27 yıldır gazeteciydin, 28. de yalancı oldun, tebrikler.
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
güzel bir fikstür ile başladı. ilk yedi maç taraftarla barışma ve takımın özgüven kazanması açısından bulunmaz bir nimetti.
sonraki yedi hafta ise ekşi sözlük'te başlıklara bile konu olacak kadar zorluydu.
(bkz: galatasaray'ın 7 haftalık maç fikstürü)
bu zorlu 7 haftanın 6 haftası geçti. bu süreçte toplamda 8 puan kaybederek toplanabilecek 18 puanın 10'unu topladı.
bu 6 haftada beşiktaş 9, fenerbahçe ise 6 puan kaybetmiş.
14. hafta bittiğinde galatasaray; beşiktaş, başakşehir, bursa, trabzon deplasmanlarını iyi ya da kötü silmiş olacak. kadıköy deplasmanı haricinde öyle çok can sıkacak bir fikstür yok. yani nispeten kolay bir fikstüre lider olarak başlamak gibi bir şansı var.
igor tudor'un bugüne kadar, östersunds'u saymazsak ve sadece ligi düşünürsek, başakşehir haricinde bir faciası yok. başakşehir'deki malubiyet de süpriz değildi fakat skor acı oldu. diğer puan kayıplarının da hiç biri şaşılacak kayıplar değiller.
fakat bundan sonra igor tudor'un, bu puan kaybedilince şaşırılmayacak maçları kazanabilmesi lazım. artık taraftarı gerçekten mutlu edecek galibiyetlere ihtiyaç var.
beşiktaş maçında galibiyet alması bence çok da önemli değil. dediğim gibi beşiktaş maçı bittikten sonra önünde 20 maçlık rahatlamış bir fikstür olacak. favori olduğu maçları kazansa belki de şampiyonluk için yetecek. ama artık taraftar gerçekten de galatasaray'ın büyük maçları kazandığını görmek istiyor. igor tudor'dan beklenen bu.
istifasını isteyenler ise gerçekten saçmalıyor. ligde lider konumda bulunan bir takımın teknik direktörünün istifasının istendiği tek ülke sanırım türkiye'dir. bu maçı kaybetse bile istifa etmesi için hiç bir sebep yok. bu takımı kendisi kurdu ve sene sonuna kadar da takımın başında kalmalıdır. kendisinin en büyük şanssızlığı ise fatih terim'in boşta olmasıdır. fatih terim boşta olduğu sürece medya, istifa ya da kovulma haberlerini gündemde tutabilmek için her türlü fırsatı değerlendirecektir.
sonraki yedi hafta ise ekşi sözlük'te başlıklara bile konu olacak kadar zorluydu.
(bkz: galatasaray'ın 7 haftalık maç fikstürü)
bu zorlu 7 haftanın 6 haftası geçti. bu süreçte toplamda 8 puan kaybederek toplanabilecek 18 puanın 10'unu topladı.
bu 6 haftada beşiktaş 9, fenerbahçe ise 6 puan kaybetmiş.
14. hafta bittiğinde galatasaray; beşiktaş, başakşehir, bursa, trabzon deplasmanlarını iyi ya da kötü silmiş olacak. kadıköy deplasmanı haricinde öyle çok can sıkacak bir fikstür yok. yani nispeten kolay bir fikstüre lider olarak başlamak gibi bir şansı var.
igor tudor'un bugüne kadar, östersunds'u saymazsak ve sadece ligi düşünürsek, başakşehir haricinde bir faciası yok. başakşehir'deki malubiyet de süpriz değildi fakat skor acı oldu. diğer puan kayıplarının da hiç biri şaşılacak kayıplar değiller.
fakat bundan sonra igor tudor'un, bu puan kaybedilince şaşırılmayacak maçları kazanabilmesi lazım. artık taraftarı gerçekten mutlu edecek galibiyetlere ihtiyaç var.
beşiktaş maçında galibiyet alması bence çok da önemli değil. dediğim gibi beşiktaş maçı bittikten sonra önünde 20 maçlık rahatlamış bir fikstür olacak. favori olduğu maçları kazansa belki de şampiyonluk için yetecek. ama artık taraftar gerçekten de galatasaray'ın büyük maçları kazandığını görmek istiyor. igor tudor'dan beklenen bu.
istifasını isteyenler ise gerçekten saçmalıyor. ligde lider konumda bulunan bir takımın teknik direktörünün istifasının istendiği tek ülke sanırım türkiye'dir. bu maçı kaybetse bile istifa etmesi için hiç bir sebep yok. bu takımı kendisi kurdu ve sene sonuna kadar da takımın başında kalmalıdır. kendisinin en büyük şanssızlığı ise fatih terim'in boşta olmasıdır. fatih terim boşta olduğu sürece medya, istifa ya da kovulma haberlerini gündemde tutabilmek için her türlü fırsatı değerlendirecektir.
bu küfürü bir erkek etseydi burada kadın ne şartlar altında çalışıyor falan diyen bir kişi olmazdı hepsi ana avrat küfür ederdi hatta işinden atılması için ayrı bir kampanya başlatırlardı ama küfürbaz hanımefendi çok tatlı bir hatun olunca sivilceli ergenler bilgisayarın başından bile yavşama moduna girip yavşaklaşıyor.
kanınızı bilirim sizin.
kanınızı bilirim sizin.
ismi (bkz: kerep kahramantekin) ve bir akp ve reis sevdalısı.
twitter adresi şu: https://twitter.com/kerep
yediği nane şu: https://i.hizliresim.com/2e3pdd.jpg , https://i.hizliresim.com/lozj5a.jpg
twitter linki bu (silinebilir) : https://twitter.com/…erep/status/936855020422565888
edit. çorum'da sultan lahmacunu işletiyormuş: https://pbs.twimg.com/media/dqbuz51vqaazxgl.jpg
fb hesabı da geldi :https://www.facebook.com/…310:1167895160:1512203162
evet arkadaslar bu linkten google'da restoran sahibi kerep'in yorumlarina el atiyoruz :))) bir yorum da sen birak.... https://www.google.com.tr/…lkt=localpoireviews&om=1
tacizciyi, tecavüzcüyü bir kere ver kurtul diye lanse eden birinin işletmesine gidersek biz de bu adam kadar namussuzuz demektir!
iktidarın sırtına binip millete bir kere ver kurtul demek yok! allah belanızı versin...
twitter adresi şu: https://twitter.com/kerep
yediği nane şu: https://i.hizliresim.com/2e3pdd.jpg , https://i.hizliresim.com/lozj5a.jpg
twitter linki bu (silinebilir) : https://twitter.com/…erep/status/936855020422565888
edit. çorum'da sultan lahmacunu işletiyormuş: https://pbs.twimg.com/media/dqbuz51vqaazxgl.jpg
fb hesabı da geldi :https://www.facebook.com/…310:1167895160:1512203162
evet arkadaslar bu linkten google'da restoran sahibi kerep'in yorumlarina el atiyoruz :))) bir yorum da sen birak.... https://www.google.com.tr/…lkt=localpoireviews&om=1
tacizciyi, tecavüzcüyü bir kere ver kurtul diye lanse eden birinin işletmesine gidersek biz de bu adam kadar namussuzuz demektir!
iktidarın sırtına binip millete bir kere ver kurtul demek yok! allah belanızı versin...
(bkz: rüşvet verirken iran'a am günü yağ)
ahahasd. sinirden gülüyorum ya. adam öyle boklar yemişki tek bir nicke nasıl sığsın. bence onun nicki, türlü türlü aksiyonu tüm hızıyla sürdürürken federaller tarafından enselenmesinden ötürü bitirilememişçesine yarım kalmış olmalı.
ahahasd. sinirden gülüyorum ya. adam öyle boklar yemişki tek bir nicke nasıl sığsın. bence onun nicki, türlü türlü aksiyonu tüm hızıyla sürdürürken federaller tarafından enselenmesinden ötürü bitirilememişçesine yarım kalmış olmalı.
bunlar çok mu itici, ben mi ibneleşiyorum?
adam profesyonel haberci. yorum yapmasa da zaten fikrinin ne olduğunu biliyoruz. tayyipçi olsaydı amerikada youtube'dan yayın yapmaz burada atv'ye haber müdürü olurdu.
üzücü durum. kitap değil de filmini çekse izlenir bak hehe.
istediğim tek şey, gece gündüz farkını unutup üstümde kalın yorganımın ağırlığını hissederek sadece burnum dışarıda kalacak şekilde saatlerce uyumak. arada uyanıp, oh hiç işim yok diyip tekrar uyumak.
ama olmuyor.
ama olmuyor.
biz solcular, bi üçkağıtçının ağzından çıkanları ayet bilmeyiz.
ayet olarak tek bildiğimiz kuran'ı kerim'de yazanlardır.
herkesi kendiniz gibi sanmayın.
ayet olarak tek bildiğimiz kuran'ı kerim'de yazanlardır.
herkesi kendiniz gibi sanmayın.
bir insan okuduğu ilk kitabı nasıl hatırlar yahu? helal olsun ne hafıza var millette. ben dün ne yediğimi hatırlamıyorum.
tolgay'ın yanında aralarında 20-30 santim boy farkı varmış gibi duruyor adamın. baktım internetten, yanılmıyorsam sadece 4 santim. e bir de hayvan gibi zıplıyor, toga da altında eziliyor garibimi.
ilk pozisyon faul, geç kalıyor kafaya çıkmak için ama ikinci pozisyonda faul falan yok. bırak kartı, faul yok.
aynı pozisyonda pepe'yle topa çıksalar "clash of the titans" gibi olurdu. ortaya çıkan enerjiyle vodafone park 1 sene aydınlanırdı.
neyse, zıplamaya devam.
ilk pozisyon faul, geç kalıyor kafaya çıkmak için ama ikinci pozisyonda faul falan yok. bırak kartı, faul yok.
aynı pozisyonda pepe'yle topa çıksalar "clash of the titans" gibi olurdu. ortaya çıkan enerjiyle vodafone park 1 sene aydınlanırdı.
neyse, zıplamaya devam.
bugün hatalı çıkış yapıp gol yiyecek kaleci. çıkmıyor diye sövenler bugün de çıktığı için sövecek.
o andan itibaren siz ve dunyanin geri kalani vardir artik.
ne kadar begenmeseniz de kimse onunuze gunde 3 ogun farkli yemegi bedavaya getirmeyecek.
komutanlarinizi ne kadar sevmeseniz de, banyonuzun suyu soguk aktiginda, problemi cozmek icin kimse boluk astsubayiniz gibi ugrasmayacak.
hayatinizda yolunda gitmeyen seyler oldugunda, manitanizla, ailenizle problem yasadiginizda takim komutaniniz olan cevval tegmen gibi kimse karsiliksiz size yardim etmeyecek.
dara dustugunuzde, cebinizde para kalmadiginda, sizinle tokalasir gibi yapip elinize 3-5 kurus sıkıştiran boluk komutaniniz olmayacak.
en boktan zamaninizda, sadece derdinize ortak olmak icin yaninizda sessizce sigara icen mardinli mehmet, izmirli aykut, edirneli bayram artik cok uzaklarda kalacak.
evet askerlik zor, askerlik gurbet, askerlik ozlem ama sadece kendinizden sorumlu oldugunuz belki de tek zaman. bitsin diye gun saymak yerine, icinde oldugunuz zamanin tadini cikarin.
ne kadar begenmeseniz de kimse onunuze gunde 3 ogun farkli yemegi bedavaya getirmeyecek.
komutanlarinizi ne kadar sevmeseniz de, banyonuzun suyu soguk aktiginda, problemi cozmek icin kimse boluk astsubayiniz gibi ugrasmayacak.
hayatinizda yolunda gitmeyen seyler oldugunda, manitanizla, ailenizle problem yasadiginizda takim komutaniniz olan cevval tegmen gibi kimse karsiliksiz size yardim etmeyecek.
dara dustugunuzde, cebinizde para kalmadiginda, sizinle tokalasir gibi yapip elinize 3-5 kurus sıkıştiran boluk komutaniniz olmayacak.
en boktan zamaninizda, sadece derdinize ortak olmak icin yaninizda sessizce sigara icen mardinli mehmet, izmirli aykut, edirneli bayram artik cok uzaklarda kalacak.
evet askerlik zor, askerlik gurbet, askerlik ozlem ama sadece kendinizden sorumlu oldugunuz belki de tek zaman. bitsin diye gun saymak yerine, icinde oldugunuz zamanin tadini cikarin.
bugün bu kadar pozisyona girdiysek tamamen onun becerisi. kaç haftadır top çevirip sonuca gidemiyorduk maestro geldi takım final paslarını yerine ulaştırdı.
altında yavşağın biri de bir kere ver kurtul, yapmadığın şey değil yazmış.inşallah nevşin hanım onu da bulur döker ortaya.
cinselliğin kadınlar tarafından ödül - ceza sistemine çevrilmesindendir.
biz geri kalmis bir toplumuz, oncelikle bu gercekle yasadigimiz icin bir moral bozukluguyla dunyaya geliyoruz. geri kalmak ne demek, teknik acidan, sosyal acidan, toplumsal organizasyon olarak her alanda genel bir gerilik soz konusu. az gelismis ulkelere has duzensizliklerden tut, kurallarin uygulanamamasi ve dogru durust ortak degerlerin olmamasi bunlara ornektir. bizler, ingiltere'den 8-0 yerken "avrupa avrupa duy sesimizi, iste bu turklerin ayak sesleri" tezahuratiyla kan depoluyoruz, bu iyi mi kotu mu siz karar verin.
basarisizligi asmanin yollarini basarisiz oldugunu kabullenmeden goremezsin. oncelikle boyle bir hakikat var. fakat dogu toplumu olmamizdan ileri gelen hayalperestlik ve cocukluk hastaligiyla basimiz dertte. ya is makinesi gordugumuzde sigara yakip izliyoruz, "vay be nasil kaldiriyor bak bak bak, vince bak hey yavrum hey".
bizim toplumumuz betonarme seviyor, degerlerimiz yok cunku, tek katli evler sira sira dizilmis kenarda agaclar, dogayla ic ice bir sehir var mi turkiye'de? boyle bir sehir duzeni bulamazsiniz, onun yerine abuk sabuk imara acilmis, 3 katli binanin yaninda abuk bir sekilde yukselen 15 katli apartmani bulursunuz. dogaymis, agacmis, bunlar onemli degil, nasil olsa doganin anasini belleyip parkla arayi kapatiriz.
ne demek istedigimi anlatabiliyor muyum, guzel olan ne varsa bizde imitasyonu var, medeniyet binadan, betondan ibaret degil ama icten ice bir durtu var, ezik bir durtu, guclu olma durtusu ama metodoloji, egitim, toplumsal konsensuslari onemsemeden, hayalperest, cocuksu ve yapay bir medeniyet arzusu, sirf geri kalmis olmayalim diye.
e milletimizden isci olarak batiya giden de coktur, her aileden cikmistir, oralarda da irkciliga maruz kalinca, geldigin yerin zayifligini kabullenmek cok daha zor oluyor. e buradakiler de guzel bir hayat yasamiyor, metrobuste mutsuz insan gormekten bikmadiniz mi, suratlar limon gibi eksimis, herkesin suratindan akiyor su cumleler sanki: "ne icin yasiyoruz ?"
haliyle tum bu gerikalmisligin, ezilmisligin, yok sayilmisligin bir yerlerde doldurulmasi gerek. sadece bu da degil, cumhriyetin ilk donemlerinde ataturk'un ekmegini yiyen de coktur, rte'nin tek dogru elestirisidir burokratik oligarsi, bunu rte soylemeden cok once attila ilhan soylerdi, halk boyle seylerin sikintilarini da yasamistir yalan degil. hepsini ekleyince batidan gelen her seye karsi bir eziklik, ustune ustluk kendi ulkesinde ikinci sinif hissetmenin yarattigi bir bunalti da ortaya cikiyor, bunlarin hepsine bir cozum olarak 15 senelik sag/liberal akp'nin dayanagi olan "osmanli imparatorlugu" dusuncesi hosuna gidiyor insalarin. "biz de gucluyuz, en az sizin kadar, biz ezilmedik, sandiginiz kadar zayif deigliz, bakin osmanli var, cocuklugumuzda kocaman haritalarla buyuduk biz" gibi bir refleks ortaya cikiyor tum olumsuzluklarin yok sayilmasini saglayacak.
zira olumsuzluklari kabullenmek sorumluluk ister, osmanli da bugun devam eden geri kalmisligin sonucunda batti. bu geri kalmisliga bir alternatif olarak kuruldu cumhuriyet, calismayan bir sistemin ikamesi olarak. bunlari tartismayacagim tabii burada, fakat insnalardaki geri kalmisligin ve batililasma sancilarinin tum komplekslerine dair iki buyuk kompleksli cozum ortaya cikmistir bugune dek;
1- bizden hicbir cacik olmaz, bizler batili olmaliyiz. oldugumuz hal ile bir yer gidemeyiz, mumkunse en azindan balkanlar kadar avrupali olalim.
2- biz istesek de batili olamayiz, o halde en dogulu biz olalim, gecmiste ne varsa ona sarilalim, sentez mentez hikaye, osmanliyiz biz.
her iki durum da bipolar bir ruhalinin iki hastalikli yansimasidir, geri kalmisligin cozumlerine dair hicbir sey icermez. sadece aidiyet ve ezilmislige karsi bir compulsif gecici rahatlatici ilactir bunlar, kalici cozum icin terapi sarttir. terapi yuzlesmektir ki o da sorumluluk gerektirdigi icin insanimiza zor gelir. durtusel yaklasimlar daha kolayimiz kactigi icn bu iki secenekten birine meylediyoruz ve haliyle cozumlsuzluge itiyoruz kendimizi.
dusunun bir adam var, bir kadindan hoslaniyor. kadin buna yuz vermeyince adamin tepkisi su oluyor;
1- nasil beni sevmezsi ulan, ne yapsam beni seversin!
2- ulan ben zaten seni sevmiyordum ki zilli.
bizim insanimizin da durumu bu halde 200 senedir. 200 sene bak, hala aidiyet sorunlarini cozememisiz, bu hastaliklar sadece halkta da degil, entelektuel kesimde de oldukca sancilara sebep olmustur (tutunamayanlar guzel bir ornek olur, atilla ilhan'in hangi bati da okunmali)
anlayacaginiz bizde gol yedikce "avrupa avrupa duy sesimizi, iste bu turklerin ayak sesleri" diyen bir kitle var, avrupali o sesi duymuyor bile, duysa da anlayamiyor (anlayamazlar), profesyonel oyuncular kaleye gol atip isini yapiyor, kendi kendine dovunen biz oluyoruz, olan biten budur. ozlem yok ortada, "ben saksi degilim" diyen geri kalmis cocuks bir hayalperest toplum var.
basarisizligi asmanin yollarini basarisiz oldugunu kabullenmeden goremezsin. oncelikle boyle bir hakikat var. fakat dogu toplumu olmamizdan ileri gelen hayalperestlik ve cocukluk hastaligiyla basimiz dertte. ya is makinesi gordugumuzde sigara yakip izliyoruz, "vay be nasil kaldiriyor bak bak bak, vince bak hey yavrum hey".
bizim toplumumuz betonarme seviyor, degerlerimiz yok cunku, tek katli evler sira sira dizilmis kenarda agaclar, dogayla ic ice bir sehir var mi turkiye'de? boyle bir sehir duzeni bulamazsiniz, onun yerine abuk sabuk imara acilmis, 3 katli binanin yaninda abuk bir sekilde yukselen 15 katli apartmani bulursunuz. dogaymis, agacmis, bunlar onemli degil, nasil olsa doganin anasini belleyip parkla arayi kapatiriz.
ne demek istedigimi anlatabiliyor muyum, guzel olan ne varsa bizde imitasyonu var, medeniyet binadan, betondan ibaret degil ama icten ice bir durtu var, ezik bir durtu, guclu olma durtusu ama metodoloji, egitim, toplumsal konsensuslari onemsemeden, hayalperest, cocuksu ve yapay bir medeniyet arzusu, sirf geri kalmis olmayalim diye.
e milletimizden isci olarak batiya giden de coktur, her aileden cikmistir, oralarda da irkciliga maruz kalinca, geldigin yerin zayifligini kabullenmek cok daha zor oluyor. e buradakiler de guzel bir hayat yasamiyor, metrobuste mutsuz insan gormekten bikmadiniz mi, suratlar limon gibi eksimis, herkesin suratindan akiyor su cumleler sanki: "ne icin yasiyoruz ?"
haliyle tum bu gerikalmisligin, ezilmisligin, yok sayilmisligin bir yerlerde doldurulmasi gerek. sadece bu da degil, cumhriyetin ilk donemlerinde ataturk'un ekmegini yiyen de coktur, rte'nin tek dogru elestirisidir burokratik oligarsi, bunu rte soylemeden cok once attila ilhan soylerdi, halk boyle seylerin sikintilarini da yasamistir yalan degil. hepsini ekleyince batidan gelen her seye karsi bir eziklik, ustune ustluk kendi ulkesinde ikinci sinif hissetmenin yarattigi bir bunalti da ortaya cikiyor, bunlarin hepsine bir cozum olarak 15 senelik sag/liberal akp'nin dayanagi olan "osmanli imparatorlugu" dusuncesi hosuna gidiyor insalarin. "biz de gucluyuz, en az sizin kadar, biz ezilmedik, sandiginiz kadar zayif deigliz, bakin osmanli var, cocuklugumuzda kocaman haritalarla buyuduk biz" gibi bir refleks ortaya cikiyor tum olumsuzluklarin yok sayilmasini saglayacak.
zira olumsuzluklari kabullenmek sorumluluk ister, osmanli da bugun devam eden geri kalmisligin sonucunda batti. bu geri kalmisliga bir alternatif olarak kuruldu cumhuriyet, calismayan bir sistemin ikamesi olarak. bunlari tartismayacagim tabii burada, fakat insnalardaki geri kalmisligin ve batililasma sancilarinin tum komplekslerine dair iki buyuk kompleksli cozum ortaya cikmistir bugune dek;
1- bizden hicbir cacik olmaz, bizler batili olmaliyiz. oldugumuz hal ile bir yer gidemeyiz, mumkunse en azindan balkanlar kadar avrupali olalim.
2- biz istesek de batili olamayiz, o halde en dogulu biz olalim, gecmiste ne varsa ona sarilalim, sentez mentez hikaye, osmanliyiz biz.
her iki durum da bipolar bir ruhalinin iki hastalikli yansimasidir, geri kalmisligin cozumlerine dair hicbir sey icermez. sadece aidiyet ve ezilmislige karsi bir compulsif gecici rahatlatici ilactir bunlar, kalici cozum icin terapi sarttir. terapi yuzlesmektir ki o da sorumluluk gerektirdigi icin insanimiza zor gelir. durtusel yaklasimlar daha kolayimiz kactigi icn bu iki secenekten birine meylediyoruz ve haliyle cozumlsuzluge itiyoruz kendimizi.
dusunun bir adam var, bir kadindan hoslaniyor. kadin buna yuz vermeyince adamin tepkisi su oluyor;
1- nasil beni sevmezsi ulan, ne yapsam beni seversin!
2- ulan ben zaten seni sevmiyordum ki zilli.
bizim insanimizin da durumu bu halde 200 senedir. 200 sene bak, hala aidiyet sorunlarini cozememisiz, bu hastaliklar sadece halkta da degil, entelektuel kesimde de oldukca sancilara sebep olmustur (tutunamayanlar guzel bir ornek olur, atilla ilhan'in hangi bati da okunmali)
anlayacaginiz bizde gol yedikce "avrupa avrupa duy sesimizi, iste bu turklerin ayak sesleri" diyen bir kitle var, avrupali o sesi duymuyor bile, duysa da anlayamiyor (anlayamazlar), profesyonel oyuncular kaleye gol atip isini yapiyor, kendi kendine dovunen biz oluyoruz, olan biten budur. ozlem yok ortada, "ben saksi degilim" diyen geri kalmis cocuks bir hayalperest toplum var.
en hafif tabirle orospu çocuğu bir çomardır.
(bkz: sana baktıkça gözlerim dolar)
gerçekten birinci mesajdaki içerikle kadına bu kadar duyar kasılmasına inanamadığım başlıktır. lan belki raporlu şizofren, nereden anladınız yardıma ihtiyacı olduğunu ?
(bkz: 2 aralık 2017 beşiktaş galatasaray maçı) öncesi hakkında detaylı bir analiz yapıtığımız takımım.
işte 2017-18 model tudorlu galatasaray eleştiriler haklı mı doğru mu yanlış ?tüm soruların cevapları bu metinde saklı.
maç öncesi en çok tartışılan şey galatasaray'ın hangi diziliş ve nasıl bir taktikle çıkacağıydı.bu konuda detaylı bir analiz yaptık ve galatasaray'ın bu zamana kadar yaptıkları ve beşiktaş maçında ne yapmalı sorularına yanıt bulduk ilgilisine
sunulur:
açamayanlar için alternatif linkler:
1)https://docs.google.com/…nu9wihhq/edit?usp=drivesdk
2)https://docs.google.com/…nu9wihhq/edit?usp=drivesdk
--- spoiler ---
https://i.hizliresim.com/lozz3a.png
https://i.hizliresim.com/rjk69v.png
https://i.hizliresim.com/7yn7vp.png
https://i.hizliresim.com/pownm6.png
https://i.hizliresim.com/g902oz.png
https://i.hizliresim.com/9d1glo.png
https://i.hizliresim.com/qjkjbb.png
https://i.hizliresim.com/magojk.png
https://i.hizliresim.com/qp3vmv.png
https://i.hizliresim.com/xe1940.png
https://i.hizliresim.com/oy6vep.png
https://i.hizliresim.com/zjkan9.png
https://i.hizliresim.com/gyap3v.png
https://i.hizliresim.com/yzanv7.png
https://i.hizliresim.com/6yvrm3.png
https://i.hizliresim.com/wgvgbn.png
https://i.hizliresim.com/3pzvar.png
--- spoiler ---
hızlıresimi açamayanlar için alternatif link:
https://drive.google.com/…sbfzkkiwhguknpowmcapl1gpb
metine ulaşamayanlar için metnin görsel hale getirilmiş hali hızlıresimlerdedir.
(bkz: eksi galatasaraylılar etkin whatsapp grubu)
edit:güncelleme
edit2: kadrolar açıklandı tudor'u iyi analiz ettiğimizin resmi oldu kadro.3lü bir savunma olacak sağ ve sol tarafımız dengesi böylece sağlanmış oldu.
işte 2017-18 model tudorlu galatasaray eleştiriler haklı mı doğru mu yanlış ?tüm soruların cevapları bu metinde saklı.
maç öncesi en çok tartışılan şey galatasaray'ın hangi diziliş ve nasıl bir taktikle çıkacağıydı.bu konuda detaylı bir analiz yaptık ve galatasaray'ın bu zamana kadar yaptıkları ve beşiktaş maçında ne yapmalı sorularına yanıt bulduk ilgilisine
sunulur:
açamayanlar için alternatif linkler:
1)https://docs.google.com/…nu9wihhq/edit?usp=drivesdk
2)https://docs.google.com/…nu9wihhq/edit?usp=drivesdk
--- spoiler ---
https://i.hizliresim.com/lozz3a.png
https://i.hizliresim.com/rjk69v.png
https://i.hizliresim.com/7yn7vp.png
https://i.hizliresim.com/pownm6.png
https://i.hizliresim.com/g902oz.png
https://i.hizliresim.com/9d1glo.png
https://i.hizliresim.com/qjkjbb.png
https://i.hizliresim.com/magojk.png
https://i.hizliresim.com/qp3vmv.png
https://i.hizliresim.com/xe1940.png
https://i.hizliresim.com/oy6vep.png
https://i.hizliresim.com/zjkan9.png
https://i.hizliresim.com/gyap3v.png
https://i.hizliresim.com/yzanv7.png
https://i.hizliresim.com/6yvrm3.png
https://i.hizliresim.com/wgvgbn.png
https://i.hizliresim.com/3pzvar.png
--- spoiler ---
hızlıresimi açamayanlar için alternatif link:
https://drive.google.com/…sbfzkkiwhguknpowmcapl1gpb
metine ulaşamayanlar için metnin görsel hale getirilmiş hali hızlıresimlerdedir.
(bkz: eksi galatasaraylılar etkin whatsapp grubu)
edit:güncelleme
edit2: kadrolar açıklandı tudor'u iyi analiz ettiğimizin resmi oldu kadro.3lü bir savunma olacak sağ ve sol tarafımız dengesi böylece sağlanmış oldu.
okurken midem bulandı, ''sayın cumhurbaşkanım, yüce rabbim'' bla bla... lan sizin ağzınızdan başka bir şey çıkmaz mı?
herif dünyaları götürmüş, avukatlığını da bu gerzek akp'liler yapıyor... yazık lan size.
herif dünyaları götürmüş, avukatlığını da bu gerzek akp'liler yapıyor... yazık lan size.
dudak dediğimiz et parçası sadece kadın vücudunda olduğu için yanlış ürünü kullanan erkektir. mesela vücut kıllarını kesmek için jilet kullanan kadında gizli erkeklik vardır çünkü jileti sadece erkekler kıllarından kurtulmak için kullanır.
adam 34 yaşına gelene kadar komşu ülke vatandaşlığına geçmiş, ambargo delmiş, milyon dolarlarla konuşmuş, bakan başbakan tanımış, rusyadan dubaiye ordan bilmemnereye ticaret ağı kurmuş, ünlü bir şarkıcı ile evlenmiş, boğazda iki yalının ortasına asansör çaktırmış, hapse girip çıkmış, abdye gidip tutuklanmış ve reza zarrabın iq seviyesi nedir he mi ?
yakın bir zamanda eşini aldatmış olan bir kadınla dertleşmek istiyorum. ve tek sebebi olabildiğince farklı hayat hikayelerini dinlemek hoşuma gidiyor. bugün eşini aldatmış bir kadını dinliyorsam yarın bir hayat kadınını ya da jigoloyu, bir memuru, çok büyük bir iş adamını/kadınını, çok fakir bir insanı ya da tahmin edemeyeceğimiz kadar zengin bir holding patronunu bile dinleyebilirim. insanları deşifre etmek, rencide etmek gibi şeyler karakterimin yakınına bile uğramaz. cesareti olan ekşiden mesaj yoluyla yazabilir konuşulanlar konuşulduğu yerde kalır ve biter. cesareti olmayanlar ise;
e-mail: inspironist12@gmail.com
hiç cesareti olmayıp söz de uçsun yazı da uçsun geriye birşey kalmasın derlerse;
snapchat: eon34
hayatı benden farklı olan, kendim gibi olmayan insanları yadırgamak, yargılamaktansa... saygı duymayı bilen biriyim. toplumu oluşturan insanlar olarak farklılıkları anlamaya çalışsak hayat daha huzurlu olurdu diye düşünenlerdenim.
e-mail: inspironist12@gmail.com
hiç cesareti olmayıp söz de uçsun yazı da uçsun geriye birşey kalmasın derlerse;
snapchat: eon34
hayatı benden farklı olan, kendim gibi olmayan insanları yadırgamak, yargılamaktansa... saygı duymayı bilen biriyim. toplumu oluşturan insanlar olarak farklılıkları anlamaya çalışsak hayat daha huzurlu olurdu diye düşünenlerdenim.
ilk yarıda iki penaltı, gomis'e de 3 kere filan kırmızı vermeyerek maçın iki haneli gollere ulaşmasına engel olmuş gs'lı hakem. hele gomis'in sarı gördüğü pozisyon için quaresma yapınca iki sene ağlayan gs'lilerden ses çıkmaması nasıl insanlar olduğunu ayrıca gösteriyor.
nedenleri arasında kağıt fiyatları vardır lakin en önemli ve etken neden vergilerdir.
türkiye'deki her şeyin fiyatı yüksektir ve bunun başlıca sebebi vergilerdir.
bir kitabın basım maliyeti ortalama 2-3 lira iken etiket fiyatı 30-50 lira arası oluyor.
yayınevinin kârı, yazar payı, dağıtımcı payı, satıcının payı ve vergi ile bu fiyatlara çıkıyor.
en az parayı yayınevi ve yazar kazanıyor.
bu nedenle ben alacağım kitapları yayınevlerine bizzat giderek alıyorum. hem daha ucuza geliyor hem de yayınevi daha fazla kazanıyor. çevreme de kitapları bu şekilde temin ediyorum.
size de tavsiyem bu!
türkiye'deki her şeyin fiyatı yüksektir ve bunun başlıca sebebi vergilerdir.
bir kitabın basım maliyeti ortalama 2-3 lira iken etiket fiyatı 30-50 lira arası oluyor.
yayınevinin kârı, yazar payı, dağıtımcı payı, satıcının payı ve vergi ile bu fiyatlara çıkıyor.
en az parayı yayınevi ve yazar kazanıyor.
bu nedenle ben alacağım kitapları yayınevlerine bizzat giderek alıyorum. hem daha ucuza geliyor hem de yayınevi daha fazla kazanıyor. çevreme de kitapları bu şekilde temin ediyorum.
size de tavsiyem bu!
gazetenin dolaylı yoldan da olsa android'i fetöcü ilan ettiği haber.
(bkz: ben ikna oldum)
--- spoiler ---
akıllı telefonlarda fetö izi: klavye gülen'i öneriyor
android işletim sistemine sahip akıllı telefonların otomatik klavye tahmininde tespit edilen bir açık kullanıcıları çileden çıkarttı. android'in yeni sürümüne sahip akıllı telefonlarda 'muhterem' kelimesi yazıldığında, google'ın klavyesi otomatik olarak fetö elebaşı fetullah gülen'in ismini öneriyor. söz konusu açık hakkında sosyal medyada da kampanya başlatıldı.
--- spoiler ---
kaynak
düzenleme: kaynak eklendı
düzenleme 2: "bende olmayan olay.
kendileri yıllardır öyle yazdıklarından, onlara özel olarak öneri çıkıyor olmasın lol."
demiş bir arkadaş. dur ulan; denemek benim niye aklıma gelmemişti ki deyip denedim ve bende de olmadı.
e o zaman bu ya yalan haber ya da android herkesin yöneliminden haberdar.
teşekkürler (bkz: chloe price)
(bkz: ben ikna oldum)
--- spoiler ---
akıllı telefonlarda fetö izi: klavye gülen'i öneriyor
android işletim sistemine sahip akıllı telefonların otomatik klavye tahmininde tespit edilen bir açık kullanıcıları çileden çıkarttı. android'in yeni sürümüne sahip akıllı telefonlarda 'muhterem' kelimesi yazıldığında, google'ın klavyesi otomatik olarak fetö elebaşı fetullah gülen'in ismini öneriyor. söz konusu açık hakkında sosyal medyada da kampanya başlatıldı.
--- spoiler ---
kaynak
düzenleme: kaynak eklendı
düzenleme 2: "bende olmayan olay.
kendileri yıllardır öyle yazdıklarından, onlara özel olarak öneri çıkıyor olmasın lol."
demiş bir arkadaş. dur ulan; denemek benim niye aklıma gelmemişti ki deyip denedim ve bende de olmadı.
e o zaman bu ya yalan haber ya da android herkesin yöneliminden haberdar.
teşekkürler (bkz: chloe price)
doğrudur.
uluslararası uzay istasyonu'nda imamları varmış diyolla.
uluslararası uzay istasyonu'nda imamları varmış diyolla.
sıçtıktan sonraki sıvama kısmıdır.
ulan bu adamlar o kadar basiretsiz, iş bilmez, öngörüsüz ki, bayram değil seyran değilken zarrab'ın abd'ye gidip yakalandıktan sonra gelişmesi muhtemel olayları düşünemediler. sözlükte bile zarrab yakalandıktan sonra bu işte bit yeniği var denildi, bu adamı konuşturup kirli çamaşırları dökecek denildi ama ülkeyi yönetenler ancak 2 hafta önce uyandılar olaya.
2 hafta önce uyandı dediysem de nota falan verdiler hala olayın nereye gideceğini kestiremediler. uğruna abd'ye nota verdikleri adamın şimdi de mal varlığına el koymuşlar:) işte bu adamlar 16 senedir ülke yönetiyor lan. acı ama gerçek.
ulan bu adamlar o kadar basiretsiz, iş bilmez, öngörüsüz ki, bayram değil seyran değilken zarrab'ın abd'ye gidip yakalandıktan sonra gelişmesi muhtemel olayları düşünemediler. sözlükte bile zarrab yakalandıktan sonra bu işte bit yeniği var denildi, bu adamı konuşturup kirli çamaşırları dökecek denildi ama ülkeyi yönetenler ancak 2 hafta önce uyandılar olaya.
2 hafta önce uyandı dediysem de nota falan verdiler hala olayın nereye gideceğini kestiremediler. uğruna abd'ye nota verdikleri adamın şimdi de mal varlığına el koymuşlar:) işte bu adamlar 16 senedir ülke yönetiyor lan. acı ama gerçek.
(bkz: kaliteli komedi)
gidin efendim pişman olmayacaksınız.
gidin efendim pişman olmayacaksınız.
6 yıl tıp eğitimi + 4 yıl psikiyatri eğitimi almış uzmanlar demek ki bok yemiş baksanıza 2 dakikalık videodan kadının sorunu olmadığına kanaat getirmişler hemen.
kadından hem çocukları alınmış üstüne bir de uzaklaştırma kararı verilmiş bu kadar ağır kararların verilmesi için bir çok uzman kararı gerekir neler olup bittiği hakkında en ufak fikri yok kimsenin o halde önce araştıralım falan dersin nedir bu hiçbir şey bilmeden atıp tutmalar falan.
mahkeme bu kararları almasaydı yarın öteki gün çocuklara zarar verseydi o zamanda mahkeme neden zamanında müdahale etmedi derdiniz.
kadından hem çocukları alınmış üstüne bir de uzaklaştırma kararı verilmiş bu kadar ağır kararların verilmesi için bir çok uzman kararı gerekir neler olup bittiği hakkında en ufak fikri yok kimsenin o halde önce araştıralım falan dersin nedir bu hiçbir şey bilmeden atıp tutmalar falan.
mahkeme bu kararları almasaydı yarın öteki gün çocuklara zarar verseydi o zamanda mahkeme neden zamanında müdahale etmedi derdiniz.
kendisinin sevilmemesinin en büyük nedenlerinden biri aktrollerdir. biri tarafından böyle savunulan birini tanımasam bile sevmezdim. üst entry’yi okudukça ibret alıyorum. allah kimseyi birilerinin trollü yapmasın.
siz kadınları çok yanlış anlamışsınız arkadaşlar.
"psikopatları" kadın ya da erkek şeklinde ayırmayınız.
"psikopatları" kadın ya da erkek şeklinde ayırmayınız.
adam göt yazıp 250 favori almış. sözlüğün yolu yol değil. hesabı sil seçeneği evet derhal.
önce efsane stoper ilan edilen maicon'un içinden geçti, sonra dünyanın en iyi kalecisi olan muslera'yı yerlerde süründürdü ve akabinde de boş kaleye topu yuvarlayarak inönü'deki ilk golünü attı matador reyiz.
hoş geldin ispanyol!
hoş geldin ispanyol!
türkiye cumhuriyeti cumhurbaşkanının, çanakkale valisine, çanakkale belediye başkanı ülgür gökhan'ı konuşturmama yönünde verdiği talimattır.
tam hali "valiye talimatı verdim, o adamı konuşturmayacak" şeklinde olan açıklama. bu nasıl bir güç zehirlenmesi, bu nasıl bir hukuk devleti. soran olursa siz diktatör görmemişsiniz dersiniz kim nerden bilecek.
kaynak
edit: kaynak eklendi.
tam hali "valiye talimatı verdim, o adamı konuşturmayacak" şeklinde olan açıklama. bu nasıl bir güç zehirlenmesi, bu nasıl bir hukuk devleti. soran olursa siz diktatör görmemişsiniz dersiniz kim nerden bilecek.
kaynak
edit: kaynak eklendi.
terörist ise neden dışarı salındı? değil ise neden içeri alındı? peki yine değil ise mesleklerine niye geri dönmüyor?
yalama oldu adalet ya-la-ma. rüşvet suçunu itiraf eden vatandaşımızı 1000lerce kilometre uzaktan izliyoruz. hem de bir çok gazeteci "hırsız vaaar!" diye bas bas bağırmasına rağmen. fetöcülere de, amerika'ya da, akp'ye de lanet olsun. bıktık artık kötünün iyisi geyiğinden. bu ne biçim film lan? hiç mi düzgün karakter yok?
bu ülkede adalet var diyenin yüzüne tükürürüm.
yalama oldu adalet ya-la-ma. rüşvet suçunu itiraf eden vatandaşımızı 1000lerce kilometre uzaktan izliyoruz. hem de bir çok gazeteci "hırsız vaaar!" diye bas bas bağırmasına rağmen. fetöcülere de, amerika'ya da, akp'ye de lanet olsun. bıktık artık kötünün iyisi geyiğinden. bu ne biçim film lan? hiç mi düzgün karakter yok?
bu ülkede adalet var diyenin yüzüne tükürürüm.
(bkz: bitkoyun)
(bkz: ortadoğu’da batak oynanması)
(bkz: ekşi sözlük anasınıfı klonu)
rüşvet yemek ne zamandan beri devlet sırrı oldu lan.
galatasaray-fatih terim ikilisi için en uygun fıkra herhalde aşağıdakidir
adamın evine bir kedi dadanmış. bir gün adam kediyi almış, ormanlık bir yere götürüp bırakmış. sonra eve gelmiş.
biraz sonra kedi çıka gelmiş.
adam tekrar denemiş. fakat sonuç aynı.
... ...
en son kediyi çok uzak ve yolları karışık bir yere bırakmış.
eve dönerken yolu karıştırmış.
aramış aramış yolu bulamamış.
evi telefonla aramış:
- hatun, kedi geldi mi?
- evet geldi.
- o şerefsiz kediye söyle; gelsin beni alsın .. :)
adamın evine bir kedi dadanmış. bir gün adam kediyi almış, ormanlık bir yere götürüp bırakmış. sonra eve gelmiş.
biraz sonra kedi çıka gelmiş.
adam tekrar denemiş. fakat sonuç aynı.
... ...
en son kediyi çok uzak ve yolları karışık bir yere bırakmış.
eve dönerken yolu karıştırmış.
aramış aramış yolu bulamamış.
evi telefonla aramış:
- hatun, kedi geldi mi?
- evet geldi.
- o şerefsiz kediye söyle; gelsin beni alsın .. :)
mesaj özelliği varmış. ben o sekmeyi bildirim kısmı sanıyodum
"zamani geldiginde kucaga cok guzel oturtmak icin dolandirmasina musade edilmis vasat dolandirici. "
vasat? 80 milyar dolardan bahsediliyor. türkiye'nin kaybettiği. bu mu lan vasat? zamanı geldiğinde kucağa oturtulacakmış. sen oturduğun kucaktan bi kalk, sonrasını hesaplarsın.
vasat? 80 milyar dolardan bahsediliyor. türkiye'nin kaybettiği. bu mu lan vasat? zamanı geldiğinde kucağa oturtulacakmış. sen oturduğun kucaktan bi kalk, sonrasını hesaplarsın.
bu başlıkta gerek seçimden önce, gerek seçimden sonra; özellikle son gelişmelerle, birçok yazar abd dış politikasında genel olarak başkanın, özel olarak da trump'ın etkilerinin düşünüldüğü kadar büyük olmadığını yazdı zaten.
trump olsa ne olur hillary olsa ne olur.
ha hillary izleyeceği politikalardan bağımsız insan olarak birçok defosu olan bir adaydı.
ama ister gönüllerdeki aday bernie sanders gelseydi, ister cumhuriyetçi başkanın protoip tanımı olan mccain gelseydi, isterse de iki aya kadar mike pence gelsin, amerika yine amerika; illaki farklılıklar dönüşümler yaşanacaktır ama her aday için ayrı ayrı, ve amerika'nın özellikle dış politikası ile çok yerinde ve haklı eleştiriler yapmak her zaman mümkün.
onun için burada trump'a yapılan eleştirilerde, bu etkiyi ayırmak lazım ki, eleştirilerin pek azı yaptıkları ile ilgili, daha çok vadedip atıp tuttuğu ve yapamadıkları ile ilgili eleştiriler var. (yapamamasına üzüldüğümüz için değil, hani yapıyordun totoş babında)
gelgelelim kendisine yönelik savunmaların tamamı, ya diğer adayı kötülemek üzerine kurulmuş (tayyip de çaldı belki ama aday yok ki, kılışdara mı verecez? yalan; oynaya oynaya veriyorlar), ya da abd'nin trump'dan bağımsız (hadi hatrınız için çok az bağımlı diyeyim) politikaları argüman haline getiriliyor.
mike pence gelince de bunlar değişmeyecek, başka cumhuriyetçi olsaydı da değişmeyecekti.
sadece şu argüman haklı, bunun kadar sapık biri, ama bunun kadar gerizekalı olmayıp motivasyonlarını gizleyebilseydi, daha mı iyiydi?
evet bu argüman haklı ama bu trump'ı savunmak için ya da seçmek için yeterli bir argüman değil.
trump'ın 19-20. yüzyılların bütün sapıklıklarını temsil eden, ağır bir idiot olduğu gerçeği, onun rezil edilerek oradan indirilmesini müstehak kılıyor. hiç oturamamalıydı. bunu söylemek, yerine gelecek diğerlerini eleştirme hakkımızı yok etmez.
trump'ın bu savunulacak tarafı olmayan kronik manyaklığına hillary'yi mazeret göstermek de, ucuz bile olmayan bir tavır.
trump olsa ne olur hillary olsa ne olur.
ha hillary izleyeceği politikalardan bağımsız insan olarak birçok defosu olan bir adaydı.
ama ister gönüllerdeki aday bernie sanders gelseydi, ister cumhuriyetçi başkanın protoip tanımı olan mccain gelseydi, isterse de iki aya kadar mike pence gelsin, amerika yine amerika; illaki farklılıklar dönüşümler yaşanacaktır ama her aday için ayrı ayrı, ve amerika'nın özellikle dış politikası ile çok yerinde ve haklı eleştiriler yapmak her zaman mümkün.
onun için burada trump'a yapılan eleştirilerde, bu etkiyi ayırmak lazım ki, eleştirilerin pek azı yaptıkları ile ilgili, daha çok vadedip atıp tuttuğu ve yapamadıkları ile ilgili eleştiriler var. (yapamamasına üzüldüğümüz için değil, hani yapıyordun totoş babında)
gelgelelim kendisine yönelik savunmaların tamamı, ya diğer adayı kötülemek üzerine kurulmuş (tayyip de çaldı belki ama aday yok ki, kılışdara mı verecez? yalan; oynaya oynaya veriyorlar), ya da abd'nin trump'dan bağımsız (hadi hatrınız için çok az bağımlı diyeyim) politikaları argüman haline getiriliyor.
mike pence gelince de bunlar değişmeyecek, başka cumhuriyetçi olsaydı da değişmeyecekti.
sadece şu argüman haklı, bunun kadar sapık biri, ama bunun kadar gerizekalı olmayıp motivasyonlarını gizleyebilseydi, daha mı iyiydi?
evet bu argüman haklı ama bu trump'ı savunmak için ya da seçmek için yeterli bir argüman değil.
trump'ın 19-20. yüzyılların bütün sapıklıklarını temsil eden, ağır bir idiot olduğu gerçeği, onun rezil edilerek oradan indirilmesini müstehak kılıyor. hiç oturamamalıydı. bunu söylemek, yerine gelecek diğerlerini eleştirme hakkımızı yok etmez.
trump'ın bu savunulacak tarafı olmayan kronik manyaklığına hillary'yi mazeret göstermek de, ucuz bile olmayan bir tavır.
muhteşem eğitim sistemimizin bir parçasıdır.
mevcut lise mezunlarının yüzde 30'u dört işlemi yapamıyor. en az yüzde 20'si heceleyerek okuyor.
çalışmasını gerektirecek bir durum yok. öğretmene saygı duymasına gerek yok.
alın size nur topu gibi disiplinden uzak, sorumluluktan uzak, sanattan kültürden uzak ot gibi yetişmiş bir birey. götünüze sokabilirsiniz.
mevcut lise mezunlarının yüzde 30'u dört işlemi yapamıyor. en az yüzde 20'si heceleyerek okuyor.
çalışmasını gerektirecek bir durum yok. öğretmene saygı duymasına gerek yok.
alın size nur topu gibi disiplinden uzak, sorumluluktan uzak, sanattan kültürden uzak ot gibi yetişmiş bir birey. götünüze sokabilirsiniz.