döviz bozup faize yatıran bir kısım bıyıklı yabancı, vadeleri dolunca döviz alıp çıkıyorlar, kur biraz yükselince yine bozup faize gelecekler.
her tür durumda halk silkeleniyor. çok takılmayın.
edit: sonuçta bizlik bişi değil. sen cüzdanında ki 500 doları bozsan ne olur, bozmasan ne olur. adam(lar) milyar dolar bozdu yada topladı, yatında puro-viski yapıyor. sen tavuk döner ayrana devam.
Sık geçen başlıklar
kendime nick bulamadim yahu 23
ekşi profiliben yıllardır asus kullanıyorum. hatta eşim ve çocuklara da asus alıyorum.
en ufak sorun yaşamadım.
en ufak sorun yaşamadım.
gitmiş, ıstakozunu yemiş, fotosunu paylaşmış, sonra da "gündem değiştirme çabası" gak guk deyip, zeytinyağı gibi üste çık.
ne güzel bir dünya.
ne güzel bir dünya.
burada kendisine "muhalif" deyip, anayasanın üstünlüğünü savunan "muhalif" bir eyleme muhalif olan pek sayın arkadaşlar;
"lütfen siz muhalefet yapmayın, gidin tv dizilerini falan eleştirin. daha faydalı ülke için."
"lütfen siz muhalefet yapmayın, gidin tv dizilerini falan eleştirin. daha faydalı ülke için."
olabilir. kim organize ettiyse, kim "atatürk anması yapmayız ve istiklal marşımızı söyletmeyiz merak etmeyin" sözü verdiyse, toplanıp, ödesinler.
ticareti tezgah altına indirecek, kayıt dışını teşvik edecek gelişmedir.
aynı zamanda kredi kartı kullanarak ay sonunu getirebilen ücretlinin çanına ot tıkayacaktır.
edit : imla
aynı zamanda kredi kartı kullanarak ay sonunu getirebilen ücretlinin çanına ot tıkayacaktır.
edit : imla
resmi kur - bankaların verdiği kur - tahtakale kuru
bu üçlü arasında farkın açılması demek, ciddi anlamda döviz karaborsası demek, ve tüm ülkede ticaretin hızla durması demek.
acil olarak çözüm bulunmalı.
bu üçlü arasında farkın açılması demek, ciddi anlamda döviz karaborsası demek, ve tüm ülkede ticaretin hızla durması demek.
acil olarak çözüm bulunmalı.
hiç bir etkinliklerinde bulgar bayrağı açtıklarını görmediğim topluluktur. külliyen yalandır.
hatta balkan göçmenleri, balkan savaşlarının tüm travmasını yaşadıkları için, onurlarını yerden kaldırdığından dolayı atatürk hayranı, milliyetçi ve türkiye aşığıdırlar.
edit : yazım duzeltmesi
edit2 : anlam düzeltmesi
hatta balkan göçmenleri, balkan savaşlarının tüm travmasını yaşadıkları için, onurlarını yerden kaldırdığından dolayı atatürk hayranı, milliyetçi ve türkiye aşığıdırlar.
edit : yazım duzeltmesi
edit2 : anlam düzeltmesi
çorlu için tekirdağ'dır.
pardon ya tam tersi olan durumdu.
pardon ya tam tersi olan durumdu.
espri yapma konusunda da bir ayrım yaratabildik ya, kendimizi tebrik etmemiz gerekendir.
mevcut muhalefet partilerinin ki hiç ayırım yapmadan söylüyorum;
ortak bir basın toplantısı düzenleyerek,
"biz yeni bir anayasa tartışmayacağız, biz yokluğu, yoksulluğu, açlığı, işsizliği tartışacağız. engellenirsek meydanlarda bağıracağız. ama biz ülkenin gündeminin değişmesine izin vermeyeceğzi"
diye haykırmaları lazımdır.
ortak bir basın toplantısı düzenleyerek,
"biz yeni bir anayasa tartışmayacağız, biz yokluğu, yoksulluğu, açlığı, işsizliği tartışacağız. engellenirsek meydanlarda bağıracağız. ama biz ülkenin gündeminin değişmesine izin vermeyeceğzi"
diye haykırmaları lazımdır.
hangisi olduğu farketmez, tek tanrılı dinlerden birinin tebliğ zamanı olması tercih sebebimdir.
ama gördüğü ışık, üzerine gelen trenin ışığı da olabilir.
dikkat etmeyi gerektiren açıklamadır.
dikkat etmeyi gerektiren açıklamadır.
kış mevsiminde ısınmak, yaz mevsiminde serinlemek
vakit geçirmek, en fazla bir çay veya kahve alıp saatlerce oturmak, gençler flörtleşmek amaçlı.
yani alışveriş harici diğer aktiviteler için oradalar.
vakit geçirmek, en fazla bir çay veya kahve alıp saatlerce oturmak, gençler flörtleşmek amaçlı.
yani alışveriş harici diğer aktiviteler için oradalar.
her türlü sebep ileri sürülebilir ama en son akla gelebilecek bahaneyi konuşmak tek kelime ile abesle iştigaldir.
ona bakarsan, vergileri de düşürmek lazım, insanlar isyan çıkarmasın.
hapishaneler kapatılsın herkese af, isyan çıkmasın.
okullar kapatılsın, öğrenciler sınav stresinden isyan etmesin.
böyle ülke yönetme mantığı olabilir mi?
ona bakarsan, vergileri de düşürmek lazım, insanlar isyan çıkarmasın.
hapishaneler kapatılsın herkese af, isyan çıkmasın.
okullar kapatılsın, öğrenciler sınav stresinden isyan etmesin.
böyle ülke yönetme mantığı olabilir mi?
bir de görünmez uçağımız var, o zaten göklerde ama göremiyoruz. zaten yapanlar da göremiyormuş. kaybettik ya la uçağı...
edit : imla
edit : imla
ben bir çok " rasyonel ve teknik sebep" sayabilirim mesela.
mesela bu konuyu, m.akşener, m.ince ile tv'de tartışabilir mi diye de sormak lazımdır.
mesela bu konuyu, m.akşener, m.ince ile tv'de tartışabilir mi diye de sormak lazımdır.
başlık altındaki entryleri okuyunca ( trolller hariç) görünen şu.
ne yazık ki "tam teslimiyet"
şuna benziyor.
müttefik donanması tarihin en güçlü savaş gemileri ile çanakkale boğazı önünde. hemen hemen herkes ki buna osmanlı ordusu kurmay sınıfı da dahildir, müttefik donanmasının boğazı çok kolay geçebileceğini düşünmektedir.
kimler düşünmüyordur peki? nusret mayın gemisinin süvarisi düşünmüyordur, gelibolu yarımadasında ve çanakkale sahilindeki topçu batarya personeli düşünmüyordur ve bir avuç zabit.
bütün şartlar o anlı şanlı donanmanın lehine iken, herkes mağlubiyeti düşünürken ( ingilizler kolayca geçmeyi) müttefik donanması boğazın sularına gömülüverdi.
baştan yenilgiyi kabullenmek, zihinlerde kaybetmek demektir.
atın kardeşim üzerinizden şu ölü toprağını. şartlar akp'nin aleyhinde. görmüyor musunuz?
ekonomiyi beceremediler, dış politika yönetilemiyor, iç siyaset tam bir kutuplaşma yarattı ve insanlar umutsuz. akp neden mhp ile ortaklık kurmaya çalışıyor ve hatta bbp ve saadet partisini buna dahil etmeye çalışıyor.
ve bir çok olay.
silkelenin kardeşim. hiç bir mücadele "yenileceğiz" diye başlamaz.
kendinize gelin.
edit : düzeltme
ne yazık ki "tam teslimiyet"
şuna benziyor.
müttefik donanması tarihin en güçlü savaş gemileri ile çanakkale boğazı önünde. hemen hemen herkes ki buna osmanlı ordusu kurmay sınıfı da dahildir, müttefik donanmasının boğazı çok kolay geçebileceğini düşünmektedir.
kimler düşünmüyordur peki? nusret mayın gemisinin süvarisi düşünmüyordur, gelibolu yarımadasında ve çanakkale sahilindeki topçu batarya personeli düşünmüyordur ve bir avuç zabit.
bütün şartlar o anlı şanlı donanmanın lehine iken, herkes mağlubiyeti düşünürken ( ingilizler kolayca geçmeyi) müttefik donanması boğazın sularına gömülüverdi.
baştan yenilgiyi kabullenmek, zihinlerde kaybetmek demektir.
atın kardeşim üzerinizden şu ölü toprağını. şartlar akp'nin aleyhinde. görmüyor musunuz?
ekonomiyi beceremediler, dış politika yönetilemiyor, iç siyaset tam bir kutuplaşma yarattı ve insanlar umutsuz. akp neden mhp ile ortaklık kurmaya çalışıyor ve hatta bbp ve saadet partisini buna dahil etmeye çalışıyor.
ve bir çok olay.
silkelenin kardeşim. hiç bir mücadele "yenileceğiz" diye başlamaz.
kendinize gelin.
edit : düzeltme
daha bir kaç gün önce " amerika'nın zorla alıkoyup, itiraflara zorladığı türk vatandaşı" idi.
nasıl bir dere ki bu, sular çılgınca akıp gidiyor?
nasıl bir dere ki bu, sular çılgınca akıp gidiyor?
neden araba üretmeye bu kadar taktık anlayabilmiş değilim.
arkadaş, tezgah üretelim, cnc yapalım, makine ve yazılımı birleştirecek mekatronik projeler geliştirelim.
makine üretiyoruz ama uygun yazılımla entegre edemiyoruz. dandik bir avustralya firması 500.000 dolara makine satıyor sadece yazılım entegrasyonu var diye. bir ikinci yıldan itibaren 25.000 dolar update parası alıyor. aynı makineyi türkiye'de 200.000 liraya mal ediyor ama yazılım olmadığı için gidip paşa paşa avustralya'lıya 500.000'i ödüyorsunuz.
tam robotik olmayan sistemler için bile ithalat yapıyor bu ülke.
hala arabaya takılmış durumdayız.
tezgah üret önce, beceremiyorsan o zaman kapat tekkeyi.
zorunlu edit : ara mallar üretimimiz dibe vurdu. ara malların neredeyse tamamını çin gibi ülkelerden karşılar haldeyiz. araba dan önce imalat sanayinin canlandırılması gerekli. çok övündüğümüz "sac işleme" sanayimiz, teknolojik olarak ağlanacak halde. otomotiv yedek parça üretiminde ( çok az parça haricinde) dünya otomotiv sanayine akredite değiliz. mal sattığımız otomotiv ana sanayi firmalarına da, akredite firmaların taşaronu rolünden vazgecemiyoruz. sakıp sabancı gibi söyleyeyim bari," önce, üretim, üretim, üretim" ama araba değil, araba üretecek tezgahları üretim.
edit2 : imla
arkadaş, tezgah üretelim, cnc yapalım, makine ve yazılımı birleştirecek mekatronik projeler geliştirelim.
makine üretiyoruz ama uygun yazılımla entegre edemiyoruz. dandik bir avustralya firması 500.000 dolara makine satıyor sadece yazılım entegrasyonu var diye. bir ikinci yıldan itibaren 25.000 dolar update parası alıyor. aynı makineyi türkiye'de 200.000 liraya mal ediyor ama yazılım olmadığı için gidip paşa paşa avustralya'lıya 500.000'i ödüyorsunuz.
tam robotik olmayan sistemler için bile ithalat yapıyor bu ülke.
hala arabaya takılmış durumdayız.
tezgah üret önce, beceremiyorsan o zaman kapat tekkeyi.
zorunlu edit : ara mallar üretimimiz dibe vurdu. ara malların neredeyse tamamını çin gibi ülkelerden karşılar haldeyiz. araba dan önce imalat sanayinin canlandırılması gerekli. çok övündüğümüz "sac işleme" sanayimiz, teknolojik olarak ağlanacak halde. otomotiv yedek parça üretiminde ( çok az parça haricinde) dünya otomotiv sanayine akredite değiliz. mal sattığımız otomotiv ana sanayi firmalarına da, akredite firmaların taşaronu rolünden vazgecemiyoruz. sakıp sabancı gibi söyleyeyim bari," önce, üretim, üretim, üretim" ama araba değil, araba üretecek tezgahları üretim.
edit2 : imla