geri çekilmiştir bu da ak parti'nin oy oranının yüzde 40 altında olduğunu gösterir.
Sık geçen başlıklar
gelir vergisi diliminin %30'a yükselmesi 9
ekşi'de gördunyanin en keriz halki heralde biziz. verdigimiz verginin yarisi kadar vergiyi dunyanin hicbir yerinde toplayamazsin.
isyan cikar.
ustelik hicbir geri donusumu de yok.
haraca baglanmisiz adeta. avrupaya bu kadar yakin olup da bu kadar mal bir toplum olmak da ayri bir konu.
isyan cikar.
ustelik hicbir geri donusumu de yok.
haraca baglanmisiz adeta. avrupaya bu kadar yakin olup da bu kadar mal bir toplum olmak da ayri bir konu.
sanirim hukumetimiz gelir adaletsizligini cozmek icin "herkes az kazansin" formulunu benimsiyor.
bir ulkenin kalkinmasi, refahi orta direge baglidir.
ne alt gelir grubu bir ulkeyi yasanabilir yapar, ne ust gelir grubu. bu gruplardan her ikisi de ulkenin ustunde yuktur, biri ulkedeki buyuk paranin yatirima donusmesine engel olur oligark hale gelirken, bir digeri ulkedeki vergi vs gelirlerin aktarildigi urettiginden daha cok tuketen gruptur. bir ulkeyi esas kalkindiran, egitim, kultur, ekonomi alanlarinda esas kalkinmayi saglayacak grup orta siniftir. bu sinif ne kadar kuvvetliyse o ulke o kadar gelisir, o kadar gelismistir. bunun icin gelismis ulkelerdeki orta sinifa bakmaniz yeterli, uzun uzun ornekler vermeye gerek yok.
bizde ise orta sinif git gide kuculen bir ivme yakaladi. insanlar ya fakir ya zengin oldugu bir duzene dogru hizla ilerliyoruz. bu duzendeki ulkeleri ortadoguda, gelismemis ulkelerde gorebilirsiniz. doktor da muhendis de olsaniz kazandiginiz para iyi bir hayat icin yeterli olmaz cunku orta sinif yoktur. hala fakirsinizdir, iyi bir hayat yasamak icin zengin sinifina gecmeniz gerekir, bunun icin ya ticaretle ilgilenmeniz ya da yaptiginiz meslekte ahlaki olmayan yontemlerle gelir yaratmaniz gerekir.
bizde az da olsa bir orta sinif var, son donemdeki politikalarla bu orta sinif git gide yok ediliyor, tum vergi ve gelir yuku orta sinifin ustune yukleniyor. orta sinif olarak normal bir hayat yasamak imkansizlastiriliyor. son vergi artisi tam da bunu bir adim oteye tasidi.
orta sinif dedigimiz de ayda 3000-4000 tl brut maas alan insanlar. oyle cok iyi bir hayat yasadiklari soylenemez zaten.
simdi biz bu orta sinifa mahvedelim ve ulke sadece fakir ve zenginlerin olsun. ne olur?
o zaman tuketim git gide azalir. daha da zenginlesmek isteyen o zenginler bundan kotu etkilenir, burada yatirim yapmazlar, ulkedeki para da yurtdisina dogru hareketlenir. pazarin kuculmesi yurtdisi yatirimlarini ve istihdam alanlarini birer birer ortadan kaldirir. fakirler daha fakirlesir, orta sinif iyice yok olur. koskoca ulkede bir kisiye bile faydasi dokunmaz, sistem tamamen kilitlenir. ekonomideki bu kilit, egitimi, kulturu hepsini etkiler. cokus hizlanir.
simdi ben olaya bu acidan baktigimda orta sinifin ustune bu vergi yukunu bu kadar kolay ve fevri sekilde bindirenlere en hafif tabiriyle vatanini sevmeyen insanlar gozuyle bakiyorum. bu kotulugu ulkesini azicik bile seven insanlarin yapamayacagini dusunuyorum.
her bir orta gelirliden kesilen 1500-3000 tl'nin ekonomideki pastanin kuculmesine, istihdam ve hizmet yaratan sektorlerde daralma yasatacagina eminiz, cunku orta gelirliler zenginler gibi yuksek tasarruf yapamazlar. gelirleri oraninda giderleri artis veya azalis gosterir. sizin onlarin cebinden aldiginiz her 1 tl ekonomiden 1tlden cok daha fazla bir daralma yasatir.
bunu bu ulkeye neden yapiyorsunuz?
bir ulkenin kalkinmasi, refahi orta direge baglidir.
ne alt gelir grubu bir ulkeyi yasanabilir yapar, ne ust gelir grubu. bu gruplardan her ikisi de ulkenin ustunde yuktur, biri ulkedeki buyuk paranin yatirima donusmesine engel olur oligark hale gelirken, bir digeri ulkedeki vergi vs gelirlerin aktarildigi urettiginden daha cok tuketen gruptur. bir ulkeyi esas kalkindiran, egitim, kultur, ekonomi alanlarinda esas kalkinmayi saglayacak grup orta siniftir. bu sinif ne kadar kuvvetliyse o ulke o kadar gelisir, o kadar gelismistir. bunun icin gelismis ulkelerdeki orta sinifa bakmaniz yeterli, uzun uzun ornekler vermeye gerek yok.
bizde ise orta sinif git gide kuculen bir ivme yakaladi. insanlar ya fakir ya zengin oldugu bir duzene dogru hizla ilerliyoruz. bu duzendeki ulkeleri ortadoguda, gelismemis ulkelerde gorebilirsiniz. doktor da muhendis de olsaniz kazandiginiz para iyi bir hayat icin yeterli olmaz cunku orta sinif yoktur. hala fakirsinizdir, iyi bir hayat yasamak icin zengin sinifina gecmeniz gerekir, bunun icin ya ticaretle ilgilenmeniz ya da yaptiginiz meslekte ahlaki olmayan yontemlerle gelir yaratmaniz gerekir.
bizde az da olsa bir orta sinif var, son donemdeki politikalarla bu orta sinif git gide yok ediliyor, tum vergi ve gelir yuku orta sinifin ustune yukleniyor. orta sinif olarak normal bir hayat yasamak imkansizlastiriliyor. son vergi artisi tam da bunu bir adim oteye tasidi.
orta sinif dedigimiz de ayda 3000-4000 tl brut maas alan insanlar. oyle cok iyi bir hayat yasadiklari soylenemez zaten.
simdi biz bu orta sinifa mahvedelim ve ulke sadece fakir ve zenginlerin olsun. ne olur?
o zaman tuketim git gide azalir. daha da zenginlesmek isteyen o zenginler bundan kotu etkilenir, burada yatirim yapmazlar, ulkedeki para da yurtdisina dogru hareketlenir. pazarin kuculmesi yurtdisi yatirimlarini ve istihdam alanlarini birer birer ortadan kaldirir. fakirler daha fakirlesir, orta sinif iyice yok olur. koskoca ulkede bir kisiye bile faydasi dokunmaz, sistem tamamen kilitlenir. ekonomideki bu kilit, egitimi, kulturu hepsini etkiler. cokus hizlanir.
simdi ben olaya bu acidan baktigimda orta sinifin ustune bu vergi yukunu bu kadar kolay ve fevri sekilde bindirenlere en hafif tabiriyle vatanini sevmeyen insanlar gozuyle bakiyorum. bu kotulugu ulkesini azicik bile seven insanlarin yapamayacagini dusunuyorum.
her bir orta gelirliden kesilen 1500-3000 tl'nin ekonomideki pastanin kuculmesine, istihdam ve hizmet yaratan sektorlerde daralma yasatacagina eminiz, cunku orta gelirliler zenginler gibi yuksek tasarruf yapamazlar. gelirleri oraninda giderleri artis veya azalis gosterir. sizin onlarin cebinden aldiginiz her 1 tl ekonomiden 1tlden cok daha fazla bir daralma yasatir.
bunu bu ulkeye neden yapiyorsunuz?
mtv nin %40 olmasının sebebidir. gelir vergisi dilimi artınca herkes bunu konuşacaktı ve hükümet bu konuna geri adım atmak zorunda kalacaktı ama bizim hükümet, devleti emlakçı zihniyeti ile yönettiği ve halkı da koyun olarak gördüğü için, mtv ye bilinçli olarak %40 zam yapıp kendi yayın organlarını bile örgütleyerek %40 zammın çok olduğu goygoyunu yaydı. yani zaten en başından mtv ye %40 zam olayı bir kurguydu ve sanki geri adım atmışlar gibi, cumhurbaşkanı çıkıp bu zam çok ve yeniden görüşülsün diyerek bizi güzelce kekledi. hem zammı geri alıp bonus topladı hem de vergi diliminin yükselmesinin üstünü kapadılar.
şu an ne mi oluyor? halka %30 luk kumpası yedirdikleri için oturma organlarıyla gülüyorlar.
(bkz: zam akar türk bakar)
şu an ne mi oluyor? halka %30 luk kumpası yedirdikleri için oturma organlarıyla gülüyorlar.
(bkz: zam akar türk bakar)
nazım hikmet'in meşhur şeyh bedrettin destanı şiirinde bir bölüm vardır. orada şöyle der:
"yenildiler.
yenenler, yenilenlerin
dikişsiz, ak gömleklerinde sildiler
kılıçlarının kanını"
bu mevzu da böyle. yendiler, bu yaptıkları gelip kılıçlarının kanını beyazyakalının dikişli, beyaz ve açık mavinin muhtelif tonlarındaki gömleklerinde silme hareketidir.
kanun yapıcı ağababaları gelirimize göz diker, daha 2 saat önce bu ağababaların sokak bitirimleri koşuya çıktığım parkurda üzerime motor sürdüler. bu ikisinin ne alakası var demeyin. ikisi de bize baktığı zaman aynı şeyi görüyor. tehdit görüyor, düşman görüyor, hayatta olmamışlıklarının tüm sorumlusu olarak seni beni görüyor. içişleri bakanı da öyle, adalet bakanı da öyle, meclis komisyon üyesi de öyle, bu iktidarın yarattığı puslu iklimin zehrini soluyup orka dönen sokaktaki çipil de öyle.
bugünden nasıl kazanabiliriz bilmiyorum. ama 2-3 yıl sonrası için geleceğimizi kazanmak aslında elimizde. hazırlanın arkadaşlar. yapacağınız ilk iş, ev almayın! hayatınızı nakit akışı haline getirmeyin, kendinizi nakit akışı haline getirip öngörülebilir bir konformist haline gelmeyin. burası her şeyin kırılma noktası. buradan sağladığınız finansman sizi ezip çiğneyen, değerlerinizi ve benliğinizi hiçe sayan sistemi besleyen en kritik kaynak, bu yapının finansörü olmayın. 80 m2 ev için matrix küvezine yatmayın, o dünyanın dışına bir adım artığınızda üzerinize süren motor ya da minibüsçüleri bulacaksınız. yapabildiğiniz ölçüde elektrik harcamanızdan tasarruf edin. elektrik piyasası ikinci konut piyasası konumunda. aklınızın almayacağı işler dönüyor. en göz önündeki örnek kış saati konusu. adamlar enerji yatırımlarının geri dönüş süresi kısalsın diye bizi karanlığa mahkum ettiler. maksat daha çok tüketelim.
tüketim anlayışımızı, eşyalarla ilişkimizi, çevremizle ve nihai olarak da kendimizle olan ilişkimizi baştan kurgulamayı başaramadığımız müddetçe, mevcut koşullarda oyunun kazananı belli, üzgünüm. bir şeyin ya da birinin değişmesini istiyorsan önce kendini değiştireceksin.
"yenildiler.
yenenler, yenilenlerin
dikişsiz, ak gömleklerinde sildiler
kılıçlarının kanını"
bu mevzu da böyle. yendiler, bu yaptıkları gelip kılıçlarının kanını beyazyakalının dikişli, beyaz ve açık mavinin muhtelif tonlarındaki gömleklerinde silme hareketidir.
kanun yapıcı ağababaları gelirimize göz diker, daha 2 saat önce bu ağababaların sokak bitirimleri koşuya çıktığım parkurda üzerime motor sürdüler. bu ikisinin ne alakası var demeyin. ikisi de bize baktığı zaman aynı şeyi görüyor. tehdit görüyor, düşman görüyor, hayatta olmamışlıklarının tüm sorumlusu olarak seni beni görüyor. içişleri bakanı da öyle, adalet bakanı da öyle, meclis komisyon üyesi de öyle, bu iktidarın yarattığı puslu iklimin zehrini soluyup orka dönen sokaktaki çipil de öyle.
bugünden nasıl kazanabiliriz bilmiyorum. ama 2-3 yıl sonrası için geleceğimizi kazanmak aslında elimizde. hazırlanın arkadaşlar. yapacağınız ilk iş, ev almayın! hayatınızı nakit akışı haline getirmeyin, kendinizi nakit akışı haline getirip öngörülebilir bir konformist haline gelmeyin. burası her şeyin kırılma noktası. buradan sağladığınız finansman sizi ezip çiğneyen, değerlerinizi ve benliğinizi hiçe sayan sistemi besleyen en kritik kaynak, bu yapının finansörü olmayın. 80 m2 ev için matrix küvezine yatmayın, o dünyanın dışına bir adım artığınızda üzerinize süren motor ya da minibüsçüleri bulacaksınız. yapabildiğiniz ölçüde elektrik harcamanızdan tasarruf edin. elektrik piyasası ikinci konut piyasası konumunda. aklınızın almayacağı işler dönüyor. en göz önündeki örnek kış saati konusu. adamlar enerji yatırımlarının geri dönüş süresi kısalsın diye bizi karanlığa mahkum ettiler. maksat daha çok tüketelim.
tüketim anlayışımızı, eşyalarla ilişkimizi, çevremizle ve nihai olarak da kendimizle olan ilişkimizi baştan kurgulamayı başaramadığımız müddetçe, mevcut koşullarda oyunun kazananı belli, üzgünüm. bir şeyin ya da birinin değişmesini istiyorsan önce kendini değiştireceksin.
maaşı az biraz fazla olanları 2.500 tl civarı etkiler. hele karı koca çalışıyorsa 5.000 tl.
gündeme bile gelmiyor. uyduruk 300-500 tl mtv'yi konuşuyor herkes. sendikalar ne işe yarıyor bu ülkede, malum zaten.
gündeme bile gelmiyor. uyduruk 300-500 tl mtv'yi konuşuyor herkes. sendikalar ne işe yarıyor bu ülkede, malum zaten.
bence %40 mtv'den daha kazık bir vergi.kabaca brüt maaşı 4000 olanların yıllık 700 tl, 10000 olanların 2400 tl fazla vergi vereceği anlamına geliyor.yani 50 ile 200 arası daha az maaş alacağız.
mtv'den arabayı satarak kurtulabilirsin ki ben öyle yapacağım.
lakin burda o şans ta yok.ne yani işi mi bırakalım.
edit:bazı arkadaşlar 10000 tl'den fazla almayanlar paniklemesin demiş.
şuradan hesap yapın brütten nete
ocak ayı bürüt maaşınız 4000 tl olsun,hesaplayın, ekim ayından itibaren 3.dilime giriyorsunuz.
ocak ayı bürüt maaşınız 5000 tl olsun,hesaplayın, eylul ayından itibaren 3.dilime giriyorsunuz.
ocak ayı bürüt maaşınız 10000 tl olsun,hesaplayın, mayıs ayından itibaren 3.dilime giriyorsunuz.
2017 verileri;
13.000 tl'ye kadar % 15
30.000 tl'nin 13.000 tl'si için 1.950 tl, fazlası % 20
70.000 tl'nin 30.000 tl'si için 5.350 tl, (ücret gelirlerinde 110.000 tl'nin
30.000 tl'si için 5.350 tl), fazlası % 27
70.000 tl'den fazlasının 70.000 tl'si için 16.150 tl, (ücret gelirlerinde
110.000 tl'den fazlasının 110.000 tl'si için 26.950 tl), fazlası % 35
mtv'den arabayı satarak kurtulabilirsin ki ben öyle yapacağım.
lakin burda o şans ta yok.ne yani işi mi bırakalım.
edit:bazı arkadaşlar 10000 tl'den fazla almayanlar paniklemesin demiş.
şuradan hesap yapın brütten nete
ocak ayı bürüt maaşınız 4000 tl olsun,hesaplayın, ekim ayından itibaren 3.dilime giriyorsunuz.
ocak ayı bürüt maaşınız 5000 tl olsun,hesaplayın, eylul ayından itibaren 3.dilime giriyorsunuz.
ocak ayı bürüt maaşınız 10000 tl olsun,hesaplayın, mayıs ayından itibaren 3.dilime giriyorsunuz.
2017 verileri;
13.000 tl'ye kadar % 15
30.000 tl'nin 13.000 tl'si için 1.950 tl, fazlası % 20
70.000 tl'nin 30.000 tl'si için 5.350 tl, (ücret gelirlerinde 110.000 tl'nin
30.000 tl'si için 5.350 tl), fazlası % 27
70.000 tl'den fazlasının 70.000 tl'si için 16.150 tl, (ücret gelirlerinde
110.000 tl'den fazlasının 110.000 tl'si için 26.950 tl), fazlası % 35
kütür kütür vergi ödeyen bordrolu çalışanları, gerine gerine vergi kaçıran adamlar kar etsin diye, günde 10 saat çalışmaya mahkum eden sistemin de bu sistemin mimarlarının da ecdadını sikeyim !
adında adalet ve kalkınma olan ama sadece maaşlı çalışana kaldıranların yaptığıdır.
delikanlı olup futbolcuları soksanıza gelir vergisi dilimine. %15 stopaj veriyor adam onu da kulübe kitliyor, kulüp ödemiyor nasıl olsa.
kardeşim ben aldığım ekmeği, ödediğim kirayı kazandığım paradan düşüp vergi ödeyemezken bana maaş veren patronumun kızının altına çektiği mercedesin benzin fişini gider yazıyor patronum.
adelet ve kalkınma ha. evet görürsem söylerim.
delikanlı olup futbolcuları soksanıza gelir vergisi dilimine. %15 stopaj veriyor adam onu da kulübe kitliyor, kulüp ödemiyor nasıl olsa.
kardeşim ben aldığım ekmeği, ödediğim kirayı kazandığım paradan düşüp vergi ödeyemezken bana maaş veren patronumun kızının altına çektiği mercedesin benzin fişini gider yazıyor patronum.
adelet ve kalkınma ha. evet görürsem söylerim.