(bkz:
#52414195)
ilerleyen günlerde konuşuruz demiştim. bence konuşma vakti geldi. çünkü öyle yorumlar okuyorum ki, gözlerimi amonyakla silmeme ramak kaldı.
şimdi malum, rvp transferinden sonra bir takım rakip arkadaşlar, hiç utanmadan uzun uzun ve oldukça kompleksli bir şekilde aslında terraneo'nun yaptığı transferlerde bir numara olmadığını, fenerbahçelilerin abarttığını belirtmiş. insanların duygusal dönemleri olabilir eyvallah. ama ben mantık adamıyım. matematiği de severim. ve sizleri ufak bir geçmiş yolculuğuna çıkarmak istiyorum. kullanacağım tüm veriler transfermarkt'dan.
sene
2011-2012 ödenen bonservisler :
sow : 10 m euro (bundan sonrakilerde m yazıcam sadece. anlayın. para birimim euro.)
emenike : 9 m (10 a satıldı)
serdar kesimal : 4.75 m (wow)
bienvenue : 4 m (wow)
sezer : 2.75 m
kiralıkları da sayarsan harcanan bonservis
31,8 m.
sene
2012-2013 ödenen bonservisler :
meireles : 10 m
krasic : 7 m (zalımsın aykut)
topal : 4,5 m (olumlu anlamda wow)
hasan ali : 3,75 m
webo : 3 m
yobo : 2,5m
salih : 1,55 m
kuyt : 1 m (olumlu anlamda wow)
kiralıkları da sayarsan harcanan bonservis
33,9 m.
sene
2013-2014 ödenen bonservisler :
emenike : 13 m (kahır girsin)
alper : 7,25 (wow)
alves : 5,5
kadlec : 4,5 (wow)
kiralıkları da sayarsan harcanan bonservis
30,25 m.
geçen seneyi saymıyorum. sadece diego geldi malum. bonservise para harcanmadı.
sene
2015-2016 ödenen bonservisler :
josef : 8 m
kjaer : 7,65 m
nani : 6 m
fernandao : 3,4 m
şener : 1,63 m
robin var persie : resmi bir şey yok, 7 olduğu konuşuluyor.
van persie'nin bonservisi de eklerseniz
30,18 m euro ediyor.
olası bir orta saha transferine de 6-7 verilse 37 diyelim. fark ettiniz mi, son 4-5 yılda harcanan paradan çok daha fazla değil. senelik ücret diyeceksiniz. gidenlerin senelik ücretlerini düşün. gelecek olası sponsor ve stad ismi haklarını düşünün. kombineleri, formaları düşünün. öyle para saçmak, gömü bulmak değilmiş değil mi olay?
gelelim terraneo'ya.
yukarıdaki verilerden anlayacağınız üzere, kendisine yaklaşık fenerbahçe standartları kadar bütçe verilmiş. van persie + nani bonservisine geçen sene 4 gol atmış emenike alınmış arkadaşlar.
her şeyi geçtim. şu an kadroya şöyle bir bakalım mı?
kale : fabiano / volkan
sağ bek : gökhan / şener
stoper : kjaer / alves / ba / kadlec
sol bek : caner / hasan ali
ön libero : topal / josef
sol açık : sow / stoch / alper
sağ açık : nani / krasic yazmaya utandığımdan alper ve sow'un bu mevkide oynayabileceğini söyleyeceğim.
orta saha göbek : meireles / diego / x transfer
forvet : van persie / fernandao
ki dikkat ettiyseniz, bu adamların bir çoğu farklı mevkilerde oynayabilecek insanlar. ve yine dikkat ettiyseniz hala kadroda bulunan topuz,krasic,kesimal,holmen gibi adamları katmadım bile.
yani her şey planlı gelişti arkadaşlar. giden adamlara tek tek bakmayacağım zira uzattığımı hissediyorum biraz. ancak genel olarak yaşlı ve problemli oyuncular.
gelen oyuncuların yaş ortalaması rvp dahil 27, boy ortalaması 1.89. her mevkinin alternatifi var.
her şey planlı. gelen isimler büyük. öyle sokağa para atma muhabbeti değil bu.
büyük adamsın don terraneo!