ulan 12 yıllık diktatörlüğü yok etmek için tarihi fırsat elinize geçer de bu koalisyonu kurmazsanız allah bin belanızı versin... caymaya en yakın parti mhp dir... sağ parti diye tarihi fırsatı tepip akp ile kolisyon kurarsa tayyipten bir farkı yoktur açık ve net.
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
marmaray'ın imzasını ecevit ve demirel attı, mühendisliğini japonlar yaptı, yetmedi parasını da japonlar verdi. chpli niye binmesin?
sandık görevlisinin indirgenmesine neden olacak hareket.
(bkz: 90+5'te gelen gol)
alttaki yorum sesli güldürmüştür.
bu resmi kaldır heval oylar iptal olabilir çirkefe yatacaklar
çirkefe yatacaklar ne lan. hala gülüyorum ahahah :)
bu resmi kaldır heval oylar iptal olabilir çirkefe yatacaklar
çirkefe yatacaklar ne lan. hala gülüyorum ahahah :)
ben 7 haziran 2015 seçimlerinde oy ve ötesi organizasyonu altında gönüllü olarak görev yapan kürt bir hdp seçmeniyim. sabah görevli olduğum okula gidince tanıştım diğer gönüllülerle. benim dışımdaki diger 7 gönüllü ve gezici avukatımız türkiye'nin batı şehirlerinde doğmuş türklerdi. içlerinden sadece bir tanesi oyunu chp'ye vereceğini ama hdp'nin barajı geçmesini istediğini söyledi, diğerleri hdp'ye oy verecekti.
çok fazla uzatıp duygu sömürüsüne bağlamak istemiyorum, sadece şunu bilin: barajı sizin emanet oylarınızla geçtiğimizin farkındayız. barış için, ülkemiz için ve bize demokratik siyasetin içinde yer açmak için oyunuzu, partinizi feda ettiniz. bunu unutmayacağız, asla ihanet etmeyeceğiz. meydanlarda söylediklerini unutan birileri olursa onları kılıcımızla düzelteceğiz. bu da bizim size namus borcumuz olsun.
unutmadan..
oyları ilçe seçim kuruluna teslim edip görevi tamamladıktan sonra eve dönerken benimle aynı mahallede oturan hdp'nin müşahiti olan ufak tefek, hiç konuşmayan bir kızı da aldım arabaya, beraber döndük. yolda gelirken bana kocaman bir gülümseme ile "biz barajı türklerin oylarıyla aştık, buna inanamıyorum" dediği anda gözlerindeki ışığı görmeliydiniz. barış o ışıktaydı.
tekrar teşekkürler kardeşim. büyük küçük hepinizin o kıymetli ellerinden öperim.
edit: jonquille mesajında hatırlatmış, ben heyecandan unuttum galiba. chp'li olmayıp hdp'ye oy veren yada barajı geçmesini dileyen bütün türk kardeşlerimin o barış kokan ellerinden öperim.
çok fazla uzatıp duygu sömürüsüne bağlamak istemiyorum, sadece şunu bilin: barajı sizin emanet oylarınızla geçtiğimizin farkındayız. barış için, ülkemiz için ve bize demokratik siyasetin içinde yer açmak için oyunuzu, partinizi feda ettiniz. bunu unutmayacağız, asla ihanet etmeyeceğiz. meydanlarda söylediklerini unutan birileri olursa onları kılıcımızla düzelteceğiz. bu da bizim size namus borcumuz olsun.
unutmadan..
oyları ilçe seçim kuruluna teslim edip görevi tamamladıktan sonra eve dönerken benimle aynı mahallede oturan hdp'nin müşahiti olan ufak tefek, hiç konuşmayan bir kızı da aldım arabaya, beraber döndük. yolda gelirken bana kocaman bir gülümseme ile "biz barajı türklerin oylarıyla aştık, buna inanamıyorum" dediği anda gözlerindeki ışığı görmeliydiniz. barış o ışıktaydı.
tekrar teşekkürler kardeşim. büyük küçük hepinizin o kıymetli ellerinden öperim.
edit: jonquille mesajında hatırlatmış, ben heyecandan unuttum galiba. chp'li olmayıp hdp'ye oy veren yada barajı geçmesini dileyen bütün türk kardeşlerimin o barış kokan ellerinden öperim.
az önce yaptığım şey. cep telefonlarına el koydum, kapı zillerini otomatlarını falan bozdum. televizyonlarını kapadım, her çeşit iletişim araçlarını engelledim. saat beşe kadar rehin tutucam bunları.
ben oy kullanamıcam gibi duruyo ama iki akp oyu engellicem yani net kar bir oy arkadaşlar. chp "oy verin gitsinler" diyor ama ben de "oy verdirmeyin gitsinler" diyorum hadi bakalım.
akşamüstü notu: la bayağı bayağı böyle bir şey yaptığımı düşünenler olmuş. epey güldüm tabii ki iki insanı 9-10 saat evde tutacak halim yok. aslında gayet geçerli bir fikir ama fiziki imkansızlıklardan dolayı yapmam mümkün değil maalesef.
ben oy kullanamıcam gibi duruyo ama iki akp oyu engellicem yani net kar bir oy arkadaşlar. chp "oy verin gitsinler" diyor ama ben de "oy verdirmeyin gitsinler" diyorum hadi bakalım.
akşamüstü notu: la bayağı bayağı böyle bir şey yaptığımı düşünenler olmuş. epey güldüm tabii ki iki insanı 9-10 saat evde tutacak halim yok. aslında gayet geçerli bir fikir ama fiziki imkansızlıklardan dolayı yapmam mümkün değil maalesef.
akp'den iktidarı alan gruptur. helal olsundur.
baba attaya gitti.
sırrı süreyya önder'in 25. milletvekili seçim sonuçları ardından an itibarıyla söylediği bir söz. buram buram tevazu kokuyor.
düzenleme:
aynı zamanda makul olması, şaşaa, provokasyon olmaması açısından bugün kutlama yapmayacaklarını açıklamıştır.
düzenleme:
aynı zamanda makul olması, şaşaa, provokasyon olmaması açısından bugün kutlama yapmayacaklarını açıklamıştır.
çok fantastik bir seçim. resmen sözlü çatışma var. yaşadığım olayı aktarıyorum:
kadının biri oyunu sandığa atarken "acaba hanginiz akpli hırsız" dedi, kimse oralı olmadı, bir adam hemen ayaklandı, "hakaret edemezsiniz" dedi. kadın "aha bu, dikkat edin buna" dedi ve söylene söylene gitti. arkasından bakakaldık, fon müziği bile çaldım kafamda. (teyzem 60'tan fazladır, zor yürüyordu ama çenesi maşallah asdfg)
kadının biri oyunu sandığa atarken "acaba hanginiz akpli hırsız" dedi, kimse oralı olmadı, bir adam hemen ayaklandı, "hakaret edemezsiniz" dedi. kadın "aha bu, dikkat edin buna" dedi ve söylene söylene gitti. arkasından bakakaldık, fon müziği bile çaldım kafamda. (teyzem 60'tan fazladır, zor yürüyordu ama çenesi maşallah asdfg)
kolayca lastikleri indirilebilecek araçlardır..
hiç "patlatmak" gibi sizi afişe edecek riskli bir işlem de değildir..
1. 2-3 kişi olun, biriniz eğilerek araca yaklaşsın belli olmasın, diğerleir etrafta yürüyor sigara içiyor gibi yapabilirler. "random" görünmeyi bilmiyorsanız yapcak bişey yok.
2. lastikteki sibop kapağını çıkarın
3. içine minnak bir taş koyun, kapağı geri kapatın. bitti gitti 15dk içinde yavaş yavaş iner o lastik.
hiç "patlatmak" gibi sizi afişe edecek riskli bir işlem de değildir..
1. 2-3 kişi olun, biriniz eğilerek araca yaklaşsın belli olmasın, diğerleir etrafta yürüyor sigara içiyor gibi yapabilirler. "random" görünmeyi bilmiyorsanız yapcak bişey yok.
2. lastikteki sibop kapağını çıkarın
3. içine minnak bir taş koyun, kapağı geri kapatın. bitti gitti 15dk içinde yavaş yavaş iner o lastik.
konuşmaya "koalisyon çok güzel gelsene" diyecekmiş gibi başlayıp,
"koalisyon çok güzel kursanıza amına koduklarım" diye bitirmiştir.
"koalisyon çok güzel kursanıza amına koduklarım" diye bitirmiştir.
chp'liler ülke için kendilerini feda ettiler..
demokrasinin kazanmis olmasina, baskanligin gelmemesine, akp'nin tek basina iktidar olamamasina sevinen kitledir.
oha lan hdp'nin pkk'nın partisi olduğunu bilmeyen mallar varmış hala.
tabii ki mustafa kemal atatürk
arkaları dönükken cüzdandan 200 tl'lik banknot çıkartın. kokusunu alırlar ve arkaları dönerler.
oğlum ben unutmuşum bile bu tv kanallarının uydudaki yerini. ellahım şu anda keyiften kendimi sikicem lanajslkdfsjagfkldajg. yok sikmicem tamam.
yüzde 35 alıp tek başına iktidar olduklarında gayet memnun olan ibnelerin yakarışı.
"oyunu kendisinin kullanacağını öğrenen davutoğlu apar topar sandığa gitti."
şöyledir;
https://pbs.twimg.com/media/cg4m7rjxeaahhlg.jpg
https://pbs.twimg.com/media/cg4nkd4uqai4l8v.jpg
https://pbs.twimg.com/media/cg4oeb2uyaa--kw.jpg
başlığı nası... benzetmiş miyim? *
(bkz: egemen bağış'ın yüce divan oylaması pozu)
edit: bu da video. *
debe editi: evlenecek yaşım geldim. 28 yaşında makine mühendisi bir erkeğim. selam ederim. *
https://pbs.twimg.com/media/cg4m7rjxeaahhlg.jpg
https://pbs.twimg.com/media/cg4nkd4uqai4l8v.jpg
https://pbs.twimg.com/media/cg4oeb2uyaa--kw.jpg
başlığı nası... benzetmiş miyim? *
(bkz: egemen bağış'ın yüce divan oylaması pozu)
edit: bu da video. *
debe editi: evlenecek yaşım geldim. 28 yaşında makine mühendisi bir erkeğim. selam ederim. *
an itibariyle gerçekleştirmek üzere olduğum eylem.
not: faşistim. hem de öyle böyle değil. faşik faşik faşik. terörist olmaktan, dağda eşşeklerle cima etmekten iyidir bea.*
not: faşistim. hem de öyle böyle değil. faşik faşik faşik. terörist olmaktan, dağda eşşeklerle cima etmekten iyidir bea.*
konya geneli sandık sonuçlarını veriyorum,
akp %62
mhp %17
sp %8
chp %5
sayın ysk, iptal edebilir misiniz lütfen çünkü saat 19:00 değil henüz.
akp %62
mhp %17
sp %8
chp %5
sayın ysk, iptal edebilir misiniz lütfen çünkü saat 19:00 değil henüz.
akp'nin tek başına iktidar olamadığı seçimlerde akpiçlerin beklediği olay. avucunuzu yalayın, göt yanaklarınızı ayırın koalisyon geliyor.
edit: bu niye debe'ye girdi amk yok koalisyon falan bahçeli akıllanmadı 2002'de koalisyonu yıktı erken seçime gitti baraj altı kaldı hala akıllanmadı. alın bi tarafınıza sokun ülkenizi de milliyetçiliğinizi de. bıktırdınız. sıçacam apo ve pkk temelli ucuz milliyetçiliğinize. alın iyi bok yiyorsunuz "haoaaa reyiz atarı koydu ehaıoeaaa" aferin. her kesimden insan öldü bu ülkede lan, katliamla mı bitireceksiniz sorunu? barışa bir adım bile yanaşmayıp gelip birileri ebenize atlayınca oturur ağlarsınız. şehit anası siyasetiniz bıktırdı, bir de şehit analarının kendisine söz verin bakalım neler diyecekler? yerlerine konuşmak çok kolay. yere batsın amaçsız kanlı siyasetiniz.
edit: bu niye debe'ye girdi amk yok koalisyon falan bahçeli akıllanmadı 2002'de koalisyonu yıktı erken seçime gitti baraj altı kaldı hala akıllanmadı. alın bi tarafınıza sokun ülkenizi de milliyetçiliğinizi de. bıktırdınız. sıçacam apo ve pkk temelli ucuz milliyetçiliğinize. alın iyi bok yiyorsunuz "haoaaa reyiz atarı koydu ehaıoeaaa" aferin. her kesimden insan öldü bu ülkede lan, katliamla mı bitireceksiniz sorunu? barışa bir adım bile yanaşmayıp gelip birileri ebenize atlayınca oturur ağlarsınız. şehit anası siyasetiniz bıktırdı, bir de şehit analarının kendisine söz verin bakalım neler diyecekler? yerlerine konuşmak çok kolay. yere batsın amaçsız kanlı siyasetiniz.
meclis-i mebusan seçimlerinde oy kullanmış dedenin tc'de de oy kullanması. adam çağları aşıp gelmiş aq.
konuşmanın içeriği;
-tüm türkiye'den size selam getirdim.
-herkese selamlar olsun.
-van'dan bile selam getirdim.
-selam getirdim demiş miydim ?
-bu arada hepinize selamlar.
-tüm türkiye'den size selam getirdim.
-herkese selamlar olsun.
-van'dan bile selam getirdim.
-selam getirdim demiş miydim ?
-bu arada hepinize selamlar.
en akla yakin gorunen hukumet formulu.
hemen 6 ay icinde
1- secim baraji dusurulur
2- yolsuzluk davalari acilir
3- kritik pozisyonlardaki kadrolasma temizlenir. ysk, mit, anayasa mahkemesi vs.
4- yandas medyanin beslenmesi ve egitimsiz secmenden satin alinan oylarin finansmani engellenir.
sonrasinda devam edilebiliyorsa edilir yoksa yeni bir secime gidilir.
hemen 6 ay icinde
1- secim baraji dusurulur
2- yolsuzluk davalari acilir
3- kritik pozisyonlardaki kadrolasma temizlenir. ysk, mit, anayasa mahkemesi vs.
4- yandas medyanin beslenmesi ve egitimsiz secmenden satin alinan oylarin finansmani engellenir.
sonrasinda devam edilebiliyorsa edilir yoksa yeni bir secime gidilir.
ıcinizden soylemenizde yarar var.
ben
kulağınızdan tutup gecmisinizi sikip ataceyiz
dedim.
zafer sonrasi edit; vallahi de yaptik, billahi de yaptik. :)
seni o saraydan da kovaceyiz.
ben
kulağınızdan tutup gecmisinizi sikip ataceyiz
dedim.
zafer sonrasi edit; vallahi de yaptik, billahi de yaptik. :)
seni o saraydan da kovaceyiz.
bu adam doğru politika üretme kıtlığı yaşıyor demek yanlış
bu adam stratejist değil demek yanlış
bu adam dava adamı verdiği sözden dönmez demek yanlış
bu adamın kat'iyen iktidar hedefi yok
bu adam bir 'proje'
bu adam kendi çıkarlarını partisinin üstüne hatta memleketin üstüne koyan biri.
mhp müşahit kartımı da yırtıyorum,allah sana hidayet versin diyorum.davutoğlu başarısızının yerine tayyip bunu alsın akp'nin başına gerçi bahçeli kendi partisine ihanet eden biri bu seferde chp için iş yapar
erken seçim olduğu takdirde şerefim üzerine yemin ederim ki ne oyumu alabilir ne benim sülalemin,çevremin oyunu akp aleyhine çalışmaktan çok mhp aleyhine çalışırım.
a haber'i açın ulan daha nefes almadan,"alın bakın işte kaos hali oldu bunlar kendi arasında konuşup anlaşamıyor,ekonomi dibe vuracak " goygoyu yapıyorlar.sana ne demek lazım be 'adam' ?
not: bir siyasal analiz için özelden küfür eden ülkücü görünümlü aktrolleride gördük,görmeye zaten alışıktık.
debe editi : akp senin yanlış taktiksel hamlelerin yüzünden yeniden iktidar olursa seni istifa bile kurtarmaz,kendini sıfırlarsın ya kendine gel,ya istifa et !
bu adam stratejist değil demek yanlış
bu adam dava adamı verdiği sözden dönmez demek yanlış
bu adamın kat'iyen iktidar hedefi yok
bu adam bir 'proje'
bu adam kendi çıkarlarını partisinin üstüne hatta memleketin üstüne koyan biri.
mhp müşahit kartımı da yırtıyorum,allah sana hidayet versin diyorum.davutoğlu başarısızının yerine tayyip bunu alsın akp'nin başına gerçi bahçeli kendi partisine ihanet eden biri bu seferde chp için iş yapar
erken seçim olduğu takdirde şerefim üzerine yemin ederim ki ne oyumu alabilir ne benim sülalemin,çevremin oyunu akp aleyhine çalışmaktan çok mhp aleyhine çalışırım.
a haber'i açın ulan daha nefes almadan,"alın bakın işte kaos hali oldu bunlar kendi arasında konuşup anlaşamıyor,ekonomi dibe vuracak " goygoyu yapıyorlar.sana ne demek lazım be 'adam' ?
not: bir siyasal analiz için özelden küfür eden ülkücü görünümlü aktrolleride gördük,görmeye zaten alışıktık.
debe editi : akp senin yanlış taktiksel hamlelerin yüzünden yeniden iktidar olursa seni istifa bile kurtarmaz,kendini sıfırlarsın ya kendine gel,ya istifa et !
"400'ü verin ve bu iş huzur içinde çözülsün."
"330 da olumlu."
"lan bari 23 nisan'da başkan oluyum."
seni başkan yaptırmadık!
debe edit: vatan haini teröristlerin(!) yerden yere vurduğu ortak nefretimizi, elinden tutup kaldırmaya çalışan vatansever milliyetçi lidere teşekkürler. tarih tekerrür eder ve barajın altında kalırsınız umarım.
"330 da olumlu."
"lan bari 23 nisan'da başkan oluyum."
seni başkan yaptırmadık!
debe edit: vatan haini teröristlerin(!) yerden yere vurduğu ortak nefretimizi, elinden tutup kaldırmaya çalışan vatansever milliyetçi lidere teşekkürler. tarih tekerrür eder ve barajın altında kalırsınız umarım.
ıktidarda akp olmasaydi, meclise giremezdi.
kılıçdaroğlu niye bitsin arkadaş. biten tayyip.
hdp %9.9'de kalmış olsa, şu an cumhurbaşkanımız balkon açılışı yapıyordu.
hdp %9.9'de kalmış olsa, şu an cumhurbaşkanımız balkon açılışı yapıyordu.
dünya tarihine, adayı olmadığı bir seçimi kaybeden ilk politikacı olarak geçecek kişidir.
en son resti çektiğinde baraj altında kalmıştı.
vatan haini dediğiniz hdplilerin mhplilerden daha şerefli olduğunu gösterecek olaydır.
(bkz: yemi'den sonrasını okumadım)
edit: başlık başa
başlığı açıp kaçan troll (bkz: gigidi) isimli troll.
niye kaçıyorsun ki sayın amınakoduğum, öğretirdik soru ekinin ayrı yazılması gerektiğini.
tekrar edit: başlığın orjinali (bkz: gigidi) tarafından açılmış ve terkedilmiş olan "seçimde fox stv'yemi, ntv kanald'yemi inancaz" gibi enteresan, harikulade başlıktı.
neyse madem başlık başa kaldı, yegane yorumumu yapayım.
ben ekşi sözlüğün verdiği sonuçlara inanacağım, tvden bakınca insanın kafası karışıyor, hem çok resmiler. buranın ortamı daha sıcak lan :/
edit: başlık başa
başlığı açıp kaçan troll (bkz: gigidi) isimli troll.
niye kaçıyorsun ki sayın amınakoduğum, öğretirdik soru ekinin ayrı yazılması gerektiğini.
tekrar edit: başlığın orjinali (bkz: gigidi) tarafından açılmış ve terkedilmiş olan "seçimde fox stv'yemi, ntv kanald'yemi inancaz" gibi enteresan, harikulade başlıktı.
neyse madem başlık başa kaldı, yegane yorumumu yapayım.
ben ekşi sözlüğün verdiği sonuçlara inanacağım, tvden bakınca insanın kafası karışıyor, hem çok resmiler. buranın ortamı daha sıcak lan :/
seçim var.
kamera var.
bir sürü insan var.
çevresinde yakınları var.
buna rağmen 2,5 dakikalık bir tartışmada bile "kadına el kaldırma" noktasına gelebiliyor. çekinme yok, oto-limitasyon yok. tereddüt yok.
kim bu?
milletvekili.
kimse olmasa,
kamera olmasa,
kadın yalnız olsa,
o elin kadına inmeyeceğini söyleyebilen biri olabilir mi?
üstelik bu adam milletvekiliymiş.
şunu demeye getiriyorum. "numaradan kibarlık, numaradan centilmenlik, numaradan saygı" olayını bile geçmiş arkadaşlar. artık o bile kalmamış. daha diyecek bişey kalmamış.
kamera var.
bir sürü insan var.
çevresinde yakınları var.
buna rağmen 2,5 dakikalık bir tartışmada bile "kadına el kaldırma" noktasına gelebiliyor. çekinme yok, oto-limitasyon yok. tereddüt yok.
kim bu?
milletvekili.
kimse olmasa,
kamera olmasa,
kadın yalnız olsa,
o elin kadına inmeyeceğini söyleyebilen biri olabilir mi?
üstelik bu adam milletvekiliymiş.
şunu demeye getiriyorum. "numaradan kibarlık, numaradan centilmenlik, numaradan saygı" olayını bile geçmiş arkadaşlar. artık o bile kalmamış. daha diyecek bişey kalmamış.
böyle birşeyi mhpli ve yahut akpli seçmen yapsaydı şuanda burası entry dolar adamın yemediği hakaret kalmazdı. ama hdp yaptımı sorun yok değil mi demokrak yazarlarım benim?
mustehaktır. nasıl sevindim anlatamam. yıllardır yabancılara günlüğü 20 euro'dan verdikleri odayı kendi vatandaşına 150 euro fiyat çekip yurtiçi tatili yurtdışı tatilden pahalı hale getiren bu zihniyet daha da beter olsun.
belki şimdi ağlaya yakına kendi vatandaşına da 20 euro'dan vermek zorunda kalırlar. senelerdir türk insanını sömürerek ettiğiniz fahiş karlara sayıverin bu sene de kar etmeyin otel sahipleri.
edit:bir de dünya'nın hiç bir ülkesinde yapılmayan ilan ettiğiniz fiyatlar bir otel odasında 2 kişi kalırsa geçerlidir tek kişi kalırsa %80 fazlasını öder olayınız var ki sadece bu topraklara mahsus bir şerefsizliktir. dünyanın her hangi bir şehrinde bir otel odasının fiyatını ödedikten sonra tek kişi de kalabilir 2 kisi de kalabilir hatta extra yatak istemezse 3üncü kişi de kalabilir.
belki şimdi ağlaya yakına kendi vatandaşına da 20 euro'dan vermek zorunda kalırlar. senelerdir türk insanını sömürerek ettiğiniz fahiş karlara sayıverin bu sene de kar etmeyin otel sahipleri.
edit:bir de dünya'nın hiç bir ülkesinde yapılmayan ilan ettiğiniz fiyatlar bir otel odasında 2 kişi kalırsa geçerlidir tek kişi kalırsa %80 fazlasını öder olayınız var ki sadece bu topraklara mahsus bir şerefsizliktir. dünyanın her hangi bir şehrinde bir otel odasının fiyatını ödedikten sonra tek kişi de kalabilir 2 kisi de kalabilir hatta extra yatak istemezse 3üncü kişi de kalabilir.
tuğçe kazaz'ın ergenliği.
edit: çocuk diyorsunuz da, genç bir insan bu - 20 yaşındaymış- , oy falan kullanıyor, senin benim gibi vatandaş işte. tabi akli olgunluğa sahip değil henüz. ileride değişme olasılığı var ama çok zor. küçük bir ihtimal, içinde yaşadığı ortamdan sıyrılmasına sebep olacak bir gelişmeyle (mesela yurtdışına okumaya gönderilir, orada bir aydınlanma yaşar falan filan) belki bir nebze değişebilir. yoksa öyle durduk yere kafada şimşek çakmıyor birdenbire. ben genel olarak hayatta pek iyimser biri değilim, bu kız böyle yürür gider. aslında böyle videoları görmezden gelme yanlısıyım, 30 saniye seyredemedim zaten. aaah benim bakteri kardeşlerim, alın gayrı beni de aranıza, şiştim valla.
diğer yandan internet çok acayip yer. şu videoyu görmesem tahayyül edebileceğim bir tipleme değil bu, yaşam alanım dar çünkü ve sınırlı sayıda insanla iletişimim var. ama işte tam da bu örnekteki insanlar yönetiyor beni. bazen facebook'ta çok garip gruplarla karşılaşıyorum, şaşkınlıkla okuyorum, sanki burda yaşamıyormuşum da turist gelmişim gibi, farklı alfabeleri var, üslupları bir değişik. var olabilmek için yabancılaşmışım resmen bu ülkeye, karşılaşınca da garip geliyor. bir keresinde de paylaştığım bir evrim videosunun altına -attaistmisin- diye bir yorum yazılmıştı. profile baktım, normal insan yahu, yoğurt aldığım dükkandaki adam işte, ama temas yüzeyimiz gündelik hayatta çok kısıtlı olduğu için aslında birbirimizi tanımıyoruz, kodlarla idare ediyoruz. bu kız da aranızdan birinin çocuğunun arkadaşı, belki komşunuz falan. hani burayı sahne yapıyoruz her seferinde, bir şeyi seçip ortaya alıyoruz eğleniyoruz, arada bizden de ortaya alınanlar oluyor. bundan da haz etmiyorum pek, kibirli geliyor bazen ama aynı boku ben de yiyorum. adorno, doğru bir yaklaşımın insanın kendisine sorular sormasına neden olacak yolu açmaktan geçtiğinden bahsediyor ama onu da nasıl yapacaksın? frankfurt okulu çıkışında kız meselesinden dayak yememiş adama ben durumumu nasıl anlatayım. o yüzden ben de fırlatıyorum taşı geçiyorum. maarri de tokatlıyor mesela, adorno style işlemez burda, süt çocuğu derler ciddiye almazlar. altta birisi caps paylaşmış "bizde böyle yarraam" diyor, böyle gerçekten. yatıyom ben.
edit: çocuk diyorsunuz da, genç bir insan bu - 20 yaşındaymış- , oy falan kullanıyor, senin benim gibi vatandaş işte. tabi akli olgunluğa sahip değil henüz. ileride değişme olasılığı var ama çok zor. küçük bir ihtimal, içinde yaşadığı ortamdan sıyrılmasına sebep olacak bir gelişmeyle (mesela yurtdışına okumaya gönderilir, orada bir aydınlanma yaşar falan filan) belki bir nebze değişebilir. yoksa öyle durduk yere kafada şimşek çakmıyor birdenbire. ben genel olarak hayatta pek iyimser biri değilim, bu kız böyle yürür gider. aslında böyle videoları görmezden gelme yanlısıyım, 30 saniye seyredemedim zaten. aaah benim bakteri kardeşlerim, alın gayrı beni de aranıza, şiştim valla.
diğer yandan internet çok acayip yer. şu videoyu görmesem tahayyül edebileceğim bir tipleme değil bu, yaşam alanım dar çünkü ve sınırlı sayıda insanla iletişimim var. ama işte tam da bu örnekteki insanlar yönetiyor beni. bazen facebook'ta çok garip gruplarla karşılaşıyorum, şaşkınlıkla okuyorum, sanki burda yaşamıyormuşum da turist gelmişim gibi, farklı alfabeleri var, üslupları bir değişik. var olabilmek için yabancılaşmışım resmen bu ülkeye, karşılaşınca da garip geliyor. bir keresinde de paylaştığım bir evrim videosunun altına -attaistmisin- diye bir yorum yazılmıştı. profile baktım, normal insan yahu, yoğurt aldığım dükkandaki adam işte, ama temas yüzeyimiz gündelik hayatta çok kısıtlı olduğu için aslında birbirimizi tanımıyoruz, kodlarla idare ediyoruz. bu kız da aranızdan birinin çocuğunun arkadaşı, belki komşunuz falan. hani burayı sahne yapıyoruz her seferinde, bir şeyi seçip ortaya alıyoruz eğleniyoruz, arada bizden de ortaya alınanlar oluyor. bundan da haz etmiyorum pek, kibirli geliyor bazen ama aynı boku ben de yiyorum. adorno, doğru bir yaklaşımın insanın kendisine sorular sormasına neden olacak yolu açmaktan geçtiğinden bahsediyor ama onu da nasıl yapacaksın? frankfurt okulu çıkışında kız meselesinden dayak yememiş adama ben durumumu nasıl anlatayım. o yüzden ben de fırlatıyorum taşı geçiyorum. maarri de tokatlıyor mesela, adorno style işlemez burda, süt çocuğu derler ciddiye almazlar. altta birisi caps paylaşmış "bizde böyle yarraam" diyor, böyle gerçekten. yatıyom ben.
öncelikle iki parti arasında kardeşlik rüzgarları eserken bu mal beyanını kınıyorum.
sonralıkla, haluk koç'un partimizden akın akın hdp'ye gittiler diyecek hali yok ya kardeş. açarsın chp'nin kalesi olan yerlerde hdp geçen seçim ne almış bu seçim ne almış görürsün. çevremde yerelde chp'ye oy verip bu seçimde hdp'ye veren insan sayısı chp'ye verenden fazla aq. kadıköy'de oturuyorum, yerelde 3 hdp çıkan sandığımda 30 hdp çıkmış. kafa sikmeyin yani. sırrı süreyya önder demirtaş bile çıkıp emanet oyların farkındayız derken siz kim köpeksiniz? yine 2011'de 26 olan yerel seçimde 27'nin üstüne çıkan chp oyları belki hayatının en iyi kampanyasıyla 25'e düşmüş olabilir mi? chp'den hdp'ye giden oy en az yüzde 2'dir. %3'ü bulabilir. anketlere bakarak bile bunu görebilirsin, sandıkta terleyip ya bilal balkona çıkarsa diye hdp'ye basan chp gençlik örgütünden arkadaşıma ayıp bu senin yazdıkların.
sonralıkla, haluk koç'un partimizden akın akın hdp'ye gittiler diyecek hali yok ya kardeş. açarsın chp'nin kalesi olan yerlerde hdp geçen seçim ne almış bu seçim ne almış görürsün. çevremde yerelde chp'ye oy verip bu seçimde hdp'ye veren insan sayısı chp'ye verenden fazla aq. kadıköy'de oturuyorum, yerelde 3 hdp çıkan sandığımda 30 hdp çıkmış. kafa sikmeyin yani. sırrı süreyya önder demirtaş bile çıkıp emanet oyların farkındayız derken siz kim köpeksiniz? yine 2011'de 26 olan yerel seçimde 27'nin üstüne çıkan chp oyları belki hayatının en iyi kampanyasıyla 25'e düşmüş olabilir mi? chp'den hdp'ye giden oy en az yüzde 2'dir. %3'ü bulabilir. anketlere bakarak bile bunu görebilirsin, sandıkta terleyip ya bilal balkona çıkarsa diye hdp'ye basan chp gençlik örgütünden arkadaşıma ayıp bu senin yazdıkların.
hakkında abuk subuk yorumlar yapılıyor.
ya arkadaş, biz emanet oyumuzu verirken, bu adamın apo'ya teşekkür edebileceğini, sayın diyeceğini düşünmedik mi amk ya? siz akıllısınız da biz mi malız?
açıkçası, dağdan inen, siyasete giren, yetmedi vekil çıkaran bir durumda oldukları için beni zerre kadar rahatsız etmiyor. bu şekilde barışcıl siyaset yapacaklarsa, ben vicdanen rahatsız olmuyorum arkadaş.
geçmişte olanları unutmadık biz de, mal mısınız nesiniz? ama geçmişte olanlar, gelecekte de olacak diye bir şey yok. şans verdik, iyi kullanırlarsa amenna, kullanamazlarsa eyvallah. bu kadar net.
kendin söylüyorsun bak, geçmişte şehitler verdik diyorsun. ben de evlatlarım gelecekte şehit olsun istemiyorum bu kadar basit. bunu o minicik beynine sok artık.
terörist'e sayın demekle, albay'a bayım demekle olmuyor bu işler. anlayın artık.
ya arkadaş, biz emanet oyumuzu verirken, bu adamın apo'ya teşekkür edebileceğini, sayın diyeceğini düşünmedik mi amk ya? siz akıllısınız da biz mi malız?
açıkçası, dağdan inen, siyasete giren, yetmedi vekil çıkaran bir durumda oldukları için beni zerre kadar rahatsız etmiyor. bu şekilde barışcıl siyaset yapacaklarsa, ben vicdanen rahatsız olmuyorum arkadaş.
geçmişte olanları unutmadık biz de, mal mısınız nesiniz? ama geçmişte olanlar, gelecekte de olacak diye bir şey yok. şans verdik, iyi kullanırlarsa amenna, kullanamazlarsa eyvallah. bu kadar net.
kendin söylüyorsun bak, geçmişte şehitler verdik diyorsun. ben de evlatlarım gelecekte şehit olsun istemiyorum bu kadar basit. bunu o minicik beynine sok artık.
terörist'e sayın demekle, albay'a bayım demekle olmuyor bu işler. anlayın artık.
2002 genel seçimlerinde ak parti %33 oy oranı ile meclisteki %66 koltuğa sahip olurken sistem sıkıntısı yok, 2015 genel seçimlerinde %41,7 oy oranı ile %47 koltuğa sahip olunca sistem sıkıntısı var, sistem değişmeli.
korkma nagehan, titre.
düzeltme: zevkten orgazm olurken sehven nagehan yerine neslihan yazmışım. düzeltildi.
korkma nagehan, titre.
düzeltme: zevkten orgazm olurken sehven nagehan yerine neslihan yazmışım. düzeltildi.
vaziyet alın çok yakında kürt olduğunu iddia edebilir.
yumurcak tv.