şimdi klasik bir orta doğu ülkesi isen şöyle oluyor aslında, iki kişi bir limited şirket kuruyor ve ticarete başlıyor. işletme kuran bu vatandaşlar önce vergi ödüyor, bir dönemin sonunda vergi yükünün stopajı, kurumlar vergisi derken aa bir de bakıyorlar ki görünmeyen 3. bir ortağı daha var. çünkü yıllık karlarının yaklaşık 1/3 kısmını emikliyor bu ortak.
arada bu 3. görünmez ortak, ticaret odaları aracılığı ile vergi veren bu vatandaşlara takdirname vs gibi şeyler göndererek daha da vergi ödemeye teşvik ediyor. bu arada boş durmuyor görünmez ortak, aldığı % 20 kurumlar vergisini önce 22'ye sonra %25'e çıkarıyor.
vergi veren vatandaş, ulan takdirname filan iyi de n'oluyoruz diye sorgulamaya, etraftaki rakip firmaları filan yoklamaya başlıyor. yine aa bakıyor ki hasılatları daha çok olmasına rağmen kimse bunlar kadar vergi vermemiş, kimsenin takdirnamesi yok ama kapılarında volvo's xc90 duruyor.
sonra bu bizim ortaklar bir yandan deli gibi çalışırken bir de bakıyor ki bu hiç bir şey yapmayan 3. gizli ortak bunlardan daha çok para kazanıyor kurdukları işletmeden. kazandığı yetmiyor gibi bu her şeye kadir kudretli 3. ortak çeşitli aflarla vergi vermemişleri ve kendi çevresindekileri de zart diye affedebiliyor. milyar liraların üzerini tek çizgi ile çiziverebiliyor.
sonra bizimkiler zikerün diyor böyle aşkın ızdırabını. önce mali müşavirini değiştiriyor. hakkıyla çalışıp, sahtekarlığa izin vermeyen müşavir işinden olurken, yerine "abiler ne piçim vergi ödemişiniz yea siz, ben bu işi hallederim" diyen kaypak, yalaka, yeni düzen müşaviri işi alıyor.
işte böyle sevgili sözlük ahalisi dostlar. sonrası malum, bu iki kafadar da bu başlığa konu olan vatandaş kategorisine geçiş yapıveriyor. kötü adam oluyor, hırsız oluyor.
kapılarında? mercedes-amg g 63 var
04.04.2021 · 38. sıra
isimgucumgoygoy
03.04.2021 10:41