hayatta henüz hiçbir şeye dair ‘en ufak bir fikrimin olmadığını’, her zaman öğrenmeye ve deneyimlemeye devam etmem gerektiğini bana hatırlatması için alınmış bir sözlük nickidir.
Sık geçen başlıklar
sözlükçülerin nick'leriyle anlatmak istedikleri 6
ekşi'de görzamanında nijeryalı "flewis" adlı bi göçmen arkadaş berlin'e geliyo iş bulmaya. (biliyosanız anlatmıyım bak)
işte bayer senin, siemens benim, basf şunun wilo bunun yorulup bi bara uğramış. almanyanın barları da ünlü bu arada adamlar çalıştıkları kadar içiyolar da. iç iç gebermiş tabi allahın nijeryalı çobanı bira mı görmüş hayatında.
neyse flewis gitmiş pisshaltestelle'ye*... uzatmış zingemanı* . tabi bunun zingemann'da bi nijermann geleneği olarak aile soyadı dövme olarak işliymiş onu başta anlatıcaktım. şaşırmayın lan öyle bi kabileden geliyo... bunların zkine öküz boynuzu takanı var ona şaşırmıyosun buna mı şaşırıyosun.
tabi almanyada iklim sert olduğundan oktoberfest zamanı hava 5 derece mi abi.. o senin "flewis" yazan zingemanın üstünde sadece "f" "l" "w" "s" harfleri seçiliyo malum hava soğuk.
aha?!?!? o da ney... yanına bi alman gelmiş..
o da çekinmeden yan pisoda uzatmış zingemanı.. ve şans eseri onda da aynı harfler kazılı... "f,l,w,s"
tabi bizim flewis merak etmiş sormuş: "ya dude senin de mi familie name flewis" demiş.
cevap ise üzücü olmuş:
"nein, ich heisse fallen lord weber stahlherz"
maalesef yaşanmıştır ve sözlük ablalarına selam ederim..
işte bayer senin, siemens benim, basf şunun wilo bunun yorulup bi bara uğramış. almanyanın barları da ünlü bu arada adamlar çalıştıkları kadar içiyolar da. iç iç gebermiş tabi allahın nijeryalı çobanı bira mı görmüş hayatında.
neyse flewis gitmiş pisshaltestelle'ye*... uzatmış zingemanı* . tabi bunun zingemann'da bi nijermann geleneği olarak aile soyadı dövme olarak işliymiş onu başta anlatıcaktım. şaşırmayın lan öyle bi kabileden geliyo... bunların zkine öküz boynuzu takanı var ona şaşırmıyosun buna mı şaşırıyosun.
tabi almanyada iklim sert olduğundan oktoberfest zamanı hava 5 derece mi abi.. o senin "flewis" yazan zingemanın üstünde sadece "f" "l" "w" "s" harfleri seçiliyo malum hava soğuk.
aha?!?!? o da ney... yanına bi alman gelmiş..
o da çekinmeden yan pisoda uzatmış zingemanı.. ve şans eseri onda da aynı harfler kazılı... "f,l,w,s"
tabi bizim flewis merak etmiş sormuş: "ya dude senin de mi familie name flewis" demiş.
cevap ise üzücü olmuş:
"nein, ich heisse fallen lord weber stahlherz"
maalesef yaşanmıştır ve sözlük ablalarına selam ederim..
anlatmaya çalışmamış, ortaya lönk diye koymuşum :/
askerdeyim. yedek subay aday eğitimine başladık. ilk haftam.
kafayı yediğini düşündüğüm, eski bordo bereli olduğu söylenen bi komutanımız var. bana 'şu kapıyı kapat asker' diye bi emir verdi. ben kapıyı kapatmaya koşarak giderken sivil kadın memur da kapıdan girmek üzere..
askerlik yapanlar bilir üstünüz emir verdiyse sorgulamadan yaparsınız.
kadının girmesine 3-4 adım kala kapıyı kilitledim amk. kadın da şaşırdı bana bakıyo napıyo bu salak diye.
hızla geri döndüm, komutanın yanına koşup emri yerine getirdiğimi söyledim bağırarak nizami bir asker gibi. adam kafasını muhabbet kuşu gibi yana çevirip oğlum sen salak mısın diye sordu bana. 6-7 kere sordu sen salak mısın diye, her seferinde emredersiniz komutanım diyorum nizami olarak, o da soruyu tekrarlıyor doğal olarak.
sonra 'git lan aç şu kapıyı süpersalak seni' dedi. düşündüm kişiliğime uygun. ekşide de herkes upper intermediate seviyesinde olduğundan ingilizcesini alıyım daha havalı olur dedim.
kafayı yediğini düşündüğüm, eski bordo bereli olduğu söylenen bi komutanımız var. bana 'şu kapıyı kapat asker' diye bi emir verdi. ben kapıyı kapatmaya koşarak giderken sivil kadın memur da kapıdan girmek üzere..
askerlik yapanlar bilir üstünüz emir verdiyse sorgulamadan yaparsınız.
kadının girmesine 3-4 adım kala kapıyı kilitledim amk. kadın da şaşırdı bana bakıyo napıyo bu salak diye.
hızla geri döndüm, komutanın yanına koşup emri yerine getirdiğimi söyledim bağırarak nizami bir asker gibi. adam kafasını muhabbet kuşu gibi yana çevirip oğlum sen salak mısın diye sordu bana. 6-7 kere sordu sen salak mısın diye, her seferinde emredersiniz komutanım diyorum nizami olarak, o da soruyu tekrarlıyor doğal olarak.
sonra 'git lan aç şu kapıyı süpersalak seni' dedi. düşündüm kişiliğime uygun. ekşide de herkes upper intermediate seviyesinde olduğundan ingilizcesini alıyım daha havalı olur dedim.
nick seçerkenki kafamı sikiyim