidar partisine kizip ateist olmak boyle gerceklesebilir, cok normaldir.
ingiltere'de hemsirelik okuyan ve su anda hastane stajini yapmakta olan stajyer bir hemsire olarak sanirim bir kac karsilastirma yapabilirim.

buralarda bu isler nasil oluyor.

bugun, sabah 7.30 aksam 8.00 arasi 12,5 saat mesai yaptim ve yarim saatlik mola disinda hic oturmadim. tum gun ayaktaydim. yalnizca ben degil, hastabakicilardan doktorlara kadar kimse oturmuyor. oturmaya dogru duzgun oda, sandalye bile yok. herkes butun gun ayakta calisiyor, hizmet ediyor.

calistigim bolum, 65 yas ustu akut hastalara bakiyor. genelde 80-90 yas civari, agir hastalar var. bazi gunler, gunde 3 hasta kaybediyoruz. olum surecine girmis hastalari mumkunse ozel odaya aliyorlar, aileleri biraz daha sakince hastalari ile son dakikalarini gecirebilirsin, yas tutabilsinler diye.

bazi yatalak hastalarin cok derin yatak yaralari var. pressure sores grade 4 diye aratin, ne demek istedigimi anlarsiniz. hastane ortaminda olusmamislar tabi ki, kimisin evinde, kimisinin ozel bakimevinde olusmus yaralarini her gun temizleyip iyilestirmeye calisiyoruz.

kimi hastalar demans hastasi. kimisi zaman zaman sinir krizi gecirebiliyor. dun bir tanesi, bolum kapisinin camini asagiya indirmis sindirden. kimisini cocuk gibi yemek yemeye, ilac icmeye dakikalarca dil dokerek ikna etmeye calisiyoruz.

kimisinin dusme riski var, yanlarindan ayrilmiyor, gozumuzu ustlerinden ayirmiyoruz.

cogu tuvalete cikamiyor, surekli altlari temizleniyor. yara olusmamasi icin her saat basi sagdan sola, soldan saga donduruluyorlar.

kimisinin kimsesi yok. ziyaretine gelen giden yok. onlarla sohbet ediyoruz. haftada bir gonullu olarak gelip hastalari ziyaret eden, yemek saatinde yardima ihtiyacimiz varsa hastalari yediren bir gonullu siyahi ablamiz var, bir o, bir de biz calisanlar kimsesizlerin arkadasi, ziyaretcisi oluyoruz. zaman zaman, vefat edip de kimsesi olmayanlara son vedayi biz yapiyoruz.

kendinde olmayan, yemeyi icmeyi unutan var. saat saat ne yedikleri, ictikleri not ediliyor. elimizle cocuk besler gibi yedirip icirip besliyoruz, neredeyse her lokmalari, yudumlari not ediliyor ki ac susuz kalmasinlar..

surekli tansiyon, kalp vb olcumlerini hic saymiyorum.

ve tum bunlari yaparken.. calisanlardn kimsenin sesi cikmiyor. hastabakicilardan, doktorlara kadar. herkes sessiz sakin isini gucunu yapiyor. bazi doktorlarin daha sesini bile duymadim su ana kadar. sesi en cok cikanlar hastalar. en cok ve en yuksek sesle onlarin konusma hakki var. her sey hasta icin. tum bu hizmetin odaginda hasta var, o ne derse, nasil isterse oyle oluyor.

bugun, son saatlerini yasayan bir hastanin yattigi odanin onunden geciyordum. icerde ailesi, oldukca kalabalik, gun boyu ziyarete gelmisler. o sirada baska hastalara gulumsuyordum, gulumseyerek kapinin onunden gecerken uzgun durumdaki aile uyelerinden bir kaci ile gozgoze geldim ve utandim. evet ben baska hastalara gulumsuyordum o sirada ama bu insanlar yastalar ve cok uzgunler su an, benim gulumsemem bile onlari rahatsiz edebilir diye dusunup ondan sonra o kapinin onunden kafami egerek gectim.

insana saygi diye bir sey var. ogrenmek, yasamak ve baskalarina ogretmek mumkun. ama her sey gibi o da caba, emek, alinteri istiyor..
"bugün yüce türk ordusunun kalbinden çıkan mustafa kemal atatürk'ün liderliğinde el ele, omuz omuza vererek kazandığı efsanevi, destansı zafer, 30 ağustos'un 94'üncü yıldönümünü kutlamanın gurur ve heyecanı içindeyiz"

http://www.hurriyet.com.tr/…afer-kutlamasi-40211570

şehit üsteğmenin 2016 30 ağustos'unda yaptığı tören konuşmasından bir kesit.

allah rahmet eylesin.
benim için tartışmasız frank lampard'dır.

liverpool romantikleri'nin çoğunlukla görmezden geldiği bu adam sahada tam bir makineydi. hem hücumda hem savunmada bu kadar etkili başka bir ingiliz futbolcu izlemedim.

- attığı 130 golle premier lig tarihinin en golcü orta sahası. 155 asistle birlikte.
- kariyer toplamı +200 gol , +200 asist olan tek orta saha.
- 3 premier lig , 3 fa cup , 1 şampiyonlar ligi , 1 uefa kupası.

ayrıca tam bir liderdi lan. bana göre en iyisiydi.
odanın bir köşesinde tek ayak üstünde falan durun. yok yemediyse kadına çay yapın, kahve yapın, 3dk'da hazır olan pudinglerden yapın, gidin a4 kağıda bir tane çiçek çizin resim yapın ki kadinin gozundeki guclu, guvenilecek erkek imajini geri donulmez sekilde yikin.

guclu erkekten, sinir vasitasiyla kolayca yonetilecek zavalliya donusun.

sonra geri kalan hayatinizda it muamelesi gorun.
fenerbahçe'nin son 10 yılda şubat ayları 2011 yılını saymazsak genelde kabus gibi geçmiştir. bir fenerbahçeli olarak fenerbahçe bu maçlardan 15 puandan fazla alırsa sözlükte bu entryi favlayan bir yazara 500 tl verme sözü veriyorum. bu futbolla ve üzerimizdeki bu loserlıkla fenerbahçe'nin 15 puandan fazla almayacağına adım gibi eminim. alırsa fenerbahçe şampiyon olur zaten.
son mevzular videosunda anlattıgı şeylerin %99 una katılıyorum ama aklıma takılan bir şey var suriyede bu kadar aktif rol alan rusya hakkında en ufak bir cümle kurmamasının babasının siyasi görüşüyle ilgisi var mı çok merak ediyorum.
"ecdadımız" olan osmanlıdır.

adamlar gelmiş taşı topraktan ayırıp koca koca binaları götürmüş, anadolu'nun dört bir köşesindeki paha biçilmez tarihi eserleri yağmalamış, ama ecdadımız uyumuş resmen.

örnek-1)adamlar koca binayı almış götürmüşler berlin'e kurmuşlar;
https://i.hizliresim.com/blrz9j.jpg

koca bir tapınak. yerinden sökülüyor, berlin'e taşınıyor, bir allah'ın kulu çıkıp "durun yahu ne yapıyorsunuz, nereye götürüyorsunuz" diye sormuyor, sorgulamıyor.

yukarıdaki örnek meşhur pergamon tapınağı tabi bunu hepiniz biliyorsunuz.

örnek-2)`milet agorası'nın kuzey kapısı;
https://i.hizliresim.com/g9r3yn.jpg

örnek-3)pergamon'un athena tapınağı;
https://i.hizliresim.com/oyo18z.jpg

söküp söküp götürmüşler.
hiçbir zorlukla karşılaşmadan...

örnek-4) afrodisyas'tan çalınan ihtiyar balıkçı heykeli;
https://i.hizliresim.com/ma4n2k.jpg

bunu da almanlar çalmış, yukarıdakiler gibi.

peki alman çalar da, ingiliz çalmaz mı?

örnek-5)british museum'daki halikarnas mozolesi parçaları;

örnek-6)ingilizlerin çaldığı bir başka tarihi eser, ksanthos antik kentinden çalınan nereidler tapınağı;
https://i.hizliresim.com/lo0v0a.jpg

örnek-7)ingilizlerin çaldığı bir başka eser, eros başı;
https://i.hizliresim.com/vj712d.jpg

örnek-8)ingilizlerin çalarak british museum'a götürdüğü knidos aslanı;
https://i.hizliresim.com/yz9b2n.jpg

bu da ingilizlerin datça'daki knidos aslanını götürme şekli;
https://i.hizliresim.com/ror7zg.jpg

alman çalmış, ingiliz çalmış amerikalı çalmasın mı?
o da çalmış tabi ki.

örnek-9)abd worcester müzesinde sergilenen hermes ve çocuk dionysos mozaiği;
https://i.hizliresim.com/eymveg.jpg

örnek-10)bu da fransızların çaldığı üç güzeller mozaiği. şu an louvre'de sergileniyor;
https://i.hizliresim.com/rjvpjp.jpg

ayrıca yine almanlar tarafından çalınan truva hazineleri var.
lakin bu truva hazineleri 2. dünya savaşı sonunda el değiştirmiş ve almanya'dan rusya'ya getirilmiş.
şunlar da hermitage ve puşkin müzelerinde sergilenen truva hazinelerinden birkaç örnek;
https://i.hizliresim.com/g9rmvb.jpg
https://i.hizliresim.com/6yg35k.jpg
https://i.hizliresim.com/dyqn4y.jpg

adamlar bütün antik şehirlere girmişler, tapınakları falan yağmalamışlar.
e hadi tamam heykeldir, mozaiktir, tapınaktır bunlar osmanlıya ters diyelim.
adamlar camiye girip komple caminin mihrabını çalıp götürmüşler.

örnek-12)konya beyhekim camii'nin çinili mihrabı komple sökülüp almanya'ya kaçırılmış;
https://i.hizliresim.com/rjvpvv.jpg

hadi tamam bunu da anladık.
bunları çalanların hepsi büyük devletler.
gücümüz yetmedi diye göz yummuşuz belli ki.
ama bu büyük devletler bizden çalarken, danimarka bile gelip çalmış.
düşünün küçücük danimarka gelmiş, koskoca osmanlı'dan tarihi eser çalmış.

örnek-13) seyyid mahmud hayrani türbesi sandukası;
https://i.hizliresim.com/rjvpmz.jpg

örnek-14)yine danimarkalıların çaldığı, cizre ulu camii kapı tokmağı;
https://i.hizliresim.com/3pjyoo.jpg

örnek-15) osmanlı'nın son zamanları, işgal dönemi.
ingilizler istanbul'un fethinde kullanılan "şahi" toplarını kaçırıyor;
https://i.hizliresim.com/nojmlp.jpg

örnek-16) bu da osmanlı döneminde ırak'tan çalınan "iştar kapısı";
https://i.hizliresim.com/ma4qvq.jpg

halihazırda almanya'da berlin müzesinde sergilenmekte olan bu harkulade eser, 1900 yılında alman arkeologlar tarafından bulundu ve sökülerek göstere göstere berlin pergamon müzesine götürülerek yeniden inşa edildi.

bu arada berlin'deki bu müzenin adının "pergamon" olması bile fevkalade düşündürücü değil mi?

bunlar bizden çalınan, daha doğrusu osmanlı döneminde ülkemizden yağmalanan, ama osmanlı'nın bu yağmalanmayı sadece seyrettiği tarihi eserlerin sadece birkaçı.
bunlar gibi daha binlercesi var.
hem bizden çalınmış, hem sergileniyor.
ben sadece birkaç tanesini bu satırlara dökebildim. peki ya sözde osmanlı torunları ne yapıyor?
bundan tam 1 ay önce, bitcoin daha henüz 19 binler seviyesinde dolaşırken, çok kısa bir zaman içerisinde bitcoin'in %50'lik bir değer kaybı yaşayarak 10 bin dolar seviyesine düşeceği analizini yapmıştık.

"22 aralık 2017 büyük bitcoin çöküşünün başlaması"
(bkz: #72983355)

bu başlığı açtım diye ne "teknik analizden anlamadığım" kaldı, ne de "blockchain sisteminden çakmadığım". bütün coin sahibi suser arkadaşlar büyük bir öfke ve telaş içinde söylenmedik söz bırakmadı.

şu an itibarıyla, yukarıdaki bkz'da vermiş olduğum başlıktaki değerlendirmelerim doğru çıktı ve bitcoin tam bir ay içerisinde 10 bin dolara düştü ve hatta bugün itibarıyla 10 bin doların da altına sarkmaya başladı.

bitcoin ve diğer coinlerin seyrine bakarsak, bu seviyenin altında 5000 dolar'a kadar kocaman bir boşluk olduğunu rahatlıkla görebiliriz. eğer çok ekstra olumlu gelişmeler olmaz ise, bitcoin'in bir süre 10 bin dolar seviyesinde oyalandıktan sonra bir kaç ay içerisinde 5000 dolarlar seviyesine doğru ineceğini söylemekte bir sakınca yok.

maalesef bu konuda coin sahibi arkadaşların göremediği bazı şeyler var ve aşağıda kısaca izah etmeye çalışacağım:

1) blockchain'in çok süper bir teknoloji olması başka bir şey, sizin sırf bu yüzden sanal paradan zengin olmanız gerektiği çıkarımı başka bir şey. sanal paralar, sadece, blockchain teknolojisini kullanan yatırım araçlarıdır. yani örneğin bankalar, devletler, şirketler vs blockchain teknolojisini kullanıp daha da geliştirebilir; ancak, bu esnada bitcoin fiyatları çakılmaya devam edebilir. arada mantıklı bir neden sonuç ilişkisi bulunmamakta.

2) daha önceki iniş çıkışların aksine, bu defa niteliksel olarak farklı gelişmeler var. gerek tek tek ülkeler, gerekse uluslararası kuruluşlar coin piyasalarının denetlenmesi ve kısıtlanması ile ilgili çalışmalarını hızlandırdı ve piyasaya düşen her yeni kısıtlama/yasaklama/düzenleme/vergi haberi, fiyatların daha da düşmesine sebep oluyor.

3) son bir yılda bitcoin fiyatlarının 20 kattan fazla artması, bitcoin'in tarihsel trendine de aykırılık teşkil ediyor.

örneğin, aralık 2013'te 1.122 dolar olan bitcoin'in bir daha bu seviyeyi görmesi nisan 2017'yi bulmuş. yani 3,5 yılda ancak anaparayı kurtarıp zararını çıkartabilmiş.

son bir yılda bitcoin fiyatlarının 20 kat artmasına biraz da bu gözle bakmakta fayda var. bu kadar hızlı yükseliş dönemlerinde alınan coinlerin size yıllarca zarar yazması çok daha olası gibi gözüküyor. 5-6 senede de artık habire zarar etmeye dayanamayıp satar mısınız, yoksa sinirlerinizi sınamaya devam mı edersiniz, size kalmış bir şey.

üstelik dünyada, hele ki bu tür piyasalarda, hiçbir beklentinin garantisi olmadığından, bu 5-6 sene içerisinde coin piyasalarının modasının geçmesi ve el elde baş başta kalma ihtimaliniz de son derece yüksek.

4) bitcoin belki geleceğin teknolojisi olabilir. ancak şu ana kadar maalesef, iddialarını hayata geçirememiştir. bu da büyük bir güvensizlik yaratmaktadır.

örneğin; "herhangi bir grubun kontrol edebilmesine imkan olmaması" dendi, bütün bitcoinlerin %40'ına sadece 1000 kişinin sahip olduğu ortaya çıktı.
"asla hacklenemez" dendi, her gün başka bir hacklenme haberi okuyoruz.
" banka transfer ücretlerinden kurtuldunuz" dendi, banka transfer ücretlerinin en az 5-6 katı fazla ücret ödemeden para aktarıp bozduramayacağınız anlaşıldı.
"transferlerin ışık hızında olacak" dendi, transferler için günlerce beklemeniz gerekiyor.
"coinlerinizle dünyanın her yerinden istediğinizi satın alabilirsiniz" dendi, bir kaç istisna dışında hiç bir şey alamadığınız anlaşıldı.
"dolar egemenliğini ortadan kaldıracak" dendi, bitcoini dolara çevirip dolar kullanmadan hiç bir şey yapamıyorsunuz.
"bankaları ve aracıları ortadan kaldıracak" dendi, aracı şirketler olmadan alım satım yapamamanız bir yana, hesabınıza her türlü para transferinin bankalar üzerinden olmak zorunda olduğu anlaşıldı.

kısacası, bir proje olarak, iddialarının hiç birisi gerçek çıkmadı.

5) son bir sene içerisinde, coin piyasalarına para yatırmış olanların profili radikal bir şekilde değişti ve başlangıçtaki hedefleri için gelmiş olan nerd'ler artık çok küçük bir azınlığı oluşturmakta. bu piyasadakilerin artık at yarışı ya da idaa oynayanlardan bir farkı yok. dolayısıyla, başlangıçta bir kumar ya da piramit modeli değilse dahi, artık tamamen havadan para kazanan manipülatörlerin oyuncağı haline geldi. pumpçılar, refçiler ve yalan haber yayanlarla doldu piyasa.

bu ve buna benzer örnekler çoğaltılabilir. ancak özetle söylemek gerekir ki, bitcoin artık geçen seneki bitcoin değil ve düşüşünün temel sebebi de bu yeni ve niteliksel farklılıklar. bu yüzden de, düşmeye devam edecektir. benim tahminime göre, bir kaç ay içerisinde, geçen seneki başlangıç seviyelerine benzer bir yerlere kadar da düşüş sona ermeyecektir. para kazanma hırsını bir nebze dizginleyip salim kafayla düşünebilen herkesin şapkasını önüne koyup düşünmesinin zamanı geldi.
başlığın adı "ekşi sözlük abazan insan veritabanı" olarak değiştirilmeli. acıyorum bu caresiz abazan hallerinize. o kadar ümitsiz misiniz lan ekşi sözlük köşelerinde kız arıyorsunuz?

ilginç...
bostancı sahilinde kız arkadaşımla oturuyorduk, sonra telefon geldi ailelerimizden.

"köprü kapatılmış, muhtemelen bir terör olayı olacak hemen eve dönün dikkatli olun" diye.

neyse toparlandık yola çıktık yolda bir telefon daha geldi "darbe oldu" diye. kız arkadaşım eve bıraktım, bırakırken de baya ısrar etti "taksiye bin, hemen eve git" diyerek.

ben tamam dedim ama düşüncem şu "cuma akşamı herkes sokakta amına koyayım ne darbesi".

siyasal islamcı bir ailede yetişmiştim, sülalem siyasal islamcı. darbe hikayeleriyle büyüdüm, yaşamasam da darbe nasıl olur biliyorum çoğu yaşıtımdan çok.

neyse bizim hatunun bütün ısrarlarına rağmen "ne para vericem amına koyim taksiye" dedim ve dolmuşa bindim kadıköy'e gitmek üzere

dolmuş şoförü bilir kulağı kesiktir dedim, ön koltuğa oturdum ve konuşmaya başladım

-abi köprüyü kapatmışlar ya
-hakkaten kapatmışlar demin radyoda söyledi, terör olayı var heralde
-abi ne terör olayı darbe olmuş diyolar
-siktir lan ordan ahuauhahahahha, kafanı sikeyim ne darbesi... 80 darbesini gördüm ben siz bilmezsiniz asdafasd... böyle darbe mi olur herkes dışarda.. öğrenci miydin sen, nası kazandın lan üniversiteyi bu kafayla...

velhasıl adam inesiye kadar taşak geçti benimle

sorduğum sorudan utandım

15 temmuz gecesi siyasal islamcı dediğim annemi babamı sokaktan topladım eve geldikten sonra, köprüye gideceklerken arabamızın önüne atlayarak gitmeyin diye yalvar yakar eve soktum

2 gün boyunca şehit olmamıza izin vermedin diye konuşmadılar benimle,

havalimanına indikten sonra televizyonlar karşısında gülen bir enerji bakanı vardı

dışarıda insanlar ölürken gülebilen bir bakan

prime time bir darbe

koskoca devleti lojistik bir din şebekesine teslim eden bir cumhurbaşkanı

ben o gece iki masumu kurtardım, sadece bedenen

not: "bıraksaydın da ölseydiler keşke" diye mesaj atan dallamalar var, hakkaten ruh hastasısınız. belki de bu şekilde baskı altında yaşamayı hak ediyorsunuzdur, sizin gibiler yarın bir gün başa gelse sadece güç odağı değişecektir zulüm baki kalacaktır.
onu bunu bos verin: iki bolum once vartolu bunlari kurtardi, kadin 1 fincan kabartma tozunu cok gordu. cok ayip.
twitch'i pek bilmediğimden dolayı kendisinin yayınlarını izlemedim, youtube'da önerilenlerde bir iki kere karşıma çıktı.

ukraynalılara ırkçılık yaptığını görünce nerede yaşadığını araştırdım. şaşırmadım ki rzeszow denen polonya'nın yozgat'ında yaşamaktaymış. ukraynalılar polonya'ya özellikle son 5 yıldır akın akın çalışmaya gelmekte ve özellikle cehaletiyle bilinen doğu polonya'daki dazlak tiplere de propaganda alanı doğmakta.

e haliyle kendisinin polonyalı arkadaşlarıyla olan muhabbetinde de ukraynalılara ırkçı ifadeler kullanılmış olması gayet olası ve social acceptance adına bu ergen irisi kardeş de bunun çok komik ve normal olduğunu düşünmüş olabilir, tweet'teki ırkçı ifadenin bundan kaynaklandığını düşünüyorum.

yeni başbakanın, polonya'da ırkçılığa kesinlikle izin vermeyeceklerini söylemesinden dolayı son günlerde bu tip durumlara yönelik adımlar hemen atılıyor. ancak kendisi bu tweet'i türkçe atmış, ben yine de kendisini ilgili birimlere ihbar ettim, daha önceden bir vukuatı yoksa, para cezasıyla yırtabilir. bu ihbarı kendisine gıcık olduğumdan falan değil, yaşadığım ülkedeki siyasetçilerin söylediği lafların ne kadar arkasında durduklarını görmek için yaptım. bu para cezası alsa bile zaten koymaz, hem de biraz ders almış olur.

ayrıca oranın adının priority seat olmasının bir sebebi var. tayvan, japonya gibi mahalle baskısının zirve yaptığı bir yerde yaşamıyorsanız, insanların o koltuklara oturduğunu görürsünüz zaten. rzeszow'da da oturuyorlardır, benim yaşadığım şehirde de oturuyorlar. medeniyet, sahibi geldiğinde oradan kalkabilmekte başlıyor.
adayları açıklanmaktadır an itibariyle.

film

call me by your name
darkest hour
dunkirk
get out
lady bird
phantom thread
the post
the shape of water
three billboards outside ebbing, missouri

yönetmen

paul thomas anderson | phantom thread
guillermo del toro | the shape of water
greta gerwig | lady bird
christopher nolan | dunkirk
jordan peele | get out

erkek oyuncu

timothée chalamet | call me by your name
daniel day-lewis | phantom thread
daniel kaluuya | get out
gary oldman | darkest hour
denzel washington | roman j. ısrael, esq.

kadın oyuncu

sally hawkins | the shape of water
frances mcdormand | three billboards outside ebbing, missouri
margot robbie | ı, tonya
saoirse ronan | lady bird
meryl streep | the post

yardımcı erkek oyuncu

willem dafoe | the florida project
woody harrelson | three billboards outside ebbing, missouri
richard jenkins | the shape of water
christopher plummer | all the money in the world
sam rockwell | three billboards outside ebbing, missouri

yardımcı kadın oyuncu

mary j. blige | mudbound
allison janney | i, tonya
lesley manville | phantom thread
laurie metcalf | lady bird
octavia spencer | the shape of water

özgün senaryo

the big sick | kumail nanjiani, emily v. gordon
get out | jordan peele
lady bird | greta gerwig
the shape of water | guillermo del toro, vanessa taylor
three billboards outside ebbing, missouri | martin mcdonagh

uyarlama senaryo

call me by your name | james ıvory
the disaster artist | scott neustadter, michael h. weber
logan | james mangold, scott frank, michael green
molly’s game | aaron sorkin
mudbound | dee rees, virgil williams

kurgu

baby driver | jonathan amos, paul machliss
dunkirk | lee smith
i, tonya | tatiana s. riegel
the shape of water | sidney wolinsky
three billboards outside ebbing, missouri | jon gregory

görüntü yönetimi

blade runner 2049 | roger deakins
darkest hour | bruno delbonnel
dunkirk | hoyte van hoytema
mudbound | rachel morrison
the shape of water | dan laustsen

prodüksiyon tasarımı

beauty and the beast | sarah greenwood, katie spencer
blade runner 2049 | dennis gassner, alessandra querzola
darkest hour | sarah greenwood, katie spencer
dunkirk | nathan crowley, emmanuel delis, gary fettis
the shape of water | paul d. austerburry, jeffrey a. melvin, shane vieau

kostüm tasarımı

beauty and the beast | jacqueline durran
darkest hour | jacqueline durran
phantom thread | mark bridges
the shape of water | luis sequeira
victoria & abdul | consolota boyle

özgün müzik

dunkirk | hans zimmer
phantom thread | jonny greenwood
the shape of water | alexandre desplat
star wars the last jedi | john williams
three billboards outside ebbing, missouri | carter burwell

özgün şarkı

“mighty river” | mudbound
“mystery of love” | call me by your name
“remember me” | coco
“stand up for something” | marshall
“this ıs me” | the greatest showman

makyaj & saç tasarımı

darkest hour
victoria & abdul
wonder

ses kurgusu

baby driver
blade runner 2049
dunkirk
the shape of water
star wars the last jedi

ses miksajı

baby driver
blade runner 2049
dunkirk
the shape of water
star wars the last jedi

görsel efekt

blade runner 2049
guardians of the galaxy vol. 2
kong skull ısland
star wars the last jedi
war for the planet of the apes

yabancı film

teströl és lélekröl
nelyubov
l'insulte
the square
una mujer fantástica

animasyon

the boss baby
the breadwinner
coco
ferdinand
loving vincent

belgesel

abacus small enough to jail
faces places
icarus
last men in aleppo
strong island

kısa film

dekalb elementary | reed van dyk
the eleven o’clock | derin seale
my nephew emmett | kevin wilson jr.
the silent child | chris overton, rachel shenton
watu wote/all of us | katja benrath

kısa animasyon

dear basketball | glen keane, kobe bryant
garden party | victor caire, gabriel grapperon
lou | dave mullins, dana murray
negative space | max porter, ru kuwahata
revolting rhymes | jakob schuh, jan lachauer

kısa belgesel

edith + eddie
heaven ıs a traffic jam on the 405
heroin(e)
knife skills
traffic stop
hani şimdi yaşlandık geyiği yapmak istemiyorum da biz orta sonda okuldan çıkıp ankara akün sinemasında ( o zaman sinemaydı) matrix izleyip, çok beğenip ertesi gün tekrar gidiyorduk. günümüz çocukları da enes batur'a gidiyor.

sıkıntı büyük. kendimi şanslı mı hissetsem yoksa gelecek için kaygılansam mı bilemedim.
(bkz: başlık başa)
piç tüymüş. afrin'de terörist yok hewele höwele bir şeyler zırvalıyodu. uyaran arkadaşlara teşekkürler.
iyi ki ss almışım.
burada bir arkadaşımız kaçan yavşağın yazdıklarının tamamını ss almış: #73705314 teşekkür ederim.

valla biz güldük, eğlendik, bir parça da olsa içimiz soğudu. ama anlaşılan bazı hewalleri ağlatmıştır. aslanların yaktığı mermide de gözümüz yok, yeter ki vursunlar, parasını biz ödüyoruz amk size noluyo? elektrik faturasını ödemeyen yabaniler mühimmat hesabı yapmasın şurda amk.

ayrıca afrinde ne işimiz var diyenler şu arkadaşın yazılarına bir göz atsın derim: #73704768 #73688357
afrin'deki teröristler hatay'a yıllardır bomba atıyor!
alaska ve britanya kolumbiyasi icin tsunami uyarisi yapilmistir. siddeti 8.2 olarak guncellenmistir. vancouver island'in konumu dolayisiyla lower mainland bc icin tehlike arz ettigini sanmam, ama kuzey bc icin tehlike arz edebilir. kiyidaki insanlarin tsunami hazard zone'a cekilmesi gerekiyor.

eksisozluk'te bu tur haberlerin sonrasindaki rutin hic degismez: turkiye'ye uzak oldugu icin saka malzemesi yapacak haysiyetsizler birazdan damlayacaktir, hele bi gundeme dussun. cunku oradakiler insan degil, muminlere eziyet ettikleri icin allah tarafindan cezalandirilan kafir hepsi.

gel kardes, "dun google mapste bakiyordum, verilmis sadakamiz varmis :(" de. cok komik cunku.