adaylıkları bulunan bazı filmler hakkında kısa notlarımı tekrar derledim:
(bkz:
dunkirk/@karinca beli)
(bkz:
get out/@karinca beli)
(bkz:
darkest hour/@karinca beli)
(bkz:
three billboards outside ebbing missouri/@karinca beli)
(bkz:
the disaster artist/@karinca beli)
(bkz:
the shape of water/@karinca beli)
(bkz:
lady bird/@karinca beli)
(bkz:
teströl es lelekröl/@karinca beli)
(bkz:
blade runner 2049/@karinca beli)
(bkz:
the square/@karinca beli)
(bkz:
i tonya/@karinca beli)
(bkz:
mudbound/@karinca beli)
(bkz:
logan/@karinca beli)
(bkz:
guardians of the galaxy vol. 2/@karinca beli)
* koca yılı geçirdik yine. geldik oscarlara. genel olarak kısır bir yıl olduğunu düşünüyorum.
the shape of water'ın 13 adaylığı bence şok edici. teknik dallarda ve
sally hawkins konusunda bence hak ediyor olabilir ama del toro stiline hiçbir şey eklemeden, kendini tekrarla teklif etti bu filmi.
* bu seneki adaylar arasında
dunkirk atmosferiyle ve teknik kalemleri ile beni çok etkiledi. aday olan filmler arasında unutamadıklarımdan, favorilerimden. o nasıl çaresiz, umutsuz ve kaotik bir havaydı...
*
get out unutulmayacak bir diğer film . farklı birşey deniyordu bu iş. mesela mudbound'un yolundan daha orijinal bir yolu vardı.
*
lady bird bir dönemin gençleri için bence çok sıcak bir işti. biraz fazla abartılıyor gibi ama sevimli, sıcak bir film olarak hafızama aldım.
*
darkest hour tüm beklentilerim altında kaldı neredeyse. full makyaj ve dolgularla ( doğal yöntemler kullanmadan ) neredeyse mimiksiz halde filmi götüren, - çok sevdiğim - aktör oldman bence ödülü hak etmiyor bu sene...
*
i tonya ve margot! çok beğendiğim bir iş ve oyunculuktu. şansı düşük ama bu yıl. rakipler çok kuvvetli margo için. olsun, çok sıcak bir biyografiydi!
*
three billboards outside ebbing missouri de zevkli yapımdı. rockwell, harrelson, mcdormand ödüle yakınlar. bakalım neler yaşayacak bu gece.
*
octavia spencer ve
denzel washington adaylıklarından gerçekten yılmaya başladım; bıktım, evet.
*
logan ve
guardians of the galaxy vol. 2'ye gelelim. bu senenin alanında iki unutulmazı idi bu iki iş. özellikle logan şimdiden epik bir klasik adayı bana sorarsanız. guardians... ise inanılmaz keyifli ve stil sahibiydi. alanının gerçekten sıkmaya başlayan örnekleri arasında tercih edilmesi gereken örneklerindendi. ikisinin de ödül almasını dilerim.
son olarak, 2017'den gönlümün gizli sultanını da buraya ekleyeyim
* :
(bkz:
good time/@karinca beli)
ek 1:
töreni ücretsiz olarak nasıl izleyecem?
buradan (
yekta kopan abi ve
hande doğandemir sunuyormuş, konuklar da olacak. )