Sık geçen başlıklar

antik sozluk 30

ekşi profili
şehri araba odaklı düşünenler "trafiği sıkıştıracak" diye düşünebilirler. fakat bu hattaki otobüsler, özellikle minibüsler trafikten çekileceklerdir. ben size, hiç trafik olmaması gereken bir yerde sadece minibüs yolcu bekliyor diye nasıl hayvani trafik oluyor gösterebilirim. ek olarak da, yoğun caddelerde parklanmaya da engel olunmalıdır. bunu da ele aldığımızda, parklanma ve büyük toplu taşıma araçları devreden çıkınca olay çözülecektir.

bir zahmet de arabanızla her yere de gitmeyin artık istanbul'da. bu şehre atılan en büyük kazık, 70 sene önce şehrin neredeyse her semtine ulaşan tramvayların kaldırılması olmuştur. tramvay projelerini destekliyorum. hatta her ilçeye tramvay projesi yapılmalıdır. metrodan ucuzdur ve aktif kullanımda trafiği doğrudan azaltabilecek potansiyeldedir.
bunun tek sorumlusu kimdir biliyor musunuz? bu ve bunun gibilere cezayı basmayan, ehliyetini elinden almayan, motorunu trafikten men etmeyen polisler ve onların en üst makama kadar amirleridir. fırat kenarında kurdun kaptığı koyunlar ve bunlar...
basit bir fes fabrikasının atıl halini ortadan kaldırıp bir sanat merkezine dönüştüren ibb'ye yapılan anlamsız saldırıdır. saldırının sebebi de bu tarihi yapının abdülhamid eseri olmasıymış. hadi başka bir şey olsa neyse de fes üretilen bir yapı lan bu. adamın bokunu bile görseler tapacaklar. püh sizin osmanlı seviciliğinize. osmanlı'nın gözü gibi baktığı istanbul suriçine yıllardır göçmenler ve mülteciler sıçıyor, bir kere "fatih'in emanetidir" deyip sahip çıktınız mı lan? anca siyaset!
türkiye gibi trafik kültürü gelişmemiş, trafikte orman kanunları işleyen bir ülkede, "çoğunluğun" hareketine aykırı olarak, onlara bir başkaldırı olarak, doğruları uygulayan insanlara gösterilen bir nezakettir. doğruyu yapan insanları ödüllendirerek onların da diğerlerine benzemelerinin önüne geçilecektir veya sayılarının artması sağlanacaktır. böylelikle trafik kültürü oluşacaktır. başka türlü olmuyor zira.
muhabbet değildir. islamda "kardeşlik" kavramını pekiştiren olgulardan birisidir. safların sık olması, kardeşlik bağının güçlenmesi manasındadır. aslında, dışarıda kalan adamların safa dahil olması gibi düşünülebilir ama temelinde bu olgu vardır. siz, "ter kokan" adamın kokusunu çekmek zorunda değilsiniz evet. ama bu da her safa girenin pis koktuğu anlamına gelmez, kokanın da islamdan nasibini almadığına delildir. zira camiye temiz elbise ile gitmek, koku sürünmek sünnettir. hatta saftaki müslüman kardeşi rahatsız etmemek için sarımsak gibi koku yapıcı şeyleri yemek bile uygun görülmemiştir (sigara, soğan vb aklınıza ne gelirse).

safları sık tutmak lazım. sadece namazda değil, toplumda da...