hikayede eksikler olduğunu düşündüğüm olay.
kesin darp edilen yolcuyu da yoldan geçen hayırsever, insaniyetli taksiciler kurtarmıştır.
aslında taksiciler ne kadar güzel insanlarmış biz farkına varmamışız. yazıklar olsun bize.
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
kavinsky - nightcall
valla niye bilmiyorum ama ilk dinlediğimde çok garip olmuştu böyle içim karmakarışık, ki hala içimi bi garip yapar, kısacası dinletiyor kendini şerefsiz.
valla niye bilmiyorum ama ilk dinlediğimde çok garip olmuştu böyle içim karmakarışık, ki hala içimi bi garip yapar, kısacası dinletiyor kendini şerefsiz.
ah be koçerolar...
bi kezban görürsünüz, size iki gülümsedi diye o cahil varoş orospuya yüzükler, mücevherler akıtırsınız.
kezbanın ailesiyle tanışırsınız, elinize tutuşturdukları servet değerindeki takı listesini gider alır, kezbanın kezban annesinin eline verirsiniz.
kezban istiyor diye gelinliklere, düğünlere, palyaço damatlıklara servet akıtısınız, gelin başı, gelinin anası başı, gelinin halası başı, gelinin teyzesi başı, gelinin dınısının dınısı başına, küçük servetler yatırırsınız.
kezban karınız istiyor diye pastel pembe, mavi kaadife sikko koltuklarınıza, yeni gelin evi programı kadar niş iğrenç mobilyalarınıza servetler akıtırsınız...
etrafa hava atmak, statüm olsun diye 30 bin liralık yabancı otomobil için devlete 150 bin lira vergi ödeyip paranızı çöpe atmak hiç umrunuzda olmaz...
bütün bunlar size dokunmuyor da, hayatın tokat attığı bir adam olmaktan sıkılıp dünyaya son bir tokat atmak istemiş bir tosunun yükselişine ve latin orospularını pompalayarak yaşama isteğine crowdfund sağlamak için 3-5 bin lira destek olduğunuz için mi ağlıyorsunuz? ya siz ne biçim insanlarsınız?
bi kezban görürsünüz, size iki gülümsedi diye o cahil varoş orospuya yüzükler, mücevherler akıtırsınız.
kezbanın ailesiyle tanışırsınız, elinize tutuşturdukları servet değerindeki takı listesini gider alır, kezbanın kezban annesinin eline verirsiniz.
kezban istiyor diye gelinliklere, düğünlere, palyaço damatlıklara servet akıtısınız, gelin başı, gelinin anası başı, gelinin halası başı, gelinin teyzesi başı, gelinin dınısının dınısı başına, küçük servetler yatırırsınız.
kezban karınız istiyor diye pastel pembe, mavi kaadife sikko koltuklarınıza, yeni gelin evi programı kadar niş iğrenç mobilyalarınıza servetler akıtırsınız...
etrafa hava atmak, statüm olsun diye 30 bin liralık yabancı otomobil için devlete 150 bin lira vergi ödeyip paranızı çöpe atmak hiç umrunuzda olmaz...
bütün bunlar size dokunmuyor da, hayatın tokat attığı bir adam olmaktan sıkılıp dünyaya son bir tokat atmak istemiş bir tosunun yükselişine ve latin orospularını pompalayarak yaşama isteğine crowdfund sağlamak için 3-5 bin lira destek olduğunuz için mi ağlıyorsunuz? ya siz ne biçim insanlarsınız?
entellektüel erkek denmiş ama bildiğin izci aranıyor.
vay delikanlı gönlüm vay sen bu kurşunu yine mi yedin
talihsiz bir beyan.
meral hanım,
tayyip'e rakip olarak çıktıysan eğer; senden, onun ayaklar altına aldığı değerlere sahip çıkman beklenir.
ismet paşa, türk kurtuluş savaşının batı cephesi komutanıdır. kurtuluş savaşı süresince düşmanın ezici bir üstünlükle sürekli ilerlemekte olduğu ve birliklerimizin karşı koyamadığı ve ankara'ya çok yaklaştığı dönemde batı cephesinde yapmıştır komutanlığını.
mecliste bütün vekiller ümidini kaybetmişken, ismet paşa'dan gelen bir haber ortalığı aydınlatmıştır. kurtuluş savaşı sürecinde, ilk kez inönü muharebelerinde düşman yenilmiştir.
bunun üzerine başkomutan mustafa kemal paşa, ismet paşa'ya çektiği telgrafta; "siz orada sadece düşmanı değil milletin makûs talihini de yendiniz." demiştir.
bu tarihten sonra düşman ilerlemeleri durmuş, türk ordusu toparlanma fırsatı bularak bir yıl sonra büyük taarruzunu gerçekleştirilebilmiştir.
demek ki neymiş; ismet paşa 'nın tek başarısı ülkeyi 2. dünya savaşına sokmamak değilmiş. nankörlük yapmayalım. ismet inönü üzerinden yaptığınız bu popülist ve dindar kesime yaranma beyanı olmamış meral hanım! yazıklar olsun.
meral hanım,
tayyip'e rakip olarak çıktıysan eğer; senden, onun ayaklar altına aldığı değerlere sahip çıkman beklenir.
ismet paşa, türk kurtuluş savaşının batı cephesi komutanıdır. kurtuluş savaşı süresince düşmanın ezici bir üstünlükle sürekli ilerlemekte olduğu ve birliklerimizin karşı koyamadığı ve ankara'ya çok yaklaştığı dönemde batı cephesinde yapmıştır komutanlığını.
mecliste bütün vekiller ümidini kaybetmişken, ismet paşa'dan gelen bir haber ortalığı aydınlatmıştır. kurtuluş savaşı sürecinde, ilk kez inönü muharebelerinde düşman yenilmiştir.
bunun üzerine başkomutan mustafa kemal paşa, ismet paşa'ya çektiği telgrafta; "siz orada sadece düşmanı değil milletin makûs talihini de yendiniz." demiştir.
bu tarihten sonra düşman ilerlemeleri durmuş, türk ordusu toparlanma fırsatı bularak bir yıl sonra büyük taarruzunu gerçekleştirilebilmiştir.
demek ki neymiş; ismet paşa 'nın tek başarısı ülkeyi 2. dünya savaşına sokmamak değilmiş. nankörlük yapmayalım. ismet inönü üzerinden yaptığınız bu popülist ve dindar kesime yaranma beyanı olmamış meral hanım! yazıklar olsun.
milyarlar maaş alırken 3, 5 bin liraya düştük fakirlestik.
--- spoiler ---
“aslı hanım, eşinizin evinde düzenlenen sade bir törenle evlendiniz. hayalinizdeki düğün nasıldı?” sorusu üzerine doğan, elini ağzına götürüp fermuar işareti yaparak konuşmayacağını ima etti.
muhabirin bu kez “arda bey konuşma yasağı mı getirdi?” diye sorması üzerine 31 yaşındaki futbolcu öfkelendi.
hürriyet'ten sayit durmaz'ın haberine göre; turan, soruyu duyunca öfkeyle dönerek muhabire “edepli ol, ne demek yasak. senin kafanı gözünü kırarım, karımla konuşuyorsun” diye bağırdı.
--- spoiler ---
soruya bak, verilen cevaba ve tepkiye bak.
benim yanımda "eşiniz konuşmanızı yasakladı mı?" diye eşime sorsalar, ben güler geçerim.
bu çok karakterli arkadaş gülüp, geçemiyorsa yanlış bir noktaya parmak basılmıştır.
at fava bekle, 1-2 yıl sonra boşandıklarında "arda beni kısıtlıyordu, konuşturmuyordu, baskı yapıyordu" diye magazin magazin gezer bu hanım kızımız.
“aslı hanım, eşinizin evinde düzenlenen sade bir törenle evlendiniz. hayalinizdeki düğün nasıldı?” sorusu üzerine doğan, elini ağzına götürüp fermuar işareti yaparak konuşmayacağını ima etti.
muhabirin bu kez “arda bey konuşma yasağı mı getirdi?” diye sorması üzerine 31 yaşındaki futbolcu öfkelendi.
hürriyet'ten sayit durmaz'ın haberine göre; turan, soruyu duyunca öfkeyle dönerek muhabire “edepli ol, ne demek yasak. senin kafanı gözünü kırarım, karımla konuşuyorsun” diye bağırdı.
--- spoiler ---
soruya bak, verilen cevaba ve tepkiye bak.
benim yanımda "eşiniz konuşmanızı yasakladı mı?" diye eşime sorsalar, ben güler geçerim.
bu çok karakterli arkadaş gülüp, geçemiyorsa yanlış bir noktaya parmak basılmıştır.
at fava bekle, 1-2 yıl sonra boşandıklarında "arda beni kısıtlıyordu, konuşturmuyordu, baskı yapıyordu" diye magazin magazin gezer bu hanım kızımız.
tabi canım 6-7 k. 6 7 ay iş bulama görürüm ben seni.
genç nüfusta işsizlik verileri maalesef ülkemizde çok yüksek. seri üretimle mühendis/avukat/öğretmen vb. mezun ediliyor artık.
genç nüfusta işsizlik verileri maalesef ülkemizde çok yüksek. seri üretimle mühendis/avukat/öğretmen vb. mezun ediliyor artık.
kavga çıkarmak için yollanan küçük kardeş gibi bu yunanlarda.
arkadaşımın biri sevgilisini aldatmıştı. aldattığı kız bütün yatak görüntülerini, cinsel içerikli mesajları vs. çocuğun sevgilisine gönderdi. çocuk ne yaptı ne etti kızla barışması başardı. bir ay içerisinde eski mutlu günlerine döndüler.
benim bir sevgilim var. hiç bir zaman aldatmadım. o da bunun farkında ve aldatmayacağımı biliyor. bir gün şu cümleyi kurdu: "ben sana o kadar güveniyorum ki aldatmayacağından eminim. ilişkimizde heyecan kalmadı."
abi bir kız daha ne ister? aldatmayan sevgili daha ne olabilir? ama öyle değilmiş işte. bunlar hep kızların efendi erkek yerine piç erkek tercihi.
benim bir sevgilim var. hiç bir zaman aldatmadım. o da bunun farkında ve aldatmayacağımı biliyor. bir gün şu cümleyi kurdu: "ben sana o kadar güveniyorum ki aldatmayacağından eminim. ilişkimizde heyecan kalmadı."
abi bir kız daha ne ister? aldatmayan sevgili daha ne olabilir? ama öyle değilmiş işte. bunlar hep kızların efendi erkek yerine piç erkek tercihi.
daha onceden yazmis olabilirim fakat tekrar etmek bize bir sey kaybettirmez.
(bkz: yürümek)
ama oyle 1-2 km degil, 10-15 km. yurumek.
yururken farkinda olmadan dusunmek ve kendi kendine konusmak. yolun sonunda farki hissedeceksiniz.
(bkz: yürümek)
ama oyle 1-2 km degil, 10-15 km. yurumek.
yururken farkinda olmadan dusunmek ve kendi kendine konusmak. yolun sonunda farki hissedeceksiniz.
koçtaş'tan 400 liraya çadır alınıp, kalan 2.399.600 liranın faizi yenilerek mis gibi yaşanabilecek olaydır.
enid blyton kitaplarını okuyanlar fav. belki de okulda nerden bulduğumu hatırlamadığım ancak kapağındaki görseli çok hoşuma gitti diye alıp okuduğum o ilk enid blyton kitabı olmasaydı şu an bu kadar araştırmayı seven birisi olamazdım. çünkü o ilk kitap bittikten sonra, okulda artık başka sınaflara girip dolaplarında enid blyton kitabı arıyordum
bir illüzyonist ilanı / reklamı olabilecek tümce.
(bkz: çok da sikim d)
organ nakli bekleyen babama sonunda organ çıktı. eğer bulunan organ fazla yağlı çıkmaz ise yarın sabah ameliyata alınacak ve nakil gerçekleşecek. organını bağışlayan yürekli insan ve doktorlarımız sayesinde umarım kurtulacak ve aramıza dönecek. inanın böyle bir his, böyle bir heyecanı hiç yaşamadım. yaşayacağımı da sanmıyorum.
bildiğim tek şey bu mükemmel insanın gaziantep'li olduğu. yakında onun hakkında bütün detayları öğreneceğim. operasyondan sonra babamı da alıp gaziantep'e götüreceğim ve öldüğünde dahi insan hayatı kurtarmayı düşünen bu erdemli insanın ailesini ziyaret edeceğim. onlara duyduğumuz sonsuz ve tarifsiz minneti anlatacağım.
organlarınızı bağışlayın dostlar. ben dahil bu olayı derinden yaşayan herkes birbirimize söz verdik. her kim ne zaman ölürse ölsün organımızı bağışlayacağız.
sana da huzur içinde uyumanı diliyorum güzel insan. sen ve senin gibi ölümünde dahi insan kurtarmayı amaçlayan bütün erdemli insanlara selam olsun. ve bu nakilleri gerçekleştiren doktorlarımız; siz kahramanısınız çelik dişliler arasında direnen insanlığın.
bildiğim tek şey bu mükemmel insanın gaziantep'li olduğu. yakında onun hakkında bütün detayları öğreneceğim. operasyondan sonra babamı da alıp gaziantep'e götüreceğim ve öldüğünde dahi insan hayatı kurtarmayı düşünen bu erdemli insanın ailesini ziyaret edeceğim. onlara duyduğumuz sonsuz ve tarifsiz minneti anlatacağım.
organlarınızı bağışlayın dostlar. ben dahil bu olayı derinden yaşayan herkes birbirimize söz verdik. her kim ne zaman ölürse ölsün organımızı bağışlayacağız.
sana da huzur içinde uyumanı diliyorum güzel insan. sen ve senin gibi ölümünde dahi insan kurtarmayı amaçlayan bütün erdemli insanlara selam olsun. ve bu nakilleri gerçekleştiren doktorlarımız; siz kahramanısınız çelik dişliler arasında direnen insanlığın.
aralıklarla izliyorum ve dikkatimi yoğunlaştırdığım tek isim gönüllülerdeki birsen adlı hanımefendi. yani hanımefendi diyorum çünkü gördüğüm kadarıyla karakteri başından beri değişmeyen tek insan diyebilirim. bu vakte kadar da kötülüğü ortaya çıkmadıysa o insan bal gibi bebek gibi insandır.
hususi bekledim bu zamana kadar yazmak için iyice emin olmak istedim karakteriyle ilgili ama tertemiz cidden yani.
ki kızın en önemlisi bir sinsiliği de yok. sema'ymış, damla'mıymış sinsirella bunlar mesela, sahra, merve, nagihan vb tipler mahalle karısı...
ama birsen hanımı görünce resmen kadınlara karşı bakış açım olumlu anlamda değişiyor yahu. karakter anlamında türk kadınlarının örnek alması gereken birisi. atatürk'ün deyimiyle ise sporcunun zeki, çevik ve ahlaklısı oluyor...
hususi bekledim bu zamana kadar yazmak için iyice emin olmak istedim karakteriyle ilgili ama tertemiz cidden yani.
ki kızın en önemlisi bir sinsiliği de yok. sema'ymış, damla'mıymış sinsirella bunlar mesela, sahra, merve, nagihan vb tipler mahalle karısı...
ama birsen hanımı görünce resmen kadınlara karşı bakış açım olumlu anlamda değişiyor yahu. karakter anlamında türk kadınlarının örnek alması gereken birisi. atatürk'ün deyimiyle ise sporcunun zeki, çevik ve ahlaklısı oluyor...
acunun şeymayı türkiyeye sevdirmeye çalışma projesidir. ay sevimli kız yaaaa deyip sevebilceğimizi sanıyor heralde. geçmişi silemezsiniz.
anlatmaya çalışmamış, ortaya lönk diye koymuşum :/
ben bir şey diyecem. bu amı amınakoduğumun başlığında 7.000 den aşağı alan yok.
sizi akp başlıklarında görürsem sikerim
sizi akp başlıklarında görürsem sikerim
sanat; estetik, haz, güzellik içindir.
bunu kabul eden toplumlar içindir.
bu kapsam dışındaki toplumlar sanatı didaktizm için kullanir ki onlar da zaten sanattan yoksun bireyleri hasıl eder.
(bkz: ortadoğu ve türkiye)
bunu kabul eden toplumlar içindir.
bu kapsam dışındaki toplumlar sanatı didaktizm için kullanir ki onlar da zaten sanattan yoksun bireyleri hasıl eder.
(bkz: ortadoğu ve türkiye)
(bkz: bölge insanı böreği)
avustralya gp.
aliexpressden aldığım laptopun ekranı içten kırılarak gelmesiyle içinden çıktığım liste. elin çinlisi sorunsuz ulaşsın diye kat kat havalı pakete sarmış ama benim ülkemin kodumun pttsi gümrükte pat diye havasını patlatıp içinde ne var diye bakmışlar, bir de düzgün paketlemeden geri koymuşlar. neyse ki çinliler şerefli adamlar ve parasını iade ettiler.
en önemli sebebi, şüphesiz ki yazar maaşıdır. bugun bir yazar maaşı ile bir aile rahat gecinebiliyor.
atatürk islam'ın kullanılmasına karşıydı. insanların, başlığı açan andavallar gibi, fethullah gülen gibi islamı kullanan pisliklerin köpeği olacak kadar alçalmasını istemiyordu çünkü.
doğada bin yıl, arkadaş ortamında bir saniyede kaybolan şey (bkz: çakmak)
ulan madem amacınız dertleşmek yaz bi yukarıdakine... daha neyin tribindesiniz. kafalara gel kafalara, hepiniz zehirsiniz maşallah.
şuraya ufak bir çakal çizelim... saygıyla andım yine bob ross'u
şuraya ufak bir çakal çizelim... saygıyla andım yine bob ross'u
yazimi okuyamiyorum. yazimi kimse okuyamiyo
kötü bir insan olmaya karar verdikleri zaman bunu doğuştan kötülerden çok daha iyi yapmaları.
don't underestimate the power of the dark side
don't underestimate the power of the dark side
chomsky denen adamın abd'ye terörist, zavallı, kanasusamış vs gibi bilumum hakaretler etmesine rağmen neden ülkenin en iyi üniversitelerinden birinde hala çalıştığını çözemeyecek kişilerin,
on binlerce vatandaşın vietnam savaşı sırasında terörist amerika diye bağırmalarına rağmen nasıl başlarına bir şey gelmediğine akıl sır erdiremeyecek insanların toplandığı başlık.
sonra neden bilim, kültür yok. hiç size dokunmayacaklar sanıyorsunuz. daha beter yönetimlere müstehaksınız.
size yükseköğretim, akademi gibi kavramlar fazla sırtınızdan kırbacı elinizden tırpanı eksik etmezler umarım.
on binlerce vatandaşın vietnam savaşı sırasında terörist amerika diye bağırmalarına rağmen nasıl başlarına bir şey gelmediğine akıl sır erdiremeyecek insanların toplandığı başlık.
sonra neden bilim, kültür yok. hiç size dokunmayacaklar sanıyorsunuz. daha beter yönetimlere müstehaksınız.
size yükseköğretim, akademi gibi kavramlar fazla sırtınızdan kırbacı elinizden tırpanı eksik etmezler umarım.
aaaaa. biz seçebiliyor muyduk?.
(bkz: hadi yaa)
(bkz: hadi yaa)
hemen köpekleri toplamış başlıktır, yok asgari ücret, yok amariga oyunları.
o zamanın asgari ücreti ile kaç çeyrek altın, kaç ekmek, kaç kilo et alıyorsun onu kıyasla öküzün çocuğu seni. şimdi asgari ücret yüksek olsa ne olacak 10 yıllık enflasyonu karşılaştır birde.
gerizekalı insanları toplamış başlıktır.
o zamanın asgari ücreti ile kaç çeyrek altın, kaç ekmek, kaç kilo et alıyorsun onu kıyasla öküzün çocuğu seni. şimdi asgari ücret yüksek olsa ne olacak 10 yıllık enflasyonu karşılaştır birde.
gerizekalı insanları toplamış başlıktır.
yaklaşık 15 senedir okuyucusuyum sözlüğün, galiba sekiz on sene önce kayıt oldum, üç beş gün öncede yazar olmuşum.
açık ve net söylürorum, çaylaklardan mesaj bekleyen yazarlar diye bir şey yoktur.
orospu çocukları vardır.
açık ve net söylürorum, çaylaklardan mesaj bekleyen yazarlar diye bir şey yoktur.
orospu çocukları vardır.
sosyal medyada uçak biletlerini pnr numarası gözükecek şekilde paylaşanların dönüş biletini iptal etmek. 2 defa yaptım.
(bkz: orgazmdan daha zevkli anlar)
300 fav editi: (eskiden buralar hep debe idi dutluk idi) açıkçası bu kadar etkileşim olması şaşırttı. tepki mesajlarına yanıt vermek isterim. oldukça acımasız olsa da ibnelik işte, akılda durduğu gibi durmuyor. gezmeyin o kadar amk.
(bkz: orgazmdan daha zevkli anlar)
300 fav editi: (eskiden buralar hep debe idi dutluk idi) açıkçası bu kadar etkileşim olması şaşırttı. tepki mesajlarına yanıt vermek isterim. oldukça acımasız olsa da ibnelik işte, akılda durduğu gibi durmuyor. gezmeyin o kadar amk.
(bkz: pangea)
tam iskandinav dogmak icin bi sebep de, eldekilerle yetiniyoruz malesef.
türk erkeğinin çoğunlukla durdan anlamamasındandır. numarasını verdiği zaman işler beklediği gibi gitmeyince "demek ki hoşlanmıyor" deyip susmak yerine hayatı zindan eden hemcinslerimizle yan yana yaşıyoruz beyler. bunu görmek bu kadar mı zor?
edit: yazar dostlar, yine bir meramınız varsa tabii ki yazın yine ama erkeğim ben :) erkeklerden bahsederken "hemcinslerimiz" demişim, yeterince anlaşılır sanmıştım ama yanlış anlaşılmalar olmuş belli ki :)
edit: yazar dostlar, yine bir meramınız varsa tabii ki yazın yine ama erkeğim ben :) erkeklerden bahsederken "hemcinslerimiz" demişim, yeterince anlaşılır sanmıştım ama yanlış anlaşılmalar olmuş belli ki :)
edit; rahatsız olanlar olmuş, ifade özgürlüğü kalmadığına göre fotoğrafı kaldırıyorum ama yazarlar bilir zaten o davuk yiyeni.
gizem karakterine gülen sadece benim galiba dediğim dizi. yada benim kafa yerinde yok.*
okudukça sözlük adına gerçekten utandığım yazıdır.
buradakilerin hepsi birer antonio banderas veya brad pitt oldukları için adamın tipini beğenmemişler(!)
bir adamın tipini aşağılamak nedir yahu. çoluğu, çocuğu da okuyor buraları.
ayrıca tipe bakıp adamı terörist olmakla itham etmek nasıl bir karaktersizliktir.
bu kadar kolay mı bu lafları böyle ağza almak. bu kadar kolay mı bir adam hakkında böyle ağır bir ithamda bulunmak?
adamın hayranı falan değilim. facebook'da denk geldiğim bir iki videosu hariç izlemişliğim bile yok. ama ayıp yahu.
buradakilerin hepsi birer antonio banderas veya brad pitt oldukları için adamın tipini beğenmemişler(!)
bir adamın tipini aşağılamak nedir yahu. çoluğu, çocuğu da okuyor buraları.
ayrıca tipe bakıp adamı terörist olmakla itham etmek nasıl bir karaktersizliktir.
bu kadar kolay mı bu lafları böyle ağza almak. bu kadar kolay mı bir adam hakkında böyle ağır bir ithamda bulunmak?
adamın hayranı falan değilim. facebook'da denk geldiğim bir iki videosu hariç izlemişliğim bile yok. ama ayıp yahu.
yerli ve milli bir katil.
bir türlü ne amaçla yapıldığını anlamadığım hareket. günde en az 2 -3 kere instagram story'lerimde karşılaşıyorum ve 1 aydan beridir, bunu yapan herkesi takipten vazgeçiyorum. hayır şimdi mesela tatile çıkmışsındır şöyle arabanla giderken sağ tarafında muhteşem güzellikte bir koydan geçiyorsundur gün batımında mesela, güzel manzara diye çekip atarsın, biz de izler feyz alırız, da kardeşim her gün işten çıkıp evine giderken e5'te arkanda saçma sapan türk popu çalıyorken neden böyle amaçsız bir şey yapıyorsun? anlayamıyorum sevgili sözlük
edit: tüm elektronik cihazlarımı ve içlerindeki her şeyi ingilizce kullandığım için story diye açmışım başlığı. dili özenli kullanmaya ben de dikkat ediyorum ama kusura bakmayın sizin kadar kusursuz insan olamıyor herkes
edit: tüm elektronik cihazlarımı ve içlerindeki her şeyi ingilizce kullandığım için story diye açmışım başlığı. dili özenli kullanmaya ben de dikkat ediyorum ama kusura bakmayın sizin kadar kusursuz insan olamıyor herkes
sefaköy’e düşerse çingeneler yüklenip hurdayıca 47 dakika içinde satar. oradan da artık jilet mi olur, çelik granül mü bilemem.
başlığa yazılmayan 139 milyon tl ile 10 tane çiftlik alırım. halkımız yine zengin olmak isterken iyice fakir oldu, o paranızı çocuğunuzun eğitimi için harcasanız ne olurdu.