biri hacettepe tibbi bitirdi, yillarini zorunlu hizmet ile gecirirken evlendi dunya tatlisi bir kizi var.
biri odtu elektronigi bitirdi, cok ucuk bir insan oldugundan standard bir is bulmayip kendi sirketini kurdu. birkac makine icat etti (evet hakikaten icat etti oyle bir adam), ama sonunda ulkeye dayanamayip isvec'e goctu simdi orada bir sirket kurdu avrupa bilim destek fund'larindan yararlaniyor.
biri bogazici elektronigi bitirdi, mit'ye doktoraya gitti. yillar yili calisti aldi doktorayi, sonra konusma firsatimiz olmadi.
biri de mal mal eksisozlukte entry girmekte an itibariyle.
not: fen lisesi
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
(bkz: içinden geçmek)
edit: hiçbir şekilde hareket ettirilemeyen ve hiçbir şekilde durdurulamayan cisme inanıyorsun da, durdurulamayan cismin hareket ettirilemeyen cismin içinden geçeceğine mi inanmıyorsun?
edit: hiçbir şekilde hareket ettirilemeyen ve hiçbir şekilde durdurulamayan cisme inanıyorsun da, durdurulamayan cismin hareket ettirilemeyen cismin içinden geçeceğine mi inanmıyorsun?
bir halk kurucusunu bu kadar mı sevmez, bu kadar mı düşman olur. almanlar hitler ile bu kadar uğraşmıyor. iğrençsiniz. atam cumhuriyeti sizin gibi gericiler için ilan etmedi.
teşhir. yediğini, içtiğini, giydiğini, gezdiğini, ibadetini, vücudunu, en özel anlarını, sporunu, kolundaki serumunu, paranı, pulunu tüm dünya merak içerisinde bekliyormuşçasına sürekli paylaşma hastalığı.
vayt çaklıt moka
en son gittiğimde çalışan çocuk "kahvesi sert olsun ister misiniz?" dedi. ben de olur tabi dedim. çay demli olsun gibi birşey zannettim. kahve kültürüne alışmış nesiliz sonuçta. meğerse artı ücret kilitliyorlarmış mini çakallar. kandırıldım.
edit: utandığım için yazamamıştım. aynı kişi "karamel sever misiniz? " diye sormuştu. evet demiştim. onu da kilitlemişti sözlük
en son gittiğimde çalışan çocuk "kahvesi sert olsun ister misiniz?" dedi. ben de olur tabi dedim. çay demli olsun gibi birşey zannettim. kahve kültürüne alışmış nesiliz sonuçta. meğerse artı ücret kilitliyorlarmış mini çakallar. kandırıldım.
edit: utandığım için yazamamıştım. aynı kişi "karamel sever misiniz? " diye sormuştu. evet demiştim. onu da kilitlemişti sözlük
klasik yeni türkiye delikanlısı olduğunu öğrendiğimiz basın toplantısı.
kahpelik: var
yalancılık: var
iftiracılık: var
zeka: yok
haysiyet: yok
utanma: hiç yok
yeni yetme ergen gibi bir de kaşına faça atmış dümbük.
kahpelik: var
yalancılık: var
iftiracılık: var
zeka: yok
haysiyet: yok
utanma: hiç yok
yeni yetme ergen gibi bir de kaşına faça atmış dümbük.
malum kişinin "tek vatan, tek millet, tek bayrak, tek yüzük" sloganıyla acilen reboundu alması gereken reklam.
filmi bugün izledim ve beğenmedim.
işin ruhunu anlamayan insanların yaptığı uzayda geçen bir aksiyon filmi.
puanım 5,5/10.
benim için bir filmi star wars yapan 3 temel özellik vardır.
1. merkezinde lucas'ın doğu felsefelerinden ve özellikle taoizm'den beslenerek yarattığı güç miti
2. güç'ün öğretmenden öğrenciye aktarılması ve güç adına yeni bir şey duymamız
3. iyinin ve kötünün iyi ve kötü olma motivasyonları
--- spoiler ---
şimdi hepsini tek tek inceleyelim:
1. the last jedi'ın merkezinde bir güç olduğunu söylemek zor. güç, filme güzellik katan bir motif adeta.
2. filmde olabildiğince yüzeysel bir şekilde geçen güç'le karşı karşıyayız.
filme göre güç, etrafımızı sarar falan filan işte.
güç'ü anlatamayan filmin güç'ün öğretmenden öğrenciye aktarılmasına da yer vermesi beklenemez.
güç adına yeni bir şey de duymuyoruz.
örneğin bölüm: ı midichlorian'lar ve yaşayan güç (living force) hakkındadır.
star wars bölüm ı’de obi-wan ile qui-gon arasında şöyle bir diyalog geçer:
qui-gon: endişelerini merkezine koyma obi-wan. tüm dikkatini ait oldukları yere, bu ana ve buraya ver.
kenobi: ama usta yoda geleceğin farkında olmam gerektiğini söyledi.
`qui-gon:` ama karşılığında şu anı vererek değil. yaşayan gücün farkında ol, genç padawan.
şimdi diğer filmlerdeki güç'ü tek tek yazmıyorum vakit çok geç oldu ve sabaha sunumum var.
star wars felsefesini merak ediyorsanız blog'umdan bu yazıyı okuyabilirsiniz.
3.
star wars'un en iyi yaptığı şey kötünün kötü olma motivasyonunu çok iyi anlatması.
anakin'in karanlık tarafa geçmesinin sebebi ölümsüzlüğü öğrenerek padme'yi kurtarmaktı. ama karanlık tarafa geçince yanında gelen bonus yani hırsı padme'nin ölümüne neden oldu. çok ilginç değil mi? onu kurtarma sebebin, onun ölümüne neden oluyor.
işte star wars bu kadar iyi bir seriydi.
the last jedi'da kötü neden kötü biliyor muyuz? yani şimdi buraya yazmaya bile gerek duymadığım bir takım yüzeysel nedenler var diyebiliriz. ama bunlar kendimizi onun yerine koyup aynı yolu izleyeceğimizi düşündüren nedenler değil.
işte böyle lucas.
sen çocuğum dediğin
star wars'un "beyaz köle tacirlerine" sattın. onlar da ruhunu çıkarıp üstünü boyadı.
bu arada söylemeden geçemeyeceğim ilk defa bir star wars filminde tanrı lafı geçti. neydi şu leia'nın yerine geçen kadın. hah, holdo.
işte bu holdo asileri uğurlarken "tanrı onların yolunu aydınlatsın" diye bir laf etti.
tanrının olmadığı bir evrende tanrı lafı duyduk.
--- spoiler ---
şimdi bizim bu yeni seriden çıkarmamız gereken ders şu olmalı:
1. işin yaratıcısı, ona duygusal bir bağ ile bağlı olan kişi ayrılırsa, bu süreçte olmazsa ya da bunu satarsa yerine kim gelirse gelsin çıkan iş ruhsuz oluyor.
2. start-up'ları satın alan büyük şirketlere bakın. hepsi o satın aldıkları start-up'ı kuran kişileri koruyor. onları kendi yönetim kuruluna alıyor.
facebook, whatsapp'i aldı, ceo'sunu kendi yönetim kuruluna koydu. whatsapp'i yine aynı adamlar yönetiyor. facebook o know-how'ı kazandı yani.
turkcell, gelecek vaad eden fizy'yi yıllar önce satın alınca ne yaptı? kendi ekibini fizy'nin başına geçirdi. şimdi fizy diye bir şey var mı? var ama o fizy değil işte...
işin ruhunu anlamayan insanların yaptığı uzayda geçen bir aksiyon filmi.
puanım 5,5/10.
benim için bir filmi star wars yapan 3 temel özellik vardır.
1. merkezinde lucas'ın doğu felsefelerinden ve özellikle taoizm'den beslenerek yarattığı güç miti
2. güç'ün öğretmenden öğrenciye aktarılması ve güç adına yeni bir şey duymamız
3. iyinin ve kötünün iyi ve kötü olma motivasyonları
--- spoiler ---
şimdi hepsini tek tek inceleyelim:
1. the last jedi'ın merkezinde bir güç olduğunu söylemek zor. güç, filme güzellik katan bir motif adeta.
2. filmde olabildiğince yüzeysel bir şekilde geçen güç'le karşı karşıyayız.
filme göre güç, etrafımızı sarar falan filan işte.
güç'ü anlatamayan filmin güç'ün öğretmenden öğrenciye aktarılmasına da yer vermesi beklenemez.
güç adına yeni bir şey de duymuyoruz.
örneğin bölüm: ı midichlorian'lar ve yaşayan güç (living force) hakkındadır.
star wars bölüm ı’de obi-wan ile qui-gon arasında şöyle bir diyalog geçer:
qui-gon: endişelerini merkezine koyma obi-wan. tüm dikkatini ait oldukları yere, bu ana ve buraya ver.
kenobi: ama usta yoda geleceğin farkında olmam gerektiğini söyledi.
`qui-gon:` ama karşılığında şu anı vererek değil. yaşayan gücün farkında ol, genç padawan.
şimdi diğer filmlerdeki güç'ü tek tek yazmıyorum vakit çok geç oldu ve sabaha sunumum var.
star wars felsefesini merak ediyorsanız blog'umdan bu yazıyı okuyabilirsiniz.
3.
star wars'un en iyi yaptığı şey kötünün kötü olma motivasyonunu çok iyi anlatması.
anakin'in karanlık tarafa geçmesinin sebebi ölümsüzlüğü öğrenerek padme'yi kurtarmaktı. ama karanlık tarafa geçince yanında gelen bonus yani hırsı padme'nin ölümüne neden oldu. çok ilginç değil mi? onu kurtarma sebebin, onun ölümüne neden oluyor.
işte star wars bu kadar iyi bir seriydi.
the last jedi'da kötü neden kötü biliyor muyuz? yani şimdi buraya yazmaya bile gerek duymadığım bir takım yüzeysel nedenler var diyebiliriz. ama bunlar kendimizi onun yerine koyup aynı yolu izleyeceğimizi düşündüren nedenler değil.
işte böyle lucas.
sen çocuğum dediğin
star wars'un "beyaz köle tacirlerine" sattın. onlar da ruhunu çıkarıp üstünü boyadı.
bu arada söylemeden geçemeyeceğim ilk defa bir star wars filminde tanrı lafı geçti. neydi şu leia'nın yerine geçen kadın. hah, holdo.
işte bu holdo asileri uğurlarken "tanrı onların yolunu aydınlatsın" diye bir laf etti.
tanrının olmadığı bir evrende tanrı lafı duyduk.
--- spoiler ---
şimdi bizim bu yeni seriden çıkarmamız gereken ders şu olmalı:
1. işin yaratıcısı, ona duygusal bir bağ ile bağlı olan kişi ayrılırsa, bu süreçte olmazsa ya da bunu satarsa yerine kim gelirse gelsin çıkan iş ruhsuz oluyor.
2. start-up'ları satın alan büyük şirketlere bakın. hepsi o satın aldıkları start-up'ı kuran kişileri koruyor. onları kendi yönetim kuruluna alıyor.
facebook, whatsapp'i aldı, ceo'sunu kendi yönetim kuruluna koydu. whatsapp'i yine aynı adamlar yönetiyor. facebook o know-how'ı kazandı yani.
turkcell, gelecek vaad eden fizy'yi yıllar önce satın alınca ne yaptı? kendi ekibini fizy'nin başına geçirdi. şimdi fizy diye bir şey var mı? var ama o fizy değil işte...
henüz bugün farkettiğim bir gerçek. metrobüslerin tutacaklarına islami ögeler içeren kartlar yerleştirilmiş. anladığım kadarıyla hadis ve ayet bunlar
tüm türk milletini müslüman zanneden akp’nin son icraatı sanırım.
adım adım şeriat. adamlar uzaya, biz geriye gidiyoruz.
buyrun;
https://i.hizliresim.com/dyabzy.jpg
https://i.hizliresim.com/mjn4b2.jpg
https://i.hizliresim.com/eyzrod.jpg
sen müslümansan senin inancından bana ne ? ben müslüman değilsem benden sana ne ?
şuraya özlü bir yahudi, hristiyan sözü yazılsa metrobüsü bombalarsınız din elden gidiyor diye.
carl sagan sözü yazılsaydı yazanın kafasını keserdiniz.
siz yapınca herşey normal, işinize gelmeyince rerörö. parasını ödediğimiz taşıtta inancınızı görmek zorunda mıyız ?
bir şeyi de gözümüze gözümüze sokmadan becerin ya.
tüm türk milletini müslüman zanneden akp’nin son icraatı sanırım.
adım adım şeriat. adamlar uzaya, biz geriye gidiyoruz.
buyrun;
https://i.hizliresim.com/dyabzy.jpg
https://i.hizliresim.com/mjn4b2.jpg
https://i.hizliresim.com/eyzrod.jpg
sen müslümansan senin inancından bana ne ? ben müslüman değilsem benden sana ne ?
şuraya özlü bir yahudi, hristiyan sözü yazılsa metrobüsü bombalarsınız din elden gidiyor diye.
carl sagan sözü yazılsaydı yazanın kafasını keserdiniz.
siz yapınca herşey normal, işinize gelmeyince rerörö. parasını ödediğimiz taşıtta inancınızı görmek zorunda mıyız ?
bir şeyi de gözümüze gözümüze sokmadan becerin ya.
-hocam günlük politika bizimle uğraşıyor. bi rahat verseler neler yapacağız da...
ispatın bu türlüsü bilimden sayılırsa hergün terörist veya vatan haini olmadığımızı ispatla uğraşıyoruz.
ispatın bu türlüsü bilimden sayılırsa hergün terörist veya vatan haini olmadığımızı ispatla uğraşıyoruz.
okuldayken çok ilginç bir kız arkadaşım vardı. bir sürü tuhaf insan tanıdım ama o listenin üst sıralarını zorlar. güzel tarafı ilginç olmak için çabalamıyor oluşuydu, kendinden değişikti yani.
bir de 5 yılda 5 kere derse giren bir sınıf arkadaşımız daha vardı. o çocuk için ise ilginç demek çok hafif kalır. baya yeni bir türdü kendisi.
ikisinin ortak noktası çok iyi insanlar olmaları ve kurduğunuz cümleleri direkt ilk anlamlarıyla anlamalarıydı. hani bazen konuşurken aslında söylemek istediğiniz şeyi söylemezsiniz de dolambaçlı konuşursunuz, başka bir niyetiniz vardır. işte bu ikisi bunu anlamazdı. öyle dümdüz bakarlardı.
haliyle bir süre sonra beraber takılmaya başladılar. zaman geçti kız “madem hep birlikteyiz neden sevgili olmuyoruz” diye düşünüp çocuğa bu talebini iletti. hem de kantinden, hepimizin olduğu masada. cümleleri tam hatırlayamasam da şöyle bir diyalog oldu:
+ya bence biz sevgili olalım.
-nasıl yani?
+baksana hep beraberiz, aynı şeyleri seviyoruz. niye çift olmuyoruz ki?
-bana çok anlamlı gelmedi, gerek yok. böyle iyi.
....sessizlik....
+niye, gay misin?
....sessizlik....
+cevap versene?
-düşünüyorum...hayır gay değilim.
+ok
ve konu kapandı. sevgili olmadılar.
bence bir erkeğin gay olup olmadığını öğrenmenin en doğrusu direkt sormaktır. bunu merak ediyorsanız o erkeğe ilgi duyuyorsunuzdur, öğrenin ki boşa ümitlenmeyin. aksi halde bu bilgi hayatta ne işimize yarar ki?
bir de 5 yılda 5 kere derse giren bir sınıf arkadaşımız daha vardı. o çocuk için ise ilginç demek çok hafif kalır. baya yeni bir türdü kendisi.
ikisinin ortak noktası çok iyi insanlar olmaları ve kurduğunuz cümleleri direkt ilk anlamlarıyla anlamalarıydı. hani bazen konuşurken aslında söylemek istediğiniz şeyi söylemezsiniz de dolambaçlı konuşursunuz, başka bir niyetiniz vardır. işte bu ikisi bunu anlamazdı. öyle dümdüz bakarlardı.
haliyle bir süre sonra beraber takılmaya başladılar. zaman geçti kız “madem hep birlikteyiz neden sevgili olmuyoruz” diye düşünüp çocuğa bu talebini iletti. hem de kantinden, hepimizin olduğu masada. cümleleri tam hatırlayamasam da şöyle bir diyalog oldu:
+ya bence biz sevgili olalım.
-nasıl yani?
+baksana hep beraberiz, aynı şeyleri seviyoruz. niye çift olmuyoruz ki?
-bana çok anlamlı gelmedi, gerek yok. böyle iyi.
....sessizlik....
+niye, gay misin?
....sessizlik....
+cevap versene?
-düşünüyorum...hayır gay değilim.
+ok
ve konu kapandı. sevgili olmadılar.
bence bir erkeğin gay olup olmadığını öğrenmenin en doğrusu direkt sormaktır. bunu merak ediyorsanız o erkeğe ilgi duyuyorsunuzdur, öğrenin ki boşa ümitlenmeyin. aksi halde bu bilgi hayatta ne işimize yarar ki?
yazıda geçen şu kısım çok doğru
--- spoiler ---
bizde işler ahbap-çavuş ilişkileriyle yürüdüğü için uluslararası alandaki hüsranların altında da hep bir komplo arıyoruz.
--- spoiler ---
edit. hatalı kelime düzelti için pimp of pleasure minnetle
--- spoiler ---
bizde işler ahbap-çavuş ilişkileriyle yürüdüğü için uluslararası alandaki hüsranların altında da hep bir komplo arıyoruz.
--- spoiler ---
edit. hatalı kelime düzelti için pimp of pleasure minnetle
hay ben bu piyasanın eşeklerini çayırlarda otlatayım.neredeyse bir aydır 68 den aldığım verge coini 49 lara kadar düştü satmadım. sonra yüksekldi 74 e kadar daha yükselir dedim yine satmadım. yine tepe taklak 52 lere kadar düştü. az önce 70 den aşağıya düşer dedim sattım 80 lere kadar vardı. çıldırmak istiyorum
edit:94 oldu helvamı yiyin
edit:94 oldu helvamı yiyin
(bkz: ruhi çenet kim aq)
edit: her kazaya başlık açalım bundan sonra. özelden delirenlere ne oluyor anlamadım. ruhi çenet kim işte? tanınmak için ne yapmış? youtube takip ediyorum ama tanımıyorum.
(bkz: 23 ağustos 2008 dayıma zebra çarpması)
edit: her kazaya başlık açalım bundan sonra. özelden delirenlere ne oluyor anlamadım. ruhi çenet kim işte? tanınmak için ne yapmış? youtube takip ediyorum ama tanımıyorum.
(bkz: 23 ağustos 2008 dayıma zebra çarpması)
bilim dili mi? hayır.
büyük bir coğrafyada kullanılan bir dil mi? hayır.
fonetik mi? hayır.
öyleyse neden öğrenilsin? hasbel kader aynı coğrafyadayız diye yabancı bir dili öğrenmenin mantığı yoktur.
büyük bir coğrafyada kullanılan bir dil mi? hayır.
fonetik mi? hayır.
öyleyse neden öğrenilsin? hasbel kader aynı coğrafyadayız diye yabancı bir dili öğrenmenin mantığı yoktur.
iett otobüslerine ana duraktan binersem ilerdeki duraklarda yaşlılara yer vermemek için otobüsün en gerisindeki arkaya bakan koltuklara oturmaya dikkat ediyorum. bana gelene kadar birileri yer vermiş oluyor, vermemiş olurlarsa ben yer veriyorum ama bu sefer de amcalar teyzeler "ben ters oturamıyorum yavrum, midemi şey yapıyo." deyip oturmuyorlar. rahat rahat gidiyorum. napiim, ben de yorgunum.
daha eğitimli insanlar tarafından yönetilen ve daha yeşil olan türkiye.
orospu çocuğu desen fahişeler ayaklanır "biz böyle çocuk yetiştirmeyiz" diye...
nereye gidiyoruz arkadaş ya... yanında iki çocuğu olan bir kadının poposunu avuçlamışsın, ne yapacaktı kadın, "ohh biraz da mememi avuçla" mı diyecekti?!
bunlar nerden alıyorlar bu cesareti diyeceğim de, geçmişteki demeçler geliyor aklıma hep...
ondan sonra da "her bokta da hükümet mi suçlu..."
nereye gidiyoruz arkadaş ya... yanında iki çocuğu olan bir kadının poposunu avuçlamışsın, ne yapacaktı kadın, "ohh biraz da mememi avuçla" mı diyecekti?!
bunlar nerden alıyorlar bu cesareti diyeceğim de, geçmişteki demeçler geliyor aklıma hep...
ondan sonra da "her bokta da hükümet mi suçlu..."
cim , cif var mı ?
(bkz: bakalım böyle düşecek mi)
ismi aydın aydoğan'dır.
yürek yemiş bir vatandaşımızdır.
suç duyurusunun hemen ardından gözaltına alınmıştır.
--- spoiler ---
gezi parkı direnişi sırasında polisin attığı biber gazı kapsülünün ayağına çarpması sonucu yaralanan aydın aydoğan, cumhurbaşkanı tayyip erdoğan hakkında “halkı sosyal, sınıf ve bölge üzerinden ayrıştırdığı” iddiasıyla suç duyurusunda bulundu. aydoğan, suç duyurusunun ardından gözaltına alındı.
--- spoiler ---
--- spoiler ---
istanbul cumhuriyet başsavcılığı özel soruşturma bürosu’na başvuran aydoğan, suç duyurusu dilekçesinde “şahsımı yaklaşık 4.5 yıldır basın yolu ile hedef gösteren akp genel başkanı sayın recep tayyip erdoğan, çeşitli yerlerde yapmış olduğu konuşmalarda gezi olaylarına karışanlar için ‘çapulcu’, ‘hain’, ‘kemirgen’, ‘terörist’ ve ‘dış mihrakların piyonu’ diyerek ve ayrıca 15 temmuz darbe girişimine karşı katılanlar geziciler değildir diyerek toplumu, halkı sosyal ve sınıf bölge üzerinden ayrıştırdığı için kendisi hakkında şikâyetçiyim” dedi. 4.5 yıldır sıkıntılar çektiğini vurgulayan aydoğan dilekçesinde, “gezi olaylarına katılanlar esasen mağdur durumdadır. ben esasen yaralandığım için iş güç yapamaz durumdayım. bende astım çıktı. vücut bütünlüğüm bozuldu. televizyonlarda gezi parkına katılanlar için uygun olmayan sözler sarf etmesi bizleri üzmektedir. bu nedenle şikâyetçiyim” ifadelerini kullandı.
--- spoiler ---
link
yürek yemiş bir vatandaşımızdır.
suç duyurusunun hemen ardından gözaltına alınmıştır.
--- spoiler ---
gezi parkı direnişi sırasında polisin attığı biber gazı kapsülünün ayağına çarpması sonucu yaralanan aydın aydoğan, cumhurbaşkanı tayyip erdoğan hakkında “halkı sosyal, sınıf ve bölge üzerinden ayrıştırdığı” iddiasıyla suç duyurusunda bulundu. aydoğan, suç duyurusunun ardından gözaltına alındı.
--- spoiler ---
--- spoiler ---
istanbul cumhuriyet başsavcılığı özel soruşturma bürosu’na başvuran aydoğan, suç duyurusu dilekçesinde “şahsımı yaklaşık 4.5 yıldır basın yolu ile hedef gösteren akp genel başkanı sayın recep tayyip erdoğan, çeşitli yerlerde yapmış olduğu konuşmalarda gezi olaylarına karışanlar için ‘çapulcu’, ‘hain’, ‘kemirgen’, ‘terörist’ ve ‘dış mihrakların piyonu’ diyerek ve ayrıca 15 temmuz darbe girişimine karşı katılanlar geziciler değildir diyerek toplumu, halkı sosyal ve sınıf bölge üzerinden ayrıştırdığı için kendisi hakkında şikâyetçiyim” dedi. 4.5 yıldır sıkıntılar çektiğini vurgulayan aydoğan dilekçesinde, “gezi olaylarına katılanlar esasen mağdur durumdadır. ben esasen yaralandığım için iş güç yapamaz durumdayım. bende astım çıktı. vücut bütünlüğüm bozuldu. televizyonlarda gezi parkına katılanlar için uygun olmayan sözler sarf etmesi bizleri üzmektedir. bu nedenle şikâyetçiyim” ifadelerini kullandı.
--- spoiler ---
link
sözlüğün geldiği noktayı yeniden göstermiştir. biri iyi kötü fikir belirtir 5 paragraf yazı yazar karşısına sunulan argüman recep ivedik şafak sezer. ad hominemi bile beceremeyecek seviyede bir nesil yetişiyor. ne kadar gerizekalı olduğunuzu anlatmak isterdim ama anlayacak seviyede değilsiniz. bir fikriniz yoksa bir şey yazmak zorunda değilsiniz. lütfen.
filme gelirsek, bazı filmler iyi "yaşlanmaz", bence requiem de bunlardan biri. zamanında çok vurucu olmasına rağmen, şu an aynı etkiyi vermesi zor. bunda filmdeki atmosferin belki %60'ını veren müziğinin* feci derecede overuse olmasının etkisi de bence büyük. senaryoda da çok özel bir şey olmadığı için şu an biraz boş görünmesi normal. ama zamanında o dramı melankoliyi iyi yedirmiştir, kötü de desen başarılı bir filmdir.
filme gelirsek, bazı filmler iyi "yaşlanmaz", bence requiem de bunlardan biri. zamanında çok vurucu olmasına rağmen, şu an aynı etkiyi vermesi zor. bunda filmdeki atmosferin belki %60'ını veren müziğinin* feci derecede overuse olmasının etkisi de bence büyük. senaryoda da çok özel bir şey olmadığı için şu an biraz boş görünmesi normal. ama zamanında o dramı melankoliyi iyi yedirmiştir, kötü de desen başarılı bir filmdir.
elin yirmi bir yasindaki oglanlari yapar veya yapamaz orasi ayri ama bir problem gormus, cozmek istemis onun icin paradigma degistirmis farkli bir yolla cozebilirin demis ortaya bir proje koymus ve ugrasiyor sonucta ama biz burada her zamanki gibi mac muhabbeti gibi iotaspor, bitcoinspor, ethspor kavga edlp duruyoruz, yaziklar olsun bize.
şımarık, sik beyinli, herhangi bir kadın gibi bir karım var.
canı sıkılıyor, mücevher istiyor. canı sıkılıyor, 10 yıldızlı otelde tatil istiyor. canı sıkılıyor, onu bunu istiyor. üstelik bunları kendi maaşıyla da yapmıyor, kocam dil misin sen yapacaksın diye benden istiyor.
ben de şöyle bir mantık geliştirdim.
karım benden ne zaman bir şey istese, hayır deyip, istediği şeyin parasıyla ripple alıyorum.
normal, sıradan, herhangi bir gerizekalı erkek olsaydım, tabi ki o paraları karıma istediklerini almak için harcayacaktım. dolayısıyla, ripple birgün çöp bile olsa, zaten çöpe gidecek olan parayı yatırdığım için, para yükselmiş mi, batmış mı, hiç sikimde değil.
ama şu da bir gerçek ki, karıyı boşayacağım garanti ve bu evlilik bana havadan güzel para kazandırdı, 0.15, 0.20 dolardan aldığım ripple'lar bugün 1 dolar bandına geldi. %400! üstelik kazandığım para resmen kayıtlarda görünmediği için boşanma davasında karımla paylaşmak zorunda da değilim. ripple'ın önümüzdeki 3-5 yıl içinde yeni zirveler göreceği de malum. sadece gerizekalı bir karının şımarık isteklerine hayır diyerek ikinci bir servet yarattım kendime. o paraları da boşandıktan sonra orospularla yiyeceğim. teşekkürler kancık karım.
canı sıkılıyor, mücevher istiyor. canı sıkılıyor, 10 yıldızlı otelde tatil istiyor. canı sıkılıyor, onu bunu istiyor. üstelik bunları kendi maaşıyla da yapmıyor, kocam dil misin sen yapacaksın diye benden istiyor.
ben de şöyle bir mantık geliştirdim.
karım benden ne zaman bir şey istese, hayır deyip, istediği şeyin parasıyla ripple alıyorum.
normal, sıradan, herhangi bir gerizekalı erkek olsaydım, tabi ki o paraları karıma istediklerini almak için harcayacaktım. dolayısıyla, ripple birgün çöp bile olsa, zaten çöpe gidecek olan parayı yatırdığım için, para yükselmiş mi, batmış mı, hiç sikimde değil.
ama şu da bir gerçek ki, karıyı boşayacağım garanti ve bu evlilik bana havadan güzel para kazandırdı, 0.15, 0.20 dolardan aldığım ripple'lar bugün 1 dolar bandına geldi. %400! üstelik kazandığım para resmen kayıtlarda görünmediği için boşanma davasında karımla paylaşmak zorunda da değilim. ripple'ın önümüzdeki 3-5 yıl içinde yeni zirveler göreceği de malum. sadece gerizekalı bir karının şımarık isteklerine hayır diyerek ikinci bir servet yarattım kendime. o paraları da boşandıktan sonra orospularla yiyeceğim. teşekkürler kancık karım.
bu soruya 1-1 olarak cevap vermeyen tavladan anlamıyordur net.
muhakkak yazılmıştır ama ben yinede yazayım.
altan
altan
elbette ki "yilin en iyi rezaleti" kategorisi de unutulmamali, o firma sahiplerine sahnede ucan tekme hediye edilmelidir.
çevresindeki arkadaşlarının onu içten içe kıskanıp kuru kuru tebrik etmek yerine en az onun kadar sevindiklerini görmek duygulandırmıştır.
dedi çiş içmeye alışmış çiş adam.
(bkz: deve idrarı)
(bkz: deve idrarı)
içinde olduğum durum. şişmanım. hatta obezim. doğal olarak çirkinim. evden dışarı adım atmıyorum. herkes bana güler, dedikodumu yapar, beni aşağılar diye ödüm patlıyor. markete zor iniyorum. battıkça batıyorum. keşke güzel olsaydım. sokaktan geri gelmezdim.
evlenir evlenmez işten ayrılın evet ama başka iş bulup ayrılın. mis gibi de tazminat alırsınız sayın bayanlar. çok tatlı oluyor sonra o parayla tatil falan yapmak.
nafaka ödemesinin sona ermesi.
dolar; 3.82
euro; 4.52
enflasyon; % 12.98
işsizlik; % 10.6
cari açık; 41.9 milyar $ (2017 için tahmin edilen rakam)
doğrudan yatırımlar; 2.01 milyar $(2017 ocak-ekim)
portföy (hisse senedi) yatırımları; 3.07 milyar $ (2017 ocak-ekim)
fed'in faiz arttırdığı yani "vasat ülkelerde risk alacağınıza gelin bize risk almadan yatırım yapın" dedikten saatler sonra faiz kararını açıklayacak merkez bankasının bugünkü kararı yukarıdaki verileri hem olumlu hem de olumsuz değiştirecek.
faiz arttırımının olumlu sonuçları;
tüketim azalır, tasarruf artar ve enflasyon düşer.
lira'ya talep artar, artan dövizin ateşini söndürür.
yüksek faiz için ülkeye döviz girişi artar.
sanayimiz ithalata dayalı olduğu için ithalat da düşer ama bu cari açığın da düşmesi demektir.
faiz artırımının olumsuz sonuçları;
şirketlerin borçlanma maliyeti artacağı için çekilen krediler azalır, doğal olarak yatırımlar azalır ve işsizlik artar.
yatırımlar azaldığı için ekonomik büyüme de düşer.
şirketlerin maliyeti artar, kârları azalır. hisse senetleri ve tahvil faizlerine kadar olumsuz etkilenebilir.
günü kurtarmak için faiz arttırılacak.
fed, 2018'de 3 kere daha faiz arttıracağını da söyledi. dolar değerleniyor, abd cazip hale geliyor. çare; günü kurtarmak değil, dış kaynak bağımlılığını azaltacak uzun vadeli önlemler almak.
edit; bilgi düzeltme.
euro; 4.52
enflasyon; % 12.98
işsizlik; % 10.6
cari açık; 41.9 milyar $ (2017 için tahmin edilen rakam)
doğrudan yatırımlar; 2.01 milyar $(2017 ocak-ekim)
portföy (hisse senedi) yatırımları; 3.07 milyar $ (2017 ocak-ekim)
fed'in faiz arttırdığı yani "vasat ülkelerde risk alacağınıza gelin bize risk almadan yatırım yapın" dedikten saatler sonra faiz kararını açıklayacak merkez bankasının bugünkü kararı yukarıdaki verileri hem olumlu hem de olumsuz değiştirecek.
faiz arttırımının olumlu sonuçları;
tüketim azalır, tasarruf artar ve enflasyon düşer.
lira'ya talep artar, artan dövizin ateşini söndürür.
yüksek faiz için ülkeye döviz girişi artar.
sanayimiz ithalata dayalı olduğu için ithalat da düşer ama bu cari açığın da düşmesi demektir.
faiz artırımının olumsuz sonuçları;
şirketlerin borçlanma maliyeti artacağı için çekilen krediler azalır, doğal olarak yatırımlar azalır ve işsizlik artar.
yatırımlar azaldığı için ekonomik büyüme de düşer.
şirketlerin maliyeti artar, kârları azalır. hisse senetleri ve tahvil faizlerine kadar olumsuz etkilenebilir.
günü kurtarmak için faiz arttırılacak.
fed, 2018'de 3 kere daha faiz arttıracağını da söyledi. dolar değerleniyor, abd cazip hale geliyor. çare; günü kurtarmak değil, dış kaynak bağımlılığını azaltacak uzun vadeli önlemler almak.
edit; bilgi düzeltme.
memleketin dağına taşına kurban, ne bereket varmış.
her yerinden türlü türlü orospu çocugu çıkıyor.
yakında bunun da erkeklerle seks yaparken kaseti çıkabilir. öyle bir tipi var.
her yerinden türlü türlü orospu çocugu çıkıyor.
yakında bunun da erkeklerle seks yaparken kaseti çıkabilir. öyle bir tipi var.
kürtçü zırvası.
bu zırvaya tepki gösterdiğinde ilginç bir şekilde ''kürt düşmanı, ırkçı, faşist'' ilan ediliyorsun. ne alaka? sen devletini öz yurdun zağros dağlarında kurmak istedin de biz karşı mı çıktık? güney doğu ve doğu'daki eski türk illerini geçtim, batı'daki illeri bile uyduruk kürdüstan'ınıza dahil etmeniz ırkçılık değil de bizim tepki göstermemiz mi ırkçılık? benim yüzyıllardır bedel ödeyerek adımı verdiğim toprağa sen 20 tane çocuk yaparak keleşle başka uyduruk bir ad vermeye kalkarsan yanıtını alırsın.
bu zırvaya tepki gösterdiğinde ilginç bir şekilde ''kürt düşmanı, ırkçı, faşist'' ilan ediliyorsun. ne alaka? sen devletini öz yurdun zağros dağlarında kurmak istedin de biz karşı mı çıktık? güney doğu ve doğu'daki eski türk illerini geçtim, batı'daki illeri bile uyduruk kürdüstan'ınıza dahil etmeniz ırkçılık değil de bizim tepki göstermemiz mi ırkçılık? benim yüzyıllardır bedel ödeyerek adımı verdiğim toprağa sen 20 tane çocuk yaparak keleşle başka uyduruk bir ad vermeye kalkarsan yanıtını alırsın.
ispanyol savunması ile başlamayı tercih ediyorum genelde.
türkiye'nin açık ara en dandik uygulaması. o kadar reklam parası nereye gidiyor anlamıyorum.
sloukas ne zamandır maç vermiyordun eline sağlık amk çocuğu
jüriyi hocalardan seçmek kolay, o hocaları seyrettirmek zordur.
zira izleyici uzmanlık değil şaklabanlık ve dekolte görmek ister.
acun'un da programında uzmanlığı tercih edeceğini pek düşünmüyorum.
zira izleyici uzmanlık değil şaklabanlık ve dekolte görmek ister.
acun'un da programında uzmanlığı tercih edeceğini pek düşünmüyorum.
spor salonuna kayıt için çıktım şu an bira,patates oturuyorum.salın gelsin dertleri.
http://connected2.me/discoverydekiaslan
http://connected2.me/discoverydekiaslan
(bkz: ahmet kaya)
- dersanelere gitmek ne kadar emek hirsizligi ise,
- metropollerde yasayip iyi egitime sahip okullarda, iyi ulasim olanaklarinda yasamak ne kadar emek hirsizligi ise,
- sinav/test kitapciklari alabilme imkanina sahip olmak nasil emek hirsizligi ise
- okul cikisi aileye destek olmak zorunda olmayip ek is yapmamak nasil emek hirsizligi ise,
ozel okullarda okumak da o kadar emek hirsizligidir. sonuc olarak hepsi ayni dogru uzerinde farkli scalar degere sahip ama vektorun yonu ayni dogrultuda.
tanim: tutarsiz bir iddiadir.
- metropollerde yasayip iyi egitime sahip okullarda, iyi ulasim olanaklarinda yasamak ne kadar emek hirsizligi ise,
- sinav/test kitapciklari alabilme imkanina sahip olmak nasil emek hirsizligi ise
- okul cikisi aileye destek olmak zorunda olmayip ek is yapmamak nasil emek hirsizligi ise,
ozel okullarda okumak da o kadar emek hirsizligidir. sonuc olarak hepsi ayni dogru uzerinde farkli scalar degere sahip ama vektorun yonu ayni dogrultuda.
tanim: tutarsiz bir iddiadir.
yolda olmazsam şayet;
(bkz: bira)
(bkz: world of warships)
(bkz: motosiklet hayali)
(bkz: istanbul'dan kaçma hayali)
(bkz: osbir)
(bkz: kapanış)
(bkz: bira)
(bkz: world of warships)
(bkz: motosiklet hayali)
(bkz: istanbul'dan kaçma hayali)
(bkz: osbir)
(bkz: kapanış)
onun hayatının neresinde durduğunuzu bilmediğiniz ve yürümeye karar verdiğinizde ne kadar yavaş yürürseniz yürüyün sizi takip etmediğini anladığınız andır.
filistinli ne yer ne içer.
evet ya. ben bu sorunun cevabı için yaşıyormuşum.
lan olum bi siktirin gidin. çoluk çocuğunuz varsa o ne yer ne içer garanti altına alın, sonra komşunuzu, sonra vatandaşınızı düşünün. suriye bitti, filistin başladı. banane ulan.
vergilerden nefes alamıyoruz, bu vergi hizmet olmalı. biri anasının şeyinden samanlıkta fırlamış, 700 bin euroluk saat takar, öbürü ayet mayet sallar, diğeri kafasına göre somaliye, filistine yardım yapar. iyice boku çıktı memleketin.
ben ve sorumlusu olduğum kişilerce, payımızdan geleni haram ettiğimiz bağış.
evet ya. ben bu sorunun cevabı için yaşıyormuşum.
lan olum bi siktirin gidin. çoluk çocuğunuz varsa o ne yer ne içer garanti altına alın, sonra komşunuzu, sonra vatandaşınızı düşünün. suriye bitti, filistin başladı. banane ulan.
vergilerden nefes alamıyoruz, bu vergi hizmet olmalı. biri anasının şeyinden samanlıkta fırlamış, 700 bin euroluk saat takar, öbürü ayet mayet sallar, diğeri kafasına göre somaliye, filistine yardım yapar. iyice boku çıktı memleketin.
ben ve sorumlusu olduğum kişilerce, payımızdan geleni haram ettiğimiz bağış.
hassiktir ya. ulan aramızda ne karı-kız düşkünü amsalak ibne varmış.
yavşağa bak ya diyo ki; bunu yapan ibnedir. hassiktir ulan ordan gebeş.
sevişirken insanlar bedenlerini paylaşır. sevişmeyi yalnızca porno filmlerinden bilenlere söylemek gerekirse, o iş hiç öyle oral seks yaptırıp ardından penetrasyon işine girişip en son yüzüne boşalmak değil :)
seviştiğin kişi öyle biri olmalı ki, seni bir(çok) açıdan etkileyebilmeli, çıplak bedenine dokunduğun an için titremeli.
sevişmek, tüm vucutla olur. saçından tut, bacaklarına kadar.
şahsen ilgimi çekmeyen bi hatun benimle bi gece geçirmek istese önce bi bakarım elbette.
ilgimi çekmezse ne diye sevişicem amk. tokalaşasım bile gelmez.
yavşağa bak ya diyo ki; bunu yapan ibnedir. hassiktir ulan ordan gebeş.
sevişirken insanlar bedenlerini paylaşır. sevişmeyi yalnızca porno filmlerinden bilenlere söylemek gerekirse, o iş hiç öyle oral seks yaptırıp ardından penetrasyon işine girişip en son yüzüne boşalmak değil :)
seviştiğin kişi öyle biri olmalı ki, seni bir(çok) açıdan etkileyebilmeli, çıplak bedenine dokunduğun an için titremeli.
sevişmek, tüm vucutla olur. saçından tut, bacaklarına kadar.
şahsen ilgimi çekmeyen bi hatun benimle bi gece geçirmek istese önce bi bakarım elbette.
ilgimi çekmezse ne diye sevişicem amk. tokalaşasım bile gelmez.