adamlar savaşta asker sivil ayrımını gerçekten iyi yapıyor. hiç asker vurduğunu görmedik.
Sık geçen başlıklar
Debe Arşivi
bir kavga da teke tek olsun be kardeşim.memleketin kahpesi meşhur oldu net.
dünyanın hiçbir tarafında ezilmiş bir ülkenin vatandaşlarının gidip nispeten gelişmiş bir ülkede düzenli olarak katliam yaptığını görmezsiniz. siz hiç bir kenya'lının, myanmar'lının, ekvador'lunun, papua yeni gine'linin gidip bir ülkenin başkentinde katliam yaptığını gördünüz mü?
her türlü dinden, onlarca farklı milletten insan var ama düzenli olarak yapılan bu saldırıların %99'u tek bir dine ve tek bir ırka ait. buradaki sorunu görmemek için kör olmak lazım.
anlatacak çok şey varda anlayacak insan sayısı sınırlı.
her türlü dinden, onlarca farklı milletten insan var ama düzenli olarak yapılan bu saldırıların %99'u tek bir dine ve tek bir ırka ait. buradaki sorunu görmemek için kör olmak lazım.
anlatacak çok şey varda anlayacak insan sayısı sınırlı.
erdoğan'ın başımızdan defettiğini kılıçdaroğlu yeniden musallat etti . gerçekten bu ülkeyle dertleri ne bu insanların anlamıyorum.bir muhalif olarak kılıçdaroğlu iyi ki kazanmamış diyorum yoksa daha da beter olacakmışız
fosil diktatör kk'nın uşaklarına dert olmuş. ne oldu, pironuzu çok mu eleştiriyor demokratlar.
hep yapmak istediğim şeyi yapmış koca yürekli şofördür.
müsait olduğu bir akşam makas atan tiplerle de ilgilenirse çok iyi olur.
zaten arap gezdirme aracına çarpmış, bir şey olmaz.
müsait olduğu bir akşam makas atan tiplerle de ilgilenirse çok iyi olur.
zaten arap gezdirme aracına çarpmış, bir şey olmaz.
sikimde olmayan davetiye.varsa elinizde o da sikimde değil.
üstad yabana kurşun atmamış.
yanlış tespit.
zenginleri kollayan ekonomi politikalarıyla şu ana kadar birçok kalantorun ekonomisini düzeltti.
not: bahsettiğim kalantorlar arasında bilmem kaç maaşlı bürokratlar, devletin parasını şu bu ödenek adı altında harcayan kurum başkanları da var.
zenginleri kollayan ekonomi politikalarıyla şu ana kadar birçok kalantorun ekonomisini düzeltti.
not: bahsettiğim kalantorlar arasında bilmem kaç maaşlı bürokratlar, devletin parasını şu bu ödenek adı altında harcayan kurum başkanları da var.
müzekart'la bedava ama siz 650 verin yine; kuleyi içinizde hissedersiniz, eşsiz bir deneyim olur.
olayın öncesinde polis; ay elinde bıçak vaaar!
olay sırasında polis; ay adam dövüyolaaar!
olay sonrasında polis; dağılın lan, geri bas!
her ne kadar hem olay, hem şu görüntü buram buram ortadoğu koksa da, netice itibariyle umarım geberip gitmiştir.
olay sırasında polis; ay adam dövüyolaaar!
olay sonrasında polis; dağılın lan, geri bas!
her ne kadar hem olay, hem şu görüntü buram buram ortadoğu koksa da, netice itibariyle umarım geberip gitmiştir.
40 yaş üstüyüm hala oynuyorum.
s.kik sanki kendi dünyayı kurtarıyor aq.
s.kik sanki kendi dünyayı kurtarıyor aq.
öncelikle adettendir; "menzil şeyhi muhammed saki elhüseyni" kim amk!
kaldırın amk bunların da götünü kaldırın. bunların da devletin her kademesinde kadrolaşmasını görmezden gelin. yıllardır fetö fetö diye zırlıyorsunuz, yakında metö metö diye zırlarsınız. ayrıca bu şarlatanların arkasına takılanlarda gram akıl yok yeminle.
kaldırın amk bunların da götünü kaldırın. bunların da devletin her kademesinde kadrolaşmasını görmezden gelin. yıllardır fetö fetö diye zırlıyorsunuz, yakında metö metö diye zırlarsınız. ayrıca bu şarlatanların arkasına takılanlarda gram akıl yok yeminle.
biriyle hiç birlikte yaşamadan evlenmek gibi anlamsız bir risk almıyorsanız eğer, mantıken siz olmalısınız bu sevgili. bu durumda, sizinle nikahsız beraber yaşamayı kabul eden bir orospuyla evlenerek süzme bir gavat olduğunuzu tescillemiş olursunuz. yani daha önce bunu başkasıyla yapmasına gerek yok, sizinle yapabilmiş olması, teorik olarak orospu olduğunu gösteriyor. başkasıyla bir şey yapmamış olmak yeterli bir veri değildir, siz dahil herhangi bir erkekle bir şeyler yapmayı düşünmesi, yapmaya açık olması bile zaten başlı başına orospuluk göstergesidir. hadi kimseyle sevişmedi diyelim, hiç mi mastürbasyon yapmadı? rüyasında bile kimse ellemedi mi bunu? kesin ellemiştir. böyle bir insanla evlenmeyi düşünemezsiniz. biz alfa erkekler kendi aramızda hep fısır fısır güleriz böyle gavatlara.
bunun daha da ötesinde, biriyle evlenmeyi kabul edebilen biriyle evlenmek de inanılmaz bir şey. sizin evlilik teklifinizi kabul ederek zaten ne menem bir orospu olduğunu göstermiş oluyor karşınızdaki, demek ki teorik olarak bunu da yapabilecek biriymiş. e bunun üstüne artık gerçekten midesiz bir alagavat olmanız lazım evlenmek için.
kısacası sizi insan yerine koyan biriyle evlendiğiniz sürece alfa erkek olamazsınız. siz dahil hiç kimseyle birlikte olmayı hayal bile etmemiş, hayatı boyunca rüyasında bile kendini elletmemiş, siz dahil kimsenin teklifini asla kabul etmeyecek, bilinçaltı üstü sağı solu tertemiz bir kadın bulmalısınız. bu ideal kadın sizinle birlikte olmayı da kabul etmeyeceğine göre, kafasına bir taşla vurup kaçırarak onu mağaranıza bağlamaktan başka bir çıkar yolu yok bu işin. ama önce gerçekten hayalinde bile kimseyle birlikte olmadığına emin olmalısınız. müstakbel eş adayınızı mecidiyeköy kuantum bilinçaltı ekspertiz ofisimize getirerek, alanında uzman bilirkişilerimizce el değmeden yapılacak detaylı analiz raporunu incelemeden karar vermeyin. siz değerli müşterilerimize özel kampanyamızdan yararlanmak için son 3 gün. koduğumun gavatları sizi.
bunun daha da ötesinde, biriyle evlenmeyi kabul edebilen biriyle evlenmek de inanılmaz bir şey. sizin evlilik teklifinizi kabul ederek zaten ne menem bir orospu olduğunu göstermiş oluyor karşınızdaki, demek ki teorik olarak bunu da yapabilecek biriymiş. e bunun üstüne artık gerçekten midesiz bir alagavat olmanız lazım evlenmek için.
kısacası sizi insan yerine koyan biriyle evlendiğiniz sürece alfa erkek olamazsınız. siz dahil hiç kimseyle birlikte olmayı hayal bile etmemiş, hayatı boyunca rüyasında bile kendini elletmemiş, siz dahil kimsenin teklifini asla kabul etmeyecek, bilinçaltı üstü sağı solu tertemiz bir kadın bulmalısınız. bu ideal kadın sizinle birlikte olmayı da kabul etmeyeceğine göre, kafasına bir taşla vurup kaçırarak onu mağaranıza bağlamaktan başka bir çıkar yolu yok bu işin. ama önce gerçekten hayalinde bile kimseyle birlikte olmadığına emin olmalısınız. müstakbel eş adayınızı mecidiyeköy kuantum bilinçaltı ekspertiz ofisimize getirerek, alanında uzman bilirkişilerimizce el değmeden yapılacak detaylı analiz raporunu incelemeden karar vermeyin. siz değerli müşterilerimize özel kampanyamızdan yararlanmak için son 3 gün. koduğumun gavatları sizi.
kimsesizlerin kimsesidir cumhuriyet. işte tam da bu yüzden kutlanmalı, bizi bataklıktan çekip kurtardığı için. ben kendi adıma kutluyor olacağım.
dünyanın en büyük bankalarından birinde bulut teknolojileri mimarıyım. dünya çevresinde 300 bin çalışanı olan ve trilyonlarca paraya hükmeden londra merkezli bu bankanın üzerinde güneş batmayan alt yapısı microsoft , amazon, google gibi 3 adet birleşik devletler merkezli şirkete emanet. avrupa birliği, ingiltere, çin vs merkezli tüm alt firmalar ve takımlar işte bu alt yapıyı kullanıyor .
dünyadaki tüm kişisel mobil cihazlar ya google android ya apple ios kulanıyor, tüm kişisel bilgisayarlar windows kullanıyor.
bindiğiniz arabalar, uçaklar, bu firmaların altyapısı ile dizayn ediliyor, yediğimiz yemeğin tohumu, sulaması bu firmaların alt yapısı ile kontrol ediliyor, evimize onların lojistiği ile geliyor. seyrettiğimiz film, dinlediğimiz müzik bize birleşik devletler şirketleri ile geliyor.
daha uzatmak mümkün ama konu anlaşılmıştır, burada bence en önemli fark, bunların özel şirket olması ve her ne kadar amerika merkezli de olsa aslında amerikan başkanının direkt kontrolünde olmaması.
yani biden bir cengiz han değil, askerleri yığıp büyük toprak parçalarını işgal etmeyecek, ama amerika gelmiş geçmiş en büyük global güç.
doğru sözdür.
dünyadaki tüm kişisel mobil cihazlar ya google android ya apple ios kulanıyor, tüm kişisel bilgisayarlar windows kullanıyor.
bindiğiniz arabalar, uçaklar, bu firmaların altyapısı ile dizayn ediliyor, yediğimiz yemeğin tohumu, sulaması bu firmaların alt yapısı ile kontrol ediliyor, evimize onların lojistiği ile geliyor. seyrettiğimiz film, dinlediğimiz müzik bize birleşik devletler şirketleri ile geliyor.
daha uzatmak mümkün ama konu anlaşılmıştır, burada bence en önemli fark, bunların özel şirket olması ve her ne kadar amerika merkezli de olsa aslında amerikan başkanının direkt kontrolünde olmaması.
yani biden bir cengiz han değil, askerleri yığıp büyük toprak parçalarını işgal etmeyecek, ama amerika gelmiş geçmiş en büyük global güç.
doğru sözdür.
belli ki musevi. buraya taşımanın anlamı yok.
en azından cesur davranıp milletine destek olmaya gitmiş. arap aşığı vatandaşlarımızı da cesur olmaya davet ediyoruz.
en azından cesur davranıp milletine destek olmaya gitmiş. arap aşığı vatandaşlarımızı da cesur olmaya davet ediyoruz.
istanbul’da yaşayan insanın sempatik sinir sistemi sürekli aktiftir yani ya savaş ya da kaç modundadır, bu da sürekli stres etkisi altında olmalarına ve huzursuz hissetmelerine yol açar. farkına varmayıp üzerinde çalışmazsan gelsin ilerde kronik hastalıklar, baş ağrıları vs. o sebeple farklı yere taşınan insanda bir rahatlama oluyor ister istemez.
gözler diyanette
dedirten zorunluluk.
dedirten zorunluluk.
ermenistan bayrağını çiğnemiyor.
dağlık karabağ için yaptırılan çakma bayrağı paspas niyetine kullanıyor.
kasacağınız duyarı sikeyim ben sizin.
tanım: azerbaycan cumhurbaşkanının güzel hareketidir.
dağlık karabağ için yaptırılan çakma bayrağı paspas niyetine kullanıyor.
kasacağınız duyarı sikeyim ben sizin.
tanım: azerbaycan cumhurbaşkanının güzel hareketidir.
çok iddialıyım, travers nasıl travesti oluyor?
çocukken televizyon uzaktan kumandasıydım..
26 sene önce, 18 yaşımda, türk - islam sentezi saçmalığı ile beyni yıkanmış bir çocuk olarak şunu yazmıştım;
- ey batı! kork ve titre, titre ki türk geri dönmekte! -
hahaha, aynı bunun gibi işte, osmanlı da ancak öyle döner.
- ey batı! kork ve titre, titre ki türk geri dönmekte! -
hahaha, aynı bunun gibi işte, osmanlı da ancak öyle döner.
--- spoiler ---
samsun’da dünyaya gelen subaşı anne tarafından rizeli, baba tarafından sakarya adapazarlıdır.
--- spoiler ---
merak edip baktım yalan yok. gönül isterdi ki buckhingham doğumlu olsun. ama olmadı…
ha diyebilirsiniz ki samsun doğumlu biri türkçe konuşmayı cool bulmuyor olamaz mı? olabilir. ama gönül öyle olsun istiyor işte…
samsun’da dünyaya gelen subaşı anne tarafından rizeli, baba tarafından sakarya adapazarlıdır.
--- spoiler ---
merak edip baktım yalan yok. gönül isterdi ki buckhingham doğumlu olsun. ama olmadı…
ha diyebilirsiniz ki samsun doğumlu biri türkçe konuşmayı cool bulmuyor olamaz mı? olabilir. ama gönül öyle olsun istiyor işte…
hamas'ın elinde beton katları bir defada iskambil kağıdı gibi savuracak ateş gücü olsaydı çoktan tel aviv'de kullanırdı, israil'in bilgi kirlilği olabilir.
koskoca evrende yaşanan herhangi bir olayın bize girmemesi zaten mucize olurdu.
yerken ağzını fazla şapırdatmayacaksın.
(bkz: hıhı evet)
temmuz zammını yüzde 22 olarak almış, vergisini veren, ülkesine katkı sağlayan ama gün geçtikçe b*k gibi bir hayatın içine sürüklenen bir birey olarak varoş ablanı çok kıskanıyorum, evet!
sizler emeksiz sömürünün leş kargalarısınız beter olun.
temmuz zammını yüzde 22 olarak almış, vergisini veren, ülkesine katkı sağlayan ama gün geçtikçe b*k gibi bir hayatın içine sürüklenen bir birey olarak varoş ablanı çok kıskanıyorum, evet!
sizler emeksiz sömürünün leş kargalarısınız beter olun.
lan milleti gaza getirmeyin, yazıktır, günahtır. sizin yüzünüzden dayak manyağı olacaklar.
(bkz: like a stone) audioslave; kim seslenebilir ölüme " odamda seni bekliyorum, taş gibiyim , korkmuyorum" şeklinde... ölüme yazılmış en meydan okuyucu şarkı, ahhh chris cornell bu şarkıyı seslendiren efsanevi ses... kim derdi ki intihar edeceksin ...
biden tarafları uyardı bence.
zaten bir kaç gün evvel taraflarla görüştü, biliniyor
mahmud abbas bugün filistin halkı eşit değildir hamas dedi
netanyahu istemeye istemeye vites küçülttü, güney'e su vereceği söylendi
biden " filistin halkı acı çekiyor" tweetini attı
iran her zamanki gibi boş sıktığı için onun ne yaptığı önemli değil
rusya orda kapı gibi duruyor, 67 sınırları diyor.
türkiye ortada gibi ama filistin halkına zulüm etmeyin diyor, yardım gönderdi, beğen beğenme nato üyesi.
bm genel sekreteri antónio guterres son 2-3 gündür paso "felakete gidiyoruz, filistin zor durumda deyip duruyor"..
israil yavaş yavaş haklıyken haksız durumuna düşmeye başladı..
3. dünya savaşı zor be.
zaten bir kaç gün evvel taraflarla görüştü, biliniyor
mahmud abbas bugün filistin halkı eşit değildir hamas dedi
netanyahu istemeye istemeye vites küçülttü, güney'e su vereceği söylendi
biden " filistin halkı acı çekiyor" tweetini attı
iran her zamanki gibi boş sıktığı için onun ne yaptığı önemli değil
rusya orda kapı gibi duruyor, 67 sınırları diyor.
türkiye ortada gibi ama filistin halkına zulüm etmeyin diyor, yardım gönderdi, beğen beğenme nato üyesi.
bm genel sekreteri antónio guterres son 2-3 gündür paso "felakete gidiyoruz, filistin zor durumda deyip duruyor"..
israil yavaş yavaş haklıyken haksız durumuna düşmeye başladı..
3. dünya savaşı zor be.
imamlık. niyet şartını yerine getiremiyor robot iradesi olmadığı için.
pek çok iş için, 07:00-17:00/16:00 gereksizdir. şirket içi değerlendirmelerde de verimli gözükmemektedir. çalışan bilinci yerleştirilmeli, işi aksayanlar erkenden işe gelmeli ancak işi günü gününe giden çalışanların çoğu zaten günün 3-4 saatini boş geçiriyor. modern ve akıllı şirketler, bunu kullanarak mesai saatlerini düşürme yolunda ilerliyor ancak bizim aile şirketlerinin hiçbiri bu konuda bir adım atmıyor. eşimden dolayı biliyorum, işe 10:00 da da gitse aynı, 07:00 da da gitse aynı işi yapıyor çünkü düzenli bir çalışan ve yapacağı iş bitiyor. çalıştığı şirket onun gibi çalışanların bu durumunu gözetiyor ve yaklaşık 5 yıldır, işin yoksa gelme, işini bitirdiysen çık politikası izliyor. eşim de 4 yıldır istanbul trafiğini 30 dkdan fazla yaşamıyor.
3 ay önce doğum yapmış biri olarak oturdum,bacaklarımı uzattım ve 1 demlik çay içtim.
horozlar
1-) pop/rap vb. müzik türleri
2-) 2 kadehden sonra masadan kalkıp bayılan tipler
3-) 5 dkda mezeleri silip süpüren tipler
2-) 2 kadehden sonra masadan kalkıp bayılan tipler
3-) 5 dkda mezeleri silip süpüren tipler
(bkz: nerden çıktı bu velet)
para vermeyenlere fakir diyen aptallar! bugün o boyunlarınızı kendi rızanızla uzattığınız kapitalist şirket yarın sizin de cebinizi etkileyecek bir meblağ talep etmez mi sanıyorsunuz? dua edin de o ölücü dediğiniz, eski köye yeni adet gelmesini sorgulayan insanlar ve onların geliştirdiği yöntemler var. bu şirketlerin açgözlülüğü ancak bu şekilde dizginlenebiliyor. siz ise vur ensesine al ekmeğini tarzında bir sefillikte olduğunuz için iştahlarını kabartıyorsunuz. nasıl olur da şu inanılmaz derecede absürt reklam politikasını haklı bulup destekliyor, karşı çıkanları da aşağılamaya çalışıyorsunuz? youtube tamam süper bir mecra ama belli ki zayıf bünyeleri adnan oktar'ın kediciklerine dönüştürüyor.
ben kendimi insafsız olduğunu bildiğimin insafına bırakmam. prensip meselesi. dolayısıyla, bana seçenek sunmayan, bir şeyi yapmamı zorunlu kılan her ne olursa olsun onunla mücadele ederim. adil ve mantıklı olmaktan uzak bir uygulamanın parçası olmam. kimseyi de maddi gücü, güçsüzlüğü üzerinden vurmaya çalışacak bir karakterim yoktur. yeri geldi mi 5 lira vermek istemeyip dışarıda tuvalete girmiyoruz, abonelikler krallığına niye köle olalım? youtuber zengin bebelerin gelirlerini niye biz ödeyelim? amk pranksterları sizden kazandığı paralarla garsonlara bin dolar bahşiş verme videosu çekip hem şovunu yapıyor hem o videodan da para kazanıyorlar.
ben kendimi insafsız olduğunu bildiğimin insafına bırakmam. prensip meselesi. dolayısıyla, bana seçenek sunmayan, bir şeyi yapmamı zorunlu kılan her ne olursa olsun onunla mücadele ederim. adil ve mantıklı olmaktan uzak bir uygulamanın parçası olmam. kimseyi de maddi gücü, güçsüzlüğü üzerinden vurmaya çalışacak bir karakterim yoktur. yeri geldi mi 5 lira vermek istemeyip dışarıda tuvalete girmiyoruz, abonelikler krallığına niye köle olalım? youtuber zengin bebelerin gelirlerini niye biz ödeyelim? amk pranksterları sizden kazandığı paralarla garsonlara bin dolar bahşiş verme videosu çekip hem şovunu yapıyor hem o videodan da para kazanıyorlar.
hamas'ın sivil zayiata sebep olması ile israil'in sebep olması arasında bir fark var. o fark etik anlamda bir fark değil, sivil katliamların 3. taraf muhataplarını bağlayıcılığı noktasında oluşan bir fark. yoksa sivil ölümlerini ahlaki olarak kategorilendirmek, sivil kayıpları meşrulaştırmaktan başka bir işe yaramaz.
fark ise basitçe şu;
hamas, radikal cihatçı bir örgüt. bu örgütün sivil kavramına yaklaşımı, onun cihadist anlayışından türer, oradan beslenir. bu anlayışa göre cihat edilirken islam'ın yayıldığı alandaki her canlı kâfirdir ve küffara hizmet eder. vergisi ile, kamusal hizmeti ile, üretimi ile, sisteme eklemlenmesi ile, çocuk yetiştirmesi ile, askerliği ile her bir birey, karşısında cihat edilen küffar ordusunun bir mensubudur. misal ebu musab ez zerkavi, bir sohbetinde batı'nın sivil tanımını reddettiğini, onlar için birinin sivil sayılması için o kişinin "allah'ın şeriatının hüküm sürdüğü yerlerde" yaşaması, silahsız olması ve ibrahimi/hak dinlere mensup olması gerektiğini ifade etmişti.
radikal cihatçı gruplar, batıya daha doğrusu islam dışı dünyaya sadece askeri, kültürel ve siyasi olarak karşı koymaz, kavram ve söylemlerine de karşı koyar. islam'ın kendine ait devasa bir kavram dünyası var. sizin sivil derken anladığınız şeyden, radikal cihatçı çok farklı bir şey anlıyor.
bu fark, hamas'ın kendi safındaki sivil zayiatlara yaklaşımını da belirliyor. nasıl ki küffara hizmet eden herkes, küffar ordusunun bir üyesidir; aynı şekilde allah'ın şeriatının hüküm sürdüğü yerdeki her bir müslüman, küffar ordusuna karşı cihad eden birer askerdir, ölürse şehittir. savaşa tarafsızlığı bile ölümle cezalandıran bir düşünce dünyasından söz ediyoruz. "hamas evlerden ateş ediyor" diye biz feveran ediyoruz ama hamas için o ev, cihat durumunda bir karargahtır. bu yüzden sivilleri kalkan olarak kullanıyor da değiller kendi nazarlarında. ortada savaşan iki ordu var, küffar ve cihad ordusu.
peki israil'in farkı ne? şu; israil, bizim sivil dediğimize sivil diyen, uluslararası anlaşmalara taraf olan, imza atan, insan hakları ve savaş hukukunu gözeteceğine dair teminat veren, bunun için azami hassasiyeti göstereceğini beyan eden, şeffaflık ilkesine uyacağını söyleyen, ihlal durumunda yaptırımlara bağlı kalacağını deklare eden, bunların tespiti için ise tarafsız gözlemcilerin
hakikati araştırması yönündeki girişimlerine engel olmayacağını belirten, bağımsızlığını da bu teminatları bol keseden saçarak korumaya çalışan, tanınan bir devlet. tam bu noktada insanlık olarak aklı selim herkes israil'e; "verdiğin sözleri yerine getir. mazeret uyduramazsin, sen uydurursan gücü eline geçiren her devlet yapar bunu. teröristler sivillerin arasına karışmışsa ayıracaksın, ayıramıyorsan vurmayacaksın. çünkü yarın başkası da sivillerin arasında terörist var diyerek katliamlar yapabilir, önünü alamayız. sen bir söz verdin, sözün anlamını koruması için yerine getirilmesi gerekir. sen uluslararası anlaşmalara taraf olan bir devlet olarak intikam, hınç duygusu ile hareket edemezsin, hukuk ile hareket etmek zorundasın. barış durumunda herkes hukuka uyar, aslolan savaş durumunda hukuka uygun hareket etmektir." diyor, demek zorunda. insanlığın ortak deneyimleri, acıları ve korkunç mücadeleleri ile savunduğu ve kabul ettirdiği insan haklarını korumanın yolu, bu hakları tanıdığını beyan eden her kişi ve kurumun bu haklara mazeretsiz bir şekilde sahip çıkmasıni talep etmekten geçiyor.
bu yüzden ikide bir hamas'in yediği boklardan söz edip israil'in terör eylemlerini gerekçelendirmeye çalışmayın ki yarın başka devletler, yanınızdakine duyduğu husumetten dolayı sırf siz onunla aynı alandasınız diye sizin canınızı yakmasın.
ve şu basit gerçeği unutmayın;
her şeyden önce, insan haklarına ve savaş hukukuna uymanın ilk ve ön şartı, karşısında savaştığınız gücün de insan hakları ve savaş hukukuna uyan bir güç olması değildir. karşınızda kim, hangi saik ve yöntemle savaşıyorsa savaşsın, eğer savaş hukukuna uyacağınızı beyan etmişseniz bu hukuka uymalısınız. beyan etmemişseniz de bu yönde beyanda bulunmaya yani sözleşmeye taraf olmaya davet edilirsiniz. olması gereken budur.
fark ise basitçe şu;
hamas, radikal cihatçı bir örgüt. bu örgütün sivil kavramına yaklaşımı, onun cihadist anlayışından türer, oradan beslenir. bu anlayışa göre cihat edilirken islam'ın yayıldığı alandaki her canlı kâfirdir ve küffara hizmet eder. vergisi ile, kamusal hizmeti ile, üretimi ile, sisteme eklemlenmesi ile, çocuk yetiştirmesi ile, askerliği ile her bir birey, karşısında cihat edilen küffar ordusunun bir mensubudur. misal ebu musab ez zerkavi, bir sohbetinde batı'nın sivil tanımını reddettiğini, onlar için birinin sivil sayılması için o kişinin "allah'ın şeriatının hüküm sürdüğü yerlerde" yaşaması, silahsız olması ve ibrahimi/hak dinlere mensup olması gerektiğini ifade etmişti.
radikal cihatçı gruplar, batıya daha doğrusu islam dışı dünyaya sadece askeri, kültürel ve siyasi olarak karşı koymaz, kavram ve söylemlerine de karşı koyar. islam'ın kendine ait devasa bir kavram dünyası var. sizin sivil derken anladığınız şeyden, radikal cihatçı çok farklı bir şey anlıyor.
bu fark, hamas'ın kendi safındaki sivil zayiatlara yaklaşımını da belirliyor. nasıl ki küffara hizmet eden herkes, küffar ordusunun bir üyesidir; aynı şekilde allah'ın şeriatının hüküm sürdüğü yerdeki her bir müslüman, küffar ordusuna karşı cihad eden birer askerdir, ölürse şehittir. savaşa tarafsızlığı bile ölümle cezalandıran bir düşünce dünyasından söz ediyoruz. "hamas evlerden ateş ediyor" diye biz feveran ediyoruz ama hamas için o ev, cihat durumunda bir karargahtır. bu yüzden sivilleri kalkan olarak kullanıyor da değiller kendi nazarlarında. ortada savaşan iki ordu var, küffar ve cihad ordusu.
peki israil'in farkı ne? şu; israil, bizim sivil dediğimize sivil diyen, uluslararası anlaşmalara taraf olan, imza atan, insan hakları ve savaş hukukunu gözeteceğine dair teminat veren, bunun için azami hassasiyeti göstereceğini beyan eden, şeffaflık ilkesine uyacağını söyleyen, ihlal durumunda yaptırımlara bağlı kalacağını deklare eden, bunların tespiti için ise tarafsız gözlemcilerin
hakikati araştırması yönündeki girişimlerine engel olmayacağını belirten, bağımsızlığını da bu teminatları bol keseden saçarak korumaya çalışan, tanınan bir devlet. tam bu noktada insanlık olarak aklı selim herkes israil'e; "verdiğin sözleri yerine getir. mazeret uyduramazsin, sen uydurursan gücü eline geçiren her devlet yapar bunu. teröristler sivillerin arasına karışmışsa ayıracaksın, ayıramıyorsan vurmayacaksın. çünkü yarın başkası da sivillerin arasında terörist var diyerek katliamlar yapabilir, önünü alamayız. sen bir söz verdin, sözün anlamını koruması için yerine getirilmesi gerekir. sen uluslararası anlaşmalara taraf olan bir devlet olarak intikam, hınç duygusu ile hareket edemezsin, hukuk ile hareket etmek zorundasın. barış durumunda herkes hukuka uyar, aslolan savaş durumunda hukuka uygun hareket etmektir." diyor, demek zorunda. insanlığın ortak deneyimleri, acıları ve korkunç mücadeleleri ile savunduğu ve kabul ettirdiği insan haklarını korumanın yolu, bu hakları tanıdığını beyan eden her kişi ve kurumun bu haklara mazeretsiz bir şekilde sahip çıkmasıni talep etmekten geçiyor.
bu yüzden ikide bir hamas'in yediği boklardan söz edip israil'in terör eylemlerini gerekçelendirmeye çalışmayın ki yarın başka devletler, yanınızdakine duyduğu husumetten dolayı sırf siz onunla aynı alandasınız diye sizin canınızı yakmasın.
ve şu basit gerçeği unutmayın;
her şeyden önce, insan haklarına ve savaş hukukuna uymanın ilk ve ön şartı, karşısında savaştığınız gücün de insan hakları ve savaş hukukuna uyan bir güç olması değildir. karşınızda kim, hangi saik ve yöntemle savaşıyorsa savaşsın, eğer savaş hukukuna uyacağınızı beyan etmişseniz bu hukuka uymalısınız. beyan etmemişseniz de bu yönde beyanda bulunmaya yani sözleşmeye taraf olmaya davet edilirsiniz. olması gereken budur.
haklı değildir, israil ne yaparsa yapsın haklı olmayacaktır. iki soykırım bir doğru etmez.
eğer ille bugünkü* olaylarla bir bağlantısını kurmak istersek bugün ölen filistinlilerin kanı da bu adamın elindedir. holocaust olmasaydı muhtemelen israil yine kurulurdu* ama holocaust gibi bir travma yaşamamış israil halkı kendini koruma paranoyası ile bu tarz saçma saldırılar yapmazdı. holocaust olmasaydı dünya genelinde israil'in bu tarz eylemleri de çok daha sert eleştirilirdi.
"ben neonazi'yim, soykırımcıyım, ailem beni hiç sevmedi" diyemeyen utangaç neonaziler israil ne zaman bu tarz bir şey yapsa hemen ortaya çıkıyor. eminim bu "insanlar", yahudi nefretlerini ve hitler sevgilerini gösterebilecekleri uygun bir ortam oluştuğu için filistinlilerin ölmesine de seviniyorlardır.
eğer ille bugünkü* olaylarla bir bağlantısını kurmak istersek bugün ölen filistinlilerin kanı da bu adamın elindedir. holocaust olmasaydı muhtemelen israil yine kurulurdu* ama holocaust gibi bir travma yaşamamış israil halkı kendini koruma paranoyası ile bu tarz saçma saldırılar yapmazdı. holocaust olmasaydı dünya genelinde israil'in bu tarz eylemleri de çok daha sert eleştirilirdi.
"ben neonazi'yim, soykırımcıyım, ailem beni hiç sevmedi" diyemeyen utangaç neonaziler israil ne zaman bu tarz bir şey yapsa hemen ortaya çıkıyor. eminim bu "insanlar", yahudi nefretlerini ve hitler sevgilerini gösterebilecekleri uygun bir ortam oluştuğu için filistinlilerin ölmesine de seviniyorlardır.
yaprağım diye kaydedecek halı yok ya dediğim, normal durum.
ne zaman bu başlığa girip incelesem birbirine üstünlük taslamaya çalışan, kibirli insanlar görüyorum. yatırım hariç her türlü muhabbet dönüyor. herkes o kadar uzman ki bu platformda, evde 60 yaş üzerindeki yarım akıllı aile bireylerine çok bilmişlik yapıp "aferin benim oğluma" övgüsü alanlar gelip burada finansal bilgilerini paylaşıyor. zaten bir yetkinlik belgesi de istenmiyor, yapıştır...
neden bunu yazıyorum biliyor musunuz? burada finans dersi veren bir sürü insan görüyorsunuz ama bir varlar bir yoklar. borsaya baktığınız zaman toplam yatırımcıların %50'si 10 bin tl nin altında, ikinci en büyük dilim ise 10-50 bin tl’lik hesap bakiyeli yatırımlarda. sadece yüzde %5.5'lik bir kesim 500 bin tl üzerinde. burada çok bilmişlik yapan gerzekler de muhtemelen 10-50 bin arasında kategoride. kimin fikirlerini okuduğunuzu bilin arkadaşlar. burada okudunuz adamlar boş teneke. kazanan adam burada teori kasmakla uğraşmayacaktır, sadece kazanır ve işine bakar. buradaki yazarlar daşşak tartıyor, kibirlilikle birbirleriyle savaşıyorlar. bunlar yatırımcı değil, buradakiler sadece dedikoducu mahalle karıları. maalesef.
neden bunu yazıyorum biliyor musunuz? burada finans dersi veren bir sürü insan görüyorsunuz ama bir varlar bir yoklar. borsaya baktığınız zaman toplam yatırımcıların %50'si 10 bin tl nin altında, ikinci en büyük dilim ise 10-50 bin tl’lik hesap bakiyeli yatırımlarda. sadece yüzde %5.5'lik bir kesim 500 bin tl üzerinde. burada çok bilmişlik yapan gerzekler de muhtemelen 10-50 bin arasında kategoride. kimin fikirlerini okuduğunuzu bilin arkadaşlar. burada okudunuz adamlar boş teneke. kazanan adam burada teori kasmakla uğraşmayacaktır, sadece kazanır ve işine bakar. buradaki yazarlar daşşak tartıyor, kibirlilikle birbirleriyle savaşıyorlar. bunlar yatırımcı değil, buradakiler sadece dedikoducu mahalle karıları. maalesef.
akp- pkk'nın son numerosu, neyse! ümit özdağ güzelce sormuş bu fırsatçılara.
"türkiye cumhuriyetinin 100. yılı ile ilgili baştan savmak amaçlı yapılmış konser ve gösterileri iptal eden trt’ye soruyoruz. hangi arap ülkesi türkiye’de terör saldırılarından ötürü herhangi bir kutlamasını iptal etti? türk milleti’ne saygısızlık ölçüsüne varan bu arapperestlik türk halkının gazze’ye olan sempatisini de artırmaz aksine içten içe azaltır: siz kutlamamak için bahane arıyorsunuz. yaşasın cumhuriyet yaşasın atatürk. devlet-i ebedi müddet , ilelebet cumhuriyet."
görsel
"türkiye cumhuriyetinin 100. yılı ile ilgili baştan savmak amaçlı yapılmış konser ve gösterileri iptal eden trt’ye soruyoruz. hangi arap ülkesi türkiye’de terör saldırılarından ötürü herhangi bir kutlamasını iptal etti? türk milleti’ne saygısızlık ölçüsüne varan bu arapperestlik türk halkının gazze’ye olan sempatisini de artırmaz aksine içten içe azaltır: siz kutlamamak için bahane arıyorsunuz. yaşasın cumhuriyet yaşasın atatürk. devlet-i ebedi müddet , ilelebet cumhuriyet."
görsel
önce şu "fahiş fiyatın" ne olduğunu adam gibi tanımlasalar keşke...
enflasyon resmi olarak %80 civarında, gerçek enflasyon belki %150nin üzerinde. %120 zam yapmış adam fahiş fiyat uygulamış mı oluyor?
ölçüt ne? tuikin yalan verisi mi?
enflasyon resmi olarak %80 civarında, gerçek enflasyon belki %150nin üzerinde. %120 zam yapmış adam fahiş fiyat uygulamış mı oluyor?
ölçüt ne? tuikin yalan verisi mi?
bir kişi daha öğretmen derse ikna olacağım meslek grubudur.
donanım haber ölücülerinin babası olma ihtimali olan şahıs. ölücülüğün pik noktası cidden.
ülkede önceden birçok konuya (olumlu - olumsuz) toplumsal bir reaksiyon verilebilirken; olmaz denilen, yapılamaz denilen bir çok olayda ve rezalette bile aleni hissizlik ve bezginlik halinin yansıması var.
o gördüklerinin yarısı erkektir, aman diyim.