Sık geçen başlıklar

canabag 12

ekşi profili
2020 versiyonunda, paul atreides rolündeki karizma yoksunu oyuncuyu beğenmediğim film.

"personal shield" olayı elbette 84 versiyonuna göre çok daha düzgün görünse de, yayını bozuk tv kanalı gibi parazit yapmasını da beğenmedim.

bene gesserit bacı fena görünmüyor.

sandworm da fena görünmese de alıştığımdan farklı göründüğü için nötr bakıyorum.

iri yarı bir herifi harkonnen diye yutturacaklar galiba.

yönetmenden dolayı umutlu olsam da, yine bir hayal kırıklığı geliyor galiba...
başka yerleri çok bilemem de, istanbul da lükstür biraz.

neden mi?

erkekseniz;

sigara isterler, para isterler, saat sorarlar (evet, bu zamanda bile saat soran var), polis gelir, kimlik sorar, teyzeler uzaktan şüpheyle bakar, etrafta esnaf varsa uzaktan bakar, çok oturursanız birini gönderip, "yoklama" yapar...

kadınsanız;

çiçek satmaya çalışırlar, falınıza bakmak isterler, para isterler, önce uzaktan, sonra yakından "sinyal" atarlar, eninde sonunda biri yandaki banka oturur, hatta sırıtarak "yanınıza oturabilir miyim" diyen de çıkar. sapık ihtimallerinden bahsetmiyorum bile...

bu şehirde tek başına bankta oturup, uzun süre rahatsız edilmeden düşünmek, manzara seyretmek lükstür.
benim masum balıkçı kardeşlerim tarafından buzhanede bekletilip, kontrollü olarak piyasaya sürülen balık.

palamut bolluğu olduğu halde, bu "kontrollü satış" sayesinde fiyatlar 10 tl nin altına inmemekte, böylece dıj güşlerin oyununu bozmaktayız.

not: kadıköy den 15 tl ye aldım.
yeni bir "zam değil, güncelleme" vakası.

az önce tv de gördüğüm habere göre, ulaştırma bakanımız, yeni köprülerin pahalı olmadığını, eskilerin yurtdışı emsallere göre ucuz kaldığını belirtmiş.

ek: yazılı kaynak

madem yurtdışını emsal alıyoruz, sayın bakana sormak istiyorum;

dünyanın en ağır ötv vs. vergisi ile araç alınan ülkedeyiz. adeta bir araba alan bir de devlete alıyor. neden bunun için yurtdışını emsal almıyorsunuz?
norveç te elektrikli araçlar ücretsiz olarak şarj ediliyor, vergileri yok ya da yok gibi. neden bunu da emsal almıyorsunuz?
son olarak; sizce vatandaş mı devlete hizmet eder, devlet mi vatandaşa hizmet eder?