Sık geçen başlıklar
dirac 13
ekşi profilihiç kusura bakmayın, tc bakanıyla böyle konuşamaz falan fasa fiso, tc bakaniyken bütün kirli işlere bulasirken de devlet adıyla mi bulaşmış. peeeh.
edit: la bunu niye debeye soktunuz, silivri'ye gonderteceniz illa *
edit: la bunu niye debeye soktunuz, silivri'ye gonderteceniz illa *
(bkz: vatandasa sapkin demenin ahlaksizlik olmasi)
(bkz: soylu'nun kel olmasi)
ayrica kelaynak cok nadir bulunan bir kus turudur. bence kim kelaynak dediyse bakanimiza iltifat etmis. bakanim sen allah'in bir lutfusun, senin gibi bakan bir daha gelmez anlaminda.
keltos lafi da bence sevgi belirtisi, mesela keltosum benim falan gibisinden.
kel oglu kel biraz ayip olmus ama, sonucta babasini tanimiyoruz bakanimizin, demeyin oyle.
(bkz: soylu'nun kel olmasi)
ayrica kelaynak cok nadir bulunan bir kus turudur. bence kim kelaynak dediyse bakanimiza iltifat etmis. bakanim sen allah'in bir lutfusun, senin gibi bakan bir daha gelmez anlaminda.
keltos lafi da bence sevgi belirtisi, mesela keltosum benim falan gibisinden.
kel oglu kel biraz ayip olmus ama, sonucta babasini tanimiyoruz bakanimizin, demeyin oyle.
(bkz: acacagin basligi)
haberin yabanci kaynagi burada. diyor ki, 86 yasindaki kadin turkiye'den amerika'ya vardiktan 1 hafta sonra semptom gostermeye baslamis. yani turkiye'deki vaka falan degil, kadinin turkiye'de kaptigi da kesin degil. ki bence amerika'da havaalaninda kapma ihtimali gayet yuksek, hatta bu ihtimal yüzde 95. neden yüzde 95 olduğunu aşağıda açıklıyorum.
edit0: kuluçka süresi 14 gün diye mesaj atmayın öyle birşey yok arkadaşlar. su makaleye bakarsanız caselerin medyan kuluçka suresinin 5.1 gün olduğunu görürsünüz, yüzde 95 ihtimalle 4.5-5.8 gün olduğu da görülebilir. caselerin yüzde 1'inde de 14 gün görülmüş. yani 14 güne kadar çıkabilir ama çok düşük ihtimal. yani ortalama sürenin 4-6 gün olduğunu düşünürsek kadın bunu çok büyük ihtimalle amerika'da kapmış, muhtemelen amerika'da indiği havaalaninda. ki washington havaalanında her milletten insan mevcut. zaten maryland ve washington civarlarında corona caseleri sayisi da çok yüksek şu anda, kiliselerden yayıldı bunların çoğu.
edit: turkiye'de corona ciksa da rahatlasak diye can atan issiz ordusu beni seri eksilemis. arkadaslar o kadar istiyorsaniz iran'a gidip birtakim munasebetlerde bulunursaniz corona kapip rahatlayabilirsiniz. yalniz sinir kapisi kapali o yuzden geri donmeniz sikinti olabilir asdfasdfad.
edit2: gelen mesajlar uzerine biraz daha aciklamaya calisayim, oncelikle istanbul'dan maryland'e (yasli kadinin geldigi yer) direk ucus yok, yani gelene kadar kimbilir neler oldu. nerelerden aktarmalar oldu belli degil. amerika'nin buyuk havaalanlari (amerika'ya giriste indigi ilk havaalani muhtemelen) riskin cok yuksek oldugu yerler. dusunun amerika'da o kadar case var, havaalanlarinda da cinlisinden iranlisina italyanindan bilmemnesine hepsi var. ve aktarmali geldigine gore seyahat 24 saat falan surmustur. o yuzden dedim amerika'da kapmis olma ihtimali gayet yuksek diye.
edit3: maryland washington'a cok yakinmis oraya da direk uçuş varmış, düzelten arkadaşlara teşekkürler. ama washington'da bir cok corona case'i hali hazirda var zaten, kiliselerden yayilan. o yuzden benim argumanim degismiyor :)
haberin yabanci kaynagi burada. diyor ki, 86 yasindaki kadin turkiye'den amerika'ya vardiktan 1 hafta sonra semptom gostermeye baslamis. yani turkiye'deki vaka falan degil, kadinin turkiye'de kaptigi da kesin degil. ki bence amerika'da havaalaninda kapma ihtimali gayet yuksek, hatta bu ihtimal yüzde 95. neden yüzde 95 olduğunu aşağıda açıklıyorum.
edit0: kuluçka süresi 14 gün diye mesaj atmayın öyle birşey yok arkadaşlar. su makaleye bakarsanız caselerin medyan kuluçka suresinin 5.1 gün olduğunu görürsünüz, yüzde 95 ihtimalle 4.5-5.8 gün olduğu da görülebilir. caselerin yüzde 1'inde de 14 gün görülmüş. yani 14 güne kadar çıkabilir ama çok düşük ihtimal. yani ortalama sürenin 4-6 gün olduğunu düşünürsek kadın bunu çok büyük ihtimalle amerika'da kapmış, muhtemelen amerika'da indiği havaalaninda. ki washington havaalanında her milletten insan mevcut. zaten maryland ve washington civarlarında corona caseleri sayisi da çok yüksek şu anda, kiliselerden yayıldı bunların çoğu.
edit: turkiye'de corona ciksa da rahatlasak diye can atan issiz ordusu beni seri eksilemis. arkadaslar o kadar istiyorsaniz iran'a gidip birtakim munasebetlerde bulunursaniz corona kapip rahatlayabilirsiniz. yalniz sinir kapisi kapali o yuzden geri donmeniz sikinti olabilir asdfasdfad.
edit2: gelen mesajlar uzerine biraz daha aciklamaya calisayim, oncelikle istanbul'dan maryland'e (yasli kadinin geldigi yer) direk ucus yok, yani gelene kadar kimbilir neler oldu. nerelerden aktarmalar oldu belli degil. amerika'nin buyuk havaalanlari (amerika'ya giriste indigi ilk havaalani muhtemelen) riskin cok yuksek oldugu yerler. dusunun amerika'da o kadar case var, havaalanlarinda da cinlisinden iranlisina italyanindan bilmemnesine hepsi var. ve aktarmali geldigine gore seyahat 24 saat falan surmustur. o yuzden dedim amerika'da kapmis olma ihtimali gayet yuksek diye.
edit3: maryland washington'a cok yakinmis oraya da direk uçuş varmış, düzelten arkadaşlara teşekkürler. ama washington'da bir cok corona case'i hali hazirda var zaten, kiliselerden yayilan. o yuzden benim argumanim degismiyor :)
stanford'da doktorasini yapmis birisi olarak soyleyebilirim ki hemen her tez savunmasi icin ikram yapmak gelenektir amerika'da, sanirim benim gittigim tum savunmalarda ikram vardi, cay kahve donut cips kek kraker humus meyve soğuk içecek falan filan. yurtdisinda yok diyenler yer de belirtirlerse faydali olur, sanirsin adam butun dunyayi gezmis.
vay arkadas ya kimse mi kaynakta ne yaziyormus bakalim diye bir acip okumaz. oncelikle ortada ambargo yok, sadece imza toplaniyor. ayrica bahsedilen silah yasagi, erdogan'in guvenlik guclerinin kullandigi 1.2 milyon dolar degerindeki yari-otomatik silahlar icin (ahan da bu), gerekcesi de erdogan ziyareti sirasinda guvenlikcilerin amerikan vatandaslarini dovmesi. yani olayin turk ordusuyla falan alakasi yok.
su sozluk ne hale geldi arkadas ya, baslik acip 22 haziran amerika'nin rusya'yi vurmasi diye bir sey sallasam altina 30 sayfa entry girilecek neredeyse :)
su sozluk ne hale geldi arkadas ya, baslik acip 22 haziran amerika'nin rusya'yi vurmasi diye bir sey sallasam altina 30 sayfa entry girilecek neredeyse :)
"emniyet binasi ankamall'un yanindaki ilk bina mi ikinci bina mi"
isiklardan sola don bufenin karsisi amk mali. kopyayla girdigi nasil belli dalyaragin orduya.
isiklardan sola don bufenin karsisi amk mali. kopyayla girdigi nasil belli dalyaragin orduya.
starbucks'tan yeni aldigi kahveyle gelse tiki, zengin pici, vb; pet siseye kahve koyup getirse fakir, ezik, kahve senin neyine aq comari denilecek insandir. napsin aq dolmalik biberle mi icsin kahveyi? avucuyla mi getirsin? napsin amina koyim?
yolcunun biyerlerine attirma/bosalma olayi: yok
taciz/tecavuz: yok
ayakta gitme: yok
rotar: birkac saat
cagri merkezinin cozum uretme kabiliyeti: 0 (arabadir ariza yapabilir ne amk. yalniz cagri merkezinden beklenen ne ki araba ariza yapmis iste)
herhangi bir dolandiricilik/gasp: yok
anlatimdaki akicilik/organizasyon: 5/10 (sonu havada kalmis, uygun bir bitis yapilmaliydi)
rezalet puani: 2/10.
taciz/tecavuz: yok
ayakta gitme: yok
rotar: birkac saat
cagri merkezinin cozum uretme kabiliyeti: 0 (arabadir ariza yapabilir ne amk. yalniz cagri merkezinden beklenen ne ki araba ariza yapmis iste)
herhangi bir dolandiricilik/gasp: yok
anlatimdaki akicilik/organizasyon: 5/10 (sonu havada kalmis, uygun bir bitis yapilmaliydi)
rezalet puani: 2/10.
14 yil kandirilan fatih mi olur amk. fatihlerin en safi bu heralde.
hayatimda bu kadar belirtili bir isim tamlamasi daha once gormedim:
"ırak'ın başkenti bağdat'ın abd işgali sonrası devrilen lideri saddam hüseyin'in heykelini balyozla yıkmaya çalışanlardan birisi olan ıraklı kadim şerif hasan el jaburi'ye ait söz"
"ırak'ın başkenti bağdat'ın abd işgali sonrası devrilen lideri saddam hüseyin'in heykelini balyozla yıkmaya çalışanlardan birisi olan ıraklı kadim şerif hasan el jaburi'ye ait söz"
(bkz: muavin kardes sen misin)
(bkz: turkcedeki eklerin kullanimi)