gecenlerde ilk defa bir is basvurusu icin gorusme yaptim bi oglanla.
magazadaki montaj elemanina hem yetistirmek uzere, hem de cok tecrube sahibi olmayan bi cirak lazimdi.
boylu poslu guzel bir cocuk. hafif peltek. geldi oturdu karsima. nasilsin, iyi misin hosbesinden sonra basladim.
kac yasindasin dedim. 18'mis.
okul dedim. maddi durumlar dedi.
disardan bitir dedim. benim icin 18 yasindaki bir cocuk, ciraklik yapmamali, okumali cunku.
'simdi soyle bir sey dusunuyorum; 30 yasima kadar bir iste ustalasicam. sonra o zamana kadar para biriktircem. askerligi parali yapicam. gecen sene ayagimin ustunden araba gecti. ama iyiyim. 80 kiloya kadar kaldirabiliyorum. foto var gostereyim. sonra senede 1 hafta, 15 gun koye findik toplamaya gidiyorum. he sonra da param olunca okula devam edicem. disardan bitircem. ama simdi maddi durumlardan gidemiyorum. 5 kardesiz. ben en kucugum. gucluyumdur. foto var gostereyim mi ? daha once yandaki pastanede calistim. sonra ustam kendi adamini getirdi koyden beni cikardilar. yani torpilli. dusardan bitiricem okulu param olursa. bi vasita ile geliyorum. gucluyumdur.'
dedi.
serde analik var. o yaslardaki her cocukta kendi oglumu goruyorum. lan ben kimim, is gorusmesi yapmak kim.
-oku
dedim.
maddi durumlar demesine firsat vermeden, telefonunu aldim.
18 yasinda, 30 yasina geldiginde, ancak eline para gecerse okuyacagini hayal eden bir cocugun butun sikintisini aldim ustume.
gitti.
sonra dun cem uzan ve sikir sikir ailesini ve cocuklarinin resimlerini gordum.
aklima mustafa dustu.
hayatin adil olmadigini biliyorum ama hayat bazilarimiza daha da adil degil...
05.10.2016 · 46. sıra
sereserpen
14:05