youtube'de dolaşırken denk geldiğim ilginç bir hoca.
and the oscar goes to:
https://youtu.be/_p_uezgllrm
alttaki yorumlarda buna inanan bir sürü insan olduğu anlaşılıyor. yazık.
ara sıra yavaş demesinin sebebi komşular gelmesin diye sanırım.
edit: yahu ateist cin mi olur. bu zaten kafadan sakat bir olay.
düşünsenize niye ateist oldun diye soruyorsun. olağanüstü şeylere inanmıyorum ben diyor. adhdksşaşa
başlığı “aynen diyen cin” olarak değiştirebilir miyiz lütfen.
Sık geçen başlıklar
muhyiddin ibn sartre 8
ekşi profilikaz seni ditmeye çalışır . ördeğin öyle bir huyu yoktur. kazların sesi yankı yapar ördeğin yapmaz. kazlar tıslar ördekler vakvaklar. portakallı ördek olur, kazlı olmaz. kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez, ördek gelcek yerden esirgenir.
-kaptan önümüz boş niye tam güç vermiyon?
(bkz: formatı zikerdik)
(bkz: karısını gitar çalarken fotoğraflayan adam)
elleri görelim.
edit:parçalarken olacak, aklımdan geçeni yanlış yazmışım ey yozgatlılar.
edit2: benim yazdığımı da yanlış okumuşsunuz. inanmıyorum size. daha doğrusu beyninize.asadadasfsadf
edit 3: schopenhauer bir kez daha haklı çıktı. (bütün dünya bizim tasarımımızdan ibarettir demişti)
biraz daha destek koyalım o zaman:
https://seyler.eksisozluk.com/…iyelerden-uzun-gelir
(bkz: adana limanı'nın sansürsüz pozu)
başka bir örnek:
bir ignliiz üvnsertsinede ypalın arşaıtramya gröe,
kleimleirn hrfalreiinn hnagi srıdaa yzalıdkılraı ömneli dğeliimş.
öenlmi oaln brinci ve snonucnu hrfain yrenide omlsaımyış.
ardakai hfraliren srısaı krıaışk oslada ouknyuorumş.
çnükü kleimlrei hraf hraf dğeil bri btüün oalark oykuorumuşz.
bakın nasıl da duzgun okudunuz, ilginç değil mi?
http://onedio.com/…yeni-fenomen-sorusu-oldu--711610
http://2.bp.blogspot.com/…balerin_goz_yanilmasi.gif
elleri görelim.
edit:parçalarken olacak, aklımdan geçeni yanlış yazmışım ey yozgatlılar.
edit2: benim yazdığımı da yanlış okumuşsunuz. inanmıyorum size. daha doğrusu beyninize.asadadasfsadf
edit 3: schopenhauer bir kez daha haklı çıktı. (bütün dünya bizim tasarımımızdan ibarettir demişti)
biraz daha destek koyalım o zaman:
https://seyler.eksisozluk.com/…iyelerden-uzun-gelir
(bkz: adana limanı'nın sansürsüz pozu)
başka bir örnek:
bir ignliiz üvnsertsinede ypalın arşaıtramya gröe,
kleimleirn hrfalreiinn hnagi srıdaa yzalıdkılraı ömneli dğeliimş.
öenlmi oaln brinci ve snonucnu hrfain yrenide omlsaımyış.
ardakai hfraliren srısaı krıaışk oslada ouknyuorumş.
çnükü kleimlrei hraf hraf dğeil bri btüün oalark oykuorumuşz.
bakın nasıl da duzgun okudunuz, ilginç değil mi?
http://onedio.com/…yeni-fenomen-sorusu-oldu--711610
http://2.bp.blogspot.com/…balerin_goz_yanilmasi.gif
galileo'nun farklı kütlelere sahip cisimlerin yere aynı hızda düşmesi gerektiğini aslında deney ile değil akıl yürüterek bulması.
------alıntı-------
biri diğerinden daha ağır olan iki taşı belirli bir yükseklikten aynı anda bırakalım. hangisi daha önce düşer? aristo’ya göre, ağır olanın daha önce düşmesi gerekir. peki, bu iki taşı birbirine bir ip ile bağlarsak ne olur?
bu durumda aristo’ya göre hafif olan taşın yavaş düşme eğiliminde olması sebebiyle ağır olan taşı yavaşlatması beklenir. yani bu sistem, ağır taştan daha yavaş düşecektir. ipi biraz daha kısaltalım. hafif taş, ağır olanı yavaşlatmaya devam edecektir.
ipi kısaltmaya devam edelim ve en sonunda iki taş birbirine sıkıca bağlanmış olsun. bu durumda bile, hafif taşın ağır olanı yavaşlatması sebebi ile yavaş düşmesi gerekir. oysa, bu iki taşın toplam ağırlığı, ağır olan taştan daha fazladır ve aristo’ya göre daha hızlı düşmesi gerekir.
bu çelişkiyi ortadan kaldırmanın tek yolu varsayımımızı gözden geçirmektir.
yani taşların düşme süreleri ağırlıklarından bağımsız olmalıdır.
------alıntı-------
biri diğerinden daha ağır olan iki taşı belirli bir yükseklikten aynı anda bırakalım. hangisi daha önce düşer? aristo’ya göre, ağır olanın daha önce düşmesi gerekir. peki, bu iki taşı birbirine bir ip ile bağlarsak ne olur?
bu durumda aristo’ya göre hafif olan taşın yavaş düşme eğiliminde olması sebebiyle ağır olan taşı yavaşlatması beklenir. yani bu sistem, ağır taştan daha yavaş düşecektir. ipi biraz daha kısaltalım. hafif taş, ağır olanı yavaşlatmaya devam edecektir.
ipi kısaltmaya devam edelim ve en sonunda iki taş birbirine sıkıca bağlanmış olsun. bu durumda bile, hafif taşın ağır olanı yavaşlatması sebebi ile yavaş düşmesi gerekir. oysa, bu iki taşın toplam ağırlığı, ağır olan taştan daha fazladır ve aristo’ya göre daha hızlı düşmesi gerekir.
bu çelişkiyi ortadan kaldırmanın tek yolu varsayımımızı gözden geçirmektir.
yani taşların düşme süreleri ağırlıklarından bağımsız olmalıdır.
bağlantı bu: 10 kavanoz bal 100 tl
formatı zikmiş gibi duran bir resim işte. sence?