sakal vergisi. sonsuz bir vergi pınarı olur! tarihte örnekleri var(bkz: sakal vergisi)mehmet abi duyarsa ..ötümüzün kılından bile bayağı helallenir...
Sık geçen başlıklar
mehmet şimşek'e alternatif vergi önerisi bırak 15
ekşi'de görne de olsa evlenmiyorum gönül rahatlığıyla yazabilirim;
düğün salonlarına bir memur atasın. gelin ve damada takılan takı ve paralardan payını alsın. böyle bir durumda insanlar tıpış tıpış haraç ödememek için takı olaylarını başka türlü ya da başka yerde halletmeye başlar tabii. bir de memurun masrafı, olası kazançtan fazlaysa bu haraç/vergi pek cazip olmaz.
düğün salonlarına bir memur atasın. gelin ve damada takılan takı ve paralardan payını alsın. böyle bir durumda insanlar tıpış tıpış haraç ödememek için takı olaylarını başka türlü ya da başka yerde halletmeye başlar tabii. bir de memurun masrafı, olası kazançtan fazlaysa bu haraç/vergi pek cazip olmaz.
bu şekilde her devlet düzelir zaten sorun yok ki? ekonomiye güven gelecekmiş? ulan deseniz her bir vatandaş 10.000 tl versin 1 kerelik kurtulalım... bu nedir ya? verdiğimiz vergilerle geçilmeyen köprülerin, kullanılmayan havalimanlarının ücretlerini ödeyip müteahhitleri zengin edeceksiniz? yine vergi barışı gelecek, 5 li, çeteye af gelecek... yine bizi öpeceksiniz...
ikameti yurt dışında bulunan türk vatandaşlarından "başka ülkede ikamet edilmesi sebebiyle potansiyel vergi kaybı" adı altında yaşadığı ülkedeki para biriminden senelik 500 birim para tahsil edilsin. vergisini ödemeyen olursa ülkeye girişte tahsil edilsin. 1 senelik süreçte ülkeye de girmediği taktirde 1. ve 2. derece yakınlarından tahsil edilsin. herhangi bir yakını olmadığı taktirde ülkede yaşayan diğer vatandaşlara "yurtdışında ikamet edenlerin ödemedikleri vergi" adı altında senelik belli bir tutar para kesilsin.
sığınma ve iltica vergisi getirilsin.
edit:
ülkesinde savaş bittiği halde evlerine dönmeyenlere uygulansın.
edit:
ülkesinde savaş bittiği halde evlerine dönmeyenlere uygulansın.
vergi denen şeyin ne olduğu pek anlaşılmamış..
bak güzel karreşim; neye vergi koyarsan koy o vergi gider gençliğinden ve emeğinden başka satacak hiçbir şeyi olmayan çalışanların götünde patlar.. neye vergi koyarsan koy.. ister ekmeğe koy ister double decker yata...
peynir üretip satan bir adam var.. adamlar grubu aslında ama adam diyelim basitleşsin.. villada oturuyor... sen de çok halgçı olduğun için adama vilya vergisi kesiyosun.. şahane di mi? peki napıyo o peynir üreten adam? vergiyi alıp kendi götüne mi sokuyor? hayır peynire ekliyor.. sen napıyosun? sabahın köründe kalkıp işe gidiyorsun akşamın karanlığında evine dönüyorsun.. çalışıyorsun para kazanmak için.. o parayla peynir alıyorsun.. adamın villa vergisini ödüyorsun..
peynir üreten çok adam olmasının işin özü üzerinde hiçbir etkisi yok.. bu matematiği detaylandırıp gerçeğe yaklaştırdığında da mevzu değişmiyor.. vergi anormalleştiğinde peynir üreten adamların bir kısmının bahtı açılıyor, işler büyüyor.. bi kısmı da çeviremiyor çarkı iflas ediyor ve emeğinden başka satacak hiçbir şeyi olmayan insan durumuna düşüyor... maslow fikibokunun alt basamaklarında oynamalar oluyor yani.. üst tarafı ilgilendiren bir şey yok..
o yüzden işte vergi denen bu zıkkım nedir, yüzde bilmem kaç oy aldı diye gelip geçici bir yönetim her kafasına estğinde vergilerle lastik gibi oynayabilir mi falan onu biraz düşünmek lazım.
dünyanın en gerizekalı muhalefeti için de tekrar hatırlatalım; vergilendirilmiş kazanç kutsaldır falan atatürk'ün böyle bir sözü yok.. kaz yolumunda sakinleştirici olarak basılan bir palavra o..
yaptığı ilk iş çiftçinin vergisini kaldırmak olan bir adam bu kadar saçma sapan bi laf eder mi? di mi?
bak güzel karreşim; neye vergi koyarsan koy o vergi gider gençliğinden ve emeğinden başka satacak hiçbir şeyi olmayan çalışanların götünde patlar.. neye vergi koyarsan koy.. ister ekmeğe koy ister double decker yata...
peynir üretip satan bir adam var.. adamlar grubu aslında ama adam diyelim basitleşsin.. villada oturuyor... sen de çok halgçı olduğun için adama vilya vergisi kesiyosun.. şahane di mi? peki napıyo o peynir üreten adam? vergiyi alıp kendi götüne mi sokuyor? hayır peynire ekliyor.. sen napıyosun? sabahın köründe kalkıp işe gidiyorsun akşamın karanlığında evine dönüyorsun.. çalışıyorsun para kazanmak için.. o parayla peynir alıyorsun.. adamın villa vergisini ödüyorsun..
peynir üreten çok adam olmasının işin özü üzerinde hiçbir etkisi yok.. bu matematiği detaylandırıp gerçeğe yaklaştırdığında da mevzu değişmiyor.. vergi anormalleştiğinde peynir üreten adamların bir kısmının bahtı açılıyor, işler büyüyor.. bi kısmı da çeviremiyor çarkı iflas ediyor ve emeğinden başka satacak hiçbir şeyi olmayan insan durumuna düşüyor... maslow fikibokunun alt basamaklarında oynamalar oluyor yani.. üst tarafı ilgilendiren bir şey yok..
o yüzden işte vergi denen bu zıkkım nedir, yüzde bilmem kaç oy aldı diye gelip geçici bir yönetim her kafasına estğinde vergilerle lastik gibi oynayabilir mi falan onu biraz düşünmek lazım.
dünyanın en gerizekalı muhalefeti için de tekrar hatırlatalım; vergilendirilmiş kazanç kutsaldır falan atatürk'ün böyle bir sözü yok.. kaz yolumunda sakinleştirici olarak basılan bir palavra o..
yaptığı ilk iş çiftçinin vergisini kaldırmak olan bir adam bu kadar saçma sapan bi laf eder mi? di mi?
(bkz: sikiş vergisi)
bizim insanımız bu konuda hava atmasını sever. yapmadıysa bile gider günde/haftada 3-5 yapmış gibi vergisini öder, şanını yürütür, sesi de çıkmaz kasıla kasıla da anlatır.
bizim insanımız bu konuda hava atmasını sever. yapmadıysa bile gider günde/haftada 3-5 yapmış gibi vergisini öder, şanını yürütür, sesi de çıkmaz kasıla kasıla da anlatır.
namaz vergisi.
devletin camiisinde kullanilan su elektrik isitma ve bilumum masraflar için.
fakat anında cash, kiosklarla dijital olarak da alınabilir.
yani çok fazla değil 10 lira gibi.
devletin camiisinde kullanilan su elektrik isitma ve bilumum masraflar için.
fakat anında cash, kiosklarla dijital olarak da alınabilir.
yani çok fazla değil 10 lira gibi.
yaşam vergisi.
yaşanan her gün başına 1 tl ödenecek.
yaşanan her gün başına 1 tl ödenecek.
(bkz: memnuniyet vergisi)
sanırım odtü mezunlarından çıkan bir fikir idi.
süper bir vergi çeşidi.
madem ekonomiden bu kadar memnunsun, madem ekonomi yolunda...e o zaman vergisini de ver abi.
ha kimlerden alınabilir?
edevlet'e giriş yaparken anket olarak sorulabilir:
ekonomiden memnun musunuz?
evet derse, zaten tüm bilgileri edevlette, çak bi yüzde 8 vergi.
almanya bizi kıskanıyor mu? evet
şaaak bi yüzde 8 daha...
aldığınız maaştan memnun musunuz? evet
hooop yüzde 8 ekledik vergiye...
sanırım odtü mezunlarından çıkan bir fikir idi.
süper bir vergi çeşidi.
madem ekonomiden bu kadar memnunsun, madem ekonomi yolunda...e o zaman vergisini de ver abi.
ha kimlerden alınabilir?
edevlet'e giriş yaparken anket olarak sorulabilir:
ekonomiden memnun musunuz?
evet derse, zaten tüm bilgileri edevlette, çak bi yüzde 8 vergi.
almanya bizi kıskanıyor mu? evet
şaaak bi yüzde 8 daha...
aldığınız maaştan memnun musunuz? evet
hooop yüzde 8 ekledik vergiye...