Sık geçen başlıklar

tanrının insana verdiği en büyük ceza 12

ekşi'de gör
sevdiklerinin sağlığı ile sınanmak.
çocukluk dönemi

kendi kontrolünde olmayan bir dönemin bütün hayatını, bütün seçimlerini, nasıl bir insan olacağını belirlemesi. dünyaya gelirken sana kimse istiyor musun diye sormuyor bir de yetmiyor gibi yaşayacağın hayatı, yaşayacağın duyguların temellerini bile başkaları belirliyor.
1- yeryüzünde var olan her insanın bambaşka karakterlerde olması
2- çok istediğin bir şeyin aynı derecede senden uzaklaşması
3- kendimizin ve sevdiklerimizin ne zaman öleceğini bilmeden sürekli bu düşünceyle yaşamak
4- çok sevdiğin birini kaybetmene rağmen sırf sen hala hayatta olduğun için güçlü durmak zorunda kalmak
diğer insanlar.

"cehennem başkalarıdır." dedirtmiştir sartre, gizli oturum isimli oyunundaki karakterlerden birine.

fakat ne gariptir ki insana verdiği en büyük ödül de yine başkalarıdır. hemen hemen her şeyi başkaları için yapar, çok övdüğümüz yalnızlığı dahi başkalarına gösterme ihtiyacı duyarız.

böyle düşününce bence en büyük ceza insanı başka insanlara bağımlı kılmasıdır.