https://www.youtube.com/shorts/oo-gibfypqm
şunun gibi yüzlerce video sıralayabilirim.
en efsanesi de emniyet şeridine motorunu sokuşturmaya çalışırken bir otomobilin dikiz aynasına çarpıp devrilen motorcunun isyanıydı.
kendi kendine sövüp dururken "oraya öyle girilir mi?" diye sitem eden otomobil sürücüsüne dönüp "ben niye motora biniyorum istanbul'da o araya giremeyeceksem?" demişti resmen. keşke bulabilseydim o videoyu şimdi.
motorun sağında ve solunda birer metre dolu alan varmış gibi saygı görmek isteyen insan, sağında ve solunda birer metre dolu alan varmış gibi değerlendirir altındaki aracı, bir yerlere sığıp sığamayacağını tartarken. bunu yasa emrediyor zaten.
edit: şaka gibi bir mesaj aldım az evvel. emniyet şeridini kullanıp kaza yapan motorcunun haklı olduğunu söyledi bir yazar. üstelik "evet, yasak ama biraz empati lütfen" dedi utanıp sıkılmadan.
bayağı şey gibi... "hırsızlık yasak ama bu ekonomik ortamda 25 bin memur maaşıyla yaşanmıyor, ben de düzenli olarak hırsızlık yapıyorum belimi doğrultmak için. anlayış göstermeniz gerek buna!"
pekiyi çalmayanlar..?
bu ülkenin en büyük problemi, kâğıt üzerinde yazan yaptırımlar uygulanmadığı için insanların uzun zamandır işledikleri suçları suç saymamaları.
normalleşmiş artık yaya geçidine son hız dalmak,
firma vergisini ödemeyip af beklemek,
eşi dövüp karakolda barıştırılmak,
instagram'da vergisiz tişört satmak,
memur olup ikinci işte çalışmak,
yürüyen merdivenin iki koridorunu da sevgilinle işgal edip öylece durmak,
cep telefonuyla oy kabinine girmek,
emniyet şeridinden seyahat etmek,
eve alınan beyaz eşyayı bile şirket gideri gösterip vergiden düşürmek,
kirayı "kira" adı altında almayıp gelir vergisi ödememek,
tanıdık doktorun odasına muayene sırası beklemeden dalmak,
kaldırımın yarısına masa ya da buzdolabı atmak,
kayıt dışı bahis sitelerinde bahis oynamak ya da buraları işletmek,
kamu kurumuna ilânsız ve sınavsız personel alımı yapmak,
internette ya da spor salonlarında anabolik steroid satmak,
hastane kapılarında bile dumansız hava sahasını sigara için kullanmak,
sağlık ocağına yarım saat geç gelip öğle arasını yarım saat uzattıktan sonra kapanıştan yarım saat önce binadan ayrılmak,
vergisiz özel ders vermek,
öğrencilerden ve velilerden hediye kabul etmek,
cerrahi müdahale için hastadan bıçak parası almak,
mesafeli sözleşme ile alınan ürünü 2 hafta içinde iade almayıp haksız olduğunu bile bile işi tüketici hakem heyetine sürmek,
çocuğunu elit sınıfa yerleştirmek için veliden bağış talep etmek
ve daha bir sürü şey.
insanlar yanlış, ayıp, tehlikeli, adaletsiz, ahlâksız, saygısız, haksız bir şey yaptıklarını düşünmüyorlar bile.
empati bekliyorlar! hah!
19.09.2023 · 21. sıra
hiroshima mon amour
18.09.2023 02:41 ~ 11:40