Sık geçen başlıklar

nicolo zaniolo 14

ekşi'de gör
gönlü takımda olmayandan hayır gelmiyor, istersen paf'a gönder yine de olmuyor...

bizde aynısını aboubakar yapmıştı ve sonuç ortada... adamlar oy-na-mı-yor, çünkü ahlak yok...

gelirken geliyorlar, bol sıfırlı sözleşmelere, imza paralarına imzayı atıyorlar, sonra yat... yatmayan da pislik çıkarıyor...

inşallah galatasaray bu pislikten zarar etmez... hiçbir türk takımı da bu gibilerden zarar etmesin...
del piero olacakken ünlü futbolcu hakan ünal olmayı seçmiştir. şimdilerde jet sosyete ajda hanımla takılıyormuş.
hakim: bahis oynadığın söyleniyor , ne diyorsun ?
zaniolo: geçen sene fb’ye 2 tane ne atmıştım ama
hakim: oğlum, italya’da bahis diyorum sen fb diyorsun . kompleksli bir gerizekalı mısın sen ?
yukarıdaki sikiğe bak. a.villa parasını isteyebilmeliymiş. o zaman gs de romadan ister m.q. andavalı.
başarısız bulmadığım bir ticaret olmuş galatasaray adına, ancak pek de başarılı sayılmaz.

bu futbolcu geçen yıl devre arasında 15 milyon euro karşılığında transfer edildi. oynadığı süre içinde kötü olmayan bir performans göstererek şampiyon takım oyuncusu apoletini kazandı. bu arada galatasaray bu oyuncu üzerinden güzel reklam da yaptı, forma satışları gerçekleştirdi, taraftarını heyecanlandırdı…vs. aslına bakılırsa bu oyuncu satılmak için alınmıştı zaten.

kiralama olayına gelince, anladığım kadarıyla oyuncu gittiği takım tarafından alınmayacak olursa galatasaray'ın kasasına yaklaşık 6,5 milyon euro para girecek. bir devre de galatasaray bu oyuncuyu oynatmış oldu. kiralamış olsaydı bu potansiyeldeki bir oyuncuya en az 1,5 milyon euro kiralama bedeli ödemesi gerekirdi. bunları üst üste koyarsak zaten maliyetinin yarısını karşılamış olacak.

oyuncu galatasaray'a geri dönse dahi, futbol hayatı bitmediği sürece en az 15-20 milyon euro arası bir piyasa bedeli olacaktır. sonraki sezon galatasaray bu oyuncuyu aldığı fiyata satsa bile bu ticaretten zararlı çıkmamış olacak ve 7-8 milyon bir kar elde etmiş olacaktır.

işin manevi boyutu ise, galatasaray italya milli takımı oyuncusunu henüz 23 yaşındayken transfer edebilme başarısı göstermiştir. bu ticaretten kar da edebilir, zarar da. ticarette kar ve zarar ikiz kardeştir. ancak avrupa kıtasının gelmiş geçmiş en başarılı iki milli takımından birinin formasını giyme başarısı göstermiş bir futbolcuyu henüz 25 yaşına bile gelmeden transfer edebilmek bir başarıdır bence.
sattigin kadar alabilirsin kurali, ffp genel kurallari içinde degildir, ffp genel kurallarina (3 yillik monitoring donemleri) uymayan ve tekrar yola sokulmak için yapilandirma anlasmasina (settlement agreement) tabi tutulan kulupler için geçerli kurallardan biridir. galatasaray'in su an ffp kapsamnda herhangi bir anlasmasi ve sartnamesi yok, tek uymasi gereken sart genel harcama limiti ve 3 sezonluk monitoring doneminde elde edilen ffp kapsamindaki gelir toplamindan 5 milyon euro fazla harcama yasagi. (ki bu 5 milyon sapmanin 10 milyona, hatta 60 milyona kadar çikabildigi durumlar var)

maasidir bonservisidir reklam geliridir, boyle hiçbir kategori kisitlamasi yok, anlasmayi yerine getirip sinirlamadan çikali ikinci sezon oluyor.

bir boku da bilmeden bonservisi yuksek gostermeye çalisiyorlar diye zirvalamayin.

maastan kistigini da, transfer tazminati olarak alacagi ucreti de ayni oranda harcama limitine dahil edebiliyor. hiçbir fark yok.

sezon sonu limite uymadigi için kontrole tabi tutulup anlasma imzalarsa tekrar devreye girer, orasi ayri konu ama bu sezon için oyle bir sinirlama yok.
aston villa'ya transfer olmuş süper yıldız. kendisini kasımpaşa'ya attığı galibiyet golü ve içerdeki fener maçında 2 gol atıp 1 kırmızı kart aldırması ile hatırlayacağız.

bu çocuk kesinlikle karakterli biri. transfer olduğu gün deprem oldu, kendisinin haberi yokken instagram'a ayna önünde çekildiği fotoğrafını koydu. depremden haberi olunca anında kaldırdı fotoğrafı. havalimanında karşılama istemedi. apar topar imzayı atıp depremzedeler için yardım kolisi paketlemeye gitti. kendisi için paylaşım yapıp, depremde vefat eden çocuğun anısına 17 numaralı formayı giyip, babasına baş sağlığı diledi. o fotoğraf hâlâ instagram'da duruyor. ilk lig maçında galibiyet golünü attığı maçtan sonra icardi kendisini eğlenceye davet edince türkiye böyle bir acı yaşarken kutlama yapamam dedi. istanbulspor maçında kırmızı kart gördükten sonra takip eden ilk maçında söze kırmızı kart için özür dilemekle başladı. transfer döneminde kendisini isteyen kulüplere "önce galatasaray ile anlaşın" diyerek kulübün elini güçlendirdi. müthiş karakter resmen.

ayrıca bizim için müthiş bir referans olacak. zaniolo örneği varken mental sorunlar yaşayan süper yıldızlar belki de bizi öncelikli tercih edecekler. ve nasıl mancini, zaniolo'ya galatasaray'a gitmesi için tavsiyede bulunduysa ileride zaniolo'da başka futbolculara bizi tavsiye edecek.

görüşürüz hırçın italyan aygırı. seni hiç unutmayacağız.
az biraz futboldan anlıyorsam normal yetişkin bir fenerbahçe konferans liginde final turlarında aston villa ile eşleşip bundan 2-3 tane daha yer, hiç sekmez.
zorunlu satın alma opsiyonu olmadan aston villa'ya kiralanması aptallık. neymiş aston villa şampiyonlar ligine kalırsa opsiyon zorunlu olacakmış. yaramı kalır aston villa şampiyonlar ligine.
rashica'nın en iyi hali werder bremendeki halidir. yunus'un en iyi hali adana demirspordaki halidir.
zaniolo'nun en iyi hali italya'nın en yetenekli futbolcusu halidir. yani demem şu ki, rashica ve yunus'u kazanırsan iyi bir takımdaki işleyen katkı veren iyi bir kanat oyuncusuna sahip olursun lakin zaniolo'yu kazanırsan dünya çapında bir yeteneği, sana kupalar kazandıracak bir yeteneği yeri geldimi gitti denilen büyük maçları çıkar sana kazandırır.
o yüzdendirki dünya da büyük yıldızları yönetebilen onları verimli hale getirebilecek sistemler kuran hocalar büyük hoca olarak kabul görür. galatasaray ve okan hoca büyük oynamak istiyorsa avrupa da başarı elde etmek istiyorsa mutlaka zaniolo'yu kazanmalı, ona yeteneklerini gösterebileceği alan açmalı. malesef ülkemizde hala kanat forvet ve ofansif kanat oyuncusu arasındaki fark anlaşılmadı. zaniolo bir kanat forvettir onu rashica gibi kerem gibi çizgiye in diyemezsin, rakip beki kovala diyemezsin. ronaldo, messi, roben, neymar mesela bunlar kanat forvettir bunlara alan açarsın, şut imkânı tanırsın, forvetini bu adamlara duvar yaparsın, orta sahanı yakın oynatırsın, arkasındaki boşluğu top rakipteyken dolduracak şekilde defansif adamını yakın oynatır kapatırsın ve bu şekilde bu isimleri tamamen özel yeteneklerini sergileyecekleri özgürlüğü verirsin işte biz buna kanat forvet deriz. zaniolo da tam olarak böyle bir kanat forvetti, avrupa futbolunda yeni bir süper star doğuyor denildiği zaman ondan sonra düşüşe geçip morinho ile kavga etmesinin sebebide tam olarak buydu. morinho da ona kanat oyuncusu olmasını istedi.
okan hoca zaniolo'ya kanat forvet görevi vermeli ona özgürlük sağlamalı ve şampiyonlar liginde başarılı olmak istiyorsa mutlaka onu kazanmalı. rashica ile yunus gibi isimlerle şampiyonlar liginde başarı imkansız.