ebu lehep'e beddualar edilmesidir. sen tanrısın, niye beddua ediyorsun, direkt atomlarına ayır.
Sık geçen başlıklar
cello ogrenmek ne zor 14
ekşi profilivalla müslümanlığa, islama çekmeye çalışan zibilyon kadar insan tanıdım ama ateistliğe çekmek için çalışan (kendim dahil) ateist görmedim. çoğu ateistliğini gizler veya kendini çok deşifre etmek istemez. malum toplum baskısı.
genelde olan bir dini ve felsefi tartışmada kendini fikirleri ile savunan ateistler vardır.
kendi adıma konuşursam bundan özellikle kaçınıyorum. bilerek birinin inancını yıkmaya çalışmam çünkü çoğu insan için bu yıkıcı olabilir. onu dinden soğutsam yerine ne koyabilirim. nietszche'nin savaşçı insanına dönüştürmem çok zor. zaten cahil olan kesimle konuşmuyorum bile.
ama dindar insanlar da nedense dine döndürmek için aşırı bir gayretkeşlik var. bunun sebebi kendilerine söyledikleri gibi doğru yola çevirmek değil. bir ateist onların kendi inançlarına duydukları güveni sarsıyor. bilinçaltına itilmiş soruların yine belli belirsiz ortaya çıkmasına yol açıyor.
inanca dair soruların ortaya çıkmasına "vesvese" diyorlar. bu gibi durumlarda önerilen ise daha çok dua ibadet namaz vs. yani inancın tekrar ile pekiştirilmesi.
valla gerçek bir dindar olsaydım yunus emre gibi dağ tepe sarhoş olmuş gibi gezerdim. gerçek bir dindar bir tür deli aslında, yani körkütük aşık. eğer gerçekten tanrının varlığına inansaydım ona aşık olurdum. diğer "dindarların" yaptığı ise şartlandırmadan başka bir şey değil.
genelde olan bir dini ve felsefi tartışmada kendini fikirleri ile savunan ateistler vardır.
kendi adıma konuşursam bundan özellikle kaçınıyorum. bilerek birinin inancını yıkmaya çalışmam çünkü çoğu insan için bu yıkıcı olabilir. onu dinden soğutsam yerine ne koyabilirim. nietszche'nin savaşçı insanına dönüştürmem çok zor. zaten cahil olan kesimle konuşmuyorum bile.
ama dindar insanlar da nedense dine döndürmek için aşırı bir gayretkeşlik var. bunun sebebi kendilerine söyledikleri gibi doğru yola çevirmek değil. bir ateist onların kendi inançlarına duydukları güveni sarsıyor. bilinçaltına itilmiş soruların yine belli belirsiz ortaya çıkmasına yol açıyor.
inanca dair soruların ortaya çıkmasına "vesvese" diyorlar. bu gibi durumlarda önerilen ise daha çok dua ibadet namaz vs. yani inancın tekrar ile pekiştirilmesi.
valla gerçek bir dindar olsaydım yunus emre gibi dağ tepe sarhoş olmuş gibi gezerdim. gerçek bir dindar bir tür deli aslında, yani körkütük aşık. eğer gerçekten tanrının varlığına inansaydım ona aşık olurdum. diğer "dindarların" yaptığı ise şartlandırmadan başka bir şey değil.
iyi valla göt resmi çek yanına da karadelik resmi koy
milli istihbarat teşkilatında ekonomi dersleri verilmemesinden kaynaklanır.
katile davayı devretmek. omurgasız ve para düşkünü siyasal islamcıların yeni iğrençliği.
dosta viski, düşmana ayran
kokain parası yaptı orospu çocukları
avamın eğlencesi olan tiktoku tabi ki indirmedim. bayağı alt sınıf sizi.
allah belanı versin, ne diyeyim.
hemen borç harç dolar alma hissini uyandıran çağrı.
sanayiyi illere dağıtırsanız sorun çözülür. insanlar keyiflerinden istanbul'un rezilliğini çekmiyor.
kürtçe ana dilde eğitim olursa, yani kürt çocuklar sadece kürtçe öğrenirlerse ve türkçe bilmezlerse bölünme ve iç savaş kaçınılmaz olur.
kürtler türkçeyi öğrenmediklerinde türk-kürt ayrımı o kadar belirgin hale gelir ki sosyolojik olarak türkler için türkiyede yaşayan kürtler, iranlılar, libyalılar veya almanlar kadar yabancı olacaktır.
dil deyip geçmeyin. bir ulus-devletin en temel varolma koşuludur.
seçmeli ders olarak kürtçenin okutulmasına kesinlikle katılıyorum. ama en demokratik ülkelerde bile, örneğin almanyada, her vatandaş önce almancayı öğrenmek zorundadır. almanyada ilkokul düzeyinden itibaren tamamen türkçe eğitim veren tek bir türk okulu yoktur.
ha, türkler ve kürtler el sıkışıp anlaşıp ayrılırlar ve iki ayrı ulus devlet haline gelirlerse kürtler istedikleri gibi anadilde kürtçe eğitim yapabilirler.
kürtler türkçeyi öğrenmediklerinde türk-kürt ayrımı o kadar belirgin hale gelir ki sosyolojik olarak türkler için türkiyede yaşayan kürtler, iranlılar, libyalılar veya almanlar kadar yabancı olacaktır.
dil deyip geçmeyin. bir ulus-devletin en temel varolma koşuludur.
seçmeli ders olarak kürtçenin okutulmasına kesinlikle katılıyorum. ama en demokratik ülkelerde bile, örneğin almanyada, her vatandaş önce almancayı öğrenmek zorundadır. almanyada ilkokul düzeyinden itibaren tamamen türkçe eğitim veren tek bir türk okulu yoktur.
ha, türkler ve kürtler el sıkışıp anlaşıp ayrılırlar ve iki ayrı ulus devlet haline gelirlerse kürtler istedikleri gibi anadilde kürtçe eğitim yapabilirler.
adamın yaptığı işi gereği doğru olan önerme. içli köfte satsa, içli köftenin faydalarını saymakla bitirmez. işi bu. sattığı şeyi tabi ki övecek.