1 ev 1 araba asgari ücretin en az 3 (tercihen 5 katı maaş) seni her aşama her koşulda destekleyen eş eğer bunlara sahipseniz ve aç gözlü değilseniz türkiye'nin %90 belki dünyanın %90'nından bile daha şanslısınız o yüzden o yüzden parayı mutluluğunuz için hedef değil, mutluluğunuza giden yolda araç olarak görmek daha iyi.
Sık geçen başlıklar
paranın huzuru getirememesi 5
ekşi'de göraylık 7000 tl fatura harici ödemem var. şanslıyım kira vermiyorum ama bu borç kirada oturmamama rağmen çıktı. param olsaydı bu 7000 tl ile farklı şeyler yapardım. en basiti yakın zamanda işsiz kaldım. işsizlik maaşı hakkım var fakat bu borç nedeniyle işsizlik maaşım yetmeyecek. 2 ay içinde apar topar iş buldum. borcum olmasaydı en azından kışın ayazında evde takılır, baharda iş arardım. acele etmek zorunda kalmazdım. inşallah iyi bir yerdir, yarın başlıyoruz bakalım, ya nasip.
derin temizlik yapmaktan nefret ediyorum. daha fazla param olsaydı haftada 1 evimi temizletirdim. akşam eve geç geleceğim, yemek problemi olacak. en azından bir komşumla anlaşır, ondan bana ev yemeği yapmasını isterdim. bunu yapan insanlar var, süper fikir bence. 10 yıllık elektrikli süpürgem var, her kullanım işkence gibi. doğru düzgün bir süpürge alırdım.
ehliyet ve araba alırdım. önceden benim param olmadığı için, şimdi de borçlarım yüzünden ehliyet alamıyorum. zoruma gidiyor 37 yaşında hâlâ araba kullanamıyor olmak. konforu kısmına hiç girmeyeyim.
tamamlayıcı sağlık sigortam yok. özel hastanede muayene masraflı. bir rahatsızlığım olsa haftaiçi izin almam gerekecek. biri muayene diğeri sonuç gösterme için kısa süreli olmak üzere.
bu saydıklarım çok basit şeyler, öyle görgüsüzce şeyler değil. yoklukları da ciddi konfor eksikliği ve bundan kaynaklı huzursuzluk yaratıyor. bütün bunlarla aramdaki tek engel de para. haftasonu bir günümü temizliğe ayırmak zorundayım en basiti. her sabah min. 30 dk erken kalkıp evden çıkmam gerekiyor ki vaktinde işe varabileyim. eve dönüşümse 45 dk daha geç. çünkü metrodan indikten sonra ringe binmek zorundayım, o da yakalayabilirsem. normal koşullarda boşluğa bakarak bile iyi hissedebilen bir insanken paradan kaynaklı insani koşullarımın yetersizliği beni sürekli bir şeylere yetişme kaygısı taşıyan ve bir şey yapmasa bile bunun yorgunluğunu yaşayan bir insan haline getiriyor. al sana huzursuzluk.
kaygılı insan yaşamdan keyif alamamaya başlar malesef. paranın huzuru getireceği garanti değilse bile parasızlığın huzuru alıp götürdüğü garanti. insanlara ellerindekilerle mutlu olmadıkları yönünde sallarken işe bir de bu yanından bakın.
derin temizlik yapmaktan nefret ediyorum. daha fazla param olsaydı haftada 1 evimi temizletirdim. akşam eve geç geleceğim, yemek problemi olacak. en azından bir komşumla anlaşır, ondan bana ev yemeği yapmasını isterdim. bunu yapan insanlar var, süper fikir bence. 10 yıllık elektrikli süpürgem var, her kullanım işkence gibi. doğru düzgün bir süpürge alırdım.
ehliyet ve araba alırdım. önceden benim param olmadığı için, şimdi de borçlarım yüzünden ehliyet alamıyorum. zoruma gidiyor 37 yaşında hâlâ araba kullanamıyor olmak. konforu kısmına hiç girmeyeyim.
tamamlayıcı sağlık sigortam yok. özel hastanede muayene masraflı. bir rahatsızlığım olsa haftaiçi izin almam gerekecek. biri muayene diğeri sonuç gösterme için kısa süreli olmak üzere.
bu saydıklarım çok basit şeyler, öyle görgüsüzce şeyler değil. yoklukları da ciddi konfor eksikliği ve bundan kaynaklı huzursuzluk yaratıyor. bütün bunlarla aramdaki tek engel de para. haftasonu bir günümü temizliğe ayırmak zorundayım en basiti. her sabah min. 30 dk erken kalkıp evden çıkmam gerekiyor ki vaktinde işe varabileyim. eve dönüşümse 45 dk daha geç. çünkü metrodan indikten sonra ringe binmek zorundayım, o da yakalayabilirsem. normal koşullarda boşluğa bakarak bile iyi hissedebilen bir insanken paradan kaynaklı insani koşullarımın yetersizliği beni sürekli bir şeylere yetişme kaygısı taşıyan ve bir şey yapmasa bile bunun yorgunluğunu yaşayan bir insan haline getiriyor. al sana huzursuzluk.
kaygılı insan yaşamdan keyif alamamaya başlar malesef. paranın huzuru getireceği garanti değilse bile parasızlığın huzuru alıp götürdüğü garanti. insanlara ellerindekilerle mutlu olmadıkları yönünde sallarken işe bir de bu yanından bakın.
paranın huzur getirip getirmeyecegi kesin değildir ama parasizligin huzuru götüreceği kesindir.
paran yoksa tam bir huzursuzluk vardır.
paran varsa huzurunu kendin bozuyorsundur
paran varsa huzurunu kendin bozuyorsundur
parasızlık da huzur getirmiyor.
huzursuz olacaksak paralı huzursuz olsak olmaz mı ?
huzursuz olacaksak paralı huzursuz olsak olmaz mı ?