kendi sevgilisini onca olay oldu bir kere savunmamış insan benim mücadeleme laf edemez diyerek merve sap la mış tır.
(bkz: günün özeti)
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
birisi gelip burada mekanın nusr'et olduğunu yazmasa, başka bir yerde nusret'le dalga geçiyorlar derdim.
adamın kılığı kıyafeti, beceriksizliği, baklavayı mahvetmesi ve sonrasında milletin bravo diye bağırmaya başlaması bana böyle düşündürttü.
ayrıca bence olayın en igrenç yanı, baklavayı hazırlarken kullandığı o aletleri önce masaya vurup kirletmesi.
o masanın üzerinde kim bilir ne mikroplar, ne kalıntılar, ne yağlı bez artıkları vardır.
mekanın nusr'et, olayın da parodi değil gerçek olduğunu öğrenince ne yazsam bilemedim.
videonun altındaki yorumlardan birini paylaşayım en iyisi:
"şu hareketi 10 yıl önce biri yapsaydı spastik derdik. şimdi show, gösteri, para diyoruz."
adamın kılığı kıyafeti, beceriksizliği, baklavayı mahvetmesi ve sonrasında milletin bravo diye bağırmaya başlaması bana böyle düşündürttü.
ayrıca bence olayın en igrenç yanı, baklavayı hazırlarken kullandığı o aletleri önce masaya vurup kirletmesi.
o masanın üzerinde kim bilir ne mikroplar, ne kalıntılar, ne yağlı bez artıkları vardır.
mekanın nusr'et, olayın da parodi değil gerçek olduğunu öğrenince ne yazsam bilemedim.
videonun altındaki yorumlardan birini paylaşayım en iyisi:
"şu hareketi 10 yıl önce biri yapsaydı spastik derdik. şimdi show, gösteri, para diyoruz."
valla z kuşağı kusura bakmayın, size gül bahçesi vaadedilmedi. asıl madur olan biz y kuşağıyız.
bize çalışırsan kazanırsın dediler, en iyi okulları bitirdik. ülke ekonomik anlamda da iyiydi.
bizim zamanımızda her yerde üniversite de yoktu iyi puanları olanlar okuyordu. benim kadar emek vermeyen adamın benden önce 'evim, arabam yok' diye bağırmasını hoş karşılamam, rastlarsam da kalbini kırarım.
bize gül bahçesi vaadedildi, bu kadar karaktersiz insanlar yoktu. eğitim seviyesi yüksek kişilerin gelirleri de kariyerleri de iyiydi. bunlarla büyütülüp, orta yaşlarda evini barkını kurma aşamasındaki kritik dönemdeki y kuşağının hüsrana uğraması kadar ciddi bir mesele yok ülkede.
siz sadece az çalışıp, çok para kazanma derdindesiniz. yalanlarla büyütülen ve hüsrana uğrayanlar y kuşağıdır.
ama çalışkan ve yetinen yapıda olduğumuz için sizin gibi yaygara yapmıyoruz !
not! adım gibi eminim, yazım uzun olduğu için üşenip okumamıştır bile z kuşağı. yine biz bize dertleşmiş olduk sevgili akranım olan y kuşağı.
bize çalışırsan kazanırsın dediler, en iyi okulları bitirdik. ülke ekonomik anlamda da iyiydi.
bizim zamanımızda her yerde üniversite de yoktu iyi puanları olanlar okuyordu. benim kadar emek vermeyen adamın benden önce 'evim, arabam yok' diye bağırmasını hoş karşılamam, rastlarsam da kalbini kırarım.
bize gül bahçesi vaadedildi, bu kadar karaktersiz insanlar yoktu. eğitim seviyesi yüksek kişilerin gelirleri de kariyerleri de iyiydi. bunlarla büyütülüp, orta yaşlarda evini barkını kurma aşamasındaki kritik dönemdeki y kuşağının hüsrana uğraması kadar ciddi bir mesele yok ülkede.
siz sadece az çalışıp, çok para kazanma derdindesiniz. yalanlarla büyütülen ve hüsrana uğrayanlar y kuşağıdır.
ama çalışkan ve yetinen yapıda olduğumuz için sizin gibi yaygara yapmıyoruz !
not! adım gibi eminim, yazım uzun olduğu için üşenip okumamıştır bile z kuşağı. yine biz bize dertleşmiş olduk sevgili akranım olan y kuşağı.
fenerbahçe kariyeri şu şekilde olacaktır:
- ilk 2 hafta lige güzel bir başlangıç
- sonraki 5 hafta tökezleme
- 7. haftadan sonra homurdanmalar
- yerli oyuncu lobisi ve türk medyasının eş zamanlı itibar suikastleri
- 10. haftadan sonra istifa sesleri
- 12. haftada ersun yanal tezahüratları
- 14. haftada yüklü bir tazminatla kovulması, ersun yanal ile anlaşılması, ligde yine hüsran ve kapanış
- ilk 2 hafta lige güzel bir başlangıç
- sonraki 5 hafta tökezleme
- 7. haftadan sonra homurdanmalar
- yerli oyuncu lobisi ve türk medyasının eş zamanlı itibar suikastleri
- 10. haftadan sonra istifa sesleri
- 12. haftada ersun yanal tezahüratları
- 14. haftada yüklü bir tazminatla kovulması, ersun yanal ile anlaşılması, ligde yine hüsran ve kapanış
(bkz: bop eşbaşkanı) tarafından memnuniyet ile karşılanmış hadisedir.
tıkır tıkır, saat gibi işliyor planları.
tıkır tıkır, saat gibi işliyor planları.
ne bir kaynak, ne bir haber alıntısı. ne olmuş diye başlığa giriyorum, ben zaten bırakmıştım yazıyor sadece. sinir bozucu.
edit: arkadaşlar haber siteleri ve sosyal medya diye bir şeyler varmış, akıl vermeyi seven insanlardan öğrendim. girin oradan öğrenin, burada da isteyen istediği şekilde başlık açsın. doğru mu, dayanağı ne vs. bilmesek de olur.
edit: arkadaşlar haber siteleri ve sosyal medya diye bir şeyler varmış, akıl vermeyi seven insanlardan öğrendim. girin oradan öğrenin, burada da isteyen istediği şekilde başlık açsın. doğru mu, dayanağı ne vs. bilmesek de olur.
başlatmazsanız amınıza koyayım.
olm bizim bir seviye altımız lağımda boğulmak zaten.
neyi kaybetmekle tehdit edebilirsiniz amk?
yaşam mı?
lavrov gelip burada 3 ay yaşasın, o nükleer füzeleri kendi götüne sokarak intihar eder.
savaştaki ukrayna'da market rafları dolu, insanların karnı tok.
bizim çöpten yemek toplayan vatandaşımız var.
sizin savaş dediğiniz olayı bizim burada domaltıp sikerler haberiniz olsun.
olm bizim bir seviye altımız lağımda boğulmak zaten.
neyi kaybetmekle tehdit edebilirsiniz amk?
yaşam mı?
lavrov gelip burada 3 ay yaşasın, o nükleer füzeleri kendi götüne sokarak intihar eder.
savaştaki ukrayna'da market rafları dolu, insanların karnı tok.
bizim çöpten yemek toplayan vatandaşımız var.
sizin savaş dediğiniz olayı bizim burada domaltıp sikerler haberiniz olsun.
adam tüm dünyanın bildiği, kullandığı bir platformu 44 milyar dolara alıyor.
128 milyar dolar ile dünyanın amına koyarmışız.
128 milyar dolar ile dünyanın amına koyarmışız.
son zamanlarda birkaç bağımsız ekonomistten birden duyduğum iddiadır. ki bu ekonomistlerin içinde alaattin aktaş'tan tutun, atilla yeşilada'ya kadar birçok uzman var. bu kadar yanlışın ancak bilerek ve isteyerek yapılacağını ima ediyorlar. bazı siyasi, demografik, ideolojik gizli ajandaların var olduğunu söylüyorlar. ekonominin bilerek büyük bir çıkmaza sokularak tahsil görmüş, modern ve atatürkçü kesimi ülkeden firar ettirip yerlerine afganistan, pakistan ve suriye gibi ülkelerden nüfus ithal edildiğini belirtiyorlar.
söz konusu iddiaya göre, bu sayede nüfusu kalabalık, cahil, yobaz, tamahkâr, kaderci ve koyun gibi güdülebilir bir ülke tesis edip karşı devrim teşebbüsünü nihayetine erdirmenin derdindeymiş birileri. tıpkı malezya, afganistan, pakistan ve bangladeş gibi.
şu verileri başka türlü izah etmek mümkün değil.
--- spoiler ---
ormanı kim ve niye yaktı?
ihtiyacımız olan sadece ve sadece 1 ağaçtı... ama maalesef ormanı yaktık.
şu anda ormanımız harıl harıl yanıyor.
yangını ise kimse söndüremiyor.
bu hengamede yangını kimin çıkardığı ve neden çıktığını soran yok.
gelin biz hatırlayalım:
yatırım ve üretim için düşük faiz istedik. faiz düşünce yatırımlar ve üretim daha ucuz olacak ve ekonomi canlanacaktı.
yatırım ve üretim için istediğimiz düşük faizin meğerse yan etkileri oluyormuş. faizler düşünce kurlar ve ardından enflasyon patlıyormuş. hatta enflasyon önce kurlar ile patlıyor ama sonra kurlar dursa bile enflasyon yoluna devam ediyormuş.
“muş” diyorum çünkü biz bunları ülke olarak yeni yeni öğreniyoruz.
gerçi iktisat hocaları okula gidenler için bu bilgileri eskilerden öğretmişlerdi. ama ülke olarak yeni öğreniyoruz maalesef.
önceki gün ito iftarında h&m bakanı nureddin nebati “gerekirse gemileri karadan yürütürüz” demiş.
bence gemileri karadan yürütmek yerine ‘akıl yürütmek’ yeterli olabilir.
gelin beraber düşünelim:
bddk verilerine göre bankaların toplam kredileri 5 trilyon 168 milyar lira. bu kredilerin içinde en büyük kalem 1 trilyon 067 milyar lira ile işletme kredileri yer alıyor. ikinci ve üçüncü kredi kalemleri ise, 784 milyar lira ile tüketici kredileri ve 709 milyar lira ile taksitli ticari krediler yer alıyor.
merkez bankası geçen haftanın son günü aldığı karar ile artık kredilerden de karşılık almaya başlayacağını ilan etti.
açıklamaya göre işletme kredileri kesilmek isteniyor: yatırımlar sürsün ama işletme kredileri ile şirketler rahat işlem yapmasın.
şimdi düşünelim:
bankalar geçen yılın toplamında bütün ama bütün kredilerden “toplam faiz+(kar payı)” gelirleri 641,5 milyar tl oldu. (tl kredi faizleri ise 532,5 milyar tl)
buradan yatırım kredilerine gidebilecek faiz gider olsa olsa 50-100 milyar lira arası bir şey olur.
geçen hafta bir başka veri açıklandı: türkiye’nin dış borçları...
söyleyelim hemen: 441 milyar 064 milyon dolar. bunun tl karşılığı ne ediyor?
eylül 2021’de faiz indirimleri başlamadan önce kur 8,20 liraydı. 8,20*451.064 = 3 trilyon 617 milyar tl
ama kur artışı sonucu bugün ne ediyor? 14,77*451.064= 6 trilyon 515 milyar tl
sadece ve sadece dış borcun kur zararı 2,9 trilyon lira.
hiç aklınız alıyor mu? üretim-yatırım için bütün faizleri sıfırlasanız maliyetiniz 50-100 milyar lira. ama siz gidip faizleri suni şekilde indirip kurları zıplatıyorsunuz ve sadece dış borçta 2,9 trilyon lira zarara yol açıyorsunuz.
sorarım size: bu politikanın neresinde ne akıl var? gerçekten bir akıl var mı? ben en başından beri hiç anlamış değilim.
bu rakamları politikaya ilk geçtikleri günlerden beri veriyorum. yatırım-üretim kredisi ucuzlasın ve ekonomi rahatlasın isteniyorsa bunun yolu tüm ülkeyi yakmaktan geçmiyordu.
kredi tahsisi ile bu alanlara verilen kredilere kamu desteği veya diğer kredilerden alınacak pay desteği ile sağlanırdı.
altı üstü ormandan 1 ağaç almaya kalkıyoruz ve ormanı yakıyoruz.
sonra da gerekirse gemileri karadan yüzdürürüz diyoruz.
iyi ama bunlara hiç ama hiç gerek yoktu. biz bu işi çok rahat kırmadan dökmeden halledebilirdik.
neden ormanı yaktık ki?
--- spoiler ---
konu ile ilgili köşe yazısı
söz konusu iddiaya göre, bu sayede nüfusu kalabalık, cahil, yobaz, tamahkâr, kaderci ve koyun gibi güdülebilir bir ülke tesis edip karşı devrim teşebbüsünü nihayetine erdirmenin derdindeymiş birileri. tıpkı malezya, afganistan, pakistan ve bangladeş gibi.
şu verileri başka türlü izah etmek mümkün değil.
--- spoiler ---
ormanı kim ve niye yaktı?
ihtiyacımız olan sadece ve sadece 1 ağaçtı... ama maalesef ormanı yaktık.
şu anda ormanımız harıl harıl yanıyor.
yangını ise kimse söndüremiyor.
bu hengamede yangını kimin çıkardığı ve neden çıktığını soran yok.
gelin biz hatırlayalım:
yatırım ve üretim için düşük faiz istedik. faiz düşünce yatırımlar ve üretim daha ucuz olacak ve ekonomi canlanacaktı.
yatırım ve üretim için istediğimiz düşük faizin meğerse yan etkileri oluyormuş. faizler düşünce kurlar ve ardından enflasyon patlıyormuş. hatta enflasyon önce kurlar ile patlıyor ama sonra kurlar dursa bile enflasyon yoluna devam ediyormuş.
“muş” diyorum çünkü biz bunları ülke olarak yeni yeni öğreniyoruz.
gerçi iktisat hocaları okula gidenler için bu bilgileri eskilerden öğretmişlerdi. ama ülke olarak yeni öğreniyoruz maalesef.
önceki gün ito iftarında h&m bakanı nureddin nebati “gerekirse gemileri karadan yürütürüz” demiş.
bence gemileri karadan yürütmek yerine ‘akıl yürütmek’ yeterli olabilir.
gelin beraber düşünelim:
bddk verilerine göre bankaların toplam kredileri 5 trilyon 168 milyar lira. bu kredilerin içinde en büyük kalem 1 trilyon 067 milyar lira ile işletme kredileri yer alıyor. ikinci ve üçüncü kredi kalemleri ise, 784 milyar lira ile tüketici kredileri ve 709 milyar lira ile taksitli ticari krediler yer alıyor.
merkez bankası geçen haftanın son günü aldığı karar ile artık kredilerden de karşılık almaya başlayacağını ilan etti.
açıklamaya göre işletme kredileri kesilmek isteniyor: yatırımlar sürsün ama işletme kredileri ile şirketler rahat işlem yapmasın.
şimdi düşünelim:
bankalar geçen yılın toplamında bütün ama bütün kredilerden “toplam faiz+(kar payı)” gelirleri 641,5 milyar tl oldu. (tl kredi faizleri ise 532,5 milyar tl)
buradan yatırım kredilerine gidebilecek faiz gider olsa olsa 50-100 milyar lira arası bir şey olur.
geçen hafta bir başka veri açıklandı: türkiye’nin dış borçları...
söyleyelim hemen: 441 milyar 064 milyon dolar. bunun tl karşılığı ne ediyor?
eylül 2021’de faiz indirimleri başlamadan önce kur 8,20 liraydı. 8,20*451.064 = 3 trilyon 617 milyar tl
ama kur artışı sonucu bugün ne ediyor? 14,77*451.064= 6 trilyon 515 milyar tl
sadece ve sadece dış borcun kur zararı 2,9 trilyon lira.
hiç aklınız alıyor mu? üretim-yatırım için bütün faizleri sıfırlasanız maliyetiniz 50-100 milyar lira. ama siz gidip faizleri suni şekilde indirip kurları zıplatıyorsunuz ve sadece dış borçta 2,9 trilyon lira zarara yol açıyorsunuz.
sorarım size: bu politikanın neresinde ne akıl var? gerçekten bir akıl var mı? ben en başından beri hiç anlamış değilim.
bu rakamları politikaya ilk geçtikleri günlerden beri veriyorum. yatırım-üretim kredisi ucuzlasın ve ekonomi rahatlasın isteniyorsa bunun yolu tüm ülkeyi yakmaktan geçmiyordu.
kredi tahsisi ile bu alanlara verilen kredilere kamu desteği veya diğer kredilerden alınacak pay desteği ile sağlanırdı.
altı üstü ormandan 1 ağaç almaya kalkıyoruz ve ormanı yakıyoruz.
sonra da gerekirse gemileri karadan yüzdürürüz diyoruz.
iyi ama bunlara hiç ama hiç gerek yoktu. biz bu işi çok rahat kırmadan dökmeden halledebilirdik.
neden ormanı yaktık ki?
--- spoiler ---
konu ile ilgili köşe yazısı
basit bir google araması ile "birleşmiş milletler’in (bm) yayınladığı rapora göre hindistan 16.59 milyon ile dünyada en çok göçmen gönderen ülke." (19 aralık 2017 haberi)
gereksiz bir ekşi sorunsalı.
gereksiz bir ekşi sorunsalı.
şaka mi bu aq. bu nasıl habercilik. kafana göre motorların başına gidip araştırma yapmadan öğrenmeden millete o bu diyor. bunu izleyenler de gidip %40'a yakın oy çıkarıyor. allah belanizi.
e: şaka çıktı neyse ki.
e: şaka çıktı neyse ki.
kandırabildiği milyonlara hitap ediyor, bize değil.
+40 tan bildiriyorum. şimdiye kadar tüm ilişkilerimde bu adam ben oldum, evlenmeyi düşünmüyorum dedim, kimisi devam etmeyi seçti, kimisi kendi yoluna gitti. pişman mıyım? asla. sikim taşşağıma denk yaşayıp gidiyorum. hayalim bir sahil kasabasında kendi teknemde rakı içerken hık diye gitmek, veya sabahında da olabilir, ama asla karı dirdirindan, çocukların okul stresinden olmayacak. önyargılarınızı alıp kenarda oynayabilirsiniz.
'' derdimiz, şampiyonluğu hak eden trabzonspor değil. ''
o zaman ne konuşuyorsunuz abi ? senin haksız yere düştüğün ligte, trabzonspor nasıl haklı yere şampiyon oluyor ?
yeterince yürek içermediği için, mantık hatası içeren açıklama.
o zaman ne konuşuyorsunuz abi ? senin haksız yere düştüğün ligte, trabzonspor nasıl haklı yere şampiyon oluyor ?
yeterince yürek içermediği için, mantık hatası içeren açıklama.
ee, siz duzgun devlet kurumlarini, anasinin dizinden tahrik olup, cocuklari badeleyen vakiflara destek cikanlara peskes cekerseniz, kan verecek bilince sahip egitimli halk da, degil kanini, gubre olsun diye bokunu bile vermez.
sasilacak bir sonuc degil yani.
liyakat onemli.
sasilacak bir sonuc degil yani.
liyakat onemli.
köpektapar adı verilenlerin başıboş köpek istismarından para kazanma ihtimali, köpektapar diyenlerin akpli olma ihtimalinden daha fazladır.
dünyanın acun ılıcalısı
sen çoktan yedin küsküyü zındık ali
bu ülkede düğünlerin yasaklandığını da gördüm ya...
ben düğün yapmadan mı evlenicem diye oturup ağlayan yıkık kezzoların dramalarına şahit oldum ya...
düğün yapıp kraliçe olucam hevesiyle göbek atarken polis baskınıyla yaka paça dağıtılan maymunların ızdırap içinde yalvarmalarını oturup seyrettim ya...
hayatımın en mutlu 2 senesini yaşadım.
tişikirlir pindimi.
ben düğün yapmadan mı evlenicem diye oturup ağlayan yıkık kezzoların dramalarına şahit oldum ya...
düğün yapıp kraliçe olucam hevesiyle göbek atarken polis baskınıyla yaka paça dağıtılan maymunların ızdırap içinde yalvarmalarını oturup seyrettim ya...
hayatımın en mutlu 2 senesini yaşadım.
tişikirlir pindimi.
denizcilikten ya da denizaltılardan anlamam o yüzden ahkam kesebileceğim konular değil ancak alkollü içkiler konusunda iddialı bir amatörüm. bu konuda yakaladığım bir ayrıntıdan yola çıkarak en azından belli noktalarda kafa yorularak çekildiğini söyleyebilirim.
--- spoiler ---
kos'tan araklanan içki metaxa. nasıl olsa her yerde var yapıştır jack'i kim itiraz edecek amk dememişler hakikaten yunan içkisi koymuşlar görüntüye.
önemli olmayabilir ama güzel işte.
--- spoiler ---
--- spoiler ---
kos'tan araklanan içki metaxa. nasıl olsa her yerde var yapıştır jack'i kim itiraz edecek amk dememişler hakikaten yunan içkisi koymuşlar görüntüye.
önemli olmayabilir ama güzel işte.
--- spoiler ---
tutunamayanlar. hafızam silinse de keşke okumamış olsaydım.
dünyanın en güçlü insanlarından donald j. trump'ın twitterı kapatıldığındaki çaresizliğini ve güç kaybını hatırlayın. twitter sadece para demek değil manipülasyon ve güç olarakta değerlendirmek lazım. elon musk bugün yüklü miktar dogecoin alıp twitterın girişine doge resmi koysa başı yargıyla derde girmediği takdirde yaptığı manipülasyonla harcadığı tüm parayı geri kazanabilir.
konuşma özgürlüğü ayağına zaten sevildiği internet ortamınada şirin gözükecek nerden baksan win-win.
konuşma özgürlüğü ayağına zaten sevildiği internet ortamınada şirin gözükecek nerden baksan win-win.
israil yine türkiye'nin yanında durarak araplardan hayır gelmeyeceğini kanıtlamıştır. osmanlıya karşı oluşturulan isyan bayrağını 1 asır geçse bile kullanmaya devam eden medeniyetsiz araplardansa her daim osmanlıya sadık kalmış israille dost ilişkiler kurulması hem etik hemde stratejik olarak daha elzemdir diye düşünüyorum.
kaynak: https://tr.euronews.com/…yasa-tasarisina-ikinci-ret
kaynak: https://tr.euronews.com/…yasa-tasarisina-ikinci-ret
mesai bitince dans ederek işten çıkıyorum, sayılır mı?
akp bilmem ne üyesi,başkanı vs ise bırak tek polisi komple müdürlüğü sıraya dizdireceği olaydır.
trendyol bu konuda başı çeker. aynı şekilde yemeksepeti de dahil
aktrollerin sevgililerine ve eşlerine aldıkları altın kaplama dildo kadar etmeyen ihalelerdir, trollerin acizliğini gösterir.
emekçidir.
küçümsemeyin.
emek takdir edilir.
küçümsemeyin.
emek takdir edilir.
daha geçen haftaki anketinizde chp %28'di, ne oldu da 4 puan düşürdünüz orc'lar?
birim para zırvalığı ya da türkiye'de özellikle pahalı olan birkaç şey * üzerinden yapılan cherry picking karşılaştırmalara göre satınalma gücü paritesine göre kişi başına düşen milli gelir daha sağlıklı bir karşılaştırma. bu karşılaştırmada almanya'nın milli gelirini 63bin yerine 32bin fransa'nınkini de 56bin dolar yerine 28bin hesaplayana kadar da iyi gidiyordu aslında.
yani almanya'daki mühendis türkiye'dekine kıyasla 1.3 değil 1,7 kat daha zengin* . 0,73e böleceğine 0,73 ile çarpmış hesap yaparken herhalde. * çünkü baz alınan abd'ye göre almanya ve fransa daha ucuz bir ülkelerdir. neticede de dalga geçilecek bir paylaşım olmuş.
(kaynak imf )
gerçeklere dönecek olursak sıradan vatandaş için ben median household income metodunu daha doğru buluyorum. neticede 5li çetenin kazandığı milyarların ülkedeki milyonlarca vatandaşa bir katkısı yok o nedenle şu daha doğru bir hesaplama yöntemi.
bu oecd verisine göre türkiye 19bin dolar ile 41 oecd ülkesi arasında 34. sırada. almanya 39bin dolar ile 6. fransa da 34375 dolar ile 12. sırada. bunun harici doğrudan maddiyatla ilintili olmayan çevre, hayattan alınan tatmin gibi konularda da en gerideyiz.
kaynak oecd
görsel
görsel
yani almanya'daki mühendis türkiye'dekine kıyasla 1.3 değil 1,7 kat daha zengin* . 0,73e böleceğine 0,73 ile çarpmış hesap yaparken herhalde. * çünkü baz alınan abd'ye göre almanya ve fransa daha ucuz bir ülkelerdir. neticede de dalga geçilecek bir paylaşım olmuş.
(kaynak imf )
gerçeklere dönecek olursak sıradan vatandaş için ben median household income metodunu daha doğru buluyorum. neticede 5li çetenin kazandığı milyarların ülkedeki milyonlarca vatandaşa bir katkısı yok o nedenle şu daha doğru bir hesaplama yöntemi.
bu oecd verisine göre türkiye 19bin dolar ile 41 oecd ülkesi arasında 34. sırada. almanya 39bin dolar ile 6. fransa da 34375 dolar ile 12. sırada. bunun harici doğrudan maddiyatla ilintili olmayan çevre, hayattan alınan tatmin gibi konularda da en gerideyiz.
kaynak oecd
görsel
görsel
köylü pazarlığı yaptığı için toplam 400 tl lik 2 yolcuyu son dakika almadım. 550 yazıyor normalde ve otobüsle gitse 800 tl ödeyecek. abi bişeyler yap diye aradı tamam 500 yapayım dedim. üsteledi e tamam madem muhabbet olur 450 yapayım dedim 2 saate dönerim ben sana abi dedi. aradı 400 yaparsan geliriz dedi. ulan sanki 300 e götüren var da bir de rest çekiyor. bak işine kardeşim dedim kapattım. mevzu para değil arkadaşlar kurban pazarlığı gibi pazarlık yapmayın aq. bak şimdi 800 tl otobüse verdiniz mutlu musunuz.
muhalefet size sesleniyorum, alın bu ablamızı milletvekili adayı yapın oylar %5 artar.
tek başına a haberin içinden geçmiş.
tek başına a haberin içinden geçmiş.
az önce hanımın kadın doğum doktorunun odasına girmesi.
bir ihtimal cinsiyetini öğrenecektik bebişimizin ama göstermemiş :)
bir sonraki randevuya artık.
bir ihtimal cinsiyetini öğrenecektik bebişimizin ama göstermemiş :)
bir sonraki randevuya artık.
türkiye, çalışıyor arkadaşlar türkiye'deki kadar çalışkan toplumu siz nerede bulacaksınız!
1 yılda 14 maaş alan yunan, haftada 35 saat çalışan avrupalılar mı çalışkan?
milletin cumartesisi yok, sabah 9 aksam 19 anası ağlıyor milletin.
bu ülke tatilden degil yolsuzluk ve israf iktidari nedeniyle batıyor.
1 yılda 14 maaş alan yunan, haftada 35 saat çalışan avrupalılar mı çalışkan?
milletin cumartesisi yok, sabah 9 aksam 19 anası ağlıyor milletin.
bu ülke tatilden degil yolsuzluk ve israf iktidari nedeniyle batıyor.
ülke olarak "futbol uzmanı" cenneti bir ülkeye gelmekle büyük hata yapmış biridir. iyi veya kötü beni ilgilendirmez. şuna eminim bir teknik direktörü kendi kurmadığı bir takım ve 4 maç üzerinden eleştirmek en basitinden cahilliktir.
akp trollerinin tutuşmasına yol açan kılıçdaroğlu vaadi.
korkmayın lan bu kadar en azından adaletli yargılanırsınız. adalet hepimize lazımdı değil mi?
edit: bu arada osman öcalan'ı devlet kanalına çıkaran kılıçdaroğlu'na ben de kırgınım.
korkmayın lan bu kadar en azından adaletli yargılanırsınız. adalet hepimize lazımdı değil mi?
edit: bu arada osman öcalan'ı devlet kanalına çıkaran kılıçdaroğlu'na ben de kırgınım.
ne tuhaf değil mi?
ilk önce yüzünü en ince ayrıntısına kadar beynine ilmek ilmek işlediğin bir insanı; içinden söke söke, kazıya kazıya yok etmeye çalışmak..
ayrılık
ilk önce yüzünü en ince ayrıntısına kadar beynine ilmek ilmek işlediğin bir insanı; içinden söke söke, kazıya kazıya yok etmeye çalışmak..
ayrılık
anket şirketleri yetişemiyor artık kendileri her yerde algılarını yayıyorlar.
ysk hemen açıklamalı vatandaşlık alan kaç sığınmacı oy kullanacak..
ysk hemen açıklamalı vatandaşlık alan kaç sığınmacı oy kullanacak..
dil sürçmesi olmuş sanırım; doğrusu;
hayat pahalılığı bayramdan sonra düzecek..
hayat pahalılığı bayramdan sonra düzecek..
- altın varak içermemesi.
- zeminin laminat değil parke olması
- mobilyaların ve kapıların mdf ya da plastik değil ahşap olması
- fransız balkon ya da amerikan mutfak gibi keriz silkeleme ya da fakirlik alametleri yerine balkon/teras ve mutfak sahibi olması
- zeminin laminat değil parke olması
- mobilyaların ve kapıların mdf ya da plastik değil ahşap olması
- fransız balkon ya da amerikan mutfak gibi keriz silkeleme ya da fakirlik alametleri yerine balkon/teras ve mutfak sahibi olması
rusların özel operasyon sırasında sıfır kayıp verdiği kanıtlandı, allah kitap çarpsın. ukrayna sivilleri öldürüyor ekmek musaf çarpsın ahan da herkes biliyor.
zelensky kukla işte rusya haklı bunu bilmeyen duymayan kaldı mı?
ukrayna rusya’ya saldıracaktı işte bu gerçeği nasıl göz ardı edersiniz? bunu yeni doğmuş çocuk bile biliyor.
konu savas olmasa çok eğlenceli başlık arada girip gülüyor insan.
rustaparlar diyen arkadaşlara kızardım ama başka türlü açıklanamaz bu durum.
ayna 52.7-44.1
“rabbiniz rusları kendi nurundan yarattı”
ukr 21.5-40.7
“kutsal rusya federasyonu hayatta hep iyi niyetinden kaybediyor”
ulan ne kafalar var, yazdıkları dogru bile olsa tarafsız bir kanıt sunmadan kendinden emin şekilde buna inan kimselere sadece dinlerde rastlanıyor.
sunu da eklemeden geçemeyeceğim, rus vatandaşı olup rus askerlerini ve savaşı destekleyenleri anlarım sonuçta ailen gibidir kötü bir sey de yapsa savunmaya çalışır, sahip çıkarsın. siz niye aklamaya çalışıyorsunuz rusya’nın yaptıklarını size ne oluyor la?
zelensky kukla işte rusya haklı bunu bilmeyen duymayan kaldı mı?
ukrayna rusya’ya saldıracaktı işte bu gerçeği nasıl göz ardı edersiniz? bunu yeni doğmuş çocuk bile biliyor.
konu savas olmasa çok eğlenceli başlık arada girip gülüyor insan.
rustaparlar diyen arkadaşlara kızardım ama başka türlü açıklanamaz bu durum.
ayna 52.7-44.1
“rabbiniz rusları kendi nurundan yarattı”
ukr 21.5-40.7
“kutsal rusya federasyonu hayatta hep iyi niyetinden kaybediyor”
ulan ne kafalar var, yazdıkları dogru bile olsa tarafsız bir kanıt sunmadan kendinden emin şekilde buna inan kimselere sadece dinlerde rastlanıyor.
sunu da eklemeden geçemeyeceğim, rus vatandaşı olup rus askerlerini ve savaşı destekleyenleri anlarım sonuçta ailen gibidir kötü bir sey de yapsa savunmaya çalışır, sahip çıkarsın. siz niye aklamaya çalışıyorsunuz rusya’nın yaptıklarını size ne oluyor la?
akp ile açılım sürecinde, demokrasi umurunuzda değildi.
osman kavala, ergenekon derinleştirilsin diye imza vermişti. selahattin demirtaş da gezi direnişine "darbe" diyordu..
ayrıca türk milliyetçilerine ve atatürkçülere faşist diyenlere önerim yanık kremi kullanmaları :)
osman kavala, ergenekon derinleştirilsin diye imza vermişti. selahattin demirtaş da gezi direnişine "darbe" diyordu..
ayrıca türk milliyetçilerine ve atatürkçülere faşist diyenlere önerim yanık kremi kullanmaları :)
arkadaşlar bu konu daha önce işlendi.
(bkz: meriç)
(bkz: meriç)