turistik seyahatler için vizesiz gidilebilen bir ülkenin pasaport kontrolünde önümdeki elemanın pasaport polisi ile yaşadığı diyalog (ingilizceyi düzeltmeden yazdım, aynen yaşandığı gibi)
polis: what is purpose of your visit?
eleman: sorry?
polis: your visit. why you come here?
eleman: i come for business
polis: business? you need visa for business visit
eleman: why? they say me no visa
polis: no visa if you tourist. for business you need visa
eleman: okay, then i am tourist
polis: ah okay”
..der ve elemanın pasaportuna damgayı basar
hayatımda şahit olduğum en sürreal pasaport polisi diyaloglarından birisiydi.
Sık geçen başlıklar
steven abootman 4
ekşi profilidevlet tarafından bilinçli olarak “soft” versiyonu uygulanan yasak. kolluk kuvvetlerinin tavırlarından belli. ortada polis yok !! herkes gibi ben de her dışarı baktığımda bir dünya araç ve yaya görüyorum. daha önceki yasaklarda görüş açımda olan sokakta sabit bir polis ekibi olurdu, ana caddeden sık sık polis geçerdi. bu sefer tek bir polis bile görmedim. konuştuğum arkadaşlarım da kendi yaşadıkları bölgelerde durumun aynı olduğunu söylüyor.
anladığım kadarıyla bu son sokağa çıkma yasağı, bundan sonra olmayacak. bayram olduğu için “sadece 15 şehir için yaparsak tepki görürüz, hepsine yapalım son bir kez, bayramdan sonra hayatı normale döndüreceğiz zaten” gibi düşünülmüş sanırım. “ uyan uyar uymayanların da çok üstüne gitmeyin” talimatı da gitmiş gibi görünüyor. diğer şehirleri bilemem ama antalya’da durum böyle.
anladığım kadarıyla bu son sokağa çıkma yasağı, bundan sonra olmayacak. bayram olduğu için “sadece 15 şehir için yaparsak tepki görürüz, hepsine yapalım son bir kez, bayramdan sonra hayatı normale döndüreceğiz zaten” gibi düşünülmüş sanırım. “ uyan uyar uymayanların da çok üstüne gitmeyin” talimatı da gitmiş gibi görünüyor. diğer şehirleri bilemem ama antalya’da durum böyle.
ergin ataman bir kumar oynadı ve tuttu. oyundan atılarak giden maçı aldı.
bu galibiyet de yavşak barcelona seyircisine girsin.
larkin’i kolay kolay unutamazlar artık.
bu galibiyet de yavşak barcelona seyircisine girsin.
larkin’i kolay kolay unutamazlar artık.
maçın sonucu ne olursa olsun ergin ataman'ın son periyot performansı resmen hayal kırıklığı. ne real madrid savunmasına ne de hücumlarına hiç bir çare üretemedi. maalesef büyük koçluk böyle maçlarda belli oluyor.