Sık geçen başlıklar

faturamı kürtçe istiyorum 5

ekşi'de gör
çalıştığım kurum binası tadilata girmişti. tabi ihaleyi alan müteahhit çakal yüksek kar için kaçak afgan işçiler çalıştırdı.

neyse afgan işçiler çay içip dinlendiği esnada bizin kurum personeli kürt eleman, bunların konuşmalarına şahit oluyor.
bunlara (afgan işçilere) kürtçeyi nereden öğrendiklerini soruyor. afgan işçiler de konuştukları dilin peştuca olduğunu söylüyor.
bizimki "hayır kürtçe" diyor.
onlar peştuca konuştuklarını ve afganistan'da yaygın bir dil olduğunu anlatıyor. fakat bizim kalın kafalı bu dilin kürtçe olduğunda ısrarcı...
araya biz giriyoruz ve tartışma daha fazla büyümüyor.

iran dilinin batı ve doğu ağzından başka bir dil konuşmuyorlar. fakat gel bu sığırlara anlat anlatabilirsen.

bu olayı türk dili karşılığı şöyle düşünün; yörüklerin kendilerini ayrı bir etnik topluluk saymaları ve konuştukları dilin yörükçe olduğunu iddia etmesi ve bir özbek ile karşılaştıklarında "sen yörükçeyi nereden biliyorsun" diye sorması kadar saçma.
konuştukları dil türkçedir. yörüklerin de özbeklerin de... ikisi de türk topluluğudur.

yani sözün özü farisi bir topluluğun, (iran'da eyalet ismidir kurdistan) farisi dilinin batı ağzını zorla bu topraklarda bizlere kabul ettirme girişimidir.

yazılan faturayı beğenmiyorsunuz siktirin gidin ait olduğunuz yere ata yurdunuza dönün.

edit: görsel
beni boşver keke bingöl üniversitesi yaşayan diller enstitüsü akademik makale yayınlıyor. orada da konuştukları dilin iran dili olduğu ve iranı bir halk oldukları belirtiliyor. bana inanmiyorsun, bilime inanmıyorsun eşekle fantazi yaşayan dedene inanmaya devam et heval...
kürtçeyi anadil olarak kabul eden bir devlet bul ve oraya siktir ol git lütfen
sanki fatura ödüyorsunuz da amk bir de faturayı kürtçe istiyormuş. hadi ordan aq tümörü.