neredeyse 8 aydir günde en az 12 saat calisan doktorlarin pandemi döneminde kendi ceplerinden maske ve siperlik aldigi ülkede, 20 milyon + tl'nin, üretici firmanin bile tedavi olmadigini daha ilk cümleden kabul ettigi bir yöntem icin istemek tek kelimeyle abzürdlük.
aileye lafim yok; cani yanmis bir anne/baba; evladi icin gerekirse dünyayi yakabilir gözümde, (kendince hakkidir da); ama gelelim size, bir iban'a mobil uygulama üzerinden 10 lira atinca ve üstüne de buraya 5 kelime entry girince dünyayi daha iyi bir yer yaptigini iade eden kolpacilar...
bu aksam internetten yemek söyleyecegin parayi, bu kampanyaya ver desen burun kiviracak tipler, gelmis burada milleti vicdansizlikla sucluyor.
tipik
z kusagi örnekleri; hepsi müthis birer herbokolog..
gectigimiz aylarda,
navtex,
hibrid egitim,
filyasyon diye terminoloji sayiklayan, türkce vikipedia'dan bir konuyu bes dakika okuyunca kendini uzman sanan tipler simdi de
nörolog oldu basimiza.
kendileri calip oynuyorlar iste; gecen bu tarz basliklarda biri güzel özetlemisti, "okumadan alim, calismadan zengin, 10 lira vererek vicdanli olmaya calisan sacma bir kitle türedi son yillarda" seklinde. ayni o hesap.
adamlar bir de tartisma kültüründen de bihaber; isin ihmal edilen önleyici tıp (gebelik döneminde test, akraba evliligi vb), firsat esitligi, ya da 20+ milyon tl'nin okulsuz/hastanesiz köylerde nasil hayatlara dokunacagini adamlara anlatmaya calisiyorsun karsidan gelen cevap: "insallah senin de basina gelir" ile "cengiz'in vergi borcu" arasinda gelip gidiyor.
sirf bu konu degil, hic bir konuda fikir alisverisi yapamiyorsun.
eyt konusunda argümanini anlatiyorsun, gelen cevap "kapitalist köpek, sen 70'e kadar calisabilirsin tutan yok..."
kyk borclari ile ilgili bir tartisma oluyor, ana argüman, "cengiz'in vergi borcu silindi o yüzden ben de borcumu ödemem :/"
*ad hominem yaparak tartismada üste cikmayi karsi tarafa hakliligini kabul ettirmekle karistiran bu mal kitleyi su sözlüge dolduran dürümcünün de yatacak yeri yok cidden.