Sık geçen başlıklar

osmanlı'yı sahiplenmeyen türk 13

ekşi'de gör
iyi başlayan ama sonrasında türkleri aleni şekilde ötekileştiren osmanoğlu ailesini sahiplenmemek neden garip karşılanıyor?

tum üst soy neredeyse sirp, rus vb şekilde tamamen karisik durumda.

türk ise hep savaşta,
hep tarlada.
hep fakir,
hep vergisini veren…

yuce bir türk geldi de bize kim olduğumuzu tekrar hatırlattı.
osmanlı zamanında başta aleviler olmak üzere anadolu türkmenleri en aşağı sınıf olarak görülmüş, canını korumak için dağlara tepelere yerleşmiştir.

osmanlı arap ve fars seviciliği yapıp, türk kimliği oluşturmamıştır.

avrupa'da ulus kimliği fransız devriminden çok önce oluşmaya başlamıştır. din haricinde uluslar dil ve ırk ortaklığı çevresinde buluşmuştur.

anadolu topraklarında türkmenler cumhuriyet ile nefes almıştır. yüzlerce yıl ermenisini, rumunu, arabını zengin edip türkmeni yok sayan osmanlı'yı nasıl sahipleneyim?

ayrıca okuma yazma oranı sıfıra yakın, halk unutulmuş, ne sanayi ne teknoloji. fakirlik diz boyu. ben osmanlı'yı niye sahipleneyim?

ben halkım. osmanlı'nın bana veya benim atalarıma kattığı hiçbir şey yok. osmanlı'yı, zengin ettiği saray ve şürekası desteklesin… ha bir de akılsız hilafet aşıkları.

hollanda'ya seküler yönetim anlayışı 18. yüzyılda gelmiş. bu osmanlı denen tipler ancak tekke zaviye, şeyh şuh din diyerek milleti uyutmuş.

20. yy başında avrupadan en az 300 yıl geride olmamızın sebebi osmanlı. kapitülasyonları saymıyorum. ha düşman gelince halkı ortada bırakıp kaçmış bir de bunlar. neyini sahipleneyim ben bunların?

sahiplenmeyi bırak sonları romanovlar gibi olmadığı için dua etsin torunları…
oğuzlarda günhan'ın kayı boyuna bağlı bir türk devleti olarak başlasa da zamanla arapları, arapça alfabeyi çok önemseyip türklerden uzaklaştılar.

ayrıca osmanlı türkleri önemsemeyip hem dönme devşirmeleri paşa yaptılar veya padişahlar kendilerine devşirme eşler aldılar. osman gazinin eşi malhun hatun dışında türk eş yok.
şu sözü de şuraya bırakayım. görsel ayrıca osmanlı türklere etrak-ı biidrak (anlayıştan yoksun türk) derdi.
"türk değilmiş"miş. "rejim değişmiş"miş
şaka mısın, cahil misin, trol müsün?
osmanlıda türkler 2. sınıftı, padişahlar tarafından her zaman hor görülüp aşağılanmıştı. yeni moda akp ile türkler yine 2. sınıf. böyle tipleri sahiplenmiyorum.
osmanlıyı sahiplenmek ile biz osmanlı torunuyuz demek arasında çok ince bir çizgi var. osmanlı dediğin bir aile hanedanlık. sen ise osmanlının öşür vergisi aldığı çiftçi memet emminin torunusun aq.
kendinizi osmanlı tuğrası eşliğinde biz osmanlı torunuyuz demekten alıkoyun artık çünkü muhtemelen bir sik değilsiniz.
osmanlı türkleri sahiplenmemiş, türkler niye osmanlıyı sahiplensin?

bir de bu osmanlı yavru köpek mi birileri sahiplenmezse soğukta donup ölecek mi? nedir bu sahiplenme manyaklığı? türklüğü tartışmalı bir hanedanın geçmişteki imparatorluğu ki, o güce ulaşıp aşan ya da çok uzağında kalan en az 300 türk devleti daha var. başlatmayın osmanlınıza, deyin ki derdimiz cumhuriyet, laiklik vs. yoksa ne anlarız biz tarihten.
türk'ü sahiplenmeyen bir osmanlı gerçeği karşısında bilinçli bir türk'tür.
sahiplenmek için neden göremediğimdir.

niye sahipleneyim aq. sanırsın herkes saray soyundan geliyor.

osmanlı devam etse muhtemelen alelade bir köyünde yaşayan sefil bir hayatım olurdu.

neyse ki atam çıktı ve dedi ki “egemenlik kayıtsız şartsız milletindir.”

ruhu şad olsun
sahiplenmiyorum niye sahipleneyim osmanlılar tarihi yazarken atalarım -çoğumuzun atası gibi- olaylarla ilgisi olmayan köyünde ekinini eken ya da dağda gezen yörüklerdi muhtemelen ve osmanlı'nın gönderdiği vergi toplayıcılara söven kişilerdi atalarımız.

rumeli'ye nazaran anadolu'ya hiç yatırım yapmayan osmanlı. gücünün zirvesindeyken etnik problemleri çözmeyip hâlâ sıkıntı yaşamımızı sağlayan osmanlı (çünkü kendisini türk hissetmiyorlardı)
osmanlı'yı sahiplenmek başka bir şey, saplantı haline getirmek başka bir şeydir. tutunacağımız tek şey, osmanlı değil. selçuklular, göktürkler, hunlar da var. zengin tarihimiz sadece osmanlılardan oluşmuyor.