okuma yazma bilmeyen bir çalışan ilk defa işe girse alacağı minimum maaş 8500. yıllarca emek vermiş üniversite mezunu yeni başlayan memur 8750 maaş alıyor. vay anasını sayın seyirciler.
Sık geçen başlıklar
ocak 2023 memur zammı 15
ekşi'de gördoktorla vezne memuru
hakim ile zabit katibi aynı parayı alsin diyen mallar sözlükte yazar olmuş
moderasyon seciciliginize tükureyim
hakim ile zabit katibi aynı parayı alsin diyen mallar sözlükte yazar olmuş
moderasyon seciciliginize tükureyim
adliyelerde zabıt katiplerine üzülüyordum, şimdi buradaki girdileri okuyunca memurların durum daha da içler acısı bir haldeymiş. zabıt katiplerinin iş tanımı ve yaptıkları iş aman allah'ım hallerine acırsınız. bir de mobing baskısı vardır. mesai mefhumu da yok, yol ve yemek maaşın içindedir, memurlar yemeği cepten öderler, servis yok, her şey 8.500 lira kuru maaştan ibaret. yol ve yemeği çıkart aşağı yukarı 6.000 lira gibi bir şeye tekabül ediyor. şaka desen değil! üstadlar anlatırdı zamanında icra dairelerinde rüşvetsiz dosya çıkartılmazmış, şimdi memurum çok daha ahlaklı. umarım düzen değişmez. bu maaşların sonu hayrolsun, düzen bozan cinsten. bunu nasıl görmezden gelebiliyorlar aklım almıyor. yeri geldiğinde bol keseden vergi siliyorlar, şirketlere bol keseden ihaleler veriliyor! şehir hastanesi yapılabilecek paralara hastanelere kira veriliyor! devletin tüm ceremesini çeken memurlar unutuluyor!
pandemide memurlarımızın ne kadar yürekli, cesur ve liyakatli olduklarını gördük. canlarını her fırsatta öne atan, kendilerini çekinmeden devleti için çalışmaya adadıklarını şahit olduk. sınırımızı koruyan, sağlığımızı emanet ettiklerimiz, mahkemelerde yardım talep ettiğimiz, dilekçelerimizi yazdırdığımız, çocuklarımızı emanet ettiklerimiz onlar. hayat plazalarınızdan ibaret değil. işinizi en iyi şekilde yapan kesim, can hıraş çalışan kesim memurlar. bunu görmemek için sabah evden çıkıp lüks arabanıza binip özel şoförünüzle muhatap olacak kadar zengin olmanız lazım. ki o durumda bile mal varlığınızı, canınızın yongası servetinizi kanunen, hukuken emanet ettikleriniz de memurlar.
orta kesimi yok etmeyin dengeleri bozarsınız demelerine rağmen dinlemeyenler, şimdi "fakir fukaraya vermek berekettir" diyerek, kendi işlerini titizlikle yaptırdıkları, bakanların bile işini yapan, devletin temsilcileri memurları hor görür olmuşlar. hiç mi sohbet etmiyor, ne çektiklerini duymuyorsunuz, bu kadar mı koptunuz halktan!
ben bu ülkemin güzel memurları adına çok üzgünüm. her şehit haberi geldiğinde de aynı üzüntüm daha da çoğalıyor. cezaevi servis aracına bombalı saldırı düzenlendiğinde de yaralanan ölen benim memurum! şimdi %20-25 oranları dönüyor. komik olmayan bir şaka gibi!
utanmazlar ama ben yine de söylemek istiyorum.
memur asgari ücretli değildir. liyakatli, eğitimli, vasıflı çalışandır. zabıt katiplerinden örnek vermem gerekirse, çoğu lisans memuru, atanamamış öğretmen, fen edebiyat matematik mezunu, belli dallarda atanamamış mühendislerden oluşuyor. mübaşirler ise kpss'den 85 ve üzeri alıp atanıyor. soruyorum kaçınız kpss'den 85 ve üzeri aldınız? bir de memuru beğenmiyorlar! yüksek lisans yapmayanlarlar aralarında dalga geçiyorlar. vaziyet bu, gerçek!
memurun en az 2-3, normal bir yönetimde ise 4 asgari ücret alması şarttır.
piyasada herkesin asgari ücret alması da, patronların, kapitalizmin açgözlülüğüdür.
sonuç itibari ile devlet personellerine sahip çıkmalıdır!
t. memur, devletin yüzüdür. en iyi oranda maaş verilmesi gereken kesimin acınası zam tartışmaları
e. imla
pandemide memurlarımızın ne kadar yürekli, cesur ve liyakatli olduklarını gördük. canlarını her fırsatta öne atan, kendilerini çekinmeden devleti için çalışmaya adadıklarını şahit olduk. sınırımızı koruyan, sağlığımızı emanet ettiklerimiz, mahkemelerde yardım talep ettiğimiz, dilekçelerimizi yazdırdığımız, çocuklarımızı emanet ettiklerimiz onlar. hayat plazalarınızdan ibaret değil. işinizi en iyi şekilde yapan kesim, can hıraş çalışan kesim memurlar. bunu görmemek için sabah evden çıkıp lüks arabanıza binip özel şoförünüzle muhatap olacak kadar zengin olmanız lazım. ki o durumda bile mal varlığınızı, canınızın yongası servetinizi kanunen, hukuken emanet ettikleriniz de memurlar.
orta kesimi yok etmeyin dengeleri bozarsınız demelerine rağmen dinlemeyenler, şimdi "fakir fukaraya vermek berekettir" diyerek, kendi işlerini titizlikle yaptırdıkları, bakanların bile işini yapan, devletin temsilcileri memurları hor görür olmuşlar. hiç mi sohbet etmiyor, ne çektiklerini duymuyorsunuz, bu kadar mı koptunuz halktan!
ben bu ülkemin güzel memurları adına çok üzgünüm. her şehit haberi geldiğinde de aynı üzüntüm daha da çoğalıyor. cezaevi servis aracına bombalı saldırı düzenlendiğinde de yaralanan ölen benim memurum! şimdi %20-25 oranları dönüyor. komik olmayan bir şaka gibi!
utanmazlar ama ben yine de söylemek istiyorum.
memur asgari ücretli değildir. liyakatli, eğitimli, vasıflı çalışandır. zabıt katiplerinden örnek vermem gerekirse, çoğu lisans memuru, atanamamış öğretmen, fen edebiyat matematik mezunu, belli dallarda atanamamış mühendislerden oluşuyor. mübaşirler ise kpss'den 85 ve üzeri alıp atanıyor. soruyorum kaçınız kpss'den 85 ve üzeri aldınız? bir de memuru beğenmiyorlar! yüksek lisans yapmayanlarlar aralarında dalga geçiyorlar. vaziyet bu, gerçek!
memurun en az 2-3, normal bir yönetimde ise 4 asgari ücret alması şarttır.
piyasada herkesin asgari ücret alması da, patronların, kapitalizmin açgözlülüğüdür.
sonuç itibari ile devlet personellerine sahip çıkmalıdır!
t. memur, devletin yüzüdür. en iyi oranda maaş verilmesi gereken kesimin acınası zam tartışmaları
e. imla
hangi memur işini yapmıyor kardeşim konuşuyorsunuz da. devletle olan hangi işiniz çözülmedi. cozulmeyince cimere başvurdunuz da ne cevap aldınız. hangi kurum işini yapmıyor söyleyin bizde bilelim.
+ne oldu cezaevinde memurlar çalışmadığı için mahkumları mi kaçırdı.
-112'yi aradınız da ambulans mi gelmedi
-dilekçe verdiniz de sgk sizi emekli mi etmedi.
-polis sizi korumadi mi
-asker ülkeyi mi korumadı
-ogretmen cocugunuzun derslerine mi girmiyor.
anca memur yatıyor diyorsunuz.
+ne oldu cezaevinde memurlar çalışmadığı için mahkumları mi kaçırdı.
-112'yi aradınız da ambulans mi gelmedi
-dilekçe verdiniz de sgk sizi emekli mi etmedi.
-polis sizi korumadi mi
-asker ülkeyi mi korumadı
-ogretmen cocugunuzun derslerine mi girmiyor.
anca memur yatıyor diyorsunuz.
eyt kararı sonrası em az %60 civarı gelmesini beklediğim zam oranı.
tweet atıp gündem oluşturan kazanıyor.
inanın 5 milyon memur aileleri ile bir olup 10 tane tweet atsın, 100 milyon tweet olur.
değil %60, %100 bile olur.
hayatta yapmam dedikleri, olmayan emekliyi, emekli yapıp maaş bağladılar.
bence tüm memurlar sabah akşam gündem yapıp vergi dilimi ve zam oranını gündeme almalı, yarın konuşulacakmış, son gün son şans. zam talebi %120.
tweet atıp gündem oluşturan kazanıyor.
inanın 5 milyon memur aileleri ile bir olup 10 tane tweet atsın, 100 milyon tweet olur.
değil %60, %100 bile olur.
hayatta yapmam dedikleri, olmayan emekliyi, emekli yapıp maaş bağladılar.
bence tüm memurlar sabah akşam gündem yapıp vergi dilimi ve zam oranını gündeme almalı, yarın konuşulacakmış, son gün son şans. zam talebi %120.
uzun zamandır içimi dökmek istediğim, biraz uzun bir entry olacak.
akademisyen maaşları eridi gitti. 4 tane uluslararası nitelikte ve kaliteli yayın yapan araştırma görevlisinin aldığı akademik teşvik aylık 685 tl. günlük 2 simit ve 2 çay parası veriyor devlet genç beyinler çalıştığı için. onu da alamayabilirlerdi ama, sağ olsun devletimiz, vermeseydi nice olurdu halleri... bozdurup bozdurup harcasınlar artık...
maaş demiştim dimi, şimdi de maaşa gelelim ve 2015 ocak ayından günümüze değin şöyle kısa bir kıyaslama yapalım. neden 2015 ocak ayı dedim çünkü sadece akademisyenlere özel olmak üzere 2015 yılı ocak ayında büyük zam yapıldı.
kıyaslama ise şöyle:
* 2015 ocak araştırma görevlisi maaşı: 3462 tl, asgari ücret: 949 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 3,64
* 2016 ocak araştırma görevlisi maaşı: 3741 tl, asgari ücret: 1300 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 2,87
* 2017 ocak araştırma görevlisi maaşı: 4369 tl, asgari ücret: 1404 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 3,11
* 2018 ocak araştırma görevlisi maaşı: 4939 tl, asgari ücret: 1603 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 3,08
* 2019 ocak araştırma görevlisi maaşı: 5956 tl, asgari ücret: 2021 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 2,94
* 2020 ocak araştırma görevlisi maaşı: 6585 tl, asgari ücret: 2325 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 2,83
* 2021 ocak araştırma görevlisi maaşı: 7328 tl, asgari ücret: 2825 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 2,59
* 2022 ocak araştırma görevlisi maaşı: 10264 tl, asgari ücret: 4253 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 2,41
2022 temmuz araştırma görevlisi maaşı: 14543 tl, asgari ücret: 5500 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 2,64
araştırma görevlilerinin aldıkları maaş ise 8 yılda oransal olarak %138 azalış gösteriyor asgari ücrete göre (3,64/2,64).
2015 ocak ayındaki araştırma görevlisi maaşı 1513 dolara denk geliyor. 2022 temmuz ayındaki araştırma görevlisi maaşı ise 832 dolara denk geliyor. dolar karşısında araştırma görevlisi maaşı %55 erimiş.
ya dostum geç bu işleri, alım gücünden bahset bize dersen ondan da bahsedeyim. örneğin orta sınıf arabası golf almak istedin. bayiye gittin 2015'te ve 2015 model golf 1.6 tdı highline araç almak istedin diyelim. sıfırı 91.800 tl. yani 26,5 ayda alabiliyorsun.
gelelim asıl komediye. 2022 model demiyorum. yine 2022 temmuz ayı maaşınla 2015 model 2. el 100.000 km'ye yakın vurdusu kırdısı az olan golf 1.6 tdı highline araç almak istesen ortalama 600.000 tl veriyorsun. 40 aylık maaşın. yani hem ikinci ele düşüyorsun, hem 7 yıl önceki aracı alıyorsun, hem daha ucuza alabileceğin araç gelirine göre %50 pahalanıyor.
şimdi tüm bu açıklamalardan sonra, siz gelecek %50 zammı az mı buluyorsunuz? eğer az buluyorsanız gidin dalganızı kendi götünüzle geçin.
memur maaşına "güya herkesin beklediği" %30 zam gelmesi halinde 18.905 tl alacaklar. yani yeni asgari ücretin 2,22 katı. bu da en son olan araştırma görevlisi maaşı / asgari ücret oranın sadece 6 ayda %20 azalması anlamına geliyor. bu gidişe 5 senede araştırma görevlisi maaşı asgari ücrete denk gelecek.
durumun vehameti ortada. %20 zam'a tav olacaksanız veya %20-30'luk zamları savunan bir kitlenin içinde iseniz çoluğunuzun, çocuğunuzun, en çok da kendi emeğinizin hakkına gireceksiniz. fazla tevazunun sonu vasattan nasihat dinlemek ise, maaşınızdan tevazunun sonu ise fakirden yatırım tavsiyesi almak olacak. savunduğunuz gidiş orayı gösteriyor.
akademisyen maaşları eridi gitti. 4 tane uluslararası nitelikte ve kaliteli yayın yapan araştırma görevlisinin aldığı akademik teşvik aylık 685 tl. günlük 2 simit ve 2 çay parası veriyor devlet genç beyinler çalıştığı için. onu da alamayabilirlerdi ama, sağ olsun devletimiz, vermeseydi nice olurdu halleri... bozdurup bozdurup harcasınlar artık...
maaş demiştim dimi, şimdi de maaşa gelelim ve 2015 ocak ayından günümüze değin şöyle kısa bir kıyaslama yapalım. neden 2015 ocak ayı dedim çünkü sadece akademisyenlere özel olmak üzere 2015 yılı ocak ayında büyük zam yapıldı.
kıyaslama ise şöyle:
* 2015 ocak araştırma görevlisi maaşı: 3462 tl, asgari ücret: 949 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 3,64
* 2016 ocak araştırma görevlisi maaşı: 3741 tl, asgari ücret: 1300 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 2,87
* 2017 ocak araştırma görevlisi maaşı: 4369 tl, asgari ücret: 1404 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 3,11
* 2018 ocak araştırma görevlisi maaşı: 4939 tl, asgari ücret: 1603 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 3,08
* 2019 ocak araştırma görevlisi maaşı: 5956 tl, asgari ücret: 2021 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 2,94
* 2020 ocak araştırma görevlisi maaşı: 6585 tl, asgari ücret: 2325 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 2,83
* 2021 ocak araştırma görevlisi maaşı: 7328 tl, asgari ücret: 2825 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 2,59
* 2022 ocak araştırma görevlisi maaşı: 10264 tl, asgari ücret: 4253 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 2,41
2022 temmuz araştırma görevlisi maaşı: 14543 tl, asgari ücret: 5500 tl, araştırma görevlisi maaşı/asgari ücret: 2,64
araştırma görevlilerinin aldıkları maaş ise 8 yılda oransal olarak %138 azalış gösteriyor asgari ücrete göre (3,64/2,64).
2015 ocak ayındaki araştırma görevlisi maaşı 1513 dolara denk geliyor. 2022 temmuz ayındaki araştırma görevlisi maaşı ise 832 dolara denk geliyor. dolar karşısında araştırma görevlisi maaşı %55 erimiş.
ya dostum geç bu işleri, alım gücünden bahset bize dersen ondan da bahsedeyim. örneğin orta sınıf arabası golf almak istedin. bayiye gittin 2015'te ve 2015 model golf 1.6 tdı highline araç almak istedin diyelim. sıfırı 91.800 tl. yani 26,5 ayda alabiliyorsun.
gelelim asıl komediye. 2022 model demiyorum. yine 2022 temmuz ayı maaşınla 2015 model 2. el 100.000 km'ye yakın vurdusu kırdısı az olan golf 1.6 tdı highline araç almak istesen ortalama 600.000 tl veriyorsun. 40 aylık maaşın. yani hem ikinci ele düşüyorsun, hem 7 yıl önceki aracı alıyorsun, hem daha ucuza alabileceğin araç gelirine göre %50 pahalanıyor.
şimdi tüm bu açıklamalardan sonra, siz gelecek %50 zammı az mı buluyorsunuz? eğer az buluyorsanız gidin dalganızı kendi götünüzle geçin.
memur maaşına "güya herkesin beklediği" %30 zam gelmesi halinde 18.905 tl alacaklar. yani yeni asgari ücretin 2,22 katı. bu da en son olan araştırma görevlisi maaşı / asgari ücret oranın sadece 6 ayda %20 azalması anlamına geliyor. bu gidişe 5 senede araştırma görevlisi maaşı asgari ücrete denk gelecek.
durumun vehameti ortada. %20 zam'a tav olacaksanız veya %20-30'luk zamları savunan bir kitlenin içinde iseniz çoluğunuzun, çocuğunuzun, en çok da kendi emeğinizin hakkına gireceksiniz. fazla tevazunun sonu vasattan nasihat dinlemek ise, maaşınızdan tevazunun sonu ise fakirden yatırım tavsiyesi almak olacak. savunduğunuz gidiş orayı gösteriyor.
sanırım hükümet kamuoyu ve saha araştırmaları yapıyordur, zira oy vermeyecek olan zaten vermez ancak %50 altı bir zam oranı, iktidara oy verecek olanları da muhalefet bloğuna çeker, zira memur son kertede cebine, mutfakta tencerenin kaynayıp kaynamadığına bakar.
%50 altı bir orana en fanatik iktidar seçmeni dahi oy vermez.
%50 altı bir orana en fanatik iktidar seçmeni dahi oy vermez.
bu tür başlıkları okurken memur düşmanlarının argümanları aynı hep. bir b.k yapmıyorlar , solitare oynuyorlar falan. geçin arkadaşlar o işi. 2-3 kurum dışında öyle yayıla yayıla çalışan bir memur yok. tapulara,adliyelere, nüfus müdürlüklerine, hastanelere vs gidin memurlar nasıl çalışıyor. önceden nispeten az is yoğunluğu olan nüfus müdürlüklerindeki personeller bile suan başımı kaşıyacak vakit bulamıyor. adliyedeki iş temposunu bir görün. normalde üst dereceye gittikçe çalışma saatleri azalır derler ya, hakim savcıların bile nasıl çalıştığını bir görün. arkadaşlar devlet kurumları sandığınız gibi yerler değil artık. çoğu kurumda alt kademe memurun yaptığı işlerde milyonluk riskler var. işten atılma korkusu yok diyorsunuz ama yapılan mobbinglerin haddi hesabı yok. özellikle polislerde ve jandarmalarda. mesai parası yok, yol yok, yemek yok çoğu kurumda. sandığınız kadar kolay işler de yapmıyor memurlar. karşınıza asık suratlı yaşlı memurlar görüyor, kötü davranıyor bunu tüm memurlar böyle yapıyormuş gibi davranıyorsunuz. benimde çoğu kuruma isim düştü, vatandaşın işini göreyim diye durduk yere başına sorumluluk alan bir sürü memur da var. karşılaştığınız kötü tipler yüzünden özverili çalışan memurların hakkını da yemeyin. misal a101 e giriyorum, bazen saçma sapan kasiyerlerle karşılaşıyorum. bunu görüp tüm a101 çalışanları böyle diyemem. aklınızdaki su tabuları yıkın artık. memurluk da öyle aman aman kolay değil. beğenmiyorsan işten çık özel sektöre gir demek de aşırı sacma. arkadaşlar herkes ekmeğinin peşinde. memurluğunda kendine göre artıları eksileri zorlukları var , özel sektöründe. nasıl asgari ücretli maaşının artmasını isterse memurda ister.
ben 9 yıllık memurum. işyerinde temizlik işçisi abla 3 yıllık memur. ben eş ve çocuk yardımıyla beraber tam 10.000 tl maaş alıyorum. temizlikçi abla ikramiye vs. 11.000 alıyor. hadi atm memuru vs olsam neyse de temizlikçi ablanın 10 katı yoğun çalışıyorum. kimsenin aldığında gözüm yok allah daha çok versin ama düz memurum maaşını piç ettiler bu bir gerçek. bari maaşları düzeltemiyorlarsa temizlikçi kadrosuna yükselme sınavı açsınlar az fazla para kazanıp rahat iş yapalım. ülkeye komünizm geldi ama tersten geldi vesselam. yeşil komünizm de böyle demek.
arkadaşın eşi lise matematik öğretmeni. bizim kurumda kapıda bekçilik yapan güvenlik görevlisi arkadaşlar bu matematik öğretmeninden daha fazla maaş alıyor.
bitti mi? bitmedi.
bize taşerondan geçme kadrolu işçi arkadaşlar ki aralarında ne konuştuğunu anlamadığımız, okuma yazması bile olmayanlar var, bu matematik öğretmeninden fazla maaş alıyor.
bu arkadaşların maaşları asgari ücrete gelen zamla şekilleniyor. yani asgari ücret tahminen en az 8500 tl olsa, bu yüzde 60 civarı bir zam yapıyor. memura da %30'dan fazla verilmeyecek gibi bir hava var.
hani diyoruz ya hep, asgari ücret memur maaşına yetiştirilmeye çalışılıyor falan. onu çoktan geçtik efendim, adamlar bizi çoktan geçti. tur bindiriyor.
edit: bahsettiğim arkadaşlar asgari ücret almıyor, zamları asgari ücrete göre şekilleniyor. ince ayrıntıya dikkat.
alınma editi: öğretmen maaşından örnek verdiğim için arkadaş alınmış. öğretmen sadece bir örnek. ben de memurum, laboratuvar personeliyim. kritik pozisyondayim. tüm ülkenin brucella aşısını ben üretiyorum. ben de paspas yaptırdığım taşeron işçiyle neredeyse aynı parayı alıyorum. muhtemelen bu zamlarla beni de geçecekler. arkadaş alınmasın. tüm memurlar, yatanı da bizim gibi gece gündüz çalışanı da aynı potada. masa başı da bizim gibi laboratuvarda hastanede türlü risk altında çalışanı da aynı potada. memur zammı konuşulurken hepimizi ilgilendiriyor. mesele öğretmen, hemşire, laborant, şoför meselesi değil. mesele asgari ücretle memur zammı arasındaki farkın erimesi bir yana artık durumun kabul edilemez bir noktaya gelmesi.
bitti mi? bitmedi.
bize taşerondan geçme kadrolu işçi arkadaşlar ki aralarında ne konuştuğunu anlamadığımız, okuma yazması bile olmayanlar var, bu matematik öğretmeninden fazla maaş alıyor.
bu arkadaşların maaşları asgari ücrete gelen zamla şekilleniyor. yani asgari ücret tahminen en az 8500 tl olsa, bu yüzde 60 civarı bir zam yapıyor. memura da %30'dan fazla verilmeyecek gibi bir hava var.
hani diyoruz ya hep, asgari ücret memur maaşına yetiştirilmeye çalışılıyor falan. onu çoktan geçtik efendim, adamlar bizi çoktan geçti. tur bindiriyor.
edit: bahsettiğim arkadaşlar asgari ücret almıyor, zamları asgari ücrete göre şekilleniyor. ince ayrıntıya dikkat.
alınma editi: öğretmen maaşından örnek verdiğim için arkadaş alınmış. öğretmen sadece bir örnek. ben de memurum, laboratuvar personeliyim. kritik pozisyondayim. tüm ülkenin brucella aşısını ben üretiyorum. ben de paspas yaptırdığım taşeron işçiyle neredeyse aynı parayı alıyorum. muhtemelen bu zamlarla beni de geçecekler. arkadaş alınmasın. tüm memurlar, yatanı da bizim gibi gece gündüz çalışanı da aynı potada. masa başı da bizim gibi laboratuvarda hastanede türlü risk altında çalışanı da aynı potada. memur zammı konuşulurken hepimizi ilgilendiriyor. mesele öğretmen, hemşire, laborant, şoför meselesi değil. mesele asgari ücretle memur zammı arasındaki farkın erimesi bir yana artık durumun kabul edilemez bir noktaya gelmesi.