Sık geçen başlıklar

insan ilişkilerinden çıkarılmış en önemli ders 15

ekşi'de gör
kimse tamamen iyi, tamamen kötü değil; biz bile. ve insanlar ilk anlarda olduğu gibi değil, olmasını beklediğiniz gibi davranır. eğer hayatınızda yer almak istiyorsa size özel bir kimlik oluşturur, sizin hoşunuza gidecek hareket ve jestlerde bulunur. bu sebeple kimseyi yeterince zaman ve yaşanmışlık geçmeden hayatınızın güvenli alanına almamanız gerekir.

mutlaka bu yolun bir yerinde sizi hayal kırıklığına uğratacaktır çünkü ilişkiler ilerledikçe koruma kalkanları iner ve gerçek yüzler, bastırılan tavırlar su yüzüne çıkmaya başlar. büyük olasılıkla siz de aynı hayal kırıklığını karşınızdakine yaşatacaksınız. bu sebeple kimseyi mükemmelleştirmeyin ve hayatınızın güvenli alanına birini alırken çok acele etmeyin.

yolun başından sonuna gelene kadar mevsimler değişiyor, kimse aynı kalmıyor. en azından uzun süre yürümeyi bekleyin ki yaşayacağınız hayal kırıklığı az olsun, tabii sizin yaşatacağınız da.
yeni bir ev, araba mı satın alacaksın? çeneni kapalı tut.
tatile çıkacak, yeni bir şey yapmayı mı planlıyorsun? çeneni kapalı tut.
seviyor, seviliyor, evlenecek ya da boşanacak mısın? çeneni kapalı tut.
güzel giden şeylerin sırrı, kimseye bir şey söylememektir.
insanlara fazla açılmayın
kimse vazgeçilmez değildir. hatasını gördüğüne tekmeyi bas ve sonrakine geç. insanların çoğu harcanabilir nesneler. bütün sistem bunun üzerinde dönüyor zaten. ne kadar kendinden emin ve toleranssız olursan o kadar sivrilirsin.
hayatı boyunca “köklerinizden kurtulun, kopun, her şeyi reddedin” diyen nietzsche‘nin doğduğu ile öldüğü yer arası mesafenin sadece 30 metre oluşu; “kötülük en büyük güçtür, merhamet büyük zayıflıktır” diyen nietzsche‘nin kırbaçlanan bir atı görüp merhametten hüngür hüngür ağlaması..

demem odur ki; insan çelişik ve ironik bir varlıktır. insanların ne dediğinden çok ne yaptığına dikkat etmekte fayda vardır. iyi geceler..
fazla tevazu, vasat insandan nasihat aldırtır.
birinin düşmanlığını kazanmak için kötülük yapmanız şart değildir. tecrübe ile sabittir ki, çoğu insan yaptığınız iyilikler yüzünden gizli düşmanınızdır.
bunun için test yapacağınız kişiye çokça verin ve gözlemleyin.

çok sevin mesela bunu gösterin. bakalım götü kalkıyor mu?
çok para verin ve başkalarına karşı tutumunu inceleyin. bakalım hakir görmeye başlıyor mu?
başınızın en tepesine çıkarın. bakalım sıçıyor mu?
en iyisini sen bilirsin deyin. bakalım sizi ezmeye çalışıyor mu?

insanlar çok basit canlılardır.
ekserisi derinliği göremez, kendi bacağının boyunda sanır her dereyi. benim çıkardığım en büyük ders bu.
sevmediğin-sevilmediğin öyle hissettiğin ortamları hemen terket ya da hiç bulunma.
tanıdığım tüm insanlar hep diğerlerinin ne kadar kötü olduğundan bahsediyor. bu tarz başlıklarda ve hayatta herkes ne kadar naif, ne kadar hassas, ne kadar ihanete uğramış. anlamadığım şey şu herkes bu kadar iyiyse bahsettiğiniz kötülükleri yapanlar kimler?

belki de çıkarılacak bir ders yoktur. herkes herkese işine geldiği gibidir. olabilir.