Sık geçen başlıklar

veda ederken 2018'e bir not bırakmak 7

ekşi'de gör
ocak- tek aşık olduğum adamla barıştım
mart- evlilik kararı *
mayıs- kariyerde zirve sayılabilecek bir sıçrama
haziran- 35 yaş oldum
haziran - kanser oldum
haziran- terkedildim
haziran- sağlığımla ilgili kaygılar nedeniyle kibarca kovuldum
haziran- yeni iş
temmuz- saçlarımı kaybettim
temmuz- ayrıldığım kurumun batması, yeni patronumun bakan olması *
ağustos- likya yolunu yürüdüm
eylül- yarı maraton tamamladım
eylül- mesleki alanımdaki en önemli uluslararası ödüllerden birini aldım
ekim- ilk botoksumu yaptırdım
kasım- saçlarım çıkıyor
aralık- doçent oldum

2018, beni öldürmedin, güçlendirdin. ağzıma da sıçtın yalnız. 2019’da ölmek de istemiyorum güçlenmek de. saçlarım uzasın. bi de peru’yu göreyim.

edit: çok mesaj aldım, tedavim devam ediyor, iyiyim, süperim. 2019 füze atmazsan böyle ölmüyorum (:
ailem ve 3-5 tanesi dışında arkadaşlarım bilmiyor bu durumları, böyle iyisiyle kötüsüyle topluca bir muhasebe yapmak ve destek mesajları iyi geldi <3 ekşi itirafa yazanlarla dalga geçmicem bi daha :p iyi dilekleri için herkese teşekkür ederim!
sene başında yapmam gerekenleri ve isteklerimi yazıp cüzdanıma koymuştum. canım sıkıldığında çıkarır çıkarır okurdum. okurken de hayaller paris gerçekler bilmem ne derdim. aslında hayatımın en kötü senesi olmaya aday bir seneydi 2018. bir dönem işsiz kaldım mesela. sevdiklerime birşey olmadı ama çok fazla insan kaybettik. sevdiğim insanların bu kadar üzüldüğünü görmemiştim bu yıla kadar. hatta bir ara tekrardan aşık oluyorum herhalde bile dedim. işin özü her anlamda çok öğretici bir sene oldu.

sonradan sene başında aldığım notlardan biri dışında hepsinin tam da istediğim şekilde gerçekleştiğini fark ettim. işsiz kaldım ama senelerdir tamamlamak istediğim her şeyi tamamladığım bir sene oldu. tıpkı kağıda not aldığım gibi bir iş buldum mesela. hem çevremdekilerin değerini ve kıymetini anladım, hem de yalnız olmadığımı gördüm. güzel insanlar da tanıdım. her şeye rağmen hayatımdan memnun ve mutluyum. teşekkürler 2018. notta eksik kalanı 2019'dan istiyorum. *
ocakta en çok istediğim şeylerden biri oldu. +
şubatta bol bol gezdim +
martta yine gezdim, ferhan şensoy’dan imza kaptım +
nisanda kiev’i gördüm +
mayısta yine gezdim +
haziranda amsterdam’a gittim +
temmuzda dönülmez akşamın ufkuna girdim, dönülmeyecek şeyler yüzünden kanımda enfeksiyon çıktı. tüm ay hasta gezdim. temmuz sıcağı bir yandan, ateşim bir yandan sürekli yandım -
ağustosta hem psikolojik hem de bedensel olarak iyileşmek için adım attım ama bu adımlarımı tek bir şey yok etti -
eylülde adımlarımı yok eden şey ilerlemeye devam etti. hayatımda aldığım en mühim kararı aldım -/+
ekimde sonun başlangıcını yaşadım. -/+
kasımda, asla olmaz dediğim birşey oldu +
aralıkta görmediğim en güzel arkadaşlarımı gördüm, umutlandım, sevindim ve çok üzüldüm -/+

baktığımda pozitif geçmiş ama kalp kırıklıklarım o kadar çok ki o artıları eksiye çeviriyor. 2018 gerçekten siktir git. 2019’da önce para istiyorum bol bol gezeyim diye, sonra iyilik güzellik istiyorum. 35 yaşına gireceğim bir ay sonra, yolun yarısına gelmişken artık hayatım istediğim gibi yol alsın.
bırakmak iyidir. tek bir şey biliyorum bırakılmaz, bırakılamaz. onun dışındaki her şeyi bırakmak iyidir, hem de ne tatlıdır, ne güzeldir. not bırakmak da bu tatlılardan biri. not ve tarih düşmek, buradayım, buradaydım demek. insanlık için küçük, fakat insan için büyük bir adımdır bu. zamanın ve mekânın farkında olmaktır. olalım inşallah.

öyleyse bırakalım: sevgili 2018, severek, gönül rızası ve hoşluğuyla bırak bizi, biz de seni. evvel gidenlere selam etmeyi unutma. halefine de söyle, her günü senin her gününden güzel ve hayırlı olsun. iki günü bir olan ziyandadır, biliyorsun. ulu sahibine şükranlarımızla birlikte arzeyle: hatıralarımızı hazinesinde saklasın; dinlediklerimizi, izlediklerimizi, tecrübe ettiklerimizi hayırla yâd etmeye vesile kılsın. muhabbetle, imza ve kalp.
daha önce başka bir yerde de yazdığım gibi, eric hobsbawm'ın tanımıyla...

"en büyük umutları canlandıran ve bütün hayalleri yıkan 'aşırılıklar çağı'nda"

...bir yıldı işte. kendi tanımına yakışan.