Sık geçen başlıklar
ersensener 12
ekşi profilio esnafin derdini sikeyim.
tesekkur ederim,
tesekkur ederim,
sahte ceset tasiyan bir kankam vardi zamaninda.
ek:
cok soru gelmis. malesef, anlasilacak bir durum olsaydi once ben anlardim.
bagaji acinca, oyle yari seffaf plastikle paketlenmis kanlar icinde insan cesedi goruyordun.
bayagi gercekciydi.
cevrem boyle enteresan tiplerle doludur.
ek:
cok soru gelmis. malesef, anlasilacak bir durum olsaydi once ben anlardim.
bagaji acinca, oyle yari seffaf plastikle paketlenmis kanlar icinde insan cesedi goruyordun.
bayagi gercekciydi.
cevrem boyle enteresan tiplerle doludur.
oxford'da personel/ogrenci iliskilerinin idareye bildirilmesi zorunlulugu var. ıdare de aralarindaki direkt ogrenci/hoca iliskisini sona erdirecek ayarlamalar yapiyor.
cambridge de ise bildigim kadariyla komple yasak.
cambridge de ise bildigim kadariyla komple yasak.
kimsenin yerini bilmedigi sikik ucuncu dunya ulkelerinde olur oyle. turklere has degildir.
moritanya 1981'e a kadar, dunya uzerinde, resmi olarak kole olabileceginiz son ulkeydi. kolelik 1981'de yasadisi oldu, ama kole sahibi olmanin, ticaretinin, kolelestirmenin, curum olmasi, ceza kanununa girmesi ancak 2007'de mumkun oldu.
aslinda ulkede kolelik gayriresmi olarak devam ediyor. ulkede halen 600.000 kisinin (nufusun % 17'si) kole oldugu tahmin ediliyor.
ulke kanunlarina gore, birinin kole sahipligi/ticareti/kolelestirme vs.'den yargilanabilmesi/hukum giyebilmesi icin, kolenin bizzat kendisinin dava dosyasini hazirlamasi, bizzat delilleri sunmasi, bizzat sikayetci olmasi gerekiyor (okuma yazma orani oldukca dusuk olan ulkede kolelerin tamami cahil). ulke kanunlari hukuki temsil ve/veya yardimi yasakliyor, ki kolelerin tamami zaten efendilerini sikayet etmenin ıslam'a aykiri olduguna inaniyor.
moritanya'da kolelik 2007'de ceza kanununa girdiginden beri, sadece bir kisi kole sahibi olmaktan yargilanip hukum giymis.
hukumet ise, ulkede koleligin tarihe karistigini, her bireyin hur oldugunu ve ulkede tek bir kole bulunmadigini iddia ediyor.
uluslararasi kurumlarin, durumun pek oyle olmadigini delillerle izah eden, ulkede hangi bolgede kac kole olduguna, kolelerin yerlerine, yas ortalamalarina, hatta isimlerine varan raporlarina ise bilin bakalim ne cevap veriyorlar;
evet, raporlarin moritanya'nin ve ıslam'in yukselisinden rahatsiz olan uluslararasi yahudi lobisinin komplosu oldugunu iddia ediyorlar.
merak edeniniz varsa;
tam olarak nereye dogru yukseldikleri, olayin israil'e nasil baglandigi, israil'de moritanya'nin yerini bilen kac adam oldugunun tahmin edildigi gibi konularda yorum yapilmamis.
moritanya 1981'e a kadar, dunya uzerinde, resmi olarak kole olabileceginiz son ulkeydi. kolelik 1981'de yasadisi oldu, ama kole sahibi olmanin, ticaretinin, kolelestirmenin, curum olmasi, ceza kanununa girmesi ancak 2007'de mumkun oldu.
aslinda ulkede kolelik gayriresmi olarak devam ediyor. ulkede halen 600.000 kisinin (nufusun % 17'si) kole oldugu tahmin ediliyor.
ulke kanunlarina gore, birinin kole sahipligi/ticareti/kolelestirme vs.'den yargilanabilmesi/hukum giyebilmesi icin, kolenin bizzat kendisinin dava dosyasini hazirlamasi, bizzat delilleri sunmasi, bizzat sikayetci olmasi gerekiyor (okuma yazma orani oldukca dusuk olan ulkede kolelerin tamami cahil). ulke kanunlari hukuki temsil ve/veya yardimi yasakliyor, ki kolelerin tamami zaten efendilerini sikayet etmenin ıslam'a aykiri olduguna inaniyor.
moritanya'da kolelik 2007'de ceza kanununa girdiginden beri, sadece bir kisi kole sahibi olmaktan yargilanip hukum giymis.
hukumet ise, ulkede koleligin tarihe karistigini, her bireyin hur oldugunu ve ulkede tek bir kole bulunmadigini iddia ediyor.
uluslararasi kurumlarin, durumun pek oyle olmadigini delillerle izah eden, ulkede hangi bolgede kac kole olduguna, kolelerin yerlerine, yas ortalamalarina, hatta isimlerine varan raporlarina ise bilin bakalim ne cevap veriyorlar;
evet, raporlarin moritanya'nin ve ıslam'in yukselisinden rahatsiz olan uluslararasi yahudi lobisinin komplosu oldugunu iddia ediyorlar.
merak edeniniz varsa;
tam olarak nereye dogru yukseldikleri, olayin israil'e nasil baglandigi, israil'de moritanya'nin yerini bilen kac adam oldugunun tahmin edildigi gibi konularda yorum yapilmamis.
kisi olarak sayilir mi bilmiyorum ama en unlusu allah. iki uc kere gormuslugum var.
muhammed'i uc bes kere gormuslugum var.
bir de oldum olasi kylie minogue'u duzenli olarak ruyamda gorurum.
muhammed'i uc bes kere gormuslugum var.
bir de oldum olasi kylie minogue'u duzenli olarak ruyamda gorurum.
iki tip adami kaziklayamazsiniz;
zengin adami.
fakir oldugunun farkinda olan adami.
gerisine verin kuskuyu. siz kanirttikca o cosar.
zengin adami.
fakir oldugunun farkinda olan adami.
gerisine verin kuskuyu. siz kanirttikca o cosar.
cok garip bir durum. halbuki memleketin geri kalani komple don juan.
zamaninda, "bakiniz, nasil da serbest piyasa ekonomisiyiz!" demek icin kurulmus, dostlar alisveriste gorsun borsasi imkb'nin yeni ve "cool" ismi.
basinda yolsuzluktan hukum giymis bir genel mudur vardir.
yabanci yatirimcilar sadece bir sekilde garanti edilmis fahis karlar karsiligi girerler.
onemli faaliyetleri arasinda, burada, teknik analiz vs. diye sayiklayan, dusuk butceli 'the wolf of wall street'leri galip ozturk'e siktirmek vardir, ki turkiye'nin anonim sirketleri de zaten anonim manonim degildir.
basinda yolsuzluktan hukum giymis bir genel mudur vardir.
yabanci yatirimcilar sadece bir sekilde garanti edilmis fahis karlar karsiligi girerler.
onemli faaliyetleri arasinda, burada, teknik analiz vs. diye sayiklayan, dusuk butceli 'the wolf of wall street'leri galip ozturk'e siktirmek vardir, ki turkiye'nin anonim sirketleri de zaten anonim manonim degildir.
3500 liraya, 5000 liraya calistirabildigin adam muhendis falan degildir.
belki muhendislik yapmaya yetkinligi, potansiyeli vs. vardir ama o paralara kimse sana muhendislik yapmaz.
uc kurusa bes kofte olmaz.
belki muhendislik yapmaya yetkinligi, potansiyeli vs. vardir ama o paralara kimse sana muhendislik yapmaz.
uc kurusa bes kofte olmaz.
al bundy reis, yine peggy tarafindan cinsel birliktelige zorlandigi bir aksam, birbirleriyleriyle evli olmalarinin kendilerini akraba yaptigi, dolayisiyla, olasi bir cinsel temasin uygunsuz olacagi saviyla yirtmisti.
bati avrupa icin konusuyorum. zira dogu avrupa’da hala (bizdeki kadar olmasa da) giren cikanlar malesef var.
(bkz: sanayi devrimi)
(bkz: kulturel devrim)
(bkz: feminizm)
(bkz: ademi merkeziyetcilik)
(bkz: bireysellesme)
(bkz: reform)
(bkz: ronesans)
(bkz: cinsel devrim)
(bkz: cagdas felsefe)
(bkz: aydinlanma)
(bkz: bilim)
bunlar ilk aklima gelen sebepler.
(bkz: sanayi devrimi)
(bkz: kulturel devrim)
(bkz: feminizm)
(bkz: ademi merkeziyetcilik)
(bkz: bireysellesme)
(bkz: reform)
(bkz: ronesans)
(bkz: cinsel devrim)
(bkz: cagdas felsefe)
(bkz: aydinlanma)
(bkz: bilim)
bunlar ilk aklima gelen sebepler.