ben hiçbir zaman barış manço dinleyicisi olmadım. ne çocukluğumda ne de sonrasında.
arkadaşlarımın duyduğu hayranlığı duymadım, özel bir merakım olmadı. sağda solda çaldığı için şarkılarının sözlerini biliyordum ama kendi başıma hiç dinlemedim.
her ne kadar hayatta olmadığı zamana denk gelse de bir gün aynı mahallenin insanı olduk ama yine bir şey hissetmedim.
geçen sene oğlumun kreşinde yıl sonu gösterisi yapılacaktı. kreşin harika bir yöneticisi vardı ve riskleri göze alıp benim bambamı da ucundan kıyısından sahneye çıkarmaya karar verdiler. çocuklar haftalar öncesinden çalışmaya başladı. oğlum ilk o zaman duydu barış manço'yu. hep birlikte ayı, arkadaşım eşek, müsaadenizle çocuklar gibi şarkılarda zıpladılar. ne hikmetse o minik canavarların gözündeki neşenin zirve noktası hep barış manço şarkılarına denk geliyordu.
baktım bizimki seviyor, onun için hazırladığım albümlerden birini de barış manço şarkılarına ayırdım. bir ara aynı şarkıları dinlemekten fenalık geçiriyordum ama oğlum seviyor diye dayandım. sonra da baktım ki alışmışım.
parka giderken barış manço'nun evinin önünden geçeriz bazen. her seferinde evi gösteririm ama bizimki dikkatini veremediği için anlamaz. genelde otoparkta duran bm 777 plakalı arabaya takılır kalır. son seferinde yine evi gösterdim bu sefer bana bakıp "domates" dedi. normal gelişimde çocukları olan ebeveynler neye sevindiğimi anlayamazlar. çünkü oğlum bir bağlantı kurdu o anda. söylediğim şeyi anlamakla kalmadı, aynı zamanda o şeye ait başka bir bilgiyi verdi.*
bu sabah da yatağıma zıplayıp elinde tuttuğu telefonumu açtırdı bana ve nane limon kabuğunu çalmaya başladı. "hapşuuu" kısmına çok güler, ben de genelde abartılı şekilde eşlik ederim şarkıya. bugün yalandan kendisi de hapşurdu. hem de ben istemeden. taklit de yapabiliyor kalbimin çiçeği.
bundan sonra barış manço benim kralım. kusura bakmayın laf edenin kalbini kırarım. eser görmek isteyen buyursun bize gelsin. vazgeçtim gelmesin, en yakınındaki çocuğa bir şarkısını dinletip izlesin. eser o çocukların neşesinde. hem de elle gayet güzel tutuluyor, şöyle karnından veya koltuk altından biraz gıdıklayınca anlarsınız.
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
okumadıysanız siktirin gidin şu sözlükten artık. yetti be. bize ne ulan senin okumamandan?
kilometresiyle oynanmis
polise gitsene arkadaş. neyiz biz ekşi özel harekat timi mi?
yıllarca bize yutturulmuş yalanların en başında gelir.
çok büyük bir kısmında merhamet duygusu yoktur, sapıktır, sözde namus bekçiliği yapar, hayvanlara işkecede önde gelir, karşısında kibar gördüğü kişiyi ezmeye çalışır. gücü yetmeyeceği ya da çıkarı olan kişiye ses etmez, ama fırsat bulunca ya da 3-5 kişiyi çevresine toplayınca kendini adam sanır güçsüze her türlü saldırıyı yapar.
hayvanlara işkence:
köpeğin araba ile sürüklenerek öldürülmesi - zonguldak
koruma altındaki oklu kirpinin dövülerek öldürülmesi - şanlıurfa
yavruları olan köpeğin öldürülmesi - sivas
yavru kedilerin yakılarak öldürülmesi - antalya
bacakları ve kuyruğu kesilen köpek - sakarya
zehirlenip poşetle ormana atılan kediler - denizli
.
kadına, çocuğa yönelik şiddet ve tecavüz
özgecan aslan cinayeti - mersin
8 yaşındaki kız çocuğuna tecavüz - sivas
kuma istemeyen eşe şiddet - adana
11 yaşındaki erkek çocuğa tecavüz - erzurum
12 yaşındaki kıza aile içi tecavüz - konya
dışarı çıktı diye 7 aylık hamile kadının dövülmesi - karaman
.
farklı inanç ve görüşlere saygı:
alevi öğrenciye namaz kılmıyorsun dayağı - sivas
alevilerin kapısına boya ile çarpı işareti yapmak - malatya
engelli erkek memura küpe tutanağı - gaziantep
dövmesi var diye adam bıçaklamak - karaman
yolda ele ele yürüyen çifte saldırı - diyarbakır
çok büyük bir kısmında merhamet duygusu yoktur, sapıktır, sözde namus bekçiliği yapar, hayvanlara işkecede önde gelir, karşısında kibar gördüğü kişiyi ezmeye çalışır. gücü yetmeyeceği ya da çıkarı olan kişiye ses etmez, ama fırsat bulunca ya da 3-5 kişiyi çevresine toplayınca kendini adam sanır güçsüze her türlü saldırıyı yapar.
hayvanlara işkence:
köpeğin araba ile sürüklenerek öldürülmesi - zonguldak
koruma altındaki oklu kirpinin dövülerek öldürülmesi - şanlıurfa
yavruları olan köpeğin öldürülmesi - sivas
yavru kedilerin yakılarak öldürülmesi - antalya
bacakları ve kuyruğu kesilen köpek - sakarya
zehirlenip poşetle ormana atılan kediler - denizli
.
kadına, çocuğa yönelik şiddet ve tecavüz
özgecan aslan cinayeti - mersin
8 yaşındaki kız çocuğuna tecavüz - sivas
kuma istemeyen eşe şiddet - adana
11 yaşındaki erkek çocuğa tecavüz - erzurum
12 yaşındaki kıza aile içi tecavüz - konya
dışarı çıktı diye 7 aylık hamile kadının dövülmesi - karaman
.
farklı inanç ve görüşlere saygı:
alevi öğrenciye namaz kılmıyorsun dayağı - sivas
alevilerin kapısına boya ile çarpı işareti yapmak - malatya
engelli erkek memura küpe tutanağı - gaziantep
dövmesi var diye adam bıçaklamak - karaman
yolda ele ele yürüyen çifte saldırı - diyarbakır
cersei yine birilerinin ocağına incir ağacı diktim gülüşü sergilemiş. bu gülüşü en son gördüğümüzde wildfire ile tekke ve zaviyeleri kapatmıştı.
suç ilanıdır.
yolu açık olamayacak ama belki de güzel olan bir insandır. yolunun açık olamayacak olma nedeni ilkokul bilgisi ve torna makinesiyle günümüz teknolojilerinde uçak motoru yapılmasının mümkün olmamasıdır. örneğin jet motorlarının soğutma sistemlerinde su veya yağ değil high tech alloys, teknik seramikler kullanılır. bu malzemeler tanzim çadırında satılmaz (bkz: tanzim çadırında ysz kalmaması sorunu). ayrıca uçak motorlarının şu anda yüksek teknoloji üzerine çalışan kurumlar tarafından üzerinde çalışılmakta olan sorunları vardır. uçak motoru teknolojileri hakkında binlerce akademik makale bulunabilir, bu ustanın o makaleleri anlayabilmesi gerekir. yüksek hızda pervane döndüren bir motor yapmış, buna lafım yok ama uçak motoru demek doğru değildir, bu ustayı uçak motoru yapmasına yürekten destek vermek safi salaklıktan ve bilgisizlikten kaynaklanır. ülkeye faydalı olacağına mühendisliği küçük düşürerek zararlı olur. pek çok man kafalıya "ya bu mühendisler napıyor sanki aq" dedirtebilir.
edit: (bkz: #87375074)
edit: (bkz: #87375074)
işi bu olmasına rağmen işini yapmayan ikcıların bok yemesidir. yazın yazın da ibreti alem olsun.
(bkz: ben bilmem beyim bilir)
1- prison break
2- battle star galactica
3- spartacus
4 - westworld
5- person of interest
2- battle star galactica
3- spartacus
4 - westworld
5- person of interest
ilk giren ilk çıkar.
(bkz: fifo)
(bkz: fifo)
hayatında hiç halay çekmemiş yazar beyanı
(bkz: d vitamini eksikliği)
'volvo limit kırdırma 500 tl' ilanlarını görür gibiyim.
pezevenk odaya da mor ışık takmış. ilanı 31 çekerken yazmadıysa ne olayım. senin ben tıynetini sikeyim alagavat.
allah bir kapiyi kapatiyor, digerini de iceriden kilitliyor.
akıllara mad max fury road filmindeki makineleri getirmiştir.
komplo teorisyeni: 37
bize gelsene film izleriz
resmin stratejik ve jeopolitik anlamını tartışmamız gerekiyormuş. yok abi benim kafa basmaz o kadarına. siz anlatın biz okuruz.
üst rütbeliler istediği gibi selam verirmişte kılmış tüymüş.
kendi çöplüğünde tabur ziyareti yaparken istediğin gibi selam ver kardeş istersen dilini çıkar selam diye ama orada öyle selam veremezsin. verirsen alay konusu olmayı kabul edeceksin.
üst rütbeliler istediği gibi selam verirmişte kılmış tüymüş.
kendi çöplüğünde tabur ziyareti yaparken istediğin gibi selam ver kardeş istersen dilini çıkar selam diye ama orada öyle selam veremezsin. verirsen alay konusu olmayı kabul edeceksin.
sadece 3 ay evli kalmama rağmen 6 senedir eski eşime her ay asgari ücret tarifesi kadar nafaka ödeyen biri olarak isyan ettiğim durum. sorarsanız cinsiyet eşitliği falan dersiniz. bazen kasımpaşa'dan kaçıp yunanistan'a sığınmak geliyor içimden, o kadar bela birşey bu nafaka.
edit: mesajla destek, tavsiye veren herkese teşekkürler. ancak astronomik sayıda mesaj aldığım için hepsine geri dönemiyorum. genelde aldatıp aldatmadığım sorulmuş. hayır arkadaşlar, ben son derece evcimen, sadık, dürüst ve onurlu bir kocaydım. heyhat kader böyle birşey, yapacak birşey yok.
edit: mesajla destek, tavsiye veren herkese teşekkürler. ancak astronomik sayıda mesaj aldığım için hepsine geri dönemiyorum. genelde aldatıp aldatmadığım sorulmuş. hayır arkadaşlar, ben son derece evcimen, sadık, dürüst ve onurlu bir kocaydım. heyhat kader böyle birşey, yapacak birşey yok.
koyu bir galatasaraylı olarak kıçımla gülerim böyle bir iddiaya.
fenerbahçe'yi sevmem ama kimse beni fenerbahçe'nin herhangi bir maçta yatacağına inandıramaz. ha, gücü yeter, yetmez o ayrı bir konu ama çıkar adam gibi oynarlar.
sorun zaten adam gibi rakiplerimizle değil, adamcıklarla dolu akbilspor gibi projelerle mücadele ediyor olmamız.
fenerbahçe'yi sevmem ama kimse beni fenerbahçe'nin herhangi bir maçta yatacağına inandıramaz. ha, gücü yeter, yetmez o ayrı bir konu ama çıkar adam gibi oynarlar.
sorun zaten adam gibi rakiplerimizle değil, adamcıklarla dolu akbilspor gibi projelerle mücadele ediyor olmamız.
314.000$+am+tayland
türkiye'de yaşayan bir erkek için, piyango ödülü.
türkiye'de yaşayan bir erkek için, piyango ödülü.
(bkz: cem uzan'a hapis şoku)
eğer bu depremi hissedebildiğiniz bir yerde yaşıyorsanız, acilen daha sağlam bir eve taşınmanız gerektiğini gösteren depremcik.
bir ülkenin eğitim bakanını düşün.
eğitimde beklentiniz varsa, belediyeleri bize verin diyor.
adam bildiğin ne kadar belediye, o kadar eğitim diyor.
bize bu günleri yaşatan, bu sözleri duymamızda emeği olan tüm seçmenlerin evveliyatını sikeyim.
eğitimde beklentiniz varsa, belediyeleri bize verin diyor.
adam bildiğin ne kadar belediye, o kadar eğitim diyor.
bize bu günleri yaşatan, bu sözleri duymamızda emeği olan tüm seçmenlerin evveliyatını sikeyim.
gençlikleri günümüz standartlarına göre bile yakışıklı olan iki aktör; (bkz: tarık akan) ve (bkz: cüneyt arkın)
not: niye günümüz standartları dedim? çünkü insanların güzellik/yakışıklılık algıları yıllar içerisinde değişiklik gösterebiliyor.
not: niye günümüz standartları dedim? çünkü insanların güzellik/yakışıklılık algıları yıllar içerisinde değişiklik gösterebiliyor.
"biz kimiz biliyor musun" kısmından sonrasını okumadığım olay.
hiç lafı eveleyip gevelemeye gerek yok;
(bkz: ülkücü)
hiç lafı eveleyip gevelemeye gerek yok;
(bkz: ülkücü)
kafası karışık bir tipin hezeyanlarıdır.
kendisine günde 2 defa yemeklerden sonra türkçe hocası tutmasını da tavsiye ediyorum. zira o yazım yanlışlarını düzeltebilmek için profesyonel yardım alması icap ediyor.
kendisine günde 2 defa yemeklerden sonra türkçe hocası tutmasını da tavsiye ediyorum. zira o yazım yanlışlarını düzeltebilmek için profesyonel yardım alması icap ediyor.
yüzük isildur'da ve gollum'da bu kadar durmadı amk.
burada bir vezir kaybetti diye oyunu bırakan birinden söz etmiyoruz sanırım.
satrançta, yenileceğini öngörünce zaman kaybetmek istemeyip elini uzatarak rakibini tebrik etmek ayıplanacak bir hareket değildir gençler.
dileyen oyuncu da "yenildik zaten ama antrenman olsun" der devam eder.
edit, imla kaynaklıdır.
satrançta, yenileceğini öngörünce zaman kaybetmek istemeyip elini uzatarak rakibini tebrik etmek ayıplanacak bir hareket değildir gençler.
dileyen oyuncu da "yenildik zaten ama antrenman olsun" der devam eder.
edit, imla kaynaklıdır.
almayın 1-2 ay sonra bir köşede atıl kalacaktır.
açık şekilde ingiltere'de ilan edilen yeni chp ve ingiltere işbirliği.
ünlü ingiliz iş adamı lord voldemort uzun süren görüşmeler sonrasında chp ile ittifak kurma konusunda uzlaşmaya varıldığını ilan etti.
gringotts bankasının finanse edeceği bu işbirliğine onay veren yetkili ingiliz birimin başında ingiliz kadın bakan dolores umbridge ismi bulunuyor.
ünlü ingiliz iş adamı lord voldemort uzun süren görüşmeler sonrasında chp ile ittifak kurma konusunda uzlaşmaya varıldığını ilan etti.
gringotts bankasının finanse edeceği bu işbirliğine onay veren yetkili ingiliz birimin başında ingiliz kadın bakan dolores umbridge ismi bulunuyor.
gözaltına alınan öğretmen sayısı 14 idi bildiğim kadarıyla. içlerinden biri hakaret etmiş olsa -ki nedense pek inandırıcı gelmedi bana- geri kalan 13 kişi neden götürüldü? suç işleyenin arkadaşı olmaktan mı? ayrıca hakaret derken neyi kastettiği de önemli. kimi kibirli bünyeler hakaretin tanımını kendi canının istediği şekilde genişletebiliyor. mesela "sen savcısın diye bizi buradan çıkarma hakkına sahip değilsin" gibi bir cümleyi de hakaret saymış olabilir. 23 yıllık devlet memuruyum. bu gözler kaymakamlığın web sitesini güncellemesi istenen bir öğretmenin bilgisayar başında işini yaparken yanına gelen kaymakam tarafından ayağa kalkmadığı gerekçesiyle suçlandığını da gördü. adam senin verdiğin işi yapıyor ve yaptığı işe kendini kaptırmış. ayağa kalkmadı diye tutturmak neden? aynı adam öğretmenevine okey oynamaya gittiğinde öğretmenlerin -mesai saati dışında- kendisini görünce ayağa kalkmadıklarını da söyleyip okul müdürlerine uyarı yapmıştı. insanlar akşamları dinlenmek ve sosyalleşmek için gittikleri yerde neden seni görünce ayağa kalksınlar ki? sen de oraya çalışmaya değil dinlenmeye gitmişsin sonuçta.
sonuç olarak bu işin altından kibirden başka hiçbir şey çıkmayacaktır.
sonuç olarak bu işin altından kibirden başka hiçbir şey çıkmayacaktır.
üst komşunun ayak sesleri.
at gibi yürümesi.
at gibi yürümesi.
(bkz: coğrafya kaderdir) sadece benim çevremde ne cevherler vardı ama bizim milletin garantici olma felsefesi yüzünden başlamadan biten onlarca hikaye. ilkokul da atletizm kulübündeydim. ozan diye bir arkadaş vardı hoca onu gülleci yaptı. bizim kategoride 4 kiloluk gülle atılıyordu. yanlış hatırlıyor olabilirim ama o zaman sadece 2 aylık antremanla türkiye rekorunu 1 metre ile geçiyordu. ama ne oldu bir yarışa bile katılmadan babası gitmesine izin vermedi. düz lise kazandı devamsızlıktan iki sene kalıp okuldan atıldı. sonra ne oldu haberim yok. belki babası onu almasaydı şu dünya rekortmeni bir güllecimiz vardı. hayat işte sizinde vardır çevrenizde böyle yarım kalan insanlar.
"niye utanayım, hırsızlık mı yapıyorum? rüşvet mi alıyorum? faizcilik mi yapıyorum? başkasının rızkını mı çalıyorum? efendi gibi hüsniye'ye asılıyorum."
elektirik faturası ödemek.
bir şehre bir fabrika açarsın o şehrin kaderi değişir bir anda onbinlerce boğazdan ekmek geçer. hem de öyle son model fabrika açmana da gerek yok bi tütün fabrikası açarsın veya bir kumaş fabrikası ya da bir yedek parça. kar etmeli mutlaka, misliyle olmasa da kendini güncel tutacak kadar. o şehrin çocukları girecek orda çalışacak ki şehrin ekonomisi dönsün damardan akan kan gibi can gelsin.
ama sen olan fabrikayı kaparsan, tütünü bitirirsen, kumaşı bitirirsen, pancarı bitirirsen. o kendini çeviren fabrikaları yok edersen neticesine katlanırsın.
şu anki yönetimin bu krizin hakkından gelmesi imkansız, denetleyici mekanizma yok. kurulan sistem o kadar çok kişi tarafından yeniyor ki alınan borçların çoğu bu yiyici ve asalak kitle tarafından tüketiliyor. şu an bir siyasal islam rüyasının nasıl büyük bir çöküşe döndüğünü izliyoruz. bu çağda dini kökenli çıkar zümresi kurmanın maliyetini görüyoruz.
sorun şu arkadaşlar dünya hiç olmadığı kadar rekabetçi. bütün ülkeler savaşı bıraktı ekonomik olarak var olmanın peşinde. bu çağda ilk çağ dinlerindeki fantazilerle ülke yönetilmez. bu konuda ısrar etmek mutlak açlık ve fakirliktir.
ama sen olan fabrikayı kaparsan, tütünü bitirirsen, kumaşı bitirirsen, pancarı bitirirsen. o kendini çeviren fabrikaları yok edersen neticesine katlanırsın.
şu anki yönetimin bu krizin hakkından gelmesi imkansız, denetleyici mekanizma yok. kurulan sistem o kadar çok kişi tarafından yeniyor ki alınan borçların çoğu bu yiyici ve asalak kitle tarafından tüketiliyor. şu an bir siyasal islam rüyasının nasıl büyük bir çöküşe döndüğünü izliyoruz. bu çağda dini kökenli çıkar zümresi kurmanın maliyetini görüyoruz.
sorun şu arkadaşlar dünya hiç olmadığı kadar rekabetçi. bütün ülkeler savaşı bıraktı ekonomik olarak var olmanın peşinde. bu çağda ilk çağ dinlerindeki fantazilerle ülke yönetilmez. bu konuda ısrar etmek mutlak açlık ve fakirliktir.
gercek bir dost, arkadasini kredi borcu altina sokmaz.
“dream on, dream on, dream until dreams come true”
güç aldığım muhteşem bir şarkı.
güç aldığım muhteşem bir şarkı.
karayip korsanları alındı ama..
gizemli adamın hızır aleyhisselam olduğunu düşünüyorum. yer yüzüne farklı kılıklarda geldiğini duymuştum ama yine de böyle gocuklu filan normal bir emmi değil de pelerinli, uzun saçlı sakallı, daha sofistike birini hayal etmiştim.
kemal kılıçdaroğlu'nun akp'nin kan kaybettiği bu kriz ortamında dahi patronu rte'ye: "ben seçim kazanmak istemiyorum, buyur sen kazan" jestidir.
ypg'nin bize saldıramayacağını düşünenlere saldırganlarının ayn al arab'dan (kobani'den) geldiği beşiktaş saldırısını hatırlatmak isterim.
ypg'nin bize saldıramayacağını düşünenlere saldırganlarının ayn al arab'dan (kobani'den) geldiği beşiktaş saldırısını hatırlatmak isterim.
anladığım kadarıyla iksir ölümsüz, kullanan değil.
kızı değil, çocuğu avlamaya çalışmış. taş çatlasa 12-13 yaşlarında bir kız çocuğu var videoda.
utanın azıcık ya.
utanın azıcık ya.
45 saniyede,
tanzim kuyruklarini,
toki garabetlerini,
trafik çilesini,
kopru gecis ucretini gösteren digital ekrani,
coken binalari,
gida fiyat etiketlerini,
yuruyen koca cuvallariyla geri dönüşüm malzemesi toplayan yoksullari,
boynunda "açız" yazili kartonlari olan dilencileri,
elinde camsil sisesiyle trafik isiklarinda cirit atan suriyeli cocuklari,
kadin cinayetleriyle dolu 3.sayfa mansetlerini,
doviz burosu kur ekranini,
kiralik, satilik yazan bos dukkanlari,
atamasi yapilamamis ogretmenlerin intihar oncesi mektuplarini,
brunson'u, esat'i, trump'i, zarrabi,
taksici-uber kavgalarını,
çağlayan'da ters kelepçe takılan avukatları,
yağmur ve kar çilelerini,
çarpık kentleşmeyi,
baraj altında bırakılan antik kentleri,
uzungöl talanını,
imara açılıp yok edilen ormanları,
enflasyon rakamlarını,
telesiyejle okula giden öğrencileri,
basın özgürlüğü endeksini,
boş parlamento sıralarını,
elektrik, su, doğalgaz faturalarını,
oslo belgelerini,
fethullah'ın övüldüğü manşetleri,
..
verip,
ardı ardına deklanşör efekti ile yayınlayacak vizyonunuz olsaydı zaten bu kadar eleştirmezdik sizi.
çok istediğiniz dokunulmazlıklar da kaldırıldı, demirtaş'ı gördükçe silivri soğuğu aklınıza geliyordur belki de.
kalibreniz ve kaliteniz ortada, bu yani.
otuz saniye "çıplak ellerle" simit bölüp, elden ele dolaştırıp bir yaşında çocuğa yedirecek kadar da düşüncesiz bir partisiniz.
tanzim kuyruklarini,
toki garabetlerini,
trafik çilesini,
kopru gecis ucretini gösteren digital ekrani,
coken binalari,
gida fiyat etiketlerini,
yuruyen koca cuvallariyla geri dönüşüm malzemesi toplayan yoksullari,
boynunda "açız" yazili kartonlari olan dilencileri,
elinde camsil sisesiyle trafik isiklarinda cirit atan suriyeli cocuklari,
kadin cinayetleriyle dolu 3.sayfa mansetlerini,
doviz burosu kur ekranini,
kiralik, satilik yazan bos dukkanlari,
atamasi yapilamamis ogretmenlerin intihar oncesi mektuplarini,
brunson'u, esat'i, trump'i, zarrabi,
taksici-uber kavgalarını,
çağlayan'da ters kelepçe takılan avukatları,
yağmur ve kar çilelerini,
çarpık kentleşmeyi,
baraj altında bırakılan antik kentleri,
uzungöl talanını,
imara açılıp yok edilen ormanları,
enflasyon rakamlarını,
telesiyejle okula giden öğrencileri,
basın özgürlüğü endeksini,
boş parlamento sıralarını,
elektrik, su, doğalgaz faturalarını,
oslo belgelerini,
fethullah'ın övüldüğü manşetleri,
..
verip,
ardı ardına deklanşör efekti ile yayınlayacak vizyonunuz olsaydı zaten bu kadar eleştirmezdik sizi.
çok istediğiniz dokunulmazlıklar da kaldırıldı, demirtaş'ı gördükçe silivri soğuğu aklınıza geliyordur belki de.
kalibreniz ve kaliteniz ortada, bu yani.
otuz saniye "çıplak ellerle" simit bölüp, elden ele dolaştırıp bir yaşında çocuğa yedirecek kadar da düşüncesiz bir partisiniz.