bim'in başarısının tek sırrı ülkenin günden güne fakirleşmesi… alım gücü olsa kim ne yapsın bim'in kalitesiz leş ürünlerini
Sık geçen başlıklar
bim'in başarısının sırrı 8
ekşi'de görnet söylüyorum şu an ürünlerin fiyatları ucuz falan değil. ilk çıktığı zaman fiyatlar gerçekten uygundu ama şimdi pahalı dediğimiz migros ile neredeyse aynı seviyede fiyatlar.
aynı fabrikadan çıktı diye farklı marka ürünleri aynı kalitede sananlar var.
üretimde kalite koşullarını sağlayamayan ürünleri ne yapıyorlar sanıyorsun acaba sayın suser ?
bim’de satılan ürünlerin üreticileri tağşiş raporlarında nasıl çıktığını biliyoruz.
uzun zamandır hiçbir marketine girmediğim oluşum
üretimde kalite koşullarını sağlayamayan ürünleri ne yapıyorlar sanıyorsun acaba sayın suser ?
bim’de satılan ürünlerin üreticileri tağşiş raporlarında nasıl çıktığını biliyoruz.
uzun zamandır hiçbir marketine girmediğim oluşum
işçi yi ölümüne sömür. çalıştır. ez.
çalınanı, bozulanı işçiye kitle.
yorulanı ,isyan edeni işten çıkar yenisini al.
sır bu.
yoksa artık ne ucuz lar ne " reklam vermiyoruz o yüzden fiyatlarımız uygun " martavalı anlatabilecek standart low cost bi market zinciriler.
10 kişilik bi ekiple dönecek şubeyi 5 kişiyle döndürüyorlar. hepsi bu.
çalınanı, bozulanı işçiye kitle.
yorulanı ,isyan edeni işten çıkar yenisini al.
sır bu.
yoksa artık ne ucuz lar ne " reklam vermiyoruz o yüzden fiyatlarımız uygun " martavalı anlatabilecek standart low cost bi market zinciriler.
10 kişilik bi ekiple dönecek şubeyi 5 kişiyle döndürüyorlar. hepsi bu.
-malı toptan alıyor
-örneğin bir senelik sipariş veriyor, önceden gerekirse ödüyor parasını fabrikayı kendisine çalıştırtıyor (salça üretimi sanırım buydu)
-maliyeti hesaplayıp sana %3-5 kar etmene izin veriyor, ancak çok yüklü alış yapıyor sen de sürümden kazanıyorsun
-kendisi de biraz kar koyup baya ucuza satıyor
-bizzat üst yönetimdeki birisinden dinledim bunları
-ayrıca o simbat çerezler için saha elemanları varmış, kuruyemişler için tarlaları gezer hasatları inceler yerinde iken anlaşılarmış. bazı hasatlar tırt çıkarsa bu adamların yüzünden bazı simbatlar o sene tırt çıkabiliyormuş.
-bim’de gördüğünüz çoğu şey bazı markaların aynı fabrikalarında bim için ürettiği şeylerdenmiş.
-bunu çikolata için sormuştum bla bla çikolata var ambalaj paketi için tatı şekli aynı çokonat dedim çünkü bize onu ülker başka marka olarak üretiyor dedi.
-örneğin bir senelik sipariş veriyor, önceden gerekirse ödüyor parasını fabrikayı kendisine çalıştırtıyor (salça üretimi sanırım buydu)
-maliyeti hesaplayıp sana %3-5 kar etmene izin veriyor, ancak çok yüklü alış yapıyor sen de sürümden kazanıyorsun
-kendisi de biraz kar koyup baya ucuza satıyor
-bizzat üst yönetimdeki birisinden dinledim bunları
-ayrıca o simbat çerezler için saha elemanları varmış, kuruyemişler için tarlaları gezer hasatları inceler yerinde iken anlaşılarmış. bazı hasatlar tırt çıkarsa bu adamların yüzünden bazı simbatlar o sene tırt çıkabiliyormuş.
-bim’de gördüğünüz çoğu şey bazı markaların aynı fabrikalarında bim için ürettiği şeylerdenmiş.
-bunu çikolata için sormuştum bla bla çikolata var ambalaj paketi için tatı şekli aynı çokonat dedim çünkü bize onu ülker başka marka olarak üretiyor dedi.
acayip relax bir mekan. kimse bir şey sormuyor, kimse ne yapıyorsun sen demiyor...
saatlerce reyonlar arasında dolanabilir, fırsat ürünlerini kutularından çıkarıp pillerini takıp deneyebilir sonra kutusuna bile koymadan bırakıp süt ürünleri reyonunu temsil eden buzdolabına yönelip dost yoğurtların tarihine tek tek bakıp kaanbey kaşarı alabilir, çıkarken de fayans aralarını temizlemek için bir liralık dış fırçalarından alabilirsiniz.
saatlerce reyonlar arasında dolanabilir, fırsat ürünlerini kutularından çıkarıp pillerini takıp deneyebilir sonra kutusuna bile koymadan bırakıp süt ürünleri reyonunu temsil eden buzdolabına yönelip dost yoğurtların tarihine tek tek bakıp kaanbey kaşarı alabilir, çıkarken de fayans aralarını temizlemek için bir liralık dış fırçalarından alabilirsiniz.
yıllarca perakende sektöründe çalışmış, bim'i de yakından takip eden biri olarak söyleyebilirim ki;
bim'in başarısı öyle üç beş madde ile listelenebilecek, sosyo-ekonomik yapı ile ilgili ucuz tespitlerle yorumlanabilecek bir şey değil.
bim bir türk firmasından (özellikle de yeşil sermayeden) beklenmeyecek şekilde, hem stratejik planları hem de bu planları uygulayacak operasyonel süreçlerinin tasarımı açısından derslere konu olabilecek bir örnek. tıpkı dünyadaki örnekleri zara, ikea, wal-mart... gibi.
ve türkiye'deki perakende sektöründe, analitik bakış açısının kullanılması konusunda açık ara en iyisi.
basitçe, burada dahiyane tespitler gibi yazılmış, ya da aklınıza "işte başarısının sırrı bu" diye gelen maddeleri, "bunu bim'den başka yapan yok mu? aynı koşullar diğerleri için geçerli değil mi? onlar neden bim'in yerinde değil?" diye bir değerlendirin.
not: en yakın rakibi a101 yaklaşık 1000 adet daha fazla mağazaya sahip olmasına rağmen, hem ciroda kem de kar marjında (üründeki brüt kar değil, işletme maliyetleri de düşüldükten sonra kalan ebitda'da) bim'in gerisinde.
bim'in başarısı öyle üç beş madde ile listelenebilecek, sosyo-ekonomik yapı ile ilgili ucuz tespitlerle yorumlanabilecek bir şey değil.
bim bir türk firmasından (özellikle de yeşil sermayeden) beklenmeyecek şekilde, hem stratejik planları hem de bu planları uygulayacak operasyonel süreçlerinin tasarımı açısından derslere konu olabilecek bir örnek. tıpkı dünyadaki örnekleri zara, ikea, wal-mart... gibi.
ve türkiye'deki perakende sektöründe, analitik bakış açısının kullanılması konusunda açık ara en iyisi.
basitçe, burada dahiyane tespitler gibi yazılmış, ya da aklınıza "işte başarısının sırrı bu" diye gelen maddeleri, "bunu bim'den başka yapan yok mu? aynı koşullar diğerleri için geçerli değil mi? onlar neden bim'in yerinde değil?" diye bir değerlendirin.
not: en yakın rakibi a101 yaklaşık 1000 adet daha fazla mağazaya sahip olmasına rağmen, hem ciroda kem de kar marjında (üründeki brüt kar değil, işletme maliyetleri de düşüldükten sonra kalan ebitda'da) bim'in gerisinde.
giderek fakirleştiğimizden olmasın. eskiden babam marka olmayan hiçbişey almayın derdi. pahalı da olsa lezzet ve daha önemlisi sağlığınız için ben sizden para esirgemem derdi. en düşük kalitede aldığınız ürün en azından ülker, eti marka olsun derdi. nutella, kinder gibi şeyleri seviyorsanız alın derdi ama avrupa da ki kalitede değiller derdi. bakıyorum da daha 10 yıl geçmiş iki memur maaşı evime giriyor. iki çocuğum var. aileme babamın bize tek inşaat işcisi maaşıyla baktığı gibi bakamıyorum. aldığım ürünlere baba evindeyken herhalde bakmazdım. babam da zaten aldırmazdı. bim, şok , a101 bile pahalı gelmeye başladı. bu gidişle bizim millete bin, sok, a31 marketleri açılıp hizmet vermeye başlar. yatırım tavsiyesi değildir.