makarnanın fiyatının 5 tl olduğunu göz ardı ederek yapılmış haberdir.
4 kişilik bir aile her gün 3 öğün makarna yese 15 tl yapar. yanında yoğurt ve su ile 20 lira yapsa 20x30gün=600 tl yemek maliyeti yapar.
2850 lira asgari ücretin 600 lirasını yemeğe verip bu millet kirasını, elektrik suyunu, çocuğunun okul masraflarını neyle ödesin?
bu milletin her gün makarna yemek gibi bir lüksünün olmadığının farkında olmayan gazete haberi.
Sık geçen başlıklar
isimgucumgoygoy 11
ekşi profilişimdi klasik bir orta doğu ülkesi isen şöyle oluyor aslında, iki kişi bir limited şirket kuruyor ve ticarete başlıyor. işletme kuran bu vatandaşlar önce vergi ödüyor, bir dönemin sonunda vergi yükünün stopajı, kurumlar vergisi derken aa bir de bakıyorlar ki görünmeyen 3. bir ortağı daha var. çünkü yıllık karlarının yaklaşık 1/3 kısmını emikliyor bu ortak.
arada bu 3. görünmez ortak, ticaret odaları aracılığı ile vergi veren bu vatandaşlara takdirname vs gibi şeyler göndererek daha da vergi ödemeye teşvik ediyor. bu arada boş durmuyor görünmez ortak, aldığı % 20 kurumlar vergisini önce 22'ye sonra %25'e çıkarıyor.
vergi veren vatandaş, ulan takdirname filan iyi de n'oluyoruz diye sorgulamaya, etraftaki rakip firmaları filan yoklamaya başlıyor. yine aa bakıyor ki hasılatları daha çok olmasına rağmen kimse bunlar kadar vergi vermemiş, kimsenin takdirnamesi yok ama kapılarında volvo's xc90 duruyor.
sonra bu bizim ortaklar bir yandan deli gibi çalışırken bir de bakıyor ki bu hiç bir şey yapmayan 3. gizli ortak bunlardan daha çok para kazanıyor kurdukları işletmeden. kazandığı yetmiyor gibi bu her şeye kadir kudretli 3. ortak çeşitli aflarla vergi vermemişleri ve kendi çevresindekileri de zart diye affedebiliyor. milyar liraların üzerini tek çizgi ile çiziverebiliyor.
sonra bizimkiler zikerün diyor böyle aşkın ızdırabını. önce mali müşavirini değiştiriyor. hakkıyla çalışıp, sahtekarlığa izin vermeyen müşavir işinden olurken, yerine "abiler ne piçim vergi ödemişiniz yea siz, ben bu işi hallederim" diyen kaypak, yalaka, yeni düzen müşaviri işi alıyor.
işte böyle sevgili sözlük ahalisi dostlar. sonrası malum, bu iki kafadar da bu başlığa konu olan vatandaş kategorisine geçiş yapıveriyor. kötü adam oluyor, hırsız oluyor.
kapılarında? mercedes-amg g 63 var
arada bu 3. görünmez ortak, ticaret odaları aracılığı ile vergi veren bu vatandaşlara takdirname vs gibi şeyler göndererek daha da vergi ödemeye teşvik ediyor. bu arada boş durmuyor görünmez ortak, aldığı % 20 kurumlar vergisini önce 22'ye sonra %25'e çıkarıyor.
vergi veren vatandaş, ulan takdirname filan iyi de n'oluyoruz diye sorgulamaya, etraftaki rakip firmaları filan yoklamaya başlıyor. yine aa bakıyor ki hasılatları daha çok olmasına rağmen kimse bunlar kadar vergi vermemiş, kimsenin takdirnamesi yok ama kapılarında volvo's xc90 duruyor.
sonra bu bizim ortaklar bir yandan deli gibi çalışırken bir de bakıyor ki bu hiç bir şey yapmayan 3. gizli ortak bunlardan daha çok para kazanıyor kurdukları işletmeden. kazandığı yetmiyor gibi bu her şeye kadir kudretli 3. ortak çeşitli aflarla vergi vermemişleri ve kendi çevresindekileri de zart diye affedebiliyor. milyar liraların üzerini tek çizgi ile çiziverebiliyor.
sonra bizimkiler zikerün diyor böyle aşkın ızdırabını. önce mali müşavirini değiştiriyor. hakkıyla çalışıp, sahtekarlığa izin vermeyen müşavir işinden olurken, yerine "abiler ne piçim vergi ödemişiniz yea siz, ben bu işi hallederim" diyen kaypak, yalaka, yeni düzen müşaviri işi alıyor.
işte böyle sevgili sözlük ahalisi dostlar. sonrası malum, bu iki kafadar da bu başlığa konu olan vatandaş kategorisine geçiş yapıveriyor. kötü adam oluyor, hırsız oluyor.
kapılarında? mercedes-amg g 63 var
neredeyse ezan susup bayrak iniyormuş, allah korumuş.
bunları biliyor musunuz?
izmir'de nutella'ya nuğdem diyorlarmış.
izmir'de nutella'ya nuğdem diyorlarmış.
bu kadar seçim harcamasını ceplerinden ödeyecek değiller ya. kim ödeyecek peki?
1.sigara içenler
2.alkol kullananlar
3.utanmadan kıyma alıp yiyenler
4.terbiyesizce evine sebze sokanlar (en tehlikeli güruh bu)
5.arabasına benzin alan ahlaksizlar
6.traktörüne mazot alan çiftçiler
7.
8.
diye gider bu liste.
1.sigara içenler
2.alkol kullananlar
3.utanmadan kıyma alıp yiyenler
4.terbiyesizce evine sebze sokanlar (en tehlikeli güruh bu)
5.arabasına benzin alan ahlaksizlar
6.traktörüne mazot alan çiftçiler
7.
8.
diye gider bu liste.
az önce 5 km kostuktan sonra yedigim 2 parça et sonrası. bütün gün birşey yememiş bünyeme ilaç gibi geldi.
çocuğum olmuş gibi sevindim lan.
çocuğum olmuş gibi sevindim lan.
kimse de "bu ne kadar ufak, cok kötüydün" filan duymamış. herkes serdar, herkes hakan, herkes ciger sökmüş mk.
suşi yemesin mi? bulgur pilavı mı yesin? nasıl acımasız insanlar olduk biz?
adam o kadar sempatik geliyor ki, başlıgı hayrina 10 öğretmenin sigortasını ödüyormuş gibi algıladım. helal olsun valla.
lan arkadaş ben tuvalete gitmeye üseniyorum. adam maşallah aşağı mahallede gezer gibi tüm ülkeyi tavaf etti.